Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Laten we eerst even wachten tot we weten wat Earnie doet met spelers, selectie en trainers voordat we nu ook al de RcV gaan aanvallen.

Zoveel 'slechte' beslissingen zijn niet genomen maar wel een paar slechte die heel verkeerd zijn uitgepakt. Ik vind de aanstelling van zowel Bommel als Ruud beide op voorhand geen grote fout maar wel een hele dure 'fout' met de wetenschap van nu. John heb ik lang verdedigd omdat die heel veel goed heeft gedaan maar zijn aanstelling was wel een fout. Daar had een DIRECTEUR moeten zitten ipv een Hoofd scout met ambities.

In de aanstelling van Earnie heb ik nog vertrouwen en de nieuwe trainer ook. De aanstelling van Brands was logisch maar pakt ook nog niet goed uit.
Heruone
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Revolinho wrote: 01 Jun 2023, 00:44Als je als club een visie hebt, kom dan niet met Bosz. Hoe dan. Hoe zie je een titel voor je met iemand die dat nooit heeft gewonnen.
Het is komisch en tegelijkertijd triest om te zien dat in de discussie over beleid en visie een hele hoop mensen niet verder komt dan titels winnen. Succes in de vorm van titels is geen beleid of visie implementeren en uitvoeren. Dat zijn uitspraken uit de categorie "we moeten komende zomer over Ajax heen". Dat zijn slechts doelen of ambities die je probeert te realiseren door middel van een visie/beleid uit te stippelen.

Je kan heel veel dingen zeggen over de trainer Bosz en er zijn best gegronde argumenten te bedenken waarom hij niet de juiste man is noch waarom je het niet in hem ziet zitten. Maar de rits aan argumenten dat hij een Ajax-trainer is, dat hij geen titels wint, dat hij kamikaze is en dat hij bij zijn vorige clubs ontslagen is, is gewoon enorm kort door de bocht. Als je slechts totdat lijstje kan komen en op basis daarvan een hele zwart-witte conclusie kan trekken of iemand wel/niet geschikt is, dan heb je duidelijk niet de moeite genomen om te jezelf te verdiepen in deze potentiële kandidaat voor onze vacante trainerspositie. Bovendien heb je dan ook eigenlijk geen flauw benul hoe de trainer Bosz inhoudelijk precies in elkaar steekt.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Revolinho
Internationale topspeler

En daar zat ik dan. Gekke ik. Denkende dat succes belangrijk is. Nee VISIE, mensen…

Ajax probeer je mij in de mond te leggen. Ik heb daar nooit iets over gezegd, het zal mij een worst wezen of hij daar heeft getraind. Maar loop maar over dat kamikaze heen en vertel nog eens dat verhaal over visie. Iedereen kan een ander ‘kort door de bocht’ noemen, het zijn gratis woorden. Maar vertel me niet dat Bosz past in een langetermijnvisie, want hij heeft nergens een meerwaarde gecreëerd voor de clubs waar hij zat nádat hij weg ging. Hij komt met Maas en/of Krüzen, vervolgens pakt ie het boeltje weer in en ze vertrekken. Wat valt er te verdiepen in Bosz, iedereen weet ongeveer wie of wat hij is.

Als hij het word, zit er niks anders op dan achter hem te staan. Maar de credentials zijn niet om over naar huis te schrijven, nee.
Donkie8774
Jeugdspeler

Wat is dat toch met die lange termijn visie. Is het niet zo dat, willekeurig welke trainer er wordt aangesteld, dat het bij slechte resultaten wieberen is. Of je nu Cocu, Bosz, Koeman of Guardiola heet.

Moeten we niet kijken wat we NU nodig hebben en daarvoor de best beschikbare optie kiezen?
Brael
Vedette

Juancho wrote: 31 May 2023, 23:21 @Makaveli & @Ykhim en @Brael (en ik kan er denk ik nog wat wel taggen :))... puur uit interesse. Stel het wordt Bosz, waar jullie niet zo enthousiast over zijn en dan druk ik me denk ik nog zacht uit. Zien jullie dat dan ook direct als een eerste twijfel of zelfs falen van onze nieuwe TD met Brands op de achtergrond als nieuwe AD? Dat PSV dus weer een foutieve keuze maakt?
Ja.
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Couhaib Driouech

Ik snap dat mensen moeite hebben met Bosz maar ik snap de haat op het concept van visie niet. Als we kijken naar trainers die in recente jaren de eredivisie wonnen dan zie je Ten Hag en Slot welke juist een sterke visie hebben (en het weten over te brengen). En voornamelijk een visie rond pressing, snelle counters, omschakelingsmomenten enzovoort.

De meeste coaches die degelijk voetbal spelen maar niet een moderne visie weten over te brengen bereiken in het huidige top voetbal niet heel veel. Met hier en daar uitzonderingen natuurlijk.
Franciscus
Nationale topspeler
Favoriete speler: Mauro Jr

Tyyne wrote: 01 Jun 2023, 07:40 Ik snap dat mensen moeite hebben met Bosz maar ik snap de haat op het concept van visie niet. Als we kijken naar trainers die in recente jaren de eredivisie wonnen dan zie je Ten Hag en Slot welke juist een sterke visie hebben (en het weten over te brengen). En voornamelijk een visie rond pressing, snelle counters, omschakelingsmomenten enzovoort.

De meeste coaches die degelijk voetbal spelen maar niet een moderne visie weten over te brengen bereiken in het huidige top voetbal niet heel veel. Met hier en daar uitzonderingen natuurlijk.
Das de visie van de trainer, niet die van de club
Elkito
Verbannen
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal

PSV heeft destijds zelf uitgesproken dat het structureel bij de top32 van europa wilt komen, dat ga je niet bewerkstelligen met namen als Cocu of Janssen.
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Elkito wrote: 01 Jun 2023, 07:52 PSV heeft destijds zelf uitgesproken dat het structureel bij de top32 van europa wilt komen, dat ga je niet bewerkstelligen met namen als Cocu of Janssen.
Met welke trainer heb je wel die garantie dan? Iedere coach heeft een visie, ook Cocu en Janssen.
Elkito
Verbannen

Vanthaman18 wrote: 01 Jun 2023, 07:53
Elkito wrote: 01 Jun 2023, 07:52 PSV heeft destijds zelf uitgesproken dat het structureel bij de top32 van europa wilt komen, dat ga je niet bewerkstelligen met namen als Cocu of Janssen.
Met welke trainer heb je wel die garantie dan? Iedere coach heeft een visie, ook Cocu en Janssen.
Iedere coach heeft visie maar dat wil niet zeggen dat hun visie strookt met de eisen van het moderne voetbal.
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Elkito wrote: 01 Jun 2023, 07:55
Vanthaman18 wrote: 01 Jun 2023, 07:53

Iedere coach heeft visie maar dat wil niet zeggen dat hun visie strookt met de eisen van het moderne voetbal.
Heb je AZ zien voetballen? Voetbalden veel moderner dan wat wij de afgelopen jaren gedaan hebben.
Elkito
Verbannen

Vanthaman18 wrote: 01 Jun 2023, 07:57
Elkito wrote: 01 Jun 2023, 07:55

Heb je AZ zien voetballen? Voetbalden veel moderner dan wat wij de afgelopen jaren gedaan hebben.
AZ speelt laf en inspiratieloos voetbal, de meeste van hun fans willen juist van Janssen af om die reden.
Hatseflats
Vedette

Elkito wrote: 01 Jun 2023, 07:58
Vanthaman18 wrote: 01 Jun 2023, 07:57

AZ speelt laf en inspiratieloos voetbal, de meeste van hun fans willen juist van Janssen af om die reden.
Ben jij hier alleen maar om te stoken?
Wie zou jij willen zien en waarom?
Ykhim
Lid scoutingsteam

Nee, maar ook niet met Bosz. Waarde Heruone heeft het over je inhoudelijk verdiepen in de trainer Bosz en dat klinkt leuk en aardig, maar na jarenlange baantjes in de Europese subtop is er nauwelijks een andere conclusie mogelijk dan dat hij voor dat niveau niet geschikt is gebleken. Dan heb je het ook over clubs die daadwerkelijk top-32 zijn, of dat eveneens ambiëren.

Bovendien is een goed punt dat als je hier iets op wil bouwen (een deel van visie), je niet aan Bosz moet beginnen. Die heeft echt nergens wat opgebouwd of achtergelaten.
ComeOnPSV
Vedette

Ykhim wrote: 01 Jun 2023, 08:01Die heeft echt nergens wat opgebouwd of achtergelaten.
Nogmaals.
Bij Ajax heeft ie zowel iets opgebouwd en daarmee iets achtergelaten.
ShovingNE2
Site Admin

Juancho wrote: 31 May 2023, 23:21Zien jullie dat dan ook direct als een eerste twijfel of zelfs falen van onze nieuwe TD met Brands op de achtergrond als nieuwe AD? Dat PSV dus weer een foutieve keuze maakt?
Nu al op zoek naar argumenten dat je weer een seizoen lang kan roepen dat PSV hartstikke doodziek is en na Brands nu ook Stewart al geslachtofferd wordt? Het is echt heel treurig hoor.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam

ComeOnPSV wrote: 01 Jun 2023, 08:03Nogmaals.
Je bedoelt de club die direct na z'n vertrek meteen op een straatlengte achter een pover PSV eindigde en waar Ten Hag al snel moest instappen en zo'n jaar nodig had om de boel weer op de rails te krijgen?

Hij deed het leuk bij Ajax, daarover geen twijfel, maar dat is een wel heel mager iets om op te leunen. Verrassend genoeg weet Bosz tot op de dag van vandaag te profiteren van dat ene jaar. Vind ik best knap.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal

Nee Cocu was ook niet de laatste die daar enigzins bij in de buurt kwam met 2e ronde UCL.

Ik snap best wel dat je Cocu (i.t.t. mijzelf) niet graag ziet komen vanwege de attractie waarde van het voetbal. Maar dat constante wegzetten van Cocu als een of andere prutser is echt belachelijk.
ComeOnPSV
Vedette

Ykhim wrote: 01 Jun 2023, 08:05
ComeOnPSV wrote: 01 Jun 2023, 08:03Nogmaals.
Je bedoelt de club die direct na z'n vertrek meteen op een straatlengte achter een pover PSV eindigde en waar Ten Hag al snel moest instappen en zo'n jaar nodig had om de boel weer op de rails te krijgen?
Uhm na Bosz kwam Keizer. Die verloor gewoon teveel punten. Dat moet Ten Hag herstellen. Niet de werkzaamheden van Bosz.

Wat een onzin dit zeg. Man haalt een EL finale en eindigt net aan tweede t.o.v. eerste
Ykhim
Lid scoutingsteam

ComeOnPSV wrote: 01 Jun 2023, 08:07Uhm na Bosz kwam Keizer. Die verloor gewoon teveel punten. Dat moet Ten Hag herstellen. Niet de werkzaamheden van Bosz.
Na Bosz kwam Keizer die helemaal niks kon met die selectie, en waar Ten Hag in eerste instantie óók niks mee kon, inderdaad. Wat heeft Bosz dan precies achtergelaten?
PCGC
Vedette

Laten we die finale plaats (en eigenlijk alleen het feit dat mensen roepen dat Bosz geslaagd is bij ajax) nou ook weer niet overschatten hè. Heel veel geluk lag hier te grondslag aan.

In een groep met Panathinaikos, Celta de Vigo en Standard Luik pakte ie 14 punten, me dunkt tegen zulke teams.

Daarna, in de Knock out ronde won ie geen enkele uitwedstrijd meer, sterker nog, op 1 gelijkspel na verloor ie ze allemaal:

In de 1e ronde na de groepsronde na een moeizame 0-0, behaalde ie een geniepige 1-0 overwinning tegen Legia Warschau.
Ronde daarna 2-1 verloren uit van Kopenhagen , thuis maakte ie dat goed met 2-0.
Daarna door het oog van de naald tegen Schalke, na een goede thuiswedstrijd door naar verlenging in de uitwedstrijd. En in de halve finale tegen Lyon ging het na de 4-1 thuis ook weer bijna mis uit, 3-0 en waardoor? Juist! Meneer deed geen concessies aan zijn spel.

Over de finale daarna tegen United hoeven we het niet te hebben, iedereen weet wel hoe overklast ie daarin werd door Mourinho door 2 simpele tactische veranderingen.
#FreeGeneratie4
VTheMan
Meervoudig international
Favoriete speler: Bakayoko

Ykhim wrote: 01 Jun 2023, 08:11
ComeOnPSV wrote: 01 Jun 2023, 08:07Uhm na Bosz kwam Keizer. Die verloor gewoon teveel punten. Dat moet Ten Hag herstellen. Niet de werkzaamheden van Bosz.
Na Bosz kwam Keizer die helemaal niks kon met die selectie, en waar Ten Hag in eerste instantie óók niks mee kon, inderdaad. Wat heeft Bosz dan precies achtergelaten?
Dit dus, er ligt dus helemaal niks van Bosz ten grondslag van het succes dat Ajax nu heeft. Die finale plaats leuk, maar voor de rest geen zak gepresteerd. Nergens niet. En dat moet onze toekomst visie worden? Ik houd mn hart vast...
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

De aanstelling van Ten Hag bij Ajax was juist vreemd omdat hij helemaal geen 'Ajax' trainer leek. Slot idem dito bij Feyenoord. En de opvolging van Ten Hag was ruk bij Ajax en wellicht ook straks bij Feyenoord maar dat weten we pas over een jaar. Beide clubs kozen op dat moment de best beschikbare NL trainer zoals de topclubs al tig jaar doen. Roger was een uitzondering omdat PSV zijn nek uit stak voor de beste trainer en de NL markt qua trainers helemaal matig was. Vorig jaar bij de aanstelling van Ruud was het niet anders want toen was Bosz nog niet vrij en zat Cocu alweer een tijdje thuis (en kwam het wellicht te vroeg).

Heruone je noemt dingen op waarbij jij het belangrijk acht wat voor type Bosz is maar jij zal ongetwijfeld vinden dat ik het te makkelijk bekijk maar ik vind dat jij het te moeilijk maakt. Als je Bosz bekijkt zoals jij en je kiest er als club voor om voor zijn waardes/principes/type te gaan dan zou je bij succes of juist ontslag voor 99% weer aanpassingen moeten doen omdat er bijzonder weinig trainers binnen dezelfde visie van Bosz passen.

Stel we hebben een geweldige twee jaar met Bosz en hij vertrekt naar Arsenal. Hoe ziet het lijstje met vervangers er dan uit als je het lange termijn plan (visie) in stand wil houden zodat je kunt zeggen dat we echt aan het opbouwen zijn? In hoeverre is de club iets veranderd waardoor het duurzaam wordt?
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Ik sta niet negatief tegenover Bosz, maar eerlijk is eerlijk: zonder dat ene jaar bij Ajax zou hij nevernooit genoemd worden als nieuwe trainer voor PSV. Verder was het allemaal nauwelijks noemenswaardig
Ted Lasso
Bankzitter
Old name: FC Bavaria
Clubvoorkeur: Wa zoude denken?
Favoriete speler: Olivier Boscagli

Ik snap niet zo goed waar die ongebrensde Bosz-haat van sommigen vandaan komt. Ik zie ook liever Jesse Marsch, maar als Bosz wordt gepresenteerd ben ik er ook tevreden mee. Willen we dan echt Cocu halen met een afbreukrisico van hier tot de Eiffeltoren? Die gaat zijn eerdere periode echt niet evenaren. Teleurstelling en een opnieuw afgefikt clubicoon is bijna een garantie. Bovendien was het spel niet om aan te gluren, zelfs niet met jongens als Depay, Wijnaldum en Guardado in de selectie.
Scheids, 't is gin corner en ok gin boitespel.
Post Reply