Hij valt tactisch gewoon door de mand vind ik.
Joey Veerman
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
- These users thanked the author Sensation for the post (total 9):
- 1913PSV. • Bossche bol • Boktor • Ykhim • DonyellMalen • Balinho • De Realist • TomPSV023 • IvanNielsen
- DadOfFour
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
Als je twee best middenvelders wegvallen, dan zorg je er toch voor dat je de tactiek daarop aanpast?
Ben je een goede bondscoach, dan weet je toch wat de "reserve"-spelers kunnen?
Hij staat hier ondertussen niet meer bekend als Floquet de Neu maar als Gordo Rojo
Ben je een goede bondscoach, dan weet je toch wat de "reserve"-spelers kunnen?
Hij staat hier ondertussen niet meer bekend als Floquet de Neu maar als Gordo Rojo
La vida és massa curta per no fer broma
- Boktor
- Vaste waarde in elftal
Als je kijkt naar bij welke clubs de beschikbare spelers spelen en wat voor topseizoen velen hebben gehad individueel of in teamverband (Frimpong, Schouten, Veerman, Maatsen, Zirkzee, Simons, Aké, Geertruida) dan kun je toch niet spreken van een matige selectie. En daarbij zijn De Vrij en Dumfries - ondanks geen individuele topprestaties - Italiaans kampioen geworden.
Allemaal spelers die in een goede vorm zitten (of dankzij Koeman zaten), daar moet je toch wel een draaiend team van kunnen maken.
Last edited by Boktor on 26 Jun 2024, 14:38, edited 1 time in total.
-
- Lid scoutingsteam
Dat is misschien wel zo, maar je hebt als manager ook te maken met mensen. Je hebt een doel en die mensen zijn degenen die dat doel voor je moeten behalen, dan moet je er dus ook alles aan doen om die mensen zo goed mogelijk te laten functioneren. Los van dat er tactisch geen kut van klopt, kun je niet zomaar je eigen spelers zó onder de bus gooien. Er zijn meerdere eerlijke antwoorden mogelijk zonder je eigen jongens compleet voor schut te zetten.
Dit was gewoon een vernietigend interview en volgens mij heeft dat geen reet te maken met een slechte wedstrijd van Veerman. Immers: het komt vaker voor dat iemand slecht speelt, gewisseld wordt en niet zo hard wordt aangepakt. Koeman heeft gewoon duidelijk een probleem met het moeten oproepen van Veerman. Hij wilde eromheen, maar kon het na afgelopen seizoen niet meer. Nu moest hij hem ook nog opstellen omdat je anders helemaal geen creativiteit meer in je elftal hebt, maar je had van mijlenver aan kunnen zien komen dat Veerman keihard geslacht zou worden bij de eerste échte beroerde prestatie. Dat je hem dan wisselt en misschien op de bank houdt is ergens nog begrijpelijk, maar er was geen enkele aanleiding om dit interview zo aan te pakken. Het is echt schandalig om je eigen spelers zo af te kraken. Ongehoord en onbeschoft. Een bondscoach onwaardig.
- These users thanked the author Ykhim for the post (total 10):
- Boktor • Grasmat • EllermanJ • Balinho • DonyellMalen • JoJo • JandeVakantieman • DeEintovenaar • tezzyunited • IvanNielsen
-
- Legende
Yep, plus er zit nul progressie in dit team. vergelijk het spel van gisteren met het spel tegen Ijsland of wat mij betreft tegen Polen (wat ook al niet groots was)
Overigens opzeggen van Joey is not done. Die moet nu even een grote jongen worden en dit ondergaan. Het was een Gaaei achtige wissel, maar het was ook een Gaaei achtige performance. Zwaar klote voor hem en voor ons, want dit had zijn toernooi moeten worden, maar dat is een totaal fiasco geworden. Door die rooie, maar ook door Joey zelf, die gewoon beroerd speelde. Zo eerlijk moet je zijn. En nee, de omstandigheden helpen niet, maar dan nog moet je beter kunnen dan een passing percentage wat rond de 50%(!!) schommelde.
Dus kop op Joey, hervind jezelf, blijf goed trainen en na de uitschakeling lekker op vakantie en uitrusten. Ik ben wel benieuwd of het verstandig is voor hem om in NL te blijven, want die is kop van jut nu en bij elke goede wedstrijd ga je horen vanaf nu: ja, maar in Oranje.....
- These users thanked the author Menno1 for the post:
- DonyellMalen
- deninho32
- Site Admin
- Favoriete speler: Vinnie Jones
En dat heeft een reden. Prima speler voor PSV in Nederland, een niveau hoger kan niet.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
-
- Legende
Dat is natuurlijk onzin. Iemand die speler van het jaar is in NL, kan prima in Oranje. En dat heeft hij ook al laten zien.
Gisteren was erg slecht en tegen Polen was ook niet best. Kan verschillende oorzaken hebben: de tactiek, het gebrek aan vertrouwen, niet fit, heimwee (ook niet te onderschatten met net een klein kindje) maar we weten allemaal wat Joey kan. Dit is niet de Joey die we kennen, het lijkt er niet eens op. Dit was zwaar door de ondergrens zakken.
En daarbij: geen 1 speler haalt zijn normale niveau. Van Dijk is flets, Xavi is in Leipzig stukken beter, Malen was matig en zelfs Schouten oogde niet best gisteren. Heel misschien Gakpo haalt zijn niveau, maar dat is vooral op momenten en die gekke Weghorst. Maar voor de rest is het een team van spelers zonder vorm of vertrouwen van wat ik heb gezien.
Als er 1 speler slecht speelt, dan ligt het aan die speler. Spelen er 8-11 kut, dan ligt het aan de trainer. En dat laatste is het geval.
- These users thanked the author Menno1 for the post (total 3):
- Balinho • Harminator • tezzyunited
- ShovingNE2
- Site Admin
Speelde diverse wedstrijden in de Champions League uitstekend en de interland tegen Frankrijk vorig jaar beste man op het veld. Dus het klopt niet wat je zegt. Hij is alleen op dit niveau veel te wisselvallig daarin. Nu is hij pas 25, spelers op een niveau hoger dan PSV zijn over het algemeen een jaar of drie ouder. Kortom: bijtekenen, bij leren en constanter worden op een hoger niveau.
- These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
- JoJo
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- De Realist
Ook jij trapt in het frame van leuk in de eredivisie, alsof hij geen Champions League heeft gespeeld op meer dan volstaand niveau. Als er iemand door een bril kijkt, en dan met name tov Veerman en Depay, dan ben jij het, beste deninho.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
- Juancho
- Mister PSV
Nu vond ik ook dat Koeman het achteraf niet goed aanpakte, maar ik blijf erbij, waarom zou Koeman in godsnaam zo'n hekel hebben aan Veerman, hem vervolgens wel meenemen en zelfs 2 van de 3 wedstrijden in de basis zetten? Je gelooft toch niet serieus dat:Ykhim wrote: ↑26 Jun 2024, 14:37Dat is misschien wel zo, maar je hebt als manager ook te maken met mensen. Je hebt een doel en die mensen zijn degenen die dat doel voor je moeten behalen, dan moet je er dus ook alles aan doen om die mensen zo goed mogelijk te laten functioneren. Los van dat er tactisch geen kut van klopt, kun je niet zomaar je eigen spelers zó onder de bus gooien. Er zijn meerdere eerlijke antwoorden mogelijk zonder je eigen jongens compleet voor schut te zetten.
Dit was gewoon een vernietigend interview en volgens mij heeft dat geen reet te maken met een slechte wedstrijd van Veerman. Immers: het komt vaker voor dat iemand slecht speelt, gewisseld wordt en niet zo hard wordt aangepakt. Koeman heeft gewoon duidelijk een probleem met het moeten oproepen van Veerman. Hij wilde eromheen, maar kon het na afgelopen seizoen niet meer. Nu moest hij hem ook nog opstellen omdat je anders helemaal geen creativiteit meer in je elftal hebt, maar je had van mijlenver aan kunnen zien komen dat Veerman keihard geslacht zou worden bij de eerste échte beroerde prestatie. Dat je hem dan wisselt en misschien op de bank houdt is ergens nog begrijpelijk, maar er was geen enkele aanleiding om dit interview zo aan te pakken. Het is echt schandalig om je eigen spelers zo af te kraken. Ongehoord en onbeschoft. Een bondscoach onwaardig.
1. Koeman niet kijkt naar kwaliteiten en wat voor hem de beste spelers zijn om mee te nemen (ongeacht of je het met die keuze eens bent)
2. Koeman zich laat beïnvloeden door wat de buitenwacht zegt en daarom maar een speler meeneemt waar hij het totaal niet in ziet zitten
Je kan vinden van de trainer Koeman wat je wil, maar laten we niet doen alsof het een vreselijke lul is met 0,0 ervaring en die zich wel even laat piepelen door de buitenwacht. Volgens mij was het Armada die het eerder al eens zei, Koeman is als coach altijd al zo geweest. Geen echte people manager die altijd voor de spelers gaat staan. Ten koste van alles. Zo 'n type is dat en daar kan je wederom iets van vinden.
Maar het beeld dat er bij een aantal heerst, en wat ik nu ook weer lees in jouw post, dat Koeman een groot probleem met Veerman heeft vind ik echt vrij bizar. Als het echt zo slecht tussen die 2 zit had koeman hem wel ala Courtois thuisgelaten en was het echt wel bekend geweest dat er een conflict was.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- deninho32
- Site Admin
- Favoriete speler: Vinnie Jones
Geen frame of wat dan ook, ik vind hem gewoon niet goed genoeg.De Realist wrote: ↑26 Jun 2024, 15:03Ook jij trapt in het frame van leuk in de eredivisie, alsof hij geen Champions League heeft gespeeld op meer dan volstaand niveau. Als er iemand door een bril kijkt, en dan met name tov Veerman en Depay, dan ben jij het, beste deninho.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
-
- Legende
Nee dat vind ik ook onzin. Ik denk wel dat Joey als speler hem misschien niet zo ligt, omdat Koeman enorm conservatief speelt en alles uit de controle doet. Maar het is geen persoonlijke vendetta, dat is echt zoeken om het zoeken. Er zal eerder een mismatch zijn op basis van het type speler dan op persoonlijk gebied, anders had hij hem inderdaad thuis gelaten.
En eerlijk is eerlijk: Koeman is een van de weinigen die zeer goed om gaat met Memphis, die kwa persoonlijkheid een stuk lastiger is als Joey natuurlijk. Dat is er echt 1 met een gebruiksaanwijzing.
En eerlijk is eerlijk: Koeman is een van de weinigen die zeer goed om gaat met Memphis, die kwa persoonlijkheid een stuk lastiger is als Joey natuurlijk. Dat is er echt 1 met een gebruiksaanwijzing.
-
- Legende
In de grote lijn lag het gisteren aan de tactiek dat er meerdere spelers verzopen, te laat waren of persoonlijke fouten maakten. Echter was er wel alle redenen, als je een wissel ging doorvoeren om wat te veranderen, om Veerman te wisselen. De hetze wordt mijn inziens met name van buitenaf gemaakt. En verder denk ik ook, zoals een aantal hierboven ook al opschrijven, dat inderdaad het meer het type Veerman is waar Koeman niet zo'n grote fan van is en hij is sowieso een trainer die eerder de nadruk legt op de dingen die niet goed gingen dan wel.
En de conclusies die nu getrokken worden, grotendeels buiten dit forum, laten maar weer de kortzichtigheid zien en dat je zo goed of slecht bent als je laatste wedstrijd.
En de conclusies die nu getrokken worden, grotendeels buiten dit forum, laten maar weer de kortzichtigheid zien en dat je zo goed of slecht bent als je laatste wedstrijd.
- Balinho
Klopt allemaal. Maar daarom is het ook zo weerzinwekkend dat Koeman zijn speler(s) niet in bescherming neemt en is hij onder de streep dus ongeschikt om bondscoach te zijn. Want de kracht komt pas naar boven in tijden van tegenslag, niet wanneer het allemaal naar behoren of beter verloopt. Dat geldt uiteraard voor Veerman, maar in grotere mate wat mij betreft voor Koeman.Massimo wrote: ↑26 Jun 2024, 15:19 In de grote lijn lag het gisteren aan de tactiek dat er meerdere spelers verzopen, te laat waren of persoonlijke fouten maakten. Echter was er wel alle redenen, als je een wissel ging doorvoeren om wat te veranderen, om Veerman te wisselen. De hetze wordt mijn inziens met name van buitenaf gemaakt. En verder denk ik ook, zoals een aantal hierboven ook al opschrijven, dat inderdaad het meer het type Veerman is waar Koeman niet zo'n grote fan van is en hij is sowieso een trainer die eerder de nadruk legt op de dingen die niet goed gingen dan wel.
-
- Vaste waarde in elftal
Ik heb echt nog nooit 1 trainer van Memphis gehoord die iets op hem had aan te merken dus weet niet precies waar dit vandaan komt.Menno1 wrote: ↑26 Jun 2024, 15:13 Nee dat vind ik ook onzin. Ik denk wel dat Joey als speler hem misschien niet zo ligt, omdat Koeman enorm conservatief speelt en alles uit de controle doet. Maar het is geen persoonlijke vendetta, dat is echt zoeken om het zoeken. Er zal eerder een mismatch zijn op basis van het type speler dan op persoonlijk gebied, anders had hij hem inderdaad thuis gelaten.
Ook bij PSV heeft hij gewoon bewezen alles voor zijn sport over te hebben, wat hij daarnaast doet is lekker zijn ding.
En of Koeman en Veerman een mismatch is weet ik ook niet, gisteren was de wissel in ieder geval een logische en nu zal hij gedaald zijn in de pikorde.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of Koeman deze dagen ook de moed heeft om andere spelers aan te spreken op hun falen (met name de aanvoerder)
- ShovingNE2
- Site Admin
Dat was eerder zo. Was een pittig traject bij PSV om hem op het juiste spoor te houden. Maar toen hij het eerste had gehaald heb ik dat inderdaad ook nooit meer gehaald.
Koeman is gewoon een typische trainer uit de oudheid: de oudere spelers niet durven aanspreken op hun verantwoordelijkheden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Vaste waarde in elftal
Ja, zijn jeugd inderdaad (ook best een lastige tijd gehad toen) maar vanaf dat hij prof is heb ik eigenlijk alleen maar positieve geluiden gehoord over zijn inzet en beleving.ShovingNE2 wrote: ↑26 Jun 2024, 15:36Dat was eerder zo. Was een pittig traject bij PSV om hem op het juiste spoor te houden. Maar toen hij het eerste had gehaald heb ik dat inderdaad ook nooit meer gehaald.
Koeman is gewoon een typische trainer uit de oudheid: de oudere spelers niet durven aanspreken op hun verantwoordelijkheden.
Over Koeman ben ik bang dat je gelijk hebt, dan gaat het angsthazen voetbal van achteruit niet veranderen en bevindt of Kane of De Bruyne zich straks in een speeltuin tussen onze achterhoede en middenveld.
@Jojo, tuurlijk werkt dat wel zo, hij was al geen zekere basisspeler dus nu is hij daar nog verder vanaf.
-
- Legende
Had Simeone niet een en ander aan te merken? Maar dan nog is de relatie tussen Memphis en Koeman een speciale, hebben beiden al vaak genoeg gezegd. Overigens vind ik Memphis een topper, waarbij er veel te vaak en onnodig gekeken wordt naar randzaken. Het enige waar ik wel moeite mee heb is zijn liefde voor Promes.Jeronimo wrote: ↑26 Jun 2024, 15:30Ik heb echt nog nooit 1 trainer van Memphis gehoord die iets op hem had aan te merken dus weet niet precies waar dit vandaan komt.Menno1 wrote: ↑26 Jun 2024, 15:13 Nee dat vind ik ook onzin. Ik denk wel dat Joey als speler hem misschien niet zo ligt, omdat Koeman enorm conservatief speelt en alles uit de controle doet. Maar het is geen persoonlijke vendetta, dat is echt zoeken om het zoeken. Er zal eerder een mismatch zijn op basis van het type speler dan op persoonlijk gebied, anders had hij hem inderdaad thuis gelaten.
Ook bij PSV heeft hij gewoon bewezen alles voor zijn sport over te hebben, wat hij daarnaast doet is lekker zijn ding.
En of Koeman en Veerman een mismatch is weet ik ook niet, gisteren was de wissel in ieder geval een logische en nu zal hij gedaald zijn in de pikorde.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of Koeman deze dagen ook de moed heeft om andere spelers aan te spreken op hun falen (met name de aanvoerder)
-
- Regelmatige invaller
Waar moet een speler volgens jou dan aan voldoen om een niveau hoger aan te kunnen? De beste speler van de eredivisie zijn is niet genoeg?
- These users thanked the author tezzyunited for the post (total 2):
- Menno1 • JoJo
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Onzin dat Eredivisie spelers niet geschikt zijn voor Oranje. Bijna iedereen is begonnen in de Eredivisie, daarna geselecteerd en de meesten maken dan nog een stap. Schouten zit juist bij Oranje omdat ie bij PSV speelt. Veerman kan prima mee op dit niveau, maar dan moet je wel een coach hebben die vertrouwen in je heeft en met een plan speelt.
-
- Vaste waarde in elftal
Nou ik ben het wel met deninho eens dat er power en kracht bij moet om het in een zwaardere competitie te redden, je kan een niveau hoger echt niet alles op techniek doen.tezzyunited wrote: ↑26 Jun 2024, 15:57Waar moet een speler volgens jou dan aan voldoen om een niveau hoger aan te kunnen? De beste speler van de eredivisie zijn is niet genoeg?
Als je naar spelers kijkt als Modric (nu misschien niet meer) en Kroos dan mist Veerman nog wel de echte wil en over mijn lijk mentaliteit, ik vraag mij af of dat er bij hem uberhaupt in zit en anders wordt het een leuke subtopper in een mooie competitie.
-
CL is niet een stap hoger dan de eredivisie? Kan me herinneren dat hij daar beste speler werd verkozen van een hele CL ronde. Van alle spelers. En daar meerdere goede wedstrijden heeft gespeeld overigens.
Het is echt een dooddoener om te zeggen dat hij een stap hoger niet aan kan. Uiteraard komen zijn mindere punten meer aan het licht, maar dat is bij elke speler zo.
Het is echt een dooddoener om te zeggen dat hij een stap hoger niet aan kan. Uiteraard komen zijn mindere punten meer aan het licht, maar dat is bij elke speler zo.