Ibrahim Sangaré

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 12 Jul 2023, 23:05 PSV moet het clausule bedrag aanhouden. Het bod van Forest zou de grotere clubs wakker moeten maken. De top 6/7 clubs hebben al middenvelders gehaald en in de clubs speelt veel klein grut momenteel (Luton, Brentford, Brighton, Fulham enz.), dus het zal net van dat ene juiste bod af gaan hangen.
Er zijn genoeg clubs die hem niet naar Nottingham zullen laten gaan inderdaad. Perfect, laat ze maar overbieden. Fantastische timing en heerlijk dat het grootste deel van de inkomsten geherinvesteerd kunnen worden in de selectie.
User avatar
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Posts: 595
Joined: 24 Jun 2022, 11:12
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Couhaib Driouech
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Breur wrote: 12 Jul 2023, 22:54
Tyyne wrote: 12 Jul 2023, 22:52 Vraag me af of 37.5 überhaupt realistisch is na een minder seizoen en met wat het lijkt minder interesse/hype.
Persoonlijk zou ik liever nu rond de 25-30 miljoen krijgen en snel kunnen doorschakelen dan gokken dat een club rond het gewenste bedrag gaat betalen.
25 is 12,5 miljoen minder(1/3e) omdat je ongeduldig bent. Ga je thuis ook zo om met je financiën?
Nee, maar als ik iets op marktplaats zet voor een bepaald bedrag en de waarde ervan lijkt niet meer te stijgen en ik krijg ook geen enkele koper, dan ga ik omlaag met de prijs.

Wat als je straks alsnog geen club vindt die het gewenste bedrag geeft? Dan moet je of alsnog goedkoper verkopen en heb je minder tijd om een vervanger te kopen en in te passen, tenzij je de vervanger van te voren koopt maar dat helpt de prijs ook niet en dan moet je eigenlijk wel verkopen.
Of je houdt hem, loopt het risico dat je een speler hebt die niet blij is en niet zijn niveau haalt, en je weet alsnog niet of je wel het gewenste bedrag krijgt.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persepolis wrote: 12 Jul 2023, 23:06
milansandro wrote: 12 Jul 2023, 22:43
"Although no deals were eye-wateringly expensive by modern Premier League standards – Morgan Gibbs-White was the priciest at an initial £25m and his was the only deal above £20m – the sheer quantity of players brought in saw Cooper’s side outspend some illustrious clubs"

Genoeg geld maar nog nooit boven de 30 miljoen euro gespendeerd..
Wie zegt dat ze dat nu wel doen?
Jij?
Ten eerste, er worden elk jaar transferrecords verpletterd door PL clubs. Wat dat soort clubs in het verleden hebben uitgegeven zegt dus geen reet. Ten tweede, wat @GillesdelaCroquette zegt. Ten derde, als ze het niet willen dan betalen ze het toch lekker niet? Wat voor een onderhandelaar ben je als je zegt "oh, ik heb op transfermarkt gekeken en zie dat jullie het niet zo leuk vinden om zoveel uit te geven voor 1 speler. We doen er een paar miljoen vanaf man, komt goed." Jezelf laten leiden door wat zo'n club in het verleden heeft uitgegeven, dat is zwak onderhandelen. Vandaar mijn reactie.
En misschien gaat PSV toch akkoord tussen de 32 en 35 miljoen..
Zodat ze zelf snel de spelers kunnen halen die zo nodig achtten..
Voordat die al door andere clubs zijn aangekocht..
En daar valt ook wat voor te zeggen..
We zullen het wel zien de komende periode..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voordeel van een clausule: dat is de marker, je gaat niet onderhandelen.
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3,416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Precies. Niet onderhandelen en rustig wachten. Zodra de transferperiode meer op gang komt en er worden meer PL clubs concreet, krijgen ze last van FOMO en betalen ze die 37 echt wel.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

koetje wrote: 12 Jul 2023, 23:36 Voordeel van een clausule: dat is de marker, je gaat niet onderhandelen.
Of snel akkoord voor €32M en dan een leuke doorverkooppercentage erbovenop eisen…
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2,031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heb eerlijk gezegd wel liever 34 + 20% doorverkoop dan 37 denk ik.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ze doen echt geen bod zonder de bereidheid om dicht bij de vraagprijs te komen, of het bedrag dat door de zaakwaarnemer is benoemd als ‘voldoende om hem binnen te halen’. De absolute vraagprijs (lees: clausule bedrag) word zelden betaald, bovendien is de hoogte van die clausule destijds door de voorgaande TD vastgelegd. Je kan je voorstellen dat er met nieuwe mensen aan het roer ook een ander beleid is gekomen wat betreft de prijs voor Ibi, mede doordat we ook Madueke, Gakpo en Guti in de tussentijd voor veel geld hebben kunnen verkopen (bij elkaar opgeteld dan). Niemand binnen de club had verwacht dat iemand zoveel voor Noni zou neertellen, zo gaf Brands later ook aan. Dat kan als soort van compensatie worden gezien. Ik verwacht daarom niet dat PSV écht 37,5 gaat vangen, al zal hij ook niet voor een kratje bier vertrekken. Die clausule geeft gelukkig wel een kader aan, anders zit je straks in een vervelende situatie dat Ibi misschien wel heel graag weg wilt en PSV een kutbedrag moet gaan accepteren. Ibi heeft zelf getekend voor die clausule, dus hij kan niet gaan muiten. Het is meer bedoeld om hem niet te ver onder die waarde te verkopen.

Als het dan toch moet gebeuren, make it quick and painless. Kan je daarna Vranckx, een goeie vervanger voor Guti en een top CV halen, dan heb je al met al een uitstekende window gedraaid. Maar dat is alleen de window, daar win je geen prijzen mee, ook al lijkt het tegenwoordig voor velen een competitie op zich.
Pijltje
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 23 Jun 2022, 19:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 13 Jul 2023, 02:17 Ze doen echt geen bod zonder de bereidheid om dicht bij de vraagprijs te komen, of het bedrag dat door de zaakwaarnemer is benoemd als ‘voldoende om hem binnen te halen

Dat deden ze vorig jaar dus wel volgens Rik Elfrink. En dan heb je het dus over een bedrag dat echt onder de 30 moet hebben gezeten. Oftewel, best wel kans dat dit niet de club gaat zijn.
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nogmaals, de zaken zullen waarschijnlijk iets anders liggen doordat in de tussentijd het een en ander is gebeurd. Ze zetten laag in, logisch, maar gaan vooral door de clausule niet weer een blauwtje willen lopen. Ze gaan echt nog wel richting een acceptabel bod, echter moeten ze uitkijken dat niet andere clubs hem voor hun neus gaan wegkapen. Het spel voor Ibi is nu op de wagen. Helaas.
User avatar
PSV 1973
Lid 2e elftal
Posts: 198
Joined: 06 Jun 2023, 10:49
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En dit bericht. Ik weet niet hoe betrouwbaar The Athletic is maar hier staat dat PSV rond de 40M wil hebben. ik zou niet weten hoe dat kan met die clausule. Het lijkt dat ze willen wachten tot 1 augustus a.s.
https://www.soccernews.nl/news/premier- ... p-sangare/
User avatar
BlackMambaSanga
Veelbelovend talent
Posts: 109
Joined: 13 Jun 2023, 20:06
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Favoriete speler: Ibrahim Sangare
Send Prediction League reminder to second email adress: No

And here we go again. Nu hoopt men omdat het Sangare is en hij niet net als Xavi maar 6mln opleverd dat hij vertrekt.

Want dan kunnen we nog meer spelers kopen.

Hadden Baumgartl en Romalho nou een gelimiteerde tranfsersom van 1 euro waren we daar tenminste ook snel vanaf. (😏)
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Al met al was de clausule wel prima. We hadden er nooit veel meer uitgehaald dan dit en dan is zo'n clausule wel prettig onderhandelen.

Ik ben overigens ook iemand die liever snel zaken doet zodat je zelf ook sneller vooruit kan MITS zijn verkoop daarvoor nodig is. Als PSV nu Vranckx kan halen zonder verkoop van Sangaré dan kun je prima nog even wachten. Maar als je als vervanger van Sangaré iemand op het oog hebt is snel handelen wellicht het verschil tussen iemand kunnen halen die bovenaan het lijstje staat of iemand niet kunnen halen.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dit bericht van Forest is natuurlijk top. Nu zullen er meerdere partijen gaan komen.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tovast wrote: 13 Jul 2023, 00:04 Heb eerlijk gezegd wel liever 34 + 20% doorverkoop dan 37 denk ik.
Ik niet.

Doorverkooppercentage is in principe over de winst die een club op een speler maakt. Dat betekent dat Sangaré voor een bedrag van > 52 miljoen euro moet vertrekken om de deal met doorverkooppercentage financieel aantrekkelijker te maken. Ik ben daar helemaal niet zo zeker van eerlijk gezegd, en eigenlijk ligt die 52 miljoen nog iets hoger corrigerende met inflatie. Nee, doe mij die 37,5 miljoen maar rechtstreeks op de rekening.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Robson de Souza wrote: 13 Jul 2023, 06:57 Dit bericht van Forest is natuurlijk top. Nu zullen er meerdere partijen gaan komen.
Moet Fabrizio natuurlijk wel nog even knallen en het bericht elke 36 uur retweeten.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV 1973 wrote: 13 Jul 2023, 03:03 En dit bericht. Ik weet niet hoe betrouwbaar The Athletic is maar hier staat dat PSV rond de 40M wil hebben. ik zou niet weten hoe dat kan met die clausule. Het lijkt dat ze willen wachten tot 1 augustus a.s.
https://www.soccernews.nl/news/premier- ... p-sangare/
Er klopt niks van die 40mln. In het originele artikel hebben ze het over +/- 35mln.
Paulus1913
Regelmatige invaller
Posts: 303
Joined: 30 Aug 2022, 13:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vermoed dat er straks lachend 37.5 word afgetikt, ook na 1 augustus (wellicht wel meer dan). Ik houd van Sangare, maar ik denk dat PSV het geld nu wel echt nodig heeft om de zwakke achterste linie te versterken. Je kunt zo’n goed middenveld hebben maar er moet gewoon echt kwaliteit bij achterin. Ik hoop toch echt dat die Braziliaanse krullenbol al is verkocht voordat we aan de CL campagne beginnen. Timo Baumgartl ook natuurlijk, desnoods contract ontbinden.
Kezmania
Meervoudig international
Posts: 1,336
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Krijg sterk het gevoel dat men hem nu wel heel graag wil laten gaan zodat we weer lekker spelers kunnen kopen om aan ieders behoefte aan dopamine te voldoen, maar ik vind Nottingham Forrest toch wel een beetje karig. Zou het mooier voor hem vinden als hij wat hogerop raakt.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Standbeeld wrote: 13 Jul 2023, 07:23
PSV 1973 wrote: 13 Jul 2023, 03:03 En dit bericht. Ik weet niet hoe betrouwbaar The Athletic is maar hier staat dat PSV rond de 40M wil hebben. ik zou niet weten hoe dat kan met die clausule. Het lijkt dat ze willen wachten tot 1 augustus a.s.
https://www.soccernews.nl/news/premier- ... p-sangare/
Er klopt niks van die 40mln. In het originele artikel hebben ze het over +/- 35mln.
In het originele artikel staat "Sangaré's price tag is understood to be upwards of 30 million gpb (35 million euros)". Dus ze zeggen niks meer dan dat zijn vraagprijs meer dan 35 miljoen euro is. Dat klopt, 37 miljoen dus. Helemaal geen conclusies uit te trekken dus wb hoeveel Nottingham heeft geboden of wilt betalen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat we überhaupt serieus ingaan op een artikel van Soccernews zegt genoeg. :tear:
Paulus1913
Regelmatige invaller
Posts: 303
Joined: 30 Aug 2022, 13:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kezmania wrote: 13 Jul 2023, 08:08 Krijg sterk het gevoel dat men hem nu wel heel graag wil laten gaan zodat we weer lekker spelers kunnen kopen om aan ieders behoefte aan dopamine te voldoen, maar ik vind Nottingham Forrest toch wel een beetje karig. Zou het mooier voor hem vinden als hij wat hogerop raakt.
Dus jij hebt liever dat Sangare bij Chelsea tekent op 29 augustus en dat PSV weer in een Gakpo-achtige situatie komt op de laatste transferdagen? Gaat Earnest nooit laten gebeuren.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nottingham is zeker een leuk team voor Sangaré. Kan daar na 1 á 2 goede jaren ook nog een stap zetten naar een topclub. Is er verzekerd van een basisplaats en het belangrijkste ik verwacht dat Nottingham zeker 30+ wil/gaat betalen.
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Paulus1913 wrote: 13 Jul 2023, 08:42
Kezmania wrote: 13 Jul 2023, 08:08 Krijg sterk het gevoel dat men hem nu wel heel graag wil laten gaan zodat we weer lekker spelers kunnen kopen om aan ieders behoefte aan dopamine te voldoen, maar ik vind Nottingham Forrest toch wel een beetje karig. Zou het mooier voor hem vinden als hij wat hogerop raakt.
Dus jij hebt liever dat Sangare bij Chelsea tekent op 29 augustus en dat PSV weer in een Gakpo-achtige situatie komt op de laatste transferdagen? Gaat Earnest nooit laten gebeuren.
Vanaf 1 augustus geld de clausule volgens mij niet meer, dus dan heeft PSV alle recht om een bod te weigeren.
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1,058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat hij wel iets hoger mikt dan Nottingham Forrest. Ik zou Newcastle United wel een mooie club voor hem vinden, ondanks de overname is de druk niet net zo hoog als bijv bij United om kampioen te worden. Ze investeren daar gericht en slim, mooi stadion, ik zou het wel weten.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
Post Reply