Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mikelvb wrote: 17 Mar 2023, 09:27
ShovingNE2 wrote: 17 Mar 2023, 09:25 Janssen kan je vergeten. Dan moet je direct op zoek naar een aantal nieuwe mensen binnen de jeugdopleiding. Die is niet op de meest prettige manier vertrokken.
Of die andere mensen moeten wat minder wrok hebben over zaken die in het verleden hebben plaatsgevonden. Het zijn toch allemaal volwassen mensen? Zeg die natuurlijk wel zonder te weten wat er is gebeurd (hoor graag wat er gebeurd is).
Helaas werkt het zo niet
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 17 Mar 2023, 08:27
O Goleiro Grande wrote: 17 Mar 2023, 08:07 Tenzij PSV het totaal laat lopen en op ruime achterstand 4e of 5e wordt heeft Marcel Brands veel te weinig basis om hem te ontslaan.
Er is meer dan voldoende basis om Ruud te ontslaan, alleen al vanwege het zeer tegenvallende aantal punten dat PSV heeft. Toen Schreuder werd ontslagen had Ajax maar 1 punt minder dan PSV, nu hebben ze 3 punten meer. Wat voor zowel PSV als Ajax nog steeds een heel matig gemiddelde is.

Daarbij kan Ruud ook altijd nog zelf de conclusie trekken dat dit'm niet wordt.
Als Ruud er van de komende 9 eredivisieduels nog minimaal 6 wint en er geen bizarre vernederingen bijzitten (bijv. uitgeschakeld worden door Spakenburg of met 5-0 verliezen) durf ik wel te stellen dat hij niet door PSV ontslagen zal worden. Dan komt hij ook vrij dicht op het puntentotaal van Schmidt in zijn eerste seizoen (72).

Als dat betekent dat we 4e eindigen en de bekerfinale verliezen kan ik me nog voorstellen dat Ruud er zelf mee stopt. Maar ik acht de kans groot dat hij volgend seizoen gewoon aan het roer staat.

PSV heeft zichzelf gewoon in een moeilijke positie gebracht door hem te overtuigen het toch te doen en vervolgens in de winter twee belangrijke spelers te verkopen waaronder de absolute sterspeler.

Ik hoop overigens nog altijd dat hij toch een succesvolle trainer wordt bij PSV. Ik zit niet al te diep in de tactische analyses, maar ik denk dat veel problemen al kunnen worden opgelost door het spelen in een vaste samenstelling en het opdoen van wat vertrouwen door te (blijven) winnen.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV90 wrote: 17 Mar 2023, 09:45
Ren Höek wrote: 17 Mar 2023, 08:27

Er is meer dan voldoende basis om Ruud te ontslaan, alleen al vanwege het zeer tegenvallende aantal punten dat PSV heeft. Toen Schreuder werd ontslagen had Ajax maar 1 punt minder dan PSV, nu hebben ze 3 punten meer. Wat voor zowel PSV als Ajax nog steeds een heel matig gemiddelde is.

Daarbij kan Ruud ook altijd nog zelf de conclusie trekken dat dit'm niet wordt.
Als Ruud er van de komende 9 eredivisieduels nog minimaal 6 wint en er geen bizarre vernederingen bijzitten (bijv. uitgeschakeld worden door Spakenburg of met 5-0 verliezen) durf ik wel te stellen dat hij niet door PSV ontslagen zal worden. Dan komt hij ook vrij dicht op het puntentotaal van Schmidt in zijn eerste seizoen (72).

Als dat betekent dat we 4e eindigen en de bekerfinale verliezen kan ik me nog voorstellen dat Ruud er zelf mee stopt. Maar ik acht de kans groot dat hij volgend seizoen gewoon aan het roer staat.

PSV heeft zichzelf gewoon in een moeilijke positie gebracht door hem te overtuigen het toch te doen en vervolgens in de winter twee belangrijke spelers te verkopen waaronder de absolute sterspeler.

Ik hoop overigens nog altijd dat hij toch een succesvolle trainer wordt bij PSV. Ik zit niet al te diep in de tactische analyses, maar ik denk dat veel problemen al kunnen worden opgelost door het spelen in een vaste samenstelling en het opdoen van wat vertrouwen door te (blijven) winnen.
Winnen is meestal een goede oplossing inderdaad ;)

Zonder gein, je hebt gelijk dat we onszelf in een moeilijke positie hebben gebracht. Je stelt een icoon aan die eigenlijk nog niet wilde of vond dat hij er niet laar voor was. We zien nu allemaal dat hij echt te kort komt en dan zit je dus in een lastig pakket. Het is niet fair naar Ruud toe maar uiteindelijk is het wel topsport. Hij is voorlopig gewoon niet goed genoeg. Als je het verschil qua speelwijze ziet met Feyenoord en bijvoorbeeld AZ dan is dat wel heel groot. Wij hebben thuis tegen de nummer 18!! vd eredivisie een hele helft lang minder balbezit. Dat is echt ongekend. Erik ten Hag is jarenlang assistent geweest bij meerdere trainers. Heeft kunnen leren bij PSV en Bayern van grote trainers. Daarna is hij bij Bayern 2 (in de luwte dus), GAE en Utrecht op zijn eigen benen gaan staan. Dan zie je gewoon een extreem groot verschil in tactisch vermogen. Tuurlijk heeft Ruud meer natuurlijk gezag en leiderschap. Maar voetbal is ook veranderd afgelopen jaren. Ik hoop dan ook dat Ruud dit gaat inzien en gewoon een paar jaar gaat rondkijken bij een Arsenal, City, Bayern etc. Hiermee zijn rugzakje wat gaat vullen, een échte visie op voetbal creëert die uit dit decennium komt en dan terug komt.

We hebben geen idee wat te doen met druk zetten en de looplijnen die we hebben zijn extreem voorspelbaar en makkelijk te verdedigen. We zijn volledig afhankelijk van individuele kwaliteit.

Pascal Janssen zou ik persoonlijk niet doen. Ik vind het nog lastig om echt te beoordelen of hij nu profiteert van het werk van Slot (dus voort bouwt op Slot zijn werkwijze en visie) of dat dit ook echt zijn eigen werk is.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Denk toch dat je inmiddels mag vaststellen na ruim twee jaar dat er een behoorlijke kans is dat Jansen zelf de benodigde kwaliteiten heeft en niet (uitsluitend) voortbouwt op Slot. Je mag verwachten dat dat in een periode van 27-28 maanden anders toch wel aan het licht zou zijn gekomen. Laat ik zo zeggen: inmiddels zou het mij verbazen als dat nu nog zou uitkomen. Net zo verbaasd ben ik overigens over het gegeven dat Jansen het nog altijd zo goed doet. Dat dan ook weer wel
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Goed leiderschap betekent ook je eigen fouten erkennen en tijdig in te grijpen in het belang van de club. Dat moet altijd op nummer 1 staan. Dus of Brands dan een blauwtje oploopt zal me werkelijk een rotzorg zijn. Part of the job en kan/wil/durft hij dat niet, dan is hij net zo ongeschikt om AD te zijn als Ruudje ongeschikt is om trainer van PSV te zijn.

Moeilijker is het niet bij een topclub als PSV. Daar horen bepaalde verantwoordelijkheden bij. Kan je dat niet aan, ben je gewoon niet geschikt.

Echter denk ik ook dat Brands het nog te goed (of anders gezegd nog niet slecht genoeg) vind gaan om in te grijpen. Zijn keuze, zijn verantwoordelijkheid. Als PSV zo doorgaat, iig het komende seizoen in en het gaat alsnog mis in het seizoen van de waarheid is hij natuurlijk wel de hoofdverantwoordelijke.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wel gek dat dit topic ineens weer gaat leven terwijl PSV sinds Emmen toch echt beduidend aan de betere hand is. We hadden even een slechte 15 minuten tegen Sevilla maar voor de rest 8 overwinningen en 2x gelijk en dus enkel van Sevilla verloren. We scoren inmiddels weer aan de lopende band met 29 goals in 11 wedstrijden (2,64 goal per wedstrijd) en nieuwe spelers krijgen nu de kans (Fabio, Ramalho, Pattie) en spelers als Bakayoko en Luuk scoren weer hun doelpuntjes. We hebben nog een kans op én de beker én de titel + de JCS. Hebben nog niet verloren van zowel Ajax als Feyenoord (3x winst 1x gelijk) en hebben zelfs ploegen als Sevilla Monaco en Arsenal verslagen. Het spel is nog steeds ruk maar zolang er resultaten zijn klaag ik daar niet over.

PSV heeft dit jaar in een periode van 5 wedstrijden (AZ/Sparta thuis Fortuna/Emmen uit) het seizoen verprutst. Niet geheel toevallig dat we in die periode onze beste spelers verkochten en lekker tot de laatste dag van de transferperiode hebben gewacht om buitenkansjes te vinden. Ik blijf het herhalen want ik vind dat het technisch beleid in de winterstop, en de weken erna, het seizoen heeft verneukt. Maarja we hebben wel lekker verkocht...sterspelers en titels.

Ik vind dat Ruud nu niet weg moet, en over een maand waarschijnlijk ook niet. En over twee maanden zeer waarschijnlijk ook niet. Echter mijn vertrouwen in volgend jaar is bijzonder laag terwijl ik altijd wel optimistisch ben. Dat heeft vooral te maken met het feit dat wij om ons heen teams zien die met minder middelen beter presteren. Ik geloof dat er meer kwaliteit in deze selectie zit, ik geloof dat het geen kwestie is van instelling, ik geloof dat er sprake is van een strijdplan wat niet goed genoeg is of niet goed genoeg overgebracht kan worden. In de persoon en topsporter Ruud heb ik wél veel vertrouwen maar in de tacticus niet.

PSV kan Ruud nu niet wegsturen onder het motto dat ie er niets van heeft gebakken en we voor een betere trainer gaan. Dan had je hem a) niet moeten aanstellen en b) hem meer tools hebben moeten geven in de winter. PSV en Ruud zitten met elkaar in de knoop en er is een kans dat het nog goed komt (net zoals bij Philip of Gio) maar de odds zijn zwaar tegen een dergelijke uitkomst. Maar niet genoeg om Ruud nu te vervangen of zelfs in de zomer te vervangen mits hij buiten de top 3 eindigt en de bekerfinale verliest. Die harde eis kun je mijn inziens wel stellen.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 17 Mar 2023, 11:10 PSV kan Ruud nu niet wegsturen onder het motto dat ie er niets van heeft gebakken en we voor een betere trainer gaan.
Trainers zijn hired to be fired, dus dat kan PSV zeker wel.
Het eindresultaat scheelt vooral of er meer of minder begrip is vanuit de supporters, maar een trainer ontslaan kan een club altijd.

De resultaten alleen zeggen lang niet alles, maar zelfs als PSV nu alles wint komt men op een teleurstellend aantal punten uit.
Echter door het waardeloze spel, het gebrek aan samenhang, de tactische problemen die blijven bestaan, enz., moet duidelijk zijn voor Brands dat Ruud niet de oplossing is.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Danny03
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 829
Joined: 24 Oct 2021, 18:35
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Geef het nog 1 seizoen de kans, en dan kijken we weer verder, ik vindt dat we de laatste 5 wedstrijden stabiel staan laat dat ook een teken zijn voor volgend seizoen
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Danny03 wrote: 17 Mar 2023, 11:44 Geef het nog 1 seizoen de kans, en dan kijken we weer verder, ik vindt dat we de laatste 5 wedstrijden stabiel staan laat dat ook een teken zijn voor volgend seizoen
Ondanks dat we zo "stabiel" staan krijgen we tegen Cambuur en RKC toch weer 3/4 grote kansen tegen omdat de tactiek niet klopt.
Dan kun je wel het nog een seizoen extra de kans geven, maar verbeteren gaat het niet op deze manier!
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 17 Mar 2023, 11:31
11 Tinus wrote: 17 Mar 2023, 11:10 PSV kan Ruud nu niet wegsturen onder het motto dat ie er niets van heeft gebakken en we voor een betere trainer gaan.
Trainers zijn hired to be fired, dus dat kan PSV zeker wel.
Het eindresultaat scheelt vooral of er meer of minder begrip is vanuit de supporters, maar een trainer ontslaan kan een club altijd.

De resultaten alleen zeggen lang niet alles, maar zelfs als PSV nu alles wint komt men op een teleurstellend aantal punten uit.
Echter door het waardeloze spel, het gebrek aan samenhang, de tactische problemen die blijven bestaan, enz., moet duidelijk zijn voor Brands dat Ruud niet de oplossing is.
Daarbuiten vind ik het een beetje slap om te gaan wijzen naar de verkoop van Gakpo en Madueke wanneer we het hebben over wedstrijden tegen Sparta, Emmen en Fortuna. Dat zijn teams met veel minder kwaliteit, ook zonder Gakpo en Madueke. Als je afhankelijk bent van Gakpo en Madueke om daar meer dan 2 punten tegen te halen dan is er gewoon slecht gepresteerd door de technische staf.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persepolis wrote: 17 Mar 2023, 11:59
Ren Höek wrote: 17 Mar 2023, 11:31

Trainers zijn hired to be fired, dus dat kan PSV zeker wel.
Het eindresultaat scheelt vooral of er meer of minder begrip is vanuit de supporters, maar een trainer ontslaan kan een club altijd.

De resultaten alleen zeggen lang niet alles, maar zelfs als PSV nu alles wint komt men op een teleurstellend aantal punten uit.
Echter door het waardeloze spel, het gebrek aan samenhang, de tactische problemen die blijven bestaan, enz., moet duidelijk zijn voor Brands dat Ruud niet de oplossing is.
Daarbuiten vind ik het een beetje slap om te gaan wijzen naar de verkoop van Gakpo en Madueke wanneer we het hebben over wedstrijden tegen Sparta, Emmen en Fortuna. Dat zijn teams met veel minder kwaliteit, ook zonder Gakpo en Madueke. Als je afhankelijk bent van Gakpo en Madueke om daar meer dan 2 punten tegen te halen dan is er gewoon slecht gepresteerd door de technische staf.
Nja, het spel tegen Fortuna was goed en zowel tegen Emmen als Fortuna hadden we tig kansen maar werd het verprutst door El Ghazi en Bakayoko en zelfs Luuk. Dat Til nog die pingel weg geeft kun je Ruud niet kwalijk nemen en dat Mauro rood pakt ook niet. Tegen Sparta = 100% fout van Ruud.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 17 Mar 2023, 11:59
Danny03 wrote: 17 Mar 2023, 11:44 Geef het nog 1 seizoen de kans, en dan kijken we weer verder, ik vindt dat we de laatste 5 wedstrijden stabiel staan laat dat ook een teken zijn voor volgend seizoen
Ondanks dat we zo "stabiel" staan krijgen we tegen Cambuur en RKC toch weer 3/4 grote kansen tegen omdat de tactiek niet klopt.
Dan kun je wel het nog een seizoen extra de kans geven, maar verbeteren gaat het niet op deze manier!
Inderdaad, en nogmaals je wordt thuis! tegen de nmmr 18! een helft lang van de bal gehouden.. Serieus, probeer je dat eens goed te beseffen...En inderdaad nog steeds geven we grote kansen weg en spelen we nog steeds onsamenhangend. Dus ja we winnen maar stabiel is het zeker niet.

Persepolis wrote: 17 Mar 2023, 11:59Daarbuiten vind ik het een beetje slap om te gaan wijzen naar de verkoop van Gakpo en Madueke wanneer we het hebben over wedstrijden tegen Sparta, Emmen en Fortuna. Dat zijn teams met veel minder kwaliteit, ook zonder Gakpo en Madueke. Als je afhankelijk bent van Gakpo en Madueke om daar meer dan 2 punten tegen te halen dan is er gewoon slecht gepresteerd door de technische staf.
Precies. ook zonder Gakpo moet je van deze teams winnen. Ook met Gakpo verloren we 4 vd 14 wedstrijden in de eredivisie.
We zijn een topclub en moeten iedereen ook als zodanig beoordelen, op topclubniveau. En Ruud is een held, een icoon en een geweldige gast. Maar ik heb niet het gevoel dat hij tactisch op het niveau gaat komen (en ik denk dat hij dat eigenlijk ook niet wil) wat wel nodig is om te slagen bij PSV (tenzij je een elftal hebt dat beduidend beter is dan alle andere 17 clubs).
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind heel het sentiment gezever romantisch van Ruud en PSV die in elkaar verwikkeld zitten, Ruud die een clubicoon is en dat we Ruud nog maar een kans zouden moeten geven, maar zo werkt het niet. Bedrijven worden niet gevoerd op sentiment, romantiek of hoop. PSV is een BVO, letterlijk gedefinieerd als een betaald voetbal organisatie. Dat houdt in dat men, als het moet, gewoon harde keuzes moet maken. Simpel as that.

Als Ruud niet je trainer is, flikker je hem hard gezegd gewoon buiten. Geen gemaar, gezever of aanblijven modderen. Gewoon een harde keuze maken waar de club beter van zal/moet worden.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 17 Mar 2023, 12:38 Ik vind heel het sentiment gezever romantisch van Ruud en PSV die in elkaar verwikkeld zitten, Ruud die een clubicoon is en dat we Ruud nog maar een kans zouden moeten geven, maar zo werkt het niet. Bedrijven worden niet gevoerd op sentiment, romantiek of hoop. PSV is een BVO, letterlijk gedefinieerd als een betaald voetbal organisatie. Dat houdt in dat men, als het moet, gewoon harde keuzes moet maken. Simpel as that.

Als Ruud niet je trainer is, flikker je hem hard gezegd gewoon buiten. Geen gemaar, gezever of aanblijven modderen. Gewoon een harde keuze maken waar de club beter van zal/moet worden.
Sluit niet helemaal bij je quote van Henry. En zo rationeel als jij het maakt is juist niet het geval bij veel bedrijven.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

@Heruone zit dan ook nog in de schoolbanken, dus die weet nog weinig van het (harde) zakenleven 😁😉
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 17 Mar 2023, 12:38 Ik vind heel het sentiment gezever romantisch van Ruud en PSV die in elkaar verwikkeld zitten, Ruud die een clubicoon is en dat we Ruud nog maar een kans zouden moeten geven, maar zo werkt het niet. Bedrijven worden niet gevoerd op sentiment, romantiek of hoop. PSV is een BVO, letterlijk gedefinieerd als een betaald voetbal organisatie. Dat houdt in dat men, als het moet, gewoon harde keuzes moet maken. Simpel as that.

Als Ruud niet je trainer is, flikker je hem hard gezegd gewoon buiten. Geen gemaar, gezever of aanblijven modderen. Gewoon een harde keuze maken waar de club beter van zal/moet worden.
Sluit me hier bij aan. Als we niet winnen in Arnhem lijkt me dat ook een mooi moment. Dan heb je echt alles vergald dit seizoen.
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 17 Mar 2023, 12:38 Ik vind heel het sentiment gezever romantisch van Ruud en PSV die in elkaar verwikkeld zitten, Ruud die een clubicoon is en dat we Ruud nog maar een kans zouden moeten geven, maar zo werkt het niet. Bedrijven worden niet gevoerd op sentiment, romantiek of hoop. PSV is een BVO, letterlijk gedefinieerd als een betaald voetbal organisatie. Dat houdt in dat men, als het moet, gewoon harde keuzes moet maken. Simpel as that.

Als Ruud niet je trainer is, flikker je hem hard gezegd gewoon buiten. Geen gemaar, gezever of aanblijven modderen. Gewoon een harde keuze maken waar de club beter van zal/moet worden.
Ben het met je eens hoor, maar ik zie niet gebeuren dat er volgend seizoen een andere trainer voor de groep staat. Er zijn teveel dingen gebeurd waardoor Ruud het voordeel van de twijfel gaat krijgen; hij is overgehaald om trainer te worden, terwijl hij dit zelf nog niet wilde. Toen de soap met John de Jong. En in de winterstop zijn er belangrijke spelers verkocht die niet tijdig en adequaat vervangen zijn.
Ik zie ook geen of te weinig lijn in het spel en ondanks al het bovenstaande is dat toch iets wat er inmiddels wel zou mogen zijn. Ik ben er echter van overtuigd dat de clubleiding Ruud niet zal laten vallen na dit seizoen.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Je kunt stellen 'hired to be fired' en dat is natuurlijk zo. En je mag romantiek aan je laars lappen (terecht imo), maar deze speelt nog altijd wel enigszins een rol in voetjebal. Hoewel mijn twijfel neigt naar in goed onderling overleg afscheid nemen van elkaar (maar dan aan het einde van het seizoen), gaat het naar mijn inschatting niet gebeuren. Natuurlijk niet. Het alternatief moet significant beter zijn en bijna een garantie op resultaten. Dat gaat PSV niet realiseren lijkt mij. Project Schmidt wees duidelijk in die richting, maar is ook niet echt gelukt, ondanks de (minder belangrijke) prijzen die zijn behaald. Uiteindelijk gaat het maar om een ding: 🏆🥇Alleen als die prijs niet wordt gehaald, gelden de overige (beker, fruitschaal en evt. directe plaatsing voor EL) als verzachtend en aardig dan wel minder aardig alternatief om het niet helemaal kut te laten zijn. We zijn, zoals opgemerkt, nog in de race, dus is er bovendien (uiteindelijk) geen directe aanleiding. Hoezeer je (uitvoering van) de tactiek of de afwezigheid daarvan ook kunt verfoeien en met goede onderbouwing kunt bekritiseren.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 17 Mar 2023, 13:02 @Heruone zit dan ook nog in de schoolbanken, dus die weet nog weinig van het (harde) zakenleven 😁😉
Schoolbanken pff. Tis godverdomme gewoon universiteit hé :mrgreen:
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 17 Mar 2023, 08:27
O Goleiro Grande wrote: 17 Mar 2023, 08:07 Tenzij PSV het totaal laat lopen en op ruime achterstand 4e of 5e wordt heeft Marcel Brands veel te weinig basis om hem te ontslaan.
Er is meer dan voldoende basis om Ruud te ontslaan, alleen al vanwege het zeer tegenvallende aantal punten dat PSV heeft. Toen Schreuder werd ontslagen had Ajax maar 1 punt minder dan PSV, nu hebben ze 3 punten meer. Wat voor zowel PSV als Ajax nog steeds een heel matig gemiddelde is.

Daarbij kan Ruud ook altijd nog zelf de conclusie trekken dat dit'm niet wordt.
Heb je alleen mijn eerste zin gelezen of alles wat daarna komt ook? Drie weken voordat Schreuder werd ontslagen zag Ruud van Nistelrooij machteloos toe hoe na het vertrek van zijn sterspeler ook diens gedoodverfde opvolger en meest dreigende flankspeler verkocht werd en indirect ook de sportieve waarde van Luuk de Jong plots kelderde. En los van het feit dat het een baard duurde voordat Brands eens met degelijke opvolging kwam en links en rechts ook in de marge nog spelers liet gaan tussentijds, bleef opnieuw een verdedigende sterkhouder uit. Waardoor Van Nistelrooij nog steeds wekelijks moet hopen op een topprestatie van de middelmaat die hij op dat moment naast Brathewaite posteert.

Schreuder had geen last van de plotselinge verkoopdrang vanuit de buik van zijn club, terwijl in Rotterdam ook Slot zal spinnen van tevredenheid over een TD die hem de middelen geeft om wel te kunnen doen waar hij voor is aangesteld. Tegen de achtergrond van de geforceerde aanstelling waar Van Nistelrooij mee akkoord ging en de gebeurtenissen die hem vervolgens zijn overkomen door besluiten op technisch en strategisch vlak, kun je stellen dat PSV Van Nistelrooij veel verschuldigd is. Maar ontslag vanwege tegenvallende prestaties valt daar niet onder; de problemen zijn groter dan waar de coach invloed op heeft.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 17 Mar 2023, 15:10 Tegen de achtergrond van de geforceerde aanstelling waar Van Nistelrooij mee akkoord ging en de gebeurtenissen die hem vervolgens zijn overkomen door besluiten op technisch en strategisch vlak, kun je stellen dat PSV Van Nistelrooij veel verschuldigd is.
Nog even en Ruud heeft hulp nodig voor PTSS :lol:
Heeft hij met een pistool tegen zijn hoofd zijn contract moeten ondertekenen? Overdrijven is ook een vak.

PSV is Ruud niets verschuldigd, het is eerder andersom.
Daarbij is Ruud niet de 1e trainer die te maken heeft met tussentijdse verkopen. En je negeert dat het met Cody nog aan boord ook al heel matig ging (4 uit 14 verloren, waaronder een kansloze nederlaag tegen de nummer laatst), maar dat lijkt standaard te zijn.

PSV heeft na Ajax de beste individuele spelers.
Maar AZ en Feyenoord laten zien welke invloed de coach kan hebben, en maken daarmee ook meteen duidelijk dat Ruud niet geschikt is. Zo simpel is het.
Al het andere zijn smoesjes om de waarheid niet onder ogen te komen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het opportunisme viert hoogtij. Pascal Janssen wint van Lazio B en nu is hij een mogelijke opvolger van RvN.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 17 Mar 2023, 15:37Nog even en Ruud heeft hulp nodig voor PTSS :lol:
Heeft hij met een pistool tegen zijn hoofd zijn contract moeten ondertekenen? Overdrijven is ook een vak.

PSV is Ruud niets verschuldigd, het is eerder andersom.
Daarbij is Ruud niet de 1e trainer die te maken heeft met tussentijdse verkopen. En je negeert dat het met Cody nog aan boord ook al heel matig ging (4 uit 14 verloren, waaronder een kansloze nederlaag tegen de nummer laatst), maar dat lijkt standaard te zijn.

PSV heeft na Ajax de beste individuele spelers.
Maar AZ en Feyenoord laten zien welke invloed de coach kan hebben, en maken daarmee ook meteen duidelijk dat Ruud niet geschikt is. Zo simpel is het.
Al het andere zijn smoesjes om de waarheid niet onder ogen te komen.
Ik vind je stelligheid wel opmerkelijk hoor, met name in de laatste alinea. AZ en Feyenoord laten namelijk niet alleen zien welke invloed de coach kan hebben, maar vooral ook wat de invloed is van een goede organisatie met een duidelijk plan. Je kunt wel een prima coach aanstellen, maar zonder fatsoenlijk plan erachter, gaat het alsnog mis, kijk bijvoorbeeld naar Schmidt. Andersom kunnen matige coaches ook enorm gesteund worden door een stevig, kloppend fundament. Succes wordt niet verklaard aan de hand van één factor, zoals coach. Het is een optelsom van verschillende goede elementen.

Dat Ruud vooralsnog niet het succesverhaal is waar we op hadden gehoopt, is kraakhelder, net als dat het hem ook helemaal niet makkelijk wordt gemaakt. Jij vindt dat mensen negeren dat het met Cody ook matig ging en hoewel dat misschien feitelijk zo is, is dat wel zo'n goede speler dat 'ie je er op moeilijke momenten altijd doorheen kan loodsen. Je noemt de vier nederlagen, maar niet al die wedstrijden waarin Cody ons over het dode punt heen heeft geholpen. En ja: Ruud is hoofdverantwoordelijk dat we op zo'n dood punt komen, maar tegelijkertijd is het ook een onervaren trainer die veel te leren heeft. PSV heeft de keuze gemaakt om hem desondanks aan te stellen, maar verkoopt tegelijkertijd ook de beste spelers. Noodzaak of niet, maar het helpt Ruud helemaal niet. Na de winterstop doen we het ongeveer net zo goed of slecht als daarvoor, met het verschil dat Cody er dus niet meer bij is. Ik ben dan geneigd om te denken dat als Cody er wél bij was gebleven, we het misschien wel een stuk beter hadden gedaan dan voor de winterstop. Dan hadden we misschien niet zo knullig punten verloren tegen Sparta of Fortuna, omdat we dan misschien wel die ene, beslissende goal hadden gemaakt.

Ik kan je posts doorgaans heel goed waarderen, maar als je het hebt over een waarheid niet onder ogen komen, dan mag je wat mij betreft alle argumenten tegen elkaar afwegen, en niet alleen de argumenten die duidelijk maken dat Ruud niet geschikt is.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 17 Mar 2023, 15:37
O Goleiro Grande wrote: 17 Mar 2023, 15:10 Tegen de achtergrond van de geforceerde aanstelling waar Van Nistelrooij mee akkoord ging en de gebeurtenissen die hem vervolgens zijn overkomen door besluiten op technisch en strategisch vlak, kun je stellen dat PSV Van Nistelrooij veel verschuldigd is.
Nog even en Ruud heeft hulp nodig voor PTSS :lol:
Heeft hij met een pistool tegen zijn hoofd zijn contract moeten ondertekenen?

Overdrijven is ook een vak.


🤭
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 17 Mar 2023, 14:00
Juancho wrote: 17 Mar 2023, 13:02 @Heruone zit dan ook nog in de schoolbanken, dus die weet nog weinig van het (harde) zakenleven 😁😉
Schoolbanken pff. Tis godverdomme gewoon universiteit hé :mrgreen:
Ja dat zeg ik, schoolbanken. :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Post Reply