Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Armada wrote: 20 Mar 2023, 20:49
ShovingNE2 wrote: 20 Mar 2023, 19:10 Ik maak mij geen zorgen meer. Wat er vandaag uit de krochten van de club naar buiten sijpelt...

Ruud is geen trainer meer volgend jaar.

Komende dagen kijken wat er naar buiten komt. Maar de staf is geen eenheid schijnbaar. En Stewart hangt niet achterover.

@Armada vergelijkbare berichten opgevangen?
Kan dit niet bevestigen. Er is, logischerwijs, wel wat onrust in de groep. Dat kon je ‘ook’ vrij duidelijk zien aan Xavi.
Er zijn ongetwijfeld eerder aanvaringen geweest... Hoe definitief is deze tegenstelling en hoe ver weg is een eventuele (tijdelijke) oplossing? Die er hopelijk niet zal komen, anders dan met het vertrek van Ruud, maar liefst wel aan het einde van het seizoen. Nu weer een tussenpaus, ik weet het niet... Het kan bevrijdend werken, natuurlijk, maar het is nu wel de laatste fase van het seizoen na de interlandbreak
DC_PSV
Vedette

In de catacomben van de GelreDome werd er gemoedelijk nagepraat, door bijvoorbeeld Vitesse- en PSV-assistenten Theo Janssen en Fred Rutten. Een paar minuten eerder een amicale conversatie tussen oude bekenden Phillip Cocu en André Ooijer.

Maar geen gezellige onderonsjes voor Van Nistelrooij. Na zijn verplichtingen ging hij gauw de bus in om de teleurstelling te verwerken, in deze cruciale fase van het seizoen.
#simplythebest
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

DC_PSV wrote: 20 Mar 2023, 21:15
In de catacomben van de GelreDome werd er gemoedelijk nagepraat, door bijvoorbeeld Vitesse- en PSV-assistenten Theo Janssen en Fred Rutten. Een paar minuten eerder een amicale conversatie tussen oude bekenden Phillip Cocu en André Ooijer.

Maar geen gezellige onderonsjes voor Van Nistelrooij. Na zijn verplichtingen ging hij gauw de bus in om de teleurstelling te verwerken, in deze cruciale fase van het seizoen.
Ai ai ai, hier gaat @Ren Höek weer niet blij mee zijn. Waar is de bron???
DC_PSV
Vedette

Standbeeld wrote: 20 Mar 2023, 21:25
DC_PSV wrote: 20 Mar 2023, 21:15
PSV slaagt er niet in 'die next step' te zetten: 'Titel misschien wel onmogelijk' - https://nos.nl/l/2468170
#simplythebest
JChovanec
Meervoudig international

DC_PSV wrote: 20 Mar 2023, 21:27
Standbeeld wrote: 20 Mar 2023, 21:25
PSV slaagt er niet in 'die next step' te zetten: 'Titel misschien wel onmogelijk' - https://nos.nl/l/2468170
Goed stukje, maar omdat Ruud niet nog efkes een bakske koffie ging drinken met Cocu na de wedstrijd is toch geen teken aan de wand dat hij volgend jaar geen trainer meer is. Of betreft het een ander voorval.
Op weg naar nr 26
Vedette

André Ooijer en Ruud zijn geen vrienden en een groot van de selectie heeft geen vertrouwen in zijn aanpak. Wat @ShovingNE2 heeft opgevangen gaat al langer rond en de druk neemt dus toe blijkbaar, mooi.
DC_PSV
Vedette

Op weg naar nr 25 wrote: 20 Mar 2023, 21:33 André Ooijer en Ruud zijn geen vrienden en een groot van de selectie heeft geen vertrouwen in zijn aanpak. Wat @ShovingNE2 heeft opgevangen gaat al langer rond en de druk neemt dus toe blijkbaar, mooi.
Welke aanpak willen deze gasten dan?
#simplythebest
Standbeeld
Mister PSV

Op weg naar nr 25 wrote: 20 Mar 2023, 21:33 André Ooijer en Ruud zijn geen vrienden en een groot van de selectie heeft geen vertrouwen in zijn aanpak. Wat @ShovingNE2 heeft opgevangen gaat al langer rond en de druk neemt dus toe blijkbaar, mooi.
Is dat wat je hebt gehoord? Bron?
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Als dat zo is, moet je Ooijer buiten zetten, want met Schmidt waren er ook al berichten dat Ooijer er niet in mee was destijds…
Standbeeld
Mister PSV

Thijs wrote: 20 Mar 2023, 21:38 Als dat zo is, moet je Ooijer buiten zetten, want met Schmidt waren er ook al berichten dat Ooijer er niet in mee was destijds…
Je moet dan als Ruud inderdaad op gaan passen dat Andre niet met een stel spelers gaat haten.
JChovanec
Meervoudig international

Standbeeld wrote: 20 Mar 2023, 21:40
Thijs wrote: 20 Mar 2023, 21:38 Als dat zo is, moet je Ooijer buiten zetten, want met Schmidt waren er ook al berichten dat Ooijer er niet in mee was destijds…
Je moet dan als Ruud inderdaad op gaan passen dat Andre niet met een stel spelers gaat haten.
Hmmm, heeft Ooijer toch te lang in Amsterdam gevoetbald, is dus gewoon een mol
PCGC
Vedette

Blijft een Amsterdammer…
#FreeGeneratie4
Menno1
Legende

Vond die Ooijer altijd al een beetje een gluiperd. Maar dan zeg ik: groot schip en flikker ze er allemaal maar uit.
Standbeeld
Mister PSV

Misschien Hendrie Kruzen vast aanstellen als ervaren assistent.
Op weg naar nr 26
Vedette

Of je moet als trainer je assistenten serieus nemen en misschien bereid zijn ernaar te luisteren. Uiteindelijk heeft Roger Schmidt dat namelijk wel gedaan.
Op weg naar nr 26
Vedette

Standbeeld wrote: 20 Mar 2023, 21:36
Is dat wat je hebt gehoord? Bron?
Dat heb ik gehoord inderdaad van iemand die close is met wat mensen uit de PSV organisatie, niets spannends.
ruuddevil
Legende

Andre Ooijer is ons eigen scholletje. Fred Rutten is een faalhaas. Daar zou ik ook niet naar luisteren.
loginnaam
Internationale topspeler

MaartenV wrote: 20 Mar 2023, 20:02

Arne Slot wordt intussen unaniem geroemd om zijn coachingskills op dit forum. Maar eigenlijk zou Feyenoord 3e moeten staan met het puntenaantal dat PSV nu heeft, op basis van het aantal gecreeerde kansen en kansen tegen. Kortom hij heeft vooral het geluk dat tegenstanders kansen missen (of de keeper goed keept) en dat zijn aanvallers er veel inschieten.

Omgekeerde geldt voor PSV en ajax natuurlijk.
Volgens mij haalden we vorig seizoen onder Schmidt een stuk meer punten dan de expected points. Dat is wat onder een goede coach kan gebeuren en niet puur op basis van geluk wat jij nu insinueert. Ajax heeft ook aan aantal jaar consequent een stuk minder tegendoelpunten gehad dan verwacht, ongeacht wie er op doel stond. Dat is dan geen geluk meer maar een goede teamprestatie onder leiding van een goede coach.

Wat ik er verder uithaal is dat onze expected points dus maximaal 3 meer hadden moeten zijn wat nog steeds veel te weinig is. Verandert wat mij betreft dus helemaal niets aan de hele discussie.
MaartenV
Nationale topspeler

Armada wrote: 20 Mar 2023, 20:49
ShovingNE2 wrote: 20 Mar 2023, 19:10 Ik maak mij geen zorgen meer. Wat er vandaag uit de krochten van de club naar buiten sijpelt...

Komende dagen kijken wat er naar buiten komt. Maar de staf is geen eenheid schijnbaar. En Stewart hangt niet achterover.

@Armada vergelijkbare berichten opgevangen?
Kan dit niet bevestigen. Er is, logischerwijs, wel wat onrust in de groep. Dat kon je ‘ook’ vrij duidelijk zien aan Xavi.
In het interview met Xavi zag je dat het bij hem diep zit dat de rest niet dezelfde winnersmentaliteit heeft. Ruud gaf in zijn interview aan dat hij er enorm van baalde dat na de 0-1 PSV niet ging jagen op de 0-2 maar spelers passiever werden. Het lijkt me dat Xavi en Ruud en waarschijnlijk Luuk aan 1 kant staan. En dat er irritatie is over Sangare, Veerman en evt Ramalho. Pure speculatie natuurlijk. Maar wel enigszins voor de hand liggend. De rest is te junior of te nieuw om een partij te zijn in zo een onenigheid.
Heruone
Lid scoutingsteam

ShovingNE2 wrote: 20 Mar 2023, 19:10k maak mij geen zorgen meer. Wat er vandaag uit de krochten van de club naar buiten sijpelt...

Welke berichten heb je het over?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ren Höek
Vedette

Ykhim wrote: 20 Mar 2023, 18:01 Dat vind ik een terecht vraagteken hoor, hoewel je zelf ook wel begrijpt dat het trainersvak bij Jong PSV of U19 in bijna alle opzichten onvergelijkbaar is met dat bij PSV-1.
Mee eens.
Maar Ruud liet daar eenzelfde problematiek zien in de tactiek. Achteraf is het helemaal makkelijk praten natuurlijk, maar o.a. Pieter Zwart en onze eigen Heruone kwamen na zijn aanstelling met analyses die duidelijke zwakke plekken aantoonden. De toen ongekende effectiviteit van Bakayoko verbloemde veel, zoals nu Xavi veel goedmaakt (en in de 1e seizoenshelft met name Cody).

Ruud parasiteert op individuele ingevingen, dat is geen structurele oplossing.
want ik stel letterlijk dat het niet alleen aan mentaliteit ligt.
Ik zeg dan ook niet dat jij het alleen over mentaliteit hebt.
Je geeft wel aan dat PSV er dan "heel anders had voorgestaan". Daarmee maak je dat onderdeel ontzettend belangrijk, in mijn ogen te belangrijk. Je legt ook niet uit waarom. Daarom stel ik bepaalde vragen.

Individuele kwaliteiten en een perfecte instelling/mentaliteit zijn nodig in een team, maar dat hoef je niet te verwachten bij alle spelers. Als de tactiek klopt en je krijgt de spelers mee, dan kan het individu uitblinken en stijgt automatisch de instelling/mentaliteit. Zie Feyenoord voor het grote voorbeeld daarin. Of het Ajax onder Schreuder (met name in zijn laatste wedstrijden) en de periode nu onder Heitinga, een heel verschil. Met exact dezelfde spelers.

Ik vind het dan ook geen toeval dat ik Ruud nog nooit een tactisch inhoudelijke verhandeling heb horen geven, zijn standaard verhaaltje na een teleurstelling is een gebrek aan inzet, weerbaarheid en mentaliteit. Oftewel de spelers doen het niet goed. Lekker makkelijk. Dat is ook vragen om problemen met spelers, niet voor niets sijpelt er steeds meer onvrede vanuit de spelersgroep door. Ruud is oprecht een mooi en warm mens, met het hart op de juiste plaats en met passie en beleving. Maar zijn tactische onvermogen en gebrek aan weerspiegeling daarop weegt steeds vaker door en laat op een gegeven moment de balans omslaan naar de verkeerde kant.
Alhoewel: van een echte instorting was onder Ruud vooralsnog niet echt sprake. We verspreiden de misère over het hele seizoen in plaats van dat het verpakt wordt in lange, slechte reeksen.
Ik vind dat er onder Ruud tijdens wedstrijden sprake is van instortingen. Met name als de tegenstander een tactische wijziging doorvoert, dan is PSV vaak van slag en krijgt zelfs een vrij kansloos presterende club als Cambuur het voor elkaar om PSV zwaar onder druk te zetten en zelfs een helft meer balbezit te hebben.
Dat mag nooit gebeuren, al helemaal niet structureel.
De vraag die ik stel is of je het hem nu kwalijk kunt nemen, in de wetenschap dat Brands een eerder project heeft laten slagen door uiteindelijk bij te sturen en de trainer maximaal te faciliteren op basis van diens behoeftes.
Niemand verwacht een kampioenschap van PSV dit seizoen, om dat te 'eisen' had PSV sowieso Cody en Noni moeten behouden. Maar er moeten wel lichtpunten zijn, een houvast, een stijgende lijn, positiviteit. Cocu liet dat zien in zijn 1e seizoen, onder Ruud zie ik het niet. Dit begint meer te lijken op de periode Van Bommel, een prima selectie overnemen om er echter een puinhoop van te maken met hele matige prestaties tot gevolg. Toen wachtte PSV te lang met ingrijpen, ik hoop dat ze daarvan geleerd hebben.
Alsof topwedstrijden geïsoleerde onderdelen zijn van een seizoen.
Nee, maar in de Eredivisie speel je alleen topwedstrijden tegen Ajax, Feyenoord en AZ. De wedstrijden tegen de overige 14 clubs moeten vooral gewonnen worden.
Als je dan ook topwedstrijden weet te winnen komt een kampioenschap heel dichtbij. Schmidt lukte dat net niet, waarbij Ajax toen nog echt top was, Ruud komt niet eens in de buurt. Met name door de wedstrijden tegen die 14 overige clubs.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
koetje
Legende

Armada wrote: 19 Mar 2023, 21:42

Er is 0 fundament gebouwd. De meeste spelers zijn stil blijven staan.
Nou ja, Bakayoko, Simons en Branthwaite niet. Veerman, Teze en Obispo wel.

Maar er is inderdaad geen fundament voor de rest van dit seizoen of volgend seizoen.

De Bielsa/Simeone vechtmachine die Ruud voorstond is er niet gekomen. Daar passen Guti, Mauro en Doan bijvoorbeeld prima in. De eerst twee zijn geen onvoorwaardelijke basisspelers geworden. De laatste is verkocht omdat het geld hard nodig was (en hij zelf niet op het 2e plan wilde spelen).
Heruone
Lid scoutingsteam

De grootste zwakte vind ik nmi dat Ruud inmiddels al bijna 10 jaar aan de trainerskant van de voetballerij zit, in verschillende keukens heeft meegekeken, verschillende functies heeft gehad binnen PSV en binnen de bond, al ruim 5 jaar de discipline van hoofdtrainer binnen het trainersvak beoefent en daarvoor ook verschillende cursussen heeft moeten doen van niveau (UEFA pro en waarschijnlijk ook een rits cursussen daarvoor?) en nog steedszijn ploeg eigenlijk kampt met tactische problemen die niet van deze tijd zijn, evenals die eigenlijk slechts de basisvoorwaarden vormen voor een geraamte dat je probeert te leggen.

Het grootste probleem vind ik nmi dat Ruud inmiddels na één seizoen nog totaal niet helder heeft wat hij precies wilt en waar hij voor staat als trainer. Je hoeft als beginnend trainer echt niet alles voor jezelf op een rijtje te hebben en een voetbalbijbel te kunnen schrijven waarin tot in het uiterste detail staat hoe je wilt spelen, maar het is wel handig als je iig één visie en een duidelijk idee hebt, ongeacht of dat catenaccio achtig, pressingvoetbal of open-huis Hollandse kamikazeschool is. Als je het op tactisch vlak over PSV en Ruud hebt, dan kom je eigenlijk niet verder dan dat men probeert te aanvallen, te verdedigen, counters eruit probeert te halen en probeert te counteren. De 4 belangrijkste en hoofzakelijke fases/momenten binnen een wedstrijd zoals Van Nistelrooij in zijn beginnend interview zei en wat vrijwel elke trainer probeert te beamen. Maar daar waar het bij menig trainer een inhoudelijke draai aan gegeven wordt, is het juist bij Van Nistelrooij zo dat, zodra je dat inhoudelijk onder de loep probeert te nemen hoe PSV die fases probeert te controleren en wat daarin de intenties zijn, je automatisch in een grote hersenspinsel vol met vraagtekens terecht komt.

Sam Planting is een analist bij VI (pro) die thuis in de wereld van data en analyses. In de bord op schoot podcast bij FC Afkicken zei hij min of meer het volgende over PSV:

Het is ook precies wat @Makaveli zegt: er is in principe letterlijk geen touw aan vast te knopen. Hij noemde al het voorbeeld van de backs. Maar ook op andere posities in een groter en breder perspectief: PSV heeft wedstrijden waarin het hoog druk zette en tegenstanders nadrukkelijk vastzet (Feyenoord-thuis) en dan is het handig dat je met spelers speelt die bijv. met ruimte in de rug kunnen spelen en die kunnen doordekken. Een type Ramalho is dan ideaal. PSV heeft ook wedstrijden gespeeld waarin het oprecht gewoon 50 minuten lang zonder enig druk op de bal met de kont in de eigen zestien is gaan hangen. Dan heb je een CV a la Obispo of Branthwaite nodig. Wil je echter een possessie-georiënteerde speelstijl spelen, heb je veel minder aan een pure mandekker, etc. Ruud wou graag een type Til en expliciet Til, maar enige manieren die in de buurt komen van hoe Til überhaupt gebruikt zou moeten worden hebben we nog niet gezien.

Als beginnend trainer mag je fouten maken en het trainersvak is een traject waarin het belangrijk is dat je je blijft moderniseren, evolueren, ontwikkelen en leren. Daarvan zijn vele voorbeelden van trainers die zichzelf steeds weer opnieuw blijven uitvinden en die daarmee het onderscheid tussen een mweh/goede en uitmuntende trainer maken. Maar zoals gezegd is het wel essentieel dat je iets van een eigen visie, identiteit of idee hebt. Dat ontbreekt.

Ik wil daarmee op zich ook nog wel even kort inspringen op de eerdere aanzet tot discussie van @Ykhim die ik een beetje sarcastisch/ironisch heb vermeden en/of behandeld. Ik ben het er mee eens dat iemand momenteel geen goede trainer hoeft te zijn, maar wel potentie kan hebben om een goede trainer te worden. Ik denk dat de overwinningen tegen Ajax, Feyenoord, Arsenal en Monaco allemaal stuk voor stuk erg knap zijn, laat ik dat voorop stellen. Maar je kan tegelijkertijd ook de kritische wedervraag stellen bij vrijwel alle overwinningen op Feyenoord na. PSV heeft namelijk een groot deel van die wedstrijden gewonnen op basis van dode spelhervattingen, lange ballen, opportunisme en traditioneel en ouderwetse counters. Wedstrijden op een bepaald weerstand niveau waardoor PSV in bepaalde rol kan kruipen die binnen dergelijke wedstrijden eigenlijk de problemen van PSV verbloemt. PSV heeft dat in die wedstrijden gecombineerd met individuele klasse van een Gakpo en Simons en ook deels met geluk, zeker in het tweeluik met Monaco.

PSV heeft inderdaad die wedstrijden knap gewonnen, maar heeft in geen van allen eigenlijk laten zien hoe Van Nistelrooij wilt spelen. Men heeft niet gewonnen door de spelprincipes van Van Nistelrooij noch de visie die Van Nistelrooij ambieert. Dat doet niks af aan de overwinningen zelf en het feit dat ze stuk voor stuk ongelofelijk knap zijn, maar het zet het e.e.a. wel in een bepaald daglicht. Als PSV wedstrijden wint op een manier die niet inherent is aan de visie van je trainer, in hoeverre zegt dat dan iets over de potentie van een trainer?

Jij trok tussen deze wedstrijden een verband met de term potentie en ik denk juist dat je je daar op glas ijs gaat begeven. In principe is potentie een lastig te meten iets, iets wat niet te kwantificeren nog te kwalificeren valt. We hebben er geen grootheid noch een eenheid voor en het blijft eigenlijk in zekere zin vooral een beoordeling van het oog en niet van de ratio. De manier waarop jij het formuleerde, als ik het me goed herinner, kwam neer op dat iets wat niet is uiteraard nog wel kan komen (en dus niet uit te sluiten valt). Feitelijk gezien is dat inderdaad waar. Ik vind het zelf persoonlijk een hele grote mierenneukerige dooddoener m.b.t. redeneren, maar als je het inderdaad feitelijk wilt nemen, valt het niet uit te sluiten dat er potentie zit in de trainer Van Nistelrooij. Hetgeen wat overigens ook betekend dat het niet uit te sluiten valt dat die potentie er niet is. Evenals feitelijk gezien het verband tussen een mogelijke potentie en die wedstrijden winnen ook niet te bevestigen valt. Hetgeen wat overigens ook betekend dat een dergelijke hypothese verworpen dient te worden. Tot zover het mierenneukerige gedeelte ;)

Om aan de hand van een voorbeeld te laten zien waarom ik vind dat het glad ijs is: trainer x heeft 4x de titel gewonnen in zijn land, heeft in de CL 2x gelijk gespeeld tegen AC Milan, gewonnen van Barca, gelijk tegen PSG, gelijk en gewonnen van City en 3e geworden in een poule met City, Dortmund en Real (kampioenen destijds van hun land) met een club die vele malen kleinere budgetten had. Zou je op basis van dit repertoire zeggen dat trainer x een goede trainer is en/of is geworden bij zijn volgende clubs? Hoogstwaarschijnlijk wel. De naam en uitkomst hoef ik denk ik niet te verklappen: Frank de Boer die werkelijk waar overal is mislukt. Nogmaals, het valt niet uit te sluiten noch dat er feitelijk gezien een verband te trekken valt. Het antwoord is letterlijk vlees noch vis en daarmee vind ik dat je je op glad ijs begeeft.

Volgens mij ben ik hierboven en in mijn vorige posts al vrij duidelijk geweest waarom ik Ruud geen goede trainer vind, maar laat ik het element toevoegen waarom ik in Ruud in potentie ook geen goede trainer zie. Nogmaals, zoals ik al benoemde: dit is een discussie op het oog, niet op de ratio. Ruud is een leergierige gast. Je hebt PSV een tijd de doeltrappen zien nemen waarbij een CV de doeltrap neemt en inpasst op de keeper. Iets zeer recents (ong. een jaar/1.5 geleden) wat Ruud zag, heeft opgepikt en ook interessant vond. Bijv. de 3-2-5 opbouw/systeem na de winterstop heeft hij niet zelf bedacht, maar gezien bij Pep. Arteta en Nagelsmann. Daarmee is hij aan de slag gegaan. Dat typeert een leergierige trainer. Ik hoor vanuit meerdere hoeken off the record dat Ruud een leergierig persoon is. Er zit alleen een cruciaal verschil tussen leergierig zijn en ook daadwerkelijk kennis kunnen oppikken en dat kunnen koppelen aan inzicht en een combinatie daarvan kunnen toepassen. Juist op die laatste twee facetten gaat het nmi mis. Ik hoor ook vanuit meerdere hoeken off the record dat Ruud namelijk er geen drol van snapt om het even heel zwart-wit en kinderlijk te formuleren. Neem bijv. dat 3-2-5 systeem. De elementen die het 3-2-5 systeem bij Pep, Arteta en Nagelsmann zo goed maken, waar de verschillende mogelijke uitgangspunten liggen die benadrukt kunnen worden, maar ook de zwaktes en hoe die te verbloemen en/of camoufleren, weet Ruud nauwelijks te vertalen. Het is letterlijk een copy-paste van de buitenkant, maar van de binnenkant is de inhoud echter vormloos. Zoals in het fragment wat ik hierboven bijgevoegd heb, zien we bij PSV momenteel eigenlijk de meest basic blueprint die er is als het gaat over tactiek en de ideeën m.b.t. aanvallen/verdedigen. Het feit is dat dat bij de teams van Van Nistelrooij al bijna 5 jaar het geval is nu. Voor een trainer die ontzettend leergierig is, die verschillende cursussen heeft gedaan in de tussentijd van hoog niveau (feitelijk is de UEFA pro licentie gewoon vergelijkbaar met alsof je je master of science haalt in een discipline aan een universiteit) en die al 5 jaar bezig is met zichzelf te ontwikkelen, is daar bijzonder weinig van terug te zien.

PSV heeft foute keuzes gemaakt, is niet goed omgesprongen met de situatie, heeft een bestuurlijke puinzooi achter de rug, moet een eigen identiteit creëren, mist een winning culture en eigenlijk nog een tal van andere zaken die een rol spelen. Om daarover ook nog een fragment toe te voegen:

Maar dat neemt niks weg van de problemen op het veld die voortvloeien uit de hand van de trainer momenteel. Zoals ik gisteren al zei: men zou zichzelf hier de kritische vraag moeten stellen of op basis van het huidige seizoen en wat we nu hebben gezien, men nu (voldoende) ontwikkeling en aanknopingspunten terugziet en op basis daarvan nu voldoende vertrouwen heeft in het traject met Ruud van Nistelrooij om volgend seizoen tot een goed slagen te brengen (één van de twee CL-tickets te bemachtigen). Ik blijf van mening dat als iedereen echt diep van binnen daarover rationeel en objectief gaat nadenken, het antwoord daarop eenzijdig is.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
ShovingNE2
Site Admin

Heruone wrote: 21 Mar 2023, 02:49Zoals ik gisteren al zei: men zou zichzelf hier de kritische vraag moeten stellen of op basis van het huidige seizoen en wat we nu hebben gezien, men nu (voldoende) ontwikkeling en aanknopingspunten terugziet en op basis daarvan nu voldoende vertrouwen heeft in het traject met Ruud van Nistelrooij om volgend seizoen tot een goed slagen te brengen (één van de twee CL-tickets te bemachtigen). Ik blijf van mening dat als iedereen echt diep van binnen daarover rationeel en objectief gaat nadenken, het antwoord daarop eenzijdig is.
En dit is de kern. Het gros van de argumenten (niet allemaal, maar wel 98%) om hem te laten zitten komt neer op:

- Hij verdient een kans
- Het is de fout van Brands, je kan nu Ruud niet slachtofferen
- De selectie is gewoon heel slecht, niemand doet het beter met deze selectie
- Cocu kreeg ook de kans, dus Ruud moet hem ook hebben

Maar gewoon vanaf een afstand puur op kwaliteit, vermeende kwaliteit of ontwikkeling van de trainer: zelden een argument gelezen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Hatseflats
Vedette

#Ruudout
Post Reply