Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

ShovingNE2 wrote: 15 Jan 2023, 18:37
D'n Berry wrote: 15 Jan 2023, 17:29

Ik geloof dat iemand een beetje onder hoogspanning staat.
Nee hoor. Behalve dat je niet spoort dat dit puntverlies aan Ruud te wijten is.

Dan snap je echt de kloten van voetbal. Maar degene die het Ruudje verwijten snappen inderdaad de kloten van voetbal.
Maar wat vind je nu eigenlijk van degenen, die dit puntverlies aan Ruud wijten?
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04

Saibari inbrengen ipv Vertessen en dan ook nog eens voor Xavi, nadat Fortuna 1 op 1 gaat spelen achterin zou al voldoende moeten zijn voor ontslag.

Wat een knuppel zeg!
#FreeGeneratie4
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

PCGC wrote: 15 Jan 2023, 18:47 Saibari inbrengen ipv Vertessen en dan ook nog eens voor Xavi, nadat Fortuna 1 op 1 gaat spelen achterin zou al voldoende moeten zijn voor ontslag.

Wat een knuppel zeg!
Jij spoort niet!!!

:mrgreen:
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Eens met Le Chuckie :lol:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

De spelers moet je dit verwijten. Alleen El G en Luuk hadden er 4-5 in moeten leggen.

Echter zoom je uit dan bakt Ruud er ook geen reet van. Er is geen verbetering zichtbaar. Geen goede patronen. Rare wissels.

Pakweg Jans, Janssen, Slot (uiteraard), Schmidt, Cocu of Bosz hadden nu bovenaan gestaan. Fluitend.

Het is en blijft onbegrijpelijk dat Ruud werd aangesteld. Een trainer zonder eredivisie ervaring die ook in de jeugd niks bijzonders liet zien. In niks zie je een toekomstige toptrainer. Ja uitstraling, waar je dus geen reet aan hebt als je het spelletje niet doorhebt.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Deze nederlaag valt Ruud niet te verwijten als je kijkt naar alle kansen. Maar dat heb ik al gezegd. Wat ik wel zwak vond was de wissel van Xavi voor Saibari, daar begreep ik werkelijk niks van.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Het is idd een op stapeling. Vandaag mogen de spelers zich kapot schamen maar ook de staf. De beelden van VI alleen al geven aan dat er niks van klopte. En hoe je het went of keert, de hoofdtrainer van PSV is eindverantwoordelijk. Als je dat niet kan of wil ben je niet geschikt.

Ruudje heeft ondertussen al een flinke lijst met wedstrijden op zn naam staan waar hij er gewoon niet goed uit ziet en (in) direct (mede) verantwoordelijke is voor het dramatische seizoen so far.

Persoonlijk ben ik helemaal klaar met al die excuses, lul verhalen, afschuiven van verantwoordelijkheid, het niet op 1 lijn zitten en noem het allemaal maar op. Er zullen nog wel 101 reden en excuses te verzinnen zijn.

Juist daarom staat PSV waar het al jaren staat. Dat is het grote probleem.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim wrote: 15 Jan 2023, 18:25
Heruone wrote: 15 Jan 2023, 17:58Hiermee maak je de discussie wel te simpel/eenzijdig.
Tuurlijk, anders ben ik 3 dagen met jou in gesprek over de details. Maar het is nogal logisch dat je er aanvallend fors op achteruit gaat als je halverwege het seizoen je beste, meest creatieve en meest klinische speler verkoopt. Dat mensen hier kwamen beweren dat het vertrek van Gakpo helemaal niet zo erg zou zijn, dat is misschien wel het grappigste wat ik hier in al die jaren gelezen heb.

Maar wat breder getrokken heb ik wel wat tegen het idee dat er wéér allerlei mensen ontslagen moeten worden omdat dat de club zogenaamd zou redden. En dat gaat ook op voor de trainer. Het wordt ook weleens tijd dat er naar de spelers wordt gekeken. Onze aanvoerder die vandaag wél voorzetten krijgt en de meest simpele kansen weet te missen. Ik zei laatst dat Til het voetbal-iq van een visstick had, dat was misschien nog wat teveel eer zelfs. Saibari laat mensen lopen. Ramalho, de meest ervaren man, levert niet, zet het niet neer, loopt er maar wat bij. Over El Ghazi hoef ik het niet eens te hebben. Maar het ergste is: steeds als je denkt dat ze collectief het licht hebben gezien, komt er vroeg of laat weer een wedstrijd aan dat ze het allemaal best vinden, zich niet aan afspraken houden en tegenstanders gewoon laten lopen. Het is een hardleerse groep. En ja: Ruud is daar verantwoordelijk voor, maar ik krijg inmiddels ook wel het idee dat hij continu aan een dood paard moet trekken. Ondertussen worden de beste aanvallers verkocht en wordt er (vooralsnog) niks voor teruggehaald. Dat is écht lastig werken hoor.

Nou vond ik het vandaag helemaal niet slecht ook, hoewel Fortuna er ook niet veel aan deed. Het zijn weer van die klotesituaties die je de das omdoen. Onnodig.
Haha dat is niet waar mijn beste Ykhim. Discussies met mij kunnen ook kort zijn. En we weten ook allemaal volgens mij wel dat jij er een behoorlijk handje van hebt om bepaalde dingen nogal zwart-wit uit te kunnen drukken om daarbij meer kracht bij woord te zetten. Wat altijd interessante posts oplevert hoor, daar niet van. Ik ben het verder wel grotendeels met je eens hoor. Ruud wordt het allemaal niet zo heel makkelijk gemaakt. En PSV heeft met Gakpo een stevig jasje (understatement) uitgedaan. En PSV heeft op bepaalde posities, ook in de breedte, een gebrek aan kwaliteit. Maar dan nog, als we daar allemaal doorheen prikken, kunnen we imo vrijwel concluderen dat onze trainer misschien wel het allergrootste aandeel heeft in deze malaise. Deze selectie is ook niet gek veel anders/minder dan de selectie van vorig seizoen. 32 punten uit 16 wedstrijden is even simpel en eenzijdig gezegd veelzeggend. Veelzeggend voor het feit dat de grootste problemen momenteel toch echt bij de trainer zelf liggen.

Ik ben ook niet zozeer voor ontslaan of van het feit dat er koppen moeten gaan rollen. Daarmee gaat PSV zichzelf in een hele lastige positie manoeuvreren, ben ik bang. Alleen ik durf wel in mijn glazen bol te kijken en met (enige) zekerheid te kunnen voorspellen, dat als dit op deze manier zo doorgaat, er een hele onprettige situatie gaat ontstaan bij PSV waar het functioneren en de capaciteiten van Ruud van Nistelrooij stevig onder de loep gaat komen. En dat gaat sneller gebeuren dan men zou willen hopen, vrees ik.

Wmb vandaag (algemene reactie): PSV heeft vandaag wel "verloren" door o.a. Ruud. De problemen in transities, restverdediging, organisatie zonder bal zijn al maanden hetzelfde. Nu valt ie op een ongelukkig moment in de 98e minuut, terwijl je vandaag een zee aan kansen hebt gemist (weliswaar door de bal enkel de zestien in te blijven pompen, maar oké, xG was dominant in het voordeel van PSV) en wordt het extra zuur. Maar de manier waarop deze goal viel was geen incidenteel geval.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 15 Jan 2023, 18:56 Pakweg Jans, Janssen, Slot (uiteraard), Schmidt, Cocu of Bosz hadden nu bovenaan gestaan. Fluitend.
Ik vind wel grappig dat het niveau in dit rijtje van trainers best wel uiteenloopt :mrgreen: .
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Het begint een beetje te lijken op een algehele meltdown bij PSV.

Op werkelijk alle vlakken gaat het fout: RvC / directie, technisch beleid, trainer, spelers....

Hoewel ik nog zeker vertrouwen in Ruud heb, zitten de bekende beginnersfouten er echt nog in.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 15 Jan 2023, 19:07
Menno1 wrote: 15 Jan 2023, 18:56 Pakweg Jans, Janssen, Slot (uiteraard), Schmidt, Cocu of Bosz hadden nu bovenaan gestaan. Fluitend.
Ik vind wel grappig dat het niveau in dit rijtje van trainers best wel uiteenloopt :mrgreen: .
Kun je nagaan hoe beroerd Ruud het doet. En nee ik pleit niet voor Jans of zelfs Cocu. Maar Slot, Bosz en Janssen had ik veel liever gezien bij PSV dan Ruud.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

Ik mag hopen dat Ruud steun geniet vanuit de directie en RVC want hoe hij hier als beginnend trainer aan zn lot wordt overgelaten is wel erg pijnlijk. 0,0 scorend vermogen voorin met het vertrek van Gakpo en Luuk die uit vorm is. Plus het ontbreken van volwaardige backs al het gehele seizoen en geen fatsoenlijke buitenspelers nu op Noni na. Ja er gaat tactisch nog veel mis, maar ik vind het schandalig hoe Ruud de dupe is van jaren wanbeleid van J. De Jong. Ja de man die er mede voor heeft gezorgd dat het el jaren klote gaat en we op een beker na niks meer hebben gewonnen sinds...?
#simplythebest
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 15 Jan 2023, 19:04
Ykhim wrote: 15 Jan 2023, 18:25

Tuurlijk, anders ben ik 3 dagen met jou in gesprek over de details. Maar het is nogal logisch dat je er aanvallend fors op achteruit gaat als je halverwege het seizoen je beste, meest creatieve en meest klinische speler verkoopt. Dat mensen hier kwamen beweren dat het vertrek van Gakpo helemaal niet zo erg zou zijn, dat is misschien wel het grappigste wat ik hier in al die jaren gelezen heb.

Maar wat breder getrokken heb ik wel wat tegen het idee dat er wéér allerlei mensen ontslagen moeten worden omdat dat de club zogenaamd zou redden. En dat gaat ook op voor de trainer. Het wordt ook weleens tijd dat er naar de spelers wordt gekeken. Onze aanvoerder die vandaag wél voorzetten krijgt en de meest simpele kansen weet te missen. Ik zei laatst dat Til het voetbal-iq van een visstick had, dat was misschien nog wat teveel eer zelfs. Saibari laat mensen lopen. Ramalho, de meest ervaren man, levert niet, zet het niet neer, loopt er maar wat bij. Over El Ghazi hoef ik het niet eens te hebben. Maar het ergste is: steeds als je denkt dat ze collectief het licht hebben gezien, komt er vroeg of laat weer een wedstrijd aan dat ze het allemaal best vinden, zich niet aan afspraken houden en tegenstanders gewoon laten lopen. Het is een hardleerse groep. En ja: Ruud is daar verantwoordelijk voor, maar ik krijg inmiddels ook wel het idee dat hij continu aan een dood paard moet trekken. Ondertussen worden de beste aanvallers verkocht en wordt er (vooralsnog) niks voor teruggehaald. Dat is écht lastig werken hoor.

Nou vond ik het vandaag helemaal niet slecht ook, hoewel Fortuna er ook niet veel aan deed. Het zijn weer van die klotesituaties die je de das omdoen. Onnodig.
Haha dat is niet waar mijn beste Ykhim. Discussies met mij kunnen ook kort zijn. En we weten ook allemaal volgens mij wel dat jij er een behoorlijk handje van hebt om bepaalde dingen nogal zwart-wit uit te kunnen drukken om daarbij meer kracht bij woord te zetten. Wat altijd interessante posts oplevert hoor, daar niet van. Ik ben het verder wel grotendeels met je eens hoor. Ruud wordt het allemaal niet zo heel makkelijk gemaakt. En PSV heeft met Gakpo een stevig jasje (understatement) uitgedaan. En PSV heeft op bepaalde posities, ook in de breedte, een gebrek aan kwaliteit. Maar dan nog, als we daar allemaal doorheen prikken, kunnen we imo vrijwel concluderen dat onze trainer misschien wel het allergrootste aandeel heeft in deze malaise. Deze selectie is ook niet gek veel anders/minder dan de selectie van vorig seizoen. 32 punten uit 16 wedstrijden is even simpel en eenzijdig gezegd veelzeggend. Veelzeggend voor het feit dat de grootste problemen momenteel toch echt bij de trainer zelf liggen.

Ik ben ook niet zozeer voor ontslaan of van het feit dat er koppen moeten gaan rollen. Daarmee gaat PSV zichzelf in een hele lastige positie manoeuvreren, ben ik bang. Alleen ik durf wel in mijn glazen bol te kijken en met (enige) zekerheid te kunnen voorspellen, dat als dit op deze manier zo doorgaat, er een hele onprettige situatie gaat ontstaan bij PSV waar het functioneren en de capaciteiten van Ruud van Nistelrooij stevig onder de loep gaat komen. En dat gaat sneller gebeuren dan men zou willen hopen, vrees ik.

Wmb vandaag (algemene reactie): PSV heeft vandaag wel "verloren" door o.a. Ruud. De problemen in transities, restverdediging, organisatie zonder bal zijn al maanden hetzelfde. Nu valt ie op een ongelukkig moment in de 98e minuut, terwijl je vandaag een zee aan kansen hebt gemist (weliswaar door de bal enkel de zestien in te blijven pompen, maar oké, xG was dominant in het voordeel van PSV) en wordt het extra zuur. Maar de manier waarop deze goal viel was geen incidenteel geval.
Maar ben je dan niet wel voor ontslag? Want als dit zo verder aanmoddert wordt het probleem alleen maar groter lijkt me. Het gaat niet gebeuren lijkt me, maar zou je niet voor een andere trainer zijn, zoals Bosz bijvoorbeeld?
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Armada wrote: 15 Jan 2023, 19:07 Het begint een beetje te lijken op een algehele meltdown bij PSV.

Op werkelijk alle vlakken gaat het fout: RvC / directie, technisch beleid, trainer, spelers....
Terwijl we de meltdown toch al gehad leken te hebben en nu de weg omhoog in gezet was. Ajax voorbij enzo. Maar het trieste is dat Brands zo stom is geweest de aanstelling van RvN op zijn CV te zetten. RvN kan er allemaal weinig aan doen, we hebben vooraf gezegd het project Ruud moet slagen en dat daar een sterke selectie voor nodig is (want behalve de leiding van PSV zagen weinig mensen een toptrainer in hem). De ene na de andere aankoop kwam binnen en er kwam nog veel meer aan… maar toch niet. Er moest zelfs worden verkocht. Ruud is nu degene die gedoemd is als volgende te sneuvelen. En dan? Zijn we weer terug bij af.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Makaveli zei het al. Volgend seizoen is cruciaal. Dan heeft Ajax ongetwijfeld Bosz en Feyenoord Slot als trainers. Dan ben je ver uit al de mindere op dat vlak.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 15 Jan 2023, 19:14 Makaveli zei het al. Volgend seizoen is cruciaal. Dan heeft Ajax ongetwijfeld Bosz en Feyenoord Slot als trainers. Dan ben je ver uit al de mindere op dat vlak.
De kampioen van dit jaar staat direct al met 2-0 voor omdat je de CL ingaat. Net als tegen de Rangers laat PSV weer eens een kans voor open goal liggen. Onvoorstelbaar.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 15 Jan 2023, 19:13
Armada wrote: 15 Jan 2023, 19:07 Het begint een beetje te lijken op een algehele meltdown bij PSV.

Op werkelijk alle vlakken gaat het fout: RvC / directie, technisch beleid, trainer, spelers....
Terwijl we de meltdown toch al gehad leken te hebben en nu de weg omhoog in gezet was. Ajax voorbij enzo. Maar het trieste is dat Brands zo stom is geweest de aanstelling van RvN op zijn CV te zetten. RvN kan er allemaal weinig aan doen, we hebben vooraf gezegd het project Ruud moet slagen en dat daar een sterke selectie voor nodig is (want behalve de leiding van PSV zagen weinig mensen een toptrainer in hem). De ene na de andere aankoop kwam binnen en er kwam nog veel meer aan… maar toch niet. Er moest zelfs worden verkocht. Ruud is nu degene die gedoemd is als volgende te sneuvelen. En dan? Zijn we weer terug bij af.
Cocu zijn eerste jaar was ook niet goed. Hiddink moest ingevlogen worden, huilende supporters en spelers na de fikse nederlaag in eigen huis tegen Vitesse.

Het seizoen erna werden Guardado en Luuk de Jong aan de selectie toegevoegd. En werd PSV kampioen.
Alles valt of staat met een fatsoenlijk aankoopbeleid.
EDG
Jeugdinternational
Posts: 138
Joined: 04 Nov 2020, 17:39

Is Gakpo t enige verschil met het team dat niet zo lang geleden van Arsenal (!!!) won?
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Ronaldio wrote: 15 Jan 2023, 19:18
ruuddevil wrote: 15 Jan 2023, 19:13

Terwijl we de meltdown toch al gehad leken te hebben en nu de weg omhoog in gezet was. Ajax voorbij enzo. Maar het trieste is dat Brands zo stom is geweest de aanstelling van RvN op zijn CV te zetten. RvN kan er allemaal weinig aan doen, we hebben vooraf gezegd het project Ruud moet slagen en dat daar een sterke selectie voor nodig is (want behalve de leiding van PSV zagen weinig mensen een toptrainer in hem). De ene na de andere aankoop kwam binnen en er kwam nog veel meer aan… maar toch niet. Er moest zelfs worden verkocht. Ruud is nu degene die gedoemd is als volgende te sneuvelen. En dan? Zijn we weer terug bij af.
Cocu zijn eerste jaar was ook niet goed. Hiddink moest ingevlogen worden, huilende supporters en spelers na de fikse nederlaag in eigen huis tegen Vitesse.

Het seizoen erna werden Guardado en Luuk de Jong aan de selectie toegevoegd. En werd PSV kampioen.
Alles valt of staat met een fatsoenlijk aankoopbeleid.
Dat klopt, maar van Cocu weten we dat ie het op de rit kreeg. Van RvN weten we het niet, dus je bouwt wederom op drijfzand.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00

EDG wrote: 15 Jan 2023, 19:22 Is Gakpo t enige verschil met het team dat niet zo lang geleden van Arsenal (!!!) won?
En 2x van Ajax, Feyenoord..
#simplythebest
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

EDG wrote: 15 Jan 2023, 19:22 Is Gakpo t enige verschil met het team dat niet zo lang geleden van Arsenal (!!!) won?
Ja.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Heb nog wel vertrouwen in Ruud. Hij is gewoon genaaid door PSV al zal hij dat nooit uitspreken. De voorwaarden voor een beginnend trainer zijn gewoon niet goed. De selectie is een gatenkaas en er is blijkbaar geen rooie cent om er iets aan te repareren. Zelfs niet na een record verkoop. Best triest eigenlijk. En ja, Ruud kan meer doen om het elftal stabieler te krijgen maar hij maakt zijn keuzes niet uit luxe maar uit armoede. Als je die Teze, Mwene en Ghazi toch weer zag vandaag. Man man man. En als je sterspelers als Luuk en Noni het laten afweten is het helemaal kut. Ruud zal best even naast zich op de bank hebben gekeken, gevuld met lichtgewichten en jonge spelers voor de aanval. Er is naar mijn mening vooral gefaald op de transfermarkt.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Ik denk dat je er 'verdrietig' van wordt hoe vaak Gakpo bij de doelpunten + assists bij die wedstrijden staat. Nog los van de dreiging én dubbele dekking die hij kreeg waarvan anderen zouden moeten kunnen profiteren.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Madueke wrote: 15 Jan 2023, 19:29 Ik denk dat je er 'verdrietig' van wordt hoe vaak Gakpo bij de doelpunten + assists bij die wedstrijden staat. Nog los van de dreiging én dubbele dekking die hij kreeg waarvan anderen zouden moeten kunnen profiteren.
Exact. Hij doet ook vrijwel altijd iets goeds met de bal, weinig balverlies, altijd aanspeelbaar, hoog rendement. Heel veel spelers trekken zich op aan zijn spel. Dat doet ook veel met de teamspirit.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 15 Jan 2023, 19:33
Madueke wrote: 15 Jan 2023, 19:29 Ik denk dat je er 'verdrietig' van wordt hoe vaak Gakpo bij de doelpunten + assists bij die wedstrijden staat. Nog los van de dreiging én dubbele dekking die hij kreeg waarvan anderen zouden moeten kunnen profiteren.
Exact. Hij doet ook vrijwel altijd iets goeds met de bal, weinig balverlies, altijd aanspeelbaar, hoog rendement. Heel veel spelers trekken zich op aan zijn spel. Dat doet ook veel met de teamspirit.
Dat gaf ik ook nog aan na z'n vertrek. Dat dit voor de groep ook een flinke tik kan zijn en je maar moet afwachten hoe dat a. Opgevat wordt en b. Hoe de hiërarchie hier op reageert.

Best een onderschat iets. Het weg trekken van je beste, meest waardevolle en captain uit de groep. Winterse transfers zijn echt zo compleet bagger als het gaat om je betere spelers. Moet je niet aan beginnen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply