Timo Baumgartl

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Benitez040
Vaste waarde in elftal
Posts: 510
Joined: 22 Jun 2022, 11:10
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TomPSV wrote: 25 Jul 2023, 22:59 Begin toch weer wat liefdadigheidsinstelling PSV vibes te krijgen. Natuurlijk krijg je hier geen enorme bedragen meer voor, maar nu lijkt hij voor helemaal niets te vertrekken en wellicht wat bonussen als hij of Schalke het goed doet. Dat is wel heel erg karig voor een speler die jaren in de Bundesliga heeft gespeeld.
Denk dat veel mensen vergeten dat deze jonge ernstig ziek is geweest
User avatar
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Posts: 595
Joined: 24 Jun 2022, 11:12
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Couhaib Driouech
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hopelijk lukt het hem om zowel fysiek als mentaal sterk te blijven en alsnog een mooie carrière te hebben ondanks alles. Het is natuurlijk niet geworden bij PSV wat iedereen gehoopt had, maar ik denk niet dat je hem dat kwalijk kan nemen. Hij heeft altijd zijn best gedaan, zich snel aangepast, en ingezet voor de club. Ik gun hem het beste 8) :ketchup: (Y) :shake: :pul:
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 25 Jul 2023, 23:01 Soms twijfel ik of ik een andere Timo heb gezien dan anderen. Fout na fout, ook bij union raakte hij langzaam uit beeld. Die hebben een koopoptie van 1,5 laten gaan. Hier wordt vervolgens gehoopt op 3 miljoen 🤣
Je hebt 12 miljoen voor hem betaald, en hij heeft een marktwaarde van 3 miljoen volgens TM.

Poeh hee, wat een gekke gedachte dat je hoopt om 25% van de investering terug te zien…
Hannamontana
Vaste waarde in elftal
Posts: 716
Joined: 27 Aug 2021, 17:02
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 25 Jul 2023, 23:15
Trixm wrote: 25 Jul 2023, 23:01 Soms twijfel ik of ik een andere Timo heb gezien dan anderen. Fout na fout, ook bij union raakte hij langzaam uit beeld. Die hebben een koopoptie van 1,5 laten gaan. Hier wordt vervolgens gehoopt op 3 miljoen 🤣
Je hebt 12 miljoen voor hem betaald, en hij heeft een marktwaarde van 3 miljoen volgens TM.

Poeh hee, wat een gekke gedachte dat je hoopt om 25% van de investering terug te zien…
Ik krijg hier: 'het heb op Facebook gestaan, dus het is waar' vibes bij.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja leuk die transferwaarde van 3 miljoen, maar dat gaat blijkbaar geen club bieden. 1,5 miljoen is al teveel helaas.


PSV wil een rechter centrale verdediger gaan aantrekken.


Met:

Teze
Ramalho
Baumgartl
Nieuwe CV.

Zouden we op 4 uitkomen voor 1 plek. Er moet gewoon ruimte gemaakt worden. Dat kost wat, maar dan heb je weer wat ruimte op de plek waar je wil investeren.
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Benitez040 wrote: 25 Jul 2023, 23:02
TomPSV wrote: 25 Jul 2023, 22:59 Begin toch weer wat liefdadigheidsinstelling PSV vibes te krijgen. Natuurlijk krijg je hier geen enorme bedragen meer voor, maar nu lijkt hij voor helemaal niets te vertrekken en wellicht wat bonussen als hij of Schalke het goed doet. Dat is wel heel erg karig voor een speler die jaren in de Bundesliga heeft gespeeld.
Denk dat veel mensen vergeten dat deze jonge ernstig ziek is geweest
Precies, dat zal voor clubs ook een belemmering zijn om veel in hem te investeren. Prima zo. Hij is bij PSV van de loonlijst en hij gaat naar een mooie club, dat is hem gegund wat mij betreft.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zeiken om het zeiken over die 3mil. En dan wel weer klagen als hij hier over twee weken nog steeds rondloopt.

Voor sommige mensen is het glas écht altijd half leeg
Dutch Cowboy
Lid 2e elftal
Posts: 185
Joined: 04 Nov 2020, 15:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

In het artikel van AD bij zijn komst ere gesproken over 10 miljoen wat kan oplopen naar 12 miljoen door een doorverkooppercertage. Heeft nog 1 jaar contract, dus staat nog voor 2 miljoen in de boeken.
PSV is zijn salaris kwijt en selecteert door. Prima zaak.
User avatar
Struviet
Meervoudig international
Posts: 1,340
Joined: 15 Aug 2020, 20:50
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Voor alle partijen het beste, simpel. Fijn dat er duidelijkheid is, kan PSV ook weer door. Op naar versterking voor de achterhoede!
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 25 Jul 2023, 23:01 Soms twijfel ik of ik een andere Timo heb gezien dan anderen. Fout na fout, ook bij union raakte hij langzaam uit beeld. Die hebben een koopoptie van 1,5 laten gaan. Hier wordt vervolgens gehoopt op 3 miljoen 🤣


Wat je zegt klopt niks van. De clausule lag op 3.5 miljoen. Dat is wezenlijk veel hoger dan anderhalf miljoen. Baumgartl was 1e seizoenshelft gewoon gewaardeerde basisspeler bij Union, als ze hem konden halen voor anderhalf hadden ze hem allang gehaald.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Die bonus kan ook gewoon iets zijn als een x-aantal wedstrijden spelen o.i.d. Hoeft natuurlijk niet direct iets te maken hebben met het behalen van promotie. Al had ik stiekem gehoopt op een kleine transfersom (€2 miljoen) na het eerdere bericht van Rik. Maar blijkbaar lagen er afspraken met Timo wat betreft een transfervrij vertrek, heeft PSV nog geprobeerd om er een transfersom uit te halen, maar komt het uiteindelijk toch de gemaakte afspraken na.
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1,006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Weet nog wel dat de keuze tussen Baumgartl of Fernando Callero Villa ging, beide kostte ongeveer 10 miljoen euro en beide zijn nu geen stuiver meer waard. CV's scouten blijft lastig.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Je kan ze beter goedkoop halen voor 2-3 miljoen op jonge leeftijd en hopen op goed geluk.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 25 Jul 2023, 23:15
Trixm wrote: 25 Jul 2023, 23:01 Soms twijfel ik of ik een andere Timo heb gezien dan anderen. Fout na fout, ook bij union raakte hij langzaam uit beeld. Die hebben een koopoptie van 1,5 laten gaan. Hier wordt vervolgens gehoopt op 3 miljoen 🤣
Je hebt 12 miljoen voor hem betaald, en hij heeft een marktwaarde van 3 miljoen volgens TM.

Poeh hee, wat een gekke gedachte dat je hoopt om 25% van de investering terug te zien…
Het was 10 miljoen en je mag hopen maar het is hetzelfde als hopen dat je de Staatsloterij wint zonder lot te kopen.

Als Baumgartl niet ziek was geweest, niet 4 jaar door de mand was gevallen en nog een langlopend contract had gehad met de helft van zijn huidige salaris.... dan was 25% van z'n investering een stuk realistischer geweest. Nu is het restant van zijn salaris uit de boeken krijgen genoeg en alles daar bovenop is mooi meegenomen. Een prestatiebonus als Schalke promoveert lijkt me al de hoofdprijs.
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4,675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We doen gewoon een PSG'tje. Bij Schalke zijn ze helemaal in de wolken nu ze denken d'n Timo alsnog transfervrij overgenomen te hebben. Totdat straks blijkt dat wij nog steeds de touwtjes in handen hebben en dat hij in zijn contract een clausule heeft waardoor hij voor weinig geld alleen naar PSV terug kan. Let wel op; Timo bepaalt he.
dePinhodeSouza

Fijn voor die jongen dat ie een nieuwe start bij Schalke kan maken. Was natuurlijk een enorme miskoop, maar
zonder zijn ziekte had Union in zijn eerste jaar zeer wss de optie gelicht, was gewaardeerd basisspeler bij een Duitse subtopper.

Vind de reactie van sommige supporters vrij hard en eigenlijk harstikke zielig. Bietje zeiken over een miljoen of 2 wat niet word overgemaakt naar je favoriete voetbalclub, terwijl er met de verwachte verkoop van Sangare, zo’n 150 miljoen is binnengekomen het afgelopen half jaar 😂 Het gaat hier om een mens hè, geen handelswaar, die doodziek is geweest de afgelopen jaren, die zich altijd voor 100 % heeft ingezet voor onze club. Timo verdient een nieuwe kans bij een mooie nieuwe club en ik ben blij dat PSV hem die op deze manier gunt, wat ook dat past bij PSV.
Last edited by dePinhodeSouza on 26 Jul 2023, 07:32, edited 2 times in total.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 25 Jul 2023, 23:01 Soms twijfel ik of ik een andere Timo heb gezien dan anderen. Fout na fout, ook bij union raakte hij langzaam uit beeld. Die hebben een koopoptie van 1,5 laten gaan. Hier wordt vervolgens gehoopt op 3 miljoen 🤣
Een van de problemen van de laatste jaren is dat PSV spelers heeft die financieel een zware last zijn voor ons (hoge afschrijvingen + salaris) en tegelijkertijd heel slecht in de markt willen.

Soms moet je gewoon je verlies pakken, hetgeen wat om technische redenen ook vaak de beste oplossing kan zijn.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Paulus1913
Regelmatige invaller
Posts: 303
Joined: 30 Aug 2022, 13:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Blij voor Timo, toch voelt het een beetje als oud nieuws omdat ik persoonlijk al heeeeel lang afscheid had genomen van deze speler. Enfin, hopen dat we deze week nog een topverdediger binnenhalen!
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

dePinhodeSouza wrote: 26 Jul 2023, 07:28 Fijn voor die jongen dat ie een nieuwe start bij Schalke kan maken. Was natuurlijk een enorme miskoop, maar
zonder zijn ziekte had Union in zijn eerste jaar zeer wss de optie gelicht, was gewaardeerd basisspeler bij een Duitse subtopper.

Vind de reactie van sommige supporters vrij hard en eigenlijk harstikke zielig. Bietje zeiken over een miljoen of 2 wat niet word overgemaakt naar je favoriete voetbalclub, terwijl er met de verwachte verkoop van Sangare, zo’n 150 miljoen is binnengekomen het afgelopen half jaar 😂 Het gaat hier om een mens hè, geen handelswaar, die doodziek is geweest de afgelopen jaren, die zich altijd voor 100 % heeft ingezet voor onze club. Timo verdient een nieuwe kans bij een mooie nieuwe club en ik ben blij dat PSV hem die op deze manier gunt, wat ook dat past bij PSV.
Uiteindelijk ben je wel gewoon een bedrijf en moet je privé en zakelijk wel (kunnen) scheiden. Ja, ook als je PSV bent, de grote familieclub.
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat dit ook zakelijk geredeneerd is. Timo vertegenwoordigd bijna geen waarde meer, dan moet je zo'n jongen versneld afschrijven. Ik denk dat niemand er beter van wordt als hij hier nog een jaar zou spelen omdat PSV vast zou houden aan een te hoog bedrag.

Daarnaast weten we de inhoud van de clausules niet...
dePinhodeSouza

AddoCultheld wrote: 26 Jul 2023, 07:36
dePinhodeSouza wrote: 26 Jul 2023, 07:28 Fijn voor die jongen dat ie een nieuwe start bij Schalke kan maken. Was natuurlijk een enorme miskoop, maar
zonder zijn ziekte had Union in zijn eerste jaar zeer wss de optie gelicht, was gewaardeerd basisspeler bij een Duitse subtopper.

Vind de reactie van sommige supporters vrij hard en eigenlijk harstikke zielig. Bietje zeiken over een miljoen of 2 wat niet word overgemaakt naar je favoriete voetbalclub, terwijl er met de verwachte verkoop van Sangare, zo’n 150 miljoen is binnengekomen het afgelopen half jaar 😂 Het gaat hier om een mens hè, geen handelswaar, die doodziek is geweest de afgelopen jaren, die zich altijd voor 100 % heeft ingezet voor onze club. Timo verdient een nieuwe kans bij een mooie nieuwe club en ik ben blij dat PSV hem die op deze manier gunt, wat ook dat past bij PSV.
Uiteindelijk ben je wel gewoon een bedrijf en moet je privé en zakelijk wel (kunnen) scheiden. Ja, ook als je PSV bent, de grote familieclub.
Er zat bij deze kwestie ook gewoon geen (vaste) transfersom meer in. Dan heb ik liever dat PSV coulance toont met deze jongen wie het ongeloofelijk heeft tegengezeten de afgelopen jaren, dan is goed werkgeverschap op zijn plaats, soms is dat belangrijker dan harde cijfertjes.
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5,962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heissenberrug wrote: 26 Jul 2023, 07:12 We doen gewoon een PSG'tje. Bij Schalke zijn ze helemaal in de wolken nu ze denken d'n Timo alsnog transfervrij overgenomen te hebben. Totdat straks blijkt dat wij nog steeds de touwtjes in handen hebben en dat hij in zijn contract een clausule heeft waardoor hij voor weinig geld alleen naar PSV terug kan. Let wel op; Timo bepaalt he.
Baumgartl wordt al snel de sensatie van de Bundesliga II, hij wordt zelfs opgeroepen voor die Mannschaft wat deninho32 ertoe beweegt een Duits tricot met zijn naam te nemen. Schalke kenmerkt zich dat seizoen zoals Arsenal ooit als The Invincibles, die Unverslagene promoveren zonder verlies naar de Bundesliga. Verschillende spitsen aldaar vragen een transfer aan omdat ze niet willen worden opgegeten ddoor Timo Der Kannibaal. Schalke haalt knap europees voetbal, het maakt amper doelpunten maar krijgt er bijna geen tegen. Schlagerzanger Heiko Mislintat (familie van) brengt het lied Timo ich liebe dich uit. Maar dan komt PSV dat hem terughaalt met een clausule waarin niet alleen Timo maar ook de drie grootste talenten de overstap gratis moeten maken. Schalke degradeert prompt en het trauma is zo groot dat het seizoen erop weer de rode lantaarn gepakt. De vrije val eindigt in de Oberliga Rhijnland waar het vanaf dan jaren in blijft plakken.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Timo heeft in onze jaren veel meegemaakt en over zich heen gekregen. Hij heeft zich altijd netjes opgesteld en hard gewerkt aan (terug) op niveau komen. Het is hem daarom gegund om elders wel te slagen en zijn plek te vinden.

Zakelijk bekeken is dit echter een enorme miskoop voor PSV. Ik denk wel één van de grootste uit de historie als ik sportief resultaat en financiële balans bekijk. Vooral in dat laatste is het dramatisch te noemen.

Desondanks; succes Timo Baumi!
One can only hope
Eenhoopjob
Basisspeler
Posts: 494
Joined: 04 Nov 2020, 16:09
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gaat Oost nog een mooi afscheidsliedje voor hem zingen?
Carnelito
Lid 2e elftal
Posts: 166
Joined: 06 Jun 2023, 18:28
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

“Schade Timo, alles ist vorbei”
Post Reply