Jevon Simons

Spelers, staf, wedstrijden en tactiek Jong PSV.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

De achterneef van Xavi (zoon van oud-prof Jerry Simons) verdient wel zijn eigen topic inmiddels vind ik. Hij ontwikkelt zich sterk en is in mijn ogen niet heel ver meer verwijderd van een plek bij de 20+4, als vierde buitenspeler. We hebben daarmee wellicht de vervanger van Vertessen al in huis.

https://www.PSV.nl/media/artikel/speler ... peler-zijn
29.04.2007
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Ik zie te weinig van Jong PSV, maar wat zijn zn kwaliteiten en ontwikkelpunten? Vergelijkbare speler?
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

SKERLA wrote: 04 Apr 2024, 12:11 Hij ontwikkelt zich sterk en is in mijn ogen niet heel ver meer verwijderd van een plek bij de 20+4, als vierde buitenspeler. We hebben daarmee wellicht de vervanger van Vertessen al in huis.
Met 8 goals en 3 assists in de KKD wel een goed jaar inderdaad. Hij wordt 19 in juli dus in principe zou hij nog best een jaar in Jong PSV kunnen spelen. Als hij echt dicht bij de 20+4 had gezeten dan had hij nu wel een keer op de bank gezeten nu wel geen opties hebben met al die blessures en spelers die niet vervangen zijn.

Opvolger van Vertessen vind ik ook wel wat ambitieus. Vertessen was in zijn rol belangrijk maar had wel 100 wedstrijden PSV in zijn benen. Dus lijkt me wel een zeer grote degradatie naar Vertessen als je denkt dat Simons die rol aan zou kunnen. Maarja zoals het werkt bij talenten is dat je wel ruimte moet geven waar ze eventueel in kunnen stappen.

Lijkt mij prima om nog een jaar Jong PSV te doen en dan proberen nog productiever te worden.
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

11 Tinus wrote: 04 Apr 2024, 12:47
SKERLA wrote: 04 Apr 2024, 12:11 Hij ontwikkelt zich sterk en is in mijn ogen niet heel ver meer verwijderd van een plek bij de 20+4, als vierde buitenspeler. We hebben daarmee wellicht de vervanger van Vertessen al in huis.
Met 8 goals en 3 assists in de KKD wel een goed jaar inderdaad. Hij wordt 19 in juli dus in principe zou hij nog best een jaar in Jong PSV kunnen spelen. Als hij echt dicht bij de 20+4 had gezeten dan had hij nu wel een keer op de bank gezeten nu wel geen opties hebben met al die blessures en spelers die niet vervangen zijn.

Opvolger van Vertessen vind ik ook wel wat ambitieus. Vertessen was in zijn rol belangrijk maar had wel 100 wedstrijden PSV in zijn benen. Dus lijkt me wel een zeer grote degradatie naar Vertessen als je denkt dat Simons die rol aan zou kunnen. Maarja zoals het werkt bij talenten is dat je wel ruimte moet geven waar ze eventueel in kunnen stappen.

Lijkt mij prima om nog een jaar Jong PSV te doen en dan proberen nog productiever te worden.
Ik ben het wel met SKERLA eens, zo'n jongen moet ook de kans krijgen. En daar valt onder Bosz nog wel wat winst te behalen. We spelen nu een hele seizoenshelft zonder buitenspeler op de bank, hij had zo'n Simons (ik kijk trouwens te weinig zelf van jong PSV om er een goede mening over te vormen, maar puur kijkend naar zijn statistieken) wel vaker mee kunnen nemen. Geeft je toch wat meer opties. Je ziet hoe het met Babadi is gegaan, die was bij jong PSV niet per se een van de uitblinkers, maar ontwikkelde zich vrij snel op een goede manier bij 1.
11 Tinus
Legende

Vanthaman18 wrote: 04 Apr 2024, 13:09

Ik ben het wel met @SKERLA eens, zo'n jongen moet ook de kans krijgen. En daar valt onder Bosz nog wel wat winst te behalen. We spelen nu een hele seizoenshelft zonder buitenspeler op de bank, hij had zo'n Simons (ik kijk trouwens te weinig zelf van jong PSV om er een goede mening over te vormen, maar puur kijkend naar zijn statistieken) wel vaker mee kunnen nemen. Geeft je toch wat meer opties. Je ziet hoe het met Babadi is gegaan, die was bij jong PSV niet per se een van de uitblinkers, maar ontwikkelde zich vrij snel op een goede manier bij 1.
Dit is niet perse een Simons discussie maar meer een beleidsvraag die je jezelf als opleidingsclub moet stellen. Moet je plekken open laten waar Jong spelers in kunnen springen of moet je zorgen dat je A selectie sterk genoeg is om blessures/afwezigen op te kunnen vangen. Bij Land was het idem dito en qua verdedigers is het nog magerder. Nu is de situatie zo dat we bizar veel blessure hebben gehad en dan is de beleidsvraag wat minder belangrijk. Het resultaat is dat jongens zoals Simons niet op de bank komen omdat Bosz overtuigd is dat hij ze toch niet gaat gebruiken. En ik zou ook liever Dest naar rechtsbuiten schuiven en Mauro linksback dan Simons op rechts. Of Liever Pepi op links laten starten ipv Lozano op links en Simons op rechts. Zo'n type is Bosz blijkbaar niet altijd hoewel hij Kwaaitaal en Babadi begin dit jaar wel voor de leeuwen gooide.

Maar Bosz heeft wel een punt wat betreft 90% van de Jong PSV spelers. Ze kunnen nog zoveel leren bij Jong dat daar spelen (zeker 90 minuten) beter is voor hun ontwikkeling. Maar ik denk dan altijd dat als je die jongen af en toe mee neemt dat je zo een prikkel geeft die ze weer kunnen bevestigen bij Jong PSV. Het blijft een dun koord en in een ideale wereld heb je buiten een stabiele A kern gewoon 8 spelers van Jong PSV die je per positie door kunt schuiven als het nodig is. Maar die luxe hebben we al een aantal jaar niet.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post (total 2):
    Vanthaman18Aziz
    SKERLA
    Legende

Ik neig zelf ook naar nog een (half) jaar Jong, waarbij hij dan buitenspeler #5 zou zijn. Met "niet heel ver" bedoelde ik dan ook niet per se 'heel dichtbij'. Sowieso zou hij mee moeten met het eerste op trainingskamp deze zomer.

29.04.2007 : Hij heeft een goed schot, is fysiek redelijk sterk, maar wel soepel in zijn bewegingen. Wat dat laatste betreft zie ik een klein beetje Dembele (de 'Nederlandse') in hem. Misschien ook wel een actieve Pereiro. Hij heeft ook al in de spits en op het middenveld gespeeld dit seizoen.
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    29.04.2007
    Robson de Souza
    Vedette

SKERLA wrote: 04 Apr 2024, 13:44

Ik neig zelf ook naar nog een (half) jaar Jong, waarbij hij dan buitenspeler #5 zou zijn. Met "niet heel ver" bedoelde ik dan ook niet per se 'heel dichtbij'. Sowieso zou hij mee moeten met het eerste op trainingskamp deze zomer.

@29.04.2007 : Hij heeft een goed schot, is fysiek redelijk sterk, maar wel soepel in zijn bewegingen. Wat dat laatste betreft zie ik een klein beetje Dembele (de 'Nederlandse') in hem. Misschien ook wel een actieve Pereiro. Hij heeft ook al in de spits en op het middenveld gespeeld dit seizoen.
    Ik sluit me wel aan bij jouw "Dembele-vergelijking". Ik ben al een tijdje fan, maar dat weet SKERLA :L , van mij mag hij best eens beloond worden met een plek op de bank bij het eerste. Is zich al een half jaar of langer echt goed aan het ontwikkelen.
    Massimo
    Legende

Na de winterstop doet hij goed bij Jong PSV. Interessant om in ieder geval mee te nemen komende zomer op trainingskamp en dan zie je wel hoe hij het oppakt. Er liggen de komende jaren genoeg kansen als aanvallende buitenspeler. Vertessen is al vertrokken, Bakayoko vertrekt waarschijnlijk deze zomer en het ligt ook wel in de lijn der verwachting dat Lang en Lozano in de zomer van 2025 zullen vertrekken.
    DonyellMalen
    Legende

Echt een leuk talent, meest potentieel van Jong (Babadi en Land even niet meegerekend, die zitten al bij 1). Voordeel is dat Simons multifunctioneel is, dat spreek echt in zijn voordeel. 100% meenemen op trainingskamp in de zomer en wellicht heb je dan al de opvolger voor Vertessen in huis als Bosz hem goed genoeg vindt. Zou top zijn, een opleidingsclub als PSV moet altijd jeugd de voorkeur geven, als het niet ten koste gaat van kwaliteit uiteraard.
    11 Tinus
    Legende

DonyellMalen wrote: 04 Apr 2024, 17:14 PSV moet altijd jeugd de voorkeur geven, als het niet ten koste gaat van kwaliteit uiteraard.
    Ja zo werkt het niet natuurlijk. Land is het perfecte voorbeeld in wat voor spagaat je zit als club want je wil hem ontwikkelen maar je wil ook niet met hem op 6 spelen als Schouten geblesseerd is 4 weken (en 8 wedstrijden) lang.

Ervan uitgaande dat je bedoelt dat PSV niet moet investeren in spelers die niet veel beter zijn dan hem voor de A selectie ben ik het wel met je eens. Maar we hebben geen enkel benul hoe ver die jongen is tot je hem die kans geeft en dan kom je weer op het vraagstuk of je het acceptabel vindt dat de kwaliteit van de back-ups soms niet goed zijn maar je wel talent kunt ontwikkelen zoals bv een AZ doet.
    DonyellMalen
    Legende

Land ziet zichzelf dan ook niet als 6, maar als 8, die eventueel ook op 6 kan. Daarnaast is de 6 positie misschien wel de belangrijkste positie in het spel dat wij spelen, dus daar gaat Bosz niet zomaar een jong talent neerzetten. Op de flank is dat toch net iets anders.
    11 Tinus wrote: 04 Apr 2024, 13:16Zo'n type is Bosz blijkbaar niet altijd hoewel hij Kwaaitaal en Babadi begin dit jaar wel voor de leeuwen gooide.
    Dat zal Bosz ook met Simons gaan doen, als hij dan aanhaakt en bevalt dan is er een grote kans dat hij gewoon bij de 20+4 zit, zonder twijfel.
    11 Tinus wrote: 04 Apr 2024, 17:27Ervan uitgaande dat je bedoelt dat PSV niet moet investeren in spelers die niet veel beter zijn dan hem voor de A selectie ben ik het wel met je eens.
    Dit is exact wat ik bedoel. ;)
    Dai Ragazzi
    Bankzitter
    Favoriete speler: Phillip Cocu

https://www.ed.nl/PSV/topscorer-jevon-s ... haring_web

Speelt het liefst op 10 , maar kan ook op rechtsbuiten. Volgensmij speelt hij ook het meest op die positie omdat Mohamed Nassoh op 10 speelt. Mocht die zoals die het in het artikel zegt mee willen met het eerste voor het trainingskamp van aankomend seizoen dan zie ik hem meer kans hebben op rechtsbuiten dan op 10. Maarja alles hangt natuurlijk af van of Malik Tillman gecontracteerd kan worden en wie er aan gekocht wordt als concurrent aankomend seizoen voor rechtsbuiten. En of Hirving Lozano een betere vorm heeft dan dit seizoen en dan meer op rechts komt te spelen mocht Noa Lang fit blijven. En of Johan Bakayoko verkocht wordt. Merk wel dat die echt snel snel hoopt op minuten in het eerste terwijl het pas zijn eerste seizoen in de Keuken Kampioen Divisie is. Wel topscorer van Jong met 8 doelpunten ( 3 Assists ) . Wat goed is komt snel natuurlijk.
    JasperPSV
    Bankzitter

Dai Ragazzi wrote: 09 Apr 2024, 14:28 https://www.ed.nl/PSV/topscorer-jevon-s ... haring_web

Speelt het liefst op 10 , maar kan ook op rechtsbuiten. Volgensmij speelt hij ook het meest op die positie omdat Mohamed Nassoh op 10 speelt. Mocht die zoals die het in het artikel zegt mee willen met het eerste voor het trainingskamp van aankomend seizoen dan zie ik hem meer kans hebben op rechtsbuiten dan op 10. Maarja alles hangt natuurlijk af van of Malik Tillman gecontracteerd kan worden en wie er aan gekocht wordt als concurrent aankomend seizoen voor rechtsbuiten. En of Hirving Lozano een betere vorm heeft dan dit seizoen en dan meer op rechts komt te spelen mocht Noa Lang fit blijven. En of Johan Bakayoko verkocht wordt. Merk wel dat die echt snel snel hoopt op minuten in het eerste terwijl het pas zijn eerste seizoen in de Keuken Kampioen Divisie is. Wel topscorer van Jong met 8 doelpunten ( 3 Assists ) . Wat goed is komt snel natuurlijk.
    Hoop dat hij realistisch is/blijft, want op 10 heeft die de aankomende jaren vrij weinig kans. Til, Tillman, Babadi..

Ik kijk Jong PSV niet gigantisch vaak. Iemand die enig idee heeft of hij van nature ook beter tot z'n recht zou komen op 10 of dat dit meer z'n eigen ambitie is?
    SKERLA
    Legende

JasperPSV wrote: 09 Apr 2024, 16:57
    Dai Ragazzi wrote: 09 Apr 2024, 14:28 https://www.ed.nl/PSV/topscorer-jevon-s ... haring_web

Hoop dat hij realistisch is/blijft, want op 10 heeft die de aankomende jaren vrij weinig kans. Til, Tillman, Babadi..

Ik kijk Jong PSV niet gigantisch vaak. Iemand die enig idee heeft of hij van nature ook beter tot z'n recht zou komen op 10 of dat dit meer z'n eigen ambitie is?
    Hij kan prima op 10, 8 ook zelfs. Maar ik denk ook dat hij de meeste kans maakt op rechtsbuiten.
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    JasperPSV
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

11 Tinus wrote: 04 Apr 2024, 13:16
    Vanthaman18 wrote: 04 Apr 2024, 13:09

Ik ben het wel met @SKERLA eens, zo'n jongen moet ook de kans krijgen. En daar valt onder Bosz nog wel wat winst te behalen. We spelen nu een hele seizoenshelft zonder buitenspeler op de bank, hij had zo'n Simons (ik kijk trouwens te weinig zelf van jong PSV om er een goede mening over te vormen, maar puur kijkend naar zijn statistieken) wel vaker mee kunnen nemen. Geeft je toch wat meer opties. Je ziet hoe het met Babadi is gegaan, die was bij jong PSV niet per se een van de uitblinkers, maar ontwikkelde zich vrij snel op een goede manier bij 1.
    Dit is niet perse een Simons discussie maar meer een beleidsvraag die je jezelf als opleidingsclub moet stellen. Moet je plekken open laten waar Jong spelers in kunnen springen of moet je zorgen dat je A selectie sterk genoeg is om blessures/afwezigen op te kunnen vangen. Bij Land was het idem dito en qua verdedigers is het nog magerder. Nu is de situatie zo dat we bizar veel blessure hebben gehad en dan is de beleidsvraag wat minder belangrijk. Het resultaat is dat jongens zoals Simons niet op de bank komen omdat Bosz overtuigd is dat hij ze toch niet gaat gebruiken. En ik zou ook liever Dest naar rechtsbuiten schuiven en Mauro linksback dan Simons op rechts. Of Liever Pepi op links laten starten ipv Lozano op links en Simons op rechts. Zo'n type is Bosz blijkbaar niet altijd hoewel hij Kwaaitaal en Babadi begin dit jaar wel voor de leeuwen gooide.

Maar Bosz heeft wel een punt wat betreft 90% van de Jong PSV spelers. Ze kunnen nog zoveel leren bij Jong dat daar spelen (zeker 90 minuten) beter is voor hun ontwikkeling. Maar ik denk dan altijd dat als je die jongen af en toe mee neemt dat je zo een prikkel geeft die ze weer kunnen bevestigen bij Jong PSV. Het blijft een dun koord en in een ideale wereld heb je buiten een stabiele A kern gewoon 8 spelers van Jong PSV die je per positie door kunt schuiven als het nodig is. Maar die luxe hebben we al een aantal jaar niet.
    Deze ideale wereld heb ik nog niet meegemaakt.
    Een viertal spelers zou al mooi zijn, al kan ik dit ook niet herinneren.

Deze jongen doet het prima, maar eerst een trainingskamp lijkt mij niet slecht inderdaad.
    Doet het een aantal maanden goed in het elftal, maar redelijk in vergelijking tot andere KKD spelers.
    Een speler als 'T Zand van Dordrecht is een stuk verder.
    Het verwachtingspatroon van een buitenspeler in PSV1 is, terecht, enorm hoog.
  • These users thanked the author Voormalig KG for the post:
    Hendrik
    Zaka-PSV
    Jeugdspeler

Doet het de laatste weken prima !! Jammer dat hij niet de kans heeft gekregen om op de bank te zitten. Helemaal als je nagaat dat er niemand met diepte en een actie op de bank zit.
    ComeOnPSV
    Vedette

Hij is zijn statistieken in de kkd flink aan het upgraden de laatste weken.

Vandaag weer assist en goal.
    René1978
    Nationale topspeler

Twee assists zelfs.
    Standbeeld
    Mister PSV

On fire.
    CZ_Code
    Nationale topspeler

Jammer dat die vandaag een hele pot speelt, zal morgen niet aansluiten denk ik.
    ComeOnPSV
    Vedette

CZ_Code wrote: 12 Apr 2024, 21:34 Jammer dat die vandaag een hele pot speelt, zal morgen niet aansluiten denk ik.
    Hier heeft hij meer aan dan morgen 3 minuten bij PSV 1.
    CZ_Code
    Nationale topspeler

ComeOnPSV wrote: 12 Apr 2024, 21:34
    CZ_Code wrote: 12 Apr 2024, 21:34 Jammer dat die vandaag een hele pot speelt, zal morgen niet aansluiten denk ik.
    Hier heeft hij meer aan dan morgen 3 minuten bij PSV 1.
    Klopt, vind het ook fijn dat die zich gewoon ontwikkeld hoor. Mooi moment in de zomer tijdens het trainingskamp om aan te sluiten voor een keer.
  • These users thanked the author CZ_Code for the post:
    ComeOnPSV
    SKERLA
    Legende

René1978 wrote: 12 Apr 2024, 21:17 Twee assists zelfs.
    Drie.
    Buitenspelgoal
    Vaste waarde in elftal

Ook een jaartje contract nog. Gesprekken maar vast openen. Deze jongen wil je niet laten gaan.
    ForestForest
    Bankzitter
    Favoriete speler: Jerdynho

Toch weer zo'n verrassing, nog allemaal erg pril maar altijd leuk om dit soort gasten in een seizoen te zien groeien.
    :kwijl:
    Post Reply