Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Menno1
Legende
Clubvoorkeur: PSV

PsvBmg wrote: 30 Mar 2024, 19:08 Geen paniek gewoon dinsdag winnen, verspeel je daar punten dan zie ik Feyenoord nog kampioen worden want dab ruiken ze bloed en gaat het in de koppies zitten, PSV wint dinsdag gewoon.
Bosz doet het prima maar er zijn 2 grote fouten gemaakt, je hebt in de zomer geen fatsoenlijke vervanger voor Ramalho gehaald en de buitenspelers presteren niet meer sinds Vertessen weg is.
Daar mag je Earnie op aanspreken. Die heeft enorm verzaakt deze winter.
  • These users thanked the author Menno1 for the post (total 3):
    BoktorZuc0Fonzerilli
    StratumZuid
    Vedette

Eerste minnetje wel voor Peet, is verder niet erg, maar Saibari had moeten komen ipv de vermoeide Tillman
    In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    Heruone
    Lid scoutingsteam

Menno1 wrote: 30 Mar 2024, 19:00 Hé ja, laten we na het beste seizoen in 15 jaar en het leukste voetbal since forever na 1 nederlaag de technische staf er uit flikkeren. Solid plan.
    Het hele inkak verhaal is sowieso de grootste bullshit die er is. Niet geheel verrassend uit welke hoek dat komt ;)

Verder was het vandaag gewoon kut en een onvoldoende. Dinsdag dan maar weer er vol op klappen.
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    Thoresen
    Nationale topspeler

Als ie dinsdag weer begint met Til en Ramalho is ie de weg kwijt.
    Galactico
    Meervoudig international

Onbegrijpelijk dat Mauro werd gebracht, Lozano werd gewisseld, Ramalho werd opgesteld. Verder ben ik benieuwd waar de frisheid en directheid is gebleven. Het is nu zo stroperig en voorspelbaar. Trage aanvalsopbouw waarbij het 16 meter gebied volledig is dichtgemetseld door de tegenstander.
    René1978
    Nationale topspeler

StratumZuid wrote: 30 Mar 2024, 19:31 Eerste minnetje wel voor Peet, is verder niet erg, maar Saibari had moeten komen ipv de vermoeide Tillman
    Zou Saibari nog niet helemaal fit zijn? Anders had ie toch wel minuten gemaakt zou je denken.
    Hightower
    Regelmatige invaller

Waarom geen Saibari brengen of is dat nog vanwege de ramadan ofzo?

Vandaag deelde Bosz ook mee in de algehele malaise, zijn wissels pakten niet goed uit.
    Doldenaar
    Regelmatige invaller

Toch vreemd, bewonderend spreken over Duitsland, allemaal 'voetballers' in de as, en dan toch weer beginnen met Til. Maar ja, Saibari zal niet geheel fit zijn en Tillman beetje moe. Babadi kennelijk ook nog steeds geen optie qua werklust, maar qua voetbal natuurlijk wel beter. Dus misschien toch minder vreemd dan het lijkt. Lastig.
    Menno1
    Legende

Heruone wrote: 30 Mar 2024, 19:38
    Menno1 wrote: 30 Mar 2024, 19:00 Hé ja, laten we na het beste seizoen in 15 jaar en het leukste voetbal since forever na 1 nederlaag de technische staf er uit flikkeren. Solid plan.
    Het hele inkak verhaal is sowieso de grootste bullshit die er is. Niet geheel verrassend uit welke hoek dat komt ;)

Verder was het vandaag gewoon kut en een onvoldoende. Dinsdag dan maar weer er vol op klappen.
    We vergelijken de tweede seizoenshelft met de eerste. De eerste seizoenshelft speelden we echt ongelooflijk goed voetbal en wonnen we alles. Het is niet fair om dat even als de standaard neer te zetten: Om het in Mislintat termen te houden: dat was echt overperformen. We hebben een uitstekende selectie wel, maar om zulk voetbal het hele seizoen vol te houden was echt utopisch.

Ook omdat de selectie na de winterstop er niet sterker op is geworden, alleen maar zwakker. Wegens blessures maar ook omdat we geen vervanger haalde voor Vertessen.

Niettemin spelen we nog steeds uitstekend voetbal: vandaag was de eerste wedstrijd onder Bosz die ik zwak vond en waar we terecht verloren. Uiteraard balen, maar nul reden om paniek te hebben. Mensen moeten vooral beseffen dat de eerste seizoenshelft kwa niveau voetbal echt uniek was. Maar dat we nog steeds voetballen met een plan, met een bepaalde fisolofie en dat we nog steeds prima resultaten boeken. Alleen dat het nu wel wat moeizamer gaat als in de eerste seizoenshelft. Niks geks aan en heeft ook niks met een Bosz dip te maken.
  • These users thanked the author Menno1 for the post (total 8):
    SensationGrasmatLenteThijssmoortje29.04.2007ShovingNE2Ren Höek
    PCGC
    Vedette

We spelen de 2e helft van het seizoen helemaal geen uitstekend voetbal, hoe kom je erbij?

Ben je GAE uit, Feyenoord thuis, ajax uit, Almere thuis en Utrecht uit vergeten? Zomaar uit het blote hoofd wedstrijden na de winterstop die vaak grotendeels het aanzien niet waard waren.
    #FreeGeneratie4
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

PCGC wrote: 30 Mar 2024, 22:57 We spelen de 2e helft van het seizoen helemaal geen uitstekend voetbal, hoe kom je erbij?

Ben je GAE uit, Feyenoord thuis, ajax uit, Almere thuis en Utrecht uit vergeten? Zomaar uit het blote hoofd wedstrijden na de winterstop die vaak grotendeels het aanzien niet waard waren.
    We draaien sowieso een mindere tweede seizoenshelft, maar het is toch niet zo dramatisch als je hierboven schetst? Het aantal kansen dat PSV elke wedstrijd bij elkaar speelt is echt angstaanjagend hoog, ook als het een keer ogenschijnlijk minder is. Dat is echt van een niveau dat ik bij PSV nog nooit gezien heb, denk ik. En ik denk ook dat Menno ergens gelijk heeft: de eerste seizoenshelft was zo belachelijk goed dat je nauwelijks kunt verwachten dat het na de winterstop beter zou gaan, zeker niet als je bedenkt dat de selectie er niet beter op is geworden na transfers en blessures. Maar ja, je bent uiteindelijk wél supporter en als je eenmaal in prachtige posities bent, dan is het altijd toch een beetje balen als je door Feyenoord en arbitrage uit de beker geknikkerd wordt, je niet ongeslagen kampioen wordt en ook niet van Ajax en Feyenoord wint, of dat je niet langs een heel matig Dortmund komt.

Ik ben wel gewoon blij met dit PSV en het niveau waarop we individueel en collectief presteren. Er zijn zoveel stappen gezet en daardoor kunnen we ook weer stappen blijven zetten. Afgelopen zomer moesten alle plannen ineens veranderd worden omdat Ruud vervangen werd door Bosz. Ik ben benieuwd wat Earnie en Bosz bij elkaar kunnen koken nadat ze een jaar naar deze selectie hebben gekeken en rustig met elkaar hebben kunnen praten over wat nodig en mogelijk is.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 5):
    SensationGrasmatLenteMenno1Ren Höek
    Juancho
    Mister PSV

Ben het een beetje met beide verhalen eens. Voor de winter was het vaak idioot goed. Niet alleen in resultaat maar ook het voetbal. Flink aantal wedstrijden gezien van heel hoog niveau. Na de winter is dat gewoon een heel stuk minder, hoeven we ook niet moeilijk over te doen. Sterker nog, ik heb gewoon ook al regelmatig een heel matig/zwak PSV gezien waarbij juist wat patronen weg vielen. Dus het is ook wel weer verklaarbaar dat je als PSV fan daar van baalt of schrikt. Zeker als je meeneemt dat Feyenoord overall gezien een goed seizoen draait terwijl PSV juist voor de winter wat over presteerde. Je hebt het gat van 7 punten (moet Feyenoord wel eerst winnen) en je gaat echt wel kampioen worden, soms is het verschil toch stiekem best groot.

En allemaal wel verklaarbaar. Een deel van de groep kan denk ik gewoon niet beter, een ander deel zit wellicht al in het rood omdat ze noodgedwongen meer moesten spelen dan eigenlijk kon, aantal langdurige blessures gehad en ik vind dat Stewart in de winter niet genoeg geanticipeerd heeft door de selectie niet te versterken. Ook met oog op komend seizoen. Combineer dat met het feit dat teams zich beter gaan wapenen tegen het spel van PSV en tja, dan is het ook niet heel realistisch, ook niet in de ED, om kampioen te worden zonder ook maar 1 potje te verliezen. Zou eigen gekkenwerk zijn als je ziet waar we vandaan komen.

Ik hoop echter wel dat deze 2de seizoenshelft ook Bosz, Earnie en Marcel wakker geschud hebben in hoeverre dat nog nodig was. Wil je de volgende stap maken zal je aan de bank moeten deze maanden. Wat mij betreft horen daar dan verhalen van contractverlenging van Ramalho niet bij en ik kan me ook bijna niet voorstellen dat Bosz daar voorstander van is.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    PCGC
    Vedette

Ykhim , nogmaals laat ik vooropstellen dat het inderdaad een fantastisch seizoen is. We worden eindelijk weer kampioen, echt geweldig. En nogmaals, dat had IK (als tegenstander van de komst van de Bosz) zeker niet verwacht. Daar zat ik even goed mis.

Maar, ik ben bang voor die terugslag die er altijd komt in teams waar Bosz trainer is. In zijn trainers loopbaan zie je dat nagenoeg bij elke club terug. Het begin is goed, maar na een tijdje komt er verval, en moet er afscheid genomen worden.
    Zeker omdat nu iedereen weet hoe hij zijn teams het veld instuurt en daar amper concessies aan doet, gaat het volgend jaar alleen nog maar stroever worden. Die kansen waar je het over hebt, die worden vooral gecreëerd door een aantal spelers welke volgend jaar weg zijn (Veerman, Bakayoko, Dest).
    Maar als je dan weer hetzelfde wil gaan doen, en dat wil Bosz , gezien zijn verleden , gaat dat heel lastig worden om dit seizoen te evenaren. En ja dan moet je je afvragen of een verse kracht voor de groep, met een ander idee niet dat nieuwe originele en verrassende gaat brengen.

Maar puur op basis van dit seizoen, is het natuurlijk helemaal niet raar dat ie gewoon doorgaat, prima te billijken.
    #FreeGeneratie4
    MC Hammer
    International

PCGC wrote: 31 Mar 2024, 05:16
    Maar, ik ben bang voor die terugslag die er altijd komt in teams waar Bosz trainer is. In zijn trainers loopbaan zie je dat nagenoeg bij elke club terug. Het begin is goed, maar na een tijdje komt er verval, en moet er afscheid genomen worden.
    Mag ik dit scorebordjournalistiek noemen? Ja, dat mag ik.

PSV was gisteren een eerste helft lang heer en meester. Foutloos? Nee, want er lagen mogelijkheden voor de tegenstander in de omschakeling, zoals dat ook de eerste seizoenshelft het geval was. Net als toen, kwam daar zelden echt gevaar uit.

Helaas, en niet voor het eerst, killen we de wedstrijd niet. Zowel tegen Twente als nu tegen NEC een xG van biven de 3. Alleen in de eerste helft telde ik al best wat grote, gemiste kansen.

En dan maken Benitez en Veerman er samen een potje van. En zelfs dan komen we weer sterk terug, maar na rust verwerkt Benitez een bal van redelijke afstand slecht en sta je achter. Was zeker niet verdiend en zeker niet het gevolg van matig voetbal.

Als we in deze fase van het seizoen meer opties hadden gehad voorin, dan had dat enorm veel gescheeld. Ik denk dat ons gebrekkige scorende vermogen ons aan het opbreken is. Niet het voetbal van Bosz. Dat is een verband zoeken wat er niet is.

Kijk nog eens ontspannen en zonder te zoeken naar iets de eerste helft terug, en je ziet een PSV dat speelt als een kampioen, tot dat geblunder aan het eind.
  • These users thanked the author MC Hammer for the post:
    Grasmat
    Hammertime!
    Flabbergast
    Veelbelovend talent

https://www.vi.nl/pro/factcheck-bestaat ... -een-mythe

“van een terugkerende dip is geen sprake. Sterker, gemiddeld pakt hij juist meer punten in de tweede helft van de competitie.”
  • These users thanked the author Flabbergast for the post:
    Sensation
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Overmorgen knallen tegen Excelsior en dan 2 thuiswedstrijden tegen AZ en Vitesse. Dan zijn er nog 4 wedstrijden te gaan met 7 punten voorsprong.
    Voormalig KG
    Lid scoutingsteam

MC Hammer wrote: 31 Mar 2024, 08:41
    PCGC wrote: 31 Mar 2024, 05:16
    Mag ik dit scorebordjournalistiek noemen? Ja, dat mag ik.

PSV was gisteren een eerste helft lang heer en meester. Foutloos? Nee, want er lagen mogelijkheden voor de tegenstander in de omschakeling, zoals dat ook de eerste seizoenshelft het geval was. Net als toen, kwam daar zelden echt gevaar uit.

Helaas, en niet voor het eerst, killen we de wedstrijd niet. Zowel tegen Twente als nu tegen NEC een xG van biven de 3. Alleen in de eerste helft telde ik al best wat grote, gemiste kansen.

En dan maken Benitez en Veerman er samen een potje van. En zelfs dan komen we weer sterk terug, maar na rust verwerkt Benitez een bal van redelijke afstand slecht en sta je achter. Was zeker niet verdiend en zeker niet het gevolg van matig voetbal.

Als we in deze fase van het seizoen meer opties hadden gehad voorin, dan had dat enorm veel gescheeld. Ik denk dat ons gebrekkige scorende vermogen ons aan het opbreken is. Niet het voetbal van Bosz. Dat is een verband zoeken wat er niet is.

Kijk nog eens ontspannen en zonder te zoeken naar iets de eerste helft terug, en je ziet een PSV dat speelt als een kampioen, tot dat geblunder aan het eind.
    Waar dat gebrekkige vandaan komt is interessant. Lang die natuurlijk al langere tijd eruit ligt, evenals Veerman/Saibari/Pepi die wedstrijden hebben opengebroken vanuit het middenveld met hun acties en ook een tijdje niet konden meespelen. Het vertrek van Vertessen hielp niet, maar was eigenlijk ook geen zekerheid met doelpunten of een-op-een.

Dit is wel een mega wake-up call dat ze wel moeten blijven voetballen en werken. Anders kan ook een subtopper/middenmotor van ons winnen.

Persoonlijk had ik gister graag gezien dat ze iets vaker van een grotere afstand de trekker over hadden gehaald. Die mogelijkheden lagen er wel
    Balinho
    Internationale topspeler

RIO wrote: 31 Mar 2024, 09:45 Overmorgen knallen tegen Excelsior en dan 2 thuiswedstrijden tegen AZ en Vitesse. Dan zijn er nog 4 wedstrijden te gaan met 7 punten voorsprong.
    Laat Feyenoord dan eerst maar eens van Utrecht winnen vanmiddag.
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

Balinho wrote: 31 Mar 2024, 10:18
    RIO wrote: 31 Mar 2024, 09:45 Overmorgen knallen tegen Excelsior en dan 2 thuiswedstrijden tegen AZ en Vitesse. Dan zijn er nog 4 wedstrijden te gaan met 7 punten voorsprong.
    Dat winnen ze wel hoor.
    Balinho
    Internationale topspeler

Vanthaman18 wrote: 31 Mar 2024, 10:21
    Balinho wrote: 31 Mar 2024, 10:18

Dat winnen ze wel hoor.
    Wanneer ze er zelf net zo over denken behoort een scenario als PSV vs NEC net zo goed tot de mogelijkheden. En dan bedoel ik geen 3-1 thuisoverwinning.
    XaviS7mons
    Vaste waarde in elftal

PCGC wrote: 31 Mar 2024, 05:16 @Ykhim , nogmaals laat ik vooropstellen dat het inderdaad een fantastisch seizoen is. We worden eindelijk weer kampioen, echt geweldig. En nogmaals, dat had IK (als tegenstander van de komst van de Bosz) zeker niet verwacht. Daar zat ik even goed mis.

Zeker omdat nu iedereen weet hoe hij zijn teams het veld instuurt en daar amper concessies aan doet, gaat het volgend jaar alleen nog maar stroever worden. Die kansen waar je het over hebt, die worden vooral gecreëerd door een aantal spelers welke volgend jaar weg zijn (Veerman, Bakayoko, Dest).
    Maar als je dan weer hetzelfde wil gaan doen, en dat wil Bosz , gezien zijn verleden , gaat dat heel lastig worden om dit seizoen te evenaren. En ja dan moet je je afvragen of een verse kracht voor de groep, met een ander idee niet dat nieuwe originele en verrassende gaat brengen.

Maar puur op basis van dit seizoen, is het natuurlijk helemaal niet raar dat ie gewoon doorgaat, prima te billijken.
    Sorry hoor, maar je lult echt uit je nek. Bosz speelt helemaal niet hetzelfde als bij Dortmund of Lyon. In zijn speelwijze doet hij altijd concessies, zoals met Teze die als 3e centrale achterblijft
  • These users thanked the author XaviS7mons for the post:
    DonyellMalen
    29.04.2007
    Nationale topspeler

Individueel gezien zijn er eigenlijk maar een paar spelers die na de winterstop duidelijk minder presteren en dan gaat dat vooral over de vleugels. Lozano en Bakayoko zijn aan de bal dusdanig slecht in vorm, dat daarmee ook wel een stukje dominantie lijkt te verdwijnen. Wat mij betreft weer even meer 'voetbal' in de ploeg. Saibari en Tillman gewoon in de basis vanaf dinsdag (mits fit uiteraard). En ik zou het ook prima vinden wanneer Babadi weer wat meer speelminuten krijgt.
    Last edited by 29.04.2007 on 31 Mar 2024, 10:56, edited 1 time in total.
    Ivicii
    Bankzitter

Na de winterstop scoort PSV op het oog gewoon een stuk lastiger dan voor de winterstop. Voor mijn gevoel lagen voor de winterstop de eerste 2 schoten bijna elke keer in het netje en speel je daardoor ook net wat makkelijker.

Maar als je ziet wat voor kansen sommige spelers missen. De eerste bal van Baka.. binnenkant voet en hij hangt.. maar hij schiet m weer eens ongecontroleerd met de wreef. Het valt allemaal even net niet goed. Maar 0 reden tot paniek.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Ik ben het eigenlijk wel met onze oom eens hier:

Ik vond de reactie van Bosz wat overtrokken. Jerdy vond dit duidelijk ook.
    René1978
    Nationale topspeler

"Boze trainer Peter Bosz", haha
    Post Reply