Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

PeeJ wrote: 19 Mar 2023, 19:06Is-ie al weg?
Vraag het de 1e dag van de voorbereiding op komend seizoen nog eens. Dan krijg je hetzelfde antwoord als nu.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Als het op de trainingen heel goed gaat, maar in de wedstrijd elke keer niet, dan deugen 9 van de 10 keer de trainingen niet. (Te weinig weerstand en teveel tijd en ruimte)
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)

Het verbaast me eigenlijk dat we ergens op trainen. Valt namelijk weinig van te zien
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Er gaan natuurlijk meerdere zaken op meerdere lagen binnen PSV als BVO mis en/of zijn misgegaan de afgelopen jaren. Laten we dat niet vergeten. Enkel is datgene wat op veld gebeurd duidelijk te zien/meten voor ons als buitenwacht en datgene wat dagelijks achter de schermen gebeurd (directie, scouting, etc.) niet. PSV is een bepaald traject ingegaan met RvN. Ik denk dat heel veel mensen er begrip voor zouden hebben als PSV niet de resultaten boekt, maar wel ontwikkeling en aanknopingspunten laat zien op het veld. Beiden ontbreken echter momenteel. Daaruit kan maar een conclusie volgen.

De zin PSV is een falende club sluimert de laatste weken nogal vaak rond op dit forum. In Amerikaanse sporten hebben ze het dan vaak over winning culture. Een van de meest succesvolle coaches uit de geschiedenis van het basketball heeft daarover het volgende gezegd:



Als PSV terug wil naar die winning culture, het zogezegde topsportklimaat waarin presteren, winnen, plezier en het beste uit jezelf halen centraal staat, dan moet PSV de harde beslissing maken om met een andere trainer door te gaan. Het succes van AZ en Feyenoord onderstrepen dat dit seizoen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00

Massimo wrote: 19 Mar 2023, 19:18 Ik zie PSV dat niet doen. Eigenlijk heb ik ook heel erg mijn twijfels of ze dat eind van het seizoen zouden durven en dat het dus pappen en nathouden wordt.
Aan het einde van het vorige seizoen werd Gerbrands aan de kant gezet, omdat het niet goed genoeg ging. De resultaten vielen tegen, er waren te veel matige spelers gehaald. Het was allemaal te gezapig geworden binnen de club. De RvC wilde verbetering.

Marcel Brands moest als nieuwe AD er voor zorgen dat het vuurwerk terugkwam. Inmiddels staan we er echter slechter voor dan een jaar geleden. Eén van de redenen is dat Ruud het trainersvak niet in de vingers blijkt te hebben.

Wat mij betreft verbindt Marcel in het uiterste geval zijn lot aan dat van Ruud, als hij denkt dat het echt niet anders kan. Dan moeten de club alleen wel de boer op voor een nieuwe AD.
DE MADERA 76
Regelmatige invaller
Posts: 349
Joined: 12 Apr 2021, 22:46
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 19 Mar 2023, 19:37 Er gaan natuurlijk meerdere zaken op meerdere lagen binnen PSV als BVO mis en/of zijn misgegaan de afgelopen jaren. Laten we dat niet vergeten. Enkel is datgene wat op veld gebeurd duidelijk te zien/meten voor ons als buitenwacht en datgene wat dagelijks achter de schermen gebeurd (directie, scouting, etc.) niet. PSV is een bepaald traject ingegaan met RvN. Ik denk dat heel veel mensen er begrip voor zouden hebben als PSV niet de resultaten boekt, maar wel ontwikkeling en aanknopingspunten laat zien op het veld. Beiden ontbreken echter momenteel. Daaruit kan maar een conclusie volgen.

De zin PSV is een falende club sluimert de laatste weken nogal vaak rond op dit forum. In Amerikaanse sporten hebben ze het dan vaak over winning culture. Een van de meest succesvolle coaches uit de geschiedenis van het basketball heeft daarover het volgende gezegd:



Als PSV terug wil naar die winning culture, het zogezegde topsportklimaat waarin presteren, winnen, plezier en het beste uit jezelf halen centraal staat, dan moet PSV de harde beslissing maken om met een andere trainer door te gaan. Het succes van AZ en Feyenoord onderstrepen dat dit seizoen.
Helemaal eens met jouw betoog. Deze cultuur lijkt al jaren niet meer te bestaan, behalve in woord door voormalige en huidige directie.

Steve Kerr is overigens momenteel wel een grappig voorbeeld. Veel succes gehad als speler en coach in het verleden, maar heeft dit seizoen een uitcomplex dat minstens zo groot is als dat van RvN en PSV; 27-9 thuis en uit 9 gewonnen en 27 verloren
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man

Het Kanon wrote: 19 Mar 2023, 19:40
Massimo wrote: 19 Mar 2023, 19:18 Ik zie PSV dat niet doen. Eigenlijk heb ik ook heel erg mijn twijfels of ze dat eind van het seizoen zouden durven en dat het dus pappen en nathouden wordt.
Aan het einde van het vorige seizoen werd Gerbrands aan de kant gezet, omdat het niet goed genoeg ging. De resultaten vielen tegen, er waren te veel matige spelers gehaald. Het was allemaal te gezapig geworden binnen de club. De RvC wilde verbetering.

Marcel Brands moest als nieuwe AD er voor zorgen dat het vuurwerk terugkwam. Inmiddels staan we er echter slechter voor dan een jaar geleden. Eén van de redenen is dat Ruud het trainersvak niet in de vingers blijkt te hebben.

Wat mij betreft verbindt Marcel in het uiterste geval zijn lot aan dat van Ruud, als hij denkt dat het echt niet anders kan. Dan moeten de club alleen wel de boer op voor een nieuwe AD.
Marcel heeft Ruud gesmeekt om trainer te worden terwijl ruud zelf aangaf het eigenlijk nog niet goed genoeg te kunnen en er klaar voor te zijn. Brands faalde in eerste periode ook regelmatig en is echt totaal geen uithangbord voor PSV.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Echter heb ik vooral het idee ook dat die bekende topsport mentaliteit op hoger niveau er ook al een tijdje niet meer is. Je kan, terecht, klagen over de coach maar wat voor topsport mentaliteit heeft de directie dan die deze coach heeft aangesteld?

Het gaat veel dieper dan alleen de coach maar dat is idd lastiger te beoordelen. Al zegt bijv het transferbeleid ook veel.

Ik heb het al eens eerder geroepen, maar helaas is PSV nog steeds dood en doodziek.
Last edited by Juancho on 19 Mar 2023, 19:44, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

DE MADERA 76 wrote: 19 Mar 2023, 19:42
Heruone wrote: 19 Mar 2023, 19:37 Er gaan natuurlijk meerdere zaken op meerdere lagen binnen PSV als BVO mis en/of zijn misgegaan de afgelopen jaren. Laten we dat niet vergeten. Enkel is datgene wat op veld gebeurd duidelijk te zien/meten voor ons als buitenwacht en datgene wat dagelijks achter de schermen gebeurd (directie, scouting, etc.) niet. PSV is een bepaald traject ingegaan met RvN. Ik denk dat heel veel mensen er begrip voor zouden hebben als PSV niet de resultaten boekt, maar wel ontwikkeling en aanknopingspunten laat zien op het veld. Beiden ontbreken echter momenteel. Daaruit kan maar een conclusie volgen.

De zin PSV is een falende club sluimert de laatste weken nogal vaak rond op dit forum. In Amerikaanse sporten hebben ze het dan vaak over winning culture. Een van de meest succesvolle coaches uit de geschiedenis van het basketball heeft daarover het volgende gezegd:



Als PSV terug wil naar die winning culture, het zogezegde topsportklimaat waarin presteren, winnen, plezier en het beste uit jezelf halen centraal staat, dan moet PSV de harde beslissing maken om met een andere trainer door te gaan. Het succes van AZ en Feyenoord onderstrepen dat dit seizoen.
Helemaal eens met jouw betoog. Deze cultuur lijkt al jaren niet meer te bestaan, behalve in woord door voormalige en huidige directie.

Steve Kerr is overigens momenteel wel een grappig voorbeeld. Veel succes gehad als speler en coach in het verleden, maar heeft dit seizoen een uitcomplex dat minstens zo groot is als dat van RvN en PSV; 27-9 thuis en uit 9 gewonnen en 27 verloren
Haha ja klopt, maar dat is natuurlijk een ander verhaal/verhaal op zich. 4 finals gewonnen en 6 finals behaald in de laatste 8 jaar zou ik bijna een unicum willen noemen in Amerikaanse sport.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 19 Mar 2023, 19:44 Echter heb ik vooral het idee ook dat die bekende topsport mentaliteit op hoger niveau er ook al een tijdje niet meer is. Je kan, terecht, klagen over de coach maar wat voor topsport mentaliteit heeft de directie dan die deze coach heeft aangesteld?

Het gaat veel dieper dan alleen de coach maar dat is idd lastiger te beoordelen. Al zegt bijv het transferbeleid ook veel.

Ik heb het al eens eerder geroepen, maar helaas is PSV nog steeds dood en doodziek.
Het lastige is natuurlijk dat het effect hiervan bijna niet tot nauwelijks te meten is op korte termijn. Als je het over de hogere lagen van een BVO hebt, een beleid uitstippelen en inderdaad die winning culture uitdragen (en aan de hand daarvan beslissingen maken) wat met elkaar nauw verweven is, zijn dit soort zaken pas vaak merkbaar na een langere periode.

De aanstelling van RvN was een verkeerde, maar ik vind persoonlijk één foute aanstelling/keuze niet per se iets zeggen over zogenaamde 'culture'. De keuze die daarop volgt (herstel je je fout of blijf je pappen en nathouden) in mijn ogen wel. Evenals te vaak (eenzelfde) fout maken ook gekoppeld zou moeten worden aan consequenties. Ik heb momenteel wel vertrouwen in de personen die zitten in de bovenkamers. Ik denk dat PSV ook een goed genoeg fundament in de organisatie al heeft liggen waar het op terug kan vallen momenteel en die de basis kan vormen voor een nieuwe mooie succesvolle periode. Alleen om dat te realiseren zullen er wel harde en tevens specifieke keuzes gemaakt moeten worden. Het antwoord op het vraagstuk hoe zij naar RvN kijken (aan het einde van) dit seizoen moet dat vertrouwen wmb bevestigen en/of verwerpen.
Last edited by Heruone on 19 Mar 2023, 19:52, edited 1 time in total.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 19 Mar 2023, 19:11Achgerm, er is iemand een beetje op z'n teentjes getrapt volgens mij.
Ja, gek hè? Je neemt de maat met een standpunt dat ik, volgens mij, naar redelijkheid heb onderbouwd en waar je nooit serieus op in bent gegaan, maar waar je nu een karikatuur van maakt vlak na een teleurstellend resultaat. Je mag trots zijn op je artikelen en tactische analyses, ik doe het je ook niet na, maar dat hoeft echt niet gepaard te gaan met een structureel hooghartige attitude zodra iemand een ander perspectief op hetzelfde onderwerp heeft. Je bent ook helemaal vrij om niet in te gaan op wat ik zeg, dat doe ik zelf immers ook weleens, maar als je na wéér een gelijkspel denkt je gelijk te kunnen halen op een jolige manier, dan heb je aan mij een hele slechte.

Nogmaals: voor mij zit er gewoon een cruciaal verschil tussen iemand een faalhaas noemen of constateren dat iemand op het moment faalt in wat hij zou moeten doen. Je hoeft mij helemaal niet te overtuigen dat Ruud op het moment e.e.a. mist, met name op tactisch vlak. Maar om dat elke week in steeds extremere bewoordingen te moeten uiten, haast tot aan het respectloze toe, dat gaat me te ver. Ruud is voor mij jeugdicoon en de kritiek mag best wat milder als je kijkt naar de omstandigheden waarin hij moet functioneren. Ik vind helemaal niet dat je nu kunt spreken van een faalhaas. Het is na iets meer dan een halfjaar een veel te extreme, definitieve kwalificatie als je bedenkt waar hij in z'n eerste jaar mee te maken krijgt. Dat is alles.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Het is dan ook niet een keuze. Of 1 fout. Je gaat van Bommel naar Schmidt naar Ruud. Dat zijn meerdere fouten waarbij er totaal geen visie te vinden is. En wat ga je doen als je Ruud eruit gooit? Weer terug naar ervaring? Naar visie Schmidt? Of toch terugvallen op good old Cocu?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 19 Mar 2023, 19:53 Het is dan ook niet een keuze. Of 1 fout. Je gaat van Bommel naar Schmidt naar Ruud. Dat zijn meerdere fouten waarbij er totaal geen visie te vinden is. En wat ga je doen als je Ruud eruit gooit? Weer terug naar ervaring? Naar visie Schmidt? Of toch terugvallen op good old Cocu?
Klopt, maar daartussen zitten ook verschillende bewindspersonen. Laten we dat niet vergeten.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Heruone wrote: 19 Mar 2023, 19:55
Juancho wrote: 19 Mar 2023, 19:53 Het is dan ook niet een keuze. Of 1 fout. Je gaat van Bommel naar Schmidt naar Ruud. Dat zijn meerdere fouten waarbij er totaal geen visie te vinden is. En wat ga je doen als je Ruud eruit gooit? Weer terug naar ervaring? Naar visie Schmidt? Of toch terugvallen op good old Cocu?
Klopt, maar daartussen zitten ook verschillende bewindspersonen. Laten we dat niet vergeten.
Klopt maar dat is voor juist voor mij een teken dat er ook op hoger niveau vanalles mis gaat. Niet alleen nu, al vele jaren. Daarom is een trainers wissel voor de korte termijn prima en noodzakelijk zelfs, maar dat mag never nooit verbloemen dat er op meerdere niveaus ook stevig geanalyseerd moet worden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Er is natuurlijk al wel wat veranderd met het naar buiten werken van Gerbrands en De Jong. Vorige zomer is zowel de AD, TD als trainer vertrokken waarvan de eerste twee niet echt uit eigen wil.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Ik merk dat ik van deze hele situatie ook zo schizofreen als de pest wordt. Het ene moment denk ik: pleur die Ruud eruit, hij kan het echt niet. Maar dan bedenk ik me weer: hij heeft ook wel echt zijn beste spelers moeten inleveren in de winterstop. De selectie is zeer matig, niet in evenwicht, maar hij weet er ook niet echt een tactiek in te slijpen.

Ik hou echt van Ruud als PSV icoon en zou het zeer pijnlijk vinden om hem te moeten verliezen. Maar ik zou het nog pijnlijker vinden als we 4e worden, Xavi zien weggaan en komend jaar een nog slechter vooruitzicht hebben.

En zo blijf ik met mezelf in discussie gaan de komende weken. Leuk.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Massimo wrote: 19 Mar 2023, 19:59 Er is natuurlijk al wel wat veranderd met het naar buiten werken van Gerbrands en De Jong. Vorige zomer is zowel de AD, TD als trainer vertrokken waarvan de eerste twee niet echt uit eigen wil.
Ja klopt, maar dan kom je dus uit bij mijn oorspronkelijke punt. Wij kunnen nauwelijks grip krijgen op wat er binnenskamers gebeurd bij de directie. Iedereen is van mening dat er hier iets structureels moet veranderen op meerdere lagen binnen de organisatie. Maar het zou best zo kunnen zijn dat men daar ook al daadwerkelijk mee bezig is (Brands/Stewart/Janssen/RvC). Het zou ook best zou kunnen dat dat niet het geval is. Who knows.

Maar zoals gezegd, er zullen inderdaad dingen moeten veranderen. En die zaken gaan verder dan een nieuwe TD, AD of trainer.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Massimo wrote: 19 Mar 2023, 19:59 Er is natuurlijk al wel wat veranderd met het naar buiten werken van Gerbrands en De Jong. Vorige zomer is zowel de AD, TD als trainer vertrokken waarvan de eerste twee niet echt uit eigen wil.
Dat heeft alleen weinig nut als je vervolgens iemand haalt, Brands, die er ook een puinzooi van maakt. Verkeerde trainer halen, als TD vind ik een aardige wanprestatie heeft gelevert. En nu wellicht niet durft in te grijpen in het belang van de club. Kan natuurlijk nog maar ik heb eigenlijk 0,0 idee dat dit al bij Brands leeft.

En wat heb je dan voor winst behaalt een jaar later? Precies, dat is het hele problemen. Al jaren. Verkeerde keuze naar verkeerde naar verkeerde keuze. En dat door diverse mensen. Dat kan geen toeval meer zijn.

Waarmee ik overigens Brands nog niet afschrijft maar hij maakt op mij een alles behalve goede indruk sinds zijn terug keer.
Last edited by Juancho on 19 Mar 2023, 20:04, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Massimo wrote: 19 Mar 2023, 19:59 Er is natuurlijk al wel wat veranderd met het naar buiten werken van Gerbrands en De Jong. Vorige zomer is zowel de AD, TD als trainer vertrokken waarvan de eerste twee niet echt uit eigen wil.
Tsja, wat is er veranderd? Ze stellen Marcel aan, die geen ervaring heeft als AD (bij RKC deed ie meer grasmaaien) om vervolgens rookie Ruud aan te stellen. Na Van Bommel hadden we moeten concluderen dat dit geen goed plan is. Misschien moet PSV in het vervolg de trainer uit de eigen opleiding maar eerst assistent bij 1 maken. Alleen Stewart lijkt mij zo op het eerste gezicht een goede keuze gezien zijn ervaring. Maar goed, dat moeten we ook nog maar zien.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

Ruud mag eens een wedstrijd naar Twente gaan kijken.

5 mensen in de box en prijsschieten maar.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20

Ben benieuwd waar alle spelers nu weer op vakantie gaan deze interlandperiode. Ze hebben wel weer een weekje Dubai of Parijs verdiend. Ben nu al benieuwd naar de instagram posts
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26

AddoCultheld wrote: 19 Mar 2023, 20:21 Ben benieuwd waar alle spelers nu weer op vakantie gaan deze interlandperiode. Ze hebben wel weer een weekje Dubai of Parijs verdiend. Ben nu al benieuwd naar de instagram posts
Als jij vakantie hebt mag je toch ook zelf bepalen waar je heengaat?
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

Met Cocu hadden we over een week of 3 de schaal in ontvangst kunnen nemen.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV

Mikelvb wrote: 19 Mar 2023, 20:22
AddoCultheld wrote: 19 Mar 2023, 20:21 Ben benieuwd waar alle spelers nu weer op vakantie gaan deze interlandperiode. Ze hebben wel weer een weekje Dubai of Parijs verdiend. Ben nu al benieuwd naar de instagram posts
Als jij vakantie hebt mag je toch ook zelf bepalen waar je heengaat?
Dat is zijn punt natuurlijk niet.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Ff met een fruitmandje op bezoek bij Mauro en aan de Copacabana gaan liggen. Het is niet dat ze wat missen op de Herdgang.
Post Reply