Ricardo Pepi

Spelers A-selectie.
Post Reply

Ricardo Pepi zou een goede aankoop zijn voor PSV.

Ja
307
60%
Twijfel
177
35%
Nee
25
5%
 
Total votes: 509
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV volop in gesprek met beoogde aanwinst Ricardo Pepi: miljoenenbod op de spits snel verwacht

https://www.ed.nl/PSV/PSV-volop-in-gesp ... ~a9f8ad29/

Heeft nu wel een eigen topic verdiend lijkt me.

Ik heb gewoon te weinig van Groningen gezien dit jaar om hem echt op waarde te schatten maar voor mijn gevoel is dit zo'n speler waarbij het letterlijk nog alle kanten op kan gaan. Op zich wel opvallend dat hij binnen de NL media nog niet echt is opgepikt als grote speler terwijl het prijskaartje toch behoorlijk is. Qua profiel heel interessant voor een huur met optie tot koop als je overtuigd bent van hem. Op basis van een highlight filmpje op YouTube zie ik wel zijn veelzijdigheid en zou je zelfs flarden van een Gimenez (eerste 4 maanden van het seizoen) kunnen zien. Mijn vraag bij zijn veelzijdigheid is vooral of hij ook dingen uitzonderlijk kan of alles gewoon een beetje. Fabio is óók heel veelzijdig en dat klikt goed met Luuk.

Maar als je hem direct koopt dan moet hij zich wel gaan ontwikkelen en dat kan door veel te spelen. Gaat deze Pepi Luuk uit de basis spelen of wordt het vooral een jaar waarbij hij net zoals Silva alles gaat spelen maar weinig basisplaatsen? En als dat zo is kan hij zich dan wel voldoende ontwikkelen?

Het ED verwacht om en nabij de 10 miljoen en dat is veel geld en toch best een grote gok. Het voordeel is dat je ermee de hoofdprijs kan winnen want als deze jongen het 2 jaar goed doet dan kun je echt cashen met zo'n profiel. Het nadeel is dat je die 10 miljoen wellicht ergens anders voor had kunnen gebruiken want Sangaré is nog niet verkocht en er moet nog veel geshopt worden.

Een scenario is natuurlijk dat je Vertessen kunt verkopen voor een bedrag waarbij die 10 miljoen voor Pepi een koopje lijkt. Maarja wie gaat er in godsnaam pakweg 5 miljoen betalen voor Vertessen?

Als we Fabio voor 10 miljoen hadden kunnen kopen dan was het perfect geweest en had ik vertrouwen in de spitspositie voor komend jaar. Pepi is iets minder allround dan Fabio maar alsnog moet hij tot 40+ wedstrijden komen. Dan schat ik in dat hij er gewoon 20 maakt bij ons.

Twijfels over het bedrag, maar ik ben niet negatief. Sterker nog, ik vind dat het tijd is om dit soort risico's te nemen na jaren van Zahavi, Vinicius, Vertessen en Luuk.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb ja gestemd, omdat het -op voorhand- mij een goede toevoeging lijkt, ondanks dat het nog alle kanten op kan natuurlijk. Pepi heeft bij Augsburg niet kunnen overtuigen en nu bij Groningen loopt het een stuk beter. Op basis van zijn prestaties bij Groningen zou ik hem er wel graag bij willen nemen. 10 Miljoen is wel heel veel geld voor PSV, maar ik geloof wel dat het marktconform is voor een speler met deze statistieken, leeftijd en het feit dat hij USA international is. In de ideale wereld halen we hem als huurspeler met een optie tot koop, maar ik weet niet of dat bespreekbaar is voor Augsburg aangezien het management van Pepi al in duidelijke woorden heeft laten weten dat Pepi niet meer terug wil keren bij Augsburg. Uiteindelijk zie ik wel liever Pepi voor 10mln komen dan dat we weer enkele miljoenen aan een speler uitgeven voor huur. We gaan zien of Pepi aan kan haken.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zou een prima aankoop zijn. Groot talent met al behoorlijk wat ervaring. International van zijn land en nog voldoende perspectief om beter te worden. En bovendien een potentiële cashcow voor de toekomst. Heb veel sympathie voor Silva maar die is onhaalbaar en om hem nog een jaar te huren is niet rendabel.
BasicPareto
Jeugdinternational
Posts: 145
Joined: 27 Jan 2023, 13:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik twijfel bij hem. Heeft dit seizoen voornamelijk tegen de kleintjes gescoord en assists gegeven, afgezien van ons en AZ. Moet ik er wel bij zeggen dat dit bijna 50% van de totaal productie van Groningen is. En laten wij nou net tegen die kleintjes een probleem hebben met scoren. Lijkt zich ook goed te kunnen aarden in Nederland. Als hij dit doortrekt, kan hij zomaar op 25 doelpunten komen bij PSV en is dit voor 10 miljoen een geniale aankoop.

Ik zou liever een optie tot koop zien, maar kopen is nog altijd beter dan de helft stukslaan op nogmaals een huur.
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1,689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vrij weinig van hem gezien, maar statistisch is 12 goals maken bij een degraderend Groningen toch best een goede prestatie?
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mislukt bij Augsburg, maar ook niet de tijd gekregen. Daar slechts half jaar gezeten. Was toen pas net 19, dus niet vreemd dat hij wat aanpassingsproblemen had.
Bij Groningen deed hij het prima, zeker voor een 19/20 jarige jongen.

Ben wel bang dat we de hoofdprijs moeten betalen. Augsburg heeft een recordsom voor hem neergelegd, zullen ze zo veel mogelijk van terug willen
BasicPareto
Jeugdinternational
Posts: 145
Joined: 27 Jan 2023, 13:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dr. Gonzo wrote: 19 May 2023, 08:46 Mislukt bij Augsburg, maar ook niet de tijd gekregen. Daar slechts half jaar gezeten. Was toen pas net 19, dus niet vreemd dat hij wat aanpassingsproblemen had.
Bij Groningen deed hij het prima, zeker voor een 19/20 jarige jongen.

Ben wel bang dat we de hoofdprijs moeten betalen. Augsburg heeft een recordsom voor hem neergelegd, zullen ze zo veel mogelijk van terug willen
Mislukt vind ik een groot woord. Mocht in de basis staan tegen de grotere clubs, en daarnaast moest hij het doen met relatief korte invalbeurtjes. Beetje kromme, omgekeerde wereld voor een jonge speler die nog moet aarden. Je wil er dan juist voor zorgen dat hij vertrouwen opdoet tegen de kleinere tegenstanders. Ze zijn daar blijkbaar ook niet fijn met hem omgegaan, anders zou hij niet zo graag weg willen.

Ik heb wat meer beelden, statistieken en interviews met hem bekeken en begin hem steeds interessanter te vinden. Lijkt ook echt een goede mentaliteit te hebben. Ik wil ook wel enkele wedstrijden met hem bekijken, maar Groningen kijken is pure kwelling.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind hem zeer interessant. De meeste goals bij Groningen waren wel goede goals en hij heeft qua leeftijd en nationaliteit ook een heel interessant profiel. Heeft op jonge leeftijd al behoorlijk wat laten zien en ik denk dat er nog wel rek bij hem zit. Het is wat anders als hij al 24-25 zou zijn geweest. Dan is een miljoen of 10 al wat riskanter. Dat het met Augsburg niks geworden is tot nu zegt me heel erg weinig. Waarschijnlijk is dit ook de enige zomer dat hij haalbaar is. Een speler met toekomstige sportieve en financiële waarde. Ik zou het wel toejuichen als dit rond zou komen.
LeandroBonfim
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 796
Joined: 07 Nov 2022, 15:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Benieuwd of Feyenoord een Veermannetje gaat proberen.
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik ben wel redelijk overtuigd na het zien wat wat filmpjes.

Hij is best groot en sterk, kopsterk en fysiek al redelijk (kan nog beter). Maar vooral dat hij een echte spits is.
Dat zien je bij sommige actie hoe hij afwerkt.


Denk dat hij misschien wel meer potentie heeft dan Silva. Ik vind Silva een goede voetballer maar niet voor dat geld.
Pepi kan LDJ volgend seizoen weleens uit de basis gaan spelen.
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb nog een lichte twijfel. Motorisch vind ik het net niet.

Het idee om flink te investeren in alvast een opvolger voor de Jong, nu er wel geld is vind ik van visie getuigen. Chapeau!

Kan zich in de etalage zetten in 2025 (gold cup) en 2026(wk eigen land)
Dat kan natuurlijk wel positief zijn mbt zijn transferwaarde.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

LeandroBonfim wrote: 19 May 2023, 10:16 Benieuwd of Feyenoord een Veermannetje gaat proberen.
Dus dan zien we Pepi binnenkort bij ons spelen.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

LeandroBonfim wrote: 19 May 2023, 10:16 Benieuwd of Feyenoord een Veermannetje gaat proberen.
Als zij al een vervanger voor Gimenez halen voordat ze hem hebben verkocht, zitten ze in een lastige onderhandelingspositie wat betreft Gimenez.
Zie dan nog maar eens het onderste uit de kan te halen, als de kopende club weet dat je moet verkopen omdat je de vervanger al hebt gehaald
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zeker een interessante speler. Op zijn 20ste al op meerdere plekken laten zien makkelijk te scoren (MLS, Eredivisie, nationale ploeg). Ik vind 10 miljoen echter wel aan de hoge kant voor een (pure) spits als je ook Luuk de Jong hebt. Volgens transfermarkt kan Pepi ook op de flanken, maar op basis van het weinige dat heb gezien zie ik dat niet direct voor me. Zou het alleen doen als het niet ten koste gaat van wat je kan doen op andere posities, dus als PSV een relatief hoog transferbudget heeft.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zou mooi zijn als Vertessen bijv. nog een miljoen of 5-6 oplevert (waarom niet eigenlijk?) en PSV de prijs voor Pepi nog omlaag kan onderhandelen naar pak um beet 8 miljoen. Dan valt de schade reuze mee en heb je een EIGEN talent als nieuwe spits.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4,597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Fc Denzel wrote: 19 May 2023, 10:25 Ik heb nog een lichte twijfel. Motorisch vind ik het net niet.

Het idee om flink te investeren in alvast een opvolger voor de Jong, nu er wel geld is vind ik van visie getuigen. Chapeau!

Kan zich in de etalage zetten in 2025 (gold cup) en 2026(wk eigen land)
Dat kan natuurlijk wel positief zijn mbt zijn transferwaarde.
Grappig, ik vind het voor een redelijke beer best dynamisch en snel met een prima motoriek.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vertessen heeft in zijn verhuurperiode een prima indruk achter gelaten tot nu toe en vooral in het begin het goed gedaan. Hij past veel beter in een twee spitsensysteem en ik denk dat hij voor diverse Belgische clubs erg interessant kan zijn. Ik verwacht wel interesse in hem.
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dit filmpje laat nog meer van zijn meevoetballende kwaliteiten zien

User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voormalig KG wrote: 19 May 2023, 10:44 Grappig, ik vind het voor een redelijke beer best dynamisch en snel met een prima motoriek.
Vind je? In de video komt het bij vlagen nog ietwat onhandig over. Voor z'n lengte acceptabel, maar dat betekent niet direct dat het goed genoeg is.

Hoop dat PSV vooral naar een ander type spits gaat kijken. Zie liever een technischere spits komen waardoor PSV weer makkelijker en comfortabeler kan gaan voetballen.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat ik positief aan het bovenstaande filmpje vind, is dat hij elke keer doorbeweegt.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat met Pepi in de spits ipv Luuk, PSV een heel stuk makkelijker gaat voetballen. Zie dit moment bijvoorbeeld vanaf 30 seconden tegen Excelsior:

User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 19 May 2023, 06:39 Ik heb ja gestemd, omdat het -op voorhand- mij een goede toevoeging lijkt, ondanks dat het nog alle kanten op kan natuurlijk. Pepi heeft bij Augsburg niet kunnen overtuigen en nu bij Groningen loopt het een stuk beter. Op basis van zijn prestaties bij Groningen zou ik hem er wel graag bij willen nemen. 10 Miljoen is wel heel veel geld voor PSV, maar ik geloof wel dat het marktconform is voor een speler met deze statistieken, leeftijd en het feit dat hij USA international is. In de ideale wereld halen we hem als huurspeler met een optie tot koop, maar ik weet niet of dat bespreekbaar is voor Augsburg aangezien het management van Pepi al in duidelijke woorden heeft laten weten dat Pepi niet meer terug wil keren bij Augsburg. Uiteindelijk zie ik wel liever Pepi voor 10mln komen dan dat we weer enkele miljoenen aan een speler uitgeven voor huur. We gaan zien of Pepi aan kan haken.
Vrijwel dezelfde overwegingen hier. En ach, risico loop je uiteindelijk altijd wel enigszins. Ik zie bovendien een fysiek sterke speler (oogt langer dan de 1.85 die hij blijkbaar is), oogt ietwat log in zijn manier van bewegen (vgl. ook El Ghazi, bij wie mij dat iedere keer verbaast, blijkbaar ander en niet terecht beeld van gehad) met een meer dan behoorlijk arbeidsethos in het filmpje hierboven, o.a. paar maal drukzetten/terugveroveren van de bal. Het zijn natuurlijk allemaal maar momenten en dan nog in een YT-filmpje en verder een paar vage herinneringen van mijn eigen 'bord-op-schoot-scouting', maar ik zeg ja: gezien zijn leeftijd is er groeipotentie. Weet op verschillende manieren te scoren en dat maakt hem interessant. Voeg daarbij het interessante profiel zoals Massimo het stelt en dan kom ik zelf tot een positieve keuze. Welkom Ricardo!
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind het alleen zeker geen speler die makkelijk meevoetbalt zoals Fabio dat momenteel doet. Het lijkt meer een afmaker te zijn met een redelijk fysiek. Dus mocht hij komen dan is het denk ik wel goed om je daarop in te stellen. Wat ik in ieder geval zeker niet hoop is dat we hem ook als buitenspeler gaan zien.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 19 May 2023, 11:28 Ik vind het alleen zeker geen speler die makkelijk meevoetbalt zoals Fabio dat momenteel doet. Het lijkt meer een afmaker te zijn met een redelijk fysiek. Dus mocht hij komen dan is het denk ik wel goed om je daarop in te stellen. Wat ik in ieder geval zeker niet hoop is dat we hem ook als buitenspeler gaan zien.
Dit is ook een beetje mijn grootste twijfel: te veel type de Jong waardoor we na tijdperk de Jong geen andere type spits en dus ander type voetbal kunnen spelen. Ik waardeer de Jong enorm maar ik zou graag wat minder afhankelijk willen zijn van hoe je een spits perse moet gebruiken.

Ik ken Pepi niet goed genoeg, maar ik hoop oprecht dat hij veel dynamischer en completer is of snel kan worden dan Luuk.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Silva vind ik een erg technische spits en voor 10m altijd doen natuurlijk. Ik denk alleen dat hij teveel tussen een spits en buitenspeler inzit waardoor hij niet in zijn kracht komt. Dan heb ik liever 1 goede spits (Pepi) en 1 goede buitenspeler erbij ipv Silva voor te veel geld halen.
Post Reply