Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No



Nog even omdat 'ie zo mooi was
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No

DeEintovenaar wrote: 28 May 2024, 16:42
Maax wrote: 28 May 2024, 14:40

Heb inderdaad ook het idee dat het net de generatie onder die van mij is die zich ooit compleet misdraagt. De gasten die nu inderdaad rond de 20 jaar of net eronder.

Echter denk ik dat PSV prima in beeld heeft wie dit precies allemaal zijn. Ik ga zelf regelmatig naar uitwedstrijden, en kan me niet voorstellen dat de vaste stewards niet precies weten wie er voor de ongein en rotzooi zorgen.

Neemt niet weg dat er ook veel buiten een stadion gebeurt, en daar kan je als club simpelweg helemaal niks aan doen.
Ik deel je opzichten helemaal. Ben 24 en iedereen om me heen van mijn leeftijd is gewoon behoorlijk boos. En dan heb ik nog gestudeerd en hebben de meeste het nog goed. Kan me voorstellen dat er bij degene die niet hebben kunnen studeren nog meer woede zit.
Waar ben je in vredesnaam boos over? Waar zijn zij boos over dan?
These users thanked the author iam for the post (total 2):
10. NilisBadShaker
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No

zijn lege stadions de straf van de toekomst?

"Een straffe maatregel van burgemeester Sharon Dijksma, die tot de nodige commotie onder supporters heeft geleid. Maar wel op goedkeuring kan rekenen van ‘voetbalburgemeester’ Paul Depla. De burgervader van Breda en voorzitter van de regiegroep voetbal en veiligheid hoopt van harte ‘dat we de mooiste sport van de wereld niet kwijtraken hierdoor’, maar kan zich volledig vinden in de maatregel van partij -en ambtgenoot Dijksma. ,,Dit is wel een ultieme stap, maar wel eentje die je kan nemen. Het voetbal wordt namelijk al veel te lang gegijzeld”, zegt hij."

"Hij voorzag de discussie die er zou ontstaan al wel. Dat zich hooguit een paar honderd mensen hebben misdragen en dat daar dan straks ongeveer twintigduizend mensen de dupe van zijn. Mensen die naar die eerste wedstrijd van het seizoen hadden willen gaan. ,,Maar juist voor die mensen is deze maatregel genomen”, zegt Depla. ,,Als burgemeester moet je een vergunning afgeven voor een evenement. En bezoekers moeten er dan dus vanuit kunnen gaan dat het evenement veilig wordt georganiseerd. Bij FC Utrecht is dat niet het geval, want dit is niet de eerste keer. Wat zou er zijn gebeurd als zo’n vuurpijl iemand dodelijk had verwond?”
,,Dan is het van: hoe kan een burgemeester daar een vergunning voor hebben verleend? Het is net als met een reuzenrad op een kermis. Als het reuzenrad niet veilig is, krijgt de kermis geen vergunning. FC Utrecht kan de veiligheid blijkbaar niet garanderen. Ik zie het dan ook niet als een harde straf, het is een logische maatregel. Je moet je afvragen: kan ik nog wel naar een voetbalwedstrijd toe? Daarin doet men een beroep op de burgemeester.”

Matthijs Keuning van Supporterscollectief Nederland gelooft juist veel meer in een gerichte aanpak en vraagt nog even geduld als het gaat om het onderzoek van FC Utrecht, dat zich toespitst op de specifieke raddraaiers van zondag. ,,Alle clubs hebben een gevulde gereedschapskist om de kwaadwillenden aan te pakken. De pakkans is hoger dan ooit, door de betere camera’s die er hangen en de gereguleerde kaartverkoop bijvoorbeeld. Door preventieve maatregelen weet je precies wie er in het stadion zitten en de gevoeligheden rond sommige wedstrijden kunnen beter gemonitord worden door in gesprek te blijven met je eigen supporters.”
Keuning vindt: ,,Het is cru dat de hoofdboodschap is dat je mensen straft die er niks mee te maken hebben.” Keuning merkte aan supporters dat er al even werd gevreesd voor maatregelen als deze. ,,Het is net als met uitsupporters en de restricties die daarvoor gelden. Supporters die jarenlang op een normale manier naar een stadion gaan krijgen te maken met strenge maatregelen. Ze merken op dat het er bij muziekconcerten heel anders aan toegaat. En is een straf voor één wedstrijd over ruim twee maanden dan wel de oplossing?”


Wat quotes uit artikel over zondag.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

iam wrote: 28 May 2024, 18:32
DeEintovenaar wrote: 28 May 2024, 16:42

Ik deel je opzichten helemaal. Ben 24 en iedereen om me heen van mijn leeftijd is gewoon behoorlijk boos. En dan heb ik nog gestudeerd en hebben de meeste het nog goed. Kan me voorstellen dat er bij degene die niet hebben kunnen studeren nog meer woede zit.
Waar ben je in vredesnaam boos over? Waar zijn zij boos over dan?
Als jij deze opmerking echt meent heb je echt een plaat voor je kop.
These users thanked the author Maax for the post:
DeEintovenaar
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

iam wrote: 28 May 2024, 18:32
DeEintovenaar wrote: 28 May 2024, 16:42

Ik deel je opzichten helemaal. Ben 24 en iedereen om me heen van mijn leeftijd is gewoon behoorlijk boos. En dan heb ik nog gestudeerd en hebben de meeste het nog goed. Kan me voorstellen dat er bij degene die niet hebben kunnen studeren nog meer woede zit.
Waar ben je in vredesnaam boos over? Waar zijn zij boos over dan?
Ik denk als ik dat uiteen ga zetten dat we wel heel ver van het onderwerp afdwalen.
These users thanked the author DeEintovenaar for the post:
Maax
Søren
Meervoudig international
Posts: 1,072
Joined: 06 Jun 2023, 18:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 May 2024, 18:45
iam wrote:


Ik deel je opzichten helemaal. Ben 24 en iedereen om me heen van mijn leeftijd is gewoon behoorlijk boos. En dan heb ik nog gestudeerd en hebben de meeste het nog goed. Kan me voorstellen dat er bij degene die niet hebben kunnen studeren nog meer woede zit.


Waar ben je in vredesnaam boos over? Waar zijn zij boos over dan?
Als jij deze opmerking echt meent heb je echt een plaat voor je kop
Nou, ik ben ook wel benieuwd eigenlijk waarover “jullie” in godsnaam boos zouden moeten zijn.
These users thanked the author Søren for the post:
10. Nilis
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

iam wrote: 28 May 2024, 18:33Ze merken op dat het er bij muziekconcerten heel anders aan toegaat.
Als het daar zo vaak trammelant is en tot zo'n geweldexplosie komt als bij Utrecht, dan verleent de gemeente het jaar erop (of bij het volgende evenement) geen vergunning meer.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Søren wrote: 28 May 2024, 18:50
Maax wrote: 28 May 2024, 18:45
Als jij deze opmerking echt meent heb je echt een plaat voor je kop
Nou, ik ben ook wel benieuwd eigenlijk waarover “jullie” in godsnaam boos zouden moeten zijn.
Wil het best proberen uit te leggen. Maar het feit dat je deze opmerking plaatst zegt eigenlijk al genoeg over het feit dat jou dit waarschijnlijk allemaal echt geen reet zal interesseren.
Søren
Meervoudig international
Posts: 1,072
Joined: 06 Jun 2023, 18:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 May 2024, 19:20
Søren wrote:

Als jij deze opmerking echt meent heb je echt een plaat voor je kop

Nou, ik ben ook wel benieuwd eigenlijk waarover “jullie” in godsnaam boos zouden moeten zijn.
Wil het best proberen uit te leggen. Maar het feit dat je deze opmerking plaatst zegt eigenlijk al genoeg over het feit dat jou dit waarschijnlijk allemaal echt geen reet zal interesseren
Nee hoor, ben oprecht benieuwd.
De boosheid van een generatie die dit gedrag verantwoord, bring it on.
Al verwacht ik wel dat ik er anders over denk.
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ach boosheid onder de jeugd is iets van alle jaren en alle generaties. Jezelf overal tegen verzetten en het hebben van een autoriteitsprobleem is daar inherent aan. Het grote verschil is in mijn ogen de sociale media die je ‘vroeger’ niet had en tegenwoordig wel. Alles is direct bij heel de wereld bekend en iedereen kan overal live van ‘mee genieten’. Maar dat de puberende jeugd boos, verongelijkt en niet te corrigeren is, is echt van alle tijden. Vraag je ouders, je opa en oma, je overgrootouders enz maar na. Ze zullen allemaal hetzelfde zeggen. En de generatie nu zal straks ook weer hetzelfde zeggen. Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen (bij de meeste dan toch).
These users thanked the author Lente for the post (total 6):
psvgoudajohan derksenStandbeeldmateja10. Nilissmoortje
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Søren wrote: 28 May 2024, 19:25
Maax wrote: 28 May 2024, 19:20
Wil het best proberen uit te leggen. Maar het feit dat je deze opmerking plaatst zegt eigenlijk al genoeg over het feit dat jou dit waarschijnlijk allemaal echt geen reet zal interesseren
Nee hoor, ben oprecht benieuwd.
De boosheid van een generatie die dit gedrag verantwoord, bring it on.
Al verwacht ik wel dat ik er anders over denk.
Discussie is goed, toch? ;)

Om het een beetje kort te houden;

1. Pechgeneratie mbt basisbeurs. Dit heeft de gemiddelde student duizenden euro's gescheeld. Ik heb mezelf jarenlang de pleuris gewerkt om mijn HBO te betalen zonder te lenen, maar er zijn genoeg voorbeelden van 30k schuld.
2. Ipv de basisbeurs konden we goedkoop lenen. Diezelfde rente ging, zonder dit vooraf te communiceren, van 0.4 naar 2.4% (!). Zal hier maar geen discussie over politieke keuzes starten, maar ik denk dat het door dit soort dingen wel verklaarbaar is waarom een nntb partij het zo goed doet onder mijn leeftijdsgenoten.
3. Hoe moet iemand, zonder lening, schuld, met een goede opleiding en meer dan Jan Modaal verdiend, in godsnaam uit huis? Huren kan niet en kopen is onmogelijk in je eentje. Stel je bent 25, HBO afgerond, alleen en je wilt uit huis en niet naar een ander dorp/stad. Ik kan je vertellen; heel veel succes.
4. Alles wordt enorm duur (dat is uiteraard voor iedereen), een festival ben ik zo 250€ voor kwijt voor 1 dag. Snap dat dit keuzes zijn die iedereen moet maken, daar niet van.
5. Ik merk dat veel jongeren enorm deprimerend naar de toekomst kijken, o.a. door gewoon geen perspectief. Hier zijn voldoende onderzoeken van geweest en heeft o.a. te maken met corona, huizen- en asielcrisis en wanbeleid vanuit Den Haag. De onderzoeken naar mentale gezondheid, wachtlijsten bij de GGD en zelfdoding onder jongeren liegen er niet om.

Lang niet alles hiervan speelt bij mijzelf overigens. Ik heb een koophuis en geen studieschuld. Het is echter wel een beeld wat ik bij heel veel vrienden en bekende zie. Kan nog wel even doorgaan maar denk niet dat hier veel mensen gelukkig worden van een halve scriptie hierover.

Nu ga ik afvegen en van de WC :)
Last edited by Maax on 28 May 2024, 19:36, edited 1 time in total.
These users thanked the author Maax for the post (total 5):
Jur1913FranciscusiamDaveBRen Höek
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

Lente wrote: 28 May 2024, 19:26 Het grote verschil is in mijn ogen de sociale media die je ‘vroeger’ niet had en tegenwoordig wel. Alles is direct bij heel de wereld bekend en iedereen kan overal live van ‘mee genieten’.
Dit zorgt dan ook wel weer voor nog meer boosheid. Iedereen krijgt alles (gekleurd) mee en gevoelsmatig is de afstand tot jezelf en een conflict alleen maar kleiner geworden

Ik denk dat dit zeker wel voor een verschil in boosheid zorgt tov vroeger
These users thanked the author Jur1913 for the post:
Maax
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 May 2024, 19:35 Ipv de basisbeurs konden we goedkoop lenen. Diezelfde rente ging, zonder dit vooraf te communiceren, van 0.4 naar 2.4% (!). Zal hier maar geen discussie over politieke keuzes starten, maar ik denk dat het door dit soort dingen wel verklaarbaar is waarom een nntb partij het zo goed doet onder mijn leeftijdsgenoten
Is het niet zo dat ze lenen veel te gemakkelijk hebben gemaakt voor een groep die nog niet oud genoeg is om oorzaak en gevolg goed te kunnen overzien? Vroeger hadden we gewoon een bijbaan en bij deze generatie hoorde ik men vaak praten over maximaal lenen en gratis geld.
These users thanked the author deninho32 for the post (total 2):
Grasmat10. Nilis
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 May 2024, 19:35
Søren wrote: 28 May 2024, 19:25

Nee hoor, ben oprecht benieuwd.
De boosheid van een generatie die dit gedrag verantwoord, bring it on.
Al verwacht ik wel dat ik er anders over denk.
Discussie is goed, toch? ;)

Om het een beetje kort te houden;

1. Pechgeneratie mbt basisbeurs. Dit heeft de gemiddelde student duizenden euro's gescheeld. Ik heb mezelf jarenlang de pleuris gewerkt om mijn HBO te betalen zonder te lenen, maar er zijn genoeg voorbeelden van 30k schuld.
2. Ipv de basisbeurs konden we goedkoop lenen. Diezelfde rente ging, zonder dit vooraf te communiceren, van 0.4 naar 2.4% (!). Zal hier maar geen discussie over politieke keuzes starten, maar ik denk dat het door dit soort dingen wel verklaarbaar is waarom een nntb partij het zo goed doet onder mijn leeftijdsgenoten.
3. Hoe moet iemand, zonder lening, schuld, met een goede opleiding en meer dan Jan Modaal verdiend, in godsnaam uit huis? Huren kan niet en kopen is onmogelijk in je eentje. Stel je bent 25, HBO afgerond, alleen en je wilt uit huis en niet naar een ander dorp/stad. Ik kan je vertellen; heel veel succes.
4. Alles wordt enorm duur (dat is uiteraard voor iedereen), een festival ben ik zo 250€ voor kwijt voor 1 dag. Snap dat dit keuzes zijn die iedereen moet maken, daar niet van.
5. Ik merk dat veel jongeren enorm deprimerend naar de toekomst kijken, o.a. door gewoon geen perspectief. Hier zijn voldoende onderzoeken van geweest en heeft o.a. te maken met corona, huizen- en asielcrisis en wanbeleid vanuit Den Haag. De onderzoeken naar mentale gezondheid, wachtlijsten bij de GGD en zelfdoding onder jongeren liegen er niet om.

Lang niet alles hiervan speelt bij mijzelf overigens. Ik heb een koophuis en geen studieschuld. Het is echter wel een beeld wat ik bij heel veel vrienden en bekende zie. Kan nog wel even doorgaan maar denk niet dat hier veel mensen gelukkig worden van een halve scriptie hierover.

Nu ga ik afvegen en van de WC :)
Ik snap die frustratie zeker. Er komt een generatie aan die voor het eerst in de geschiedenis het slechter heeft dan voorgaande generaties.
Wat de nntb partij daar voor op zal lossen is mij trouwens een compleet raadsel. Die stemden vrolijk voor dat soort maatregelen.
These users thanked the author Franciscus for the post:
Ren Höek
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 28 May 2024, 19:40
Maax wrote: 28 May 2024, 19:35 Ipv de basisbeurs konden we goedkoop lenen. Diezelfde rente ging, zonder dit vooraf te communiceren, van 0.4 naar 2.4% (!). Zal hier maar geen discussie over politieke keuzes starten, maar ik denk dat het door dit soort dingen wel verklaarbaar is waarom een nntb partij het zo goed doet onder mijn leeftijdsgenoten
Is het niet zo dat ze lenen veel te gemakkelijk hebben gemaakt voor een groep die nog niet oud genoeg is om oorzaak en gevolg goed te kunnen overzien? Vroeger hadden we gewoon een bijbaan en bij deze generatie hoorde ik men vaak praten over maximaal lenen en gratis geld.
Dat, maar ook het geluid dat van de overheid kwam: "Lekker lenen, niets om je zorgen over te maken en het komt echt wel goed!". Althans zo was het in het eerste jaar van dat leenstelsel

Later kwam pas meer geluid dat je toch wel bewust moet zijn van wat je aan gaat als je gaat lenen
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 28 May 2024, 19:40
Maax wrote: 28 May 2024, 19:35 Ipv de basisbeurs konden we goedkoop lenen. Diezelfde rente ging, zonder dit vooraf te communiceren, van 0.4 naar 2.4% (!). Zal hier maar geen discussie over politieke keuzes starten, maar ik denk dat het door dit soort dingen wel verklaarbaar is waarom een nntb partij het zo goed doet onder mijn leeftijdsgenoten
Is het niet zo dat ze lenen veel te gemakkelijk hebben gemaakt voor een groep die nog niet oud genoeg is om oorzaak en gevolg goed te kunnen overzien? Vroeger hadden we gewoon een bijbaan en bij deze generatie hoorde ik men vaak praten over maximaal lenen en gratis geld.
Klopt helemaal. Zelf heb ik van opvoeding meegekregen; ga er maar voor werken. Maar er zijn er ook genoeg bij die zonder de gevolgen te overzien maar blind maximaal lenen hebben aangezet of er van op vakantie zijn gegaan. Snap ook wel dat dit verhaal meerdere kanten heeft.

Maar als jou bank ineens de hypotheekrente met 2% gaat verhogen zal dat ook enorm oneerlijk voelen. En dan komt er, in combinatie met weinig perspectief voor sommige mensen, een machteloos gevoel los wat tot problemen en frustratie in de maatschappij kan veroorzaken.
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ach ja, zo heeft ieder z’n eigen sores en je eigen sores voel je het hardst. Jij zult je waarschijnlijk minder druk maken over de pensioentekorten en de pensioenleeftijd. Of over hoe de zorg in Nederland ingericht (of beter gezegd niet ingericht) is. Of over de eenzaamheid die er onder de ouderen heerst. Het is allemaal wat.

De reactie van Jur1913 mbt de nog eens extra boosheid vanwege de sociale media zorgt in ieder geval voor een grote glimlach op m’n gezicht (absoluut niet verkeerd of denigrerend bedoeld, begrijp me niet verkeerd).
Last edited by Lente on 28 May 2024, 20:21, edited 1 time in total.
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Lente wrote: 28 May 2024, 20:03 Ach ja, zo heeft ieder z’n eigen sores en je eigen sores voel je het hardst. Jij zult je waarschijnlijk minder druk maken over de pensioentekorten en de pensioenleeftijd. Of over hoe de zorg in Nederland ingericht (of beter gezegd niet ingericht) is. Of over de eenzaamheid die er onder de ouderen heerst. Het is allemaal wat.
Ik zeg ook niet dat deze problemen nieuw zijn, of dat het voor andere allemaal perfect is. Echter denk ik dat je een (enorme) roze bril op hebt als je bepaalde frustraties onder jongeren niet ziet of wilt begrijpen.

En de problemen welke jij opnoemt zullen voor onze generatie in de toekomst wellicht nog erger zijn. Ik betaal overigens elk jaar z'n 1300€ aan de zorg zonder dat ik ooit bij de huisarts kom. Bij onze zuiderburen is dit 3 tientjes. De werkende generatie van nu zal de vergrijzing en de ouder wordende mensen moeten verzorgen (wat logisch is in een land als Nederland uiteraard).

Ik maak me daarnaast bv ook niet heel erg druk over het klimaat en oorlogen. Er zijn ook jongeren die hier oprecht mentale last van hebben.

Wat ik aan wil geven is dat er vanuit mijn generatie ook wat frustratie is dat wij vanuit oudere generaties alleen maar horen; "Ja maar wij vroeger", terwijl de gemiddelde 26 jarige thuis op dit moment op de bank bij z'n moeder NAC Excelsior kijkt, de overheid zich niet aan eerder afgesproken spelregels houdt en problemen niet worden opgelost en worden weggewuifd onder het mom dat het vroeger niet beter was. Dan voel je je compleet onbegrepen.
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16,178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 May 2024, 20:18Bij onze zuiderburen is dit 3 tientjes.
Tot je wel naar de dokter of ziekenhuis moet.
These users thanked the author deninho32 for the post (total 2):
Thijs10. Nilis
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Lente
Meervoudig international
Posts: 1,031
Joined: 22 Jul 2023, 17:18
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maar ik zie alle problemen onder de jongeren heel goed hoor. Ik ben niet wereldvreemd en kijk ook journaal. En ondanks dat ik zelf geen kinderen heb, heb ik wel een hele goede band met m’n broer (en de rest van z’n gezin) die er eentje van 20 en eentje van 18 thuis heeft zitten met alle problematiek van dien.
En ik begrijp alle frustraties. Vind het vooral heel herkenbaar, zo oud ben ik ook weer niet hoor. Ik was zelf volkomen recalcitrant en heb me letterlijk tegen alles en iedereen verzet, vandaar dat ik ook alleen maar een grote glimlach heb als ik je posts lees (en nogmaals, dit bedoel ik niet denigrerend en ik wil absoluut niet voordoen of ik alle wijsheid in pacht heb). Ik heb alleen wel het idee dat iedere generatie zichzelf de pechgeneratie vindt.
These users thanked the author Lente for the post:
Standbeeld
Oh PSV wat je met me doet…
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 28 May 2024, 20:21
Maax wrote: 28 May 2024, 20:18Bij onze zuiderburen is dit 3 tientjes.
Tot je wel naar de dokter of ziekenhuis moet.
Huisarts kost 6 euro.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

Lente wrote: 28 May 2024, 20:33 Maar ik zie alle problemen onder de jongeren heel goed hoor. Ik ben niet wereldvreemd en kijk ook journaal. En ondanks dat ik zelf geen kinderen heb, heb ik wel een hele goede band met m’n broer (en de rest van z’n gezin) die er eentje van 20 en eentje van 18 thuis heeft zitten met alle problematiek van dien.
En ik begrijp alle frustraties. Vind het vooral heel herkenbaar, zo oud ben ik ook weer niet hoor. Ik was zelf volkomen recalcitrant en heb me letterlijk tegen alles en iedereen verzet, vandaar dat ik ook alleen maar een grote glimlach heb als ik je posts lees (en nogmaals, dit bedoel ik niet denigrerend en ik wil absoluut niet voordoen of ik alle wijsheid in pacht heb). Ik heb alleen wel het idee dat iedere generatie zichzelf de pechgeneratie vindt.
Vind het ook niet erg om erover in discussie te gaan en juist leuk om te horen dat je het met een lach leest ;). Wil ook niet overkomen als een slachtoffer of een zure Gen Z gast welke het zo enorm zwaar heeft.

Echter denk ik wel dat de huidige problemen welke de laatste jaren zijn ontstaan makkelijk worden afgedaan alsof ze er niet zijn of wel meevallen. Wat voor nogmeer onbegrip en woede leidt bij de jongere generatie. Opmerkingen als "jullie" en "welke problemen" klinken gewoon kut.
These users thanked the author Maax for the post (total 2):
Lentepsvgouda
User avatar
Franciscus
Nationale topspeler
Posts: 2,402
Joined: 27 Jul 2022, 09:19
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Mauro Jr
FOOTB_REM_S: No

Lente wrote: 28 May 2024, 20:33 Maar ik zie alle problemen onder de jongeren heel goed hoor. Ik ben niet wereldvreemd en kijk ook journaal. En ondanks dat ik zelf geen kinderen heb, heb ik wel een hele goede band met m’n broer (en de rest van z’n gezin) die er eentje van 20 en eentje van 18 thuis heeft zitten met alle problematiek van dien.
En ik begrijp alle frustraties. Vind het vooral heel herkenbaar, zo oud ben ik ook weer niet hoor. Ik was zelf volkomen recalcitrant en heb me letterlijk tegen alles en iedereen verzet, vandaar dat ik ook alleen maar een grote glimlach heb als ik je posts lees (en nogmaals, dit bedoel ik niet denigrerend en ik wil absoluut niet voordoen of ik alle wijsheid in pacht heb). Ik heb alleen wel het idee dat iedere generatie zichzelf de pechgeneratie vindt.
Dat is echt niet zo. De generatie die nu 40+ is heeft het prima voor elkaar. Je hoeft maar naar de bevolkingsopbouw te kijken om te snappen waar het probleem zit.
User avatar
Maax
Meervoudig international
Posts: 1,302
Joined: 21 Jun 2022, 09:52
FOOTB_REM_S: No

10. Nilis , je mag er ook wel inhoudelijk op reageren ipv als een zure linkse boomer een duimpje naar beneden te geven. Clown.
Last edited by Maax on 28 May 2024, 21:05, edited 1 time in total.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Maax wrote: 28 May 2024, 20:46
Lente wrote: 28 May 2024, 20:33 Maar ik zie alle problemen onder de jongeren heel goed hoor. Ik ben niet wereldvreemd en kijk ook journaal. En ondanks dat ik zelf geen kinderen heb, heb ik wel een hele goede band met m’n broer (en de rest van z’n gezin) die er eentje van 20 en eentje van 18 thuis heeft zitten met alle problematiek van dien.
En ik begrijp alle frustraties. Vind het vooral heel herkenbaar, zo oud ben ik ook weer niet hoor. Ik was zelf volkomen recalcitrant en heb me letterlijk tegen alles en iedereen verzet, vandaar dat ik ook alleen maar een grote glimlach heb als ik je posts lees (en nogmaals, dit bedoel ik niet denigrerend en ik wil absoluut niet voordoen of ik alle wijsheid in pacht heb). Ik heb alleen wel het idee dat iedere generatie zichzelf de pechgeneratie vindt.
Vind het ook niet erg om erover in discussie te gaan en juist leuk om te horen dat je het met een lach leest ;). Wil ook niet overkomen als een slachtoffer of een zure Gen Z gast welke het zo enorm zwaar heeft.

Echter denk ik wel dat de huidige problemen welke de laatste jaren zijn ontstaan makkelijk worden afgedaan alsof ze er niet zijn of wel meevallen. Wat voor nogmeer onbegrip en woede leidt bij de jongere generatie. Opmerkingen als "jullie" en "welke problemen" klinken gewoon kut.
Wat mij vooral opvalt is de heftigheid van de uiting van problemen. De normaliteit van zichzelf snijden, fysieke agressie, dingen kapot maken, eetstoornissen is ongeëvenaard. Dat heeft zeker ook te maken met social media, waar je op TikTok urenlang kunt kijken naar tieners die (spreken over) deze vormen van agressie naar zelf of ander. Het onvermogen om te spreken over dingen, aangezien dit ook allemaal op social media gaat en daardoor elkaar overtroffen moet worden om aandacht te krijgen helpt niet mee. Waarmee ik dus denk dat de generatie na die van jou nog verder gaat.

Corona, social media en polarisering in media en politiek zijn hier natuurlijk factoren in die het verergeren. Dat daarbij ook een gevoel van recht hebben op dingen meespeelt is voor mij ook evident. Genoeg generaties die snapten dat je moet werken voor je geld, eerst klein moet huren (of met anderen samen) of bij je ouders blijft wonen voor je een leuk huis kunt krijgen. Nu lijkt het allemaal maar direct te moeten kunnen en anders is het direct de schuld van buitenlanders of de politiek. Een beetje lijden hoort ook bij het leven en dat mis ik wel een beetje in de opvoeding van de afgelopen 20 jaar, net als begrenzen/straffen en daar worden de karakters niet sterker van als dat allemaal achterwege blijft.
These users thanked the author Thijs for the post (total 6):
GrasmatStandbeeldMaaxBadShakerRen HöekBalinho
Post Reply