John de Jong

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Erickpsvkampioen
Bankzitter
Clubvoorkeur: er is maar 1 club...

John de Jong heeft wel een netwerk maar uitbreiden kan nooit kwaad. Vooral in Zuid-Amerika zijn er echt wel veel pareltjes te vinden. Alleen moet hij wat baldadiger worden en dat is niet zijn sterkste punt
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

mr.top wrote: 20 Feb 2021, 18:57Je hoort ook niks meer over de Mexico connectie. Daar is een paar jaar flink op ingezet, maar dat lijkt ook op zijn einde te zitten?
Zag we van mijlenver aankomen, sowieso begonnen ze véél te laat, (want) waren totaal niet op de hoogte van de situatie in Mexico, moesten blijkbaar het wiel nog helemaal uitvinden en idd, zodra Lozano weer weg was was de kans (logischerwijs) alweer bekeken.

We kunnen alleen maar hopen dat ervan geleerd is en dat de draaiboeken klaarliggen voor geval we weer een keer iemand aantrekken die elders super populair is. Meteen hop een zwik mogelijke marketingacties die je uit kunt rollen met het lokale bedrijfsleven, je zou daar zelfs nu wat mensen op kunnen hebben zitten die die dingen uitwerken en op de plank leggen voor 't geval dat.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ailon
Vedette

Erickpsvkampioen wrote: 20 Feb 2021, 20:12 John de Jong heeft wel een netwerk..
Klopt. Een thuisnetwerk. Heb ik ook. Ieder forumlid ook, denk ik wel. :D
Een goede bron geeft smakelijker water dan een verzuurde mening.
Carga
Ballenjongen
Clubvoorkeur: PSV

John de Jong heeft zich wel eens uitgesproken over waarom die route niet meer bewandeld wordt.

Hij gaf aan dat een talent uit die regio al snel tegen de 30 miljoen kost, meen ik me te herinneren. En dat het onbetaalbaar zou zijn voor PSV.
Heruone
Lid scoutingsteam

Carga wrote: 20 Feb 2021, 20:43 John de Jong heeft zich wel eens uitgesproken over waarom die route niet meer bewandeld wordt.

Hij gaf aan dat een talent uit die regio al snel tegen de 30 miljoen kost, meen ik me te herinneren. En dat het onbetaalbaar zou zijn voor PSV.
Dat is natuurlijk niet geheel waar als je kijkt naar o.a. Martinez en Senesi. En er zijn volgens mij meer interessante namen te bedenken.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Erickpsvkampioen
Bankzitter
Clubvoorkeur: er is maar 1 club...

Ailon wrote: 20 Feb 2021, 20:37
Erickpsvkampioen wrote: 20 Feb 2021, 20:12 John de Jong heeft wel een netwerk..
Klopt. Een thuisnetwerk. Heb ik ook. Ieder forumlid ook, denk ik wel. :D
Ja en misschien had ie ook een account op PSV Netwerk
Carga
Ballenjongen

Komende zomer staat hem in ieder geval een grote uitdaging te wachten.

Twee spelers moeten voor een goede prijs verkocht worden om de gaten te dichten.
Vervolgens moet er ook nog budget vrijkomen om een selectie samen te stellen die kan aanhaken met de top.

Het wordt een interessante periode.
Ailon
Vedette

Heruone wrote: 20 Feb 2021, 20:44
Carga wrote: 20 Feb 2021, 20:43 John de Jong heeft zich wel eens uitgesproken over waarom die route niet meer bewandeld wordt.

Dat is natuurlijk niet geheel waar als je kijkt naar o.a. Martinez en Senesi. En er zijn volgens mij meer interessante namen te bedenken.
Martinez 6M, Alvarez 7,5M, Antony 16M, Senesi 7M..... Die Johnny toch met z'n 30M. Tja, als je in die contreien niet thuis bent... :D
Last edited by Ailon on 20 Feb 2021, 23:55, edited 1 time in total.
Arno27
Lid 2e elftal

Ailon wrote: 20 Feb 2021, 21:09

Martinez 6M, Alvarez 7,5M, Antony 18M, Senesi 7M..... Die Johnny toch met z'n 30M. Tja, als je in die contreien niet thuis bent... :D
Het aankopen van een zuid-Amerikaan, moet geen doel zijn. Het gaat om de waarde voor PSV. Max/Sangaré/Boscagli gaan eveneens rendement opleveren voor PSV. Het compleet renoveren van een elftal wat nodig is, heeft tijd nodig. John heeft in het eerste seizoen wat missers gehad. Maar vind zelf dat hij zich goed herpakt. De resultaten zijn wat minder op het veld. Maar denk voor de lange termijn dat het wel goed zit.
DC_PSV
Vedette

Martinez 6M, Alvarez 7,5M, Antony 18M, Senesi 7M..... Die Johnny toch met z'n 30M. Tja, als je in die contreien niet thuis bent... :D
Alvarez 7,5M? Je bedoelt het dubbele.
#simplythebest
Ailon
Vedette

Afellay_Amrabat wrote: 20 Feb 2021, 21:32
Alvarez 7,5M? Je bedoelt het dubbele.
Thanks voor de correctie. Klopt.
Was inderdaad 15M...
DC_PSV
Vedette

John is lang bezig geweest met Alvarez. Totaalplaatje bleek te duur.
#simplythebest
Makaveli
Meervoudig international

Net als dat Antony natuurlijk totaal buiten het budget van PSV valt.

Dat is het kwalijke van die put van vrouw holle verhalen wat mij betreft en waarom je er tegen moet blijven ageren. Het stelt iemand ten onrechte in een bepaald daglicht. Er wordt met zekerheid gesteld dat iemand geen netwerk heeft in Zuid-Amerika maar vervolgens zelf faliekant de plank misslaan als je de transferwaarde van een speler neerzet die gewoon openlijk overal te vinden valt. Dan weet je direct hoeveel waarde je aan dergelijke stellingen moet hechten.
Ailon
Vedette

Afellay_Amrabat wrote: 20 Feb 2021, 21:38 John is lang bezig geweest met Alvarez. Totaalplaatje bleek te duur.
Klopt niet helemaal.
Alvarez heeft bewust voor ajax gekozen. PSV heeft hem nooit definitief afgewezen.
De "halve zool" :lol:
DC_PSV
Vedette

Ailon wrote: 20 Feb 2021, 22:00
Afellay_Amrabat wrote: 20 Feb 2021, 21:38 John is lang bezig geweest met Alvarez. Totaalplaatje bleek te duur.
Klopt niet helemaal.
Alvarez heeft bewust voor ajax gekozen. PSV heeft hem nooit definitief afgewezen.
Ajax betaalt het dubbele aan salaris en betaalde miljoenen meer aan transfergeld. Kan je niet tegen opboksen.
#simplythebest
Ailon
Vedette

Makaveli wrote: 20 Feb 2021, 21:57 Net als dat Antony natuurlijk totaal buiten het budget van PSV valt.

Dat is het kwalijke van die put van vrouw holle verhalen wat mij betreft en waarom je er tegen moet blijven ageren. Het stelt iemand ten onrechte in een bepaald daglicht. Er wordt met zekerheid gesteld dat iemand geen netwerk heeft in Zuid-Amerika maar vervolgens zelf faliekant de plank misslaan als je de transferwaarde van een speler neerzet die gewoon openlijk overal te vinden valt. Dan weet je direct hoeveel waarde je aan dergelijke stellingen moet hechten.
Je leeft jezelf weer eens uit, kerel.
Even uit het er naast staande kolommetje gehaald, namelijk de marktwaarde destijds. En toen direct op aangeven van een medeposter gecorrigeerd.
Overdrijven is ook een vak maar bij jou lijkt het een uiting te zijn van pure frustratie omdat je de plank vanavond al vaker hebt misgeslagen.
Succes verder vanuit jouw pre-corona stadionstoeltje.
Zal je verder maar links laten liggen.
Ailon
Vedette

Afellay_Amrabat wrote: 20 Feb 2021, 22:05
Ailon wrote: 20 Feb 2021, 22:00
Klopt niet helemaal.
Ajax betaalt het dubbele aan salaris en betaalde miljoenen meer aan transfergeld. Kan je niet tegen opboksen.
Daarom heeft hij ook bewust voor ajax gekozen.
Zouden jij en ik ook doen... waarschijnlijk.
mr.top
Internationale topspeler

Menno1 wrote: 20 Feb 2021, 19:53 Na de verkoop van Lozano en het nooit opstellen van Guti heeft PSV denk ik zo’n 90% van zijn Mexicaanse ‘fans’ verloren. Of denk je dat Nederlanders nog steeds fan zijn van de Indiana Pacers omdat Rik Smits daar ooit basketbalde?.
Daar ben ik ook wel bang voor.. Zonde.
ruuddevil
Legende

Dat Zuid-Amerika te duur is, is natuurlijk pertinente onzin. Dat het ingewikkeld is geloof ik best, maar daar hebben we ons als PSV sinds Romario in weten te onderscheiden. 2 of 3 van deze gifkikkers in je elftal zou ons helpen.
Makaveli
Meervoudig international

Dat heeft de Jong dan ook niet gezegd. Wat hij zei was dat Braziliaanse talenten tegenwoordig een vermogen kosten. En dat klopt, de Braziliaanse markt is veranderd ten opzichte van vroeger. PSV moet het nu eerder van andere Zuid-Amerikaanse landen hebben.

Dat hij geen netwerk daar zou hebben is flauwekul. Zoals iemand hier al aanhaalde is de strategie wat aangepast in de zin dat er tegenwoordig ook meer wordt gekeken in de topcompetities binnen Europa. Dat heeft Schaling ook al diverse malen bevestigd. Betekent niet dat je geen netwerk hebt en het betekent ook niet dat er helemaal geen Midden en Zuid-Amerikanen meer komen mochten die interessant zijn.
Ykhim
Lid scoutingsteam

PSV zit in de situatie waarin de absolute toptalenten daar nauwelijks te betalen zijn, ondanks dat ze op zich wel interesse hebben. Daar moeten we uit. Anders blijft het bij te dure gokjes.
Ailon
Vedette

ruuddevil wrote: 20 Feb 2021, 23:03 Dat Zuid-Amerika te duur is, is natuurlijk pertinente onzin. Dat het ingewikkeld is geloof ik best, maar daar hebben we ons als PSV sinds Romario in weten te onderscheiden. 2 of 3 van deze gifkikkers in je elftal zou ons helpen.
23 januari 2020:
https://www.goal.com/nl/nieuws/de-jong- ... kc0f1ex0ia

"Begin deze eeuw kon je Braziliaanse talenten nog relatief makkelijk binnenhalen, inmiddels kost een zeventienjarig talent daar minimaal dertig miljoen euro", aldus De Jong. "

Die John toch.. snoert die even vakkundig wat monden :lol:... en ondertussen hengelt ajax ene Antony voor ongeveer de helft minder binnen.
Last edited by Ailon on 20 Feb 2021, 23:56, edited 4 times in total.
Makaveli
Meervoudig international

Precies, Braziliaanse talenten. Daar had hij het over.
Persepolis
Vedette

En daar zijn ook voorbeelden van, zie een Vinicius Junior of Gabriel Jesus. Het zal niet altijd 30+ voor een 17 jarige zijn, maar dat Brazilianen overpriced zijn is een gegeven.
Makaveli
Meervoudig international

Ailon wrote: 20 Feb 2021, 23:43
"Begin deze eeuw kon je Braziliaanse talenten nog relatief makkelijk binnenhalen, inmiddels kost een zeventienjarig talent daar minimaal dertig miljoen euro", aldus De Jong. "

Die John toch.. snoert die even vakkundig wat monden :lol:... en ondertussen hengelt ajax ene Antony voor ongeveer de helft minder binnen.
Hij snoert helemaal niks. In je scoringsdrift zie je weer eens over het hoofd dat dit stuk precies bevestigt wat hier boven beweerd werd. Braziliaanse talenten, daar had hij het over, niet Zuid-Amerikaanse. Dat Antony voor minder dan 30 miljoen werd binnen gehaald is verder weinig relevant als het nog steeds voor een bedrag is dat boven ons budget ligt. En dat ligt het. Inclusief bonussen kan het bedrag voor Antony oplopen tot 21,75 miljoen volgens VI. Dat zijn voor PSV volstrekt onhaalbare bedragen.
Post Reply