Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
El Dante
Bankzitter
Posts: 262
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 01 Jun 2023, 13:30
El Dante wrote: 01 Jun 2023, 13:09 Hoezeer ik Guti ook een legende vind en met name zijn stofzuigkwaliteiten waardeer, denk ik toch dat je als PSV echt moet ambiëren om een beter voetballende nummer 6 te hebben. Gevoelsmatig gaan relatief veel 'makkelijke' passes fout bij Guti, terwijl hij ook niet echt vaak een goede opening heeft.
Is ook wel lastig met Til, Luuk, Ramalho, Teze om hem heen en buitenspelers die vrijwel alleen maar naar de bal toe komen.
Deze observaties komen niet alleen uit het huidige voetbaljaar
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nou ben erg benieuwd welke niveau we zouden moeten na streven ?

Ik schaar deze beste man in de exact dezelfde categorie als Johan Vogel. Altijd onderschat, zonder hun bakken we er geen flikker van en is alles uit balans en MET hun in de opstelling kunnen andere om hun geen excelleren en zorgen voor balans (vogel was voor v Bommel goud waard, zoals Guti dat voor Sanga / Veerman is).

Ik zie gewoon geen betaalbare vervangers die het aantoonbaar beter gaan doen. Vini Souza die menig forumlid een natte droom heeft bezorgd in de transferzomer is imo niet haalbaar.

Daarom stel ik voor om de oude schoenen te bewaren tot we nieuwe hebben.
Last edited by Riffii on 01 Jun 2023, 15:02, edited 2 times in total.
Sanga are u dead ???? NO MAN!
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vogel had een veel betere techniek.
User avatar
Vogelund
Vaste waarde in elftal
Posts: 739
Joined: 16 Aug 2019, 00:00
Old name: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 01 Jun 2023, 14:59 Vogel had een veel betere techniek.
Maar Guti scoort nog weleens een belangrijk doelpunt of geeft een assist. Dat kon Vogel niet.
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 01 Jun 2023, 14:59 Vogel had een veel betere techniek.
Tja daar ben ik het niet mee eens. Deze jongen was voordat hij gedwongen in deze rol gegroeid was gewoon spelverdeler in Mexico.
Daar heb je meer techniek voor nodig dan Johan die volgens mij bij ons kwam als verdediger. Althans dacht dat hij meer CV speelde dan Vcm in zwitserland
Sanga are u dead ???? NO MAN!
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nee Johann was altijd een verdedigende middenvelder, met een beperkte maar functionele techniek. Guti heeft echt een fluwelen trap en kan uitstekend koppen. Vogel was de waterdrager voor vBommel en Cocu. Perfect middenveld.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als Guti nog een jaar wil blijven, heel graag! ideale 12de man die wellicht onder een nieuwe coach alsnog een hele belangrijke schakel in de basis kan worden. Met Spierings en Guti heb je dan 2 prima zessen die wellicht op Europees niveau ook samen zouden kunnen spelen voor wat meer defensieve zekerheid.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hoe lang is Guti hier nu, 5 jaar? In die periode is hij een half jaar basisspeler geweest. Die moet gewoon eens lekker een functie elders zoeken.
User avatar
Vogelund
Vaste waarde in elftal
Posts: 739
Joined: 16 Aug 2019, 00:00
Old name: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 01 Jun 2023, 15:36 Hoe lang is Guti hier nu, 5 jaar? In die periode is hij een half jaar basisspeler geweest. Die moet gewoon eens lekker een functie elders zoeken.
Hij kent wel een gek verloop van z’n carrière bij ons. Naast dat zijn blessures hem parten speelde, had hij alleen onder Schmidt echt een basisplaats. En dat duurde ook even. Wat dat betreft zou je zeggen, dat een andere club beter voor hem zou zijn.

Ik ben nog steeds fan en hoop dat hij blijft. Maar zodra een andere club zich meldt, is hij weg. Want ik geloof niet dat hij zelf nog wil blijven. Dus PSV zal zich voor moeten bereiden op een vertrek.
User avatar
GiveCup2day
International
Posts: 907
Joined: 27 Jan 2022, 13:11
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
Send Prediction League reminder to second email adress: No

User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik snap Guti wel, hoewel ik het ook erg jammer zou vinden.
Is eigenlijk gewoon misbruikt door hem niet e gebruiken terwijl hij juist de "missing link" leek te zijn op het mdidenveld.
Jammer dat iedereen dat zag, behalve Ruud...

Verwacht dat hij nog niet teruggaat naar Mexico, een club uit Spanje zal hem wel oppikken.
Ik bied hem met liefde een kamer aan mocht hij de plaatselijke SC verkiezen. Kan hij fijn de Primera Federacion aan gort spelen zonder al teveel druk
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zal hij gesproken hebben met de nieuwe trainer en dus bekend zijn wie dit gaat zijn? Jammer maar geheel begrijpelijk dat hij gaat vertrekken natuurlijk.
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Echt balen!!! Ik hoop stiekem dat de nieuwe trainer hem kan overtuigen te blijven want het gaat je miljoenen kosten om een volwaardige vervanger te halen. En Spierings zie ik absoluut nog niet als gelijkwaardige vervanger.
Sanga are u dead ???? NO MAN!
User avatar
alu.w
Regelmatige invaller
Posts: 399
Joined: 04 Nov 2020, 15:59
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zou wel echt een aderlating zijn als Sangaré én Guti vertrekken, die vervang je niet zo snel met gelijkwaardige spelers die niet veel kosten.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Riffii wrote: 02 Jun 2023, 08:16 Echt balen!!! Ik hoop stiekem dat de nieuwe trainer hem kan overtuigen te blijven want het gaat je miljoenen kosten om een volwaardige vervanger te halen. En Spierings zie ik absoluut nog niet als gelijkwaardige vervanger.
Waarom zie je Spierings niet als volwaardige vervanger? Ik denk dat Spierings qua speler zelfs een betere (misschien wel perfecte) match is met Veerman. Daarnaast zou Guti zomaar 6-7 miljoen op kunnen leveren. Sangaré 37. Dan heb je 43 miljoen. Komt Spierings voor gelijk salaris als Guti, 2 miljoen tekengeld. Hou je toch lekker wat over om te investeren.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ZwarteCapuchon1913 wrote: 01 Jun 2023, 09:04 Vanuit een vrij betrouwbare bron, heb ik vernomen dat Guti heeft aangegeven nog een jaar aan PSV vast te willen plakken. Vond het opvallend nieuws dus dacht dat deel ik even met jullie! Diezelfde gast zei trouwens ook dat Simons al mondeling zijn ja woord had gegeven aan PSV.
Rik heeft dit bericht gelezen denk ik. Gisterenavond meteen ontkracht. Helaas lijkt de vrij betrouwbare bron ernaast te zitten.
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 02 Jun 2023, 08:22
Riffii wrote: 02 Jun 2023, 08:16 Echt balen!!! Ik hoop stiekem dat de nieuwe trainer hem kan overtuigen te blijven want het gaat je miljoenen kosten om een volwaardige vervanger te halen. En Spierings zie ik absoluut nog niet als gelijkwaardige vervanger.
Waarom zie je Spierings niet als volwaardige vervanger? Ik denk dat Spierings qua speler zelfs een betere (misschien wel perfecte) match is met Veerman. Daarnaast zou Guti zomaar 6-7 miljoen op kunnen leveren. Sangaré 37. Dan heb je 43 miljoen. Komt Spierings voor gelijk salaris als Guti, 2 miljoen tekengeld. Hou je toch lekker wat over om te investeren.
Het is en blijft een gok in mijn optiek en komend jaar is het erop of eronder met t oog op de vaste 2e Cl spot.
Met Guti weet je wat je voor vlees in de kuip hebt die al gewend is aan de club, competitie en ritme van vele potjes in kort tijdsbestek.

Spierings is speelt dit jaar 1e jaar Ligue 1 met Toulouse die een jaar boven hun kunnen presteren waarin hij best belangrijk is geweest.
Het niet dat hij zich al jarenlang staande heeft gehouden in Ligue 1 en waarin hij sterkhouder was.

En als je op data afgaat dan kun je voor onze Mexicaanse strijder ook mooie cijfers afgeven.
Maar goed… misschien pakt t uiteindelijk wel goed uit en heb je een Sanga 2.0 die smak geld op gaat leveren.

Risicootje wat mij betreft.
Sanga are u dead ???? NO MAN!
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV schijnt wel een voorstel te hebben gedaan om nog 1 jaar te blijven volgens Rik, dus die bron zit er niet helemaal naast. Die heeft dus wel wat gehoord, maar mogelijk zitten er zoveel schakels tussen dat verhalen een beetje verdraaid worden.
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sprak afgelopen weekend op de Herdgang nog even met Paul van Kemenade, o.a. over Guti, hij verwacht ook dat hij zal vertrekken, heeft zichzelf jaren weggecijferd voor PSV en wil nu wat anders, een andere omgeving, basisspeler zijn. Op zo'n leeftijd ook niet gek natuurlijk. Spierings kan zijn rol moeiteloos overnemen maar dan wel als basisspeler, een nog betere aanvulling op het spel van Veerman.
User avatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
Posts: 696
Joined: 24 Jan 2022, 13:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Riffii wrote: 02 Jun 2023, 08:40
Robson de Souza wrote: 02 Jun 2023, 08:22

Waarom zie je Spierings niet als volwaardige vervanger? Ik denk dat Spierings qua speler zelfs een betere (misschien wel perfecte) match is met Veerman. Daarnaast zou Guti zomaar 6-7 miljoen op kunnen leveren. Sangaré 37. Dan heb je 43 miljoen. Komt Spierings voor gelijk salaris als Guti, 2 miljoen tekengeld. Hou je toch lekker wat over om te investeren.
Het is en blijft een gok in mijn optiek en komend jaar is het erop of eronder met t oog op de vaste 2e Cl spot.
Met Guti weet je wat je voor vlees in de kuip hebt die al gewend is aan de club, competitie en ritme van vele potjes in kort tijdsbestek.

Spierings is speelt dit jaar 1e jaar Ligue 1 met Toulouse die een jaar boven hun kunnen presteren waarin hij best belangrijk is geweest.
Het niet dat hij zich al jarenlang staande heeft gehouden in Ligue 1 en waarin hij sterkhouder was.

En als je op data afgaat dan kun je voor onze Mexicaanse strijder ook mooie cijfers afgeven.
Maar goed… misschien pakt t uiteindelijk wel goed uit en heb je een Sanga 2.0 die smak geld op gaat leveren.

Risicootje wat mij betreft.
Spierings kan je prima er bij hebben, het is natuurlijk wel een klein gokje.
Maar het zal niet de enige aankoop zijn voor die positie, zowel Guti als Sangaré zullen vervangen moeten worden waarschijnlijk. Wat mij betreft 1 transfervrij gokje (Spierings) en 1 grote aankoop.
ZwarteCapuchon1913
Talent
Posts: 73
Joined: 11 May 2023, 15:45
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 02 Jun 2023, 08:38
ZwarteCapuchon1913 wrote: 01 Jun 2023, 09:04 Vanuit een vrij betrouwbare bron, heb ik vernomen dat Guti heeft aangegeven nog een jaar aan PSV vast te willen plakken. Vond het opvallend nieuws dus dacht dat deel ik even met jullie! Diezelfde gast zei trouwens ook dat Simons al mondeling zijn ja woord had gegeven aan PSV.
Rik heeft dit bericht gelezen denk ik. Gisterenavond meteen ontkracht. Helaas lijkt de vrij betrouwbare bron ernaast te zitten.
Die was vrij stellig en gezien zijn rol binnen de club komt die ook in de positie waarbij hij dergelijke dingen 1e hand terug hoort. Onze Rikkert zit vrijwel altijd overal naast en ik verwacht nog steeds dat dit ook hierbij het geval is. GUTI 1 MORE YEAR!
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ZwarteCapuchon1913 wrote: 02 Jun 2023, 08:50
Standbeeld wrote: 02 Jun 2023, 08:38
Rik heeft dit bericht gelezen denk ik. Gisterenavond meteen ontkracht. Helaas lijkt de vrij betrouwbare bron ernaast te zitten.
Die was vrij stellig en gezien zijn rol binnen de club komt die ook in de positie waarbij hij dergelijke dingen 1e hand terug hoort. Onze Rikkert zit vrijwel altijd overal naast en ik verwacht nog steeds dat dit ook hierbij het geval is. GUTI 1 MORE YEAR!
Spannend. Aparte heuvel om op te sterven wel... ben benieuwd!
Zeeuwse-psver
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 27 Dec 2022, 10:32
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ik kan mij echt niet voorstellen dat Rik dat zegt zonder dat hij het weet.
Rik is altijd traag met nieuws omdat hij eerst alles checked
Oans bin de Zeeuwen!
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

5 seizoenen PSV, aantal min eredivisie per seizoen :
18/19 : 638
19/20 : 826
20/21 : 150 (langdurige knieblessure)
21/22 : 1740
22/23 : 1448

Tel daarbij op dat is gebleken dat Veerman in zijn kracht komt te voetballen als CVM en dat daar ook zijn voorkeur ligt.

Tel daarbij op dat PSV al enige tijd aan Spierings loopt te trekken, een directe concurrent voor Guti, die het afgelopen jaar heel goed heeft gedaan in een sterke competitie.

1+1+1=3
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ZwarteCapuchon1913 wrote: 02 Jun 2023, 08:50
Standbeeld wrote: 02 Jun 2023, 08:38
Rik heeft dit bericht gelezen denk ik. Gisterenavond meteen ontkracht. Helaas lijkt de vrij betrouwbare bron ernaast te zitten.
Die was vrij stellig en gezien zijn rol binnen de club komt die ook in de positie waarbij hij dergelijke dingen 1e hand terug hoort. Onze Rikkert zit vrijwel altijd overal naast en ik verwacht nog steeds dat dit ook hierbij het geval is. GUTI 1 MORE YEAR!
Mooi dat Gutiérrez zo geliefd is geraakt in met name zijn laatste twee jaar. Door mijzelf incluis. Fijne gast en volgens mij ook echt een clubman geworden. Toch verdient die adoratie best nuance en lijkt ie vooral groter te zijn geworden omdat hij zo onbegrijpelijk genegeerd wordt voor de 6-rol die Sangaré (een 8) krijgt toebedeeld. Maar feilloos is Guti allerminst en hij heeft ik 5 jaar PSV het vertrouwen evenzeer geschaad, waaronder in de cruciale wedstrijd tegen Sociedad bijvoorbeeld.

Mijn punt is dan ook dat vooral een geliefde, maar zeker geen onvervangbare speler PSV verlaat. Sterker nog, met bijvoorbeeld Spierings of Varela breng je mogelijk verbetering aan die je veel meer richting CL helpt.
Post Reply