Ajax - deel III

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
loginnaam
Internationale topspeler

FTS wrote: 05 Aug 2024, 17:18
ShovingNE2 wrote: 05 Aug 2024, 14:48

Ja, als je ziet welk geweldig jaar van Nederland over een jaar wegvalt en een kutjaar van portugal gaat je dit plek zes kosten.
Image

Het is vooral een goed jaar voor Nederland dat wegvalt volgend jaar, en niet zozeer een kutjaar van Portugal, toch? 12 punten is ongeveer het gemiddelde aantal punten. Overigens is het ook gewoon oppassen voor België, dat nu 11 punten achterstaat, maar de komende twee jaar ook 16 (!) punten inloopt door slechte jaren die wegvallen.

Het wordt stuivertje wisselen komende jaren. En hoe erg ik Ajax ook de allerdiepste put in zie verdwijnen: een paar extra punten (in de Conference League) zijn welkom voor ons.

Edit: Via Imgur screenshots delen is niet het meest handige zie ik. Lekker digibetisch aan het werk hier.
Dat goede jaar valt dus over 2 jaar weg, volgend jaar valt de score van 9.200 weg (en 9.600 van Portugal). En dat gaan we vrijwel zeker niet goedmaken. Maar dit en eventueel volgend seizoen zou de 6e plek nog wel verdedigd kunnen worden. Dus eigenlijk is de loting van Ajax nu prima. Worden ze uitgeschakeld, lekker lachen. Worden ze niet uitgeschakeld, dan is het goed voor de punten.
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne wrote: 05 Aug 2024, 17:20
Standbeeld wrote: 05 Aug 2024, 16:58
Interessant aangezien Farioli toch voorheen de keeperstrainer was in de staff van De Zerbi? De Zerbi is nu trainer van Marseille.
Waren eerst bezig met Wellenreuter maar Feyenoord wilde hem niet laten gaan. Ik hoop voor Rulli dat hij een transfer maakt.
Is Rulli dan puur een verkoop voor de financiën in plaats van het sportieve? Want wat ik zeg: het blijft zeer opvallend dat de voormalig keeperstrainer binnen de staff van De Zerbi nu een keeper verkoopt aan De Zerbi.
ShovingNE2
Site Admin

loginnaam wrote: 05 Aug 2024, 17:33Worden ze uitgeschakeld, lekker lachen. Worden ze niet uitgeschakeld, dan is het goed voor de punten.
Zo zit ik er ook in. Ik kan de uitkomst niet veranderen. Dus als ze eruit vliegen dan lach ik ze volle bak uit en bekijk ik vooral de voordelen.
  • These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
    Skuddem
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Madueke
    Legende

Farioli die Unuvar en Vos bij Jong Ajax dumpt, Priske die Wellenreuther boven Bijlow verkiest. Het was veel leuker toen die clubs nog trainers hadden die sentiment verkozen boven kwaliteit.
    ruuddevil
    Legende

Oenoevar was de nieuwe Messi toch?
  • These users thanked the author ruuddevil for the post:
    Grasmat
    VeresRivne
    Vedette

Standbeeld wrote: 05 Aug 2024, 17:33
    VeresRivne wrote: 05 Aug 2024, 17:20

Waren eerst bezig met Wellenreuter maar Feyenoord wilde hem niet laten gaan. Ik hoop voor Rulli dat hij een transfer maakt.
    Is Rulli dan puur een verkoop voor de financiën in plaats van het sportieve? Want wat ik zeg: het blijft zeer opvallend dat de voormalig keeperstrainer binnen de staff van De Zerbi nu een keeper verkoopt aan De Zerbi.
    Zoals Ykhim al zei - en dat geloof ik wel - die is niet gelukkig in Amsterdam. Met grote transfersom en duur salaris drukt hij op de begroting dus is hij de uitgelezen kandidaat om te vertrekken.
    It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
    SLAVA UKRAINE!!!
    Massimo
    Legende

Geen verrassing dat Unuvar weg moet. Was al geen basisspeler bij Twente vorig jaar en had het daar al moeilijk zat.

Rulli en Ajax is geen gelukkig huwelijk gebleken, alhoewel ik Rulli helemaal geen slechte keeper vind.
    ShovingNE2
    Site Admin

Scoorde een mooie goal tegen Ajax. Benieuwd of Twente hem gaat huren
    Jwoeloe
    Moderator

Massimo wrote: 05 Aug 2024, 17:57 Geen verrassing dat Unuvar weg moet. Was al geen basisspeler bij Twente vorig jaar en had het daar al moeilijk zat.

Rulli en Ajax is geen gelukkig huwelijk gebleken, alhoewel ik Rulli helemaal geen slechte keeper vind.
    Het enige wat me nog bij staat van Unuvar is dat hij Sambo elke wedstrijd wel minstens 1 doodschop gaf, zonder van het veld gestuurd te worden.
    Harminator
    Geselecteerd voor Oranje

ShovingNE2 wrote: 05 Aug 2024, 16:56
    Brael wrote: 05 Aug 2024, 16:36Geeft vooral ook minder kans dat Ajax CL haalt. Als je zelf top 2 blijft spelen, haal je elk jaar minimaal de voorronde CL. Dan kan Ajax nog wel een aantal jaar buiten de boot vallen.
    Je weet dat we maar eens van de 10 keer de voorronde CL doorkomen he? Dat is wel erg gokken. Doe mij maar twee plaatsen gegarandeerd.
    De voorronde CL is nu wel gemakkelijker geworden dan vrûger.
    ShovingNE2
    Site Admin

Ik wil het er nog steeds niet op gokken. Ajax heeft dat niet nodig om naar de tyfus te gaan.

Voordat ze überhaupt in de buurt van plek twee komen spelen ze al tegen Vitesse. En dat is niet voor de beker of vriendschappelijk.
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

En boeiend als ze een keer CL halen, dat vind ik minder erg dan dat wij een jaar geen CL halen.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    Juancho
    Persepolis
    Vedette

11 Tinus wrote: 05 Aug 2024, 19:03 En boeiend als ze een keer CL halen, dat vind ik minder erg dan dat wij een jaar geen CL halen.
    Klopt, maar het helpt mee he. Hoe langer Ajax geen CL speelt, hoe minder zij financieel kunnen. Hoe minder zij financieel kunnen, hoe minder sterk ze zijn. Hoe minder sterk ze zijn, hoe meer kans PSV heeft om CL te halen.
    Verder, precies wat Brael zegt. De 6e plek langdurig vasthouden is een utopie, die raakt Nederland sowieso kwijt. De vraag is alleen hoe snel, en in welke positie PSV op dat moment zit. Zitten we in een goede periode dan is het prima; grote kans op 1e en anders goede kans om de voorrondes door te komen. Zitten we in een mindere periode dan is het een veel groter probleem. En dat probleem wordt nóg groter als we met Ajax erbij niet 1, maar 2 concurrenten hebben. Prima dus als Ajax uitgeschakeld wordt, en ook prima als ze doorgaan.
    Last edited by Persepolis on 05 Aug 2024, 19:28, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Persepolis for the post:
    Grasmat
    Hatseflats
    Vedette

Ze vragen 8 miljoen voor Rulli. Flink bedrag. Verdient ook 4 mil. Voor hoeveel staat hij nog in de boeken?

Edit: al gevonden. 6,3 mil.
    Madueke
    Legende

Wijndal 3 miljoen salaris, Rulli 4 miljoen salaris. Wtf.

Dan kan die mevrouw daar die over de centjes gaat wel geen verstand van voetbal hebben, maar er is dus nooit iemand geweest daar die dacht van wat zijn we nu eigenlijk allemaal aan het doen?
  • These users thanked the author Madueke for the post:
    Mithras
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Persepolis wrote: 05 Aug 2024, 19:26
    11 Tinus wrote: 05 Aug 2024, 19:03 En boeiend als ze een keer CL halen, dat vind ik minder erg dan dat wij een jaar geen CL halen.
    Klopt, maar het helpt mee he. Hoe langer Ajax geen CL speelt, hoe minder zij financieel kunnen. Hoe minder zij financieel kunnen, hoe minder sterk ze zijn. Hoe minder sterk ze zijn, hoe meer kans PSV heeft om CL te halen.
    Verder, precies wat @Brael zegt. De 6e plek langdurig vasthouden is een utopie, die raakt Nederland sowieso kwijt. De vraag is alleen hoe snel, en in welke positie PSV op dat moment zit. Zitten we in een goede periode dan is het prima; grote kans op 1e en anders goede kans om de voorrondes door te komen. Zitten we in een mindere periode dan is het een veel groter probleem. En dat probleem wordt nóg groter als we met Ajax erbij niet 1, maar 2 concurrenten hebben. Prima dus als Ajax uitgeschakeld wordt, en ook prima als ze doorgaan.
    Ik geloof dat die 6e plek langdurig vasthouden wel moet kunnen hoewel het ambitieus is. Ik wil dat PSV zo lang mogelijk CL blijft binnen harken omdat we daar zo n goede positie mee kunnen veiligstellen dat we niet alleen directe plaatsing halen maar ook altijd favoriet zijn in de playoffs. Als je elk jaar een stuk van het verdiende geld aan de kant kunt zetten om te investeren op een moment dat het even niet zo lekker gaat dan heb je toch een goede kans op 8 a 9x CL in 10 jaar tijd.
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

Madueke wrote: 05 Aug 2024, 19:52 Wijndal 3 miljoen salaris, Rulli 4 miljoen salaris. Wtf.

Dan kan die mevrouw daar die over de centjes gaat wel geen verstand van voetbal hebben, maar er is dus nooit iemand geweest daar die dacht van wat zijn we nu eigenlijk allemaal aan het doen?
    Dat klopt :tear:

Misschien dachten ze daar net als de supporters dat je de salarissen wel met het eigen vermogen kon betalen.

Heeft het hele bestuur intussen een LOI cursus boekhouden gekregen.
    Ittot
    Internationale topspeler

8 miljoen voor een derde keeper. Je bent toch gek als OM als je daarin mee gaat? Voor 8 miljoen zijn er voldoende opties lijkt me.
    Op weg naar nr 26
    Vedette

Brael wrote: 05 Aug 2024, 17:17dan liever nu, dan op het moment dat Ajax volledig terug opgebouwd is
    Ze gaan toch failliet nondeju?
    Jwoeloe
    Moderator

Ittot wrote: 05 Aug 2024, 20:08 8 miljoen voor een derde keeper. Je bent toch gek als OM als je daarin mee gaat? Voor 8 miljoen zijn er voldoende opties lijkt me.
    Atletico dacht er zelfs Benitez en Bijlow van te kunnen kopen. En dan houd je nog 3 miljoen over ook. :tear:
    Standbeeld
    Mister PSV

Ze gaan het eerste ajax talent offeren omdat er niet genoeg poen binnenkomt.

Teletubby
    Nationale topspeler

Standbeeld wrote: 06 Aug 2024, 08:21 Ze gaan het eerste ajax talent offeren omdat er niet genoeg poen binnenkomt.

Ik zeg het niet graag maar kunnen we niet 3 miljoen bieden en kijken wat Ajax doet. Nog altijd maar 21, kan zeker in de Teze rol spelen, contract loopt volgend jaar af. Het is misschien niet meteen het niveau wat je nodig hebt maar er zit rek in en is een plug and play oplossing.
  • These users thanked the author Teletubby for the post:
    mr.top
    Fanatic-U-s
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Fredrik Oppegård

Gasten die hier het idee opperen om spelers van dit Ajax te kopen mogen wat mij betreft echt een gele kaart krijgen en bij 2x geel rood.
  • These users thanked the author Fanatic-U-s for the post (total 15):
    Ittotd'OudeBoemBoemTheoVoormalig KGFranciscusChuckyNotoriousBIG046Captain(C)YkhimDoperwt11HeissenberrugruuddevilJoJoDe RealistBram
    Ex unitate vires
    Ardbeg
    Mister PSV

Teletubby wrote: 06 Aug 2024, 08:30
    Standbeeld wrote: 06 Aug 2024, 08:21 Ze gaan het eerste ajax talent offeren omdat er niet genoeg poen binnenkomt.

Ik zeg het niet graag maar kunnen we niet 3 miljoen bieden en kijken wat Ajax doet. Nog altijd maar 21, kan zeker in de Teze rol spelen, contract loopt volgend jaar af. Het is misschien niet meteen het niveau wat je nodig hebt maar er zit rek in en is een plug and play oplossing.
    Ik snap wel waarom je het zegt maar uit rancune verwacht ik dat Kroesje de quadrupelprijs van PSV vraagt.
    Joenepsv
    Legende

Rensch is echt een waardeloze speler. Die kan er helemaal niks van. Nog slechter dan Hato.
  • These users thanked the author Joenepsv for the post (total 3):
    SKERLADoperwt11Heissenberrug
    Post Reply