Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Brael
Vedette

ForestForest wrote: 09 Sep 2024, 13:26 Bij die eerste paar wedstrijden is het dus gebleken dat al die politie daar totaal niet nodig is in grote aantallen. Gevalletje zichzelf overschatten wbt evenementen, de grote/probleemwedstrijden uitgezonderd is er ook nauwelijks politie nodig. Maar dan snijden ze dus weer in hun uurtjes die ze kunnen opschrijven.
En bij die grote/probleemwedstrijden is het ook nog maar de vraag. Of die ook zonder politie-inzet gespeeld kunnen worden, daar kom je maar op één manier achter. Maar die manier durven burgemeesters (volledig begrijpelijk overigens) niet aan.
Bram
Nationale topspeler

Brael wrote: 09 Sep 2024, 12:51
Bram wrote: 09 Sep 2024, 12:38 Historisch gezien heeft staken ook bijna altijd effect op het publiek. Juist die solidariteit vanuit de bevolking maakt een staking effectief. Ik snap echter dat het gevoelig is omdat het de politie betreft, en we hebben nou eenmaal met zijn allen een hekel aan de politie.
Dit laatste is natuurlijk flauwekul. Dat staken doorgaans effect heeft op het publiek, is wel juist, hoewel er ook genoeg stakingen zijn te bedenken waar het publiek niet de dupe van is (zoals de conducteurs een tijdje "gestaakt" hebben door geen vervoersbewijzen te controleren, dat soort dingen zijn bij de politie ook uitstekend mogelijk).

Maar er is wel een verschil tussen een staking die onvermijdelijk effect heeft op het publiek, of juist grote publieke evenementen misbruiken om je staking maximaal te etaleren. Dat laatste is wat de politie nu doet.
Ik overdreef het natuurlijk een beetje. Ik heb zelf ook geen hekel aan de politie.
RPSV94
Geselecteerd voor Oranje
Clubvoorkeur: PSV

Bram wrote: 09 Sep 2024, 14:03
Brael wrote: 09 Sep 2024, 12:51 Dit laatste is natuurlijk flauwekul. Dat staken doorgaans effect heeft op het publiek, is wel juist, hoewel er ook genoeg stakingen zijn te bedenken waar het publiek niet de dupe van is (zoals de conducteurs een tijdje "gestaakt" hebben door geen vervoersbewijzen te controleren, dat soort dingen zijn bij de politie ook uitstekend mogelijk).

Maar er is wel een verschil tussen een staking die onvermijdelijk effect heeft op het publiek, of juist grote publieke evenementen misbruiken om je staking maximaal te etaleren. Dat laatste is wat de politie nu doet.
Ik overdreef het natuurlijk een beetje. Ik heb zelf ook geen hekel aan de politie.
Ik heb wel een pesthekel aan een wout, wout wapworst
These users thanked the author RPSV94 for the post (total 2):
BramHeissenberrug
Harminator
Geselecteerd voor Oranje

Brael wrote: 09 Sep 2024, 13:57
ForestForest wrote: 09 Sep 2024, 13:26 Bij die eerste paar wedstrijden is het dus gebleken dat al die politie daar totaal niet nodig is in grote aantallen. Gevalletje zichzelf overschatten wbt evenementen, de grote/probleemwedstrijden uitgezonderd is er ook nauwelijks politie nodig. Maar dan snijden ze dus weer in hun uurtjes die ze kunnen opschrijven.
En bij die grote/probleemwedstrijden is het ook nog maar de vraag. Of die ook zonder politie-inzet gespeeld kunnen worden, daar kom je maar op één manier achter. Maar die manier durven burgemeesters (volledig begrijpelijk overigens) niet aan.
Ik kan me niet voorstellen dat er echt geen politie is als de poep echt de ventilator raakt.
Brael
Vedette

Harminator wrote: 09 Sep 2024, 14:32
Brael wrote: 09 Sep 2024, 13:57 En bij die grote/probleemwedstrijden is het ook nog maar de vraag. Of die ook zonder politie-inzet gespeeld kunnen worden, daar kom je maar op één manier achter. Maar die manier durven burgemeesters (volledig begrijpelijk overigens) niet aan.
Ik kan me niet voorstellen dat er echt geen politie is als de poep echt de ventilator raakt.
Nee ik geloof ook niet dat de politie weigert op te draven als er echt een noodsituatie ontstaat.
Maar de preventieve inzet van politie is - zo blijkt - vaak dus ook veel te ver doorgeslagen en lang niet altijd nodig. Of dat bij een Feyenoord - Ajax (zonder uitpubliek) nodig zou zijn geweest, zullen we nooit weten, want de burgemeester durfde het niet aan.
These users thanked the author Brael for the post:
ForestForest
danko-lazovic
Meervoudig international

trouwepsvfan
Vedette

Dit wordt wel problematisch voor het competitieverloop
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Chucky
Vedette

Dit is echt schandalig. Het is wachten totdat wij en Feyenoord aan de beurt zijn.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Doet het al zo matige imago van de politie weinig goed.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Belachelijk weer. Dat vroegpensioen mogen ze lekker in hun reet stoppen.
These users thanked the author Grasmat for the post (total 2):
Paco CasalVanthaman18
Menno1
Legende

Gewoon het leger inschakelen. Deed Reagan ook in de jaren 80 toen verkeersleiders wouden staken. Fuck em!
ShovingNE2
Site Admin

Eigenlijk zouden de F-side en de Bunnik-side hier een statement moeten maken. Dat zij garanderen dat er niets mis gaat. Maar goed: dat statement wordt opgesteld bij een bak koffie. En als Ajax punten verliest dan gaat er iets anders in dan koffie en telt dat statement niet meer.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Brael
Vedette

Ik denk oprecht dat Ajax langzaam moet gaan sturen op één van de laatste opties in het competitie-reglement: wedstrijden spelen zonder publiek, teneinde de wedstrijd in elk geval te kunnen laten doorgaan. Want nu afgelasten en vervolgens inhalen binnen de daarvoor vastgelegde termijn is vrijwel niet te doen.
Josef Dettelbacher
Legende

Eindhovenvoetbal wrote: 09 Sep 2024, 16:45 Doet het al zo matige imago van de politie weinig goed.
Volgens mij bedoel je het matige imago van voetbalsupporters.

Ik ben echt heel tevreden over de mensen bij de politie. Bij een inbraak bij ons thuis echt super goes bijgestaan, regelmatig contact en de dader zo te pakken (uit Amsterdam, go figure).
These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
René1978
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Noudke
Jeugdspeler
Clubvoorkeur: PSV (duh)

Minst egocentrische Ajacied:

MC Hammer
International

Er zijn ook competities waaruit clubs meedoen aan een WK voor clubs. Ook dan krijg je dat die clubs veel competitiewedstrijden moeten inhalen. Het is wat het is, dan maar geen winterstop.
Hammertime!
Josef Dettelbacher
Legende

trouwepsvfan wrote: 09 Sep 2024, 16:43 Dit wordt wel problematisch voor het competitieverloop
Gewoon Ajax uit de competitie nemen, of is dat idee al geopperd?
Josef Dettelbacher
Legende

Iedereen trouwens maar klagen over een makkelijk schema voor PSV, maar dat Ajax dan..
Die krijgen gewoon een schema waarin je een hele maand niet kunt verliezen.
StratumZuid
Vedette

De 18e plek komt zo wel in zicht
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Halsema heeft groot gelijk, de politie heeft ook gelijk er wordt gewoonweg niet geluisterd naar een belangrijk punt voor een belangrijke beroep in onze samenleving.

Mensen als van de F side en de Bunnik, noem ze maar op, zijn de reden dat er zoveel agenten nodig zijn.
Laat iedereen zich gewoon maar eens gedragen ten opzichte van elkaar en de politie.
Zonde voor Ajax en ook andere teams dat zede dupe zijn, belangrijk vooral dat er snel een oplossing komt voor de politie.

Nu roepen over competitie vervalsing is vooral Calimero gedrag. Het is zoals het is...
These users thanked the author Voormalig KG for the post (total 2):
psvgoudaRené1978
Teletubby
Nationale topspeler

Die gaan echt een fucking kut programma krijgen. Premier League praktijken met maanden achter elkaar 3 wedstrijden per 8 dagen. Heerlijk, wel weer kut van de politie maar dat zijn we wel gewend. Lekker de makkelijkste manier om de publiciteit te zoeken en staken bij voetbalwedstrijden. Bij Zandvoort heb ik ze niet gezien of juist wel het is maar hoe je het bekijkt. Staak lekker bij Prinsjesdag stelletje lapzwansen
These users thanked the author Teletubby for the post:
robert_94
Ittot
Internationale topspeler

Brael wrote: 09 Sep 2024, 17:06 Ik denk oprecht dat Ajax langzaam moet gaan sturen op één van de laatste opties in het competitie-reglement: wedstrijden spelen zonder publiek, teneinde de wedstrijd in elk geval te kunnen laten doorgaan. Want nu afgelasten en vervolgens inhalen binnen de daarvoor vastgelegde termijn is vrijwel niet te doen.
Dat kan dus ook niet omdat de politie nodig is voor de veiligheid van de spelers als ze aan komen rijden met de bus.

Zonder politie zijn de spelers dus vogelvrij.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Voormalig KG wrote: 09 Sep 2024, 17:33 Halsema heeft groot gelijk, de politie heeft ook gelijk er wordt gewoonweg niet geluisterd naar een belangrijk punt voor een belangrijke beroep in onze samenleving.

Mensen als van de F side en de Bunnik, noem ze maar op, zijn de reden dat er zoveel agenten nodig zijn.
Laat iedereen zich gewoon maar eens gedragen ten opzichte van elkaar en de politie.
Zonde voor Ajax en ook andere teams dat zede dupe zijn, belangrijk vooral dat er snel een oplossing komt voor de politie.

Nu roepen over competitie vervalsing is vooral Calimero gedrag. Het is zoals het is...
En de 95% die zich wel normaal kan gedragen kan de tering krijgen?

Bovendien heeft de reden van deze staking helemaal niets met voetbal te maken. Dit is pure pesterij.
These users thanked the author Grasmat for the post (total 2):
Paco Casaldanko-lazovic
danko-lazovic
Meervoudig international

Voormalig KG wrote: 09 Sep 2024, 17:33 Halsema heeft groot gelijk, de politie heeft ook gelijk er wordt gewoonweg niet geluisterd naar een belangrijk punt voor een belangrijke beroep in onze samenleving.

Je mist volgensmij het hele punt van staken. Het heeft niks met aantallen te maken die nodig zijn voor een wedstrijd. Het gaat om het vroegpensioen. En voetbal is een makkelijk iets om op af te geven.

Feit dat ze nu de “grotere” wedstrijden gaan pakken en het bij de kleinere wedstrijden zonder politie kan heeft dus juist laten zien dat er bij veel wedstrijden sprake is van een te hoge politie-inzet. Hele andere discussie weer. Want het gaat hier niet om de politie-inzet bij wedstrijden. Maar om het vroegpensioen.

Dus als je een punt wil maken eerst even lezen waarom ze staken. Heeft 0.0 met voetbal te maken. Het is alleen een makkelijk doelwit.
Prof_napo
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: v.v. UNA

Teletubby wrote: 09 Sep 2024, 17:33 Lekker de makkelijkste manier om de publiciteit te zoeken en staken bij voetbalwedstrijden. Bij Zandvoort heb ik ze niet gezien of juist wel het is maar hoe je het bekijkt. Staak lekker bij Prinsjesdag stelletje lapzwansen
Compleet niet vergelijkbaar natuurlijk. Voetbal is een bezigheid van - enkel de competitie - 34 speelrondes met 9 wedstrijden per week met redelijk wat jaarlijkse politieinzet, een F1 evenement stelt in dat perspectief weinig voor. En het is niet dat ze geen ( indirecte ) impact hebben op de politiek, dat hebben ze wel doordat ze al minder snel bekeuringen uitschrijven
Tegelijkertijd sturen de politiebonden ook nog steeds op andere manieren signalen richting de regering. Zo worden er minder bekeuringen uitgeschreven voor lichte overtredingen, wordt pas bij hogere snelheidsovertredingen bekeurd en kunnen de deurwaarders niet rekenen op politiebijstand. Het aantal niet uitgeschreven bekeuringen wordt overigens geschat op zo’n 1,5 á 2 miljoen euro per week. Deze actie is gestart op 7 mei 2024 en gaat onverminderd door.
Post Reply