Gedegradeerd bedoel je
Ajax - deel III
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
- ForestForest
- Bankzitter
- Clubvoorkeur: PSV
- Favoriete speler: Jerdynho
Hopelijk gaan de clubs/knvb nadenken en inzien dat die politieinzet bij 90% van de wedstrijde totaal overtrokken is, zoek een oplossing met knvb/club/gemeentes voor de overige 10% van de risico-wedstrijden en die labbekakkers kunnen lekker wat anders met hun tijd doen, het zal hard nodig zijn.
-
- Legende
Ik zeg eerlijk, ik heb niet de hele discussie teruggelezen, maar is er al geopperd om ipv gebruik te maken van politie (en publieke middelen) een groot deel van dit "evenement" gewoon professionele beveiliging in te zetten? Beveiliging alles in en rondom het stadion, en alles daarbuiten door de politie.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
Best een goed idee eigenlijk!Josef Dettelbacher wrote: ↑09 Sep 2024, 19:44 Ik zeg eerlijk, ik heb niet de hele discussie teruggelezen, maar is er al geopperd om ipv gebruik te maken van politie (en publieke middelen) een groot deel van dit "evenement" gewoon professionele beveiliging in te zetten? Beveiliging alles in en rondom het stadion, en alles daarbuiten door de politie.
- Vanthaman18
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Dat zal veel duurder zijn dan de politie lijkt me?Ittot wrote: ↑09 Sep 2024, 19:50Best een goed idee eigenlijk!Josef Dettelbacher wrote: ↑09 Sep 2024, 19:44 Ik zeg eerlijk, ik heb niet de hele discussie teruggelezen, maar is er al geopperd om ipv gebruik te maken van politie (en publieke middelen) een groot deel van dit "evenement" gewoon professionele beveiliging in te zetten? Beveiliging alles in en rondom het stadion, en alles daarbuiten door de politie.
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Je kunt als voetbalclub (ajax) natuurlijk ook naar de rechter stappen en vragen of de stakingen wel redelijk en billijk zijn, of proportioneel. Wellicht dat de KNVB dat onderhand als (mede-) belanghebbende ook kan (goede en redelijke afwikkeling van de competitie)Grasmat wrote: ↑09 Sep 2024, 17:50 Prima, niet de hoofdreden in ieder geval.
En ik weet absoluut niet hoe redelijk de politie-eisen zijn, maar als je keer op keer je zin niet krijgt moet je misschien accepteren dat dit de grens is en dat dit is wat je hebt.
En andersom, als je eis wel redelijk is maar je krijgt het na keer op keer staken bij voetbalwedstrijden nog steeds niet, dan is dit misschien niet de juiste plek voor je stakingen. Dan moet je maar met je zwaailichtjes en sirenes op het Binnenhof gaan staan ofzo. Dit werkt blijkbaar ook niet.
-
- Meervoudig international
Kan niet. Beveiligers hebben geen enkele bevoegdheden. Als de pleuris uitbreekt kunnen ze niets.Ittot wrote: ↑09 Sep 2024, 19:50Best een goed idee eigenlijk!Josef Dettelbacher wrote: ↑09 Sep 2024, 19:44 Ik zeg eerlijk, ik heb niet de hele discussie teruggelezen, maar is er al geopperd om ipv gebruik te maken van politie (en publieke middelen) een groot deel van dit "evenement" gewoon professionele beveiliging in te zetten? Beveiliging alles in en rondom het stadion, en alles daarbuiten door de politie.
Behalve de politie bellen. Of mensen buiten zetten.
- psvgouda
- Vedette
Heb ik eerlijk gezegd wel even aan gedacht, maar het lijkt mij geen optie omdat de driehoek (lijkt mij) niet snel kan en zal besluiten om de publieke veiligheid in handen te geven van een particuliere beveiliger. Maar ik kan mij vergissen, wie weet kan onze juridische vraagbaal trouwepsvfan daar beter wat over zeggen. Ronaldio nog niet gezien, we waren gelijk Denk dat dat het punt is, jaJosef Dettelbacher wrote: ↑09 Sep 2024, 19:44 Ik zeg eerlijk, ik heb niet de hele discussie teruggelezen, maar is er al geopperd om ipv gebruik te maken van politie (en publieke middelen) een groot deel van dit "evenement" gewoon professionele beveiliging in te zetten? Beveiliging alles in en rondom het stadion, en alles daarbuiten door de politie.
-
- Legende
Ik zie het dan voor me zoals bij grote festivals en evenementen, daar is de hoofdmoot ook beveiliging. Maar ja, ik zou er persoonlijk ook prima mee kunnen leven als we naar een 100% uit en 100% thuis situatie gaan. Geen uitsupporters meer, en het stadion overal vullen met thuissupporters. Verkleint wachtlijsten en vermindert de behoefte om politie in te zetten.psvgouda wrote: ↑09 Sep 2024, 20:01Heb ik eerlijk gezegd wel even aan gedacht, maar het lijkt mij geen optie omdat de driehoek (lijkt mij) niet snel kan en zal besluiten om de publieke veiligheid in handen te geven van een particuliere beveiliger. Maar ik kan mij vergissen, wie weet kan onze juridische vraagbaal @trouwepsvfan daar beter wat over zeggen. @Ronaldio nog niet gezien, we waren gelijk Denk dat dat het punt is, jaJosef Dettelbacher wrote: ↑09 Sep 2024, 19:44 Ik zeg eerlijk, ik heb niet de hele discussie teruggelezen, maar is er al geopperd om ipv gebruik te maken van politie (en publieke middelen) een groot deel van dit "evenement" gewoon professionele beveiliging in te zetten? Beveiliging alles in en rondom het stadion, en alles daarbuiten door de politie.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
- Juancho
- Mister PSV
Ik heb dat ook wel vaker geroepen, laat clubs zelf maar de beveiliging regelen en dus betalen. Je kan niet zeggen dat ze er geen geld voor hebben als je ziet wat er in het voetbal omgaat. Bovendien val je er de niet voetbalfans ook niet mee lastig. Regel je eigen shit zoals Edwin zou zeggen.
Of dat helemaal kan weet ik niet, ik ken de regels ook niet, maar misschien kan je iig een begin maken met bijv. een vele malen kleinere groep politie mensen achter de hand voor de noodgevallen die dan ook vervolgens weer snel kunnen schakelen/opschalen. En laat vooral clubs en fans maar zien dat het kan. Gaat het mis? Dan sta je als club volledig in je recht om bijv. van die tegenstander 1 of meerdere jaren geen uit fans meer toe te laten. Duidelijk communiceren, dan kan men er ook nooit over vallen. Gaat het mis in je eigen vak(ken)? Prima, ze kunnen vast zien wie het zijn en pak dat probleem aan.
Maar dat er vanuit de maatschappij/overheid eens gezegd wordt tot hier en niet verder vind ik volstrekt logisch.
Of dat helemaal kan weet ik niet, ik ken de regels ook niet, maar misschien kan je iig een begin maken met bijv. een vele malen kleinere groep politie mensen achter de hand voor de noodgevallen die dan ook vervolgens weer snel kunnen schakelen/opschalen. En laat vooral clubs en fans maar zien dat het kan. Gaat het mis? Dan sta je als club volledig in je recht om bijv. van die tegenstander 1 of meerdere jaren geen uit fans meer toe te laten. Duidelijk communiceren, dan kan men er ook nooit over vallen. Gaat het mis in je eigen vak(ken)? Prima, ze kunnen vast zien wie het zijn en pak dat probleem aan.
Maar dat er vanuit de maatschappij/overheid eens gezegd wordt tot hier en niet verder vind ik volstrekt logisch.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- psvgouda
- Vedette
Dat is dan weer lastig: de club heeft de verantwoordelijkheid voor wat binnen het stadion gebeurt, de gemeentelijke overheid voor het (publieke) gebied daarbuiten. Ook vaak genoeg gemeldJuancho wrote: ↑09 Sep 2024, 20:17 Ik heb dat ook wel vaker geroepen, laat clubs zelf maar de beveiliging regelen en dus betalen. Je kan niet zeggen dat ze er geen geld voor hebben als je ziet wat er in het voetbal omgaat. Bovendien val je er de niet voetbalfans ook niet mee lastig. Regel je eigen shit zoals Edwin zou zeggen.
- Juancho
- Mister PSV
Weet ik, daarom zou een meer hybride vorm om het zo maar te noemen al kunnen schelen toch? De inzet van politie en ME moet gewoon stukken minder. Lijkt me prima dat ze daar eens in overleg gaan en dat clubs daarin zelf ook wel eens meer verantwoordelijkheid mogen nemen.psvgouda wrote: ↑09 Sep 2024, 20:24Dat is dan weer lastig: de club heeft de verantwoordelijkheid voor wat binnen het stadion gebeurt, de gemeentelijke overheid voor het (publieke) gebied daarbuiten. Ook vaak genoeg gemeldJuancho wrote: ↑09 Sep 2024, 20:17 Ik heb dat ook wel vaker geroepen, laat clubs zelf maar de beveiliging regelen en dus betalen. Je kan niet zeggen dat ze er geen geld voor hebben als je ziet wat er in het voetbal omgaat. Bovendien val je er de niet voetbalfans ook niet mee lastig. Regel je eigen shit zoals Edwin zou zeggen.
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
Dat is wel vaker als je weer eens iets totaal onrealistisch post hè.
De staat heeft een geweldsmonopolie én is verantwoordelijk voor wat er in de openbare ruimte gebeurt. Niet de clubs. Dus zowel het inzetten van particuliere beveiliging alsmede het verbieden van uitfans zal niet verhinderen dat de politie in actie moet komen als dat kleine clubje debielen weer eens debiel doet. Leuk dat je de verantwoordelijkheid naar de clubs wil schuiven, maar ook die zijn beperkt in hun mogelijkheden. Een groot deel van die tokkies heeft dikke vette schijt aan de club en staat daar alleen maar voor hun eigen testosteronspiegel.
Last edited by Grasmat on 09 Sep 2024, 20:30, edited 1 time in total.
-
- Meervoudig international
Weet je hoeveel beveiliging rond loopt bij PSV? Ik denk dat je echt schrikt van de cijfers wat PSV op jaarbasis kwijt is aan beveiliging. Helemaal terecht dat het zo geregeld is hoor. Maar PSV regelt dus al zo goed als de gehele beveiliging in het eigen stadion.Juancho wrote: ↑09 Sep 2024, 20:17Ik heb dat ook wel vaker geroepen, laat clubs zelf maar de beveiliging regelen en dus betalen. Je kan niet zeggen dat ze er geen geld voor hebben als je ziet wat er in het voetbal omgaat. Bovendien val je er de niet voetbalfans ook niet mee lastig. Regel je eigen shit zoals Edwin zou zeggen.
- Juancho
- Mister PSV
Je kan idd ook zoals sommigen al snel doen klagen en zeiken maar actie ondernemen ho maar. Je kop in het zand steken. Je kan ook een onrealistisch doel stellen om vervolgens met elkaar ergens midden in uit te komen. Verzin het. Niets doen is blijkbaar niet langer meer een optie. En daarin geef ik de politie volledig gelijk in. Soort van transferoverleg: hoge onrealistische vraagprijs, tegenbod en uiteindelijk kom je middenin uit.
En hoe zit dat met het gebied om het stadion heen dan? Daar zie ik namelijk vooral politie lopen bij ons stadion. Ik neem aan dat die grond bij het stadion hoort en dat PSV daar dus verantwoordelijke voor is? Jij zal het vast weten!De staat heeft een geweldsmonopolie én is verantwoordelijk voor wat er in de openbare ruimte gebeurt. Niet de clubs. Dus zowel het inzetten van particuliere beveiliging alsmede het verbieden van uitfans zal niet verhinderen dat de politie in actie moet komen als dat kleine clubje debielen weer eens debiel doet.
En als dat niet de verantwoordelijkheid is van PSV ga je dus krijgen dat inzet niet mogelijk is en dat een evenement, wat een voetbalwedstrijd is, afgelast wordt. Zoals andere zaken ook wel eens worden afgelast door een te kort aan (vul in). En zo komt PSV of welke club dan ook alsnog weer in beeld natuurlijk. Je kan het simpelweg niet alleen maar afschuiven op de staat. Niet als het om voetballen gaat. Hoe idioot dit eigenlijk ook klinkt want het is fucking maar een sport he.
- ShovingNE2
- Site Admin
Dat is al zo hé. In en net buiten het stadion stewards.Josef Dettelbacher wrote: ↑09 Sep 2024, 19:44Beveiliging alles in en rondom het stadion, en alles daarbuiten door de politie.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen