Revolinho wrote: ↑09 Sep 2022, 13:31
Tussen de RvC en Brands dan eigenlijk, aangezien die verantwoordelijk is. Als ik het zo goed stel, dan gaat de discussie dus tussen vd Wallen, Dijkhoff, Breuk en van Eerd. Op de Breuk na hoogstwaarschijnlijk allen niet in staat om een bal hoog te houden vs. de voetbaltak van PSV. Vd Wallen heeft zelf Brands binnen gehaald. Man man, interne shit. Je vraagt je af wat je bezielt als je binnen een club zo tegenover elkaar komt te staan en iedereen moet toezien dat het minder en minder word.
@Armada jouw info is wat men hier even nodig heeft.
De druk op PSV moet opgevoerd worden door de supporters. Dat is niet fijn voor Ruud, want die wilt nu juist rust natuurlijk, maar dat is alleen maar korte termijn denken. De bezem moet erdoorheen om de club er op de lange termijn beter van te maken en het moet snel. Je hebt straks een supervroege winterstop, doe het maar dan.
Ok, excuseer mijn vaagheid maar neem even aan dat ik dit met een reden doe. In de hoop dat het wel zeg maar duidelijk is zonder dat ik het zeg.
Ok ok. Ik schrijf even een korte casus... doe er even mee wat je wilt. Het seizoen eindigt, je coach gaat weg.. je AD gaat weg. Je trekt een nieuwe AD aan, die trekt een nieuwe coach aan. De AD wordt overtuigd door een verhaal van de RvC en leiding, de AD krijgt informatie... die overtuigt een coach met een verhaal. So far, so good.
Alles ligt nog open; je kunt nog CL halen, je kunt ook alleen EL hebben met alle financiele gevolgen. Je kunt vroeg een speler voor een topbedrag verkopen, je kunt ook uiteindelijk tot de laatste dag moeten wachten. Er wordt door een AD/TD uitgesproken dat we de sterkhouders willen behouden en dat dit prio 1 is... Wat als... op dit moment de TD de vrijheid voelt om tegen een speler te zeggen; we kunnen met andere clubs praten tot en met begin augustus want hierna wordt het gewoon te moeilijk/belangrijk voor ons. Laten we zeggen dat je die afspraak maakt, intern is er geen reden om te twijfelen dat dit gezegd kan worden.
Je trekt vervolgens spelers aan omdat je gelooft dat dit binnen de mogelijkheden ligt, je maakt strategische keuzes en gaat voor kwaliteit met een hogere (salaris) eis die hierbij hoort. AD/TD en trainer mikken hoog en gaan voor het 'onmogelijke' terwijl we als prio 1 hebben om de sterkhouders te behouden. Daar is de coach ook mee binnen gehengeld, met dat verhaal... met dat ambitieniveau. TD zegt dat we echt Ajax achterna willen en dat we hier het technisch beleid op afstemmen.
En dan... dan stokt het. Ze worden wat teruggefloten. Dan, halen we CL per abuis niet.... Daarna wordt de AD/TD teruggefloten (door RvC) en moet er gekeken worden naar een verkoop van een speler ondanks alle uitlatingen en afspraken intern... Dan staan er mensen in het hemd. Uiteindelijk gaat er niemand van die importantie en moet er, vanuit afspraken, een nieuw verbeterd contract komen voor een speler (tot afgrijzen van afdeling financien). We krijgen naderhand nog wat discussies en moet er sowieso nog mensen geloosd worden om het salarishuis niet volledig scheef te laten groeien (lees Braziliaan) met als resultaat een incomplete selectie (geen reservespits) waar een TD iets van vindt en een trainer iets van vindt.
Ik chargeer en ik verwissel wat feiten maar ik hoop dat de strekking hierboven duidelijk is.
Wat ik van een afstandje door alle verhalen heen mis: een organisatie die echt van begin tot eind op een lijn zit. Die alle scenario's paraat heeft en na een risico-analyse (laag) beleid maakt waarbij het niet zo kan zijn dat je salarishuis te vroeg overvol is waardoor dat je eigenlijk weinig meer kunt... en je moet verkopen. Die conclusie had dan veel eerder getrokken moeten worden vanuit een laag-risico scenario (EL).
[mention]Standbeeld[/mention]