Xavi in de EL dit seizoen. Wat een speler.
Xavi Simons
-
- Lid van verdienste
Ik vind onderstaande uitspraak niet echt matchen met een speler die op het punt staat zijn contract te verlengen:
"We willen hem uiteraard heel graag behouden. Dat er flink aan die jongen getrokken wordt omdat het een goede voetballer is, is duidelijk. Hij begint nu eerst bij ons. Xavi heeft gewoon een contract en dat is ook heel logisch.”
Vooral het woordje 'eerst' vind ik een behoorlijke slag om de arm.
"We willen hem uiteraard heel graag behouden. Dat er flink aan die jongen getrokken wordt omdat het een goede voetballer is, is duidelijk. Hij begint nu eerst bij ons. Xavi heeft gewoon een contract en dat is ook heel logisch.”
- PSVerDenBosch
- Basisspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Xavi aankomend seizoen nummer 10. Het is nu eigenlijk wel bijna officieel. Ze laten mensen niet nummer 10 op hun shirt zetten voor aankomend seizoen als ze nog niet zeker zijn.
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Hoezeer ik hoop (en denk) dat Xavi gewoon blijft, dit lijkt me niet helemaal waar. Xavi kan voor nu best 10 hebben, maar als hij gaat krijgt zijn vervanger dat toch gewoon?PSVerDenBosch wrote: ↑08 Jul 2023, 21:22 Xavi aankomend seizoen nummer 10. Het is nu eigenlijk wel bijna officieel. Ze laten mensen niet nummer 10 op hun shirt zetten voor aankomend seizoen als ze nog niet zeker zijn.
- PSVerDenBosch
- Basisspeler
Dan kun je toch mensen niet de naam Xavi erop laten zetten? Normaliter laten ze de nummers pas begin van het seizoen vaststellen. Dit is voor de merchandise zodat mensen hun favoriete speler achterop het shirt kunnen laten zetten. Als ze dit dus al officieel maken verwacht ik dat er een gedachte achterzit. Weet het bijna wel zekerVanthaman18 wrote: ↑08 Jul 2023, 21:27Hoezeer ik hoop (en denk) dat Xavi gewoon blijft, dit lijkt me niet helemaal waar. Xavi kan voor nu best 10 hebben, maar als hij gaat krijgt zijn vervanger dat toch gewoon?PSVerDenBosch wrote: ↑08 Jul 2023, 21:22 Xavi aankomend seizoen nummer 10. Het is nu eigenlijk wel bijna officieel. Ze laten mensen niet nummer 10 op hun shirt zetten voor aankomend seizoen als ze nog niet zeker zijn.
- GillesdelaCroquette
Ik denk dat je er teveel achter zoekt. Bosz praat gewoon behoedzaam zolang er niks definitief is. Was ook heel voorzichtig in zijn bewoordingen rondom Lang en een paar uur later is dat rond.Wilysimba wrote: ↑08 Jul 2023, 20:55 Ik vind onderstaande uitspraak niet echt matchen met een speler die op het punt staat zijn contract te verlengen:
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
-
- Talent
- Clubvoorkeur: PSV, Liverpool
Dit lijkt me juist heel logisch. Dit geeft de minste speculaties. Als je Noa Lang nummer 7 geeft en dan het nieuwe nummer van Xavi niet zou communiceren. Wat denk je dat er dan gebeurd was?PSVerDenBosch wrote: ↑08 Jul 2023, 21:22 Xavi aankomend seizoen nummer 10. Het is nu eigenlijk wel bijna officieel. Ze laten mensen niet nummer 10 op hun shirt zetten voor aankomend seizoen als ze nog niet zeker zijn.
- ComeOnPSV
- Vedette
Ik denk dat we voor donderdag echt wel meer weten omtrent Simons.
Vanaf zondag zal PSV iedere dag ook met Simons zitten om te spreken over zijn toekomst. Donderdag op trainingskamp dus zou je zeggen dat daarvoor duidelijkheid moet zijn.
Vanaf zondag zal PSV iedere dag ook met Simons zitten om te spreken over zijn toekomst. Donderdag op trainingskamp dus zou je zeggen dat daarvoor duidelijkheid moet zijn.
-
- Lid 2e elftal
Lang lijkt juist graag met nummer 10 te spelen. Waarschijnlijk wishfull thinking, maar logischer is het dat Xavi heeft aangegeven met nummer 10 te willen spelen. Anders was het logischer geweest om Lang gewoon zijn favoriete nummer 10 te geven. En als hij wel liever 7 had gehad dan hadden ze het ook nog kunnen veranderen nadat Xavi was vertrokken.
Mij lijkt het positief nieuws.
Mij lijkt het positief nieuws.
-
- Legende
het is wel een positief teken. Ervan uitgaande dat PSV en Lang er deze week uit zijn gekomen, en dat Lang dus deze week vroeg: ik wil met nummer 10 spelen, waarop PSV antwoord: dat is NET vergeven aan Xavi....
ja, het is een Zapruder analyse van jewelste, maar het biedt wel hoop. Je gaat Xavi niet (nu al) een nummer 10 geven, als er geen sterke indicatie is dat hij blijft/bijtekent lijkt mij.
ja, het is een Zapruder analyse van jewelste, maar het biedt wel hoop. Je gaat Xavi niet (nu al) een nummer 10 geven, als er geen sterke indicatie is dat hij blijft/bijtekent lijkt mij.
-
- Legende
Je merkt dat PSV er wel alles aan doet om Simons nog een jaar te kunnen behouden. Mocht het ook daadwerkelijk lukken, dan zijn de voorste 4 posities voor PSV echt wel voor PSV begrippen in orde. Bakayoko is dan de minste en het meest wisselvallig, maar die is wel stappen aan het maken. Tevens ook goed dat hij bij het nationale team van België al in beeld is. Het gaat de goede kant op en dan is het wachten op de andere linies.
-
- Nationale topspeler
Ja want de directie denkt hetzelfde als de supporters. Die gaan hier echt niet zo paniekerig mee om als de supporters hoor, ben maar niet bang.
Lang had het over de gesprekken van de afgelopen 2 weken dus zo lang is het niet geleden dat Xavi heeft aangegeven nummer 10 te willen.
-
Ik hoop het inderdaad niet.Smeets14 wrote: ↑08 Jul 2023, 22:57Ja want de directie denkt hetzelfde als de supporters. Die gaan hier echt niet zo paniekerig mee om als de supporters hoor, ben maar niet bang.
Lang had het over de gesprekken van de afgelopen 2 weken dus zo lang is het niet geleden dat Xavi heeft aangegeven nummer 10 te willen.
Xavi heeft zijn keuze allang gemaakt. Het gesprek met Xavi en PSV (Bosz en Steward) heeft al lang plaatsgevonden en Xavi heeft zijn keuze gemaakt, net als Bosz en Steward uiteraard. Nu vinden de gesprekken met de zaakwaarnemer plaats en dat heeft gewoon tijd nodig. Zie het zelfde proces als met Bosz, dat had ook z’n tijd nodig en dat lag echt niet alleen aan Bosz persoonlijk maar ook aan een zaakwaarnemer die op pad wordt gestuurd om voor zijn cliënt de beste deal te sluiten. Eerst wordt er met de trainer / speler afgetast en als dat matcht komt de zaakwaarnemer aan de beurt om de deal rond te maken en dat vergt gewoon tijd. Geen inside info maar ik loop lang genoeg mee om processen te herkennen. De keuze is door beide partijen allang gemaakt en nu is het aan de zaakwaarnemer enerzijds om de beste deal te sluiten en de RVC anderzijds om ook hun fiat te geven. Duurt even en dat kan er best flink aan toe gaan met zeker ook nog wel een spanningsveld maar uiteindelijk kunnen de onderliggende partijen (directie in geval van PSV en speler in geval van zaakwaarnemer) genoeg druk uit oefenen mocht de zaak echt in een patstelling komen. Alle vertrouwen dat dit goed komt met een resultaat dat uiteindelijk voor beide partijen bevredigend is. Remeber casus Peirero. Daar werd door beide partijen blufpoker van de bovenste plank gespeeld. Patstelling maar uiteindelijk waren het Peirero enerzijds en Peter Fossen anderzijds die beide partijen toch wisten te bewegen om de deal te beklinken. Geen van beide partijen kan het zich veroorloven om de deal alsnog te laten klappen, alleen willen ze allebei het maximale / minimale eruit halen / uitgeven. Dit soort contracten vergt gewoon tijd en in principe maken ‘buitenstaanders’ de deal en die zijn emotioneel wat minder betrokken en hebben daardoor een wat langere adem.
- VTheMan
- Meervoudig international
- Favoriete speler: Bakayoko
Goed stukje! Tip voor de volgende keer bij een lap tekst is gebruik alinea's, dat leest net even wat makkelijker.Lente wrote: ↑08 Jul 2023, 23:26 Xavi heeft zijn keuze allang gemaakt. Het gesprek met Xavi en PSV (Bosz en Steward) heeft al lang plaatsgevonden en Xavi heeft zijn keuze gemaakt, net als Bosz en Steward uiteraard. Nu vinden de gesprekken met de zaakwaarnemer plaats en dat heeft gewoon tijd nodig. Zie het zelfde proces als met Bosz, dat had ook z’n tijd nodig en dat lag echt niet alleen aan Bosz persoonlijk maar ook aan een zaakwaarnemer die op pad wordt gestuurd om voor zijn cliënt de beste deal te sluiten. Eerst wordt er met de trainer / speler afgetast en als dat matcht komt de zaakwaarnemer aan de beurt om de deal rond te maken en dat vergt gewoon tijd. Geen inside info maar ik loop lang genoeg mee om processen te herkennen. De keuze is door beide partijen allang gemaakt en nu is het aan de zaakwaarnemer enerzijds om de beste deal te sluiten en de RVC anderzijds om ook hun fiat te geven. Duurt even en dat kan er best flink aan toe gaan met zeker ook nog wel een spanningsveld maar uiteindelijk kunnen de onderliggende partijen (directie in geval van PSV en speler in geval van zaakwaarnemer) genoeg druk uit oefenen mocht de zaak echt in een patstelling komen. Alle vertrouwen dat dit goed komt met een resultaat dat uiteindelijk voor beide partijen bevredigend is. Remeber casus Peirero. Daar werd door beide partijen blufpoker van de bovenste plank gespeeld. Patstelling maar uiteindelijk waren het Peirero enerzijds en Peter Fossen anderzijds die beide partijen toch wisten te bewegen om de deal te beklinken. Geen van beide partijen kan het zich veroorloven om de deal alsnog te laten klappen, alleen willen ze allebei het maximale / minimale eruit halen / uitgeven. Dit soort contracten vergt gewoon tijd en in principe maken ‘buitenstaanders’ de deal en die zijn emotioneel wat minder betrokken en hebben daardoor een wat langere adem.
- ShovingNE2
- Site Admin
Nog niet eens dat Xavi nummer 10 krijgt. Maar meer wat Noa daarover zegt neemt bij mij alle twijfels weg. Xavi tekent bij. 100% overtuigd.
Luister vanaf 4:25 over de nummers. Xavi blijft.
Luister vanaf 4:25 over de nummers. Xavi blijft.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Precies dat, maar ook wat Lang helemaal aan het begin van het interview zegt. Lang had twee weken geleden al de keuze gemaakt, alleen waren het daarna nog twee lange weken om af te wachten tot de zaakwaarnemer hem definitief binnen kopt. In mijn ogen hetzelfde wat er met Xavi gebeurt, Xavi heeft zijn keuze gemaakt (en zelfs al zijn rugnummer gekregen) en nu is het aan de zaakwaarnemer om hem binnen te koppen.
Last edited by Lente on 09 Jul 2023, 11:51, edited 1 time in total.
-
- Vedette
Morgen is het 10-7 en dan wordt onze nummer 7 van afgelopen jaar definitief de 10 voor dit seizoen
- Smell Rock
- Verbannen
Inderdaad, Lang wilde nummer 10 dragen, maar kreeg te horen dat Xavi dat komend jaar draagt hoeraPSVerDenBosch wrote: ↑08 Jul 2023, 21:22 Xavi aankomend seizoen nummer 10. Het is nu eigenlijk wel bijna officieel. Ze laten mensen niet nummer 10 op hun shirt zetten voor aankomend seizoen als ze nog niet zeker zijn.
Full speed or nothing
- Standbeeld
- Mister PSV
Zolang er niks geks gebeurt verwacht Rik dat het snel rond komt. Deze week of volgende week is de verwachting.