Het Nederlands Elftal

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Post Reply
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Vanthaman18 wrote: 15 Jun 2024, 18:56 Zege voor Oranje dat de Jong er niet bij is. Overschatte speler.
Dan verwacht je toch juist niet een overwinning?
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    deninho32
    Chucky
    Vedette

Wat een domheid heerst hier soms. Of De Jong onbetwist moet zijn kun je wellicht nog over discussiëren, maar het is gewoon een glasbak die voor mij in de top-3 beste spelers van Oranje staat.
  • These users thanked the author Chucky for the post (total 2):
    R.MancoMenno1
    deninho32
    Site Admin
    Clubvoorkeur: PSV
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    Mick Jagger wrote: 15 Jun 2024, 19:01
    deninho32 wrote: 15 Jun 2024, 18:47
    De 2 beste middenvelders zijn geblesseerd uitgevallen, dus de verwachtingen, die al niet hoog waren zijn nu helemaal gedaald tot bijna 0.
    Ik denk niet dat dat de reden is waarom het EK-gevoel bij de buurvrouw of bij die collega die normaal nooit voetbal kijken maar tijdens eindtoernooien wel er (nog) niet aanwezig is. Alsof het hen wat kan schelen wie er wel of niet bij zijn.
    Maar het ging toch om de mensen hier op het forum?
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    Mick Jagger
    Lid van verdienste

deninho32 wrote: 15 Jun 2024, 19:04 Maar het ging toch om de mensen hier op het forum?
    Ligt eraan hoe je het bericht van Standbeeld interpreteert. Ik kom weleens buiten en daar zie en hoor ik ook weinig over het EK, dus misschien dat ik het daarom zo interpreteerde.
  • These users thanked the author Mick Jagger for the post:
    Grasmat
    Standbeeld
    Mister PSV

Ik bedoelde eigenlijk in deze topic, maar buiten leeft het ook niet echt hoor. Dat gevoel heb ik ook.
    PSV90
    Nationale topspeler

Chucky wrote: 15 Jun 2024, 19:04 Wat een domheid heerst hier soms. Of De Jong onbetwist moet zijn kun je wellicht nog over discussiëren, maar het is gewoon een glasbak die voor mij in de top-3 beste spelers van Oranje staat.
    Mwa, het gevoel dat Oranje niet perse slechter af hoeft te zijn leeft bij mij ook. De Jong is goed, maar als hij meedoet moet hij het ook allemaal bepalen. Niet zozeer van hemzelf maar met name doordat zijn teamgenoten het aan hem overlaten. De vraag is of hij die rol helemaal waarmaakt. Het komt wel vaker voor dat een team beter wordt als de meest bepalende speler wegvalt, de rest gaat dan meer initiatief nemen.
  • These users thanked the author PSV90 for the post:
    Søren
    johan derksen
    Meervoudig international

Als Ronnie morgen het middenveld Wijnaldum-Gravenberch-Blind de wei in stuurt dan komt het hier vast wel los.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Standbeeld wrote: 15 Jun 2024, 19:13 Ik bedoelde eigenlijk in deze topic, maar buiten leeft het ook niet echt hoor. Dat gevoel heb ik ook.
    Amper Oranje versieringen hier in de buurt. Dat is wel eens anders geweest. Al is het maar een vlag of zo, nu nauwelijks iets.
    Standbeeld
    Mister PSV

Grasmat wrote: 15 Jun 2024, 19:30
    Standbeeld wrote: 15 Jun 2024, 19:13 Ik bedoelde eigenlijk in deze topic, maar buiten leeft het ook niet echt hoor. Dat gevoel heb ik ook.
    Amper Oranje versieringen hier in de buurt. Dat is wel eens anders geweest. Al is het maar een vlag of zo, nu nauwelijks iets.
    Zou het ook te maken hebben met het somber weer?
    Grasmat
    Lid van verdienste

Ik zie het meer als een nationale boycot wegens het oproepen van Woutje Weghorst.
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    Grasmat Marcel van Roosmalen legde het ooit goed uit.

• These users thanked the author deninho32 for the post:
    Grasmat
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    Grasmat
    Lid van verdienste

Marcel snapt het. Best wel vaak ook.
  • These users thanked the author Grasmat for the post (total 3):
    deninho32StratumZuidBalinho
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ik kijk er inmiddels wel echt naar uit. Altijd leuk zo’n toernooi en Nederland heeft stiekem echt een geweldige selectie, ondanks de blessures en de bondscoach.
  • These users thanked the author Thijs for the post:
    FritskePhilips
    StratumZuid
    Vedette

Grasmat wrote: 15 Jun 2024, 19:38 Marcel snapt het. Best wel vaak ook.
    Als ik Ykhim 's stukjes over ajax lees doe ik dat altijd met de stem van Marcel in mijn hoofd, aanrader!
  • These users thanked the author StratumZuid for the post (total 2):
    FranciscusYkhim
    In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    Armada
    Internationale topspeler

Ik kijk ook uit naar het toernooi. Europa heeft meer betekenis gekregen door oorlog. En ik vind het spannend wat trouwepsvfan vindt. Omdat zij mij na een zeer intense periode enkel negeert.
    Johann Vogel
    Vedette

Het EK is best leuk alleen dit Nederlands elftal is ontzettend saai. Een bondscoach die op safe speelt. Weinig echte karakters op het veld. Geen echte sterren die voorin het verschil kunnen maken. Dan missen we ook nog een aantal spelers en wordt je mede daardoor opgezadeld met jongens als Bergwijn, Brobbey, Gravenberch, Weghorst en Wijnaldum. Tegen Polen en Oostenrijk zullen we vast nog wel winnen, ik mag het hopen. Maar ik verwacht niet dat we een rol van betekenis gaan spelen dit toernooi. Logischerwijs merk ik ook bitter weinig van een Oranje koorts. Dat zal vast komen mocht we de groepsfase doorkomen maar dat zal van korte duur zijn.
    ziege maar ook zagge
    Lid van verdienste
    Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

De verrekte hamstring toch he.

Ham en gehaktbal, er moet wat mee te maken zijn maar wat? In elk geval iets waar je een gruwelijk dikke reet van krijgt.
    Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
    Thijs
    Lid van verdienste

Johann Vogel wrote: 15 Jun 2024, 20:29 Het EK is best leuk alleen dit Nederlands elftal is ontzettend saai. Een bondscoach die op safe speelt. Weinig echte karakters op het veld. Geen echte sterren die voorin het verschil kunnen maken. Dan missen we ook nog een aantal spelers en wordt je mede daardoor opgezadeld met jongens als Bergwijn, Brobbey, Gravenberch, Weghorst en Wijnaldum. Tegen Polen en Oostenrijk zullen we vast nog wel winnen, ik mag het hopen. Maar ik verwacht niet dat we een rol van betekenis gaan spelen dit toernooi. Logischerwijs merk ik ook bitter weinig van een Oranje koorts. Dat zal vast komen mocht we de groepsfase doorkomen maar dat zal van korte duur zijn.
    Weinig echte karakters? Wat zijn Memphis, Xavi, Dumfries en Veerman dan? En eigenlijk vind ik Virgil van Dijk ook nog wel erbij passen en dan heb ik het alleen over de basis 11, want Frimpong is natuurlijk ook een geweldige ventje.
    En geen sterren die voorin het verschil kunnen maken? Wat zijn Memphis, Cody, Xavi en Malen dan in jouw beleving?

Heerlijk ploegje hoor met zeker 16 opties die halve finale waardig zijn. Wel zonde van de bondscoach, dat ben ik wel met je eens.
  • These users thanked the author Thijs for the post (total 2):
    DonyellMalenFritskePhilips
    Buitenspelgoal
    Vaste waarde in elftal

Thijs wrote: 15 Jun 2024, 20:37
    Johann Vogel wrote: 15 Jun 2024, 20:29 Het EK is best leuk alleen dit Nederlands elftal is ontzettend saai. Een bondscoach die op safe speelt. Weinig echte karakters op het veld. Geen echte sterren die voorin het verschil kunnen maken. Dan missen we ook nog een aantal spelers en wordt je mede daardoor opgezadeld met jongens als Bergwijn, Brobbey, Gravenberch, Weghorst en Wijnaldum. Tegen Polen en Oostenrijk zullen we vast nog wel winnen, ik mag het hopen. Maar ik verwacht niet dat we een rol van betekenis gaan spelen dit toernooi. Logischerwijs merk ik ook bitter weinig van een Oranje koorts. Dat zal vast komen mocht we de groepsfase doorkomen maar dat zal van korte duur zijn.
    Weinig echte karakters? Wat zijn Memphis, Xavi, Dumfries en Veerman dan? En eigenlijk vind ik Virgil van Dijk ook nog wel erbij passen en dan heb ik het alleen over de basis 11, want Frimpong is natuurlijk ook een geweldige ventje.
    En geen sterren die voorin het verschil kunnen maken? Wat zijn Memphis, Cody, Xavi en Malen dan in jouw beleving?

Heerlijk ploegje hoor met zeker 16 opties die halve finale waardig zijn. Wel zonde van de bondscoach, dat ben ik wel met je eens.
    Van Dijk staat in Engeland zelfs bekend om zijn 'aura', wat grofweg betekent dat hij zoveel uitstraling heeft dat hij een duel bij voorbaat al 50% heeft gewonnen. Dat is een grote meneer en captain van Liverpool. Zeker een karakter. Dumfries inderdaad ook en een Veerman die durft te zeggen wat hij denkt idem. Memphis heeft trekjes en dingen waar je het totaal niet mee eens kan zijn (zoals een zekere vriendschap van hem), maar hij ligt altijd ontzettend goed in de groep bij Oranje en ontfermt zich over nieuwe/jonge spelers. Dat is heel waardevol. Ik ben het dus zeker met je eens dat er echt wel karakter in dit elftal zit. Alleen Xavi hoort wat mij betreft niet in dat rijtje thuis. Heerlijke speler (tenminste als hij zijn clubvorm kan etaleren, en dat blijkt lastig), maar communicatief een door mediatraining-doodgeslagen robot. Ik weet het Xavi, je wilt gewoon lekker voetballen en je doet alles voor het team en je denkt niet na over iets anders dan de volgende wedstrijd. En nu Veerman voor de camera graag.

Als deze ploeg goed ingespeeld raakt is er inderdaad zeker wat mogelijk. Oranje heeft best wat wapens: de (op papier) solide verdediging, veel voetballend vermogen en de mogelijkheid om snelle jongens in te brengen (Malen, Frimpong, Vd Ven) wat heel waardevol kan zijn als de tegenstander moe begint te worden. Ik vrees alleen dat onze voorhoede uiteindelijk niet goed genoeg is. Onze voorhoede is zeker niet slecht, maar het is geen wereldtop. Een Engeland of Frankrijk heeft een top achterhoede EN voorhoede, en dan leg je het waarschijnlijk gewoon af. Afijn, een keer weer in een halve finale staan op een eindtoernooi zou al mooi zijn. Dan is het voor mij wel geslaagd.
  • These users thanked the author Buitenspelgoal for the post:
    Thijs
    Johann Vogel
    Vedette

Ik vind het verzameling goede voetballers maar zonder echte toppers die het verschil maken. Memphis, een bankzitter van Atletico die mocht vertrekken, is onze grootste hoop. Xavi is een talentvolle speler die wellicht over een aantal jaar kan uitgroeien tot vedette maar vooralsnog nog weinig klaarspeelt in Oranje, ik ben groot fan van Veerman maar in alle eerlijkheid het is geen Kroos en Dumfries is bankzitter bij Inter.

We hebben een leuke ploeg, kunnen op een goede dag het iedereen lastig maken. Maar een saaie bondscoach die het, mede door het beschikbare materiaal, volledig gooit op het collectief met saai voetbal. We hebben amper spelers die in de top voor Europa het verschil maken.
    Buitenspelgoal
    Vaste waarde in elftal

Johann Vogel wrote: 15 Jun 2024, 20:53

Ik vind het verzameling goede voetballers maar zonder echte toppers die het verschil maken. Memphis, een bankzitter van Atletico die mocht vertrekken, is onze grootste hoop. Xavi is een talentvolle speler die wellicht over een aantal jaar kan uitgroeien tot vedette maar vooralsnog nog weinig klaarspeelt in Oranje, ik ben groot fan van Veerman maar in alle eerlijkheid het is geen Kroos en Dumfries is bankzitter bij Inter.

We hebben een leuke ploeg, kunnen op een goede dag het iedereen lastig maken. Maar een saaie bondscoach die het, mede door het beschikbare materiaal, volledig gooit op het collectief met saai voetbal. We hebben amper spelers die in de top voor Europa het verschil maken.
    ''Het verschil maken in de top van Europa'' is overrated als je het niet kunt vertalen naar het veld. Zoveel internationale sterren die voor hun land (te) vaak niet thuisgeven. Nederland heeft best wat gewaardeerde spelers uit de Europese (sub)top, en dat kan best wat waard zijn. Van Dijk is een van de beste CVs van de PL in jaren, Ake een gewaardeerde verdediger bij het schier ongenaakbare City. We kunnen nog een basisspeler van Spurs inbrengen. We hebben een van de beste/meest gewilde rechtsbacks/wingbacks van Europa en kersvers kampioen van Duitsland met Frimpong. Xavi is een van de de beste spelers in zijn leeftijdsklasse; als hij het op zijn heupen zou krijgen heb je een topper. Je hebt altijd een zekere kwaliteit nodig als grondbeginsel, maar met de kwaliteit die Oranje heeft is het vooral zaak er een goed ingespeeld team van te maken. Dan kun je ver komen. Gaan we het toernooi winnen? Natuurlijk niet, daarvoor zijn landen als Frankrijk, Engeland, Spanje en stiekem ook Duitsland zelf gewoon wat verder. En dat is geen schande.
    Thijs
    Lid van verdienste

Johann Vogel wrote: 15 Jun 2024, 20:53

Welke landen hebben dan wel zoveel spelers die in de top can Europa het verschil maken? Frankrijk zeker, maar dan? Spanje loopt met Morata, een 16 jarige wereldtalent en Williams, die bij Bilbao speelt voorin. Dat is toch niet beter dan wat wij hebben? Wirtz en Musiala zijn ook vooral jonge supertalenten en Havertz is een heel goede speler, maar ook niet iemand die in de Europese top het verschil maakt. Italië heeft die spelers ook niet voorin lopen en bij Engeland kun je ook twijfelen, aangezien Bellingham, Foden en Saka dat ook pas sinds heel kort doen bij de echte top. Dus noem mij eens vier landen die het meer hebben dan Nederland en dan ben ik wel bereid om Frankrijk en Engeland goed te tellen, al hebben wij een veel betere defensie dan Engeland.
    Standbeeld
    Mister PSV

johan derksen wrote: 15 Jun 2024, 19:28 Als Ronnie morgen het middenveld Wijnaldum-Gravenberch-Blind de wei in stuurt dan komt het hier vast wel los.
    Thijs
    Lid van verdienste

Dikke prima. Lekker ploegje hoor.
    Standbeeld
    Mister PSV

Alleen Ake op LB ipv De Vrij, neem ik aan. Dezelfde opstelling als tegen IJsland dan.
    Post Reply