Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
koetje
Legende

Standbeeld wrote: 17 Jul 2023, 18:53 Schreuder reist helemaal naar Oostenrijk af en ja, voor wat eigenlijk? Hij stelt weer hele fijne vragen hoor.
Lekker snoepreisje.

Vliegtuigje, hotteltje, dinertje. Lekker.
Teletubby
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 17 Jul 2023, 18:55
Standbeeld wrote: 17 Jul 2023, 18:53 Schreuder reist helemaal naar Oostenrijk af en ja, voor wat eigenlijk? Hij stelt weer hele fijne vragen hoor.
om lulletje rozenwater te zijn denk ik. Eerst zat hij al fout over de tijd die nodig is om speelwijze erin te slepen en dan ook nog “voor 6 miljoen koop je geen topscorer”, Bosz: “Volgens mij was Xavi goedkoper dan dat en werd topscorer, het kan dus wel”
Ik ben toch even op onderzoek gegaan omdat de afgelopen 10 jaar de meest random aankopen topscoorder zijn geworden.

22/23: Xavi Simons (0 eurotjes) of douvikas (1.2 miljoen)
21/22: Haller (22,5 miljoen)
20/21: giakoumakis (450.000)
19/20: Dessers (200.000)
18/19: Luuk (5,5 miljoen)
17/18: Jahanbakhsh (1.8 miljoen)
16/17: jorgensen (3,5 miljoen)
15/16: Janssen (500.000)
14/15: Depay (0 euro)
13/14: finbogason (500.000)
12/13: bony (4 miljoen)

Als we de geschiedenis mogen geloven koop je dus 9/10 keer de eredivisie topscoorder voor minder dan 6 miljoen. Ik heb goede hoop dus.
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Teletubby wrote: 17 Jul 2023, 19:25
Sensation wrote: 17 Jul 2023, 18:55

om lulletje rozenwater te zijn denk ik. Eerst zat hij al fout over de tijd die nodig is om speelwijze erin te slepen en dan ook nog “voor 6 miljoen koop je geen topscorer”, Bosz: “Volgens mij was Xavi goedkoper dan dat en werd topscorer, het kan dus wel”
Ik ben toch even op onderzoek gegaan omdat de afgelopen 10 jaar de meest random aankopen topscoorder zijn geworden.

Als we de geschiedenis mogen geloven koop je dus 9/10 keer de eredivisie topscoorder voor minder dan 6 miljoen. Ik heb goede hoop dus.
We hebben al twee of drie potentiële topscorers in huis.
CZ_Code
Nationale topspeler

SKERLA wrote: 17 Jul 2023, 19:43
Teletubby wrote: 17 Jul 2023, 19:25

Mwene, Obispo en Saibari. Come on eigen jeugd en transfervrij!
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

CZ_Code wrote: 17 Jul 2023, 19:49
SKERLA wrote: 17 Jul 2023, 19:43

Mwene, Obispo en Saibari. Come on eigen jeugd en transfervrij!
Kijk, je weet gelijk op wie ik doelde! 👍🏻
René1978
Nationale topspeler

Joep Schreuder is een typetje van Michiel Romeyn toch?
Robson de Souza
Vedette

Wat prettig om naar Bosz te luisteren en goed te horen dat PSV ernstig rekening hield met dit scenario. Dat wil zeggen dat ze dan ook sneller door kunnen schakelen.
Massimo
Legende

koetje wrote: 17 Jul 2023, 18:12 Het is een window van niks tot nu toe en we gaan met een gemankeerde bank de voorronde CL in. Jongens die niet eens hun debuut hebben gemaakt in Jong PSV gaan natuurlijk ons natuurlijk niet helpen in die topwedstrijden. We kunnen daarnaast niet eens bouwen op een fundament van vorig jaar omdat Bosz het 180 graden anders doet als Ruud bij PSV 1 en Ramzi bij Jong.
Eens. Ik ben blij met Pepi en Lang en dat waren ook aankopen die nodig waren, maar verder zit Bosz al bijna halverwege met zijn trainingskamp en ruim 3 weken voor de eerste CL wedstrijd waarbij er nog teveel spelers die op de nominatie om weg te kunnen gaan er nog zijn en er aan de inkomende kant ook nog heel veel gedaan moet worden. Tevens een aantal spelers die nog niet fit waren of nu instromen en spelers die sowieso de voorbereiding missen, al zijn van die 3 er 1 serieus voor de basis.

Ik had wel rekening gehouwen met een moeizame voorbereiding, maar er moet nog wel heel veel in weinig tijd gebeuren.
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
René1978 wrote: 17 Jul 2023, 19:54 Joep Schreuder is een typetje van Michiel Romeyn toch?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Edison
Jeugdspeler
Old name: Supervennegoor
Clubvoorkeur: Pav

Robson de Souza wrote: 17 Jul 2023, 20:14 Wat prettig om naar Bosz te luisteren en goed te horen dat PSV ernstig rekening hield met dit scenario. Dat wil zeggen dat ze dan ook sneller door kunnen schakelen.
Eens, prettig om naar te luisteren en scherp !
Ik ben in vorm, dat buikje hoort bij die vorm
Bram
Nationale topspeler

Ik heb medelijden met Peter als dit het elftal wordt waar hij de voorrondes mee moet doen.
Rikkert1234
Vedette

Ik vind Peter heel erg rustig komen in de interviews met de NOS. Aan de andere kant vond ik het wel alleen niet echt hoopvol over komen hoe hij sprak over de vCL. Hopelijk komt hier snel verandering in.
Heissenberrug
Internationale topspeler

11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ja was een prettig stukje. Je krijgt niet het gevoel dat ie in paniek is geraakt. Die rust die hij uitstraalt vond ik al passen bij PSV maar nu met logo op de borst helemaal. Hopelijk krijgt hij heel snel meer tools.
Heruone
Lid scoutingsteam

De situatie waar PSV momenteel in zit, zou denk ik aan het begin van deze window als worst-case-scenario bestempeld worden. Hopelijk krijgt Bosz de tools.

En tegelijkertijd ben ik heel erg benieuwd naar het proces, want Bosz gaat net als Schmidt linksom of rechtsom manieren vinden om zijn visie te implementeren. Met extra nieuwsgierigheid kijk ik iig naar Land, Van Duiven en Babadi momenteel.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
milansandro
Legende

Massimo wrote: 17 Jul 2023, 20:15
koetje wrote: 17 Jul 2023, 18:12 Het is een window van niks tot nu toe en we gaan met een gemankeerde bank de voorronde CL in. Jongens die niet eens hun debuut hebben gemaakt in Jong PSV gaan natuurlijk ons natuurlijk niet helpen in die topwedstrijden. We kunnen daarnaast niet eens bouwen op een fundament van vorig jaar omdat Bosz het 180 graden anders doet als Ruud bij PSV 1 en Ramzi bij Jong.
Eens. Ik ben blij met Pepi en Lang en dat waren ook aankopen die nodig waren, maar verder zit Bosz al bijna halverwege met zijn trainingskamp en ruim 3 weken voor de eerste CL wedstrijd waarbij er nog teveel spelers die op de nominatie om weg te kunnen gaan er nog zijn en er aan de inkomende kant ook nog heel veel gedaan moet worden. Tevens een aantal spelers die nog niet fit waren of nu instromen en spelers die sowieso de voorbereiding missen, al zijn van die 3 er 1 serieus voor de basis.

Ik had wel rekening gehouwen met een moeizame voorbereiding, maar er moet nog wel heel veel in weinig tijd gebeuren.
@Massimo :huh:
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
VeresRivne
Vedette

Heruone wrote: 18 Jul 2023, 06:33 De situatie waar PSV momenteel in zit, zou denk ik aan het begin van deze window als worst-case-scenario bestempeld worden. Hopelijk krijgt Bosz de tools.

En tegelijkertijd ben ik heel erg benieuwd naar het proces, want Bosz gaat net als Schmidt linksom of rechtsom manieren vinden om zijn visie te implementeren. Met extra nieuwsgierigheid kijk ik iig naar Land, Van Duiven en Babadi momenteel.
Ik denk dat PSV bewust ook wel iets meer risico neemt (spelers komen later) aangezien de concurrentie in VCL in de eerste ronde op Genk na echt wel doenbaar is. Over een paar dagen weet je daar waar je aan toe bent: PSV mag zich door de tweede plek in de Eredivisie in de derde voorronde van de Champions League melden. De loting voor de derde vorrronde vindt op 24 juli plaats. De Eindhovenaren werken het tweeluik op 8 of 9 augustus én op 15 augustus af. Aan de andere kant snap ik dat velen het Baselscenario in hun hoofd hebben.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Heruone
Lid scoutingsteam

VeresRivne wrote: 18 Jul 2023, 07:20
Heruone wrote: 18 Jul 2023, 06:33 De situatie waar PSV momenteel in zit, zou denk ik aan het begin van deze window als worst-case-scenario bestempeld worden. Hopelijk krijgt Bosz de tools.

Ik denk dat PSV bewust ook wel iets meer risico neemt (spelers komen later) aangezien de concurrentie in VCL in de eerste ronde op Genk na echt wel doenbaar is. Over een paar dagen weet je daar waar je aan toe bent: PSV mag zich door de tweede plek in de Eredivisie in de derde voorronde van de Champions League melden. De loting voor de derde vorrronde vindt op 24 juli plaats. De Eindhovenaren werken het tweeluik op 8 of 9 augustus én op 15 augustus af. Aan de andere kant snap ik dat velen het Baselscenario in hun hoofd hebben.
Ja klopt, die 1e ronde moet haalbaar zijn. Tegelijkertijd heb je vanaf dat moment een dubbelschema met weinig trainingsmogelijkheden. Onderschat dat niet met het oog op de ronde daarna.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
ruuddevil
Legende

"Als je de stenen in handen hebt, ben je wellicht wat rustiger. Als je de stenen niet in handen hebt, ben je wat zenuwachtiger".

Dat 2 weken praten heeft weinig geholpen. Zoals het er nu voor staat is Bosz niet te benijden. Realiteit vs (uitgesproken) ambitie ligt vooralsnog mijlenver uit elkaar. En dat is al jaren zo, PSV is alleen ambitieus met woorden, maar niet met daden.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Je hebt met Pepi en Lang de (ogenschijnlijk) nummers 1 op de targetlijst voor die positie gehaald. Ik zou niet willen spreken van een worst-case scenario.
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Absoluut geen worst case scenario. Denk dat dit scenario met Bosz besproken is en dat Lang en Pepi targets nr 1 waren. Ze hadden gehoopt dat Simons zou blijven, dat is een kleine tegenvaller, maar daar zal CDK voor komen. Dan hadden ze verwacht dat Sangare al weg zou zijn zodat ze ook Vranckx en Sanchez zouden kunnen halen. Dat duurt misschien wat langer, maar ik verwacht dat Earnie en Bosz net als ons de urgentie zien dat er snel spelers moeten komen. Mochten ze het gevoel hebben dat deze 2 jongens niet willen komen, schakelen ze door. Heb vertrouwen in onze nieuwe leiding. Bosz straalt ook vertrouwen uit.
El Sordo
Vedette

Het komt toch redelijk in de buurt; je beste speler is weg en het elftal is alles behalve compleet. Los van de trainer staat het elftal er momenteel slechter voor dan eind juli 2022 of begin 2023. Geen probleem op zich, want er is tijd, maar niet heel veel en de klok begint elke dag net wat harder te tikken. Over zeventien dagen moet er een competitief en ingespeeld team staan.
Heruone
Lid scoutingsteam

Sensation wrote: 18 Jul 2023, 07:26

Je hebt met Pepi en Lang de (ogenschijnlijk) nummers 1 op de targetlijst voor die positie gehaald. Ik zou niet willen spreken van een worst-case scenario.
In je aanval zijn de belangrijkste spelers niet in staat om al minimaal 60 minuten te spelen, terwijl je middenveld vrijwel geheel ontmanteld is en je verdediging nog op de schop moet gaan.

Gezien de hoeveelheid posities die PSV nog moet invullen, het budget waarmee PSV werkt en de tijd die het nog heeft, zit het daar imo iig niet ver vanaf ;)
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Hoe dan ook, houvast voor Bosz is hoe hij zal spelen en het team is net zo belangrijk als individuele klasse. Ruud was afhankelijk van Xavi, Bosz kan laten zien dat ie dat niet is. Hij heeft alvast de opvolger van Cody binnen en Pepsi zal Luuk uit de basis spelen. Die 10, 6 en 3 gaan komen.
loginnaam
Internationale topspeler

Heruone wrote: 18 Jul 2023, 07:42
Sensation wrote: 18 Jul 2023, 07:26

In je aanval zijn de belangrijkste spelers niet in staat om al minimaal 60 minuten te spelen, terwijl je middenveld vrijwel geheel ontmanteld is en je verdediging nog op de schop moet gaan.

Gezien de hoeveelheid posities die PSV nog moet invullen, het budget waarmee PSV werkt en de tijd die het nog heeft, zit het daar imo iig niet ver vanaf ;)
Worst-case was het geweest als er nog geen enkele versterking was en Sangaré er met een zware blessure uit ligt tot na het einde van de transferperiode. Nu is het hooguit iets minder dan gehoopt en gewenst.
Post Reply