Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
ShovingNE2
Site Admin

Ik zocht in diverse media eigenlijk naar een op hieronder gelijkende tekst.

"Ondanks een minimale overwinning die pas kort voor tijd werd veiliggesteld leek het op een kleine 20 minuten na nergens op tegen de voetbaldwerg uit Servië, een land waar alle clubs gezamenlijk over de afgelopen 30 duels slechts 1x wisten te winnen in Europees verband. Gisteravond had de tweede keer kunnen zijn realiseerde de neutrale voetballiefhebber zich.

Ajax-supporters die hoop hebben dat het beter wordt hebben waarschijnlijk het interview gemist waarin de technische leiding aangaf nog voor 100 miljoen te moeten verkopen voordat er voor 40 miljoen gekocht kan worden. Daarnaast moet het salarishuis met 35% omlaag wat een kleine 30 miljoen zal zijn. Los van Bergwijn en Brobbey, die gek genoeg nog steeds vakantie hebben, zal de selectie ten opzichte van de wedstrijd tegen Vojvodina alleen maar minder worden.

Ajax zal dus moeten verkopen, maar als er al een gerucht is dan willen spelers niet vertrekken naar de betreffende club. Zo ook PSV-supporter Branco van den Boomen. "Ik heb afgelopen week een goed gesprek gehad met de trainer en ik wil gewoon blijven," aldus de Veldhovenaar. "Mijn gevoel is goed bij Ajax," zo vervolgde de Brabander. Wat begrijpelijk is aangezien het de 25e van de maand was, de dag waarom salarissen worden uitgekeerd. Of de in het zuiden van Nederland geboren middenvelder gaat vertrekken zal moeten blijken.

Voorlopig ziet het er naar uit dat begin september de as van Ajax bestaat uit Pasveer, Baas, Fitz-Jim en Rasmussen. Namen waar menig technisch directeur uit het rechterrijtje zich kapot voor schaamt. Volgende week volgt de return en dan wordt duidelijk of het mag aantreden tegen Panathinaikos of dat Ajax een verre tocht naar een onbekend gebergte in het oosten van Europa te wachten staat in de Conference League. Op 1 september wacht Feyenoord, een dag voor het sluiten van de transfermarkt. In het veld een elftal vol spelers wiens grootste droom was de play-offs om Europees voetbal te halen, maar dat kon wel eens een droom blijven."

Niet gevonden.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 3):
    BewussieBramBob
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    MC Hammer
    International
    Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 26 Jul 2024, 08:22 Een blinde ziet nog dat dit een licht ontvlambaar mannetje is. Als hij hier al zo op reageert, dan staat hem heel wat te wachten straks.

Popcorn.
    Ik ben ook erg tevreden met wat ik van hem en Ajax heb gezien, de afgelopen twee dagen.

Allereerst het spel: het was niet best. De tweede helft was Ajax gewoon minder en leek het wachten op een doelpunt van die lui zonder goede voetballers (en dan bedoel ik dus die lui uit Servië.

Wat me tactisch opviel was inderdaad het diepe inzakken. Dat viel me veel meer op dan de voorspelde druk naar voren. Dat diepe inzakken maakt de ruimtes alleen maar groter (want de andere helft van het team doet niet echt mee), waardoor die Serviërs, als ze hadden kunnen voetballen, had kunnen domineren in de ruimte op 30 meter van Ajax' goal. Dat lijkt me tactisch niet wat je wil. Als dat hun idee blijft van diep inzakken, dan zie ik ze daar meer nadeel dan voordeel van hebben.

Wat me verder opviel is sowieso hoe slecht Ajax de boel gesloten kan houden, achterin. Dat diepe inzakken kan alleen maar met een laatste linie die gelooft dat het iets kan tegenhouden. Ik heb het idee dat deze tegenstander vooraf eigenlijk nergens in geloofde, maar in de tweede helft dacht: met die ruimtes kunnen misschien zelfs wij scoren.

Dan is het natuurlijk boeiend wat daar gebeurt in die rust, want die Serviërs zetten wat om en Ajax komt er 30 minuten lang niet aan te pas. Pas nadat die lui wat grote kansen missen, lijkt de fut eruit en komt Ajax weer iets meer aan voetballen toe. Dus dat lijkt me niet lekker gecoacht van die Italiaan.

Dan scoort Ajax uiteindelijk na een goeie voorzet van Godts (check even hoe hij juicht, alsof hij God is), maar waarbij drie tegenstanders op 5 meter staan te dekken. Bizar slecht verdedigd. Dat waren zeg maar niet de kopduels die Luuk moet uitvechten.

Ik ben dus wel benieuwd naar volgende week, want dit startniveau is aanmerkelijk lager dan pak 'm beet PSV v Sturm Graz van een jaar geleden. Lijkt het volgende week nog steeds niet best, dan voorspel ik 5 tot 10 verliespunten in de eerste 5 wedstrijden.
    Hammertime!
    Robson de Souza
    Vedette

Die Farioli is wel een slijmbal, het publiek van Ajax lekker aan de balletjes likken na de eerste wedstrijd. Het ligt er zo dik bovenop.
    Ik vind de manier waarop hij over Ajax praat vergelijkbaar met hoe Gaaei over Ajax sprak na zijn komst.
    Alsof hij het niet kan geloven dat ze iemand met zijn kwaliteiten goed genoeg achten.
    Josef Dettelbacher
    Legende

Nergens is de nationale voetbalmedia zo partijdig als in Nederland. Ergens ook niet verwonderlijk met de meeste kranten en tv stations daar in de buurt, en maar één club in de hoofdstad.

Het gekke zit hem juist in het doen faken van objectiviteit en neutraliteit.
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 3):
    DeEintovenaarDe RealistBob
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    O Goleiro Grande wrote: 26 Jul 2024, 00:36
    koetje wrote: 26 Jul 2024, 00:29

Inan van het AD is duidelijk een Fariolifapper.
    Als ie het niet te druk heeft met zijn dagelijkse begrafenisbezoeken, want mijn hemel wat is die droeftoeter een futloze prater zeg 😅
    Image
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    milansandro
    Legende

"We speelden tegen een heel goed georganiseerd team. Ze hebben een duidelijk idee en fysieke kracht om het iedereen lastig te maken. Ik ben blij dat de spelers die in het veld kwamen ons hielpen de wedstrijd weer onder controle te krijgen en naar ons toe te trekken.'

'Het was speciaal om veel dingen', zei Farioli over zijn vuurdoop in de Johan Cruijff Arena. 'Het gevoel van een volle Arena. Met name door hoe de supporters ons hielpen op veel momenten in de wedstrijd. Dat was fantastisch, echt.'

Farioli was regelmatig druk coachend langs de zijlijn te bewonderen. 'Al mijn bezigheden langs de zijlijn hielpen vandaag niets. Ik kon niet praten met de vleugelverdediger, omdat de sfeer fantastisch was. Eerlijk gezegd was ik blij dat de supporters mijn werk deden en de spelers echt vooruitduwden. Dit is wat we nodig hebben"

Aldus Fabioli..
    Lijkt wel een klein kind dat voor het eerst naar een pretpark gaat..
  • These users thanked the author milansandro for the post:
    ruuddevil
    Activism is a way for useless people to feel important
    — Thomas Sowell
    psvgouda
    Vedette
    Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
    Favoriete speler: Ismael Saibaasie

milansandro wrote: 26 Jul 2024, 09:11 "We speelden tegen een heel goed georganiseerd team. Ze hebben een duidelijk idee en fysieke kracht om het iedereen lastig te maken. Ik ben blij dat de spelers die in het veld kwamen ons hielpen de wedstrijd weer onder controle te krijgen en naar ons toe te trekken.'

'Het was speciaal om veel dingen', zei Farioli over zijn vuurdoop in de Johan Cruijff Arena. 'Het gevoel van een volle Arena. Met name door hoe de supporters ons hielpen op veel momenten in de wedstrijd. Dat was fantastisch, echt.'

Farioli was regelmatig druk coachend langs de zijlijn te bewonderen. 'Al mijn bezigheden langs de zijlijn hielpen vandaag niets. Ik kon niet praten met de vleugelverdediger, omdat de sfeer fantastisch was. Eerlijk gezegd was ik blij dat de supporters mijn werk deden en de spelers echt vooruitduwden. Dit is wat we nodig hebben"

Aldus Fabioli..
    Maar dat is het toch ook? Een pretpark waar de helft van de attracties kapot is en de cola lauw en slap
  • These users thanked the author psvgouda for the post:
    milansandro
    mr.top
    Internationale topspeler

Ivicii wrote: 25 Jul 2024, 23:06 Als ik die Forbes zie rennen krijg ik flashbacks naar hele oude voetbal spelletjes op de SEGA.. dat zag ongeveer hetzelfde uit
    :crown:

Wow, dat is inderdaad waar. Bij de allereerste FIFA kon je de bal naar de zijkant spelen en dan door sprinten. Als je dan Richting het doel schoot was het letterlijk altijd raak ?

:heart: :heart: :heart:
  • These users thanked the author mr.top for the post:
    Ivicii
    Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

Ik ben benieuwd wat Farioli van Schreuder gaat vinden...
    Ivicii
    Bankzitter

milansandro wrote: 26 Jul 2024, 09:11 "We speelden tegen een heel goed georganiseerd team. Ze hebben een duidelijk idee en fysieke kracht om het iedereen lastig te maken. Ik ben blij dat de spelers die in het veld kwamen ons hielpen de wedstrijd weer onder controle te krijgen en naar ons toe te trekken.'

Aldus Fabioli..
    Hij noemt dus eigk de ajaxsupporters nu het Legioen..

Zullen ze blij mee zijn.
    FieseFriedrich
    Basisspeler
    Favoriete speler: Joey

1913PSV. wrote: 26 Jul 2024, 07:53 Branco is een PSV’er toch?

Image
    Als de supporters het verschil maakten, dan belooft dat nog wat voor de uitwedstrijd met dito supporters.
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    milansandro wrote: 26 Jul 2024, 09:11Lijkt wel een klein kind dat voor het eerst naar een pretpark gaat..
    Qua lengte klopt dat wel.
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    mr.top
    Internationale topspeler

In Servië zijn ze het in ieder geval met de meeste mensen hier eens: https://www.vi.nl/nieuws/dapper-vojvodi ... -amsterdam
    Thoresen
    Nationale topspeler

Josef Dettelbacher wrote: 26 Jul 2024, 08:57 Nergens is de nationale voetbalmedia zo partijdig als in Nederland. Ergens ook niet verwonderlijk met de meeste kranten en tv stations daar in de buurt, en maar één club in de hoofdstad.

Het gekke zit hem juist in het doen faken van objectiviteit en neutraliteit.
    Daarbij opgeteld: Nederlanders zijn kuddevolk dus als sinds de jaren 60 voortdurend Ajax en Feyenoord worden benaderd als de landelijke topclubs dan volgt de meute vanzelf. Als vervolgens Feyenoord afhaakt vanwege de prestaties, blijft Ajax over. Of we het nu leuk vinden of niet Ajax heeft hierdoor veruit de meeste aanhangers (die als het tegen zit net zo makkelijk onder een steen verdwijnen).
    Directies van mediabedrijven weten dat positieve aandacht voor Ajax het aantal kijkers, clicks en dus reclameinkomsten bevorderd.
    Zoals zo vaak gezegd dergelijk journalistiek zie je in België, Engeland en Duitsland niet.

Nu lijkt de benadering vooral op hoop van de media. De hoop dat als je 10x roept dat Farioli een geweldige trainer is dat ook zo is....
    Dat kan goed gaan en dan krijgen we een hypetrain.
    Het kan ook niet goed gaan en dan storten ze echt een ravijn in als ik de financiële omstandigheden zo lees.
    loginnaam
    Internationale topspeler

Harminator wrote: 26 Jul 2024, 09:20 Ik ben benieuwd wat Farioli van Schreuder gaat vinden...
    Welke Schreuder en waarom?
    Lente
    Meervoudig international

Ik denk Joep Schreuder, ontzettende zuiger.
    Oh PSV wat je met me doet…
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

Ivicii wrote: 26 Jul 2024, 08:51 Ik had gister vooral het idee dat ik naar Ajax tv aan het kijken was,

Maargoed Ziggo is sponsor van ajax, je zet daar iemand neer als analist die er alle baat bij heeft de rommel van vorig jaar niet compleet af te zeiken.
    Meest tenenkrommende was nog het commentaar op die compleet lucky redding van pasveer met zn schouder in de tweede helft.. " Hij staat er wel he!!! "
    ja fuck it hey ik mag hopen dat ie in het midden van de goal staat als de bal daar naar toe geschoten wordt..
    Die bal op de paal was volgens Ronald de Boer ook de verdienste van Pasveer :tear:

Ajax is het nieuwe Feyenoord, heerlijk!
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

TomPSV
    Legende

Ze gaan op de oude tour. Wel een prima speler.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Hoppa, en weer een speler met nul restwaarde. Toppie!
    Jur1913
    Internationale topspeler

Lijkt me ook geen juiste speler wanneer je 20 miljoen moet snijden in je salarislasten
    Madueke
    Legende

Dus dé aanvoerder van Barça kwam 14 competitiewedstrijden in actie. :wonder:
  • These users thanked the author Madueke for the post:
    De Realist
    RPSV94
    Geselecteerd voor Oranje

Het scoutingslijstje van Ajax is uitgelekt:

https://www.transfermarkt.nl/statistik/ ... osespieler
  • These users thanked the author RPSV94 for the post (total 2):
    koetjeMithras
    Dr. Gonzo
    Vaste waarde in elftal

Jur1913 wrote: 26 Jul 2024, 10:23 Lijkt me ook geen juiste speler wanneer je 20 miljoen moet snijden in je salarislasten
    Ze moeten 35% bezuinigen op salarissen, ik weet niet hoeveel dat is voor Ajax, maar het is in elk geval een stuk meer dan 20mln
    DonyellMalen
    Legende

TomPSV wrote: 26 Jul 2024, 10:17 Ze gaan op de oude tour. Wel een prima speler.
    Meer geblesseerd dan fit. Grote naam, maar dit kan eigenlijk alleen maar tegenvallen.
    Post Reply