Ik hoorde Frans Janssen in de Rood-Wit podcast zeggen dat hij online zo veel mogelijk volgt om op de hoogte te zijn van wat er leeft onder de supporters. Dus Frans, hoi en leuk dat je meeleest. Fix dit eens efkes maat.
Het is inderdaad vooral een volumekwestie. De muziekkeuze zelf is een kwestie van smaak. Ik vind dat ook drie keer niks, maar dat is omdat het niet mijn smaak is dus daar hoor je me niet over klagen. Wel bijzonder dat Rik zegt er zelf geen last van te hebben. Zou het dan hoger in het stadion minder luid zijn?
Het Philips Stadion
-
- Ballenjongen
- Clubvoorkeur: PSV
Toch ben ik heel benieuwd in welke vakken jullie dan allemaal zitten? Naar mijn ervaring valt het bovenin vak OO allemaal wel mee.
Ook de stadion speaker is prima te verstaan. Mogelijk dat er veel meer galm in het geluid zit op andere plekken?
Ook de stadion speaker is prima te verstaan. Mogelijk dat er veel meer galm in het geluid zit op andere plekken?
Last edited by GodyCakpo on 08 Sep 2024, 19:21, edited 1 time in total.
- ShovingNE2
- Site Admin
Precies. Soort muziek is subjectief. Gaat over standje decibel en de bas die wel of niet op standje 7 schaal van Richter staat.
Kloterij is dat het gros van de mensen die dit leuk vinden en festivals bezoeken de oren ook niet meer spik en span hebben.
Kloterij is dat het gros van de mensen die dit leuk vinden en festivals bezoeken de oren ook niet meer spik en span hebben.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
- LucieNilis • Chucky
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- StratumZuid
- Vedette
-
- Vedette
Ik ben het nog nooit met zoveel posts van jou achter elkaar eens geweestShovingNE2 wrote: ↑08 Sep 2024, 19:19 Precies. Soort muziek is subjectief. Gaat over standje decibel en de bas die wel of niet op standje 7 schaal van Richter staat.
Los van het feit dat ik zelf ook een festivalganger ben en de muziekkeuze me weinig boeit, is het echt schandalig dat PSV schijt heeft aan die duizenden kids op de tribunes. Nog een heel stuk schandaliger dan het niet halen van een linksback
- These users thanked the author Chucky for the post:
- 29.04.2007
-
- Vedette
- ShovingNE2
- Site Admin
- trouwepsvfan
- Vedette
Ik zit op JJ. Compleet drama daar.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
- IvanNielsen
- Lid 2e elftal
- Clubvoorkeur: PSV nondeju!
-
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Als je als klankbordlid niet klankbord dan hoor je niet in het klankbord.
Daar zit inherent een uitdaging aangezien je men aanstelt vanuit - waarschijnlijk - een bepaalde achterban
-
Net niet in vak JJ maar het scheelt effectief maar 1 stoel en een trap, veel te hoog volume.
- Tomm
- Vedette
Nu weet ik niet in hoeverre zo’n apple watch een accurate meting kan uitvoeren maar die gaat elke thuiswedstrijd af omdat het geluidsniveau ‘gevaarlijke’ vormen aanneemt. De dB’s gaan ver over de waarde die het werk aanhoud voor het dragen van gehoorbescherming. Uiteraard andere situaties maar toch. Het heeft m.i. ook gewoon nul toegevoegde waarde.
- DonyellMalen
- Legende
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Een klankbordlid bordt klank.
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Mijn ervaring op P is dat de stadionspeaker voorheen best redelijk tot goed te verstaan was, maar sinds een paar jaar bepaald niet meer. Aanvankelijk dacht ik dat mijn (eventueel) achteruitgaande gehoor de oorzaak was, maar toen ik van mijn zoon (29) en andere jongere supporters in de directe omgeving hoorde dat zij het geluid net zo slecht ervaren, en het geluidsniveau ook als uitzonderlijk hoog (als moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen dat hun oordeel minder extreem is dan dat van mij), werd ik wat terughoudender in mijn oordeel. Ik versta er gewoonweg bijna geen woord (meer) van. Enfin, dat is nog tot daaraan toe, de informatie krijg ik toch wel langs andere weg. Maar als, zoals ik hier lees, metingen van het geluidsniveau ruim boven het toelaatbare uitvallen, dan lijkt mij toch dat PSV hier serieus aandacht aan zal moeten besteden. Van een klankbordgroep verwacht ik ook dat dit een representatieve afspiegeling van de PSV-supporters is. Weet ook niet of dat wel of niet het geval is, maar een percentage van boven de 40% dat in reactie op het bericht van !RikElfrink graag ziet dat PSV hier 'wat-aan-doet', lijkt mij voldoende aanleiding om het punt in ieder geval serieus te nemen. Waarvan tot op heden geen sprake is, zoveel lijkt mij tot nu toe niet onredelijk om te concluderen. En dan nog mijn persoonlijke verzuchting: waarom moet alles tegenwoordig zo godvergeten kolere hard? Omdat het sfeerverhogend zou zijn? Sfeer maak je samen, niet door de schuifjes op geluidsniveau max te zetten
- These users thanked the author psvgouda for the post (total 3):
- DonyellMalen • Tijn • FTS
- ShovingNE2
- Site Admin
- Standbeeld
- Mister PSV
En dan moeten ze bij PSV pas echt op gaan passen...
- ShovingNE2
- Site Admin
Mooi dat er ook bij Studio Voetbal aandacht voor was. Er wordt op X geroepen dat mensen een mail moeten sturen en dat op socials niet helpt. Nou: ze zitten gewoon op x en ze weten exact wat er speelt. Net als de catering issues op Noord en andere zaken.
- DonyellMalen
- Legende
-
De poll van RikElfrink is wel lastig om eenduidig te interpreteren, vooral door de vraagstelling over 'herrie'. Herrie kan zowel geinterpreteerd worden voor de gekozen muziek of het volume. Die twee moet je echter niet aan elkaar willen verbinden in deze discussie.psvgouda wrote: ↑08 Sep 2024, 23:08 Van een klankbordgroep verwacht ik ook dat dit een representatieve afspiegeling van de PSV-supporters is. Weet ook niet of dat wel of niet het geval is, maar een percentage van boven de 40% dat in reactie op het bericht van !@RikElfrink graag ziet dat PSV hier 'wat-aan-doet', lijkt mij voldoende aanleiding om het punt in ieder geval serieus te nemen. Waarvan tot op heden geen sprake is, zoveel lijkt mij tot nu toe niet onredelijk om te concluderen. En dan nog mijn persoonlijke verzuchting: waarom moet alles tegenwoordig zo godvergeten kolere hard? Omdat het sfeerverhogend zou zijn? Sfeer maak je samen, niet door de schuifjes op geluidsniveau max te zetten
Het is er inderdaad niet beter op geworden en anderszijds hoor je ook weleens geklaag als de stadionDJ weer eens te snel een deuntje inzet terwijl de suportersgroepen zingen. Dat ik sinds een jaar of 3 oordoppen meeneem is geen positief iets, dat zou geen noodzakelijkheid moeten zijn om te voorkomen dat er weer een piep een dag of langer blijft hangen. En nee, dat houdt niet in dat er dan geen muziek mag zijn maar wel in een acceptabel volume, voor een volume waar je niet kan praten ga ik wel naar een specifiek evenement.
Die verzuchting zit ook bij menig restaurant waar je geeneens een normale conversatie kan hebben met je tafelgasten
-
Moeten ze wel iets met de mails doenShovingNE2 wrote: ↑09 Sep 2024, 08:48 Mooi dat er ook bij Studio Voetbal aandacht voor was. Er wordt op X geroepen dat mensen een mail moeten sturen en dat op socials niet helpt. Nou: ze zitten gewoon op x en ze weten exact wat er speelt. Net als de catering issues op Noord en andere zaken.
Begin april dit jaar, en dat was niet het eerste contact dat ik heb gehad
Waarbij het al bijzonder is dat er helaas niet eerder klachten over zijn ontvangen. Je zou hopen dat een organisatie juist blij zou zijn dat ze geen klachten ontvangenWe proberen altijd rekening te houden met alle supporters en we begrijpen dat het volume soms te hoog kan zijn. Helaas hebben we hier nog niet eerder klachten over ontvangen, maar we nemen je feedback absoluut serieus.
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Tenzij de beantwoorder van je mail zelf ook iedere wedstrijd met gehoorschade in het stadion zit.
-
- Regelmatige invaller
Ik heb ook wel eens een mail gestuurd, maar nooit een reactie ontvangen. Dus ze zijn misschien wat (Oost-Indisch) doof..Prof_napo wrote: ↑09 Sep 2024, 08:54Moeten ze wel iets met de mails doenShovingNE2 wrote: ↑09 Sep 2024, 08:48 Mooi dat er ook bij Studio Voetbal aandacht voor was. Er wordt op X geroepen dat mensen een mail moeten sturen en dat op socials niet helpt. Nou: ze zitten gewoon op x en ze weten exact wat er speelt. Net als de catering issues op Noord en andere zaken.
Begin april dit jaar, en dat was niet het eerste contact dat ik heb gehadWaarbij het al bijzonder is dat er helaas niet eerder klachten over zijn ontvangen. Je zou hopen dat een organisatie juist blij zou zijn dat ze geen klachten ontvangenWe proberen altijd rekening te houden met alle supporters en we begrijpen dat het volume soms te hoog kan zijn. Helaas hebben we hier nog niet eerder klachten over ontvangen, maar we nemen je feedback absoluut serieus.