Jerdy Schouten

Spelers A-selectie.
Post Reply
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Schouten op cv was vandaag juist geen noodoplossing. Het was juist een tactisch sterk staaltje omdat Schouten positioneel ijzersterk is en zo dus de lijnen richting Gimenez eruit kon houden. Daarnaast zijn hij en Boscagli bij uitstek spelers die je nodig hebt om onder druk uit te voetballen. En hiermee plekje voor Saibari gecreëerd vandaag.
  • These users thanked the author Sensation for the post (total 12):
    Rikkert1234Ykhim29.04.200710. NilisPersepolisForestForestloginnaamAsterixTrixmDribblepsvgoudaRen Höek
    ComeOnPSV
    Vedette
    Clubvoorkeur: PSV

Schouten is trouwens ook wel snel haha. De sprintduels won hij allemaal. En niet een beetje maar echt met meters voorsprong. Hij is sneller dan iedereen denkt.
  • These users thanked the author ComeOnPSV for the post (total 2):
    MaartenVpsvgouda
    Chucky
    Vedette

ComeOnPSV wrote: 03 Dec 2023, 22:25 Schouten is trouwens ook wel snel haha. De sprintduels won hij allemaal. En niet een beetje maar echt met meters voorsprong. Hij is sneller dan iedereen denkt.
    Op het middenveld lijkt het in ieder geval ook alsof hij amper een sprintje trekt, juist omdat hij altijd precies goed staat. Dan denk je inderdaad niet dat je met een sprintwonder te maken hebt :mrgreen:
  • These users thanked the author Chucky for the post (total 2):
    ComeOnPSVpsvgouda
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Sensation wrote: 03 Dec 2023, 22:20 Schouten op cv was vandaag juist geen noodoplossing. Het was juist een tactisch sterk staaltje omdat Schouten positioneel ijzersterk is en zo dus de lijnen richting Gimenez eruit kon houden. Daarnaast zijn hij en Boscagli bij uitstek spelers die je nodig hebt om onder druk uit te voetballen. En hiermee plekje voor Saibari gecreëerd vandaag.
    Het is toch ook genieten van zijn voetbalintelligentie. Hoe die jongen constant alles eerder ziet dan de rest, hoe hij ook vandaag continu de pass eruit haalt of weet waar hij moet staan, weet waar de bal naartoe moet, eigenlijk niet onder druk te zetten. Hij is niet onder de indruk, doet z'n ding, verloor ook eigenlijk geen enkel (cruciaal) duel. Echt heel indrukwekkend. Niet de eerste keer ook, want tegen Rangers (en vooruit, ook Vitesse) deed 'ie het ook al.

Dit is wat mij betreft ook gewoon de beste aankoop van de laatste jaren. Schouten stelt je in staat om te voetballen. In het hart van je elftal heb je niet meer een zenuwpees staan, of iemand die weleens door de ondergrens zakt. Dit zijn aankopen die je elftal op fundamenteel niveau zoveel sterker maken dat je in één klap een enorme stap voorwaarts maakt. Zo ervaren, slim, geslepen, kwalitatief goed, dominerend in soberheid en bescheidenheid. Het is misschien wat voorbarig, maar ik denk oprecht dat we hier over een paar jaar op terugkijken en zeggen: die gouden periode werd ingeleid door gerichte topversterkingen als Schouten. Dit is dan daadwerkelijk de opvolger van Guardado, jaren nadat Guardado is vertrokken, zonder dat hij per se dezelfde aura meebrengt. Beste speler van de competitie.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 6):
    MaartenVSensationMithrasDribblepsvgoudaRen Höek
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Lente wrote: 03 Dec 2023, 22:03 Zojuist geschreven in het Boscagli topic als reactie op iemand, maar misschien past het beter hier:
    Zolang Bosz coach van PSV is komt er geen slager achterin. Ook de verdedigers moeten kunnen voetballen bij Bosz. Hij zei het vandaag letterlijk, wij gaan niet verdedigen maar voetballen. Daarom ook Schouten achterin en geen Ramalho (tot grote teleurstelling van Slot). Begin de interesse in Debast afgelopen zomer steeds beter te begrijpen. Dat is echt een typische Bosz verdediger. Geen slager maar iemand die kan voetballen.

Bosz gaf volgens mij tijdens de persco ook aan dat hij verwacht dat Schouten uiteindelijk als centrale verdediger gaat spelen in de loop van zijn carrière.
    Dat stukje over Schouten op cv is trouwens niet waar. Zit nog even de interview terug te kijken en daar wordt dan ook de vraag gesteld en geeft Bosz aan dat Schouten gewoon een middenvelder is maar dat hij hem af en toe als cv zal gebruiken.
  • These users thanked the author Sensation for the post:
    Ardbeg
    Joenepsv
    Legende

Beste aankoop in jaren. Je mag hem wmb nu al scharen in het rijtje Simons en Guardado. Ook twee spelers die een enorme impact op het gehele team hadden. Schouten is qua leiderschap minder dominant maar op het veld nu al onmisbaar.

Vind het ook enorm knap dat hij zich centraal zo staande houdt. Ook in dergelijke grote wedstrijden. Puur op basis van voetbal intelligentie.
    Lente
    Meervoudig international

Sensation wrote: 04 Dec 2023, 09:21
    Lente wrote: 03 Dec 2023, 22:03 Zojuist geschreven in het Boscagli topic als reactie op iemand, maar misschien past het beter hier:

Dat stukje over Schouten op cv is trouwens niet waar. Zit nog even de interview terug te kijken en daar wordt dan ook de vraag gesteld en geeft Bosz aan dat Schouten gewoon een middenvelder is maar dat hij hem af en toe als cv zal gebruiken.
    Jawel, stukje over Schouten is wel waar. Zei Bosz op de persconferentie. Heb daar nu geen beelden van, zit op m’n werk maar zoek en gij zult vinden.

Ardbeg krijg ik nu ook een like?
  • These users thanked the author Lente for the post:
    Ardbeg
    Oh PSV wat je met me doet…
    Lente
    Meervoudig international

@sensation, ik zit het allemaal terug te lezen. Denk dat de ‘consternatie’ hem erin zit dat jij het puur op PSV betrekt. Met de opmerking van Schouten als centrale verdediger doelde Bosz niet specifiek op z’n periode bij PSV maar meer in z’n algemeenheid in de verdere carrière van Schouten. Daar is niet specifiek uitgesproken dat Bosz Schouten bij PSV als centrale verdediger ziet. Wel was de keuze voor deze wedstrijd heel bewust Schouten ipv Ramalho omdat Bosz tegen Feyenoord niet wou gaan verdedigen. Als je tegen Feyenoord gaat verdedigen dan ga je er af zei Bosz. Vandaar nu deze wedstrijd gekozen voor voetbal en Schouten achterin.

Het zijn dus twee opzich zelf staande dingen. Tegen Feyenoord bewust gekozen voor Schouten als centrale verdediger ipv Ramalho. In de verdere carrière van Schouten voorziet Bosz dat Schouten waarschijnlijk als centrale verdediger terecht gaat komen (maar dus niet specifiek bij PSV benoemt).

Daarnaast een tip om zeker ook de persconferenties na de wedstrijd te bekijken. Hier wordt veel meer tijd genomen om uitleg en duiding te geven dan tijdens de interviews direct na de wedstrijd. De interviews zijn meer voor de oneliners voor de snelle media bedoeld en tijdens de persconferentie wordt er iets dieper op zaken ingegaan. Er wordt wat meer nuance gelegd en zaken worden dieper uitgelegd. Althans zo ervaar in dat meestal, ik hecht meer waarde aan hetgeen er tijdens de persconferentie gezegd wordt dan aan de reacties direct na de wedstrijd.
  • These users thanked the author Lente for the post:
    SKERLA
    Oh PSV wat je met me doet…
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Lente wrote: 04 Dec 2023, 13:07 @sensation, ik zit het allemaal terug te lezen. Denk dat de ‘consternatie’ hem erin zit dat jij het puur op PSV betrekt. Met de opmerking van Schouten als centrale verdediger doelde Bosz niet specifiek op z’n periode bij PSV maar meer in z’n algemeenheid in de verdere carrière van Schouten. Daar is niet specifiek uitgesproken dat Bosz Schouten bij PSV als centrale verdediger ziet. Wel was de keuze voor deze wedstrijd heel bewust Schouten ipv Ramalho omdat Bosz tegen Feyenoord niet wou gaan verdedigen. Als je tegen Feyenoord gaat verdedigen dan ga je er af zei Bosz. Vandaar nu deze wedstrijd gekozen voor voetbal en Schouten achterin.

Het zijn dus twee opzich zelf staande dingen. Tegen Feyenoord bewust gekozen voor Schouten als centrale verdediger ipv Ramalho. In de verdere carrière van Schouten voorziet Bosz dat Schouten waarschijnlijk als centrale verdediger terecht gaat komen (maar dus niet specifiek bij PSV benoemt).

Daarnaast een tip om zeker ook de persconferenties na de wedstrijd te bekijken. Hier wordt veel meer tijd genomen om uitleg en duiding te geven dan tijdens de interviews direct na de wedstrijd. De interviews zijn meer voor de oneliners voor de snelle media bedoeld en tijdens de persconferentie wordt er iets dieper op zaken ingegaan. Er wordt wat meer nuance gelegd en zaken worden dieper uitgelegd. Althans zo ervaar in dat meestal, ik hecht meer waarde aan hetgeen er tijdens de persconferentie gezegd wordt dan aan de reacties direct na de wedstrijd.
    Ik geloof je, en ik kijk ook persconferenties (terug) no worries :P maar ook in de filmpjes van de persconferentie (oa door Voetbalzone en FC update op YouTube geüpload) zie ik deze opmerking niet terug, maar er kan omheen geknipt zijn.
  • These users thanked the author Sensation for the post:
    Lente
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Sensation wrote: 04 Dec 2023, 13:18
    Lente wrote: 04 Dec 2023, 13:07 @sensation, ik zit het allemaal terug te lezen. Denk dat de ‘consternatie’ hem erin zit dat jij het puur op PSV betrekt. Met de opmerking van Schouten als centrale verdediger doelde Bosz niet specifiek op z’n periode bij PSV maar meer in z’n algemeenheid in de verdere carrière van Schouten. Daar is niet specifiek uitgesproken dat Bosz Schouten bij PSV als centrale verdediger ziet. Wel was de keuze voor deze wedstrijd heel bewust Schouten ipv Ramalho omdat Bosz tegen Feyenoord niet wou gaan verdedigen. Als je tegen Feyenoord gaat verdedigen dan ga je er af zei Bosz. Vandaar nu deze wedstrijd gekozen voor voetbal en Schouten achterin.

Ik geloof je, en ik kijk ook persconferenties (terug) no worries :P maar ook in de filmpjes van de persconferentie (oa door Voetbalzone en FC update op YouTube geüpload) zie ik deze opmerking niet terug, maar er kan omheen geknipt zijn.
    Dan is er geknipt, want bij de volledige versie op ESPN zei hij het wel.
  • These users thanked the author SKERLA for the post (total 2):
    SensationLente
    MaartenV
    Nationale topspeler

29.04.2007 wrote: 03 Dec 2023, 15:28
    MaartenV wrote: 03 Dec 2023, 15:25 Als je ziet hoe vaak hij het vandaag dichtloopt..zooooo goed !
    Serueus het overwegen waard om in de CL 1/8 finale met hem CV te spelen.
    Nee, je kan toch niet een speler op CV zetten die eigenlijk een CVM is! .

Maar goed, misschien zijn de meningen van bepaalde supporters richting keuzes van Bosz inmiddels iets genuanceerder... :mrgreen:
    Normaalgesproken kun je een CVM niet zomaar even CV zetten in een topwedstrijd. Maar Schouten is buitencategorie. Ongekend dat hij een rol waarmee hij zo weinig ervaring heeft zo goed invult. Daar had zelfs Bosz niet van kunnen dromen toen Jerdy bij de selectie kwam.
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Als je in de Eredivisie Schouten-Veerman hebt als motorblok (machinekamer) dan maakt die RCV veel minder uit. Het was een mooie en risicovolle truc speciaal van Bosz maar ik denk dat PSV tegen een iets minder fel afjagende tegenstander meer heeft aan een Schouten als RCM en ik hoop dat hij daar ook vooral gaat spelen.

Nu is het aan Earnie/Brands/Bosz om het goede transferbeleid door te trekken met een gevulde beurs en een nieuwe window om ervoor te zorgen dat er een CV bij komt waardoor Schouten niet meer achterin hoeft te spelen. Vergeet niet dat Saibari straks weg is in een belangrijke periode. Als ze nu kiezen voor Vranckx en Schouten nog meer als CV gaan gebruiken zou ik enerzijds blij zijn met Vranckx maar toch teleurgesteld omdat ik het liefst met Schouten op het middenveld zou spelen.

Zeno Debast lost dat probleem natuurlijk ook op.
    Menno1
    Legende

Het is jammer dat hij geen tweelingbroer heeft, want hij kan dus zowel in de verdediging als op het middenveld. Dit is DE aankoop an het seizoen gebleken, uiteraard met koning Bosz samen; die 2 maken elkaar ook sterker. Hij was echt geweldig gisteren, misschien nog wel betere als Boscagli. Niet alleen in zijn voetballen, maar ook in zijn inzicht.

Er zullen heus wel wedstrijden komen waarin een meer pure verdediger nodig is, maar dat hij dit niveau in een uit wedstrijd na een loodzware week kan brengen, geeft heel veel vertrouwen voor de toekomst. En ja, de extra bonus is de basis plek voor Saibari die hij dik en dik verdient.
    Teletubby
    Nationale topspeler

Gewoon bizar dat je hem voor 12 schamele miljoentjes hebt kunnen oppikken eigenlijk. Pure diefstal. Moeiteloos tot nu toe de beste speler van de eredivisie en het is niet eens een discussie. Hopelijk blijft hij heel maar voor de zekerheid in de winter nog een cvm oppikken.
    Siemen
    Nationale topspeler

Menno1 wrote: 04 Dec 2023, 17:45 Het is jammer dat hij geen tweelingbroer heeft, want hij kan dus zowel in de verdediging als op het middenveld. Dit is DE aankoop an het seizoen gebleken, uiteraard met koning Bosz samen; die 2 maken elkaar ook sterker. Hij was echt geweldig gisteren, misschien nog wel betere als Boscagli. Niet alleen in zijn voetballen, maar ook in zijn inzicht.

Er zullen heus wel wedstrijden komen waarin een meer pure verdediger nodig is, maar dat hij dit niveau in een uit wedstrijd na een loodzware week kan brengen, geeft heel veel vertrouwen voor de toekomst. En ja, de extra bonus is de basis plek voor Saibari die hij dik en dik verdient.
    Precies. Het is niet alleen dat Schouten op CV goed presteert, maar je krijgt er ook een extra topper bij met Saibari.
    Søren
    Meervoudig international

Ja Schouten is wel echt een wereldaankoop gebleken zeg, echt top!
    Daar kunnen we nog wel een paar jaar mee vooruit ook…
    Zie hem overigens wel liever op 6 dan centraal achterin.
    In een driemansverdediging (NL-elftal bv) zou hij ook goed tot z’n recht komen verwacht ik.
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Lente wrote: 04 Dec 2023, 13:07 [...]
    Vertel dat tegen vriend Grasmat :P
    29.04.2007
    Nationale topspeler

MaartenV wrote: 04 Dec 2023, 17:19
    29.04.2007 wrote: 03 Dec 2023, 15:28

Nee, je kan toch niet een speler op CV zetten die eigenlijk een CVM is! .

Maar goed, misschien zijn de meningen van bepaalde supporters richting keuzes van Bosz inmiddels iets genuanceerder... :mrgreen:
    Normaalgesproken kun je een CVM niet zomaar even CV zetten in een topwedstrijd. Maar Schouten is buitencategorie. Ongekend dat hij een rol waarmee hij zo weinig ervaring heeft zo goed invult. Daar had zelfs Bosz niet van kunnen dromen toen Jerdy bij de selectie kwam.
    Geen idee, misschien wist Bosz het al prima toen hij hier kwam spelen. Niet voor niks stelde hij Schouten helemaal in het begin van het seizoen ook al een paar keer op als CV. Ook toen had hij de optie om bijvoorbeeld Teze op CV te zetten.
    Heb sowieso het idee dat Bosz graag spelers haalt die op meerdere posities kunnen spelen, juist ook vanwege de 'smalle' selectie van 20+4 die hij hanteert. Buiten Schouten ook Dest (zowel rechts- als linksback), Lozano (zowel rechts- als linksbuiten) , Tillman (zowel centraal als aan de zijkant) bijvoorbeeld.
    Persepolis
    Vedette

Het ligt natuurlijk aan de specifieke kwaliteiten van een speler, gecombineerd met de kwaliteiten die van een CV worden gevraagd binnen de speelstijl die gespeeld wordt. Er zijn meerdere voorbeelden van middenvelders die (hele) succesvolle centrale verdedigers werden; Mascherano, Fabinho, Martinez, Matthäus, om er een paar te noemen. Schouten zal in de toekomst misschien ook zo'n switch kunnen maken, maar vooralsnog is hij een key player op het middenveld en zou ik hem dan ook daar willen blijven zien. Wel fijn dat hij het wel prima kán, wanneer een wedstrijd erom vraagt. Geweldige speler.
    1913PSV.
    Vaste waarde in elftal

Is er waarschijnlijk morgen ook niet bij. Hoop toch wel dat hij er uit bij AZ bij is.
    PSVAchterhoek
    Vaste waarde in elftal
    Favoriete speler: Ricardo Pepi

1913PSV. wrote: 11 Dec 2023, 14:32 Is er waarschijnlijk morgen ook niet bij. Hoop toch wel dat hij er uit bij AZ bij is.
    Ons Rikkert zegt net dat ze geen enkel risico met hem willen nemen en hem klaarstomen voor AZ-uit.

Dus zal ie wel ergens in april z'n rentree gaan maken.
    YPLee
    Jeugdinternational

11 Tinus wrote: 04 Dec 2023, 17:25 Als je in de Eredivisie Schouten-Veerman hebt als motorblok (machinekamer) dan maakt die RCV veel minder uit. Het was een mooie en risicovolle truc speciaal van Bosz maar ik denk dat PSV tegen een iets minder fel afjagende tegenstander meer heeft aan een Schouten als RCM en ik hoop dat hij daar ook vooral gaat spelen.

Nu is het aan Earnie/Brands/Bosz om het goede transferbeleid door te trekken met een gevulde beurs en een nieuwe window om ervoor te zorgen dat er een CV bij komt waardoor Schouten niet meer achterin hoeft te spelen. Vergeet niet dat Saibari straks weg is in een belangrijke periode. Als ze nu kiezen voor Vranckx en Schouten nog meer als CV gaan gebruiken zou ik enerzijds blij zijn met Vranckx maar toch teleurgesteld omdat ik het liefst met Schouten op het middenveld zou spelen.

Zeno Debast lost dat probleem natuurlijk ook op.
    Ik vind dat Debast een heel matig seizoen speelt bij Anderlecht. Gisteren tegen Luik stond hij positioneel weer ontiegelijk vaak verkeerd.
    ziege maar ook zagge
    Lid van verdienste
    Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Persepolis wrote: 04 Dec 2023, 20:54 Het ligt natuurlijk aan de specifieke kwaliteiten van een speler, gecombineerd met de kwaliteiten die van een CV worden gevraagd binnen de speelstijl die gespeeld wordt. Er zijn meerdere voorbeelden van middenvelders die (hele) succesvolle centrale verdedigers werden; Mascherano, Fabinho, Martinez, Matthäus, om er een paar te noemen. Schouten zal in de toekomst misschien ook zo'n switch kunnen maken, maar vooralsnog is hij een key player op het middenveld en zou ik hem dan ook daar willen blijven zien. Wel fijn dat hij het wel prima kán, wanneer een wedstrijd erom vraagt. Geweldige speler.
    Het lijkt erop dat Bosz gecharmeerd is van het experiment Schouten als CV en dat ben ik ook, je krijgt hierdoor nl. een super dynamische en sterke as die haast onoverwinnelijk lijkt. Het zou me niks verbazen als dit voorlopig het standaardsysteem wordt.
    Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
    XaviS7mons
    Vaste waarde in elftal

Na de winterstop zou Bella-Kotchap ook weer mee kunnen doen. Misschien wat minder goed aan de bal, maar natuurlijk een beest van een verdediger met pure snelheid. Zeker tegen Dortmund kan dat weleens handig zijn
  • These users thanked the author XaviS7mons for the post:
    ziege maar ook zagge
    Tjompie
    Internationale topspeler

Laten we zorgen dat Wieffertje niet wint

Post Reply