Olivier Boscagli

Spelers A-selectie.
Post Reply
User avatar
1913
Moderator
Posts: 124
Joined: 01 Nov 2020, 09:39
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Image

Olivier Boscagli, 18 november 1997
Nationaliteit: Frans
Voet: Links
:PSV: 17 juli 2019 -

Aankoopbedrag: 2 miljoen euro vanaf OGC Nice
Verkoopbedrag:

Links:
Instagram
Twitter
Facebook
Transfermarkt



Op 11 september 2021 scoor Boscagli de 0-1 tegen AZ:

Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

[mention]Joosth[/mention] helaas heb ik moet alles wedstrijden tot nu toe kunnen zien. In de winterstop kom ik terug bij je voor een reactie over Boscagli, zoals beloofd op het vorige forum.
Joosth
Vaste waarde in elftal
Posts: 670
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
FOOTB_REM_S: No

Voormalig KG wrote: 07 Nov 2020, 14:35 @Joosth helaas heb ik moet alles wedstrijden tot nu toe kunnen zien. In de winterstop kom ik terug bij je voor een reactie over Boscagli, zoals beloofd op het vorige forum.
Helemaal goed! Ondanks hij niet verdedigend het allersterkst is, zie ik hem nog altijd graag in de basis omdat hij wel voor voetbal zorgt.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Stabiele wedstrijd weer. Is voetballend zo goed en een enorme meerwaarde. Die gaat niet meer uit de basis.

Verbaas me wel dat die gasten van Veronica Inside zoveel kritiek op hem hebben. Toont wel aan dat ze geen wedstrijden van PSV kijken en gewoon wat roeptoeteren.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Bij Studio Voetbal lieten ze zien dat Boscagli moeite heeft als de ruimtes groot worden.
Wat aan de ene kant klopt, maar aan de andere kant geldt voor iedere CV die niet heel snel is. Beetje een open deur dus.

Verdedigend maakt hij nog fouten, maar hij heeft in korte tijd al veel bijgeleerd en aan de bal blijft hij uitstekend.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Als een Daisy Blind het kan dan zou Boscagli het ook moeten kunnen toch?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 09 Nov 2020, 15:13 Als een Daisy Blind het kan dan zou Boscagli het ook moeten kunnen toch?
Er moet wel echt iemand in het centrum bij. Met de progressie die Teze zowel als Boscagli hebben laten zien. is het zonde als er een op de bank beland. Benieuwd hoe dit gaat lopen.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Ik vind Teze vooral wat minder sinds zijn Covid-infectie. Boscagli vind ik niet per sé minder, maar heb nog steeds (flinke) twijfels bij zijn verdedigende capaciteiten. En dat is toch waarop ik een verdediger ga moeten beoordelen.
Ex unitate vires
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Fanatic-U-s wrote: 09 Nov 2020, 15:18 Ik vind Teze vooral wat minder sinds zijn Covid-infectie. Boscagli vind ik niet per sé minder, maar heb nog steeds (flinke) twijfels bij zijn verdedigende capaciteiten. En dat is toch waarop ik een verdediger ga moeten beoordelen.
Ik denk echt dat je positief verrast wordt als je zijn verdedigende cijfers tegen Willem 2 gaat zijn. Hij heerste. Volgens mij is hij dit jaar verreweg de beste verdediger qua cijfers, in elk geval bij PSV, maar volgens mij zelfs in de Eredivisie.
User avatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
Posts: 4308
Joined: 17 Oct 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Fredrik Oppegård
FOOTB_REM_S: No

Nu heb je het over Boscagli lijkt me, of Teze?
Ex unitate vires
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
FOOTB_REM_S: No

En toch staat hij volledig verkeerd waardoor Mvogo tot 2 (waarvan 1 geweldige) reddingen moet verrichten om de wedstrijd niet wederom spannend te maken. Maakt absoluut stappen, maar het zal verdedigend echt nog (veel) beter moeten.
#FreeGeneratie4
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Paco Casal wrote: 09 Nov 2020, 15:41 En toch staat hij volledig verkeerd waardoor Mvogo tot 2 (waarvan 1 geweldige) reddingen moet verrichten om de wedstrijd niet wederom spannend te maken.
Hij stond juist perfect, alleen stopt hij net te vroeg met rennen waardoor die pass alsnog aankomt.
En dat mag hem zeker aangerekend worden, dat ben ik met je eens.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
FOOTB_REM_S: No

Klopt. Linksom of rechtsom mag die bal daar never nooit komen.
#FreeGeneratie4
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Fanatic-U-s wrote: 09 Nov 2020, 15:39 Nu heb je het over Boscagli lijkt me, of Teze?
Boscagli inderdaad. Een tijdje terug kwamen er cijfers voorbij: hij staat bij de verdedigende cijfers elke keer top 5 van Eredivisie. Echt hele goede cijfers.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Kan je ze delen met ons? Dank!

Ik vind nog steeds dat zijn gevoel voor ruimte (achter hem) niet echt goed is, zeker nu de laatste linie hoger staat is dat een risico. Ben heel blij met een verdediger die wel de ruimte voor hem ziet en de pass durft te geven. Wat ik zei, als Daisy Blind met ruimte in zijn rug kan verdedigen, waarom zou Boscagli dat niet kunnen? Qua voetballend vermogen vind ik hem niet minder, Daisy is meer ervaren natuurlijk. Je hebt hoe dan ook een monster nodig naast Teze of Boscagli. Ik denk dat Teze dan op de bank zal belanden omdat Boscagli net dat beetje meer toevoegt aan het spel.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 10 Nov 2020, 02:19 Kan je ze delen met ons? Dank!

Ik vind nog steeds dat zijn gevoel voor ruimte (achter hem) niet echt goed is, zeker nu de laatste linie hoger staat is dat een risico. Ben heel blij met een verdediger die wel de ruimte voor hem ziet en de pass durft te geven. Wat ik zei, als Daisy Blind met ruimte in zijn rug kan verdedigen, waarom zou Boscagli dat niet kunnen? Qua voetballend vermogen vind ik hem niet minder, Daisy is meer ervaren natuurlijk. Je hebt hoe dan ook een monster nodig naast Teze of Boscagli. Ik denk dat Teze dan op de bank zal belanden omdat Boscagli net dat beetje meer toevoegt aan het spel.
Ik kwam die cijfers tegen op het vorige forum, ik dacht dat [mention]ShovingNE2[/mention] ze deelde, maar dat weet ik niet zeker. Wint hoogste percentage kopduels, top vijf van eredivisie met onderscheppingen, dat soort cijfers. Echt goede cijfers, zoals je mag verwachten van een CV van PSV.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Boscagli is gewoon een ontzettend goede voetballende centrale verdediger, eentje die het middenveld makkelijk inschuift waardoor Rosario vervolgens makkelijk uitschuift. Als de afstemming met Sangare optimaliseert heb je gewoon een heel sterk verdedigend blok en een sterk voetballend laatste blok.

Wat mij opvalt is dat de afstemming met de jongens om Boscagli veel beter is, maar dat dit ook nog wel eens misgaat. PAOK tweede helft en zo nog wel een paar momenten in het eerste blok wedstrijden. Volgens mij calculeert Roger dat gegeven ook wel een beetje in, in zijn risico analyse. Hij had verwacht dat we wel wat meer kansen zouden creëren en afmaken. In principe had Malen er al een paar meer gemaakt moeten hebben.

Al met al hebben we met Boscagli en Teze een ontzettend leuk duo in huis. Verdedigend echt wel wat op aan te merken, maar als supporter leuk om naar te kijken. Geen onzinnig heen en weer geschuif, inspelen maar.
NB: waar zijn al mijn likes gebleven? Toch een beetje de loot boxes van dit forum.
Saibari is underrated.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Boscagli is een speler waar je van houdt of waar je je gigantisch aan kan ergeren. Ik ben fan. Vind zijn ontwikkeling geweldig. Hij is gewoon een goede verdediger en een fantastische voetballer die enorm veel bijdraagt aan het spel van PSV. Vind hem heel stabiel, en ja, hij heeft minpunten maar voor PSV is hij een meer dan goede cv.
User avatar
voskat
Nationale topspeler
Posts: 2222
Joined: 01 Feb 2018, 20:23
FOOTB_REM_S: No

Heeft zich ontwikkeld tot de Schwaab van dit elftal (toen die nog goed speelde).
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 11 Nov 2020, 05:54 Boscagli is een speler waar je van houdt of waar je je gigantisch aan kan ergeren. Ik ben fan. Vind zijn ontwikkeling geweldig. Hij is gewoon een goede verdediger en een fantastische voetballer die enorm veel bijdraagt aan het spel van PSV. Vind hem heel stabiel, en ja, hij heeft minpunten maar voor PSV is hij een meer dan goede cv.
Stabiel? Hij heeft zich echt verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Maar dat ze hem niet af kunnen leren dat hij onnodig instapt, waardoor zijn eigen man vrij komt vind ik onbegrijpelijk. Tegen Willem II ook weer tweemaal. Voor PSV meer dan goede CV? Echt zwaar overtrokken. Dan heb je het in mijn ogen over categorie Moreno. En van dat niveau is hij verdedigend gezien echt ver verwijderd.
Bubba Gump
Meervoudig international
Posts: 1101
Joined: 04 Nov 2020, 14:55
FOOTB_REM_S: No

Hoewel ik het optimisme in dit topic zeker kan waarderen, ben ik toch wel enigszins verbijsterd over de vele positieve reacties. Ik vind hem een hele beperkte verdediger die tot nu toe iedere enigszins moeilijke wedstrijd door het ijs is gezakt. Dat hij aardig is aan de bal is leuk, maar dient ondergeschikt te zijn aan zijn positionering en duelkracht.. 2 aspecten waarin Boscagli mijns inziens zwaar tekort schiet. Als we ooit mee willen doen om de prijzen, moet hier gewoon een vervanger voor komen.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dan krijg je het nog zwaar [mention]Bubba Gump[/mention], want ik denk dat eerder Teze dan Boscagli uit de basis van Schmidt zal verdwijnen. Zijn meevoetballende kwaliteiten zijn van grote waarde voor dit PSV. Duelkracht vind ik ook niet meer echt een argument bij hem als je ziet hoe hij duels aangaat dit jaar. Niet meer als een wijf maar als een vent en wint zo'n beetje alles.
Snelheid is wel een dingetje.

Zet een type Alex naast hem neer en het pas écht complementair aan elkaar.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Er zijn gewoon twee kampen, de een waardeert hem om wat ie aan de bal brengt (voldoet prima), de ander verafschuwt hem omdat ie verdedigend (nog) steeds de meest domme fouten maakt. Wat hierboven al gezegd wordt, je houdt van hem of haat hem. Tis net als ajax of Gerard Joling.

Ik hoor bij het laatste kamp overigens.
#FreeGeneratie4
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

PCGC wrote: 11 Nov 2020, 07:14 Ik hoor bij het laatste kamp overigens.
Die van Gerard Joling?


Ben blij met de ontwikkeling die Boscagli maakt en denk dat niemand dit had verwacht. Feit is wel dat PSV achterin nog steeds wel lengte en body tekort komt. Er moet echt een beer/slager bij, zo snel mogelijk. Denk dat niemand het daar oneens mee is
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Ik hou van Geer! Tip, als je somber bent, zoek op grappen Gerard Joling op YouTube. Binnen de morste keren heb je weer een glimlach om je mond.

Huttenkuttenheugte!
#FreeGeneratie4
Post Reply