Ismael Saibari

Spelers A-selectie.
Post Reply
Ronaldio
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV

Maakte weer een sterke indruk.

Voor het seizoen dacht ik dat Bakayoko het zou gaan laten zien. Maar die is vooralsnog niet goed genoeg.

Saibari komt echt als een verrassing. Sterk, snel, balvast, techniek, als hij straks ook nog veelvuldig gaat scoren.

Ze hadden beter een sterke linksback kunnen halen i.p.v. El Gahzi. Dan had je 1 tegengoal per wedstrijd minder gehad.
Juancho
Mister PSV

Ben wel benieuwd wat hij kan als 8 of op de plek van Til. Er is alleen heel veel concurrentie daar.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam

Zolang z'n rendement niet-bestaand is, is het wat mij betreft ook niet genoeg. Op die positie kun je bij PSV niet wegkomen met 0 rendement. Dat hij kwaliteiten heeft, dat ziet iedereen wel, maar voor de goal moet het echt veel beter.
Standbeeld
Mister PSV

Gewoon op het middenveld zetten straks. Staat nu op rechtsbuiten bij gebrek aan beter (neem aan dat Ruud Savio nog niet goed genoeg vindt).
Ryme
Vaste waarde in elftal

Valt me op dat hij vaak zelf nog niet durft te schieten? Te vaak het balletje af willen leggen. Mag van mij best wat brutaler worden voor de goal.

Verder een sterke jongen die zich kapot werkt en nagenoeg niet door de ondergrens zakt. Ben benieuwd hoeveel hij nog kan groeien in zijn spel.
DeBruyne
Meervoudig international

Juancho wrote: 18 Sep 2022, 17:06 Ben wel benieuwd wat hij kan als 8 of op de plek van Til. Er is alleen heel veel concurrentie daar.
Zie in hem ook wel een soort van Mousa Dembélé eigenlijk
29.04.2007
Nationale topspeler

Zowel Saibari als Bakayoko zijn (nog) niet op het niveau wat PSV zou moeten nastreven als basismateriaal op de buitenposities. Als je op rendement zou selecteren, zou Bakayoko de voorkeur moeten krijgen, maar als ik op dit moment tussen deze 2 spelers zou moeten kiezen, is er voor mij geen enkele twijfel en zou ik sowieso voor Saibari gaan.
Vond vandaag een van z'n sterkste wedstrijden tot nu toe.
Heruone
Lid scoutingsteam

Goede speler, mist rendement en geen buitenspeler. Zou inderdaad echt het beste op het middenveld uit de voeten komen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Revolinho
Internationale topspeler

Heeft zeker talent, maar deze obsessie met jeugd doet de club geen goed. Je had daar normaliter een waardigere rechtsbuiten staan als vervanger van Madueke, maar Saibari daar weer achter. Je ziet dat hij op dit moment pure kwaliteit tekort komt, hij is letterlijk (nog) niet goed genoeg voor 1. Ik vind wel dat hij nog meer tijd verdient gezien zijn leeftijd.
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Ik ben benieuwd hoe hij het op linksback zou doen.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik zou hem ook omturnen tot back.
Massimo
Legende

Ykhim wrote: 18 Sep 2022, 20:26 Zolang z'n rendement niet-bestaand is, is het wat mij betreft ook niet genoeg. Op die positie kun je bij PSV niet wegkomen met 0 rendement. Dat hij kwaliteiten heeft, dat ziet iedereen wel, maar voor de goal moet het echt veel beter.
Precies dit. Hij was de verassing van de voorbereiding, maar zonder goals en assists heb je weinig te zoeken op een aanvallende positie.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Rechts of linksback moet hij gewoon kunnen op basis van zijn skillset. Ik vrees alleen dat dit vanuit Ruud zo'n projectje is waar hij niet mee gaat stoppen.

El Ghazi straks gewoon 5 a 10 wedstrijden als rechtsbuiten gebruiken en dan kan Saibari zich richten op andere posities. Die voorzet van El Ghazi, dat stukje ervaring, het lef en bewezen productiviteit mis ik bij Saibari dus het kan mij niet snel genoeg gaan. Bakayoko verhuren lijkt me ook erg verstandig.
Trixm
Vedette

Heruone wrote: 18 Sep 2022, 23:59 Goede speler, mist rendement en geen buitenspeler. Zou inderdaad echt het beste op het middenveld uit de voeten komen.
Ik denk dat er genoeg ruimte is voor een mooie leercurve. Het rendement is evident onvoldoende op dit moment, maar als je kijkt hoe makkelijk hij mensen passeert en hoeveel snelheid op de eerste meters heeft, dan biedt dat veel mogelijkheden als buitenspeler.
Saibari is underrated.
11 Tinus
Legende

Het is een beetje een Mauro als rechtsbuiten, maybe ook een Mauro als rechtsback.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Ik zit met verbazing hier die negativiteit te lezen. Als je direct rendement wil zien dan moet je geen jeugdspeler voor de leeuwen gooien. Een paar maanden later - waarin ie het supergoed gedaan heeft, zich een slag in de rondte werkt en superbelangrijk is voor het team, willen de opa's van het forum 'm alweer dumpen omdat ie niet scoort - ongeschikt en gooi je hele carrière maar om, terwijl we meer scoren dan ooit en we op dat vlak dus niks tekort komen :lol:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Trixm
Vedette

11 Sir Tinus wrote: 19 Sep 2022, 09:10 Het is een beetje een Mauro als rechtsbuiten, maybe ook een Mauro als rechtsback.
Een van onze beste spelers bedoel je? Zover wil ik nog niet gaan.
Saibari is underrated.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Had ie nou maar een coach die verstand had van rendement als speler... :(
Ardbeg
Mister PSV

ziege maar ook zagge wrote: 19 Sep 2022, 09:11 Ik zit met verbazing hier die negativiteit te lezen. Als je direct rendement wil zien dan moet je geen jeugdspeler voor de leeuwen gooien. Een paar maanden later - waarin ie het supergoed gedaan heeft, zich een slag in de rondte werkt en superbelangrijk is voor het team, willen de opa's van het forum 'm alweer dumpen omdat ie niet scoort - ongeschikt en gooi je hele carrière maar om, terwijl we meer scoren dan ooit en we op dat vlak dus niks tekort komen :lol:
Waarom gelijk met "opa's van het forum" gooien? Ontzettend matige reactie. PSV MOEST een jeugdspeler voor de leeuwen gooien. Het is zijn schuld niet dat hij er nog niet helemaal klaar voor is maar da's toch ook niet te schuld van PSV? Het is ontstaan uit noodzaak. Niemand heeft heeft het over ongeschikt en dergelijke. Gewoon dat het beter moet en dat 0 rendement op die positie eigenlijk niet ok is. Maar goed, nuance he, dat blijft een lastige.
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

De enige echte forumopa's

Image

Vind het wel een beetje een mooie geuzennaam voor sommigen hier. Waldorf en Statlers :grin:
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Ardbeg wrote: 19 Sep 2022, 09:14Niemand heeft heeft het over ongeschikt en dergelijke.
Ff lezen dan misschien? Maar liefst 3 verschillende supporters die beweren dat ie ongeschikt is voor z'n positie en z'n hele carrière maar om moet gooien, kortom ze geloven er al nieteens meer dat hij nog kan verbeteren! Getest en te licht bevonden, doeiii.

Ik vind Saibari juist één van de lichtpuntjes, vooral zoveel mogelijk laten spelen. Als er concurrentie voor z'n positie is die een betere optie vormt dan zou die 'vanzelf' de voorkeur moeten krijgen, zo niet dan is hij de man. Idealiter laat je een jeugdspeler in de luwte komen van iemand met meer ervaring maar zo'n kans heeft hij niet gekregen. Is dat noodzaak of beleid volgens jou? Maakt dat eigenlijk wat wat uit voor Saibari zelf? Hoe snel moet je iemand afschrijven als hij niet direct het rendement kan tonen wat zo'n meer ervaren speler zou moeten hebben?

Ik vind die manier van benaderen van Saibari door de figuren hierboven aardig meedogenloos, irreëel en/want ongelofelijk kortzichtig, zo van 'wat ik zie is wat er is en wat er ook altijd zal zijn'. Die jongen heeft gewoon verbeterpunten en da's 100% logisch. De enige passende manier om daarmee om te gaan is een constructieve optimistische.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ardbeg
Mister PSV

Maar er is geen betere optie momenteel. Dat hij de andere dingen niet onverdienstelijk doet, vind ik geen reden om niet kritisch te zijn op zijn gebrek aan rendement. Dat deel is gewoon niet goed genoeg. Dit is uit noodzaak ontstaan want normaal zou daar natuurlijk Noni staan.
11 Tinus
Legende

ziege maar ook zagge wrote: 19 Sep 2022, 10:00
Ardbeg wrote: 19 Sep 2022, 09:14Niemand heeft heeft het over ongeschikt en dergelijke.
Ff lezen dan misschien? Maar liefst 3 verschillende supporters die beweren dat ie ongeschikt is voor z'n positie en z'n hele carrière maar om moet gooien, kortom ze geloven er al nieteens meer dat hij nog kan verbeteren! Getest en te licht bevonden, doeiii.

Ik vind Saibari juist één van de lichtpuntjes, vooral zoveel mogelijk laten spelen. Als er concurrentie voor z'n positie is die een betere optie vormt dan zou die 'vanzelf' de voorkeur moeten krijgen, zo niet dan is hij de man. Idealiter laat je een jeugdspeler in de luwte komen van iemand met meer ervaring maar zo'n kans heeft hij niet gekregen. Is dat noodzaak of beleid volgens jou? Maakt dat eigenlijk wat wat uit voor Saibari zelf? Hoe snel moet je iemand afschrijven als hij niet direct het rendement kan tonen wat zo'n meer ervaren speler zou moeten hebben?

Ik vind die manier van benaderen van Saibari door de figuren hierboven aardig meedogenloos, irreëel en/want ongelofelijk kortzichtig, zo van 'wat ik zie is wat er is en wat er ook altijd zal zijn'. Die jongen heeft gewoon verbeterpunten en da's 100% logisch. De enige passende manier om daarmee om te gaan is een constructieve optimistische.
Getest en te licht bevonden inderdaad, als rechtsbuiten. Hij heeft geen overzicht, is niet rustig voor de goal, heeft geen voorzet, heeft geen goals/assists en heeft ook niet perse diepgang en hij heeft nog niet 1x binnen de palen geschoten. Let wel he in 11 wedstrijden (664 minuten) bij een team wat 28 goals heeft gemaakt in 7 wedstrijden in de Eredivisie en ook nog 12 goals in 6 wedstrijden buiten de Eredivise tegen de betere ploegen.

Ik zei ook niet dat hij zijn carrière om moet gooien want ik vind dat hij zo op de plek van van Ginkel mag in de selectie zoals ie nu is omdat het een middenvelder is. En nog eerder een verdedigende middenvelder dan een aanvallende middenvelder vermoed ik. En ik maakte de vergelijking met Mauro omdat die net zo machteloos was als buitenspeler. Leuk mee hobbelen en af en toe een man passeren en je verdedigend werk doen is niet genoeg als rechtsbuiten van PSV. Jij noemt nu enkel het gebrek aan rendement maar ik vind zijn skillset niet goed als rechtsbuiten. De basis (hard werken en tactische discipline) is er wel maar dat maakt hem geen rechtsbuiten.

Dat we geen betere opties hebben waag ik te betwijfelen. Ruud gebruikte El Ghazi vorige week als spits ipv rechtsbuiten terwijl hij nu wel Til en Xavi samen centraal had gezet. Dat had hij tegen RKC óók moeten doen want we hebben El Ghazi gehaald omdat we een vervanger van Madueke nodig hebben. Overigens heeft Vertessen al laten zien op die positie uit de voeten te kunnen omdat hij vorig jaar tegen Twente tijdens de 5-2 de motm was met uitstekende acties en goal. Nu is Vertessen geen speler die je brengt als de ruimtes klein zijn maar dat was nu niet in de orde. Maar goed als Ruud geen vertrouwen heeft in Vertessen, El Ghazi weg valt en Savio te jeugdig vindt dan is Saibari niet eens zo'n slechte keuze. Bakayoko is namelijk nog slechter.
Heya Hallvar
Nationale topspeler

Respect voor Saibari hoe hij vanwege zijn veelzijdigheid de verschillende posities inkleed. Hij is inderdaad geen rechtsbuiten, maar spelers kunnen zo'n positie op verschillende manieren invullen. Doan en Park waren ook geen typische rechtsbuitens, maar gaven het een waardevolle invulling (met rendement). Saibari zit natuurlijk niet op dat level, en is waarschijnlijk sterker op het middenveld, maar levert wel een goede bijdrage (als alternatief voor nummer 1 kandidaat Madueke)
DonyellMalen
Legende

Heruone wrote: 18 Sep 2022, 23:59 Goede speler, mist rendement en geen buitenspeler. Zou inderdaad echt het beste op het middenveld uit de voeten komen.
Zou hem wel eens willen zien op rechtsback. Hij heeft het fysiek, loopvermogen en de snelheid ervoor. Voetballend goed en komt ook leergierig over. Speelt al heel het seizoen keurig in dienst van het team, waarom zou rechtsback dan niet kunnen? Op ons middenveld is momenteel ook geen (vaste basis)plek voor hem.
Post Reply