Transferwindow 2021-2022

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
ComeOnPSV
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Mooi geschreven stuk!
Leuk interview [mention]Wilysimba[/mention] .
Dat stukje over je pinpas vergeten is goud. :top:
Noosa
Meervoudig international

Geweldig artikel en meer dan verdiend!!
Ardbeg
Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 27 Jan 2022, 10:00 Met toestemming en de groeten van Rik:

Dit is de wonderlijke hobby van PSV-supporter ‘Wily Simba’, die door alle PSV-transferfreaks op handen wordt gedragen
Bij het Philips Stadion duikt in transferweken iedere avond ‘Wily Simba’ in zijn zwarte wagen op, een 28-jarige PSV-supporter die compleet maf is van voetbalnieuws. Urenlang droomt hij ervan om bij het stadion een nieuwe speler te spotten en bij voorkeur nét iets eerder dan andere supporters. ,,Maar het is me niet te doen om primeurs. Ik ben gewoon enorm nieuwsgierig naar wat er bij de club gebeurt en houd mensen graag op de hoogte.”

Rik Elfrink 27-01-22, 09:51 Bron: ED
De een gaat op een boerenveld op zoek naar zeldzame Romeinse munten en de ander jut op het strand in de hoop dat de branding iets waardevols blootlegt. Hoop is meestal uitgestelde teleurstelling, ook voor Stijn uit Weert, alias ‘Wily Simba’. De PSV-supporter heeft een totaal andere hobby en is in de avonduren bij het Philips Stadion blij met elke mogelijke kruimel transfernieuws. Die deelt hij virtueel, onder zijn bijnaam.

Honderden medesupporters hangen in de avonden voor de sluiting van de transfermarkt aan zijn lippen op een groot PSV-internetforum, waarop de voetbalfreak een begrip is en zijn bevindingen live deelt. Vanuit zijn auto observeert Stijn (zijn achternaam wil hij liever niet prijsgeven) op de parkeerplaats bij het stadion van PSV alle wagens die aankomen en weggaan. Hij kijkt ook of de lampen in het kantoor van de directie van PSV nog branden en inspecteert wat er op het veld gebeurt. Ieder minuscuul detail zou nieuws kunnen zijn. Is er iets bijzonders, dan belandt dat onder zijn internetnaam Wily Simba in korte teksten op een PSV-forum vol ‘PSV-diehards’.

Verstand van zaken
De transferhonger onder een deel van de PSV-achterban is elke dag weer enorm en Stijn kent inmiddels zijn pappenheimers. ,,Mijn internetnaam betekent sluwe leeuw en zegt misschien iets over de manier waarop ik probeer om iets te weten te komen. Gewoon goed kijken wat er gebeurt”, zegt hij.

'Wily Simba' wil de bestuurders van PSV - links John de Jong en rechts Toon Gerbrands - niet voor de voeten lopen. © ANP

Nieuwsgierig
Nou ja, sluw? Stijn oogt eerder wat verlegen dan opdringerig. Hij houdt te allen tijde afstand naar de bestuurders van PSV en is voorzover bekend ook helemaal niemand bij de club tot last. ,,Ik heb ontzettend veel respect voor de directeuren Toon Gerbrands en John de Jong”, zegt hij. ,,Dat zijn mensen die onze club op een nette en goede manier vertegenwoordigen en ik denk ook echt dat zij veel verstand van zaken hebben. Hopelijk blijven ze nog jarenlang. Dat ik heel nieuwsgierig ben, klopt natuurlijk wel. En misschien wel een beetje gek ook. Maar ik weet ook dat heel veel andere supporters van PSV net zo maf zijn als ik. Ik kijk gewoon of ik voor hen iets te weten kan komen. Dat deel ik dan op het forum.”

Greep in de snoeptrommel
Iedere mogelijke aanwijzing voor een transfer voelt voor Stijn als een greep in de snoeptrommel voor een klein kind. ,,Als jonge jongen was ik zelf al helemaal wild van PSV en wilde ik altijd van de laatste stand van zaken op de hoogte zijn. Sinds twee jaar ben ik elke transferperiode in de avond bij het stadion om te kijken wat er gebeurt. Overdag werk ik gewoon.”

Die avond toen Mario Götze hier twee jaar geleden voor het eerst was, toen was ik hier ook

‘Wily Simba’
In de laatste weken van augustus en januari staat Stijn altijd op de parkeerplaats naast de hoofdingang van het Philips Stadion, niet ver van het kantoor van technisch directeur John de Jong en zijn collega Jan Vennegoor of Hesselink. Maar ook op andere momenten van het jaar, als hij vermoedt dat een transfer in de lucht hangt. Soms kijkt hij ook op het trainingscomplex van PSV of bij het St. Anna-Ziekenhuis, om te zien of een speler medisch wordt gekeurd. Zijn hobby bij het stadion moet toch kapitalen aan parkeergeld kosten? ,,Nee, het kost niks want elk half uur ga ik erin en eruit.” Wat hij daarmee bedoelt? ,,De slagboom gaat hier gewoon gratis open als je om de 28 minuten een rondje maakt. Een keertje stond ik er net te lang en bleef dat ding dicht. Ik was toen mijn pinpas vergeten, dus had ik een aardig probleem. Een vriend uit Weert is toen gekomen om me te helpen en van de parkeerplaats te bevrijden.”

Mario Götze
Terug naar zijn hobby, het speuren naar transfers bij het Philips Stadion. Meestal gebeurt er op een avond niks, maar soms stopt er een dure auto van een zaakwaarnemer of ziet hij John de Jong met iemand naar binnen lopen. Dan begint het uitpluizen en zoekt hij samen met zijn internetkennissen uit wie het geweest zou kunnen zijn. ,,Fantastische hobby toch? Die avond toen Mario Götze hier twee jaar geleden voor het eerst was, was ik hier ook. Ik heb toen niks op Twitter gepost, maar wel op ons forum. Via het kenteken hebben we toen achterhaald dat hij het wel moest zijn. Dat is zo'n beetje de ultieme ontdekking geweest. Ik denk wel dat ik toen de eerste was die iets heeft gemeld, maar daar is het me helemaal niet om te doen. Hier op de parkeerplaats bij het stadion van PSV staan, dat heeft voor mij iets magisch. Dit is toch een machtige club? Soms neem ik een vriend mee en dan kletsen we hier de hele avond. Ik denk het nog jaren te doen.”

Is er thuis niemand die hem tegenhoudt of weleens vertelt dat hij een nogal bijzondere hobby heeft en er soms wel erg veel tijd insteekt? ,,Mijn vader is voor Ajax en ik ben altijd voor PSV geweest. Onze band is goed, maar ik vind het leuk om wat tegendraads te zijn.” Tot grote vreugde van veel medesupporters van PSV, die Stijn alias Wily Simba in een enkel geval zelfs als getuige bij hun huwelijk willen. ,,Een beetje gekkigheid, daar hou ik ook wel van. Dat hoort bij onze club.”
En nu gaat PSV het anders aanpakken vrees ik :')
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Wel uit respect voor Rik z'n typewerk ff de opmaak van het artikel een beetje netje maken hè [mention]ShovingNE2[/mention] :mrgreen:
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Prachtig dit, zal ongetwijfeld door PSV ook wel mooi gevonden worden!
hondjevandebakker
Internationale topspeler

https://reprezentacija.ba/349289-tata-a ... -ali-nista
Dit is een interview met de vader van Anel. Uurtje geleden gepubliceerd:

Waar zal Anel Ahmedhodžić zijn carrière voortzetten? Dit is een vraag die de afgelopen maanden zeer actueel is geweest. Van dag tot dag bh. de verdediger wordt geassocieerd met veel clubs in heel Europa en sommige media hebben aangekondigd dat ze PSV zullen versterken en dat de deal bijna rond is. Nadat hij dinsdag de training miste, waren velen ervan overtuigd dat de transfer achter "privéverplichtingen" zat. Eindhoven wordt echter niet de volgende bestemming in de carrière van Ahmedhodzic. Dat is zeker, en de vader van onze voetballer Mirsad heeft het ons bevestigd. - Gaat Anel naar PSV? Ma, speculatie... Iemand plaatste het op Twitter, dus het werd aangekondigd. Ze schrijven nu ook voor Newcastle. De agent van Malmo en Anel blokkeert de overdracht. Er is nog niets concreet. Malmo wil hem niet laten gaan voor weinig geld en ze staan ​​klaar om te wachten tot de laatste dag. Als ze het niet verkopen, wachten we op de zomer en dat is het dan, zegt Mirsad Ahmedhodžić voor het portaal Reprezentacija.ba

Dit is met google translate vertaalt. "Blokkeert de overdracht" betekent dat de transfer naar PSV er niet is volgens de agent.
Last edited by hondjevandebakker on 27 Jan 2022, 10:12, edited 1 time in total.
PSV90
Nationale topspeler

Sensation wrote: 27 Jan 2022, 10:08 Prachtig dit, zal ongetwijfeld door PSV ook wel mooi gevonden worden!
Dat ze snel een parkeerkaart regelen voor Wily dan!

Wel mooi dat Rik E. dit heeft opgepakt!
FC Bracke
Bankzitter

Fantastisch! Hulde!

Goed geregeld Shoving en merci Rik voor de aandacht voor 'ons Wily'.
ComeOnPSV
Vedette

Het interview met de vader van Anel lijkt hij op zijn hoede. Tegen andere mensen zegt hij dat PSV wel interesse heeft. Kan natuurlijk even de boot afhouden.
Robson de Souza
Vedette

hondjevandebakker wrote: 27 Jan 2022, 10:10 https://reprezentacija.ba/349289-tata-a ... -ali-nista
Dit is een interview met de vader van Anel. Uurtje geleden gepubliceerd:

Waar zal Anel Ahmedhodžić zijn carrière voortzetten? Dit is een vraag die de afgelopen maanden zeer actueel is geweest. Van dag tot dag bh. de verdediger wordt geassocieerd met veel clubs in heel Europa en sommige media hebben aangekondigd dat ze PSV zullen versterken en dat de deal bijna rond is. Nadat hij dinsdag de training miste, waren velen ervan overtuigd dat de transfer achter "privéverplichtingen" zat. Eindhoven wordt echter niet de volgende bestemming in de carrière van Ahmedhodzic. Dat is zeker, en de vader van onze voetballer Mirsad heeft het ons bevestigd. - Gaat Anel naar PSV? Ma, speculatie... Iemand plaatste het op Twitter, dus het werd aangekondigd. Ze schrijven nu ook voor Newcastle. De agent van Malmo en Anel blokkeert de overdracht. Er is nog niets concreet. Malmo wil hem niet laten gaan voor weinig geld en ze staan ​​klaar om te wachten tot de laatste dag. Als ze het niet verkopen, wachten we op de zomer en dat is het dan, zegt Mirsad Ahmedhodžić voor het portaal Reprezentacija.ba

Dit is met google translate vertaalt. "Blokkeert de overdracht" betekent dat de transfer naar PSV er niet is volgens de agent.
Er staat eigenlijk heel weinig en zeker niets wat een club uitsluit of favoriet maakt. Dat stukje van PSV kan hooguit zijn om er bij PSV druk op te zetten.
hondjevandebakker
Internationale topspeler

https://www.cittaceleste.it/calciomerca ... medhodzic/
Lazio heeft inderdaad al 2 goedkopere alternatieven op het oog. Ahmedhodzic is niet echt meer in beeld tenzij ze misschien niet een van de 2 kunnen halen.
Kezza75!
Bankzitter
Old name: Kezza75!
Favoriete speler: Romário de Souza Faria

Prachtig stukje en hulde aan Willy!
Champions are not born. Champions are made during practice.
Heissenberrug
Internationale topspeler

Geweldig om te lezen, thanks Rik dat je legend Wily in de schijnwerpers zet!
Standbeeld
Mister PSV

Ik schat zo in dat er enkele clubs met interesse zijn en dat Malmo daadwerkelijk in zet op 10mln. Ze wachten gewoon totdat er een club komt die dat wil/kan betalen. Dat is de club waar Ahmedhodzic naar toe gaat. Mocht geen enkele club dat willen betalen dan zal Malmo misschien 1 a 2 mln zakken in de vraagprijs en dan bepaalt Ahmedhodzic gewoon waar ie zelf heen wil, ervan uitgaande dat clubs wel bereid zijn tot zo'n 8mln te gaan.
Gutanoth
Vaste waarde in elftal

Dit is Berisha all over again. Ik ga er maar gewoon van uit dat Anel niet gaat komen, dan kan het alleen maar meevallen
DeBruyne
Meervoudig international

Ik meen het. Het zou echt fantastisch zijn als PSV hier ook op in speelt met een volgende transfer. [mention]Wilysimba[/mention] in de bosjes die hem als eerste signaleert oid. Prachtig toch
ShovingNE2
Site Admin

FC Bracke wrote: 27 Jan 2022, 10:12 Fantastisch! Hulde!

Goed geregeld Shoving en merci Rik voor de aandacht voor 'ons Wily'.
Het initiatief om Wily te interviewen kwam vanuit Rik, niet vanuit mij,
Heb alleen even het contact bespoedigd. That's it. ;)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
M.Delgado
Vaste waarde in elftal

Gaaf hoor [mention]Wilysimba[/mention] , verdiende aandacht ook al sta je liever niet in de schijnwerpers. Zal mij overigens benieuwen of er nog wat beweging waar te nemen valt... time's ticking.
Robson de Souza
Vedette

Ik wil transfernieuws van PSV, of op zijn minst wat oproer hier. Er komt of gaat niet eens een vliegtuigje op het moment. Geen verdwaald twittergerucht...ik begin ongeduldig te worden.
O Fenômeno
Ballenjongen

Wat denken we, gaat er nog wat bijkomen de komende dagen? Zou wel heel teleurstellend zijn als PSV met de huidige selectie denkt serieus mee te kunnen blijven doen voor de titel. Er moet minimaal nog een CV bij en indien Zahavi vertrekt ook nog een SP.
Eendracht maakt macht :PSV:
Gordeldier Googhem
Regelmatige invaller

Leuk interview!
,,De slagboom gaat hier gewoon gratis open als je om de 28 minuten een rondje maakt. Een keertje stond ik er net te lang en bleef dat ding dicht.''
Wily verdient, naast een powerbank, ook een parkeerabonnement om te voorkomen dat er kostbare spot-minuten verloren gaan!
Persepolis
Vedette

Geweldig stuk van Elfrink! Ga zo door Wily (voor meerdere mensen: Wily, niet Willy!! :lol:)
Ardbeg
Mister PSV

O Fenômeno wrote: 27 Jan 2022, 10:36 Wat denken we, gaat er nog wat bijkomen de komende dagen? Zou wel heel teleurstellend zijn als PSV met de huidige selectie denkt serieus mee te kunnen blijven doen voor de titel. Er moet minimaal nog een CV bij en indien Zahavi vertrekt ook nog een SP.
Welkom!
040-076
Meervoudig international

Mooi man en zeer verdiend om zo is in het zonnetje gezet te worden [mention]Wilysimba[/mention]
Marcel for president!
O Fenômeno
Ballenjongen

Ardbeg wrote: 27 Jan 2022, 10:39
O Fenômeno wrote: 27 Jan 2022, 10:36 Wat denken we, gaat er nog wat bijkomen de komende dagen? Zou wel heel teleurstellend zijn als PSV met de huidige selectie denkt serieus mee te kunnen blijven doen voor de titel. Er moet minimaal nog een CV bij en indien Zahavi vertrekt ook nog een SP.
Welkom!
Bedankt! :Thumbsup:
Eendracht maakt macht :PSV:
Locked