Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 22 Feb 2024, 10:13
Josef Dettelbacher wrote: 21 Feb 2024, 20:25Die titel doet zoals gebruikelijk meer kwaad dan de inhoud van het artikel zelf. Wat hij zegt klopt ook, maar dat geldt voor heel veel clubs. Zelfs bij Ajax zijn ze van die visie afgestapt en halen ze de laatste jaren ook maar wat bij elkaar.
Ik vind dat de titel helemaal niet klopt. Afgelopen zomer was het bewijs toch wel dat we scouten en aankopen op speelwijze? En ook de spelers waar we interesse in hadden paste prima in het spel van Bosz toch?

Verder interview nog niet gelezen, dus dit was alleen een reactie op de header. Misschien nuanceert Ruud dit in het artikel.
Ging over Ruuds tijd bij PSV. Hij maakte ook de vergelijking met Real Madrid, wat historisch gezien ook geen bepaalde speelstijl heeft die altijd terugkomt. Dus het was volgens mij helemaal niet negatief bedoeld, maar dat deze clubs simpelweg altijd streefden naar de beste spelers halen, die mogelijk waren en daar de speelstijl op aan te passen.
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Als je kijkt naar het transferbeleid onder John de Jong, dan was daar weinig lijn in te bekennen, evenals het aantrekken met de trainers. Het aanstellen van Van Nistelrooij was juist wel exemplarisch. Toen Schmidt werd aangesteld hoorde je een beetje dezelfde verhalen als toen Bosz werd aangesteld en welke kan PSV op wilde gaan. Door na Schmidt voor Van Nistelrooij te kiezen liet PSV zien juist helemaal niet zo te kijken naar trainers en dat ze hadden geleerd na Van Bommel. Ik sta dus helemaal niet te kijken van deze teksten en eigenlijk bevestigt het juist wat we de afgelopen 4-5 jaar hebben gezien. Het is te hopen dat Brands en met name Stewart er wel anders naar kijken, want anders is het na Bosz wederom god zegene de greep.

Als Van Nistelrooij in het trainersvak doorgaat heeft hij hopelijk geleerd van zijn periode bij PSV en steeds meer een eigen visie met bijbehorende training zich eigen gemaakt. Wat dat betreft was PSV ook voor hem een soort van ontdekkingsreis.
These users thanked the author Massimo for the post (total 2):
Menno1ruuddevil
XaviS7mons
Vaste waarde in elftal
Posts: 532
Joined: 06 Jun 2023, 10:10
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Cocu, Van Bommel, Van Nistelrooij. Het is slimmer om clublegendes niet voor de leeuwen te gooien als ze totaal geen ervaring/visie hebben. Het kost je simpelweg kampioenschappen en een enorme berg geld als je de Champions League misloopt
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 22 Feb 2024, 10:13
Josef Dettelbacher wrote: 21 Feb 2024, 20:25Die titel doet zoals gebruikelijk meer kwaad dan de inhoud van het artikel zelf. Wat hij zegt klopt ook, maar dat geldt voor heel veel clubs. Zelfs bij Ajax zijn ze van die visie afgestapt en halen ze de laatste jaren ook maar wat bij elkaar.
Ik vind dat de titel helemaal niet klopt. Afgelopen zomer was het bewijs toch wel dat we scouten en aankopen op speelwijze? En ook de spelers waar we interesse in hadden paste prima in het spel van Bosz toch?

Verder interview nog niet gelezen, dus dit was alleen een reactie op de header. Misschien nuanceert Ruud dit in het artikel.
Volgens mij bedoelde Ruud meer dat we geen diepgewortelde clubfilosofie hebben en daarop opleiden en scouten. Eén of twee seizoenen een specifiek beleid is te kort wmb om dat ineens te kenteren.
These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
Mithras
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Die filosofie wilden ze een beetje er in forceren met de komst van Schmidt als ik het me goed herinner. Het hoog tempo gegenpress moest het voetbal van PSV worden. Nu is dat bij Roger vanwege verschillende redenen geen succes gebleken (begrijp me niet verkeerd, zijn werk heeft een belangrijke basis gelegd voor waar we nu zijn) maar Bosz is ook wel in lijn daarvan. Er zit nu alleen wat meer voetbal in qua opvatting maar ook kwa spelers. Hopelijk wordt deze lijn doorgezet
These users thanked the author Jur1913 for the post (total 2):
SensationTijn
dePinhodeSouza

XaviS7mons wrote: 22 Feb 2024, 10:38 Cocu, Van Bommel, Van Nistelrooij. Het is slimmer om clublegendes niet voor de leeuwen te gooien als ze totaal geen ervaring/visie hebben. Het kost je simpelweg kampioenschappen en een enorme berg geld als je de Champions League misloopt
Deels met je eens, maar Cocu hoort toch niet in dat rijtje te staan? 3 keer kampioen in 5 jaar, overwinterd in de CL, op één haar na geen kwartfinale CL. Na Rijvers en Hiddink PSV's meest succesvolle coach.
D'n Berry
Veelbelovend talent
Posts: 119
Joined: 16 Jul 2021, 21:00
FOOTB_REM_S: No

Jur1913 wrote: 22 Feb 2024, 11:38 Die filosofie wilden ze een beetje er in forceren met de komst van Schmidt als ik het me goed herinner. Het hoog tempo gegenpress moest het voetbal van PSV worden. Nu is dat bij Roger vanwege verschillende redenen geen succes gebleken (begrijp me niet verkeerd, zijn werk heeft een belangrijke basis gelegd voor waar we nu zijn) maar Bosz is ook wel in lijn daarvan. Er zit nu alleen wat meer voetbal in qua opvatting maar ook kwa spelers. Hopelijk wordt deze lijn doorgezet
Klopt. Er werd toen zelfs met veel bombarie aangekondigd dat alle jeugd elftallen ook pressing gingen spelen. Om de gehele club volgens een eenduidige filosofie te laten functioneren. Daar hoorden we al snel niks meer over en toen Ruud werd aangesteld was het al helemaal verdwenen. En dat in twee jaar tijd. Totale wanorde imo
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

D'n Berry wrote: 22 Feb 2024, 12:12
Jur1913 wrote: 22 Feb 2024, 11:38 Die filosofie wilden ze een beetje er in forceren met de komst van Schmidt als ik het me goed herinner. Het hoog tempo gegenpress moest het voetbal van PSV worden. Nu is dat bij Roger vanwege verschillende redenen geen succes gebleken (begrijp me niet verkeerd, zijn werk heeft een belangrijke basis gelegd voor waar we nu zijn) maar Bosz is ook wel in lijn daarvan. Er zit nu alleen wat meer voetbal in qua opvatting maar ook kwa spelers. Hopelijk wordt deze lijn doorgezet
Klopt. Er werd toen zelfs met veel bombarie aangekondigd dat alle jeugd elftallen ook pressing gingen spelen. Om de gehele club volgens een eenduidige filosofie te laten functioneren. Daar hoorden we al snel niks meer over en toen Ruud werd aangesteld was het al helemaal verdwenen. En dat in twee jaar tijd. Totale wanorde imo
Mooi dat het weer terug is dan :mrgreen:
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Het toont andermaal aan hoe opportunistisch het voetbalwereldje in elkaar zit. En dat terwijl er zoveel geld in om gaat. Hoe hoog is het afbreukrisico dan wel niet? Geen bedrijfstak die zo zou kunnen functioneren… Het zij zo. Wel blij dat er nu zo’n goede match is tussen ts en team, hopelijk in ieder geval voor de volle duur van Peet’s contract, ofschoon komend seizoen er natuurlijk veel mutaties te verwachten zijn en het dan toch ook weer spannend gaat worden. De periode ‘Ruud’ was geen succes, hoewel het niet alleen maar kommer en kwel was: het is wel tekenend dat dat wat hem niet lukte (herkenbaar spel, waardoor een zekere ondergrens zo goed als gegarandeerd lijkt) nu vrijwel achteloos lijkt te worden gerealiseerd. Het kan verkeren
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
FOOTB_REM_S: No

Misschien eens de podcast afluisteren en dan reageren op de inhoud van zn verhaal ipv een kop van een clickbait artikel.

Ruud heeft echt gewoonlijk zoals tijdens zn tijd als coach dat hij echt zinnige dingen zegt.
Ook dat voorbeeld wat in t artikel geschetst wordt over ons scoutingbeleid. Hij slaat gewoon de spijker op zn kop. En geeft in dezelfde zin aan dat t bij Real Madrid niet anders was.

Leuke podcast moet ik zeggen ondanks dat ik geen fan ben van Alex Pastoor. Geeft wederom een mooie inkijk in t hoofd van onze Ruud en zn beleving van topsport.
Sanga are u dead ???? NO MAN!
XaviS7mons
Vaste waarde in elftal
Posts: 532
Joined: 06 Jun 2023, 10:10
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Net deel 2 geluisterd over zijn tactiek den dergelijke. Dan kom je er snel achter dat Ruud echt geen tactisch meesterbrein is, maar dat wisten we eigenlijk al. Spelers in de onder 19 klaagden als over zijn trainingmethodes. Ben echt superblij met Bosz, want anders hadden we dit seizoen weer geen kampioen geworden
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

"Ik zou hier graag een club willen trainen", antwoordt Van Nistelrooij. "Ik heb aanbiedingen uit Nederland, maar ik zou graag in Duitsland, Engeland of Spanje een team willen trainen. Het liefst in de competities waarin ik heb gespeeld, want die talen spreek ik goed."

Vooral LaLiga spreekt de voormalig Oranje-international erg aan. Hij laat weten graag trainer te willen worden van 'een goed georganiseerde club'. "Ik heb ervaring opgedaan als jeugdtrainer van PSV. Ik heb vervolgens één jaar de beloftenploeg in de Keuken Kampioen Divisie gecoacht en ben daarna trainer van PSV 1 geworden."
Met "hier" bedoelt Ruud Spanje aangezien dit uit een interview met een Spaans blad komt. Heerenveen zal hem vanuit NL mogelijk wel gepolst hebben, denk ik.
https://m.voetbalzone.nl/nieuws/van-nis ... zak/432049
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Dan ga je als Heerenveen in eerste instantie voor Ruud, die eerlijk is eerlijk al een matige coach is, die nee zegt tegen je. Ben je daarna genoodzaakt om aan te kloppen bij Maurice 'Vengaboy' Steijn die daar weer een ruime trede onder zit. Nee, voor Heerenveen hoeven we niet bang te zijn komend seizoen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 13 Mar 2024, 10:23 Dan ga je als Heerenveen in eerste instantie voor Ruud, die eerlijk is eerlijk al een matige coach is, die nee zegt tegen je. Ben je daarna genoodzaakt om aan te kloppen bij Maurice 'Vengaboy' Steijn die daar weer een ruime trede onder zit. Nee, voor Heerenveen hoeven we niet bang te zijn komend seizoen.
Ik weet niet of dat zo is he. Was slechts een gok aangezien Heerenveen een trainer zoekt, Ruud er gespeeld heeft en Maurice nog slechter is dan Ruud.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 13 Mar 2024, 10:23 Dan ga je als Heerenveen in eerste instantie voor Ruud, die eerlijk is eerlijk al een matige coach is, die nee zegt tegen je. Ben je daarna genoodzaakt om aan te kloppen bij Maurice 'Vengaboy' Steijn die daar weer een ruime trede onder zit. Nee, voor Heerenveen hoeven we niet bang te zijn komend seizoen.
Eerlijk is eerlijk, de aanpak van Steijn heeft bij VVV en Sparta wel gewerkt. Volgens mij behoort hij gewoon tot een groep trainers die vrij inwisselbaar is.
1. Bosz, Slot, ten Hag
2. Jans, Oosting, Hake, Pastoor, Janssen, Cocu
3. Fraser, Steijn, v Wonderen, Lukkien, Dijkhuizen, v Bommel, etc etc etc
4. Kuyt, Stam
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 13 Mar 2024, 10:47
Grasmat wrote: 13 Mar 2024, 10:23 Dan ga je als Heerenveen in eerste instantie voor Ruud, die eerlijk is eerlijk al een matige coach is, die nee zegt tegen je. Ben je daarna genoodzaakt om aan te kloppen bij Maurice 'Vengaboy' Steijn die daar weer een ruime trede onder zit. Nee, voor Heerenveen hoeven we niet bang te zijn komend seizoen.
Eerlijk is eerlijk, de aanpak van Steijn heeft bij VVV en Sparta wel gewerkt. Volgens mij behoort hij gewoon tot een groep trainers die vrij inwisselbaar is.
1. Bosz, Slot, ten Hag
2. Jans, Oosting, Hake, Pastoor, Janssen, Cocu
3. Fraser, Steijn, v Wonderen, Lukkien, Dijkhuizen, v Bommel, etc etc etc
4. Kuyt, Stam
Ik denk dat je hier Cocu nog een groep te hoog zet. Jans maar ook persoon Pastoor niet mijn voorkeur geniet schrijf ik hem toch wel een stuk hoger aan dan Cocu.
Maar voor de rest loopt die groep 2 en 3 nogal door elkaar in kwaliteit. 1 & 4 zijn stukken gemakkelijker.
These users thanked the author Prof_napo for the post:
Standbeeld
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Steijn naar Heerenveen zou ik eigenlijk een onlogische keuze vinden. Heerenveen wil graag aanvallend voetbal spelen en Van Wonderen is vorig seizoen ook al op zijn vingers getikt toen hij met 5-3-2 begon. Ook dat was een vergelijkbare keuze, want Van Wonderen stond bij GAE ook niet bekend om zijn aanvallende manier van spelen.

Steijn heeft het goed bij middenmoot, rechterrijtje clubs gedaan als hij kon inzakken, een team met lengte en kracht kon krijgen met een aanspeelpunt voorin. Dat is prima voor een aantal clubs, maar is niet het eerste waar ik aan denk als ik aan Heerenveen denk.

Voor Van Nistelrooij zou Heerenveen een goede leerschool kunnen zijn. Van de kant van Heerenveen is het risico wel groter. Van Nistelrooij heeft een grote uitstraling en ik denk dat veel spelers uit een selectie met hem weg zullen lopen, maar het probleem is dat als je tactisch niet goed bent onderlegd en als je het al helemaal niet kan overbrengen dan wordt het een lastig verhaal. Bij Van Nistelrooij mis ik vooral een voetbalvisie, laat staan met een plan hoe hij dat trainbaar wil maken. Dat is namelijk wat je bij de betere trainers ziet.

Van Nistelrooij is anders weggegaan dan Van Bommel en ik gun Van Nistelrooij als hij weer een club krijgt hem veel succes en hopelijk gaat hij het op den duur oppakken. Desalniettemin heb ik wel met wat er zich vorig jaar allemaal heeft afgespeeld wel mijn twijfels hierover.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 13 Mar 2024, 10:53
Josef Dettelbacher wrote: 13 Mar 2024, 10:47

Eerlijk is eerlijk, de aanpak van Steijn heeft bij VVV en Sparta wel gewerkt. Volgens mij behoort hij gewoon tot een groep trainers die vrij inwisselbaar is.
1. Bosz, Slot, ten Hag
2. Jans, Oosting, Hake, Pastoor, Janssen, Cocu
3. Fraser, Steijn, v Wonderen, Lukkien, Dijkhuizen, v Bommel, etc etc etc
4. Kuyt, Stam
Ik denk dat je hier Cocu nog een groep te hoog zet. Jans maar ook persoon Pastoor niet mijn voorkeur geniet schrijf ik hem toch wel een stuk hoger aan dan Cocu.
Maar voor de rest loopt die groep 2 en 3 nogal door elkaar in kwaliteit. 1 & 4 zijn stukken gemakkelijker.
Ja kan hoor, bodem level 2 en top level 3 zit wat mij betreft dicht tegen elkaar. En level 4 kent natuurlijk meer trainers dan alleen die twee.
These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
Prof_napo
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 13 Mar 2024, 10:47
Grasmat wrote: 13 Mar 2024, 10:23 Dan ga je als Heerenveen in eerste instantie voor Ruud, die eerlijk is eerlijk al een matige coach is, die nee zegt tegen je. Ben je daarna genoodzaakt om aan te kloppen bij Maurice 'Vengaboy' Steijn die daar weer een ruime trede onder zit. Nee, voor Heerenveen hoeven we niet bang te zijn komend seizoen.
Eerlijk is eerlijk, de aanpak van Steijn heeft bij VVV en Sparta wel gewerkt. Volgens mij behoort hij gewoon tot een groep trainers die vrij inwisselbaar is.
1. Bosz, Slot, ten Hag
2. Jans, Oosting, Hake, Pastoor, Janssen, Cocu
3. Fraser, Steijn, v Wonderen, Lukkien, Dijkhuizen, v Bommel, etc etc etc
4. Kuyt, Stam
Dit zijn wel gewaagde lijstjes :mrgreen:
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
koetje
Legende
Posts: 11072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

Ruud moet lekker ergens hoog instappen waar spelers snappen wij hij bedoelt en er naar handelen. Niet aan Heerenveen beginnen. Daar sturen ze een bovenmatig presterende trainer weg. Saai voetbal zeggen ze. Nou Van Nistelrooij gaat zeker niet meer punten halen met daarbij ook nog aantrekkelijker voetbal.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ah, de Bommelroute. Brugge volgend jaar kampioen dus. :whistle:
RPSV94
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 792
Joined: 29 Jul 2022, 12:16
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Nou veel succes. Als er op dit moment ergens druk op presteren staat, is het wel in Brugge. Die hebben er al veel de straat op getrapt in de afgelopen jaren. Nou niet echt een club waar Ruud lekker rustig kan bouwen.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

TomPSV
Legende
Posts: 14764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

Lijkt me een prima club voor hem. Lekker op Mallorca werken, niets mis mee.
Post Reply