Het Philips Stadion

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 28 Jul 2024, 13:14
deninho32 wrote: 28 Jul 2024, 13:02

Geen problemen mee.
Helaas doet jouw mening niet veel ter zake in deze. Die van mij en van anderen hier overigens evenmin


Mwah ik denk dat zo'n 90% van de PSV fans die vele lege plekken het vreselijk irritant vinden hoor.

Daar kan je juist proberen wat tegen te doen als grote groep fans. Dit geneuzel zie je al veelste lang. PSV onwaardig.
These users thanked the author Juancho for the post:
JChovanec
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 28 Jul 2024, 13:31
psvgouda wrote: 28 Jul 2024, 13:14

Helaas doet jouw mening niet veel ter zake in deze. Die van mij en van anderen hier overigens evenmin
Klopt, maar er werd naar gevraagd. Ik vind het oude systeem perfect. Je kunt de kaarten in de resale gooien, maar als je dat niet wil is het ook goed. Vrije keuze.
Dus jij ervaart al die lege plaatsen niet als minder wenselijk? Iig niet als een probleem dat kan (moet?) worden opgelost... Dat kan, maar jammer is het op z'n zachtst gezegd toch wel. Niet dat ik de oplossing paraat heb hoor, maar dat was wel duidelijk. Perfect is dat systeem wellicht voor jou of mij als individuele supporter/stadionbezoeker, maar vanuit PSV standpunt dus blijkbaar minder en daar is het nodige voor te zeggen. Enfin, we gaan hier idd niet uitkomen, ook niet met al die briljante negentiendertiers hier 8) Lijkt mij dat we met ons allen liever een vol, regelmatig kolkend stadion zien, maar tot zover dan
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No

Tjah probleem is natuurlijk dat PSV vooral zelf volop wil verdienen. Prijzen op veel vakken voor Losse verkoop weer omhoog gegaan dit seizoen zie ik. Dus NOG duurder dan vorig seizoen toen al veel niet verkocht werd. Daarnaast willen ze bij PSV volop de controle houden op wie binnenkomt terwijl we (bijna) nooit issues hebben in het stadion. Bij Feyenoord zie je dat kaarten volop onder de inkoopprijs doorverkocht worden voor dat soort potjes op MP etc. Mensen sturen screenshot van hun mobiele kaartje door en klaar. Bij ajax hetzelfde. Je kan verkopen aan wie je wil zolang ze maar ajax account hebben en stuurt ze dan door in de app (staat dan dus wel op naam van koper). Ja, mensen verkopen ze soms met winst voor de krakers maar tegen kleine teams gaat marktwaarde ook weer op en verkopen scc-houders ze gewoon voor paar tientjes ipv de 80+ euro die je bij PSV moet betalen. Daardoor zit 't daar veel voller. PSV blijft hangen in de jaren 90 qua gedachtes en commerciele ontwikkeling. Wil alles houden zoals het was en vooruitgang duurt jaren en jaren.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

PSV heeft wel meer debacles gehad met kaartverkoop en dat helpt natuurlijk niet mee. Het geneuzel destijds met vakantieveiling waar je voor EL wedstrijden die bij lange na niet uitverkocht waren ze opeens voor - als ik het goed herinner - €5 of €10 werden aangeboden terwijl je als trouwe supporter significant meer kwijt was via een passepartou. Vorig seizoen beperken van het aantal keer waarna ze signficant meer vragen voor de doorverkoop.

Ja, voller is beter
Ja, het is goed voor PSV als het vol zit
Ja, PSV verdient meer door ook de catering ( die suboptimaal is en al jaren blijven )
Ja, PSV is geen liefdadigheidsinstelling
En dan heb ik het nog niet over de keuzes van bijvoorbeeld het niet mee mogen nemen van tassen én het niet bij PSV relatief veilig kunnen achterlaten

maar de combinatie van keuzes heeft impact op de ervaring en beinvloed dus ook de keuze van supporters om iets wel of niet te doen.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 28 Jul 2024, 14:25 PSV heeft wel meer debacles gehad met kaartverkoop en dat helpt natuurlijk niet mee. Het geneuzel destijds met vakantieveiling waar je voor EL wedstrijden die bij lange na niet uitverkocht waren ze opeens voor - als ik het goed herinner - €5 of €10 werden aangeboden terwijl je als trouwe supporter significant meer kwijt was via een passepartou. Vorig seizoen beperken van het aantal keer waarna ze signficant meer vragen voor de doorverkoop.

Ja, voller is beter
Ja, het is goed voor PSV als het vol zit
Ja, PSV verdient meer door ook de catering ( die suboptimaal is en al jaren blijven )
Ja, PSV is geen liefdadigheidsinstelling
En dan heb ik het nog niet over de keuzes van bijvoorbeeld het niet mee mogen nemen van tassen én het niet bij PSV relatief veilig kunnen achterlaten

maar de combinatie van keuzes heeft impact op de ervaring en beinvloed dus ook de keuze van supporters om iets wel of niet te doen.
Benieuwd hoe de lockers er uitzien, volgende week! :nuts:
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 28 Jul 2024, 14:28
Prof_napo wrote: 28 Jul 2024, 14:25 PSV heeft wel meer debacles gehad met kaartverkoop en dat helpt natuurlijk niet mee. Het geneuzel destijds met vakantieveiling waar je voor EL wedstrijden die bij lange na niet uitverkocht waren ze opeens voor - als ik het goed herinner - €5 of €10 werden aangeboden terwijl je als trouwe supporter significant meer kwijt was via een passepartou. Vorig seizoen beperken van het aantal keer waarna ze signficant meer vragen voor de doorverkoop.

Ja, voller is beter
Ja, het is goed voor PSV als het vol zit
Ja, PSV verdient meer door ook de catering ( die suboptimaal is en al jaren blijven )
Ja, PSV is geen liefdadigheidsinstelling
En dan heb ik het nog niet over de keuzes van bijvoorbeeld het niet mee mogen nemen van tassen én het niet bij PSV relatief veilig kunnen achterlaten

maar de combinatie van keuzes heeft impact op de ervaring en beinvloed dus ook de keuze van supporters om iets wel of niet te doen.
Benieuwd hoe de lockers er uitzien, volgende week! :nuts:
Lockers? welke lockers?
Toch niet die van de NS op Eindhoven Centraal die allemaal in gebruik zijn of defect :wall:
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 28 Jul 2024, 14:31
psvgouda wrote: 28 Jul 2024, 14:28

Benieuwd hoe de lockers er uitzien, volgende week! :nuts:
Lockers? welke lockers?
Toch niet die van de NS op Eindhoven Centraal die allemaal in gebruik zijn of defect :wall:
:lol: Nee, niet die. De blijkbaar geplande lockers waarover een steward op noord sprak, toen ik weer eens mijn ongenoegen kwijt moest nadat hij aangaf dat het toch ècht niet meer de bedoeling was om mijn rugzakje mee te nemen naar het stadion. Sindsdien neem ik het gewoon na controle mee het stadion in, c'est ça
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 28 Jul 2024, 14:25 PSV heeft wel meer debacles gehad met kaartverkoop en dat helpt natuurlijk niet mee. Het geneuzel destijds met vakantieveiling waar je voor EL wedstrijden die bij lange na niet uitverkocht waren ze opeens voor - als ik het goed herinner - €5 of €10 werden aangeboden terwijl je als trouwe supporter significant meer kwijt was via een passepartou. Vorig seizoen beperken van het aantal keer waarna ze signficant meer vragen voor de doorverkoop.

Ja, voller is beter
Ja, het is goed voor PSV als het vol zit
Ja, PSV verdient meer door ook de catering ( die suboptimaal is en al jaren blijven )
Ja, PSV is geen liefdadigheidsinstelling
En dan heb ik het nog niet over de keuzes van bijvoorbeeld het niet mee mogen nemen van tassen én het niet bij PSV relatief veilig kunnen achterlaten

maar de combinatie van keuzes heeft impact op de ervaring en beinvloed dus ook de keuze van supporters om iets wel of niet te doen.
De tijd van VakantieVeilingen is gelukkig voorbij. Ik kan mij de wedstrijd thuis tegen Metalist Kharkiv onder Fred Rutten ook nog goed herinneren. In de vrieskou met zon 15.000 andere in het stadion. Nou, ik ben echt heel blij dat het qua supportertsaantallen sinds toen echt gegroeid is.

Verder snap ik je bericht alleen niet. Wat heeft alles wat je opnoemt te maken met je kaart aanbieden voor de resale? Ja, ik ben het met je eens dat er bij PSV veel te verbeteren is. Maar als ik mijn kaart kan aanbieden, daardoor iemand anders blij kan maken die gaat en zowel ik er, nogmaals wat ik dus totaal niet nodig vindt, en PSV iets aan verdienen. Helemaal prima toch? Mij gaat het erom dat veel wedstrijden uitverkocht zijn, er dus honderden tot duizenden mensen geen kaartje kunnen halen en er volgens heel veel lege plekken zijn. Dat heeft verder weinig te maken met de catering?
TigTogFlip
Basisspeler
Posts: 425
Joined: 17 Jan 2023, 00:23
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Sangare
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 14:43In de vrieskou met zon 15.000 andere in het stadion
De goede oude tijd dat ze niet eens de moeite namen om de tweede ring te openen tijdens Europa league
These users thanked the author TigTogFlip for the post:
Prof_napo
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 14:43 Verder snap ik je bericht alleen niet. Wat heeft alles wat je opnoemt te maken met je kaart aanbieden voor de resale? Ja, ik ben het met je eens dat er bij PSV veel te verbeteren is. Maar als ik mijn kaart kan aanbieden, daardoor iemand anders blij kan maken die gaat en zowel ik er, nogmaals wat ik dus totaal niet nodig vindt, en PSV iets aan verdienen. Helemaal prima toch? Mij gaat het erom dat veel wedstrijden uitverkocht zijn, er dus honderden tot duizenden mensen geen kaartje kunnen halen en er volgens heel veel lege plekken zijn. Dat heeft verder weinig te maken met de catering?
Het is de wisselwerking tussen club en aanhang. Daar moet wat dat betreft een wisselwerking in zitten dat de aanhang zo veel mogelijk komt en dat de club niet alles voor de commercie zou moeten willen doen.

Vooropgesteld, voordat men er weer over gaat vallen, de meeste wedstrijden bezoek is en als ik niet kan wordt er in vrijwel alle gevallen iemand gevonden om met bekende mee te gaan, idealiter zou dat makkelijker moeten zijn dan ( blijkbaar de fan-desk mailen ) of je eigen kaart afgeven. Maar als PSV zo hard van te toren schreeuwt dat je effectief er voor de club moet zijn - en dat is hun goed recht - dan moet je echter niet met regelmaat de bezoekerservaring voor die aanhang minder maken. Het is een combinatie van zaken die invloed op het algehele plaatje hebben. Als alles goed was en dan komt PSV met een no-show regeling is het wat anders als ze basale dingen maar niet weten te verbeteren.


En er zijn afdoende zaken die wél beter zijn geworden, het is niet allemaal gitzwart. Zeer zeker niet. De toegangspoortjes zijn na jaren aan traag of defect naar een meer dan afdoende doorstroming.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

TigTogFlip wrote: 28 Jul 2024, 15:28
danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 14:43In de vrieskou met zon 15.000 andere in het stadion
De goede oude tijd dat ze niet eens de moeite namen om de tweede ring te openen tijdens Europa league
Jup, de tijd dat ik geen passe-partout omdat ze de tweede ring niet in de verkoop wilde gooien. Achteaf logisch omdat het anders er heel treurig uit zou zien maar vooraf niet - en achteraf nooit - mijn voorkeur.
These users thanked the author Prof_napo for the post:
danko-lazovic
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Prof_napo wrote: 28 Jul 2024, 15:42
danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 14:43 Verder snap ik je bericht alleen niet. Wat heeft alles wat je opnoemt te maken met je kaart aanbieden voor de resale? Ja, ik ben het met je eens dat er bij PSV veel te verbeteren is. Maar als ik mijn kaart kan aanbieden, daardoor iemand anders blij kan maken die gaat en zowel ik er, nogmaals wat ik dus totaal niet nodig vindt, en PSV iets aan verdienen. Helemaal prima toch? Mij gaat het erom dat veel wedstrijden uitverkocht zijn, er dus honderden tot duizenden mensen geen kaartje kunnen halen en er volgens heel veel lege plekken zijn. Dat heeft verder weinig te maken met de catering?
Het is de wisselwerking tussen club en aanhang. Daar moet wat dat betreft een wisselwerking in zitten dat de aanhang zo veel mogelijk komt en dat de club niet alles voor de commercie zou moeten willen doen.

Vooropgesteld, voordat men er weer over gaat vallen, de meeste wedstrijden bezoek is en als ik niet kan wordt er in vrijwel alle gevallen iemand gevonden om met bekende mee te gaan, idealiter zou dat makkelijker moeten zijn dan ( blijkbaar de fan-desk mailen ) of je eigen kaart afgeven. Maar als PSV zo hard van te toren schreeuwt dat je effectief er voor de club moet zijn - en dat is hun goed recht - dan moet je echter niet met regelmaat de bezoekerservaring voor die aanhang minder maken. Het is een combinatie van zaken die invloed op het algehele plaatje hebben. Als alles goed was en dan komt PSV met een no-show regeling is het wat anders als ze basale dingen maar niet weten te verbeteren.


En er zijn afdoende zaken die wél beter zijn geworden, het is niet allemaal gitzwart. Zeer zeker niet. De toegangspoortjes zijn na jaren aan traag of defect naar een meer dan afdoende doorstroming.
Oh ik ben het ook grotendeels met je eens. Het enige verschil is dat wij alles vanuit het supporters perspectief zien. Wat ook geheel logisch is. En ik ben het met je eens dat PSV op heel veel dingen kan verbeteren. Misschien wel moet verbeteren zelfs. Ik leg daar alleen niet het verband dat ik mijn kaart niet aanbiedt voor de resale omdat PSV dingen niet goed regelt.

Ik vind het altijd belangrijk om in je achterhoofd te houden dan 99 van de 100 beslissingen die PSV neemt ook met een reden zijn. Ook onze club gaat geen supportertjes pesten. Soms zal er ook echt wel een financiële reden zijn, maar dat kan ik zeggen dat vaak niet het geval is. Waarmee ik overigens niet zeg dat elke beslissing die genomen wordt een juiste is.
HalveHaan
Veelbelovend talent
Posts: 99
Joined: 04 Nov 2020, 16:06
FOOTB_REM_S: No

Kun je niet een foto maken van je seizoenkaart en deze doorsturen naar iemand als je zelf niet kunt? Ik dacht hier een tijdje geleden te lezen dat iemand dat weleens deed..
Chucky
Vedette
Posts: 5511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

HalveHaan wrote: 28 Jul 2024, 16:47 Kun je niet een foto maken van je seizoenkaart en deze doorsturen naar iemand als je zelf niet kunt? Ik dacht hier een tijdje geleden te lezen dat iemand dat weleens deed..
Absoluut. Met een foto van je SCC kun je ook gewoon binnen komen. Afstand is wat dat betreft dus ook geen excuus.
danko-lazovic
Meervoudig international
Posts: 1302
Joined: 04 Aug 2021, 16:04
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

HalveHaan wrote: 28 Jul 2024, 16:47 Kun je niet een foto maken van je seizoenkaart en deze doorsturen naar iemand als je zelf niet kunt? Ik dacht hier een tijdje geleden te lezen dat iemand dat weleens deed..
Moet je iemand wel voor de volledige 100% vertrouwen. Anders kan die namelijk altijd met jou seizoenkaart naar binnen. Het kan dus, maar is niet een ideale situatie.
Chucky
Vedette
Posts: 5511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 17:20
HalveHaan wrote: 28 Jul 2024, 16:47 Kun je niet een foto maken van je seizoenkaart en deze doorsturen naar iemand als je zelf niet kunt? Ik dacht hier een tijdje geleden te lezen dat iemand dat weleens deed..
Moet je iemand wel voor de volledige 100% vertrouwen. Anders kan die namelijk altijd met jou seizoenkaart naar binnen. Het kan dus, maar is niet een ideale situatie.
Dat geldt voor elk persoon waar je ooit je SCC fysiek aan zou uitlenen. Die kan namelijk dan zelf ook gewoon een fotootje maken ;)
HalveHaan
Veelbelovend talent
Posts: 99
Joined: 04 Nov 2020, 16:06
FOOTB_REM_S: No

danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 17:20
HalveHaan wrote: 28 Jul 2024, 16:47 Kun je niet een foto maken van je seizoenkaart en deze doorsturen naar iemand als je zelf niet kunt? Ik dacht hier een tijdje geleden te lezen dat iemand dat weleens deed..
Moet je iemand wel voor de volledige 100% vertrouwen. Anders kan die namelijk altijd met jou seizoenkaart naar binnen. Het kan dus, maar is niet een ideale situatie.
Ik bedoel uiteraard ook gewoon voor familie/vrienden/kennissen..
Via marktplaats of zo lijkt me dat idd niet zo'n goed idee :L
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 28 Jul 2024, 17:21
danko-lazovic wrote: 28 Jul 2024, 17:20

Moet je iemand wel voor de volledige 100% vertrouwen. Anders kan die namelijk altijd met jou seizoenkaart naar binnen. Het kan dus, maar is niet een ideale situatie.
Dat geldt voor elk persoon waar je ooit je SCC fysiek aan zou uitlenen. Die kan namelijk dan zelf ook gewoon een fotootje maken ;)
Daarom ook idealiter een optie om als SCC-houder een ticket voor een wedstrijd uit te kunnen printen. Dan werkt voor die wedstrijd de QR-code op de pas niet meer maar enkel de code die op het eenmalige ticket staat.
Dat haalt een hoop van de problemen weg, maar goed dit blijkt al jaar en dag een uiterst complexe werkwijze zijn voor PSV ( of de onderleverancier )
User avatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
Posts: 4675
Joined: 26 Aug 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

En in de resale gooien wil niet zeggen dat ze dan ook verkocht worden.
Number 8 On Tour
Bankzitter
Posts: 220
Joined: 04 Nov 2020, 14:55
FOOTB_REM_S: No

Ik zat een keer op CC afgelopen weekend. Maar daar is qua supporters beleving ook veel winst te behalen. Catering een drama. Enorme drukte op de smalle ruimte achter de tribune. Alleen nog kroketten en frikandellen te krijgen rondom etenstijd. Toen ik op mijn stoel zat kon ik als ik recht zat en mijn voorbuurman voorover gebogen de zijlijn niet zien. Ik ben benieuwd als ze het stadion willen verhogen hoe ze dat gaan managen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Kortom, nog meer dan genoeg te verbeteren! 😁
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Fritske12
Bankzitter
Posts: 210
Joined: 04 Nov 2020, 16:42
FOOTB_REM_S: No

Weet iemand waarom er nog geen verbouwingen zichtbaar zijn?
Ik dacht gelezen te hebben dat i.i.g. de schermen op noord weg zouden gaan en er daar extra plaatsen bij kwamen of is dat ook weer uitgesteld?
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
FOOTB_REM_S: No

Number 8 On Tour wrote: 28 Jul 2024, 19:08 Ik zat een keer op CC afgelopen weekend. Maar daar is qua supporters beleving ook veel winst te behalen. Catering een drama. Enorme drukte op de smalle ruimte achter de tribune. Alleen nog kroketten en frikandellen te krijgen rondom etenstijd. Toen ik op mijn stoel zat kon ik als ik recht zat en mijn voorbuurman voorover gebogen de zijlijn niet zien. Ik ben benieuwd als ze het stadion willen verhogen hoe ze dat gaan managen.
Overal op 2e ring is bagger. Enige waar het gewoon 'redelijk' te doen is is Zuid beneden. Wat zit/lounge plekken, tv's, genoeg drink plekken etc. Echt wereld van verschil met rest van stadion. En vooral schrikbarend anders dan Noord beneden waar je wel dezelfde prijzen betaalt maar waar het totaal anders is.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Vind zowel boven als beneden op Zuid dikke prima. Inderdaad een wereld van verschil tov de rest van de tribunes.

Benieuwd of het eindelijk écht uitverkocht is dan. 8)

Image
These users thanked the author DonyellMalen for the post:
ComeOnPSV
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Post Reply