Timo Baumgartl

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Er is altijd wel een reden te verzinnen waarom de transfersom lager uitvalt dan verwacht of zelfs 0 bedraagt zoals in dit geval. Speler is ziek geweest, hij heeft zich zo netjes opgesteld, vorig seizoen zijn contract verlengd, er zijn afspraken gemaakt of er staat een clausule in zijn contract. Allemaal leuk en aardig die gemoedelijkheid bij onze mooie club, maar hier ga je op een gegeven moment wel kapot aan. We zijn nog altijd een bedrijf en geen filantropische instelling.

Voor Baumgartl had je gewoon een miljoen of 2 moeten krijgen. Jarenlang in Bundesliga gespeeld, bij Union ook redelijk vaak in actie gekomen. Dat is dan slechts 1/5e van de aankoopprijs, lijkt me zeker niet gek gedacht.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Al in Duitsland
User avatar
alu.w
Regelmatige invaller
Posts: 399
Joined: 04 Nov 2020, 15:59
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En toch, had echt gehoopt dat hij het zou gaan maken bij ons. Goede, intelligente gast. Kan me toch ook niet voorstellen dat onze scouting het zó verkeerd heeft gezien toentertijd. Het ga hem goed, hoop dat ie basisspeler wordt bij Schalke en gaat promoveren.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TomPSV wrote: 26 Jul 2023, 09:11 Er is altijd wel een reden te verzinnen waarom de transfersom lager uitvalt dan verwacht of zelfs 0 bedraagt zoals in dit geval. Speler is ziek geweest, hij heeft zich zo netjes opgesteld, vorig seizoen zijn contract verlengd, er zijn afspraken gemaakt of er staat een clausule in zijn contract. Allemaal leuk en aardig die gemoedelijkheid bij onze mooie club, maar hier ga je op een gegeven moment wel kapot aan. We zijn nog altijd een bedrijf en geen filantropische instelling.

Voor Baumgartl had je gewoon een miljoen of 2 moeten krijgen. Jarenlang in Bundesliga gespeeld, bij Union ook redelijk vaak in actie gekomen. Dat is dan slechts 1/5e van de aankoopprijs, lijkt me zeker niet gek gedacht.
Als er niemand is die op dit moment iets wil betalen moet je als club een beslissing nemen. Laat je hem nu gaan komt er direct ruimte vrij in het salarishuis waardoor je wellicht direct een toptarget kan halen. Wacht je heb je geen enkele garantie op geld en loop je misschien een target mis.
Zoals jij zelf zegt is er altijd wel een reden te verzinnen waarom de transfersom lager uitvalt, maar zo heb jij ook altijd wel een reden om dingen negatief te zien.
Ik denk dat PSV blij is dat ze dit salaris kunnen besteden aan iemand die hopelijk wel van waarde gaat zijn.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9,417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Schalke is wel zijn niveau, hier heeft hij het op een goed begin na nooit meer laten zien en was het een Derijck 2.0. Ik ben blij dat we van deze dure miskopen af zijn, nu nog een vernieuwde scouting die niet meer met zulke spelers aankomt.
#simplythebest
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

TomPSV wrote: 26 Jul 2023, 09:11 Er is altijd wel een reden te verzinnen waarom de transfersom lager uitvalt dan verwacht of zelfs 0 bedraagt zoals in dit geval. Speler is ziek geweest, hij heeft zich zo netjes opgesteld, vorig seizoen zijn contract verlengd, er zijn afspraken gemaakt of er staat een clausule in zijn contract. Allemaal leuk en aardig die gemoedelijkheid bij onze mooie club, maar hier ga je op een gegeven moment wel kapot aan. We zijn nog altijd een bedrijf en geen filantropische instelling.

Voor Baumgartl had je gewoon een miljoen of 2 moeten krijgen. Jarenlang in Bundesliga gespeeld, bij Union ook redelijk vaak in actie gekomen. Dat is dan slechts 1/5e van de aankoopprijs, lijkt me zeker niet gek gedacht.
Uiteindelijk bepaalt de markt de prijs. Clubs weten dat Baumi een jaarcontract met topsalaris heeft, dat hij hier niet meer gaat spelen en dat ze hem liever kwijt dan rijk zijn. De zaakwaarnemer van Baumi gaat daarmee aan de haal. Die vertelt geïnteresseerden gewoon rustig wat de status is. Hij heeft er alle baat bij om Timo transfervrij te laten vertrekken aangezien hij dan het maximale salaris en tekengeld kan pakken. Vice versa zal hij dan tegen PSV zeggen dat Baumi anders blijft en hier zijn vorstelijk salaris zal innen. Zoiets wordt gewoon slim gespeeld door het management van Baumi. Wat mij betreft zit het probleem niet per se in het nu transfervrij laten gaan van die jongen. Het probleem begint ermee dat hij voor 10mln+ komt terwijl hij er -met alle respect- geen zak van kan. Een totale flop, in zoverre, dat zijn complete marktwaarde is verdampt. Een catastrofe.
Last edited by Standbeeld on 26 Jul 2023, 09:42, edited 1 time in total.
User avatar
Klapstoel
Basisspeler
Posts: 491
Joined: 16 Jul 2022, 14:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Baumgartl is de laatste uit dat tijdperk ‘miskopen’ toch? Of staat Maxi Romero nog onder contract?
dePinhodeSouza

TomPSV wrote: 26 Jul 2023, 09:11 Er is altijd wel een reden te verzinnen waarom de transfersom lager uitvalt dan verwacht of zelfs 0 bedraagt zoals in dit geval. Speler is ziek geweest, hij heeft zich zo netjes opgesteld, vorig seizoen zijn contract verlengd, er zijn afspraken gemaakt of er staat een clausule in zijn contract. Allemaal leuk en aardig die gemoedelijkheid bij onze mooie club, maar hier ga je op een gegeven moment wel kapot aan. We zijn nog altijd een bedrijf en geen filantropische instelling.

Voor Baumgartl had je gewoon een miljoen of 2 moeten krijgen. Jarenlang in Bundesliga gespeeld, bij Union ook redelijk vaak in actie gekomen. Dat is dan slechts 1/5e van de aankoopprijs, lijkt me zeker niet gek gedacht.
Nee, er is niet altijd wat. Enorm triest ook dat je kanker bagataliseert tot “is ziek geweest”. Ik volg al zo’n beetje 25 jaar alles van PSV, en er is geen speler geweest die gebukt is geweest aan kanker net als Timo. Ook een reden waarom clubs niet happig zijn om een (vaste) transfersom voor hem te betalen, blijft ie wel gezond? Zag er namelijk echt slecht uit 1,5/2 jaar geleden. Nee, in het geval van Baumi was dit het enige juiste wat PSV kon doen. Jongen verdient weer een mooie uitdaging waar die op 0 kan beginnen.

Overigens is zo’n uitspraak “we zijn een bedrijf, geen filantropische instelling” ook een vrij debiele uitspraak. Bedrijven hebben ook een verantwoordelijkheid naar de werknemers en de samenleving. Bedrijven moeten soms verder kijken dan de cijfertjes.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

dePinhodeSouza wrote: 26 Jul 2023, 09:44
TomPSV wrote: 26 Jul 2023, 09:11 Er is altijd wel een reden te verzinnen waarom de transfersom lager uitvalt dan verwacht of zelfs 0 bedraagt zoals in dit geval. Speler is ziek geweest, hij heeft zich zo netjes opgesteld, vorig seizoen zijn contract verlengd, er zijn afspraken gemaakt of er staat een clausule in zijn contract. Allemaal leuk en aardig die gemoedelijkheid bij onze mooie club, maar hier ga je op een gegeven moment wel kapot aan. We zijn nog altijd een bedrijf en geen filantropische instelling.

Voor Baumgartl had je gewoon een miljoen of 2 moeten krijgen. Jarenlang in Bundesliga gespeeld, bij Union ook redelijk vaak in actie gekomen. Dat is dan slechts 1/5e van de aankoopprijs, lijkt me zeker niet gek gedacht.
Nee, er is niet altijd wat. Enorm triest ook dat je kanker bagataliseert tot “is ziek geweest”. Ik volg al zo’n beetje 25 jaar alles van PSV, en er is geen speler geweest die gebukt is geweest aan kanker net als Timo. Ook een reden waarom clubs niet happig zijn om een (vaste) transfersom voor hem te betalen, blijft ie wel gezond? Zag er namelijk echt slecht uit 1,5/2 jaar geleden. Nee, in het geval van Baumi was dit het enige juiste wat PSV kon doen. Jongen verdient weer een mooie uitdaging waar die op 0 kan beginnen.

Overigens is zo’n uitspraak “we zijn een bedrijf, geen filantropische instelling” een vrij debiele uitspraak. Ook bedrijven hebben een verantwoordelijkheid naar de werknemers en de samenleving. Bedrijven moeten soms verder kijken dan de cijfertjes.
Of jij overschat het? Baumgartl doet aan preventieve zorg waardoor hij periodiek een scan laat maken. Dus hij was er erg op tijd bij. Hij is vrijwel direct succesvol geopereerd en heeft daarna kunnen herstellen. Dat het er "echt slecht" uitzag vind ik persoonlijk niet van toepassing hier. Dat het ervoor heeft gezorgd dat Union de optie niet heeft gelicht: dat wel.
grasveld
Internationale topspeler
Posts: 3,092
Joined: 08 Aug 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Fijn dat 'ie dan eindelijk weg lijkt te gaan. Bedankt voor bewezen diensten. Fijne gozer, zeker geen verkeerd persoon. Maar gewoon niet goed genoeg. Als een van de toptransfers uit het verleden zal hij nu zwaar op het salarishuis drukken.
dePinhodeSouza

Standbeeld wrote: 26 Jul 2023, 09:50
dePinhodeSouza wrote: 26 Jul 2023, 09:44

Nee, er is niet altijd wat. Enorm triest ook dat je kanker bagataliseert tot “is ziek geweest”. Ik volg al zo’n beetje 25 jaar alles van PSV, en er is geen speler geweest die gebukt is geweest aan kanker net als Timo. Ook een reden waarom clubs niet happig zijn om een (vaste) transfersom voor hem te betalen, blijft ie wel gezond? Zag er namelijk echt slecht uit 1,5/2 jaar geleden. Nee, in het geval van Baumi was dit het enige juiste wat PSV kon doen. Jongen verdient weer een mooie uitdaging waar die op 0 kan beginnen.

Overigens is zo’n uitspraak “we zijn een bedrijf, geen filantropische instelling” een vrij debiele uitspraak. Ook bedrijven hebben een verantwoordelijkheid naar de werknemers en de samenleving. Bedrijven moeten soms verder kijken dan de cijfertjes.
Of jij overschat het? Baumgartl doet aan preventieve zorg waardoor hij periodiek een scan laat maken. Dus hij was er erg op tijd bij. Hij is vrijwel direct succesvol geopereerd en heeft daarna kunnen herstellen. Dat het er "echt slecht" uitzag vind ik persoonlijk niet van toepassing hier. Dat het ervoor heeft gezorgd dat Union de optie niet heeft gelicht: dat wel.
Godzijdank heeft deze jongen preventieve scans gehad, anders had het zomaar anders kunnen aflopen. Ze geven hem niet voor de lol zo’n zware chemokuur. Baumi zat mentaal en qua gezondheid in een diep dal. Je kan hem aan zijn contract houden en er proberen anderhalf miljoen transfersom uit te knijpen (met het risico dat hij ook na de transferperiode bij ons onder contract stond), of je kan hem een nieuwe kans gunnen (dat ie nog ff mee kan draaien met de voorbereiding van Schalke) die hij bij PSV duidelijk niet ging krijgen.

Ik ben blij dat mijn cluppie zo’n lastige kwestie op deze manier oplost. Als jij liever een club steunt die het onderste uit de kan haalt ten koste van haar onfortuinlijke werknemers, weet ik nog wel een cluppie uit Duivendrecht voor je, die lossen vaker dit soort kwesties minder menselijk en puur zakelijk op.
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1,058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mooi, weer een overbodige speler van de loonlijst. Bedankt Timo en succes.
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Succes Timo. Hele fijne kerel. Jammer dat het niet is gelukt. Sjons schuld.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

dePinhodeSouza wrote: 26 Jul 2023, 10:55
Standbeeld wrote: 26 Jul 2023, 09:50
Of jij overschat het? Baumgartl doet aan preventieve zorg waardoor hij periodiek een scan laat maken. Dus hij was er erg op tijd bij. Hij is vrijwel direct succesvol geopereerd en heeft daarna kunnen herstellen. Dat het er "echt slecht" uitzag vind ik persoonlijk niet van toepassing hier. Dat het ervoor heeft gezorgd dat Union de optie niet heeft gelicht: dat wel.
Godzijdank heeft deze jongen preventieve scans gehad, anders had het zomaar anders kunnen aflopen. Ze geven hem niet voor de lol zo’n zware chemokuur. Baumi zat mentaal en qua gezondheid in een diep dal. Je kan hem aan zijn contract houden en er proberen anderhalf miljoen transfersom uit te knijpen (met het risico dat hij ook na de transferperiode bij ons onder contract stond), of je kan hem een nieuwe kans gunnen (dat ie nog ff mee kan draaien met de voorbereiding van Schalke) die hij bij PSV duidelijk niet ging krijgen.

Ik ben blij dat mijn cluppie zo’n lastige kwestie op deze manier oplost. Als jij liever een club steunt die het onderste uit de kan haalt ten koste van haar onfortuinlijke werknemers, weet ik nog wel een cluppie uit Duivendrecht voor je, die lossen vaker dit soort kwesties minder menselijk en puur zakelijk op.
Ik denk dat je reactie naar de verkeerde persoon is. Lees mijn reacties even terug en ik zeg nergens dat we de kwestie anders op moeten lossen. Ik zei eerder al dat het mis is gegaan bij de koop van Baumi voor 10mln en niet bij het nu niet vangen van een paar miljoen. Verder stel ik enkel de vraag of jij de ziekte situatie misschien wat overschat. Vervolgens geef ik daar een beredenering bij. Niet meer, niet minder. Dus ik voel me verder ook niet aangesproken door je reactie.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Alles Gute, Timo. Tschüss.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2,494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nog 1x dan?
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Skuddem wrote: 26 Jul 2023, 16:12 Nog 1x dan?
Aah Timo wordt uitgezwaaid!
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1,058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Skuddem wrote: 26 Jul 2023, 16:12 Nog 1x dan?
Plaatsvervangende schaamte :no: :no: :no: :no: . Zoiets mag echt nooit meer :monkey:
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1,166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Voor 2 jaar getekend dus daar.

Hopelijk vult PSV nu snel zijn plekje op met een 'topper'....
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mooi dat weer een miskoop van de loonlijst kunnen schrappen. Zal wel niks opleveren qua transfersom maar het is niet anders. Fijn dat we langzaam aan het verleden achter ons kunnen laten. Al het beste verder voor die jongen natuurlijk. Auf wiederschnitzel
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Leuke wedstrijd zo HSV 5-3 Schalke. Je zou zeggen dat Schalke dus Baumgartl wel kam gebruiken, maar je zou ook kunnen zeggen dat ze al teveel Baumgartls hebben…
LoekPSV
Ballenjongen
Posts: 11
Joined: 04 Nov 2020, 14:56
Send Prediction League reminder to second email adress: No



🙈🙈
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Aber Timo, was machst du jetzt?! :sad:
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Loopt nog niet echt lekker daar bij Schalke.
https://www.vi.nl/nieuws/schalke-04-sch ... interview-
Post Reply