Ajax - deel III
- Heissenberrug
- Internationale topspeler
Ik denk Hato naar PSV voor 4 miljoen en dat is inclusief bonussen en ajax Tax.
- These users thanked the author Heissenberrug for the post (total 2):
- Ittot • Persepolis
- Joenepsv
- Legende
Gaat hij niet herstellen. Voor Kroes is maar één ding belangrijk en dat is Kroes zelf. Die gaat zichzelf niet opofferen om die teringzooi op te ruimen. Hij begint nu al met excuses om zijn eigen hachje te redden en dat zal naarmate de tijd verstrijkt alleen maar erger worden. Hij gaat iedereen onder de trein gooien als hem dat in een beter daglicht stelt. De redder van Ajax.Massimo wrote: ↑31 Jul 2024, 17:46Ik weet niet of jij of iemand anders het gisteren opschreef dat het eigenlijk al lijkt alsof Kroes zijn 2e seizoen als TD ingaat. Daar zit wel wat in namelijk door al de gehele voorgeschiedenis van het afgelopen jaar en de uitspraken die hij tot nu toe gedaan heeft en steeds wat anders uitpakte. Beetje bij beetje brokkelt het af waar een paar maanden geleden nog zo hard is voor gevochten. Dat zal hij uiteindelijk toch wel weer moeten gaan herstellen. (of voor ons niet)Joenepsv wrote: ↑31 Jul 2024, 17:27 Kroes heeft zichzelf ook op zijn kop gescheten door in deze fase al te roepen dat Ajax eerst moet verkopen. Eventueel geïnteresseerde clubs gaan dan lekker achterover leunen en wachten wel af. Dan paniek wordt met de dag groter in Amsterdam. Het leuke is dat Kroes dergelijke uitspraken alleen maar doet om zijn eigen gigantische ego te redden want de club helpt hij er niet mee. Die proleet en die opgevoerde Italiaanse tuinkabouter zijn een geschenk uit de hemel.
Farioli staat er bij de supporters op dit moment nog een stuk beter op na al paljassen als trainers de afgelopen twee seizoenen. Dat zal afbrokkelen als het spel en de resultaten toch net iets te vaak gaan tegenvallen. Echter zo ver is het nog niet en wie weet valt het mee, maar het krediet bij Ajax lijkt wel een beetje te verschuiven op dit moment. Niet dat het bij Kroes op dit moment al slecht is, maar volgens mij al wel een heel klein beetje tanende.
Wat Farioli betreft, de beste man valt niet te benijden. Ik denk dat hij een betere trainer is dan al die andere sukkels die ze hebben gehad maar ik denk niet dat hij de man is die Ajax uit het slop gaat trekken. Ik vind hem een beetje een uitvinder en denk dat hij te jong is om in deze shitstorm het hoofd boven water te houden.
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Mauro Jr
Onzin. Ik zie eruit als 80, ben versleten maar in deze discussie ben ik voor de jonge generatie.
Go snow flakes!
En Ajax is kut.
- These users thanked the author Franciscus for the post (total 2):
- Bram • Mithras
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Ik kwam een tiktok van ene Rik KE tegen die voor 50k likes zijn ballen in de fruitblender zou gooien. Dat verklaart een hoop
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
- Hatseflats
- Vedette
- Balinho
-
- Meervoudig international
- Balinho
Nice try Einstein. Da's dus al niet gelukt."Brobbey en Bergwijn zijn maandag begonnen met de voorbereiding en zullen het gat qua fitheid met de rest van de groep moeten dichten. We proberen ze in optimale conditie te krijgen voor het hele seizoen."
- Persepolis
- Vedette
Interessant hoe meningen kunnen verschillen. Ik heb vrij recent in 2 aparte gesprekken met 2 "babyboomers" beiden stellig horen zeggen dat onze generatie, dwz de "millennials", de eerste naoorlogse generatie is die het slechter heeft dan de vorige en dat zij het juist beter hadden. Ik ga er verder niet op in want dit is geen maatschappelijke topic, maar wilde alleen zeggen dat je het echt niet zo stellig kan zeggen als jij dat doet (een lijst maken is niet moeilijk, het is vrij makkelijk om een minimaal zo lange lijst te maken aan tegenargumenten voor jouw stelling), en er meerdere kanten zijn waarbij er verschillende conclusies getrokken kunnen worden. Je hebt dan ook tientallen aspecten in het leven, sommigen zijn beter en anderen minder dan vroeger.TylerDurdn wrote: ↑31 Jul 2024, 17:00Ik wil er verder geen maatschappelijke discussie van maken maar er is maar 1 generatie die bevoorrecht is, dan is het deze wel. Met alle technische vooruitgang top faciliteiten en moderne infrastructuur. Deze generatie is een generatie die denkt dat ze overal recht op hebben, anders zijn dan de vorige en het zwaarder hebben dan andere generaties. Kijk de geschiedenis er even op na, zomaar een kleine greep vanaf WO2;Cas wrote: ↑31 Jul 2024, 15:28
Oke bij deze:
Topsporters doen er alles aan om hun prestaties met enkele procentpunten te verbeteren. Het mentale plaatje past hier natuurlijk ook bij. Als een speler mentaal niet goed in zijn vel zit, zal hij minder presteren. Dat is een simpel feit, en zodoende is het ook logisch dat clubs steeds meer op sportpsychologen inzetten.
Dit heeft helemaal niks te maken met de ‘huidige generatie’ die ‘bij elke tegenslag beginnen te huilen’. De huidige generatie heeft het juist ontzettend zwaar te verduren (covid lockdowns gedurende belangrijke ontwikkeljaren, een totaal vertyfde huizenmarkt, ‘pechgeneratie’, gigantische economische ongelijkheid, oorlog overal in de wereld, klimaatverandering waardoor het niet eens duidelijk is of deze generatie over enkele jaren nog op deze planeet kan leven) in tegenstelling tot de oudere generatie die er nog steeds van uitgaan dat ze zelf overal recht op hebben. Zoals eerder ook werd benoemd, het zijn juist de bevoorrechte ouderen die overal een probleem van maken en over elk klein puntje dat ze niet zint gaan janken. Maar sure, de ‘jeugd’ is lui en kan geen enkele tegenslag verwerken…….
- De hongersnood die volgde (ohw wat had die behangplak en katte etende generatie een geluk)
- De koude oorlog tot aan begin jaren 90
- Oorlog in Joegoslavië
- Tsjernobyl waarbij de dieren in NL van het land naar binnen moesten maar de mensen buiten mochten blijven werken.
- Veelal fulltime werkende op zijn 15, daar onderwijs voor het hele gezin te duur was.
- De recessie in de jaren 80, vertyfde huizenmarkt die volgde.
- Dienstplicht.
- Vakanties waren een echte luxe en veelal onbetaalbaar
- Opwarming van de aarde is al sinds de jaren 90 een wereldwijde crisis.
- Van de gulden naar de EU en inflatie die volgde.
- Aanslagen in 2001, oorlog en aanslagen die volgde in het Midden-Oosten en door de EU.
- krediet crisis vanaf 2007, enorme schulden en veel executie verkopen als gevolg.
- werknemers die meer dan 40 jaar moeten werken omdat er met pensioenfondsen is gegokt en verloren door de overheid
Ik kan wel even blijven doorgaan maar in zo goed als niets zijn de oudere in dit land bevoorrecht geweest en hebben ze keihard moeten werken om te komen waar ze nu zijn.
Niets dan respect voor het overgrote deel van de klagende senioren ( de groep 50 a 60 plussers).
Wie is er nu de pechgeneratie? Degene die overal keihard voor heeft moeten werken en de paden hebben gebaand voor ons of wij (20 & 30 en 40 plus), die opgegroeid zijn met de best mogelijke faciliteiten, infrastructuren en technische vernieuwingen? Kind, je weet niet hoe goed wij het hebben t.o.v. de generaties voor ons.
- These users thanked the author Persepolis for the post (total 4):
- Ittot • Boktor • Vincent Vega • indivisual
- Balinho
Maar gelukkig zijn er uiteindelijk nog immer bemoedigende constanten in De Leven. Zoals het feit dat Ajax onverlet kutter en kutter wordt naarmate De Leven voortschrijdt.
- These users thanked the author Balinho for the post (total 2):
- Voormalig KG • Bram
-
- Regelmatige invaller
Ik juich nuance altijd toe, behalve in het Ajax-topicPersepolis wrote: ↑31 Jul 2024, 21:50Interessant hoe meningen kunnen verschillen. Ik heb vrij recent in 2 aparte gesprekken met 2 "babyboomers" beiden stellig horen zeggen dat onze generatie, dwz de "millennials", de eerste naoorlogse generatie is die het slechter heeft dan de vorige en dat zij het juist beter hadden. Ik ga er verder niet op in want dit is geen maatschappelijke topic, maar wilde alleen zeggen dat je het echt niet zo stellig kan zeggen als jij dat doet (een lijst maken is niet moeilijk, het is vrij makkelijk om een minimaal zo lange lijst te maken aan tegenargumenten voor jouw stelling), en er meerdere kanten zijn waarbij er verschillende conclusies getrokken kunnen worden. Je hebt dan ook tientallen aspecten in het leven, sommigen zijn beter en anderen minder dan vroeger.TylerDurdn wrote: ↑31 Jul 2024, 17:00
Ik wil er verder geen maatschappelijke discussie van maken maar er is maar 1 generatie die bevoorrecht is, dan is het deze wel. Met alle technische vooruitgang top faciliteiten en moderne infrastructuur. Deze generatie is een generatie die denkt dat ze overal recht op hebben, anders zijn dan de vorige en het zwaarder hebben dan andere generaties. Kijk de geschiedenis er even op na, zomaar een kleine greep vanaf WO2;
- De hongersnood die volgde (ohw wat had die behangplak en katte etende generatie een geluk)
- Oorlog in Joegoslavië
- Tsjernobyl waarbij de dieren in NL van het land naar binnen moesten maar de mensen buiten mochten blijven werken.
- Veelal fulltime werkende op zijn 15, daar onderwijs voor het hele gezin te duur was.
- Dienstplicht.
- Aanslagen in 2001, oorlog en aanslagen die volgde in het Midden-Oosten en door de EU.
- krediet crisis vanaf 2007, enorme schulden en veel executie verkopen als gevolg.
- werknemers die meer dan 40 jaar moeten werken omdat er met pensioenfondsen is gegokt en verloren door de overheid
Ik kan wel even blijven doorgaan maar in zo goed als niets zijn de oudere in dit land bevoorrecht geweest en hebben ze keihard moeten werken om te komen waar ze nu zijn.
Niets dan respect voor het overgrote deel van de klagende senioren ( de groep 50 a 60 plussers).
Wie is er nu de pechgeneratie? Degene die overal keihard voor heeft moeten werken en de paden hebben gebaand voor ons of wij (20 & 30 en 40 plus), die opgegroeid zijn met de best mogelijke faciliteiten, infrastructuren en technische vernieuwingen? Kind, je weet niet hoe goed wij het hebben t.o.v. de generaties voor ons.
- These users thanked the author FTS for the post:
- TylerDurdn
-
Het zou toch mooi zijn als ze morgen in de laatste minuut van de verlenging de 3-1 tegenkrijgen.
-
Dit is het enige verstandige wat jij uitkraamt
- Mr. Spock
- Old name: Skywalker
- Clubvoorkeur: Que miras bobo?
- Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
Vanavond was ik in gesprek met een ajacied.
Toffe humor.
-ajax heeft geld zat. Zeker 250 miljoen zo cash op de bank.
"Maar waarom kunnen ze dan niks halen?"
-ja, das boekhoudkundig. Kijk, die 250 miljoen is er, maar door administratieve dingen kunnen ze daar even niks mee. Maar het is er. Rijkste club van NL.
O, en Joey Veerman was kudt en Traore een geweldige aankoop.
De huidige as (hato, kaplan, taylor, hendo, brobbel en de 2 bergjes) is top.
(Ja, Kaplan werd echt expliciet genoemd)
Beter dan een Comedy Night.
Toffe humor.
-ja, das boekhoudkundig. Kijk, die 250 miljoen is er, maar door administratieve dingen kunnen ze daar even niks mee. Maar het is er. Rijkste club van NL.
-
Kan je van de gesprekken met die grappenmaker niet een wekelijkse podcast maken. Kunnen we lachen hier, eerst kale en kokkie en dan die van jou.Mr. Spock wrote: ↑31 Jul 2024, 22:43 Vanavond was ik in gesprek met een ajacied.
Toffe humor.
Prima start van de week.
-
- Veelbelovend talent
Wat ik wel echt een moeilijke kwestie vind is of Ajax nou vroeger kutter was dan nu of dat we nu op het kutste punt zitten. Ik kan er maar niet over uit.. Enige hulp zou gewaardeerd worden.Persepolis wrote: ↑31 Jul 2024, 21:50Interessant hoe meningen kunnen verschillen. Ik heb vrij recent in 2 aparte gesprekken met 2 "babyboomers" beiden stellig horen zeggen dat onze generatie, dwz de "millennials", de eerste naoorlogse generatie is die het slechter heeft dan de vorige en dat zij het juist beter hadden. Ik ga er verder niet op in want dit is geen maatschappelijke topic, maar wilde alleen zeggen dat je het echt niet zo stellig kan zeggen als jij dat doet (een lijst maken is niet moeilijk, het is vrij makkelijk om een minimaal zo lange lijst te maken aan tegenargumenten voor jouw stelling), en er meerdere kanten zijn waarbij er verschillende conclusies getrokken kunnen worden. Je hebt dan ook tientallen aspecten in het leven, sommigen zijn beter en anderen minder dan vroeger.TylerDurdn wrote: ↑31 Jul 2024, 17:00
Ik wil er verder geen maatschappelijke discussie van maken maar er is maar 1 generatie die bevoorrecht is, dan is het deze wel. Met alle technische vooruitgang top faciliteiten en moderne infrastructuur. Deze generatie is een generatie die denkt dat ze overal recht op hebben, anders zijn dan de vorige en het zwaarder hebben dan andere generaties. Kijk de geschiedenis er even op na, zomaar een kleine greep vanaf WO2;
- Oorlog in Joegoslavië
- Dienstplicht.
- VeresRivne
- Vedette
Speltip 7: Huur die persoon niet in als je boekhouder of welke andere zaak waar cijfers bij betrokken zijn.Mr. Spock wrote: ↑31 Jul 2024, 22:43 Vanavond was ik in gesprek met een ajacied.
Toffe humor.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
- VeresRivne
- Vedette
Het 'karakterefltal' met Anthony, Tadic, Tagliafico etc had ik in jullie meer een hekel aan gehad dan menig ander elftal.D'n Berry wrote: ↑31 Jul 2024, 23:41Wat ik wel echt een moeilijke kwestie vind is of Ajax nou vroeger kutter was dan nu of dat we nu op het kutste punt zitten. Ik kan er maar niet over uit.. Enige hulp zou gewaardeerd worden.Persepolis wrote: ↑31 Jul 2024, 21:50
Interessant hoe meningen kunnen verschillen. Ik heb vrij recent in 2 aparte gesprekken met 2 "babyboomers" beiden stellig horen zeggen dat onze generatie, dwz de "millennials", de eerste naoorlogse generatie is die het slechter heeft dan de vorige en dat zij het juist beter hadden. Ik ga er verder niet op in want dit is geen maatschappelijke topic, maar wilde alleen zeggen dat je het echt niet zo stellig kan zeggen als jij dat doet (een lijst maken is niet moeilijk, het is vrij makkelijk om een minimaal zo lange lijst te maken aan tegenargumenten voor jouw stelling), en er meerdere kanten zijn waarbij er verschillende conclusies getrokken kunnen worden. Je hebt dan ook tientallen aspecten in het leven, sommigen zijn beter en anderen minder dan vroeger.
- These users thanked the author VeresRivne for the post:
- Persepolis
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!
-
- Nationale topspeler
Mmm vreemd. Ik vind Ajax momenteel helemaal niet zo kut. Ik ben ze afgelopen jaar enorm gaan waarderen. Zo zie ik ze heel graag. En de Ajacieden die ik ken zijn heel nederig geworden. De wereld wordt er mooier van.
- These users thanked the author Woodenshoes for the post (total 2):
- Tijn • mr.top
- Tomm
- Vedette
Dit ajax is juist het leukste ooit. Ofja eerste seizoenshelft vorig seizoen was het leukste ooit maar vooralsnog is er geen reden om echt anders naar ze te kijken. Kijken of vojvodina er weer een schepje bovenop kan doen.D'n Berry wrote: ↑31 Jul 2024, 23:41Wat ik wel echt een moeilijke kwestie vind is of Ajax nou vroeger kutter was dan nu of dat we nu op het kutste punt zitten. Ik kan er maar niet over uit.. Enige hulp zou gewaardeerd worden.Persepolis wrote: ↑31 Jul 2024, 21:50
Interessant hoe meningen kunnen verschillen. Ik heb vrij recent in 2 aparte gesprekken met 2 "babyboomers" beiden stellig horen zeggen dat onze generatie, dwz de "millennials", de eerste naoorlogse generatie is die het slechter heeft dan de vorige en dat zij het juist beter hadden. Ik ga er verder niet op in want dit is geen maatschappelijke topic, maar wilde alleen zeggen dat je het echt niet zo stellig kan zeggen als jij dat doet (een lijst maken is niet moeilijk, het is vrij makkelijk om een minimaal zo lange lijst te maken aan tegenargumenten voor jouw stelling), en er meerdere kanten zijn waarbij er verschillende conclusies getrokken kunnen worden. Je hebt dan ook tientallen aspecten in het leven, sommigen zijn beter en anderen minder dan vroeger.
-
- Lid scoutingsteam
Het zou me niks verbazen. Graad of 35 daar morgen, terwijl die Serviërs niks te verliezen hebben en er gevoetbald wordt in een of andere betonbak met slecht gras en een ouderwetse sintelbaan. Dat wordt afzien voor onze vrienden.
-
- Legende
Grappig dat jij de supermarkt als voorbeeld noemt. Zelf 20 jaar geleden ook een aantal jaar gewerkt. Daar werd mij toen geleerd dat je áltijd de klant op 1 had staan. Zoekt een klant iets, dan loop je even mee. Altijd even groeten als er iemand langs loopt. Moet je een schap vullen, altijd zo veel mogelijk aan de kant zodat de klant het minst gehinderd wordt. Dat soort werk.Bram wrote: ↑31 Jul 2024, 15:11Wel mooi, altijd zeuren op de jeugd, maar als je in een supermarkt of restaurant hebt gewerkt zijn juist die oudere generatie van die zeikerds die kwaad worden om niks en nul geduld hebben.TylerDurdn wrote: ↑31 Jul 2024, 14:48 - speciale aandacht voor mentale weerbaarheid en omgaan met elkaar.
Dit is echt precies waar het misgaat met de huidige generatie (Stevie B inbegrepen), de generatie die direct bij een zuchtje tegenwind / negatieve feedback omvalt, begint te huilen, zichzelf ziek meldt met een burn-out of een variant van daarop, niet kan omgaan met kritiek etc. Tijd dat ze de zijwieltjes eraf halen en kinderen voorbereiden op de echte wereld. Niets mis met wat mentale (en fysieke) tikken krijgen tijdens je ontwikkeling, creëert mentale hardheid en doorzettingsvermogen.
Speciale aandacht voor mentale weerbaarheid en omgaan met elkaar, wat een grap.
Het grappige is dat ik daar al die jaren later nog steeds op let in de supermarkt, en het is eerlijk gezegd enorm teleurstellend. Ik als klant loop tegenwoordig in de weg, medewerkers die over de klant heen luidkeels hun verhaal aan de ander vertellen, geïrriteerd kijken als een klant wat vraagt. Sommigen lijken sowieso bang door een vreemde aangesproken te worden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- VeresRivne
- Vedette
Nou we toch op topic gaan wil ik je wel even uitleggen hoe dat komt. Ik was zelf ooit 20 jaar terug uit meer dan 112 sollicitanten de gelukkige van de 7 man die werd aangenomen. Bij ons was het beuken en werd je echt achter je vodden gezeten, maar wij moesten beiden: je vulnorm halen en de klant goed helpen (meelopen, niet afschepen etc). Wij hadden bijvoorbeeld ook de verplichting om als er een product niet was, naar achter te lopen en te kijken of de levering niet al net binnen was. In de beginperiode kregen we ooit een 'testklant' zonder dat we het zelf wisten om te kijken of we die wel goed hielpen, ik slaagde daarvoor gelukkig glansrijk.Josef Dettelbacher wrote: ↑01 Aug 2024, 01:04Grappig dat jij de supermarkt als voorbeeld noemt. Zelf 20 jaar geleden ook een aantal jaar gewerkt. Daar werd mij toen geleerd dat je áltijd de klant op 1 had staan. Zoekt een klant iets, dan loop je even mee. Altijd even groeten als er iemand langs loopt. Moet je een schap vullen, altijd zo veel mogelijk aan de kant zodat de klant het minst gehinderd wordt. Dat soort werk.
Het grappige is dat ik daar al die jaren later nog steeds op let in de supermarkt, en het is eerlijk gezegd enorm teleurstellend. Ik als klant loop tegenwoordig in de weg, medewerkers die over de klant heen luidkeels hun verhaal aan de ander vertellen, geïrriteerd kijken als een klant wat vraagt. Sommigen lijken sowieso bang door een vreemde aangesproken te worden.
Maar ik werd ook een keer bijna ontslagen rond de Kerstperiode, want er was de regel dat je voor een item dus achter moest kijken en we hadden toen een chronisch leveringsprobleem met een product. Dus ik was net van 5 minuten van te voren al wezen kijken voor een klant, komt 15 minuten voor het einde van m'n shift echt een Karen om dat product vragen, dus ik zeg sorry we hebben het niet mevrouw. "Kun je niet achter kijken", dus ik "Sorry we hebben het echt niet",[ik dacht laten we elkaar beiden wat tijd sparen] nou deze Karen haalde de manager erbij en ik werd uitgefoeterd en moest alsnog achter kijken en er dreigde ontslag als het nog een keer zou gebeuren.
Anyway flashforward naar nu, een maat van me heeft uitgelegd dat supermarkten nu amper aan personeel kunnen komen en steeds vroeger gaan werven. Wat nu gebeurt is dat heel veel jongeren er in een supermarkt letterlijk de brui aan geven, je moet heel constructief zijn en kunt amper nog wat eisen. Ik zie het in mijn supermarkt ook, mensen die gewoon 5 minuten op hun mobiel zitten of klanten echt afschepen. Ik kwam toevallig nog iemand tegen die er na 20 jaar nog werkte, hij zei ook nog ën dit zal wel gechargeerd zijn maar iets in de trend van "Je kunt helemaal niets met deze generatie, bij elk zuchtje tegenwind gooien ze de handoek". Maar in mijn ogen heeft dit ook met een vraag en aanbod kant te maken op de arbeidsmarkt, deze generatie komt er nu ook wel veel makkelijker mee weg, ze kunnen iemand wel ontslaan maar wie gaan ze dan aannemen?
- These users thanked the author VeresRivne for the post:
- Persepolis
SLAVA UKRAINE!!!
SLAVA UKRAINE!!!