Het Philips Stadion
-
- Vaste waarde in elftal
- Clubvoorkeur: PSV
Moeten in eerdaad 10/15k nieuwe plekken bijkomen. De vraag is of dat mogelijk is in dit stadion...
-
- Bankzitter
- Asterix
- Meervoudig international
Laat ze maar eens even buiten de cube denken ja. Ik hoop bij een uitbreiding toch ook vooral op een stadion wat mooi op elkaar aansluit. Dus niet maar wat op het dak neerzetten en klaar. De hoeken die in 2000 gemaakt zijn maken er niet perse een mooi geheel van. Ik had graag gezien dat ze die rondom op elkaar zouden aansluiten.
Ich liebe gegenpressung
- deninho32
- Site Admin
- Favoriete speler: Vinnie Jones
Dat was zeker mooier geweest, zeker op Noord lijkt het nu net of alleen de staalconstructie af is.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
Ik vind dat wel zijn charme hebben. Zo zie je dat het stadion heeft geleefd.Asterix wrote: ↑05 Mar 2024, 16:15 Laat ze maar eens even buiten de cube denken ja. Ik hoop bij een uitbreiding toch ook vooral op een stadion wat mooi op elkaar aansluit. Dus niet maar wat op het dak neerzetten en klaar. De hoeken die in 2000 gemaakt zijn maken er niet perse een mooi geheel van. Ik had graag gezien dat ze die rondom op elkaar zouden aansluiten.
Maar dit blijft het mooist:
- Standbeeld
- Mister PSV
Bier wel:
https://sportnieuws.nl/boulevard/nieuws ... gle.com%2FIn geen enkel stadion werd er in 2022 zóveel bier gedronken als in het Philips Stadion, zo weet FHM. Sterker nog: er is een recordaantal liters bier verkocht in het stadion in Eindhoven.
Die informatie heeft FHM uit een onderzoek van Hypercube. Het gaat om het gestoorde aantal van 600.000 liter bier. Nog nooit werd er zoveel bier verkocht in 1 jaar in een stadion. Omgerekend is dat 20 liter bier per persoon. Een kleine kanttekening: ook buiten wedstrijddagen om werd er pils verkocht in het stadion.
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
De Guus Meeuwisconcerten geven nogal een vertekend beeld wat betreft de gemiddelde bierverkoop.
Maar goed, zo lang ook die centen deels terugstromen naar PSV is dat helemaal prima.
Maar goed, zo lang ook die centen deels terugstromen naar PSV is dat helemaal prima.
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
En daarnaast doe ik 3x per jaar een stadion tour, dus inderdaad een zwaar vertekend beeld.
- These users thanked the author Vanthaman18 for the post:
- MC Hammer
-
- Bankzitter
- Favoriete speler: Simons
Geen flauw idee wat de opties zijn qua uitbereiding maar zou het wel mooi vinden. Zou toch weer een stap in de richting van ajax en feyenoord zijn. Hoeveel supporters staan er bv in de wachtrij voor een seizoenskaart?
Las tijdje geleden ergens dat twente ook plannen aan het maken is om zijn stadion uit te bereiden naar 40 000, zou toch wel mooi zijn dat we ons stadion groter houden dan die van hun.
Las tijdje geleden ergens dat twente ook plannen aan het maken is om zijn stadion uit te bereiden naar 40 000, zou toch wel mooi zijn dat we ons stadion groter houden dan die van hun.
- Juancho
- Mister PSV
Ik zou het ook prima vinden als het huidige stadion plat gaat maar dat er op dezelfde plek wel een nieuw modern stadion komt voor 50.000 mensen. Dat je dan een heel seizoen in een ander stadion moet spelen, so be it. Met oog op de lange termijn is dat misschien wel de beste oplossing en wat is nou een jaartje...
Wat hierboven ook al staat, het moet geen blokkendoos worden waarbij allemaal delen maar op elkaar gezet worden en er geen eenheid meer is. Erg benieuwd naar de plannen!
Wat hierboven ook al staat, het moet geen blokkendoos worden waarbij allemaal delen maar op elkaar gezet worden en er geen eenheid meer is. Erg benieuwd naar de plannen!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
De uitbreidingen van het stadion waren steeds korte termijn plannen. Eerst was er snel een nieuwe hoofdtribune nodig omdat bij de vorige tribune constructie gevonden waren.Asterix wrote: ↑05 Mar 2024, 16:15 Laat ze maar eens even buiten de cube denken ja. Ik hoop bij een uitbreiding toch ook vooral op een stadion wat mooi op elkaar aansluit. Dus niet maar wat op het dak neerzetten en klaar. De hoeken die in 2000 gemaakt zijn maken er niet perse een mooi geheel van. Ik had graag gezien dat ze die rondom op elkaar zouden aansluiten.
De noordkant werd uitgebreid omdat er een verbod op staanplaatsen zou komen. Toen was PSV van mening dat 30.000 man genoeg was. Nog geen vijf jaar later ging de schop weer in de grond voor een paar nieuwe tribunes.
Eigenlijk past het geheel niet helemaal bij mekaar. Er is ook nooit echt rekening gehouden met een verdere uitbreiding. Die hoeken hebben ze toch aardig ingepast, voor meer toeschouwers en seats.
- Dribble
- Bankzitter
Ik vind juist het onsamenhangende, met o.a. die gekke hoeken, het juist hét Philips stadion maken. Altijd op dezelfde plek, altijd weer een stuk eraan geplakt, dat maakt ‘m zo uniek in mijn ogen.
- Koenjo
Eens, het hoeft geen gestroomlijnd geheel te zijn. Het heeft een beetje iets Engels, een tribune verhogen lijkt mij ook mooi.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
- deninho32
- Site Admin
Nog beter zou denk ik zijn om een hypermodern stadion te bouwen vlakbij de Herdgang. Dan kun je gewoon in het oude stadion spelen en kun je bij het nieuwe stadion ook eindelijk het parkeren fatsoenlijk regelen.Juancho wrote: ↑05 Mar 2024, 18:53 Ik zou het ook prima vinden als het huidige stadion plat gaat maar dat er op dezelfde plek wel een nieuw modern stadion komt voor 50.000 mensen. Dat je dan een heel seizoen in een ander stadion moet spelen, so be it. Met oog op de lange termijn is dat misschien wel de beste oplossing en wat is nou een jaartje...
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
En dan verlies je toch de charme van een stadion in het centrum van een relatief grote stad.deninho32 wrote: ↑05 Mar 2024, 20:01Nog beter zou denk ik zijn om een hypermodern stadion te bouwen vlakbij de Herdgang. Dan kun je gewoon in het oude stadion spelen en kun je bij het nieuwe stadion ook eindelijk het parkeren fatsoenlijk regelen.Juancho wrote: ↑05 Mar 2024, 18:53 Ik zou het ook prima vinden als het huidige stadion plat gaat maar dat er op dezelfde plek wel een nieuw modern stadion komt voor 50.000 mensen. Dat je dan een heel seizoen in een ander stadion moet spelen, so be it. Met oog op de lange termijn is dat misschien wel de beste oplossing en wat is nou een jaartje...
Je kan het stadion ook richting P+R meerhoven knallen. Toch nog Eindhoven en ruimte waar je niet in een groene zone komt te zitten. Als ze nu al moeilijk doen over houtkap bij tribune voor de Herdgang is dit schier onmogelijk.
Huidige locatie is ideaal, zeker mede dankzij het OV.
- Asterix
Ik gok zomaar dat jij niet uit Eindhoven komt. Het stadion hoort in het Philipsdorp te staan.deninho32 wrote: ↑05 Mar 2024, 20:01Nog beter zou denk ik zijn om een hypermodern stadion te bouwen vlakbij de Herdgang. Dan kun je gewoon in het oude stadion spelen en kun je bij het nieuwe stadion ook eindelijk het parkeren fatsoenlijk regelen.Juancho wrote: ↑05 Mar 2024, 18:53 Ik zou het ook prima vinden als het huidige stadion plat gaat maar dat er op dezelfde plek wel een nieuw modern stadion komt voor 50.000 mensen. Dat je dan een heel seizoen in een ander stadion moet spelen, so be it. Met oog op de lange termijn is dat misschien wel de beste oplossing en wat is nou een jaartje...
- These users thanked the author Asterix for the post (total 4):
- Jur1913 • Prof_napo • Dribble • SchoonGenoeg
Ich liebe gegenpressung
- Standbeeld
- Mister PSV
Ik haal mijn stokpaardje maar weer eens van stal: bouwen op De Wielewaal en op de plek van het huidige stadion een groot stadspark aanleggen. Dat zou ik rationeel gezien een prima keuze vinden. Emotioneel snap ik de charme van de huidige plek.deninho32 wrote: ↑05 Mar 2024, 20:01Nog beter zou denk ik zijn om een hypermodern stadion te bouwen vlakbij de Herdgang. Dan kun je gewoon in het oude stadion spelen en kun je bij het nieuwe stadion ook eindelijk het parkeren fatsoenlijk regelen.Juancho wrote: ↑05 Mar 2024, 18:53 Ik zou het ook prima vinden als het huidige stadion plat gaat maar dat er op dezelfde plek wel een nieuw modern stadion komt voor 50.000 mensen. Dat je dan een heel seizoen in een ander stadion moet spelen, so be it. Met oog op de lange termijn is dat misschien wel de beste oplossing en wat is nou een jaartje...
- These users thanked the author Standbeeld for the post:
- deninho32
- Lorenzo von Matterhorn
Als Vitesse failliet gaat kunnen we best twee jaartjes het Gelredome huren.Juancho wrote: ↑05 Mar 2024, 18:53 Ik zou het ook prima vinden als het huidige stadion plat gaat maar dat er op dezelfde plek wel een nieuw modern stadion komt voor 50.000 mensen. Dat je dan een heel seizoen in een ander stadion moet spelen, so be it. Met oog op de lange termijn is dat misschien wel de beste oplossing en wat is nou een jaartje...
- Standbeeld
- Mister PSV
Lol. Moest ik ook aan denken.Lorenzo von Matterhorn wrote: ↑05 Mar 2024, 20:15Als Vitesse failliet gaat kunnen we best twee jaartjes het Gelredome huren.Juancho wrote: ↑05 Mar 2024, 18:53 Ik zou het ook prima vinden als het huidige stadion plat gaat maar dat er op dezelfde plek wel een nieuw modern stadion komt voor 50.000 mensen. Dat je dan een heel seizoen in een ander stadion moet spelen, so be it. Met oog op de lange termijn is dat misschien wel de beste oplossing en wat is nou een jaartje...
- deninho32
- Site Admin
Emoties, daar kun je niet van vreten.Standbeeld wrote: ↑05 Mar 2024, 20:15Ik haal mijn stokpaardje maar weer eens van stal: bouwen op De Wielewaal en op de plek van het huidige stadion een groot stadspark aanleggen. Dat zou ik rationeel gezien een prima keuze vinden. Emotioneel snap ik de charme van de huidige plek.
- deninho32
- Site Admin
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Een groot stadspark? Zo groot is het perceel uiteindelijk niet. Wat zal het zijn, zo'n 35.000m2?Standbeeld wrote: ↑05 Mar 2024, 20:15Ik haal mijn stokpaardje maar weer eens van stal: bouwen op De Wielewaal en op de plek van het huidige stadion een groot stadspark aanleggen. Dat zou ik rationeel gezien een prima keuze vinden. Emotioneel snap ik de charme van de huidige plek.
- Asterix