Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Ardbeg
Mister PSV

Ted Lasso wrote: 07 Jun 2023, 10:57
Aansteller. Dit noemen ze onderhandelen. Bosz heeft gezien dat zowel Schmidt als Van Nistelrooij door bestuur/RvC in de steek zijn gelaten. Dat wil hij voorkomen. Dat is een volkomen valide punt om over te onderhandelen. En volgens mij is het ook in ieders belang. Bosz wil hier succesvol zijn en daar heeft hij bepaalde spelers/staf voor nodig. Alleen maar goed dat er wordt gekeken in hoeverre PSV daar in mee kan gaan. Liever vooraf over kletsen dan achteraf gelazer over. Schmidt heeft te vaak moeten laten vallen dat beloftes niet zijn nagekomen en Ruud heeft titelkansen in rook zien opgaan omdat zijn beste spelers in de winterstop zijn verkocht, waarvan Madueke tegen de afspraken in was.
Maar echt hoor. Bovenin de treurwilg zittend met een infuus dat 24/7 rabiaat de downers door de bloedsomloop pompt.

"PSV is topclub af! We worden straks een middenmoter en iedereen vindt het hier allemaal wel best!"

PSV gaat voor een ambitieuze coach die hoge eisen stelt om PSV weer naar de gloriedagen te brengen:

"PSV wordt gegijzeld en iedereen vindt het prima hier!"

Holy fuck man. Zoals ik gisteren al zei weet je gewoon niet meer wanneer het wél goed is bij sommige lieden. Het lijkt gewoon één grote grap om te kutten met de forumleden hier.
Last edited by Ardbeg on 07 Jun 2023, 11:21, edited 2 times in total.
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Couhaib Driouech

Ik ben eigenlijk wel blij dat Bosz hard onderhandeld, zo zet hij ook zichzelf in de best mogelijke positite om te slagen. En het laat zien dat hij het heel serieus neemt en gemotiveerd is. Liever dat dan een slappehap.
DadOfFour
Internationale topspeler

DC_PSV wrote: 07 Jun 2023, 11:10
De topkandidaat lijkt voor PSV een heel geschikte coach en heeft andere ijzers in het vuur, maar kan via PSV ook het nodige bewerkstelligen om zijn eigen carrière van meer glans te voorzien. Het is een club die voor de titel kan meespelen en daarvan heeft Bosz er tijdens zijn loopbaan niet zoveel vergaard. Nul op het hoogste niveau, om precies te zijn.

PSV en Bosz hebben elkaar op het eerste gezicht veel te geven. De komende dagen zal blijken wat de uitkomst wordt, zo klonk dinsdagavond door. Nog altijd liggen partijen op koers om met elkaar te gaan samenwerken, dat wel.
Toch een kleine slag om de arm vanuit Rik als ik dit zo lees.
Ben ik de enige die het dikgedrukte stuk las als "Het is een club die voor de titel can meespelen en daarvan (clubs die om de titel kunnen meespelen) heeft Bosz er tijdens zijn loopbaan nog niet zoveel vergaard, Nul op het hoogste niveau (...)"
La vida és massa curta per no fer broma
PSVAchterhoek
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Ricardo Pepi

Joenepsv wrote: 07 Jun 2023, 11:02

Aansteller. Dit noemen ze onderhandelen. Bosz heeft gezien dat zowel Schmidt als Van Nistelrooij door bestuur/RvC in de steek zijn gelaten. Dat wil hij voorkomen. Dat is een volkomen valide punt om over te onderhandelen. En volgens mij is het ook in ieders belang. Bosz wil hier succesvol zijn en daar heeft hij bepaalde spelers/staf voor nodig. Alleen maar goed dat er wordt gekeken in hoeverre PSV daar in mee kan gaan. Liever vooraf over kletsen dan achteraf gelazer over. Schmidt heeft te vaak moeten laten vallen dat beloftes niet zijn nagekomen en Ruud heeft titelkansen in rook zien opgaan omdat zijn beste spelers in de winterstop zijn verkocht, waarvan Madueke tegen de afspraken in was.
In het geval van Ruud ben ik het met je eens. Die is genaaid. Maar volgens mij is Schmidt in heel veel dingen gefaciliteerd om het hem zo makkelijk mogelijk te maken. Die hele Duitse invasie heeft ons bakken met geld gekost en bijzonder weinig opgeleverd.

Neemt niet weg dat ik Bosz en ook PSV snap. Van beide kanten willen ze de boel helder hebben en dat is alleen maar positief lijkt me.
Dat de hele Duitse invasie ons veel geld heeft gekost in die 2 jaar ben ik met je eens maar toch denk ik (gebaseerd op niks, meer op gevoel) dat als we een 3e jaar onder Schmidt hadden gehad en de selectie beter hadden afgestemd op zijn pressingvoetbal, we dit jaar echt de vruchten hadden kunnen plukken.

Overigens denk ik dat het trainersbeleid ons in de afgelopen jaren nóg meer heeft gekost dan de jaren onder Schmidt. Van Cocu naar Schmidt naar Ruud naar Bosz zijn echt de grootste opeenvolgende tegenpolen die je kunt bedenken in pak 'm beet 4/5 jaar tijd. Ieder jaar je selectie moeten aanpassen aan de totaal verschillende filosofieën van de verschillende trainers is echt gekkenwerk.
Josef Dettelbacher
Legende

Tyyne wrote: 07 Jun 2023, 11:18 Ik ben eigenlijk wel blij dat Bosz hard onderhandeld,
Haha hij zei Boszhard

Image
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
René1978
Nationale topspeler

DadOfFour wrote: 07 Jun 2023, 11:18
DC_PSV wrote: 07 Jun 2023, 11:10

Toch een kleine slag om de arm vanuit Rik als ik dit zo lees.
Ben ik de enige die het dikgedrukte stuk las als "Het is een club die voor de titel can meespelen en daarvan (clubs die om de titel kunnen meespelen) heeft Bosz er tijdens zijn loopbaan nog niet zoveel vergaard, Nul op het hoogste niveau (...)"
Haha. Nee. Ik dacht ook even, is Rik Dortmund soms vergeten?
Riffii
Geselecteerd voor Oranje

PSVAchterhoek wrote: 07 Jun 2023, 11:18

In het geval van Ruud ben ik het met je eens. Die is genaaid. Maar volgens mij is Schmidt in heel veel dingen gefaciliteerd om het hem zo makkelijk mogelijk te maken. Die hele Duitse invasie heeft ons bakken met geld gekost en bijzonder weinig opgeleverd.

Neemt niet weg dat ik Bosz en ook PSV snap. Van beide kanten willen ze de boel helder hebben en dat is alleen maar positief lijkt me.
Dat de hele Duitse invasie ons veel geld heeft gekost in die 2 jaar ben ik met je eens maar toch denk ik (gebaseerd op niks, meer op gevoel) dat als we een 3e jaar onder Schmidt hadden gehad en de selectie beter hadden afgestemd op zijn pressingvoetbal, we dit jaar echt de vruchten hadden kunnen plukken.

Overigens denk ik dat het trainersbeleid ons in de afgelopen jaren nóg meer heeft gekost dan de jaren onder Schmidt. Van Cocu naar Schmidt naar Ruud naar Bosz zijn echt de grootste opeenvolgende tegenpolen die je kunt bedenken in pak 'm beet 4/5 jaar tijd. Ieder jaar je selectie moeten aanpassen aan de totaal verschillende filosofieën van de verschillende trainers is echt gekkenwerk.
Wat betreft t stuk over Schmidt ben ik t roerend met je eens. Denk dat als t bestuur gewoon de toezegging had gedaan waar Roger om gevraagd had (waarschijnlijk investeringen bij doorselecteren) dan was hij met vlag en wimpel kampioen geworden.

Ik denk dat ook Bosz zelf goed hiernaar gekeken heeft en dit ook wil voorkomen. Dat hij ergens instapt met een filosofie en speelwijze.. het bestuur dat ook graag wil adopteren maar qua daden dat ook moet onderbouwen.
Sanga are u dead ???? NO MAN!
MaartenV
Nationale topspeler

"De topkandidaat lijkt voor PSV een heel geschikte coach en heeft andere ijzers in het vuur, maar kan via PSV ook het nodige bewerkstelligen om zijn eigen carrière van meer glans te voorzien. Het is een club die voor de titel kan meespelen en daarvan heeft Bosz er tijdens zijn loopbaan niet zoveel vergaard. Nul, om precies te zijn."

De rollen zijn omgedraaid.. van "Ruud, het is okee als je 2e wordt met deze selectie" naar "Marcel, Ernie, het is niet ok om 2e te worden, geef mij een betere selectie, ik moet een kampioenschap aan mijn palmares toevoegen"

Het lijkt me dat de belangen van PSV en Peter niet helemaal overeenkomen. Voor PSV is de komende 2 jaar je kwalificeren voor de CL cruciaal. Bosz zet blijkbaar druk op een kampioenschap. Het is niet duidelijk in hoeverre Rik dit soort dingen uit zijn duim zuigt, dus dit kan best pure speculatie zijn. Dat hoop ik dan maar. Het lijkt me ook niet te passen bij het type coach.. Bosz zou meer iemand van het proces en de lange adem moeten zijn.

Voor nu moet je een coach hebben die een fundament neerzet. Te beginnen met de verdediging. Als je een beter fundament hebt en met wat verder finetunen aan het spel moet je door die vCL heen kunnen komen en ben je automatisch kampioenskandidaat.

Dat ze alleen met Bosz onderhandelen zou zeer onverstandig zijn. Iedere onderhandelaar weet dat je een alternatief warm moet houden. Dus hopelijk zit Cocu of Ron Jans toch nog in de koker en kunnen die snel inspringen als het definitief klapt met Peter.
Ykhim
Lid scoutingsteam

DonyellMalen wrote: 07 Jun 2023, 10:54 Toch wel paar positieve geluiden in het stuk van Rik:
Terug naar Bosz, die de selectie van PSV als hét onderwerp van discussie zal zien. Hij heeft in de onderhandelingen met de club gezegd dat hij per se kampioen wil worden. Niks tussenjaar of opbouwjaar dus en dat noopt PSV tot actie.
PSV heeft na afgelopen seizoen een veel betere vermogenspositie dan het seizoen daarvoor en er is ook geld om te investeren, maar de club wil minder afhankelijk zijn van transferinkomsten.
Stapje voor stapje komen PSV en Bosz wel dichter bij een samenwerking, zo luidde dinsdagavond de conclusie van betrokkenen.
Het klinkt positief, maar ik neem aan dat elke andere coach er hetzelfde in zou staan. Het zegt bovendien niks over het vervolg. Nou heb ik ook wel een beetje het gevoel dat er een gat zit tussen geen tussen- of opbouwjaar willen enerzijds, en (transfer)waarde willen creëren anderzijds. Voor dat eerste heb je een paar extra topspelers nodig (en die kosten veel geld), voor dat laatste heb je toch ook jonge spelers én ruimte voor ontwikkeling nodig, wat onvermijdelijk gepaard moet gaan met fouten maken. Daarin moet je als club en trainer een goeie balans vinden. Dat lijkt me zo eenvoudig nog niet.

Wat voor garanties kan de club geven, en wat zou voor Bosz genoeg zijn? Er moet duidelijk versterking bij, maar we kunnen nu ook niet doodleuk blind 50, 60 miljoen uitgeven.
VTheMan
Meervoudig international
Favoriete speler: Bakayoko

Ykhim wrote: 07 Jun 2023, 11:42
Het klinkt positief, maar ik neem aan dat elke andere coach er hetzelfde in zou staan. Het zegt bovendien niks over het vervolg. Nou heb ik ook wel een beetje het gevoel dat er een gat zit tussen geen tussen- of opbouwjaar willen enerzijds, en (transfer)waarde willen creëren anderzijds. Voor dat eerste heb je een paar extra topspelers nodig (en die kosten veel geld), voor dat laatste heb je toch ook jonge spelers én ruimte voor ontwikkeling nodig, wat onvermijdelijk gepaard moet gaan met fouten maken. Daarin moet je als club en trainer een goeie balans vinden. Dat lijkt me zo eenvoudig nog niet.

Wat voor garanties kan de club geven, en wat zou voor Bosz genoeg zijn? Er moet duidelijk versterking bij, maar we kunnen nu ook niet doodleuk blind 50, 60 miljoen uitgeven.
Denk je echt dat we geen vijftig miljoen kunnen uitgeven? Dan zijn we al klaar voor het seizoen begint. Na de verkoop van Gakpo/Maduek/Sangare mag ik toch hopen dat we wel een potje van vijftig miljoen hebben. We hebben van die transfergelden letterlijk niks uitgeven.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ik denk dat MaartenV wel een goed punt heeft. Bosz heeft de ambitie om kampioen te worden en wil de beste selectie mogelijk. PSV heeft de ambitie om kampioen te worden waarbij een 2e plek (en eventueel een keer voor de verandering een KNVB beker) niet rampzalig is voor de langere termijn. Maar toch denk ik dat iedereen aan de onderhandelingstafel maar 1 ding wil en dat is plaatsing voor de CL + kampioen worden met PSV. Daarnaast is er voor PSV ook alles aan gelegen om financieel gezond te blijven en verder te kijken naar dit jaar. En daar is Bosz natuurlijk wel gewoon een passant in zoals Roger dat ook was. Wel een passant die ons echt 3 treden omhoog kan helpen maar die garantie is er niet op dit moment.
DonyellMalen
Legende

Bosz heeft bewijsdrang om een titel te pakken en PSV gaat elk jaar voor de landstitel. Dat Bosz een coach voor de lange termijn is, betekent dit niet dat hij aarzelt om vanaf het allereerste jaar zijn ambities voor het kampioenschap uit te spreken. Hij kan prima een goed fundament leggen voor de toekomst terwijl hij aan de doelstellingen werkt. Dus waarom zou Rik dat uit z'n duim zuigen, MaartenV? Het toont juist ambitie aan, precies de geluiden die je wil horen als supporter. PSV dient altijd te spelen om het landskampioenschap en daar passen deze 'uitspraken' juist bij.
Robson de Souza
Vedette

Ik denk dat iedereen aan tafel gewoon de ambitie heeft om kampioen te worden, en dat men samen kijkt wat er voor nodig is, waarbij de trainer eigenlijk altijd meer wil dan de andere kant van de tafel zal geven. Gezond sparren om een gezamenlijke ambitie waar te maken.
En je onderhandelt op zo'n moment natuurlijk maar alleen met de topkandidaat. Kom je er niet uit dan ga je naar nummer twee op de lijst, die al lang is gevraagd via via of er interesse is om naar PSV te komen. Echter heeft PSV gewoon de verwachting er met Bosz uit te komen.
René1978
Nationale topspeler

Feyenoord gaf vorig seizoen zo'n 36 miljoen uit aan wat later een kampioensselectie zou blijken, dus ik mag hopen dat wij dat ook kunnen, zeker als Sangaré ook nog wordt verkocht.
loginnaam
Internationale topspeler

René1978 wrote: 07 Jun 2023, 11:28
DadOfFour wrote: 07 Jun 2023, 11:18

Dortmund kan tegenwoordig toch alleen om de titel meespelen als Bayern een slecht jaar heeft? En zelfs dan krijgen ze het niet voor elkaar...
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik heb er vertrouwen in!
Ykhim
Lid scoutingsteam

VTheMan wrote: 07 Jun 2023, 11:49Denk je echt dat we geen vijftig miljoen kunnen uitgeven? Dan zijn we al klaar voor het seizoen begint. Na de verkoop van Gakpo/Maduek/Sangare mag ik toch hopen dat we wel een potje van vijftig miljoen hebben. We hebben van die transfergelden letterlijk niks uitgeven.
Maar Sangaré is nog niet weg hè. Dat maakt best een verschil, niet in de laatste plaats voor de garanties die je kunt geven. En dan heb je nog casus Xavi. Als die voor 12 miljoen zou vertrekken, dan zit je met een behoorlijk probleem.
René1978
Nationale topspeler

loginnaam wrote: 07 Jun 2023, 11:57
René1978 wrote: 07 Jun 2023, 11:28

Dortmund kan tegenwoordig toch alleen om de titel meespelen als Bayern een slecht jaar heeft? En zelfs dan krijgen ze het niet voor elkaar...
Was een geintje natuurlijk, ik wilde Ajax niet noemen. ;)
Ardbeg
Mister PSV

Ykhim wrote: 07 Jun 2023, 12:00
VTheMan wrote: 07 Jun 2023, 11:49Denk je echt dat we geen vijftig miljoen kunnen uitgeven? Dan zijn we al klaar voor het seizoen begint. Na de verkoop van Gakpo/Maduek/Sangare mag ik toch hopen dat we wel een potje van vijftig miljoen hebben. We hebben van die transfergelden letterlijk niks uitgeven.
Maar Sangaré is nog niet weg hè. Dat maakt best een verschil, niet in de laatste plaats voor de garanties die je kunt geven. En dan heb je nog casus Xavi. Als die voor 12 miljoen zou vertrekken, dan zit je met een behoorlijk probleem.
Dat ie idd maar gauw bijtekent. Zonder clausule.
loginnaam
Internationale topspeler

11 Tinus wrote: 07 Jun 2023, 11:50 Ik denk dat @MaartenV wel een goed punt heeft. Bosz heeft de ambitie om kampioen te worden en wil de beste selectie mogelijk. PSV heeft de ambitie om kampioen te worden waarbij een 2e plek (en eventueel een keer voor de verandering een KNVB beker) niet rampzalig is voor de langere termijn. Maar toch denk ik dat iedereen aan de onderhandelingstafel maar 1 ding wil en dat is plaatsing voor de CL + kampioen worden met PSV. Daarnaast is er voor PSV ook alles aan gelegen om financieel gezond te blijven en verder te kijken naar dit jaar. En daar is Bosz natuurlijk wel gewoon een passant in zoals Roger dat ook was. Wel een passant die ons echt 3 treden omhoog kan helpen maar die garantie is er niet op dit moment.
Aim for the moon, even if you miss you still end up between the stars. M.a.w. door juist het landskampioenschap als doel te stellen, is de kans het grootste om bij de eerste 2 te eindigen. Als je al uit gaat van een plek bij de eerste 2 is goed genoeg, dan haal je niet het beste uit je zelf en kom je mogelijk dus nog lager terecht dan je zou willen.
loginnaam
Internationale topspeler

René1978 wrote: 07 Jun 2023, 12:01
loginnaam wrote: 07 Jun 2023, 11:57

Was een geintje natuurlijk, ik wilde Ajax niet noemen. ;)
Die hadden Viergever toen dus zij waren in dat seizoen ook geen club die om de titel kon spelen ;)
Persepolis
Vedette

In het geval van Ruud ben ik het met je eens. Die is genaaid. Maar volgens mij is Schmidt in heel veel dingen gefaciliteerd om het hem zo makkelijk mogelijk te maken.Die hele Duitse invasie heeft ons bakken met geld gekost en bijzonder weinig opgeleverd.
Is dat zo? Laten we naar de transferwindows kijken. In de zomer van 2020, met een zwakke selectie op de meeste posities, is er in welgeteld 3 spelers een transfersom uitgegeven: Sangaré (vervanger van Hendrix), Max (vervanger van Rodriguez) en 3e keeper Müller. Verder zullen Zahavi (vervanger Lammers) en Götze een meer dan aardige salaris hebben ontvangen, maar daar worden wel vaker uitzonderingen in gemaakt bij PSV. Mvogo en Fein zijn gehuurd. Dus 5 beoogde basisspelers, wat best normaal is voor PSV, voor ongeveer 16 miljoen aan transfer/huursommen. In de winter is er niks gebeurt. Zomer 2021: Met Malen en Dumfries vertrekken 2 van de beste spelers, evenals vaste basisspeler Rosario, voor meer dan 50 miljoen euro. Malen is vervangen door de gehuurde, en tekortkomende, Vinicius die pas op de laatste dag kwam. Dumfries is niet vervangen, want Teze zou het even invullen. Voor de plek van Rosario komen 2 transfervrije spelers: de al 3 jaar geblesseerde Van Ginkel, die nooit meer in de buurt van zijn oude niveau kwam, en Pröpper, die nauwelijks speelde en waar later van bleek dat hij de motivatie totaal niet had en wilde stoppen. 2 spelers waar je, even cru gezegd, heel weinig aan had. Verder kwam transfervrij een beoogde reserve back, Mwene, en werd er 6 miljoen uitgegeven aan Drommel en Ramalho. In de winter werd vervolgens eindelijk een middenvelder gehad: Veerman voor 6 miljoen. Dan heb je het in totaal over ongeveer 30 miljoen aan transfersommen in 4 windows, wat echt peanuts is anno 2020-2021. Zeker in vergelijking met de transfersommen die PSV ontving in die periode. Die "Duitse invasie" gaat verder over 4 Duitse spelers, de gehuurde Fein, 3e keeper Müller voor 5 ton gekomen, Max die voor 7 miljoen kwam en al veel langer op de lijstjes bij PSV stond, en Götze die een dik salaris kreeg maar dat ook waarmaakte als een van de beste en belangrijkste spelers vorig seizoen. Mwene en Mvogo zijn geen Duitsers maar kwamen wel van Duitse clubs, en waren gehuurd en transfervrij. Vind je echt dat Schmidt zo goed gefaciliteerd is, dat er zoveel geïnvesteerd mocht worden en dat dit zijn ideale aanwinsten waren? Dat blijkt dus nergens uit.
Schmidt is echt net zo hard genaaid hoor, met 3 belangrijke basisspelers die werden verkocht en geen (fatsoenlijke) vervangers voor werden gehaald, en voor de rest zeer, zeer beperkte investeringsmogelijkheden waardoor vooruitgang zeer lastig werd gemaakt.
Last edited by Persepolis on 07 Jun 2023, 14:11, edited 1 time in total.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

loginnaam wrote: 07 Jun 2023, 12:02
11 Tinus wrote: 07 Jun 2023, 11:50 Ik denk dat @MaartenV wel een goed punt heeft. Bosz heeft de ambitie om kampioen te worden en wil de beste selectie mogelijk. PSV heeft de ambitie om kampioen te worden waarbij een 2e plek (en eventueel een keer voor de verandering een KNVB beker) niet rampzalig is voor de langere termijn. Maar toch denk ik dat iedereen aan de onderhandelingstafel maar 1 ding wil en dat is plaatsing voor de CL + kampioen worden met PSV. Daarnaast is er voor PSV ook alles aan gelegen om financieel gezond te blijven en verder te kijken naar dit jaar. En daar is Bosz natuurlijk wel gewoon een passant in zoals Roger dat ook was. Wel een passant die ons echt 3 treden omhoog kan helpen maar die garantie is er niet op dit moment.
Aim for the moon, even if you miss you still end up between the stars. M.a.w. door juist het landskampioenschap als doel te stellen, is de kans het grootste om bij de eerste 2 te eindigen. Als je al uit gaat van een plek bij de eerste 2 is goed genoeg, dan haal je niet het beste uit je zelf en kom je mogelijk dus nog lager terecht dan je zou willen.
Dit is de precies wat ik niet zeg. PSV wil ook kampioen worden, die gaan niet voor een top 2 notering. Maar PSV moet het doen met een kleine risicospreiding en Bosz kan het niet schelen als we over 3 jaar vast zitten in de Conference League.

Neem maar van mij aan dat die 3 gasten aan de tafel een plan maken om kampioen te worden wat binnen de gestelde kaders past. Een trainer zal altijd meer willen want een trainer is net een mens en dus nooit tevreden; hoe meer je krijgt, hoe meer je nodig hebt.
MaartenV
Nationale topspeler

DonyellMalen wrote: 07 Jun 2023, 11:52 Bosz heeft bewijsdrang om een titel te pakken en PSV gaat elk jaar voor de landstitel. Dat Bosz een coach voor de lange termijn is, betekent dit niet dat hij aarzelt om vanaf het allereerste jaar zijn ambities voor het kampioenschap uit te spreken. Hij kan prima een goed fundament leggen voor de toekomst terwijl hij aan de doelstellingen werkt. Dus waarom zou Rik dat uit z'n duim zuigen, @MaartenV? Het toont juist ambitie aan, precies de geluiden die je wil horen als supporter. PSV dient altijd te spelen om het landskampioenschap en daar passen deze 'uitspraken' juist bij.
"Terug naar Bosz, die de selectie van PSV als hét onderwerp van discussie zal zien. Hij heeft in de onderhandelingen met de club gezegd dat hij per se kampioen wil worden. Niks tussenjaar of opbouwjaar dus en dat noopt PSV tot actie."

Ik vind dit dus een vreemde uitspraak. Met een coach die vindt dat hij in het verleden vaak niet de successen heeft kunnen halen omdat hij het proces niet heeft kunnen voltooien lijkt het me dat de nadruk heel anders zou moeten liggen. Ik zou iets verwachten als : het is duidelijk dat de huidige selectie verre van een droomselectie is voor het type voetbal dat bosz ambieert. Daarom zullen er veel veranderingen nodig zijn te beginnen in deze transferperiode en te vervolgen in de winterse en volgende zomerse transferperiode. Bij PSV krijgt Bosz de kans om te bouwen en zal van hem niet direct het eerste jaar een kampioenschap worden geeist. "

Nogmaals, het contrast in hoe de verhoudingen liggen tussen directie en coach tov Ruud is nu al enorm. En het is niet zo dat de directie voor de grap Ruud met een beperkte selectie heeft opgezadeld en de winterse verkopen. Dat was gewoon noodzakelijk. Een coach is nooit meer dan de club.

Het is ook onzinnig om per sé kampioen te willen worden dit jaar. Komend jaar staan Ajax (vanwege budget) en Feyenoord (vanwege doortrekken huidige lijn en cl budget) er gewoon beter voor. Al denk ik wel dat Feyenoord zonder Kokcu door de mand gaat vallen.
Last edited by MaartenV on 07 Jun 2023, 12:24, edited 2 times in total.
DonyellMalen
Legende

Ykhim wrote: 07 Jun 2023, 11:42 Het klinkt positief, maar ik neem aan dat elke andere coach er hetzelfde in zou staan. Het zegt bovendien niks over het vervolg. Nou heb ik ook wel een beetje het gevoel dat er een gat zit tussen geen tussen- of opbouwjaar willen enerzijds, en (transfer)waarde willen creëren anderzijds. Voor dat eerste heb je een paar extra topspelers nodig (en die kosten veel geld), voor dat laatste heb je toch ook jonge spelers én ruimte voor ontwikkeling nodig, wat onvermijdelijk gepaard moet gaan met fouten maken. Daarin moet je als club en trainer een goeie balans vinden. Dat lijkt me zo eenvoudig nog niet.

De balans vinden is daarin het juiste, klopt. Bij een coach als Bosz, die zijn elftal hoe dan ook minder stroperig laat spelen als Ruud, creëert PSV sowieso meer transferwaarde. Bij aanvallender spel leveren je spelers automatisch meer geld op omdat het aantrekkelijker oogt (en betere stats/data halen) voor de buitenwereld en daarmee ook andere clubs.

Afgelopen seizoen is er bij weinig spelers extra transferwaarde gecreëerd. Xavi natuurlijk, maar afgezien van hem, welke spelers nog meer? Bakayoko en Veerman wellicht, maar dan houdt het toch echt op. Bosz is in ieder geval een trainer die in het verleden heeft aangetoond spelers beter te kunnen maken en daarnaast mee is gegaan in de verandering van het voetbal, dingen die ik bij Ruud gewoon miste.
Last edited by DonyellMalen on 07 Jun 2023, 13:10, edited 1 time in total.
Post Reply