Transferwindow 2023/24
-
- Legende
Met de grote voorsprong in de competitie en waarbij ik de kans levensgroot acht dat de knock-out fase van de CL het Europese eindstation van dit seizoen zal zijn, denk ik dat je wat betreft transfers voor specifiek dit seizoen eigenlijk niets meer hoeft te doen. Het is al behoorlijk duidelijk hoe de prestaties zeer waarschijnlijk zullen gaan verlopen.
Wel zou je al aankopen kunnen gaan doen met het oog op volgend seizoen. Aankopen die aanpassingstijd nodig hebben en/of nu voor een goede prijs gehaald kunnen worden voor posities van spelers die je komende zomer wil gaan verkopen of waarvan de kans groot is dat ze dan een nieuwe stap zullen gaan maken.
Wat dat betreft heb je een bepaalde luxe dat je geen verkoopdruk hebt, maar eveneens dat je ook geen herstelwerkzaamheden zal hoeven doen. Je kan nu al veel meer bezig gaan met volgend seizoen. Dat geeft je een bepaalde voorsprong en het behalen van de knock-out fase CL geeft je ook de financiële mogelijkheden indien van toepassing.
Wel zou je al aankopen kunnen gaan doen met het oog op volgend seizoen. Aankopen die aanpassingstijd nodig hebben en/of nu voor een goede prijs gehaald kunnen worden voor posities van spelers die je komende zomer wil gaan verkopen of waarvan de kans groot is dat ze dan een nieuwe stap zullen gaan maken.
Wat dat betreft heb je een bepaalde luxe dat je geen verkoopdruk hebt, maar eveneens dat je ook geen herstelwerkzaamheden zal hoeven doen. Je kan nu al veel meer bezig gaan met volgend seizoen. Dat geeft je een bepaalde voorsprong en het behalen van de knock-out fase CL geeft je ook de financiële mogelijkheden indien van toepassing.
-
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Massimo Bedoel je met aankopen voor volgend jaar, spelers die in de zomer wellicht "betere" opties zullen hebben en daarom nu gehaald moeten worden? Met beter bedoel ik natuurlijk vooral het grote geld, aangezien PSV in een fantastische positie zit voor talenten.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Ik denk dat hij doelt op contact leggen en mogelijkheden bespreken, wat vaak een traject van maanden is. Nu gebruik maken van het feit dat PSV door is in CL en die bizarre winstreeks neerzet in de ED, zowel qua financiën als qua imago/status is dit hét moment om spelers te paaien voor een overstap naar PSV.
-
- Nationale topspeler
Ah okay, makes sense. Hopelijk wordt er niet alleen gekeken naar talenten die niet via de academy moeten opkomen, maar misschien ook eindelijk eens naar jongens als Savio die afgelopen jaren niet voor ons kozen omdat de aantrekkingskracht niet dermate groot was.Sensation wrote: ↑05 Dec 2023, 12:01Ik denk dat hij doelt op contact leggen en mogelijkheden bespreken, wat vaak een traject van maanden is. Nu gebruik maken van het feit dat PSV door is in CL en die bizarre winstreeks neerzet in de ED, zowel qua financiën als qua imago/status is dit hét moment om spelers te paaien voor een overstap naar PSV.
-
- Legende
Ik bedoel het op twee verschillende manier.
1. Je haalt een jong talent op die nog even moet acclimatiseren en waarbij het de bedoeling is dat zo iemand volgend seizoen kan aansluiten bij het eerste. Dan heb je voor volgend seizoen alvast een eerste half jaar acclimatiseren alvast achter de rug.
2. Je haalt een speler waar nu nog ruimte voor is in de selectie, die je ook al kan inzetten, maar waar je vooral alvast kijkt naar de vertrekkende spelers komende zomer en die je nu onder gunstige financiële voorwaarden kan halen vanwege een contractsituatie of omdat een club in acute geldnood zit.
In beide gevallen doe je de aankoop met name met het oog vanaf volgend seizoen. Dat zou ik als mogelijkheden zien. Vorig seizoen moest PSV spelers huren na het vertrek van Gakpo en Madueke. Evenals dat Ajax bijvoorbeeld nu kijkt naar spelers in de winterstop om het seizoen enigszins te redden. Feyenoord wilde vorig seizoen ook nog wat doen in de winterstop toen Timber geblesseerd raakte. Het was dat Wieffer het opeens zo goed deed in januari. In de defensie wilde Feyenoord nog wel iemand extra en haalde toen Kasanwirjo. Die heeft er niks van gebakken. Feyenoord zat toen nog verwikkeld met PSV en Ajax in de strijd om de landstitel. PSV staat er nu en waarschijnlijk januari veel beter voor dan Feyenoord toen. De kaarten zijn voor PSV eigenlijk al redelijk geschud.
-
- Regelmatige invaller
Niet teveel halen en ook niet teveel laten gaan. Hoogstens back-up verdedigende middenvelder. Zeker nu Obispo, Mauro en straks ook Bella terugkomt hebben we genoeg opties.
- DeBruyne
- Meervoudig international
Aangezien we voor een 6 willen gaan in de winterstop. Bij Inter zit Lucien Agoumé te verpieteren. Nog altijd maar 21 jaar.
https://www.transfermarkt.nl/lucien-ago ... ler/569384
https://www.transfermarkt.nl/lucien-ago ... ler/569384
-
- Internationale topspeler
Ik snap wat je zegt en ben het met je eens. Maar Savio is volgens mij niet het juiste voorbeeld, die wilde dolgraag naar ons. Alleen in Brazilië is het niet zo simpel als speler en worden soms keuzes voor je gemaakt.CZ_Code wrote: ↑05 Dec 2023, 12:40Ah okay, makes sense. Hopelijk wordt er niet alleen gekeken naar talenten die niet via de academy moeten opkomen, maar misschien ook eindelijk eens naar jongens als Savio die afgelopen jaren niet voor ons kozen omdat de aantrekkingskracht niet dermate groot was.Sensation wrote: ↑05 Dec 2023, 12:01
Ik denk dat hij doelt op contact leggen en mogelijkheden bespreken, wat vaak een traject van maanden is. Nu gebruik maken van het feit dat PSV door is in CL en die bizarre winstreeks neerzet in de ED, zowel qua financiën als qua imago/status is dit hét moment om spelers te paaien voor een overstap naar PSV.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Weet niet of die al benoemd is, maar gezien we toch Lucas Bergvall liepen te hypen in een ander topic.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... alent.html
Met daarin ook:
Met daarin ook:
Volgens Fotboll Direkt heeft PSV ook belangstelling voor Viktor Djukanovic, een vleugelaanvaller van Hammarby IF. De aanvaller uit Montenegro maakte tot nu toe negen goals in 21 competitiewedstrijden. Hij werd eerder gelinkt aan Bologna, Genoa en OH Leuven. PSV zou Djukanovic in oktober hebben bekeken.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Heruone wrote: ↑13 Dec 2023, 15:47 Weet niet of die al benoemd is, maar gezien we toch Lucas Bergvall liepen te hypen in een ander topic.
Met daarin ook:
Volgens Fotboll Direkt heeft PSV ook belangstelling voor Viktor Djukanovic, een vleugelaanvaller van Hammarby IF. De aanvaller uit Montenegro maakte tot nu toe negen goals in 21 competitiewedstrijden. Hij werd eerder gelinkt aan Bologna, Genoa en OH Leuven. PSV zou Djukanovic in oktober hebben bekeken.
https://footballtalentscout.net/2022/05 ... dukanovic/
https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics
► Show Spoiler
In dit filmpje krijg ik enorme Gakpo-vibes, doelgericht en elk schot kiezelhard geplaatst met binnenkant voet maar ook in de manier waarop hij tegenstanders passeert, slim, onvoorspelbaar, met veel power en vaak de bal ver voor zich uit tikken en de straalmotor aanzetten.
- De Realist
- Internationale topspeler
Inderdaad zeg, Gakpo vibes!
Verder hoop ik dat we de groep komende zomer zo veel mogelijk bij elkaar kunnen gaan houden, eventueel eea doorselecteren maar dat is met name bij pakembeet de nummers 15-20. Ik weet niet of dat financieel haalbaar/verstandig is, maar met dit team en deze trainer nog een jaar, dat is verder bouwen aan ons PSV lijkt me
Verder hoop ik dat we de groep komende zomer zo veel mogelijk bij elkaar kunnen gaan houden, eventueel eea doorselecteren maar dat is met name bij pakembeet de nummers 15-20. Ik weet niet of dat financieel haalbaar/verstandig is, maar met dit team en deze trainer nog een jaar, dat is verder bouwen aan ons PSV lijkt me
- These users thanked the author De Realist for the post:
- DeBruyne
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Die traptechniek is inderdaad echt heerlijk. Chef Earnie is cooking.
- These users thanked the author Heruone for the post (total 2):
- DeBruyne • De Realist
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Bankzitter
https://www.transfermarkt.nl/jonah-kusi ... er/1069512AIK stevent deze winter al af op een grote verkoop van Jonah Kusi-Asare.
PSV Eindhoven en Club Brugge leiden de jacht op de talentvolle aanvaller en hebben al de eerste contacten gelegd over het contracteren van de 16-jarige.
-
- Lid 2e elftal
‘PSV moet 5 miljoen betalen voor 16-jarig toptalent’
Joris Velthausz
16:15
13 dec 2023
PSV blijft op het veld maar presteren in de afgelopen weken, maar ook naast het veld zit de club niet stil. Zo zouden de Eindhovenaren 5 miljoen euro willen betalen voor een 16-jarig Zweeds toptalent. Jonah Kusi-Asare behoort tot de beste talenten van Zweden en vertrok vorig seizoen naar AIK. De club zou Kusi-Asare best willen verkopen aan PSV, maar dan wel voor de juiste prijs.
‘PSV geïnteresseerd in Kusi-Asare’
In januari vertrok de 16-jarige Zweed naar zijn huidige club. Hij kwam nog maar vier keer uit in het eerste elftal van AIK, maar PSV lijkt het nu al te weten: Kusi-Asare moet worden aangetrokken. Met zijn 1.96cm is hij voor zijn leeftijd al enorm groot, waardoor hij fysiek ook al snel mee lijkt te kunnen met de senioren. Kusi-Asare heeft Ghanese roots en speelt doorgaans in de spits. Bij AIK willen ze volgens SportBladet best meewerken aan een overstap naar PSV, zolang de club maar genoeg betaald voor het jonge talent.
De club wil minimaal 60 miljoen Zweedse kronen voor de speler hebben. Dit komt neer op iets meer dan 5 miljoen euro. PSV lijkt dit bedrag wel te kunnen betalen, maar voor een speler die slechts 62 minuten is uitgekomen op het hoogste Zweedse niveau is het een risico. Het Zweede medium geeft aan dat Club Brugge ook geïnteresseerd is in de handtekening van Kusi-Asare.
Zo vader zo zoon
Er zullen maar weinig mensen in Nederland de naam Kusi-Asare herkennen, maar de vader van Jonah was vroeger ook profvoetballer. Jones Kusi-Asare speelde onder andere bij Esbjerg en Aalborg in Denemarken en eindigde zijn carrière in Zweden bij Assyriska. Net als zijn zoon was Jones een spits. Het lijkt er sterk op dat de zoon van Jones Kusi-Asare binnenkort de carriere van zijn vader heeft bijgehaald mocht hij de stap naar Europa zetten.
Kent iemand hem?
Joris Velthausz
13 dec 2023
PSV blijft op het veld maar presteren in de afgelopen weken, maar ook naast het veld zit de club niet stil. Zo zouden de Eindhovenaren 5 miljoen euro willen betalen voor een 16-jarig Zweeds toptalent. Jonah Kusi-Asare behoort tot de beste talenten van Zweden en vertrok vorig seizoen naar AIK. De club zou Kusi-Asare best willen verkopen aan PSV, maar dan wel voor de juiste prijs.
In januari vertrok de 16-jarige Zweed naar zijn huidige club. Hij kwam nog maar vier keer uit in het eerste elftal van AIK, maar PSV lijkt het nu al te weten: Kusi-Asare moet worden aangetrokken. Met zijn 1.96cm is hij voor zijn leeftijd al enorm groot, waardoor hij fysiek ook al snel mee lijkt te kunnen met de senioren. Kusi-Asare heeft Ghanese roots en speelt doorgaans in de spits. Bij AIK willen ze volgens SportBladet best meewerken aan een overstap naar PSV, zolang de club maar genoeg betaald voor het jonge talent.
De club wil minimaal 60 miljoen Zweedse kronen voor de speler hebben. Dit komt neer op iets meer dan 5 miljoen euro. PSV lijkt dit bedrag wel te kunnen betalen, maar voor een speler die slechts 62 minuten is uitgekomen op het hoogste Zweedse niveau is het een risico. Het Zweede medium geeft aan dat Club Brugge ook geïnteresseerd is in de handtekening van Kusi-Asare.
Zo vader zo zoon
Er zullen maar weinig mensen in Nederland de naam Kusi-Asare herkennen, maar de vader van Jonah was vroeger ook profvoetballer. Jones Kusi-Asare speelde onder andere bij Esbjerg en Aalborg in Denemarken en eindigde zijn carrière in Zweden bij Assyriska. Net als zijn zoon was Jones een spits. Het lijkt er sterk op dat de zoon van Jones Kusi-Asare binnenkort de carriere van zijn vader heeft bijgehaald mocht hij de stap naar Europa zetten.
Kent iemand hem?
- Standbeeld
- Mister PSV
- Ardbeg
- Mister PSV
Letterlijk de post boven je benoemd, haha.Peer71 wrote: ↑13 Dec 2023, 16:22 ‘PSV moet 5 miljoen betalen voor 16-jarig toptalent’
Joris Velthausz
13 dec 2023
Zo vader zo zoon
Kent iemand hem?
- Hatseflats
- Vedette
MAAR WIJ WILLEN EERST VERDEDIGERS!!! toch?
- These users thanked the author Hatseflats for the post:
- Ardbeg
-
- Legende
Controlerende middenvelders
5 miljoen is gortig voor een 16 jarige. Maar wel leuk om dit soort geruchten te horen. Sowieso vind ik dat onze opleiding wel wat flinke upgrades kan gebruiken, want echt vrolijk word ik er niet van. Ik heb het idee dat we of weinig echte toptalenten hebben, of dat spelers wat stil staan (Bouhoudane bijvoorbeeld..)
Overigens, zonder de speler te kennen overigens, is een jongen die fysiek al zo sterk is, ook een risico: Hij is ongetwijfeld veel langer en sterker dan zijn leeftijdsgenoten, wat ook zand in de ogen kan strooien over zijn werkelijke potentieel.
5 miljoen is gortig voor een 16 jarige. Maar wel leuk om dit soort geruchten te horen. Sowieso vind ik dat onze opleiding wel wat flinke upgrades kan gebruiken, want echt vrolijk word ik er niet van. Ik heb het idee dat we of weinig echte toptalenten hebben, of dat spelers wat stil staan (Bouhoudane bijvoorbeeld..)
Overigens, zonder de speler te kennen overigens, is een jongen die fysiek al zo sterk is, ook een risico: Hij is ongetwijfeld veel langer en sterker dan zijn leeftijdsgenoten, wat ook zand in de ogen kan strooien over zijn werkelijke potentieel.
-
- Nationale topspeler
Bouhoudane is 15… had je verwacht dat die opeens bij Jong PSV mee zou draaien na 1 mooi seizoen bij de pupillen? Gun hem even wat tijd, over 2 jaar als die 17 is zit die 100% wel bij Jong PSV waar die dan nog steeds tijd zat heeft om te groeien naar PSV 1.Menno1 wrote: ↑13 Dec 2023, 17:01 Controlerende middenvelders
- ShovingNE2
- Site Admin
Dat gat is fysiek alleen al gigantisch
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Legende
Volgende maand 'al' 16 en speelt in de onder 17 met name. Dat deed hij ook al op zijn 14e. Ik had gehoopt dat hij al verder zou zijn. Want op zijn 14e was hij echt al een sensatie in wording.CZ_Code wrote: ↑13 Dec 2023, 17:05Bouhoudane is 15… had je verwacht dat die opeens bij Jong PSV mee zou draaien na 1 mooi seizoen bij de pupillen? Gun hem even wat tijd, over 2 jaar als die 17 is zit die 100% wel bij Jong PSV waar die dan nog steeds tijd zat heeft om te groeien naar PSV 1.Menno1 wrote: ↑13 Dec 2023, 17:01 Controlerende middenvelders
Nu pik ik er eentje uit, maar ik vind overall dat de pipeline van absolute toptalenten een beetje opgedroogd is. Bij Jong PSV, Onder 18 en 17 zie ik niet zo snel spelers waarbij ik denk: hier loopt de nieuwe Gakpo/Bakayoko.
Nou kun je ook zeggen: kijk naar Saibari die nu pas echt doorbreekt natuurlijk.
-
- Lid 2e elftal
Oh wat erg...en nu???Ardbeg wrote: ↑13 Dec 2023, 16:37Letterlijk de post boven je benoemd, haha.Peer71 wrote: ↑13 Dec 2023, 16:22 ‘PSV moet 5 miljoen betalen voor 16-jarig toptalent’
Joris Velthausz
13 dec 2023
Zo vader zo zoon
Kent iemand hem?