Het middenveld

Hoe moet PSV spelen? Welke opstelling heeft de voorkeur. Welke spelers op welke positie?
Post Reply
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Aangezien de strijd veelal wordt beslist op het middenveld, zet ik fors in op het kampioenschap dit seizoen als dit allemaal uitkomt en als het bij de concurrenten zo blijft als het nu is ... (waarbij natuurlijk de vraag is of dat werkelijk zo blijft) 8)
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Tipje van de sluier van Bosz?
"We komen daar (op het middenveld) ook soms met 4 man te staan.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 12 Aug 2023, 19:14 Tipje van de sluier van Bosz?
"We komen daar (op het middenveld) ook soms met 4 man te staan.
Sommige CL wedstrijden met 4 middenvelders en Noa samen met Pepi/Baka voorin.
#simplythebest
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Benieuwd hoe vaak we een middenveld gaan zien met Schouten, Vranckx, Veerman en Tillman. Heb je wel echt ongelofelijk veel smaakjes daar die allemaal complementair aan elkaar zijn.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No

Rikkert1234 wrote: 14 Aug 2023, 22:58 Benieuwd hoe vaak we een middenveld gaan zien met Schouten, Vranckx, Veerman en Tillman. Heb je wel echt ongelofelijk veel smaakjes daar die allemaal complementair aan elkaar zijn.
Tegen heel van de ED teams kan dat makkelijk. 3-4-3 zal het dan wel worden.
Teze Ramalho (of aankoop) Boscagli
Schouten Vranckx Veerman Saibari of Tillman
Baka Jong Lang

Pfoeh. Das niet mis :mrgreen:
Alleen die verdediging he? :nerd:
These users thanked the author Hatseflats for the post:
LucNilis87
LucNilis87
Regelmatige invaller
Posts: 387
Joined: 24 Jun 2019, 09:13
FOOTB_REM_S: No

In de Eredivisie:
Benitez
Teze Debast Boscagli
Schouten Vranckx Veerman Tillman
Bakayoko De Jong Lang
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

SKERLA wrote: 12 Aug 2023, 19:14 Tipje van de sluier van Bosz?
"We komen daar (op het middenveld) ook soms met 4 man te staan.
Van Aanholt.
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Hatseflats wrote: 14 Aug 2023, 23:40
Rikkert1234 wrote: 14 Aug 2023, 22:58 Benieuwd hoe vaak we een middenveld gaan zien met Schouten, Vranckx, Veerman en Tillman. Heb je wel echt ongelofelijk veel smaakjes daar die allemaal complementair aan elkaar zijn.
Tegen heel van de ED teams kan dat makkelijk. 3-4-3 zal het dan wel worden.
Teze Ramalho (of aankoop) Boscagli
Schouten Vranckx Veerman Saibari of Tillman
Baka Jong Lang

Pfoeh. Das niet mis :mrgreen:
Alleen die verdediging he? :nerd:
Om de verdediging te kunnen testen moeten ze wel eerst door het middenveld komen hè.
These users thanked the author Teletubby for the post:
Cubomotive
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Die bezetting is toch om je vingers bij af te likken, allemachtig. Met Veerman een geweldige voetballer, met Vranckx een absolute machine, met Schouten iemand die de organisatie kan bewaken én goed kan voetballen, Tillman voor wat aanvallende kwaliteit. Je hebt Til, Saibari, Land en Babadi nog achter de hand, die ook allemaal hun kwaliteiten hebben.

Dit is waarschijnlijk de beste bezetting in een hele, hele lange tijd. En het mooiste is dat we niet alleen kunnen gaan genieten van die voetbalkwaliteiten, maar ze kunnen ook stuk voor stuk nog beter worden en heel veel geld opleveren. Perfect.
These users thanked the author Ykhim for the post (total 7):
DonyellMalenHeruoneTijnVanthaman18LeandroBonfimpsvgoudaRen Höek
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9166
Joined: 16 May 2019, 17:36
FOOTB_REM_S: No

Een stuk voor stuk nog erg jong!
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik moet zelf nog even zien hoe het allemaal in elkaar gaat passen, maar het is wel echt lekker dat straks min of meer elke speler op het middenveld (jeugd)international is of daar dichtbij in de buurt zit. En ook wel voor serieuze voetballanden.

Schouten (26) - (Potentieel) Nederland
Veerman (24) - Nederland
Saibari (22) - (Potentieel) Marokko
Tillman (21) - VS
Vranckx (20) - België
Babadi (18) - Jong Oranje
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Een hele out of the box gedachte neerflansen hier, maar je zou wellicht ook met Vranckx op rechtsback kunnen spelen in een soort van Mazraoui/Kimmich rol in het middenveld.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Heruone wrote: 15 Aug 2023, 01:11 Een hele out of the box gedachte neerflansen hier, maar je zou wellicht ook met Vranckx op rechtsback kunnen spelen in een soort van Mazraoui/Kimmich rol in het middenveld.
Daar ga ik eens over slapen..
Op dit moment komt het op mij over als een brug te ver.
Vooral wat betreft concentratie...kom erop terug
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 14 Aug 2023, 23:55
SKERLA wrote: 12 Aug 2023, 19:14 Tipje van de sluier van Bosz?
"We komen daar (op het middenveld) ook soms met 4 man te staan.
Van Aanholt.
Nee, dat ging over het aantrekken van nog meer middenvelders, over de grote concurrentie.
Dat er dus ook plaats gaat zijn voor 4 middenvelders.
Bruneau
Jeugdinternational
Posts: 140
Joined: 06 Jan 2023, 09:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voordeel van vrijwel al onze middenvelders is dat ze op meerdere posities inzetbaar zijn, op Schouten na die ik als enige echte 6 zie. Veerman kan op 6, 8 en 10, Saibari kan op 8 en 10, Vranckx kan op 6 en 8, Babadi kan op 10 en linksbuiten, Tillman kan op 10 of winger, en Til kan ook op 8 of 10. Enorm veel smaakjes, waarmee je echt je middenveld kan afstemmen op je tegenstander. Denk dat we vanwege de multifunctionaliteit van de spelers ook geen vervanger halen voor El Ghazi als die weggaat, want we hebben dus ook middenvelders die op de buitenste posities kunnen spelen.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Bruneau wrote: 15 Aug 2023, 09:18 Voordeel van vrijwel al onze middenvelders is dat ze op meerdere posities inzetbaar zijn, op Schouten na die ik als enige echte 6 zie. Veerman kan op 6, 8 en 10, Saibari kan op 8 en 10, Vranckx kan op 6 en 8, Babadi kan op 10 en linksbuiten, Tillman kan op 10 of winger, en Til kan ook op 8 of 10. Enorm veel smaakjes, waarmee je echt je middenveld kan afstemmen op je tegenstander. Denk dat we vanwege de multifunctionaliteit van de spelers ook geen vervanger halen voor El Ghazi als die weggaat, want we hebben dus ook middenvelders die op de buitenste posities kunnen spelen.
Ik denk dat Babadi ook wel op 8 kan.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Beste middenveld in Nederland. Met afstand. :heart: (Deze bijdrage is lang genoeg)
grasveld
Internationale topspeler
Posts: 3092
Joined: 08 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Nou, de selectiespelers die we op het middenveld tot onze beschikking zullen hebben kun je nu wel invullen. Er lijkt niets meer te gaan gebeuren, tenzij er misschien een topclub aanklopt voor Sangare.

Dan rest de vraag: wat gaat de basisformatie worden?

Schouten Veerman-Sangare
Dit zou het meest logisch zijn. Maar er zijn allerlei varianten te bedenken. In de Eredivisie tegen zwakkere broeders spelen zoals tegen Rangers? Dan heb je ruimte voor ook nog Saibari, Tillman of Babadi. Ik sluit niet uit dat Bosz dat vaak van plan is. Hij gaat toch uit van balbezit.

Maar als hij dat niet doet, zal er iemand op de bank belanden die daar misschien eigenlijk niet hoort kijkend naar kwaliteit en mogelijke transferwaarde.

Daarbij hebben we nog heel weinig gezien van Tillman. Maar het kan ook zo maar zijn dat hij zich ineens enorm ontpopt en een absolute voltreffer blijkt. En dat hij het beste aansluit bij Schouten en Veerman. Ben benieuwd wat nou uiteindelijk de 'vaste' basis zal worden.

Eén ding is wat mij betreft zeker: Schouten en Veerman worden als eerst ingevuld op het wedstrijdformulier om het middenveld te vormen.
LeandroBonfim
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 796
Joined: 07 Nov 2022, 15:18
FOOTB_REM_S: No

Ben ook heel erg benieuwd naar Tillman.
Rickskeg
International
Posts: 915
Joined: 21 Mar 2021, 14:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

grasveld wrote: 01 Sep 2023, 08:53 Nou, de selectiespelers die we op het middenveld tot onze beschikking zullen hebben kun je nu wel invullen. Er lijkt niets meer te gaan gebeuren, tenzij er misschien een topclub aanklopt voor Sangare.

Dan rest de vraag: wat gaat de basisformatie worden?

Schouten Veerman-Sangare
Dit zou het meest logisch zijn. Maar er zijn allerlei varianten te bedenken. In de Eredivisie tegen zwakkere broeders spelen zoals tegen Rangers? Dan heb je ruimte voor ook nog Saibari, Tillman of Babadi. Ik sluit niet uit dat Bosz dat vaak van plan is. Hij gaat toch uit van balbezit.

Maar als hij dat niet doet, zal er iemand op de bank belanden die daar misschien eigenlijk niet hoort kijkend naar kwaliteit en mogelijke transferwaarde.

Daarbij hebben we nog heel weinig gezien van Tillman. Maar het kan ook zo maar zijn dat hij zich ineens enorm ontpopt en een absolute voltreffer blijkt. En dat hij het beste aansluit bij Schouten en Veerman. Ben benieuwd wat nou uiteindelijk de 'vaste' basis zal worden.

Eén ding is wat mij betreft zeker: Schouten en Veerman worden als eerst ingevuld op het wedstrijdformulier om het middenveld te vormen.
Drie basis waardige spelers voor de 6-8 positie is ook wel minimaal nodig als je de CL en eredivisie speelt, dus prima als ze alle drie blijven
Fonzerelli
Ballenjongen
Posts: 27
Joined: 06 Jun 2023, 11:17
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

We hebben een prima basis middenveld waarbij de spelers ook complementair aan elkaar zijn.

Schouten
Saibari---------Veerman

Voor de positie van Saibari hebben we ook nog: Tillman, Babadi, Til en eventueel zelfs Lang.
Achter Schouten en Veerman zit verder niemand. Het is dus wel bidden dat die laatste twee niet geschorst of geblesseerd raken.. anders hebben we volgens mij een mega probleem.

Hoe gaan we dit opvangen als een (of zelfs allebei :weird: )afwezig zijn door blessures en/of schorsingen?
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Door te schuiven met die pionnen. Je kunt niet alles in 1 transferperiode invullen. Dit was eigenlijk wel met Vranckx gelukt alleen liet Wolfsburg hem ineens niet gaan. Het basismiddenveld zal naar mijn idee sowieso Tillman voor Saibari gaan worden. Dan komt Saibari achter Veerman.
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 14 Sep 2023, 12:55 Door te schuiven met die pionnen. Je kunt niet alles in 1 transferperiode invullen. Dit was eigenlijk wel met Vranckx gelukt alleen liet Wolfsburg hem ineens niet gaan. Het basismiddenveld zal naar mijn idee sowieso Tillman voor Saibari gaan worden. Dan komt Saibari achter Veerman.
Naar mijn idee sowieso.
Wat vindt de taalpolitie daar van?

Het is een contradictio in terminus van onzekerheid en zekerheid.
Denk ik.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Franciscus wrote: 14 Sep 2023, 12:59
Ardbeg wrote: 14 Sep 2023, 12:55 Door te schuiven met die pionnen. Je kunt niet alles in 1 transferperiode invullen. Dit was eigenlijk wel met Vranckx gelukt alleen liet Wolfsburg hem ineens niet gaan. Het basismiddenveld zal naar mijn idee sowieso Tillman voor Saibari gaan worden. Dan komt Saibari achter Veerman.
Naar mijn idee sowieso.
Wat vindt de taalpolitie daar van?

Het is een contradictio in terminus van onzekerheid en zekerheid.
Denk ik.
Ik weet ook niet zeker of ik er zeker of onzeker over ben. Wat de taalpolitie er van vindt? Geen idee. Die moeten zich eerst maar op het d en t gebruik gaan richten op dit forum :L
psveindhoven_vakW
Bankzitter
Posts: 206
Joined: 12 Apr 2022, 22:59
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Veerman
FOOTB_REM_S: No

Fonzerelli wrote: 14 Sep 2023, 12:45 We hebben een prima basis middenveld waarbij de spelers ook complementair aan elkaar zijn.

Schouten
Saibari---------Veerman

Voor de positie van Saibari hebben we ook nog: Tillman, Babadi, Til en eventueel zelfs Lang.
Achter Schouten en Veerman zit verder niemand. Het is dus wel bidden dat die laatste twee niet geschorst of geblesseerd raken.. anders hebben we volgens mij een mega probleem.

Hoe gaan we dit opvangen als een (of zelfs allebei :weird: )afwezig zijn door blessures en/of schorsingen?
Eventueel zou boscagli kunnen doorschuiven. Maar ik denk dat Mauro de back-up wordt voor Schouten.
Denk dat hij daar prima kan spelen. Want die kuitenbeiter kan overal spelen.
Post Reply