Livano Comenencia

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
TomPSV
Legende
Posts: 14764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

Livano Comenencia (Breda, 3 februari 2004) is een Nederlandse voetballer van Curaçaose afkomst die doorgaans speelt als verdediger, maar ook inzetbaar is als verdedigende middenvelder.

https://www.transfermarkt.com/livano-co ... ler/626764

Een opvallende speler in deze voorbereiding, waardoor hij wel een eigen topic hoort te krijgen. Wordt door Bosz gebruikt op zijn beste positie, namelijk verdedigende middenvelder. Tegen FC Eindhoven vond ik hem met Kwaaitaal de beste. Was het meest aan de bal, deed er meestal wat goeds mee, fysiek sterk, veel onderscheppingen. Ook tegen Augsburg maakte hij al een prima indruk op die positie.

Erg benieuwd hoever hij kan komen dit seizoen en of hij mogelijk de rol van Guti al kan overnemen als back-up op ‘6’.
These users thanked the author TomPSV for the post:
Stvnsglnn
Paulus1913
Regelmatige invaller
Posts: 303
Joined: 30 Aug 2022, 13:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Echt interessant, hij heeft de looks en de naam ook mee. Kan zomaar gaan verrassen!
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Zou mooi zijn als hij zich verder zou ontwikkelen. Ik volg Jong PSV eigenlijk maar sporadisch maar leek wat weggevallen doordat hij vaak als rechtback gezet werd, zou mooi zijn als hij als CVM in het 1e kan komen. Wel de kanttekening dat het tegen FCE was, een tegenstander die hij kent en niet op een hoger niveau. Kijken of er meer in het vat zit tegen een betere tegenstander.
Last edited by Breur on 27 Jul 2023, 09:12, edited 1 time in total.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Ik ben erg benieuwd, ik zou erg graag willen dat ik me in hem heb vergist.
Blij dat hij tenminste nu goed gebruikt wordt.
Rudie-10
Meervoudig international
Posts: 1359
Joined: 04 Jul 2019, 13:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

Vond hem gisteren echt opvallen, lekker actief, goede techniek, sterk in de duels. Daarbij komt een groot en atletisch lichaam, kan nog wat spiermassa bij maar basis is er zeker. Ik zou hem vaker moeten bekijken om te beoordelen of hij ook voetballend meer naar voren durft te gaan spelen, maar ben echt verrast door deze jongen.
Brabander
Basisspeler
Posts: 461
Joined: 08 Jun 2023, 08:02
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik heb gisteren de wedstrijd niet gezien. Maar het is wel fijn dat er nieuwe jeugdspelers kansen gaan krijgen.
Hopelijk kan Comenencia dit jaar regelmatig invallen als de wedstrijd het toelaat.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Speelde vorig jaar vaak als rechtsback. Kan daar uit de voeten maar dat is niet de positie waar hij het beste rendeert. Vind hem als controleur het best en daar voelt hij zich volgens mij ook het prettigst. Hij kan goed voetballen en is fysiek sterk. Kan zomaar een verrassing worden komend seizoen. Maar dat geld voor meer jeugdspelers. Bosz is voor onze opleiding de ideale trainer. Die is niet bang om jonge spelers te brengen.
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
FOOTB_REM_S: No

TomPSV wrote: 27 Jul 2023, 08:51 Livano Comenencia (Breda, 3 februari 2004) is een Nederlandse voetballer van Curaçaose afkomst die doorgaans speelt als verdediger, maar ook inzetbaar is als verdedigende middenvelder.

https://www.transfermarkt.com/livano-co ... ler/626764

Een opvallende speler in deze voorbereiding, waardoor hij wel een eigen topic hoort te krijgen. Wordt door Bosz gebruikt op zijn beste positie, namelijk verdedigende middenvelder. Tegen FC Eindhoven vond ik hem met Kwaaitaal de beste. Was het meest aan de bal, deed er meestal wat goeds mee, fysiek sterk, veel onderscheppingen. Ook tegen Augsburg maakte hij al een prima indruk op die positie.

Erg benieuwd hoever hij kan komen dit seizoen en of hij mogelijk de rol van Guti al kan overnemen als back-up op ‘6’.
Ik ben vooral blij dat er een trainer nu is die ziet waar spelers het beste in zijn qua positie. Als rechtsback krijg je Hoever vibes maar als 6 speelt hij tot nu toe goed. Zou mooi zijn als we vanuit de jeugd bepaalde transfers (vooral de back up plekken) kunnen opvullen met goede jeugdspelers.
Massimo
Legende
Posts: 13814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Hij scheen het gisteren wel aardig gedaan te hebben als ik de commentaren moet geloven, maar in de samenvatting gaat hij flink de mist in bij de tegentreffer en het staat me nog meer tegen dat zijn reactie na zijn balverlies heel slecht is. Hij sjokt maar een beetje terug.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Massimo wrote: 27 Jul 2023, 15:12 Hij scheen het gisteren wel aardig gedaan te hebben als ik de commentaren moet geloven, maar in de samenvatting gaat hij flink de mist in bij de tegentreffer en het staat me nog meer tegen dat zijn reactie na zijn balverlies heel slecht is. Hij sjokt maar een beetje terug.
Hij heeft heel hard gewerkt gisteren. Niks mis met zijn instelling of werkethiek.
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Qua niveau ong Pablo Rosario. Kan ie meer? Kwestie van doorontwikkelen.
TomPSV
Legende
Posts: 14764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
FOOTB_REM_S: No

Massimo wrote: 27 Jul 2023, 15:12 Hij scheen het gisteren wel aardig gedaan te hebben als ik de commentaren moet geloven, maar in de samenvatting gaat hij flink de mist in bij de tegentreffer en het staat me nog meer tegen dat zijn reactie na zijn balverlies heel slecht is. Hij sjokt maar een beetje terug.
Het meest belachelijke was dat hij met zoveel spelers om hem heen werd aangespeeld. Met die bal kon hij heel weinig.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ik vond hem heel interessant gisteren. Zeker omdat ik denk dat PSV geen échte 6 gaat halen als ze bv Vranckx halen. Dan is er voor hem wel een plekje als 6e middenvelder achter Til (aanvallend) Saibari (allround) en dan Comenencia (defensief). Eigenlijk is het te licht allemaal maar anders is er ook weer weinig perspectief op speelminuten in het eerste. En in tegenstelling tot bv Land/Kwaaitaal heeft hij wel al een vol seizoen Jong PSV gehad.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Speelde prima pot gisteren. Die tegengoal, tja, hij leidt daar inderdaad balverlies, maar dat is niet alleen op zijn conto toe te schuiven. Waarom speelt Teze hem daar in?

Is op ‘6’ een betere optie dan als rechtbank, voelt zich duidelijk beter thuis op het middenveld.

& die afro staat hem goed. :mrgreen:
User avatar
Jordi
Basisspeler
Posts: 456
Joined: 30 Jun 2022, 10:16
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Favoriete speler: Joey Veerman
FOOTB_REM_S: No

Paulus1913 wrote: 27 Jul 2023, 08:54 Echt interessant, hij heeft de looks en de naam ook mee. Kan zomaar gaan verrassen!
Verwachtingen scheppen op basis van naam en looks lijkt mij niet zo verstandig.

Was overigens wel actief aanwezig op het middenveld. Ballen vragen, loopacties etc.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zijn fysiek en multifunctionaliteit zijn sterke voordelen natuurlijk. Ik weet dat @heruone een groot fan is.

Stond laatste twee jaar wat stil en was bij Jong wat anoniem, maar wie weet hoe hij zich onder Bosz doorontwikkeld.

Misschien wel de grootste kanshebber om bij de selectie te komen gezien de magere bezetting op zijn posities.
René1978
Nationale topspeler
Posts: 1905
Joined: 13 Aug 2018, 15:22
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 27 Jul 2023, 09:09 Bosz is voor onze opleiding de ideale trainer. Die is niet bang om jonge spelers te brengen.
Dat is een zegen inderdaad. Zo creëer je kapitaal.
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Liet zeker goede dingen zien, al is de weg is nog lang. Het is qua middenvelders aan de groep van Babadi, Comenencia, Land & v/d Heuvel om door te stoten dit seizoen. Ze zullen het niet allemaal gaan halen, maar de kans is net zo goed klein dat niemand het haalt. Leuk om te volgen in ieder geval.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

René1978 wrote: 27 Jul 2023, 19:29
Joenepsv wrote: 27 Jul 2023, 09:09 Bosz is voor onze opleiding de ideale trainer. Die is niet bang om jonge spelers te brengen.
Dat is een zegen inderdaad. Zo creëer je kapitaal.
Dat hij met een kleine selectie wil werken zie ik dan ook vooral als: ‘20 spelers waarmee ik 10 posities dubbel bezet mee wil hebben en daarna hou ik een dikke lijn open naar Jong PSV.’ Voor Europees voetbal en de titel heb je profielen als Vranckx en Sanchez nodig, maar als de kern van de selectie en de as van het elftal overeind staat en van hoge kwaliteit is, zie ik jongens als Van Duiven, Babadi en Land echt wel minuten krijgen tegen de kleinere teams in de ED.
Paulus1913
Regelmatige invaller
Posts: 303
Joined: 30 Aug 2022, 13:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Jordi wrote: 27 Jul 2023, 19:06
Paulus1913 wrote: 27 Jul 2023, 08:54 Echt interessant, hij heeft de looks en de naam ook mee. Kan zomaar gaan verrassen!
Verwachtingen scheppen op basis van naam en looks lijkt mij niet zo verstandig.

Was overigens wel actief aanwezig op het middenveld. Ballen vragen, loopacties etc.
Ik schep 0 verwachtingen, vandaar ‘ook’. Leuk dat je hem inhoudelijk beoordeelt maar een goed postuur en een catchy naam helpen altijd. Zo werken de hersenen van mensen gewoon; halo effect. Kan alleen maar helpen bij een evt. transfer in de toekomst.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
FOOTB_REM_S: No

Fijn dat Bosz hem als 6 zien. Op rb is het Hoever 2.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

René1978 wrote: 27 Jul 2023, 19:29
Joenepsv wrote: 27 Jul 2023, 09:09 Bosz is voor onze opleiding de ideale trainer. Die is niet bang om jonge spelers te brengen.
Dat is een zegen inderdaad. Zo creëer je kapitaal.
Onze laatste 4 trainers hadden daar ook weinig moeite mee hoor.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heb zelf alleen de samenvatting tegen FCE gezien. Daarin maalt hij wel een grote fout waardoor de 2-1 valt. Gelukkig is hij nog jong en gaat het nergens om, maar het viel mij op omdat ik hier vrijwel enkel lovende kritieken las.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat was ook zijn enige ‘fout’. En je kunt je zelfs afvragen of dat volledig op zijn conto hoort te komen. Die bal van Teze was niet best namelijk.
User avatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
Posts: 603
Joined: 20 May 2021, 17:21
FOOTB_REM_S: No

DonyellMalen wrote: 28 Jul 2023, 14:26 Dat was ook zijn enige ‘fout’. En je kunt je zelfs afvragen of dat volledig op zijn conto hoort te komen. Die bal van Teze was niet best namelijk.
Eens, maar zijn reactie op het balverlies was niet best. Hij sjokte een paar stappen en dat was het. Ik vind dat als je op die plek de bal verliest, je er iig alles aan moet doen om het de tegenstander zo lastig mogelijk te maken.
Post Reply