Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Ardbeg
Mister PSV

Heel fijn als we de volgende ronde halen maar wmb is de kampioenstitel van de Eredivisie wel echt het belangrijkste. Kwalificeren na zo'n rotjaren was al heel wat!
  • These users thanked the author Ardbeg for the post (total 3):
    ShovingNE2TylerDurdnComeOnPSV
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ardbeg wrote: 05 Nov 2023, 14:20 Heel fijn als we de volgende ronde halen maar wmb is de kampioenstitel van de Eredivisie wel echt het belangrijkste. Kwalificeren na zo'n rotjaren was al heel wat!
    Vooraf was ik tevreden geweest met een plek bij de eerste twee in de competitie en verder niks. Maar dat was voordat ik mijn gedachten niet van de winterbanden af kon houden.
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    Ardbeg
    Ricardo Zamora
    International
    Clubvoorkeur: PSV

Gezien de huidige piek, zou ik toch insteken op minimaal derde worden in de CL poule. Wordt tijd dat we van ploegen als Lens en Sevilla eens winnen. Uiteraard geen schande als je toch 4e wordt, maar gezien de vorm en kwaliteiten van dit seizoen een tikkeltje teleurstellend. Kampioenschap wat mij betreft nu ook prio 1. Wordt eens tijd voor de platte kar na 6 jaar.
    ‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
    Massimo
    Legende

Lekker met lange ballen op Luuk. Hoezo alleen maar plan A....
    Juancho
    Mister PSV

Prima om te zien dat Petertje ook wat meer wil afwijken van z'n visie. Test vanavond geslaagd 🙏😊. Sterker nog, zelfs met meer lange halen snel thuis voetbal had je zo met 4-0 moetrn winnen.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Ittot
    Internationale topspeler

Had echt eerder moeten wisselen. Baka was slecht en zat er redelijk door heen. Lozano zat er ook door heen. Je hebt toch een Vertessen, gebruik hem dan ook.
  • These users thanked the author Ittot for the post:
    De Realist
    Juancho
    Mister PSV

Snapte die wissels zo laat ook niet. Ten eerste omdat je Lens helemaal kapot aan het counteren was en dus met een fitte Vertessen en Pepi uitstekende spelers daarvoor hebt. Maar ook omdat je misschien wel kan denken, we verstoren het laatste offensief van Lens, maar je verstoort ook nog je eigen organisatie natuurlijk. Of dat had gekunt. Want met die paar minuten op de klok... wat verwacht je dan van die jongens? Kan bijna alleen maar puur tijdrekken zijn en ik vind dat echt zo flauw.

Nu heb je meerdere wapens die je juist in de eindfase kan brengen, topfitte en gemotiveerde gasten... gebruik het dan ook. Er lag zo ontiegelijk veel ruimte.

Los van dat, ik heb een 2de helft gezien waarbij PSV grotendeels heel dominant was, het joeg Lens op, volle bak pressie, enorm veel kansen en eigenlijk maar 1 of 2 kansen tegen gehad. Complimenten voor Bosz, los van het allerbelangrijkste: 3 punten. Maar PSV speelde een OK 1e helft en hele sterke 2de helft. Op CL niveau. :heart:
    Last edited by Juancho on 08 Nov 2023, 23:16, edited 1 time in total.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    René1978
    Nationale topspeler

Ittot wrote: 08 Nov 2023, 23:12 Baka was slecht
    Bullshit.
  • These users thanked the author René1978 for the post (total 3):
    Standbeeldguusvoskat
    guus
    Internationale topspeler

Top Peter!
    MaartenV
    Nationale topspeler

Volgend keer vanaf het begin Tillman astenblieft. Dat sta je 3-0 naar een uur. Brengt net dat beetje extra voetbal in de eindfase.

Verder waren we dominant en terecht gewonnen..en vaak goed druk gezet.
  • These users thanked the author MaartenV for the post:
    Kritischepsver
    Ittot
    Internationale topspeler

René1978 wrote: 08 Nov 2023, 23:16
    Ittot wrote: 08 Nov 2023, 23:12 Baka was slecht
    Bullshit.
    Nee. Jouw bullshit is bullshit.
    guus
    Internationale topspeler

MaartenV wrote: 08 Nov 2023, 23:22 Volgend keer vanaf het begin Tillman astenblieft. Dat sta je 3-0 naar een uur. Brengt net dat beetje extra voetbal in de eindfase.

Verder waren we dominant en terecht gewonnen..en vaak goed druk gezet.
    Bosz had het bij het juiste eind. Tillman tegen deze ploeg vanaf het begin was zelfmoord.
    René1978
    Nationale topspeler

Ittot wrote: 08 Nov 2023, 23:30
    René1978 wrote: 08 Nov 2023, 23:16

Bullshit.
    Baka was enorm dreigend. Assist, prima bal waar Lozano te weinig mee deed, tegenstander geel aangesmeerd en als Lozano minder zelfzuchtig is maakt ie ook de 2-0. Verdedigend ook veel arbeid geleverd.

Baka behoort tot de spelers in Europa die de meeste kansen creëren en ging daar ook vandaag mee door. Topclubs hebben weer een vinkje gezet. Heeft inmiddels aardig wat assists in Europa op zijn naam en een doelpunt en gaat daarom onze grootste uitgaande transfer ooit worden.
  • These users thanked the author René1978 for the post (total 2):
    YkhimSensation
    loginnaam
    Internationale topspeler

René1978 wrote: 09 Nov 2023, 00:00
    Ittot wrote: 08 Nov 2023, 23:30

Baka was enorm dreigend. Assist, prima bal waar Lozano te weinig mee deed, tegenstander geel aangesmeerd en als Lozano minder zelfzuchtig is maakt ie ook de 2-0. Verdedigend ook veel arbeid geleverd.

Baka behoort tot de spelers in Europa die de meeste kansen creëren en ging daar ook vandaag mee door. Topclubs hebben weer een vinkje gezet. Heeft inmiddels aardig wat assists in Europa op zijn naam en een doelpunt en gaat daarom onze grootste uitgaande transfer ooit worden.
    In Frankrijk vinden ze de bullshit van Ittot ook bullshit:

https://www.vi.nl/nieuws/franse-media-p ... en-creeren
  • These users thanked the author loginnaam for the post (total 2):
    René1978Sensation
    Ittot
    Internationale topspeler

Kan best, geef er niets om wat ze in Frankrijk vinden. Van Basten bijvoorbeeld vond Baka ook zwak. Nu neem ik beide niet serieus.

Ik zag dat hij een aantal keer te laat was waardoor hun back gevaarlijk werd. Daarnaast waren er meerdere momenten dat hij niet aan het opletten was, dat hij slordig was en ook dat hij aan de bal verkeerde beslissingen nam.

Dreigend zijn is leuk. Dat was Bruma ook. En Babel ook. Maar dan heb je niet een goede wedstrijd gespeeld.

Dat het een groot talent is, en een soort data wonder en dat hij als hij zich blijft ontwikkelen een grote som gaat opleveren dat zie ik ook. Echter vandaag, en ik ben niet echt bepaald anti baka, vond ik hem gewoon niet zo goed. Kan toch?
    René1978
    Nationale topspeler

Ittot wrote: 09 Nov 2023, 00:50
    Dreigend zijn is leuk. Dat was Bruma ook. En Babel ook. Maar dan heb je niet een goede wedstrijd gespeeld.
    Je vergeet dat hij die dreiging aan rendement koppelt op het allerhoogste niveau. Welk PSV-talent deed dat voor het laatst?
    Armada
    Internationale topspeler

De allerbeste wedstrijd van Johan.
    Ittot
    Internationale topspeler

René1978 wrote: 09 Nov 2023, 00:53
    Ittot wrote: 09 Nov 2023, 00:50
    Je vergeet dat hij die dreiging aan rendement koppelt op het allerhoogste niveau. Welk PSV-talent deed dat voor het laatst?
    Simons
    ParkJiSung
    Basisspeler

Als het 1-1 was geworden bij die bal op de paal, lag het echt aan het uitblijven van de wissels. Vanaf de 70e minuut een slijtageslag, terwijl Lens 5 verse krachten al heeft gebracht.

But who cares, 3 punten en 2e 😁
    Last edited by ParkJiSung on 09 Nov 2023, 01:09, edited 2 times in total.
  • These users thanked the author ParkJiSung for the post:
    SKERLA
    René1978
    Nationale topspeler

Ittot wrote: 09 Nov 2023, 01:04

Simons
    Is geen PSV-talent en deed het ook niet in de CL of de voorronde ervan.
    Baka staat op alle lijstjes omdat hij dat wel doet. We hebben Belgisch goud in handen.
    loginnaam
    Internationale topspeler

Ittot wrote: 09 Nov 2023, 01:04

Simons
    1 goal en 1 assist vorig jaar in 605 minuten in CL kwalificatie en EL.

Bakayoko heeft nu 1 goal en 5 assists in 630 minuten CL kwalificatie en CL. Meer en op een hoger niveau dus.
    MC Hammer
    International

Hele boeiende wedstrijd. Als ik goed was in analyseren en er verstand van had, zou ik hier heel veel over kunnen schrijven.

Een paar dingen waar ik aan dacht, tijdens de wedstrijd:
    - ja, PSV speelde direct voetbal, maar ik was het niet eens met de analyses van commentatoren, Theo en Wesley dat PSV helemaal niet opbouwde. Daarbij vond ik het ook een beetje Nederlandse kritiek, want vrij veel kansen zijn voortgekomen uit het snelle verplaatsen van het spel van achteren naar voren (zoals in elke wedstrijd, altijd en overal). Ik was daar best over te spreken, dat we ons in die zin wel aanpassen aan een tegenstander.
    - ik vond de tegenstander enorm vervelend. Dat is kracht bij gezet door alle gele kaarten en een rode kaart. Ik was heel blij om te zien, zeker de tweede helft, dat PSV zich niet uit de tent liet lokken. Dat is even anders dan die bekerfinale tegen Ajax van toen. Neem dus aan dat Bosz hierop heeft aangestuurd, en daar ben ik blij mee.
    - laatste keren CL waren vooral met Cocu. 100% dat hij een extra verdediger had toegevoegd, op het eind. Zonder waardeoordeel, maar ik vond het wel wat hebben dat we (vooruit) bleven voetballen.
    - ik ben benieuwd wat Peter met Chucky gaat doen, in termen van hem aanspreken op zijn domme actie.
    - we zijn 90 minuten stug doorgegaan met de wedstrijd winnen. Nauwelijks verval. De verslaggever had Bakayoko al bijna gewisseld in de 60ste minuut, en daarna had hij de ene na de andere goede actie.
    - Peters steun aan Ramalho betaalde zich dik terug.

Dat was het wel een beetje.

Hoop dat we nog net die extra "edge" krijgen, waardoor we dit soort potjes met 3-0 of meer winnen, want dat had gekund. Feyenoord acht ik straks bijvoorbeeld wel een stukje beter dan Lens (die ik helemaal niks vond), en dan wil ik zien dat we scherp als een mes zijn. Dan worden de laatste minuten ook niet onnodig spannend.
    Hammertime!
    Hightower
    Regelmatige invaller

Toch wel weer wat werk aan de winkel voor onze trainer. Eerder wisselen, je zag dat er een aantal spelers finaal doorheen zaten, waarom dan niet wisselen. Helemaal die laatste bal op de paal, voor hetzelfde geldt geef je daar alles weer weg, dat is ook mijn tweede verbeterpunt, zorgen dat ze elkaar voorin wat gunnen, nu genoeg kansen gehad op meer, en iets minder zelfzuchtig en het is 2/3-0.

Verder ontzettend blij met deze trainer, wat een genot om weer naar ons PSV te kijken, en naar deze man te luisteren.
    Armada
    Internationale topspeler

MC Hammer wrote: 09 Nov 2023, 07:30 Hele boeiende wedstrijd. Als ik goed was in analyseren en er verstand van had, zou ik hier heel veel over kunnen schrijven.

Een paar dingen waar ik aan dacht, tijdens de wedstrijd:
    - ja, PSV speelde direct voetbal, maar ik was het niet eens met de analyses van commentatoren, Theo en Wesley dat PSV helemaal niet opbouwde. Daarbij vond ik het ook een beetje Nederlandse kritiek, want vrij veel kansen zijn voortgekomen uit het snelle verplaatsen van het spel van achteren naar voren (zoals in elke wedstrijd, altijd en overal). Ik was daar best over te spreken, dat we ons in die zin wel aanpassen aan een tegenstander.
    - ik vond de tegenstander enorm vervelend. Dat is kracht bij gezet door alle gele kaarten en een rode kaart. Ik was heel blij om te zien, zeker de tweede helft, dat PSV zich niet uit de tent liet lokken. Dat is even anders dan die bekerfinale tegen Ajax van toen. Neem dus aan dat Bosz hierop heeft aangestuurd, en daar ben ik blij mee.
    - laatste keren CL waren vooral met Cocu. 100% dat hij een extra verdediger had toegevoegd, op het eind. Zonder waardeoordeel, maar ik vond het wel wat hebben dat we (vooruit) bleven voetballen.
    - ik ben benieuwd wat Peter met Chucky gaat doen, in termen van hem aanspreken op zijn domme actie.
    - we zijn 90 minuten stug doorgegaan met de wedstrijd winnen. Nauwelijks verval. De verslaggever had Bakayoko al bijna gewisseld in de 60ste minuut, en daarna had hij de ene na de andere goede actie.
    - Peters steun aan Ramalho betaalde zich dik terug.

Dat was het wel een beetje.

Hoop dat we nog net die extra "edge" krijgen, waardoor we dit soort potjes met 3-0 of meer winnen, want dat had gekund. Feyenoord acht ik straks bijvoorbeeld wel een stukje beter dan Lens (die ik helemaal niks vond), en dan wil ik zien dat we scherp als een mes zijn. Dan worden de laatste minuten ook niet onnodig spannend.
    Goed verhaal. Op Feyenoord na. Dat gaat PSV overtuigend winnen. De klasse van PSV ligt daar, waar de zwakte van Feyenoord ligt.
    Brael
    Vedette

Er zitten wel wat verbeterpunten in -eerder wisselen bijvoorbeeld-, maar goed om te zien dat Peter ook een succesvol Plan B kan inzetten.
    Post Reply