Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Don’t jinx it!
Massimo
Legende

milansandro Dat was een tikfout, geen spelfout. ;)
alu.w
Regelmatige invaller

RIO wrote: 18 Jul 2023, 07:57Don’t jinx it!
Te laat, het is al gejinxt. Sterkte allemaal!
Massimo
Legende

Bosz had ook qua transferzomer niet een geweldige start bij Ajax. Daardoor stonden Dolberg en Onana er opeens als 17 jarigen. De Ligt was sowieso wel doorgebroken, maar werd ook al op jonge leeftijd een half jaar later opgesteld. Bosz schroomt niet om jonge spelers de kans te geven. Dit heeft hij ook bij Leverkusen en Lyon gedaan. Uiteindelijk gaat het om het vinden van de juiste balans, omdat er ook gepresteerd moet worden.

De selectie is op dit moment allesbehalve in orde en de wedstrijden die er toe doen zijn eerder dan dat de selectie in orde zal zijn. Daarnaast is het de vraag hoe snel ze de manier van spelen van Bosz zullen oppikken. Verder zal het ook een beetje moeten gaan meezitten in de CL voorronde wedstrijden.
VeresRivne
Vedette

Massimo wrote: 18 Jul 2023, 08:52 Bosz had ook qua transferzomer niet een geweldige start bij Ajax. Daardoor stonden Dolberg en Onana er opeens als 17 jarigen. De Ligt was sowieso wel doorgebroken, maar werd ook al op jonge leeftijd een half jaar later opgesteld. Bosz schroomt niet om jonge spelers de kans te geven. Dit heeft hij ook bij Leverkusen en Lyon gedaan. Uiteindelijk gaat het om het vinden van de juiste balans, omdat er ook gepresteerd moet worden.

De selectie is op dit moment allesbehalve in orde en de wedstrijden die er toe doen zijn eerder dan dat de selectie in orde zal zijn. Daarnaast is het de vraag hoe snel ze de manier van spelen van Bosz zullen oppikken. Verder zal het ook een beetje moeten gaan meezitten in de CL voorronde wedstrijden.
Sorry maar er klopt wat niet aan dit verhaal, Onana is van april 96, speelde de eerste vCL wedstrijden niet (zat zelfs niet bij de selectie) en kwam pas vanaf de derde eredvisie wedstrijd op doel te staan. Was dus 20,5 en geen 17. Veel zal aankomen op basiskwaliteit, denk dat het voornaamste echt een basisverdediger is.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
VeresRivne
Vedette

Heruone wrote: 18 Jul 2023, 07:25
VeresRivne wrote: 18 Jul 2023, 07:20

Ik denk dat PSV bewust ook wel iets meer risico neemt (spelers komen later) aangezien de concurrentie in VCL in de eerste ronde op Genk na echt wel doenbaar is. Over een paar dagen weet je daar waar je aan toe bent: PSV mag zich door de tweede plek in de Eredivisie in de derde voorronde van de Champions League melden. De loting voor de derde vorrronde vindt op 24 juli plaats. De Eindhovenaren werken het tweeluik op 8 of 9 augustus én op 15 augustus af. Aan de andere kant snap ik dat velen het Baselscenario in hun hoofd hebben.
Ja klopt, die 1e ronde moet haalbaar zijn. Tegelijkertijd heb je vanaf dat moment een dubbelschema met weinig trainingsmogelijkheden. Onderschat dat niet met het oog op de ronde daarna.
nouja we weten dat Nederlandse clubs standaard slecht zijn in voorrondes in augustus, vaak is het met hangen en wurgen. Dat zag je bij Ajax met Rosenborg, rapid Wien kopenhagen, Slavia, etc. PSV met Basel, Osijek, etc. Feyenoord met Trencin en bijna FC Drita. Nederlandse clubs hebben het bijna nooit makkelijk, zijn dan vaak underachievers qua krachtsverschillen en daar ligt de sluipmoordenaar.
SLAVA UKRAINE!!!
Massimo
Legende

Nee, dat klopt dan niet. Wel als keeper van Jong Ajax zonder ervaring er opeens in de basis omdat Cillessen vertrok en Krul nog weken toen geblesseerd was. Dat hij de voorronde wedstrijden niet keepte heb ik dan totaal verkeerd opgeslagen, want Cillessen was er toen nog zie ik nu. Ondanks mijn post vol met feitenfouten m.b.t Onana blijft de strekking wel staan.
Massimo
Legende

VeresRivne wrote: 18 Jul 2023, 09:09 nouja we weten dat Nederlandse clubs standaard slecht zijn in voorrondes in augustus, vaak is het met hangen en wurgen. Dat zag je bij Ajax met Rosenborg, rapid Wien kopenhagen, Slavia, etc. PSV met Basel, Osijek, etc. Feyenoord met Trencin en bijna FC Drita. Nederlandse clubs hebben het bijna nooit makkelijk, zijn dan vaak underachievers qua krachtsverschillen en daar ligt de sluipmoordenaar.
Ik vind dat hier de laatste jaren wel een kentering in is gekomen. Nederlandse clubs doen er de laatste jaren er een stuk meer aan om de voorrondes door te komen en de selecties eerder op orde te hebben. Soms lukt dat nog niet altijd, maar de onderschatting is wel een heel stuk minder geworden. Wat dat betreft heeft Ajax destijds met het halen van Blind en Tadic wel een bepaalde kentering ingezet wat andere Nederlandse clubs de ogen ook wel heeft doen openen. Je kan niet zeggen dat de Nederlandse clubs t.o.v. vergelijkbare voetballanden de laatste jaren onderpresteren.
VeresRivne
Vedette

Massimo wrote: 18 Jul 2023, 09:17
VeresRivne wrote: 18 Jul 2023, 09:09 nouja we weten dat Nederlandse clubs standaard slecht zijn in voorrondes in augustus, vaak is het met hangen en wurgen. Dat zag je bij Ajax met Rosenborg, rapid Wien kopenhagen, Slavia, etc. PSV met Basel, Osijek, etc. Feyenoord met Trencin en bijna FC Drita. Nederlandse clubs hebben het bijna nooit makkelijk, zijn dan vaak underachievers qua krachtsverschillen en daar ligt de sluipmoordenaar.
Ik vind dat hier de laatste jaren wel een kentering in is gekomen. Nederlandse clubs doen er de laatste jaren er een stuk meer aan om de voorrondes door te komen en de selecties eerder op orde te hebben. Soms lukt dat nog niet altijd, maar de onderschatting is wel een heel stuk minder geworden. Wat dat betreft heeft Ajax destijds met het halen van Blind en Tadic wel een bepaalde kentering ingezet wat andere Nederlandse clubs de ogen ook wel heeft doen openen. Je kan niet zeggen dat de Nederlandse clubs t.o.v. vergelijkbare voetballanden de laatste jaren onderpresteren.
Zonder meer waar, maar zoals je weet is het oud hollandse probleem dat we (1) verkoopclubs zijn en in die zin afhankelijk hoe de markt op gang komt alvorens we kunnen kopen tenzij veel reserves (2) Deze zomer bij Ajax, PSV en AZ de versterking itt andere jaren ook later komt.
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende
Clubvoorkeur: PSV

Wat bij PSV niet mee zit, is dat er al jaren geen stabiele basis is. Een sloot spelers gekomen en vertrokken, de 4e trainer in 5 jaar tijd met eigen speelstijl, etc. Voorrondes overleven is daarom echt geen uitgemaakte zaak.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Alex88
Ballenjongen
Favoriete speler: Propper

Ik ben volgens mij 1 van de weinigen, maar ik vind Bosz in zijn communicatie niet prettig. Zeker, hij is welbespraakt, rustig, heeft kennis van zaken.. maar hij komt mij altijd wat kortaf, korzelig, bijna hautain over. Ik vind het weinig oprecht. Zowel tijdens de perspresentatie als nu weer in het interview bij de NOS. Nogmaals, ik ben volgens mij in de ruime minderheid. Of zien jullie dat ook zo?
GiveCup2day
International
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Alex88 wrote: 18 Jul 2023, 10:22 Ik ben volgens mij 1 van de weinigen, maar ik vind Bosz in zijn communicatie niet prettig. Zeker, hij is welbespraakt, rustig, heeft kennis van zaken.. maar hij komt mij altijd wat kortaf, korzelig, bijna hautain over. Ik vind het weinig oprecht. Zowel tijdens de perspresentatie als nu weer in het interview bij de NOS. Nogmaals, ik ben volgens mij in de ruime minderheid. Of zien jullie dat ook zo?
Je bent inderdaad in de ruime minderheid. Bosz heeft een hele prettige, rustige communicatie.
B. Dzsudzsak
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Alex88 wrote: 18 Jul 2023, 10:22 Ik ben volgens mij 1 van de weinigen, maar ik vind Bosz in zijn communicatie niet prettig. Zeker, hij is welbespraakt, rustig, heeft kennis van zaken.. maar hij komt mij altijd wat kortaf, korzelig, bijna hautain over. Ik vind het weinig oprecht. Zowel tijdens de perspresentatie als nu weer in het interview bij de NOS. Nogmaals, ik ben volgens mij in de ruime minderheid. Of zien jullie dat ook zo?
Snap wel wat je bedoelt maar ik denk dat er een groot verschil zit hoe je iets zegt tegen de media (lees die elk woord door de mangel halen om te kijken of er iets achter zit) of hoe jij gewoon rustig met je staf/ selectie praat binnenskamers.
“Keep your friends close, keep your enemies closer”.
VeresRivne
Vedette

Bosz is privé heel benaderbaar hoor, dat hautaine kleeft niet aan hem.
SLAVA UKRAINE!!!
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

VeresRivne wrote: 18 Jul 2023, 09:03
Massimo wrote: 18 Jul 2023, 08:52 Bosz had ook qua transferzomer niet een geweldige start bij Ajax. Daardoor stonden Dolberg en Onana er opeens als 17 jarigen. De Ligt was sowieso wel doorgebroken, maar werd ook al op jonge leeftijd een half jaar later opgesteld. Bosz schroomt niet om jonge spelers de kans te geven. Dit heeft hij ook bij Leverkusen en Lyon gedaan. Uiteindelijk gaat het om het vinden van de juiste balans, omdat er ook gepresteerd moet worden.

Sorry maar er klopt wat niet aan dit verhaal, Onana is van april 96, speelde de eerste vCL wedstrijden niet (zat zelfs niet bij de selectie) en kwam pas vanaf de derde eredvisie wedstrijd op doel te staan. Was dus 20,5 en geen 17. Veel zal aankomen op basiskwaliteit, denk dat het voornaamste echt een basisverdediger is.
Ging het niet dusdanig beroerd dat Ziyech op het laatste moment van Twente werd aangetrokken in 2016 als een paniekaankoop, want ze hadden al 7/8 goede middenvelders, die uiteindelijk uitstekend heeft gerendeerd?
Voijke
Internationale topspeler

Zou het niet vervelend vinden als wij Ziyech nu als paniekaankoop(huur) aan zouden trekken.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Trixm
Vedette

Nu dat we de afgelopen dagen toch een flinke knauw hebben gekregen in ons vertrouwen is het weer tijd om vooruit te kijken. Met het aanstellen van Bosz heb ik 3wel het vertrouwen dat er een trainer staat die uit onverwachte hoek een mooie kentering kan veroorzaken in de kwaliteit die op het veld geleverd wordt. In het interview hintte hij al op een aantal verrassingen in het selectiebeleid voor komend jaar. hierdoor zou het mij niks verbazen als een aantal jeugdspelers heel dicht tegen de eerste 11 aan zitten. Het vertrek van de afvallige biedt bijvoorbeeld ruimte voor Babadi, Land en in mindere mate van de Heuvel. Daarnaast zijn van de Blaak en Comenencia mogelijke verrassingen in de verdediging. Aanvallend kan van Duiven wel eens hele snelle stappen gaan zetten.

Kortom, met elke deur die dicht gaat, gaat er voor iemand anders eentje open.
Saibari is underrated.
Madueke
Legende

Bij Joep Schreuder zou iedereen kortaf moeten zijn.
Maikel
Site Admin

VeresRivne wrote: 18 Jul 2023, 10:32 Bosz is privé heel benaderbaar hoor, dat hautaine kleeft niet aan hem.
Klopt, oud collega van me uit Apeldoorn zag hem vaak op verjaardagen van een familielid van hem en zei dat Bosz echt een hele aardige down to earth kerel is waar je gerust een biertje mee kan drinken
29.04.2007
Nationale topspeler

Niet per se qua mening over Bosz, maar je bent sowieso een ruime minderheid hier op het forum. Eigenlijk weet ik alleen VeresRivne aan 'jouw kant'.

Van Nistelrooij was prima voor de camera, Bosz ook.
VeresRivne
Vedette

Voormalig KG wrote: 18 Jul 2023, 10:55
VeresRivne wrote: 18 Jul 2023, 09:03

Ging het niet dusdanig beroerd dat Ziyech op het laatste moment van Twente werd aangetrokken in 2016 als een paniekaankoop, want ze hadden al 7/8 goede middenvelders, die uiteindelijk uitstekend heeft gerendeerd?
Qua voetbal had Ajax er een beroerd jaar op zitten onder De Boer, Bosz was bezig zijn manier er in te slijpen maar had weinig tijjd. Davinson Sanchez moest nog aanpassen, Cillissen werd later vervangen. Bosz had heel weinig gekregen. Milik --> Cassiera/, Bazoer, Gudelj --> niemand, Fischer, El ghazi --> B. Traore,/ Van der Hoorn --> Westermann, Sanchez / Cillissen --> Krul, Van Rhijn --> niemand. Pas vlak op et eind kwam Ziyech idd uit paniek. Qua middenveld was er wel het nodige vertrokken natuurlijk Gudelj, Bazoer, Andersen, Duarte, . Ajax had schone en klaassen, daarnaast van de Beek en F. De Jong die nog echt minuten moesten pakken.
SLAVA UKRAINE!!!
VeresRivne
Vedette

29.04.2007 wrote: 18 Jul 2023, 11:36
Niet per se qua mening over Bosz, maar je bent sowieso een ruime minderheid hier op het forum. Eigenlijk weet ik alleen @VeresRivne aan 'jouw kant'.

Huh wat, ik ben juist positief over Bosz? :think:
SLAVA UKRAINE!!!
TomPSV
Legende

VeresRivne wrote: 18 Jul 2023, 11:41
29.04.2007 wrote: 18 Jul 2023, 11:36

Niet per se qua mening over Bosz, maar je bent sowieso een ruime minderheid hier op het forum. Eigenlijk weet ik alleen @VeresRivne aan 'jouw kant'.

Huh wat, ik ben juist positief over Bosz? :think:
Hij doelt op iets anders
VeresRivne
Vedette

Voijke wrote: 18 Jul 2023, 11:02 Zou het niet vervelend vinden als wij Ziyech nu als paniekaankoop(huur) aan zouden trekken.
Veel te duur en geen restwaarde en qua huur zie ik Ziyech qua salaris ook niet komen naar Nederland. Overigens een van de meest interessante statements van Bosz is dat hij de selectie wil inkrimpen (kwaliteit voor kwantiteit) ik denk dat PSV een paar kleppers haalt (2-3) en verder heel veel zal oplossen met employability en talenten.
SLAVA UKRAINE!!!
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

https://www.vi.nl/pro/peter-bosz-over-d ... e-toekomst

Wat zaken uitgelicht:
De trainer rept later over drie dimensies die voor hem belangrijk zijn voor een trainingsweek, in het geval van PSV liefst tien dagen, in het buitenland. Allereerst staat de nieuwe speelstijl centraal. Op het veld tijdens trainingen, in de twee oefenduels, maar ook in de individuele gesprekken en elke avond tijdens de teammeetings. Daarin toont de technische staf beelden van de training, van wedstrijden, maar ook van Europese topclubs. Alles om de geliefde speelstijl van Bosz zo snel mogelijk eigen te maken bij de spelers.

Verder hecht Bosz veel waarde aan het fysieke component. Doordat veel spelers een totaal verschillend zomerreces achter de rug hebben, lopen de fysieke waarden nogal uiteen.

Alles wordt daardoor nauwlettend gemonitord, vanwege het derde aspect van Bosz tijdens een trainingsweek: blessures ontlopen. In de voorbereiding zorgt een kwetsuur voor een gapend gat, waardoor de fysieke achterstand groot wordt.
Met felle partijspelen, met restricties, laat hij alle elementen samenkomen. Een doelpunt telt pas als het volledige team, minus de doelman, over de middenlijn is als de bal over de lijn gaat. En zijn de aanvallers van de tegenstander op dat moment nog niet allemaal terug op eigen helft, dan telt een doelpunt dubbel. Samen verdedigen en samen aanvallen. Het levert met regelmaat felle discussies op tussen spelers. En hoe langer de training duurt, en vermoeider de spelers worden, des te meer komen de irritaties aan het oppervlak. Voor Bosz ook een goede les om de mentaliteit van zijn spelers te monitoren. Zo zit achter elke oefening een gedachte.
'Ik wil uiteindelijk met een relatief kleine selectie werken. Veel trainers gaan voor 23 veldspelers en drie keepers, ik ga voor twintig veldspelers en vier keepers. Bij die veldspelers zit een duidelijke gedachte: elke positie dubbel bezet en dus voor elke speler perspectief. Ik kan nou eenmaal niet iedereen laten spelen. Spelers die daar geen begrip voor hebben: wegwezen. Je doet aan een teamsport, je zit in een selectie, en tien veldspelers kunnen er wel en tien kunnen er niet spelen.'

'Als de selectie te groot is en je zit op de tribune terwijl je voelt dat je de nummer drie bent voor een positie, dan ga je problemen zien. Die spelers gaan achteraan de kar hangen, soms lastig doen en op training niet alles geven. Voor mij is het heel belangrijk dat je alles op een training geeft en voelt dat je kans maakt. Anders kabbelt het maar zo voort. Spelers moeten dus voelen: ik heb kans. Dat vind ik heel belangrijk en dat kan in mijn ogen het beste met een selectie met twintig veldspelers.'

'En natuurlijk is er daarbij ook ruimte voor talenten. Gemiddeld zijn er van die twintig altijd drie geblesseerd. Als het tegenzit zijn het er vijf, als het meezit één. Zie de huidige groep met drie blessures. Maar dat geeft aan dat er altijd kansen blijven voor de talenten. Ook hier in Oostenrijk maken zij op mij een hele goede indruk. Door op de deur te blijven kloppen, kunnen zij hun eigen plekkie afdwingen en dat zorgt volgens mij voor een gezonde concurrentiestrijd. En dat we in de praktijk op de trainingen altijd een paar jeugdspelers hebben rondlopen die zichzelf kunnen bewijzen.'
Post Reply