Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Makaveli
Meervoudig international

Er is eigenlijk maar 1 moment in het seizoen geweest waarop ik het gevoel kreeg dat het ergens naar toe ging. Dat was net voor AZ thuis. Toen leken we wat aan de beterende hand en had ik hoop op wat stabiliteit. Maar toen we direct weer van AZ verloren wist je ongeveer wel welke kant het op zou gaan in de rest van het seizoen. Dan wordt Gakpo nog verkocht wat inderdaad een aderlating was maar het was daarvoor al mis.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Je hebt al tijden over een ego opzij kunnen zetten, maar hoe weet jij zo zeker dat Brands niet gewoon goed onderbouwde argumenten kan aanbrengen om Ruud te laten zitten?

Ja: het spel is kut, het resultaat is kut en aanknopingspunten zijn er nauwelijks. Maar Brands heeft nog veel meer informatie ter beschikking. Ik vind het knap om dan zo stellig te roepen dat zijn ego hem in de weg staat.
Juancho
Mister PSV

Ykhim wrote: 01 Apr 2023, 11:44 Je hebt al tijden over een ego opzij kunnen zetten, maar hoe weet jij zo zeker dat Brands niet gewoon goed onderbouwde argumenten kan aanbrengen om Ruud te laten zitten?

Ja: het spel is kut, het resultaat is kut en aanknopingspunten zijn er nauwelijks. Maar Brands heeft nog veel meer informatie ter beschikking. Ik vind het knap om dan zo stellig te roepen dat zijn ego hem in de weg staat.
Nee ik zeg dat als dat zo is terwijl Brands het eigenlijk ook niet meer ziet zitten. Dan moet je harde keuzes durven te maken. Je band met iemand even opzij te schuiven.

Ik ben verder namelijk idd van mening dat Brands nog niet zo ver is en dat hij juist door wil. Dus ja, dan zal hij, voor zichzelf valide argumenten hebben hiervoor. Dat kan. Net zoals Gerbrands dat vast had om v. Bommel te lang te laten zitten.

Personen die zulke beslissingen moeten nemen, nemen over het algemeen flink wat meer tijd op basis van hoop of een illusie.

In dat kader hoop ik wel dat Stewart flink z'n eigen mening durft te geven. Als hij tenminste ook ziet dat het zo niet verder kan. Als de TD en AD echter voor Ruud kiezen zit ie natuurlijk komend seizoen gewoon op de bank. Maar spreek dat dan ook eens uit als leiding.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Makaveli
Meervoudig international

Ik snap je punt nu niet helemaal. Dat lijkt te zijn dat Ruud blijft zitten als Stewart en Brands dat willen en anders niet. Daar lijkt me geen speld tussen te krijgen.

Als je de berichten zo leest is het duidelijk dat de druk toeneemt en van Nistelrooij die zelf inmiddels ook voelt. Waar de situatie eerst leek alsof hij volgend jaar sowieso hoofdtrainer zou zijn, lijkt dat nu veel meer verschoven naar dat het afhangt van de komende wedstrijden. Ik geloof er weinig van dat Brands hem met deze geluiden nog laat zitten als hij bv 4e wordt. Of hij hem nou heeft aangesteld of niet.
Juancho
Mister PSV

De PSV leiding is vooral heel stil. Stel je speelt de beker finale tegen Ajax of Feyenoord. Die kan je verliezen. Is dat dan bepalend?

Je kan 2de worden, maar ook 4de. Dat komt op basis van wat we al het hele seizoen zien: wisselvalligheid, slecht voetbal en 0 ontwikkeling. Stel we worden door een wonder alsnog 2de. Is het dan opeens goed genoeg ofzo om met elkaar door te gaan?

Tis me allemaal te veel moment van de dag beleid. Maak keuzes.
Makaveli
Meervoudig international

Ah zo, de leiding zal zich nu niet laten horen nee. Ik snap je punt dat het niet van resultaat alleen afhankelijk zou moeten zijn maar ik denk dat het in praktijk vaak wel zo werkt. Tweede worden en beker winnen zal wel een volgend seizoen betekenen. Bij een 4e plek en geen beker ligt hij er uit lijkt me. En dan heb je nog een hoop varianten daar tussen in. Vanavond verliezen en/of struikelen tegen Spakenburg en het kan ook wel eens eerder klaar zijn.

Ik ben het er mee eens dat het proces zelf iets meer leidend zou moeten zijn. Maar Ykhim heeft een punt dat je niet alles weet over dat proces en alleen het (matige) resultaat er van ziet. Ik kan me niet voorstellen dat het achter de schermen een geweldige trainer is want niets wijst daar op maar helemaal uitsluiten kun je inderdaad nooit iets uiteraard.
Joenepsv
Legende

Maikel wrote: 01 Apr 2023, 11:36
Joenepsv wrote: 01 Apr 2023, 11:34 Marcel is zeker verantwoordelijk. Die heeft Ruud over de streep getrokken met mooie verhalen maar naarmate het seizoen vordert werd de ui steeds verder afgepeld. En ik ben het met iedereen eens hoor dat het voetballend nog niet goed genoeg is maar er zijn zeker verzachtende omstandigheden aan te wijzen. Brands heeft er deze winter een potje van gemaakt en heeft zo Ruud keihard in zijn reet geneukt. Als onze directie besluit om Ruud op straat te zetten kan ik daarmee leven maar dan mag Brands er ook uit.
Welke aanknopingspunten zag jij voor de winter dan?

Want toen was er al 0 lijn in het spel, geen herkenbare speelstijl, geen hand van de trainer en een belachelijk diepe ondergrens.
Ja en dan heb je een td(ad) die de selectie nog verder ontmanteld en zo een beginnend trainer laat zwemmen. Als je al ziet dat het niet lekker loopt ga je toch niet je beste aanvallers verkopen en die vervangen met een kreupele Belg?

Bovendien heeft Marcel een doorslaggevende rol gespeeld in het aanstellen van Ruud. Die vond zichzelf er nog niet klaar voor en bleek gelijk te hebben. De beste man liep al jaren rond als trainer in de opleiding dus dan mag je verwachten dat de leiding van PSV weet wat voor vlees ze in de kuip hebben. Niet dus.
Ardbeg
Mister PSV

Kreupele Belg. Totaal niet gechargeerd 😂
Heruone
Lid scoutingsteam

Maikel wrote: 01 Apr 2023, 11:21 Steward is toch degene die nu gaat over het wel of niet ontslaan van Ruud?
Geen idee. Volgens mij is er in een gezonde directie sowieso niet één verantwoordelijke te ontdekken. Brands heeft bijv. Ruud aangesteld, nadat diens voorganger Toon dat ook al wou. Niet John. Terwijl John wel diegene was die nadrukkelijk naar voren kwam in de media namens PSV (ook bij de clubkanalen etc.) toen Schmidt werd aangetrokken. Volgens mij gaat de gehele directie daarover, in dit geval Brands en Stewart. Waarbij in een gezonde situatie ook samenspraak en overleg is met de RvC. Dus ja, het is niet alleen Brands of Stewart die die beslissing maakt, maar een gezamenlijke.

Wat uiteraard wel zo is, is dat er met Stewart nu in feite een neutraal persoon bij is gekomen. En dat hij wellicht een andere mening heeft of een andere blik op de kwestie. Ik denk zelf dat Brands volledig objectief is en als Brands je moet laten hangen, dan doet hij dat. Maar het idee van een slager die zijn eigen vlees keurt, valt natuurlijk nooit (helemaal) goed ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Heruone
Lid scoutingsteam

Juancho wrote: 01 Apr 2023, 11:59De PSV leiding is vooral heel stil.
Wat heeft het voor nut om nu naar buiten te treden? Om te zeggen: Ruud moet 4 wedstrijden winnen en minimaal 2e worden en anders ligt die eruit. Daarmee vergroot je alleen maar meer de druk. En niet alleen op de trainer, maar ook juist op de club zelf.

Als ik de berichten van Elfrink lees, dan onttrekt mij de impressie dat het een beetje rommelt intern. Als men een mening heeft over de positie van Ruud, en die zullen ze ongetwijfeld hebben, dan zal die intern al wel uitgesproken zijn en/of bediscussieerd. Het feit dat wij als buitenwacht dat niet zien, betekend niet dat er moment van de dag beleid gevoerd wordt ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
ShovingNE2
Site Admin

Standbeeld wrote: 01 Apr 2023, 10:03Wie staat er op nummero uno?
Van de Nederlandse trainers Peter Bosz. Buitenlanders heb ik echt nul zicht op wie goed en haalbaar is.

Het argument 'hij heeft niets gewonnen' kan ik weinig mee. Wat winnen de trainers van Tottenham Hotspur nou allemaal? Stuk voor stuk zie ik ze graag komen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Joenepsv
Legende

ShovingNE2 wrote: 01 Apr 2023, 13:44
Standbeeld wrote: 01 Apr 2023, 10:03Wie staat er op nummero uno?
Van de Nederlandse trainers Peter Bosz. Buitenlanders heb ik echt nul zicht op wie goed en haalbaar is.

Het argument 'hij heeft niets gewonnen' kan ik weinig mee. Wat winnen de trainers van Tottenham Hotspur nou allemaal? Stuk voor stuk zie ik ze graag komen.
Die trainers hebben bij andere clubs misschien wel wat gewonnen..?

Vind Bosz een beetje een luchtfietser die het nergens lang volhoudt. Schijnt ook dichtbij een deal met Twente te zijn overigens. Maar hij is wel de enige Nederlandse trainer die enigzins in aanmerking komt. Mocht je Ruud ontslaan ben ik wel benieuwd welke koers er wordt ingezet.
PSV90
Nationale topspeler

Makaveli wrote: 01 Apr 2023, 11:43 Er is eigenlijk maar 1 moment in het seizoen geweest waarop ik het gevoel kreeg dat het ergens naar toe ging. Dat was net voor AZ thuis. Toen leken we wat aan de beterende hand en had ik hoop op wat stabiliteit. Maar toen we direct weer van AZ verloren wist je ongeveer wel welke kant het op zou gaan in de rest van het seizoen. Dan wordt Gakpo nog verkocht wat inderdaad een aderlating was maar het was daarvoor al mis.
Ik vond het vreemd dat Gutierrez en in mindere mate Ramalho er toen in de rust direct weer vanaf werden gehaald. Volgens mij was het juist gaan draaien toen zij (samen) in basis kwamen.
Het Kanon
Internationale topspeler

PSV90 wrote: 01 Apr 2023, 14:01
Makaveli wrote: 01 Apr 2023, 11:43 Er is eigenlijk maar 1 moment in het seizoen geweest waarop ik het gevoel kreeg dat het ergens naar toe ging. Dat was net voor AZ thuis. Toen leken we wat aan de beterende hand en had ik hoop op wat stabiliteit. Maar toen we direct weer van AZ verloren wist je ongeveer wel welke kant het op zou gaan in de rest van het seizoen. Dan wordt Gakpo nog verkocht wat inderdaad een aderlating was maar het was daarvoor al mis.
Ik vond het vreemd dat Gutierrez en in mindere mate Ramalho er toen in de rust direct weer vanaf werden gehaald. Volgens mij was het juist gaan draaien toen zij (samen) in basis kwamen.
PSV begon thuis tegen AZ te behoudend (de opstelling van Ajax-uit), waardoor AZ succes had met hoog druk zetten. Ruud had in de eerste helft al Madueke erin moeten gooien en Xavi op het middenveld moeten zetten. Dan had AZ hun hoge druk los moeten laten en dan hadden we nog kunnen winnen. Hij had het te laat door.
nilssonH
Moderator

Dat Ruud vroeg of laat vervangen gaat worden lijkt mij inmiddels duidelijk. Ik hoop gewoon dat PSV daarna een goed plan heeft. Want een trainer ontslaan is één, een gerichte vervanger aantrekken en daar de selectie op samen stellen is twee. Brands zal net zo goed moeten verbeteren.

En bovenal hoop ik gewoon dat het op een normale manier gaat gebeuren. Geen moddergooien, maar gewoon vanuit beide kanten toegeven dat het een verkeerde inschatting is geweest. Dat hoort bij een club als PSV en al helemaal bij nette mensen als Brands en Van Nistelrooij.
Juancho
Mister PSV

Heruone wrote: 01 Apr 2023, 13:06
Juancho wrote: 01 Apr 2023, 11:59De PSV leiding is vooral heel stil.
Wat heeft het voor nut om nu naar buiten te treden? Om te zeggen: Ruud moet 4 wedstrijden winnen en minimaal 2e worden en anders ligt die eruit. Daarmee vergroot je alleen maar meer de druk. En niet alleen op de trainer, maar ook juist op de club zelf.

Als ik de berichten van Elfrink lees, dan onttrekt mij de impressie dat het een beetje rommelt intern. Als men een mening heeft over de positie van Ruud, en die zullen ze ongetwijfeld hebben, dan zal die intern al wel uitgesproken zijn en/of bediscussieerd. Het feit dat wij als buitenwacht dat niet zien, betekend niet dat er moment van de dag beleid gevoerd wordt ;)
Reden is omdat je nu dus steeds meer verhalen in de media gaat krijgen. En bij elk puntverlies zal dat versterkt worden, en het is bovendien een kwestie van tijd voor de fans zich gaan laten horen.

Je ziet het toch ook overduidelijk aankomen waaien: de bekende kritiek, de media die er (eindelijk) op duikt... voor mij is dat altijd een moment dat je als club OF serieus achter je trainer gaat staan of je geeft de andere kant op duidelijkheid.

Het is vooral heel killing door lekker te doen alsof er niks aan de hand is terwijl de club in de fik staat. Het is bovendien 1 april, lijkt me een prima moment om als club duidelijkheid te geven. Juist ook om de focus te behouden op die o zo belangrijke 2de plek.
Josef Dettelbacher
Legende

Ardbeg wrote: 01 Apr 2023, 12:14 Kreupele Belg. Totaal niet gechargeerd 😂
Ja alsof we Pater Damiaan hebben gehuurd.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende

Joenepsv wrote: 01 Apr 2023, 13:59
ShovingNE2 wrote: 01 Apr 2023, 13:44

Met een Nederlandse club de finale van de Europa League halen is ook gewoon een topprestatie. Ook al staat daar geen beker tegenover.
Heruone
Lid scoutingsteam

Je kan duidelijkheid bieden door nu vertrouwen uit te spreken, maar op het moment dat je dat niet doet, kan dat toch ook als een duidelijk signaal opgevangen worden? Namelijk dat de positie van Ruud gewoon ter discussie staat. Hetgeen waarvan iedereen hier nu al langzaam een beetje het gevoel krijgt.

Zeggen dat je trainer de volgende wedstrijd moet winnen o.i.d. heeft geen zin. Daarmee stel je letterlijk dat je afhankelijk van voorwaarde x dus gaat bepalen of je je trainer een kneus vindt en of je geen vertrouwen in hem hebt. Tja. Geen enkele club doet dat. Behalve Flappie (achteraf) bij Schreuder. Waarvan iedereen het ridicuul vond.
Josef Dettelbacher
Legende

Heruone wrote: 01 Apr 2023, 14:52 Je kan duidelijkheid bieden door nu vertrouwen uit te spreken, maar op het moment dat je dat niet doet, kan dat toch ook als een duidelijk signaal opgevangen worden? Namelijk dat de positie van Ruud gewoon ter discussie staat. Hetgeen waarvan iedereen hier nu al langzaam een beetje het gevoel krijgt.

Zeggen dat je trainer de volgende wedstrijd moet winnen o.i.d. heeft geen zin. Daarmee stel je letterlijk dat je afhankelijk van voorwaarde x dus gaat bepalen of je je trainer een kneus vindt en of je geen vertrouwen in hem hebt. Tja. Geen enkele club doet dat. Behalve Flappie (achteraf) bij Schreuder. Waarvan iedereen het ridicuul vond.
Dobbelen is dan een stuk realistischer. 1 tm 5 = eruit. 6 = nog een keer gooien.
Juancho
Mister PSV

Josef Dettelbacher wrote: 01 Apr 2023, 14:40
Ardbeg wrote: 01 Apr 2023, 12:14 Kreupele Belg. Totaal niet gechargeerd 😂
Ja alsof we Pater Damiaan hebben gehuurd.
Gekomen op 31 januari en ondertussen 79 minuten gespeeld... :mrgreen: ;)
Ardbeg
Mister PSV

Dat is een blessure. Niet een kreupele Belg.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal

Juancho wrote: 01 Apr 2023, 11:38 Brands hoeft er natuurlijk niet uit als hij terug komt op een eerder genomen beslissing. Ook dat is je taak als AD.

Het wordt pas een issue als hij vaker keuzes gaat maken, nu als AD, die niet goed zijn. Daadkracht en je eigen egootje opzij zetten voor de club is juist een eigenschap die een AD moet hebben.
Het is niet een foute beslissing, maar een serie van.

Als je als AD een begin jonge trainer overtuigd het project van Nistelrooij te beginnen. Hem vervolgens na de winter de 3e/4e selectie van de eredivisie geeft, dan faal je. Als je Ruud afrekend op het feit dat hij geen 2e wordt met de 3e of 4e selectie van Nederland. Dan vind ik dat die afrekening voor Marcel ook moet gelden
Ren Höek
Vedette

Dn Trol wrote: 01 Apr 2023, 15:34 Hem vervolgens na de winter de 3e/4e selectie van de eredivisie geeft
:lol:
Wat een onzin.

Daarbij toont Slot aan dat een goede en kundige trainer zijn team beter kan laten presteren met op papier mindere spelers.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Mr.Unibet
Meervoudig international

Geloof geen moment dat Ruud er tussentijds uit gaat. Heeft Ruud niets aan (even vanuit de leiding gedacht die connectie met hem goed wil houden), PSV wordt er op korte termijn ook niet beter door.
Post Reply