John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
koetje
Legende

11 Sir Tinus wrote: 02 Feb 2021, 11:24
Dat Max ook door kan schuiven naar linkermiddenvelder ben ik ook wel benieuwd, want hij heeft in principe alles om het veld breed te houden en hij kan goed schieten van afstand.
Heeft in een Europese wedstrijd (geloof thuis Granada) daar eens gespeeld maar dat was echt dramatisch.

De linksbinnen en rechtsbinnen van PSV moeten juist niet het veld breed houden maar af en toe de gaten induiken. Een linkerkant Van Aanholt/Max kan best werken maar dan in een wat andere tactische variant.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ik begrijp je zorg wel, maar de kern is dat je 2 volwaardige linksbacks hebt voor 50 wedstrijden. Van Aanholt kost niets en kan nog 3 jaar mee, ook na het tijdperk Max. En stel dat Max een super EK speelt en ineens voor 30 miljoen verkocht kan worden dan heb je de vervanger al binnen. Blijft ie dan komen beide heren meer dan genoeg aan speelminuten. Dat hebben we dit seizoen wel gezien.
Chucky
Vedette

11 Sir Tinus wrote: 02 Feb 2021, 11:44 Ik begrijp je zorg wel, maar de kern is dat je 2 volwaardige linksbacks hebt voor 50 wedstrijden. Van Aanholt kost niets en kan nog 3 jaar mee, ook na het tijdperk Max. En stel dat Max een super EK speelt en ineens voor 30 miljoen verkocht kan worden dan heb je de vervanger al binnen. Blijft ie dan komen beide heren meer dan genoeg aan speelminuten. Dat hebben we dit seizoen wel gezien.
Van Aanholt zal een enorm salaris opstrijken plus een hoop tekengeld vragen. Die kost allesbehalve niets :lol:
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Natuurlijk, maar salaris betaal je aan elke linksback die je haalt en tegengeld staat in geen contrast met een aankoop van 5 a 10 miljoen. Als van Aanholt is wat ik denk dat hij is, leeftijd, Nederlander, defensief solide, gehard in de PL en aanvallend ook aanwezig dan mag hij van mij best wat verdienen.

De enige vraag is of Van Aanholt zit te wachten om samen met Max de concurrentie aan te gaan terwijl bij Ajax met het vertrek van Tagliafico alles open ligt.
Hatseflats
Vedette

Laten we hopen dat hij niet naar Ajax gaat. Kutclub.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Die schele is nog niet weg en als ie moet kiezen tussen de twee clubs dan kiest ie voor PSV. Mits het gat qua salaris niet significant groot is. Als ie hier 2-3 miljoen kan verdienen en bij Ajax het dubbele ja dan is het logisch dat ie voor Ajax kiest.
DC_PSV
Vedette

De conclusie na een paar seizoenen JdJ als verantwoordelijke is dat er teveel lieverdjes in de selectie zitten en er geen leiders zijn. Götze is geblesseerd, vGinkel idem. Verder zijn het allemaal slappe jongetjes die er nooit eens invliegen en de boel op sleeptouw nemen. Komende zomer zal er vooral in de categorie boefjes moeten worden gezocht (icm kwaliteit), want op deze manier ga je elke topper op dezelfde manier verliezen en kan je fluiten naar zilverwerk.
#simplythebest
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Afellay_Amrabat wrote: 11 Feb 2021, 08:33 De conclusie na een paar seizoenen JdJ als verantwoordelijke is dat er teveel lieverdjes in de selectie zitten en er geen leiders zijn. Götze is geblesseerd, vGinkel idem. Verder zijn het allemaal slappe jongetjes die er nooit eens invliegen en de boel op sleeptouw nemen. Komende zomer zal er vooral in de categorie boefjes moeten worden gezocht (icm kwaliteit), want op deze manier ga je elke topper op dezelfde manier verliezen en kan je fluiten naar zilverwerk.
Vogt of Gigot in de verdediging zou het elftal sterker maken, Zobnin, Papi terug?!?!, Kampl (once again), Krychowiak, Darida, Ademi, allemaal spelers die het middenveld zouden kunnen versterken. Allemaal leiders en ergens ook wel boefjes (de een wat meer dan de ander, Gigot is opperboef).
Robson de Souza
Vedette

Elke keer na een slechte wedstrijd wordt er ook in dit topic gemopperd. Echter is afgelopen transferzomer een nieuwe weg in geslagen en een eerste stap gezet naar grondige renovatie. Daar moet komende zomer een stap in worden gezet. De alom door iedereen geprezen Brands (en terecht) heeft ook moeten leren, die vergat de eerste paar jaar dat PSV ook een goede verdediging nodig had om wedstrijden te winnen, daarna dacht hij dat ze zonder linksback speelden. Geef ook John de Jong de kans om te groeien en te leren de juiste keuzes te maken.
DC_PSV
Vedette

Dit is geen gemopper. Dit is slechts een constatering van wat we missen in dit elftal. JdJ heeft goed werk verricht, maar om als team de volgende stap te zetten heb je een paar klootzakken nodig in het veld die de toon zetten. Onze aanvoerders zijn Dumfries, Rosario en Malen. Met alle respect, maar dat zijn geen leiders in het veld of mensen die voorop gaan in de strijd. Met Schmidt aan het roer hebben we al gezien dat we spelers kunnen halen die anders niet zouden zijn gekomen. Dus hopelijk kan dat deze zomer weer.
#simplythebest
Hatseflats
Vedette

Nouja, ik denk dat het komende zomer wel goed gaat komen qua transfers. Hopelijk Rosaria en Mauro weg. Denzel, Malen en Ihattaren zullen wel vertrekken.

Hopelijk Gotze en Ginkel weer topfit (als ze nog een jaar blijven). Voetballen met DPNA.
Madueke die dan mooi in de spits kan staan ter vervanging van Malen. Gakpo op links, nieuwe aankoop op rechts. In het midden Gotze. Daarachter Sangare en v Ginkel. Achterin Arias, nieuwe CV, Bosca, Max. Dan lijkt het wel goed te zitten.

Edit: Uiteraard nog een paar toptalenten aankopen die rustig gebracht kunnen worden.
ruuddevil
Legende

John de Jong is gewoon ongeschikt. Kijk naar zijn aankopen en hoeveel flaters daar tussen zitten. Als je net Gotze binnenhaalt en het carnaval een paar maanden eerder begint is het lastig om niet aan te haken in de polonaise, maar we hebben al tijden een goede CV en een box to box middenvelder nodig. En wat doet John op de laatste dag, als we daar allemaal op zitten te wachten? Die haalt de geblesseerde Van Ginkel waar je dus niks aan hebt, hij huurt Fein die ook niks toevoegt tot op heden, en Gotze die op zijn mist gezegd nogal eens een wedstrijdje mist en zeker geen CV of een box to box middenvelder is. Logica is ver te zoeken.
PCGC
Vedette

Robson de Souza wrote: 11 Feb 2021, 08:41 Elke keer na een slechte wedstrijd wordt er ook in dit topic gemopperd. Echter is afgelopen transferzomer een nieuwe weg in geslagen en een eerste stap gezet naar grondige renovatie. Daar moet komende zomer een stap in worden gezet. De alom door iedereen geprezen Brands (en terecht) heeft ook moeten leren, die vergat de eerste paar jaar dat PSV ook een goede verdediging nodig had om wedstrijden te winnen, daarna dacht hij dat ze zonder linksback speelden. Geef ook John de Jong de kans om te groeien en te leren de juiste keuzes te maken.
Tuurlijk joh. We geven hem een paar jaar en tientallen miljoenen om het vak te leren. Tis geen fucking Football Manager.
Last edited by PCGC on 11 Feb 2021, 13:16, edited 1 time in total.
#FreeGeneratie4
Gestelnaar
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Was het maar Football Manager, dan had ik na die wedstrijd van gisteren gewoon mijn save opnieuw geopend.
PCGC
Vedette

Afgaande op het VI artikel, komt wellicht wel de meest belangrijke transferwindow eraan deze zomer en is het van levensbelang dat je je goed gaat versterken met wat nieuwe (potentiële) cash cows, aangezien er minimaal 2 (en wellicht met Mo wel 3) vertrekken. Dan heb je alleen Gakpo en Madueke en zelfs die moeten nog een stap maken eer je daar +20-30 miljoen voor kunt vragen.
Het spijt me zeer, maar ik vertrouw John de Jong (en zijn vriendje VoH) die (beperkte) zak geld gewoon niet toe.

Haal nu een ervaren TD en hoofd scouting binnen, die wel een staat van dienst/succes hebben, dan hebben die 4 maanden om de club en het Nederlandse voetbal te leren kennen, het vak hoeft niet want dat kennen ze al. Wellicht over de grens (Duitsland, België) kijken?

Schmidt werd vooraf ook als kansloos gezien, maar wellicht kan Toon ook hier zijn best voor doen.
Al lijkt die het ook allemaal wel best te vinden.
#FreeGeneratie4
tijn0

ruuddevil wrote: 11 Feb 2021, 12:50 we hebben al tijden (...) een box to box middenvelder nodig. En wat doet John op de laatste dag, als we daar allemaal op zitten te wachten? Die haalt de geblesseerde Van Ginkel waar je dus niks aan hebt, hij huurt Fein die ook niks toevoegt tot op heden, en Gotze die op zijn mist gezegd nogal eens een wedstrijdje mist
Dus hij heeft 3 middenvelders gehaald, waarvan een hele goeie, alleen die is lang geblesseerd (maar dat had hij vast kunnen weten vooraf). En Sangare, die ook nog.

Van Ginkel geef ik je, nul fiducie in, maar Fein had echt een topaankoop kunnen zijn. Ik lees hier dat er cashcows gehaald moeten worden, en aangezien de nieuwe (ouwe trouwens ook) Neymars vrij snel onhaalbaar zijn, moet hij het doen met dat net-niet doorgebroken talent die misschien wel, misschien niet die stap aankan.

Dan kan Fein tegenvallen en Sangare prima voldoen, Gotze eens geblesseerd uitvallen, maar dan kan je niet zeggen dat hij niet creatief naar oplossingen heeft gezocht op het middenveld.
PCGC
Vedette

Götze (en Fein in mindere mate) heeft ie 0.0 mee te maken gehad, kom nou eens op. Die zijn hem letterlijk in de schoot geworpen door Schmidt....

Deze zomer kan je je niet een zomer als dit jaar en zeker niet als vorig jaar veroorloven.
Mensen hebben denk ik niet echt door, dat er 40-50 miljoen binnen moet komen om zwarte cijfers te schrijven, en die krijg je als je 2 belangrijke spelers verkoopt , Malen en Dumfries. Plus Lammers ga je dat dan redden.

Maar dan houdt het buiten Gakpo en Madueke (die nogmaals nog een stap moeten zetten om echt veel geld waard te worden) op.
Dan is de aankomende transferzomer dus van levensbelang.

Ik vind dit wel een mooi artikel, het binnenhalen van talenten kan dus nog wel gewoon:

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20201218_98338535
#FreeGeneratie4
Ren Höek
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

PCGC wrote: 11 Feb 2021, 13:22 Haal nu een ervaren TD en hoofd scouting binnen, die wel een staat van dienst/succes hebben
Want ervaring is een garantie voor succes en/of successen uit het verleden bieden een garantie voor de toekomst?

Of spelers slagen is van allerlei zaken afhankelijk, zie als duidelijk voorbeeld hiervan alleen het verschil tussen Boscagli onder Van Bommel en onder Schmidt. Maar het wordt door sommigen dermate zwart-wit gemaakt dat een TD eigenlijk alleen maar kan falen, aangezien een percentage aankopen altijd niet slaagt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Er was niet veel mis met afgelopen zomer. Er is goed werk geleverd terwijl er ook nog e.e.a. aan schort, maar het heeft volgens mij weinig zin om in te zoomen op wat er ontbreekt, aangezien je niet alle lekkages in dezelfde zomer kunt oplossen (en ja, die heeft 'ie zelf deels veroorzaakt). Daar gaan gewoon meerdere windows overheen. Afgelopen zomer zijn er topspelers gehaald, dus ik zie niet in waarom dat komende zomer niet meer zou kunnen.

Met terugwerkende kracht kun je zelfs nog eerdere kritiek op een andere manier kunnen bekijken. Het aantrekken van Boscagli zou weleens een uitstekende zet kunnen blijken, terwijl Doan en Bruma nu laten zien dat ze lang niet zo slecht zijn als menigeen hier riep.
Robson de Souza
Vedette

Ykhim wrote: 11 Feb 2021, 13:39 Er was niet veel mis met afgelopen zomer. Er is goed werk geleverd terwijl er ook nog e.e.a. aan schort, maar het heeft volgens mij weinig zin om in te zoomen op wat er ontbreekt, aangezien je niet alle lekkages in dezelfde zomer kunt oplossen (en ja, die heeft 'ie zelf deels veroorzaakt). Daar gaan gewoon meerdere windows overheen. Afgelopen zomer zijn er topspelers gehaald, dus ik zie niet in waarom dat komende zomer niet meer zou kunnen.

Met terugwerkende kracht kun je zelfs nog eerdere kritiek op een andere manier kunnen bekijken. Het aantrekken van Boscagli zou weleens een uitstekende zet kunnen blijken, terwijl Doan en Bruma nu laten zien dat ze lang niet zo slecht zijn als menigeen hier riep.
Klopt, een jaar geleden riep iedereen vooral dat we een linksback nodig hadden, die is er gekomen. En nog een goede ook. Verder zijn er al een aantal plekken gerenoveerd (Sangaré is beter dan Hendrix, Götze beter dan Bruma en Max dus beter dan Sadilek). Komende zomer een volgende stap.
koetje
Legende

Er staat naar mijn idee een prima selectie met een prima technische staf.

Het is een de coach er iets van te maken en soms moet je wat geluk hebben. Haal gisteren Blind weg bij Ajax en zet Gotze neer bij PSV en we gaan door. Verschillen zijn niet zo groot. Het grote voordeel van Ajax is een ingeslepen speelwijze na aantal jaren. Bij PSV is daar nog geen sprake van blijkt uit de wisselvalligheid in en tussen wedstrijden.
Hatseflats
Vedette

PCGC wrote: 11 Feb 2021, 13:34 Götze (en Fein in mindere mate) heeft ie 0.0 mee te maken gehad, kom nou eens op. Die zijn hem letterlijk in de schoot geworpen door Schmidt....

Deze zomer kan je je niet een zomer als dit jaar en zeker niet als vorig jaar veroorloven.
Mensen hebben denk ik niet echt door, dat er 40-50 miljoen binnen moet komen om zwarte cijfers te schrijven, en die krijg je als je 2 belangrijke spelers verkoopt , Malen en Dumfries. Plus Lammers ga je dat dan redden.

Maar dan houdt het buiten Gakpo en Madueke (die nogmaals nog een stap moeten zetten om echt veel geld waard te worden) op.
Dan is de aankomende transferzomer dus van levensbelang.

Ik vind dit wel een mooi artikel, het binnenhalen van talenten kan dus nog wel gewoon:

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20201218_98338535
Wat zit jou dwars, jongeman? Het lijkt alsof je ergens mee zit.
tijn0

PCGC wrote: 11 Feb 2021, 13:34 Götze (en Fein in mindere mate) heeft ie 0.0 mee te maken gehad, kom nou eens op. Die zijn hem letterlijk in de schoot geworpen door Schmidt....
Dat maakt voor het punt niks uit. Daarbij heeft hij weer Schmidt gehaald, dus, tja...
ruuddevil
Legende

tijn0 wrote: 11 Feb 2021, 13:30
ruuddevil wrote: 11 Feb 2021, 12:50 we hebben al tijden (...) een box to box middenvelder nodig. En wat doet John op de laatste dag, als we daar allemaal op zitten te wachten? Die haalt de geblesseerde Van Ginkel waar je dus niks aan hebt, hij huurt Fein die ook niks toevoegt tot op heden, en Gotze die op zijn mist gezegd nogal eens een wedstrijdje mist
Dus hij heeft 3 middenvelders gehaald, waarvan een hele goeie, alleen die is lang geblesseerd (maar dat had hij vast kunnen weten vooraf). En Sangare, die ook nog.

Van Ginkel geef ik je, nul fiducie in, maar Fein had echt een topaankoop kunnen zijn. Ik lees hier dat er cashcows gehaald moeten worden, en aangezien de nieuwe (ouwe trouwens ook) Neymars vrij snel onhaalbaar zijn, moet hij het doen met dat net-niet doorgebroken talent die misschien wel, misschien niet die stap aankan.

Dan kan Fein tegenvallen en Sangare prima voldoen, Gotze eens geblesseerd uitvallen, maar dan kan je niet zeggen dat hij niet creatief naar oplossingen heeft gezocht op het middenveld.
Hij heeft 3 middenvelders gehaald, maar niet het type dat we nodig hadden. En Sangare daar geldt hetzelfde voor, ook niet het type dat we nodig hadden. We hadden een type Van Ginkel nodig. Die hebben we gekregen, de echte, maar daarvan wist je dat ie tijd nodig had.
tijn0

Wat is Fein voor een type, dan?
Post Reply