Hij is oud Ajax jeugdspeler en was vrij jong nog en toch op het hoogste niveau in Engeland redelijk goed gepresteerd.
Ajax had weinig keus toen, echte toppers zijn sowieso niet te betalen voor Nederlandse clubs, los van het feit dat toppers ook niet in Nederland willen voetballen op al die kunstvelden (tot dit jaar).
Bergwijn kwam in 2022, Ajax verloor toen heel veel topspelers dat jaar en had dus genoeg geld om ook Bergwijn te kopen (voor te veel geld), Bergwijn deed het bij jullie samen met depay heel goed, dus het is niet zo vreemd dat ze bij hem als oud Ajax speler uitkwamen
Je doet nu net alsof Bergwijn de enig mogelijke speler op de wereld was die op dat moment te halen was. Hij kostte je 31 miljoen he, 31 miljoen. Die TD van Tottenham lacht zich nog steeds kapot. Van dat geld kon je minstens 2 talenten halen die je zeker net zoveel hadden gebracht dan Bergwijn. Want je kunt wel aankomen met het argument dat topspelers hier niet komen, maar ik denk dat de club waarbij je nu op het forum bivakkeert wel heeft bewezen dat er genoeg spelers te vinden zijn met voldoende kwaliteit die graag naar de Eredivisie komen. Tillman bijvoorbeeld, 12 miljoen. Heb je nog 18 miljoen over, kun je iemand als Schouten voor halen
Nee, Bergwijn was een prestige project om te laten zien dat jullie de grote club zijn. Kijk eens, wij slaan even 31 miljoen kapot op een speler van Tottenham. Kunnen jullie niet he. Zit geen enkele logische reden achter om zo'n achterlijk bedrag voor hem te betalen.
Om niet al te veel en te diep op jouw reactie in te gaan, zoals ik schreef is Bergwijn een oud Ajaxspeler en dat speelt mee, ook speelt mee dat hij Nederlander is en ook speelde mee dat hij het bij jullie voor zijn tijd in Tottenhem heel goed deed.
Een voetballer verleert het voetballen niet, maar Bergwijn is een behoorlijk luie voetballer geworden en dat was hij bij jullie en ook tottenham nog niet, het blijkt dat hij genoeg geld heeft en zich niet meer 100% hoeft in te zetten lijkt mij.
Nee doe ik niet, je deed erg kinderachtig, nu geef je de 4 miljoen wel aan ... geloof maar die 10 wedstrijden speelt Forbes wel, wolverhamton wilde hem gewoon contracteren maar dat kon niet wegens een of andere regel.
Van de anderen verhuurde spelers zullen er wel terugkomen maar Forbes niet.
Forbs is een blind paard en Ajax heeft al ervaring met die verplichte optie tot koop bij Sanchez die makkelijk te omzeilen was. 10 basis duels in de premier league gaat nooit gebeuren voor Forbs. Daar heeft hij het niveau niet dus die huppelt volgend jaar weer rond bij jullie hoor.
Weet je, Bij Manchester C deed hij het heel goed in de jeugd.... Bij Ajax komt hij niet tot zijn recht, deze jongen heeft veel speelruimte nodig, en die krijgt hij in Nederland niet als je tegen excelsior, volendam etc moet voetballen, als hij ruimte heeft en ook een basisplaats krijgt (die hij bij Ajax nooit gehad heeft) dan groeit zijn vertrouwen, ik heb betere wedstrijden van die jongen gezien als dat hij bij Ajax afleverde.
Forbs is een blind paard en Ajax heeft al ervaring met die verplichte optie tot koop bij Sanchez die makkelijk te omzeilen was. 10 basis duels in de premier league gaat nooit gebeuren voor Forbs. Daar heeft hij het niveau niet dus die huppelt volgend jaar weer rond bij jullie hoor.
Weet je, Bij Manchester C deed hij het heel goed in de jeugd.... Bij Ajax komt hij niet tot zijn recht, deze jongen heeft veel speelruimte nodig, en die krijgt hij in Nederland niet als je tegen excelsior, volendam etc moet voetballen, als hij ruimte heeft en ook een basisplaats krijgt (die hij bij Ajax nooit gehad heeft) dan groeit zijn vertrouwen, ik heb betere wedstrijden van die jongen gezien als dat hij bij Ajax afleverde.
Ajax speelt natuurlijk ook veel dominanter voetbal dan City. Die Guardiola zal geen wedstrijd van onze godenzonen missen. Logisch dat Forbs het bij het counterploegje city wel kan, en niet bij het dominante, geweldig voetballende Ajax.
ajax wrote: ↑02 Sep 2024, 19:54Wat heeft dat met grootheidswaanzin te maken?
Alles, Overmars wilde per se Bergwijn hebben als statement richting de rest van Nederland, bron: hijzelf. Heeft álles met groodheidswaanzin te maken, alles.
Op weg naar nr 26 wrote: ↑02 Sep 2024, 21:40Alles, Overmars wilde per se Bergwijn hebben als statement richting de rest van Nederland, bron: hijzelf. Heeft álles met groodheidswaanzin te maken, alles.
Net als Ihattaren. Dat was ook zo'n prestigeproject dat de grootsheid van Ajax moest gaan bevestigen, want zij zouden die jongen wel even op de rails krijgen nadat hij door Schmidt bij PSV was weggepest. Wat een geschenk dat die jongen alleen inviel tegen PSV en een vernederende middag mocht ondergaan van de grote Erik. Ook mooi dat het sinds die twee transfers rap bergafwaarts is gegaan met Ajax. Net iets teveel gaan geloven in hun eigen grootheid.
En dan zou je denken dat zo'n seizoen als het vorige die gasten wel even met beide benen op de grond zou zetten, krijg je wéér zo'n Ajacied die hier komt verkondigen dat het geweldig grote Ajax binnen twee jaar weer terug aan de top staat. Bizar.
Last edited by Ykhim on 02 Sep 2024, 21:44, edited 1 time in total.
ComeOnPSV wrote: ↑02 Sep 2024, 21:41
Ze haalde Bergwijn toen ze Tadic nog hadden.
Vgm zei ik het toen al hier; dit gaat helemaal fout.
En het gebeurde
Ik hoop in ieder geval dat wij nooit grootheidswaanzin tonen van de aard 4-6 miljoen betalen voor salarissen (of hoeveel Tadic en Bergwijn ook verdienden) en 30 miljoen stukslaan op 1, EEN speler. Laat staan die 105m die onder Mistletoe is uitgegeven. Wat een afschrijvingen moeten dat zijn.
Nog iets gebeurd vanavond? Zojuist wakker geworden nadat ik in slaap gevallen was bij het lulverhaal van Rob - ik ben geweldig - Janssen bij de Ouvre prijs voor Van der Sar.
ComeOnPSV wrote: ↑02 Sep 2024, 21:41
Ze haalde Bergwijn toen ze Tadic nog hadden.
Vgm zei ik het toen al hier; dit gaat helemaal fout.
En het gebeurde
Ik hoop in ieder geval dat wij nooit grootheidswaanzin tonen van de aard 4-6 miljoen betalen voor salarissen (of hoeveel Tadic en Bergwijn ook verdienden) en 30 miljoen stukslaan op 1, EEN speler. Laat staan die 105m die onder Mistletoe is uitgegeven. Wat een afschrijvingen moeten dat zijn.
Woodenshoes wrote: ↑02 Sep 2024, 21:45
Nog iets gebeurd vanavond? Zojuist wakker geworden nadat ik in slaap gevallen was bij het lulverhaal van Rob - ik ben geweldig - Janssen bij de Ouvre prijs voor Van der Sar.
Woodenshoes wrote: ↑02 Sep 2024, 21:45
29.04.2007 wrote: ↑02 Sep 2024, 21:49
Davy Klaassen terug naar Ajax lees ik
Is dit echt of een grap?
Volgens mij inderdaad niet waar. Zag er een heel aantal het achter elkaar posten op AS onder het nieuwsbericht van Bergwijn, maar lijkt toch onzin te zijn..