Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Wat een onzin.
Dit is de laatste posting van de vorige pagina:
Wat een onzin.
Zolang ze hun werk doen, heb ik geen hekel aan de politie hoor...Bram schreef: 09 sep 2024, 12:38Historisch gezien heeft staken ook bijna altijd effect op het publiek. Juist die solidariteit vanuit de bevolking maakt een staking effectief. Ik snap echter dat het gevoelig is omdat het de politie betreft, en we hebben nou eenmaal met zijn allen een hekel aan de politie.Brael schreef: 09 sep 2024, 12:12 Nope. Staken hoeft alleen maar vervelend te zijn voor je werkgever, niet voor het publiek.
Juist bij de politie zijn er 1001 andere mogelijkheden om te staken, waar het publiek geen last van hoeft te hebben.
Wedstrijden van Ajax worden nu echt wel als aandachtstrekkerij gebruikt om een punt te maken, een punt dat helemaal niks met Ajax te maken heeft. En ja, ellende bij Ajax is leuk, maar dit slaat nergens op. Bovendien zal Ajax natuurlijk niet het enige slachtoffer blijven, als het zo doorgaat. Straks besluiten ze te staken bij een beslissende CL wedstrijd van ons, om maar eens een doemscenario te schetsen.
Dit laatste is natuurlijk flauwekul. Dat staken doorgaans effect heeft op het publiek, is wel juist, hoewel er ook genoeg stakingen zijn te bedenken waar het publiek niet de dupe van is (zoals de conducteurs een tijdje "gestaakt" hebben door geen vervoersbewijzen te controleren, dat soort dingen zijn bij de politie ook uitstekend mogelijk).Bram schreef: 09 sep 2024, 12:38 Historisch gezien heeft staken ook bijna altijd effect op het publiek. Juist die solidariteit vanuit de bevolking maakt een staking effectief. Ik snap echter dat het gevoelig is omdat het de politie betreft, en we hebben nou eenmaal met zijn allen een hekel aan de politie.
Helemaal mee eens. Toen ik voor het eerst iets opving over staken rondom voetbalwedstrijden, dacht ik ook dat het ging om de druk van voetbal op politie-inzet. Dat is - naast hun huidige inzet - wat mij betreft nog een argument om de staking te rechtvaardigen.Ittot schreef: 09 sep 2024, 13:11 Staken bij een voetbalwedstrijd heeft nu eenmaal veel impact en geeft veel reuring. Dus ik snap dat ze dat doen vanuit hun perspectief gezien.
Sowieso is het natuurlijk belachelijk dat er zoveel politie nodig is voor een voetbalwedstrijd. Echt te zot voor woorden. Ik hoop echt dat er ooit een tijd komt dat dit een beetje in verhouding gaat komen.
Voor de competitie is dit natuurlijk ook klote. Ik weet nog niet of het in het voordeel of nadeel is voor Ajax. Aan de ene kant zijn ze nog niet ingespeeld en lopen ze nu moeilijke wedstrijden mis. Dat kan een voordeel zijn. Aan de andere kant zullen ze die dalijk moeten gaan inhalen en hebben ze op een moment een nog drukkere agenda.
Daarnaast heb ik zeer zeker geen hekel aan "de politie".
Goed dat je Tahirovic noemt. Ze doen hun best om Tahirovic nog onzichtbaarder te maken dan hij al was, alsof hij niet al een illusie was, een voetballende omgekeerde fata morgana. Je weet dat hij er zou moeten zijn, maar je ziet hem niet. Wij hadden Götze, wereldkampioen voetbal. Ajax heeft Tahirovic, wereldkampioen verstoppertje spelen. Hoor je niemand over, wel uniek. Nu loopt hij ergens rondjes op een trainingsveld. Je kunt Ajax wel uit hem halen, maar hem gelukkig niet uit Ajax. Ik wacht geduldig op zijn rentree.Prof_napo schreef: 08 sep 2024, 22:32welke drie middenvelders?
Henderson en Berghuis ( als hij niet ziek, zwak ( eigenlijk altijd ) , of misselijk is ). Met vier spelers op het middenveld is de keuze wat minder lastig maar nu moet je daadwerkelijk kiezen tussen een aantal matige opties als Fitz-Jim, Tahirovic, Hlynsson, of de toch iets minder beperkte Mannsverk. Geen keuze maken is soms makelijker.
En bij die grote/probleemwedstrijden is het ook nog maar de vraag. Of die ook zonder politie-inzet gespeeld kunnen worden, daar kom je maar op één manier achter. Maar die manier durven burgemeesters (volledig begrijpelijk overigens) niet aan.ForestForest schreef: 09 sep 2024, 13:26 Bij die eerste paar wedstrijden is het dus gebleken dat al die politie daar totaal niet nodig is in grote aantallen. Gevalletje zichzelf overschatten wbt evenementen, de grote/probleemwedstrijden uitgezonderd is er ook nauwelijks politie nodig. Maar dan snijden ze dus weer in hun uurtjes die ze kunnen opschrijven.
Ik overdreef het natuurlijk een beetje. Ik heb zelf ook geen hekel aan de politie.Brael schreef: 09 sep 2024, 12:51Dit laatste is natuurlijk flauwekul. Dat staken doorgaans effect heeft op het publiek, is wel juist, hoewel er ook genoeg stakingen zijn te bedenken waar het publiek niet de dupe van is (zoals de conducteurs een tijdje "gestaakt" hebben door geen vervoersbewijzen te controleren, dat soort dingen zijn bij de politie ook uitstekend mogelijk).Bram schreef: 09 sep 2024, 12:38 Historisch gezien heeft staken ook bijna altijd effect op het publiek. Juist die solidariteit vanuit de bevolking maakt een staking effectief. Ik snap echter dat het gevoelig is omdat het de politie betreft, en we hebben nou eenmaal met zijn allen een hekel aan de politie.
Maar er is wel een verschil tussen een staking die onvermijdelijk effect heeft op het publiek, of juist grote publieke evenementen misbruiken om je staking maximaal te etaleren. Dat laatste is wat de politie nu doet.
Ik heb wel een pesthekel aan een wout, wout wapworstBram schreef: 09 sep 2024, 14:03Ik overdreef het natuurlijk een beetje. Ik heb zelf ook geen hekel aan de politie.Brael schreef: 09 sep 2024, 12:51 Dit laatste is natuurlijk flauwekul. Dat staken doorgaans effect heeft op het publiek, is wel juist, hoewel er ook genoeg stakingen zijn te bedenken waar het publiek niet de dupe van is (zoals de conducteurs een tijdje "gestaakt" hebben door geen vervoersbewijzen te controleren, dat soort dingen zijn bij de politie ook uitstekend mogelijk).
Maar er is wel een verschil tussen een staking die onvermijdelijk effect heeft op het publiek, of juist grote publieke evenementen misbruiken om je staking maximaal te etaleren. Dat laatste is wat de politie nu doet.
Ik kan me niet voorstellen dat er echt geen politie is als de poep echt de ventilator raakt.Brael schreef: 09 sep 2024, 13:57En bij die grote/probleemwedstrijden is het ook nog maar de vraag. Of die ook zonder politie-inzet gespeeld kunnen worden, daar kom je maar op één manier achter. Maar die manier durven burgemeesters (volledig begrijpelijk overigens) niet aan.ForestForest schreef: 09 sep 2024, 13:26 Bij die eerste paar wedstrijden is het dus gebleken dat al die politie daar totaal niet nodig is in grote aantallen. Gevalletje zichzelf overschatten wbt evenementen, de grote/probleemwedstrijden uitgezonderd is er ook nauwelijks politie nodig. Maar dan snijden ze dus weer in hun uurtjes die ze kunnen opschrijven.
Nee ik geloof ook niet dat de politie weigert op te draven als er echt een noodsituatie ontstaat.Harminator schreef: 09 sep 2024, 14:32Ik kan me niet voorstellen dat er echt geen politie is als de poep echt de ventilator raakt.Brael schreef: 09 sep 2024, 13:57 En bij die grote/probleemwedstrijden is het ook nog maar de vraag. Of die ook zonder politie-inzet gespeeld kunnen worden, daar kom je maar op één manier achter. Maar die manier durven burgemeesters (volledig begrijpelijk overigens) niet aan.
Volgens mij bedoel je het matige imago van voetbalsupporters.Eindhovenvoetbal schreef: 09 sep 2024, 16:45 Doet het al zo matige imago van de politie weinig goed.