Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Die wedstrijd tegen Cambuur, ondanks de schandalige vertoning daar, vond ik nog niet eens zo erg omdat ik het idee had dat dit een omslagpunt had kunnen zijn. Even was er een periode met een goede reeks inclusief de EL, maar stabiel is het nooit geweest en te vaak werden er punten verspeeld zoals in die periode ook tegen Groningen en AZ, terwijl er al verloren was van Twente en Cambuur. In plaats van de puntjes op de i te zetten in de langere winterstop was het dramatisch hoe PSV januari in ging. En dat was niet alleen te wijten aan de verkoop van Gakpo. Daarna waren de uitwedstrijden ook elke keer zo schizofreen als wat.
User avatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
Posts: 697
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 28 May 2023, 12:05 Blij als dit seizoen afgelopen is en deze case eindelijk afgesloten wordt. Man wat een bak drama toch steeds. Vreselijk.
Dit is natuurlijk niet de eerste keer. Ajax heeft de reputatie dat ze slecht tegen verliezen kunnen en dat dan daar de pleuris uitbreekt, of dat rond machtsstrijdjes er vaak conflicten zijn, maar we hebben dit de afgelopen jaren bij PSV net zo goed gezien.
MaartenV wrote: 28 May 2023, 21:44 Als het stof is neergedaald heeft ruud dit jaar met PSV:
-xavi naar eindhoven gehaald
-PSV weer veel topwedstrijden laten winnen
-de beker en de 2e plek gepakt, europees overwinterd
-4x ajax dieper in hun marianentrog geduwd.


Het kon erger... (met de forumpuntjes)

Toch nog even posthuum mijn stem verhoogd van een 7 naar een 8. Resultaat telt !
Dit lijstje staat inderdaad wel gewoon. Maar uiteindelijk is het belangrijkste de mate waarin er gevochten kon worden om het kampioenschap. Verder is het niet zo alsof die wedstijden tegen Ajax perspectief boden en moeten hoe dan ook niet belangrijker gemaakt worden dan ze zijn. Dan zou ik eerder de Cruijffschaal noemen, ondanks dat dat ook een enkelvoudige wedstrijd is.
Heeft hij Simons gehaald? Of is Simons gekomen mede-doordat VN trainer is? Daar zit wel een verschil in.

Hoe dan ook, VN heeft een reputatie als het gaat om het onderhouden van een bepaalde sympathie bij een deel van de m.i. naïeve supporters, en dat is waar ik me altijd aan gestoord heb. Ook toen hij nog speelde. Als hij echt om de club gaf, had hij ook een week langer kunnen blijven. En sowieso ipv op basis van impuls, eergevoel, egoïsme, een eigen ingegeven idee van pragmatisme, of wat het ook deed weglopen van deze positie, eerst eens met alle betrokkenen aan tafel te zitten zoals iedere volwassen professional dit doet en te bespreken waar het over gaat. Voordat dit gepland is gaat er ook een periode van dagen over heen wat ook de kans geeft frustraties en overige emoties te laten settelen.

Dat dit niet gebeurd is, zegt mij dat het proces gewoon weer was zoals vroeger, namelijk Van Nistelrooij die alleen naar zichzelf kijkt en naar wat voor hemzelf het beste is. Daar is niets mis mee voor alle duidelijkheid, maar dat gejammer over dat het zo'n clubicoon zou zijn en dat hij een bepaald gevoel voor PSV zou hebben kan wel de prullenbak in.

Ik twijfel heel erg rond of ik blij ben dat VN weg is (huichelaar, gebrek aan lijn in het spel, matige resultaten) of dat hij meer tijd had moeten krijgen. Het is al effe geleden dat we het zo goed deden in grote wedstrijden, en feit is dat er een beker, schaal en 2e plek zijn. Ja op te grote afstand van Feyenoord, met slecht voetbal en wat onvergeeflijk slechte resultaten, maar ook met wat selectie-technische problemen, zeker in de verdediging.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

RaJitsu wrote: 29 May 2023, 12:00
Juancho wrote: 28 May 2023, 12:05 Blij als dit seizoen afgelopen is en deze case eindelijk afgesloten wordt. Man wat een bak drama toch steeds. Vreselijk.
Dit is natuurlijk niet de eerste keer. Ajax heeft de reputatie dat ze slecht tegen verliezen kunnen en dat dan daar de pleuris uitbreekt, of dat rond machtsstrijdjes er vaak conflicten zijn, maar we hebben dit de afgelopen jaren bij PSV net zo goed gezien.
MaartenV wrote: 28 May 2023, 21:44 Als het stof is neergedaald heeft ruud dit jaar met PSV:
-xavi naar eindhoven gehaald
-PSV weer veel topwedstrijden laten winnen
-de beker en de 2e plek gepakt, europees overwinterd
-4x ajax dieper in hun marianentrog geduwd.


Het kon erger... (met de forumpuntjes)

Toch nog even posthuum mijn stem verhoogd van een 7 naar een 8. Resultaat telt !
Dit lijstje staat inderdaad wel gewoon. Maar uiteindelijk is het belangrijkste de mate waarin er gevochten kon worden om het kampioenschap. Verder is het niet zo alsof die wedstijden tegen Ajax perspectief boden en moeten hoe dan ook niet belangrijker gemaakt worden dan ze zijn. Dan zou ik eerder de Cruijffschaal noemen, ondanks dat dat ook een enkelvoudige wedstrijd is.
Heeft hij Simons gehaald? Of is Simons gekomen mede-doordat VN trainer is? Daar zit wel een verschil in.

Hoe dan ook, VN heeft een reputatie als het gaat om het onderhouden van een bepaalde sympathie bij een deel van de m.i. naïeve supporters, en dat is waar ik me altijd aan gestoord heb. Ook toen hij nog speelde. Als hij echt om de club gaf, had hij ook een week langer kunnen blijven. En sowieso ipv op basis van impuls, eergevoel, egoïsme, een eigen ingegeven idee van pragmatisme, of wat het ook deed weglopen van deze positie, eerst eens met alle betrokkenen aan tafel te zitten zoals iedere volwassen professional dit doet en te bespreken waar het over gaat. Voordat dit gepland is gaat er ook een periode van dagen over heen wat ook de kans geeft frustraties en overige emoties te laten settelen.

Dat dit niet gebeurd is, zegt mij dat het proces gewoon weer was zoals vroeger, namelijk Van Nistelrooij die alleen naar zichzelf kijkt en naar wat voor hemzelf het beste is. Daar is niets mis mee voor alle duidelijkheid, maar dat gejammer over dat het zo'n clubicoon zou zijn en dat hij een bepaald gevoel voor PSV zou hebben kan wel de prullenbak in.

Ik twijfel heel erg rond of ik blij ben dat VN weg is (huichelaar, gebrek aan lijn in het spel, matige resultaten) of dat hij meer tijd had moeten krijgen. Het is al effe geleden dat we het zo goed deden in grote wedstrijden, en feit is dat er een beker, schaal en 2e plek zijn. Ja op te grote afstand van Feyenoord, met slecht voetbal en wat onvergeeflijk slechte resultaten, maar ook met wat selectie-technische problemen, zeker in de verdediging.
Typ je hier nu daadwerkelijk dat ruud een "huichelaar"
is ?

Het moet niet gekker worden hier op het forum.
Chucky
Vedette
Posts: 5511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

Massimo wrote: 29 May 2023, 11:06 Die wedstrijd tegen Cambuur, ondanks de schandalige vertoning daar, vond ik nog niet eens zo erg omdat ik het idee had dat dit een omslagpunt had kunnen zijn. Even was er een periode met een goede reeks inclusief de EL, maar stabiel is het nooit geweest en te vaak werden er punten verspeeld zoals in die periode ook tegen Groningen en AZ, terwijl er al verloren was van Twente en Cambuur. In plaats van de puntjes op de i te zetten in de langere winterstop was het dramatisch hoe PSV januari in ging. En dat was niet alleen te wijten aan de verkoop van Gakpo. Daarna waren de uitwedstrijden ook elke keer zo schizofreen als wat.
Fun fact: na de verkoop van Gakpo zijn we statistisch zelfs beter gaan presteren (2,14 punt p/w met Gakpo, en 2,25 punt p/w na verkoop) ;)
User avatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
Posts: 697
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

MaartenV wrote: 29 May 2023, 12:10 Typ je hier nu daadwerkelijk dat ruud een "huichelaar"
is ?

Het moet niet gekker worden hier op het forum.
Dat kan je lezen toch? En dat deed ik 20 jaar geleden ook voor alle duidelijkheid, in dezelfde en andere bewoordingen (op PSV Netwerk). Toen nog in discussie met iets van 20 naïeve nancies, waarvan een flink deel aan mijn kant kwamen te staan door de jaren heen. En wellicht ten overvloede; dit gaat niet over zijn keus, maar om hoe hij het communiceert. Maar als je het zo gek vindt, vertel me vooral waarom het logisch was om in de laatste week voor een cruciale wedstrijd te vertrekken, ervan uitgaande dat Van Nistelrooij niet compleet achterlijk is en weet dat de media erop duikt en er een invloed is op de sfeer en gemoedstoestand van betrokken mensen, zowel buiten de club als binnen, wat respectievelijk gaat over de reactie van de media, supporters en hoe dit zijn invloed heeft op staf, spelers, en het algemene moraal (beste voorbeeld, Veerman).
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Toch mis ik Ruud al een beetje. Ondanks zijn tactische onkunde, het voelde qua persoonlijkheid wel goed. Ik hoopte op een Simeone ontwikkeling, helaas kwam dat er slechts mondjesmaat uit..
Saibari is underrated.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sensation wrote: 30 May 2023, 10:13
Ja, je kan er de klok op gelijk zetten dat de info van Andy vanuit een speler komt. Die heeft goede contacten door zijn YT programma. Als het verhaal klopt dan is de rol van de Tele en/of de informant des te kwalijker geweest.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
FOOTB_REM_S: No

Iedereen buitelt over elkaar heen om de situatie te mansplainen en aan te halen dat ze "ergens iets" gehoord hebben. Het blijft allemaal speculatief. Uiteindelijk was Ruud afgelopen seizoen gewoon niet de juiste persoon op de juiste plaats -- zonder te willen gissen naar wie wat waar verkeerd heeft gedaan, lijkt me dat voor nu een respectvolle uitkomst voor zowel Ruud als de club.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Je hoort uit alle hoeken wat verhalen.

Ik denk dat het verhaal vanuit PSV gewoon klopt.
De spelers wilde meer duidelijkheid hebben over Fred Rutten en de nieuwe assistenten. Daarin is het (uiteraard) gegaan over de verhoudingen tussen de spelers en de technische staf. Dan melden spelers gewoon dat het niet helemaal top loopt. Vervolgens hebben de spelers dit teruggekoppeld aan de zaakwaarnemers, omdat het toch wel van belang is dat die dit ook weet en in gesprek is geweest met de directie. Vervolgens is dat gelekt naar de Telegraaf met alle gevolgen van dien. Spelers, trainers en directie zijn allemaal beschadigd.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 30 May 2023, 10:20
Sensation wrote: 30 May 2023, 10:13
Ja, je kan er de klok op gelijk zetten dat de info van Andy vanuit een speler komt. Die heeft goede contacten door zijn YT programma. Als het verhaal klopt dan is de rol van de Tele en/of de informant des te kwalijker geweest.
Of van Rutten.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik lees nu ergens dat tijdens de Skiete Willy podcast dat Ruud helemaal niet ziek was bij FC Utrecht - PSV, maar gewoon ziek was van Sevilla.
Dat zou ik echt zwak vinden.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 31 May 2023, 16:43 Ik lees nu ergens dat tijdens de Skiete Willy podcast dat Ruud helemaal niet ziek was bij FC Utrecht - PSV, maar gewoon ziek was van Sevilla.
Dat zou ik echt zwak vinden.
Ruud wilde na elke klap opstappen. Is gewoon geen trainer. Niet gemaakt voor het vak. Geen schande ook. Wel een schande dat PSV hem heeft aangesteld en die deuk in zijn reputatie heeft gebracht.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 31 May 2023, 16:43 Ik lees nu ergens dat tijdens de Skiete Willy podcast dat Ruud helemaal niet ziek was bij FC Utrecht - PSV, maar gewoon ziek was van Sevilla.
Dat zou ik echt zwak vinden.
Wie zei dat dan? En waarom is dat destijds niet naar buiten gekomen als iemand het weet? Waarom nu wel? Vreemd.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 31 May 2023, 18:30
ComeOnPSV wrote: 31 May 2023, 16:43 Ik lees nu ergens dat tijdens de Skiete Willy podcast dat Ruud helemaal niet ziek was bij FC Utrecht - PSV, maar gewoon ziek was van Sevilla.
Dat zou ik echt zwak vinden.
Wie zei dat dan? En waarom is dat destijds niet naar buiten gekomen als iemand het weet? Waarom nu wel? Vreemd.
Stel het is waar.

Er zijn nog journalisten die niet iedere ellende naar buiten willen brengen. Als Ruud het moeilijk had en ze wisten dat dan willen ze niet per se voor winstbejag een rokend verhaal brengen die Ruud in de problemen zouden brengen.

Velen vinden dat het wel hun taak is en dat de Telegraaf een beter medium is op dat gebied. Het is maar welke standaard je wil hanteren.

En stel als je het mis hebt.....
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 31 May 2023, 19:02
Standbeeld wrote: 31 May 2023, 18:30
Wie zei dat dan? En waarom is dat destijds niet naar buiten gekomen als iemand het weet? Waarom nu wel? Vreemd.
Stel het is waar.

Er zijn nog journalisten die niet iedere ellende naar buiten willen brengen. Als Ruud het moeilijk had en ze wisten dat dan willen ze niet per se voor winstbejag een rokend verhaal brengen die Ruud in de problemen zouden brengen.

Velen vinden dat het wel hun taak is en dat de Telegraaf een beter medium is op dat gebied. Het is maar welke standaard je wil hanteren.

En stel als je het mis hebt.....
Nee, de Tele is doordrenkt met de mening van Breakie en Falentijn. Zij nemen daardoor vaak een loopje met de feiten. Dat is stemmingmakerij. Maar als Timmer(?) bewijs heeft dat Ruud thuis zit omdat hij ziek is van het verlies tegen Sevilla, dan moet hij dat brengen vanuit journalistiek oogpunt. Daar is hij toch verslaggever voor? Feiten brengen. En als hij dat niet kan bewijzen dan kan hij beter zijn mond houden in plaats van nu achteraf de Albert Verlinde van de voetballerij spelen.
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Ondanks dat je mensen pijn zal doen denk ik toch dat het goed zou zijn als PSV met een duidelijke uitleg komt over wat er nou is gebeurd. Dit blijft op deze manier dooretteren en gaat als je er niet eerlijk over bent als boemerang terugkomen ben ik bang
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 31 May 2023, 19:02
Standbeeld wrote: 31 May 2023, 18:30
Wie zei dat dan? En waarom is dat destijds niet naar buiten gekomen als iemand het weet? Waarom nu wel? Vreemd.
Stel het is waar.

Er zijn nog journalisten die niet iedere ellende naar buiten willen brengen. Als Ruud het moeilijk had en ze wisten dat dan willen ze niet per se voor winstbejag een rokend verhaal brengen die Ruud in de problemen zouden brengen.

Velen vinden dat het wel hun taak is en dat de Telegraaf een beter medium is op dat gebied. Het is maar welke standaard je wil hanteren.

En stel als je het mis hebt.....
Ik zou er niet van opkijken. Ik vind dat overigens niet per sé een zwaktebod, maar eerder een valkuil van zijn karakter. Lijkt me een hypersensitieve gozer met veel ambitie, die heel moeilijk met tegenslagen en zaken die niet naar zijn zin zijn om kan gaan. Kun je echt met jezelf mee in de knoop door raken. Past ook wel bij de uitspraak dat ze binnen PSV denken dat Ruud nergens meer trainer wil zijn.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
guus
Internationale topspeler
Posts: 4669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 31 May 2023, 20:04
ShovingNE2 wrote: 31 May 2023, 19:02

Stel het is waar.

Er zijn nog journalisten die niet iedere ellende naar buiten willen brengen. Als Ruud het moeilijk had en ze wisten dat dan willen ze niet per se voor winstbejag een rokend verhaal brengen die Ruud in de problemen zouden brengen.

Velen vinden dat het wel hun taak is en dat de Telegraaf een beter medium is op dat gebied. Het is maar welke standaard je wil hanteren.

En stel als je het mis hebt.....
Ik zou er niet van opkijken. Ik vind dat overigens niet per sé een zwaktebod, maar eerder een valkuil van zijn karakter. Lijkt me een hypersensitieve gozer met veel ambitie, die heel moeilijk met tegenslagen en zaken die niet naar zijn zin zijn om kan gaan. Kun je echt met jezelf mee in de knoop door raken. Past ook wel bij de uitspraak dat ze binnen PSV denken dat Ruud nergens meer trainer wil zijn.
Zo was Ruud als speler ook.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld

Hoezo moet hij dat brengen dan?

Van wie?

Met alle respect, maar men heeft een totaal verknipt beeld van het brengen van nieuws door journalisten. Niet alleen op voetbalgebied.

Je hebt niet het recht om alles te weten. Timmer moet helemaal niets. Hij gebruikt de info nu om te duiden hoe het seizoen is gelopen.

En nee: als ze feiten hebben hoeven ze dat ook niet te brengen..
Het beeld wat hier heerst van (voetbal) journalistiek is totaal verknipt door social media en hijgerig gedrag.

Als alle feiten over gedragingen van politici naar buiten waren gekomen zag ons land er anders uit. Journalisten hebben een verantwoordelijkheid.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gomes92
Vaste waarde in elftal
Posts: 710
Joined: 04 Nov 2020, 19:05
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Chucky Lozano
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 31 May 2023, 20:21 @Standbeeld

Hoezo moet hij dat brengen dan?

Van wie?

Met alle respect, maar men heeft een totaal verknipt beeld van het brengen van nieuws door journalisten. Niet alleen op voetbalgebied.

Je hebt niet het recht om alles te weten. Timmer moet helemaal niets. Hij gebruikt de info nu om te duiden hoe het seizoen is gelopen.

En nee: als ze feiten hebben hoeven ze dat ook niet te brengen..
Het beeld wat hier heerst van (voetbal) journalistiek is totaal verknipt door social media en hijgerig gedrag.

Als alle feiten over gedragingen van politici naar buiten waren gekomen zag ons land er anders uit. Journalisten hebben een verantwoordelijkheid.
Snap ook niet waarom mensen altijd totale openheid eisen..... Kracht van PSV is juist dat de boel altijd binnenskamers bleef.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 31 May 2023, 20:21 @Standbeeld

Hoezo moet hij dat brengen dan?

Van wie?

Met alle respect, maar men heeft een totaal verknipt beeld van het brengen van nieuws door journalisten. Niet alleen op voetbalgebied.

Je hebt niet het recht om alles te weten. Timmer moet helemaal niets. Hij gebruikt de info nu om te duiden hoe het seizoen is gelopen.

En nee: als ze feiten hebben hoeven ze dat ook niet te brengen..
Het beeld wat hier heerst van (voetbal) journalistiek is totaal verknipt door social media en hijgerig gedrag.

Als alle feiten over gedragingen van politici naar buiten waren gekomen zag ons land er anders uit. Journalisten hebben een verantwoordelijkheid.
Voor iemand die zo vaak onzin praat, sla je hier de spijker wel even recht op de kop zeg. Mag ook weleens gezegd worden :lol:
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Journalism is dead.
Chucky
Vedette
Posts: 5511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 31 May 2023, 20:21 @Standbeeld

Hoezo moet hij dat brengen dan?

Van wie?

Met alle respect, maar men heeft een totaal verknipt beeld van het brengen van nieuws door journalisten. Niet alleen op voetbalgebied.

Je hebt niet het recht om alles te weten. Timmer moet helemaal niets. Hij gebruikt de info nu om te duiden hoe het seizoen is gelopen.

En nee: als ze feiten hebben hoeven ze dat ook niet te brengen..
Het beeld wat hier heerst van (voetbal) journalistiek is totaal verknipt door social media en hijgerig gedrag.

Als alle feiten over gedragingen van politici naar buiten waren gekomen zag ons land er anders uit. Journalisten hebben een verantwoordelijkheid.
Ben het met je eens hoor, maar dan moet hij nu niet achteraf alsnog interessant willen doen. Daar helpt hij helemaal niemand mee, en zeker Ruud niet nu.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 31 May 2023, 20:21 @Standbeeld

Hoezo moet hij dat brengen dan?

Van wie?

Met alle respect, maar men heeft een totaal verknipt beeld van het brengen van nieuws door journalisten. Niet alleen op voetbalgebied.

Je hebt niet het recht om alles te weten. Timmer moet helemaal niets. Hij gebruikt de info nu om te duiden hoe het seizoen is gelopen.

En nee: als ze feiten hebben hoeven ze dat ook niet te brengen..
Het beeld wat hier heerst van (voetbal) journalistiek is totaal verknipt door social media en hijgerig gedrag.

Als alle feiten over gedragingen van politici naar buiten waren gekomen zag ons land er anders uit. Journalisten hebben een verantwoordelijkheid.
Totaal niet mee eens. Als Ruud zijn verantwoordelijkheid niet blijkt te nemen omdat hij zich ziekmeldt na een verloren potje bij Sevilla, dan vind ik dat je dat als journalist gerust kan brengen. Sterker nog, ik vind -als je bewijs hebt- dat het een plicht is van een goede verslaggever. Als het gaat om privé zaken dan gaat niemand dat wat aan, maar in dit geval is het werkgerelateerd. Prima als Ruud een dagje zou laten schieten, wat ook al gek zou zijn, maar een wedstrijd is gewoon een main event voor de club. We verloren ook nog eens punten daar bij Utrecht. Fred zette opeens Mauro random op het middenveld. Sorry, maar ik vind het oprecht kansloos om dat nu achteraf nog te gaan brengen.
Post Reply