Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Johann Vogel
Vedette

Dat ze uiteindelijk hun hoop vestigen op weer een schimmige buitenlandse weldoener is triest maar ook te verwachten. Voor normale partijen is dit Vitesse niet aantrekkelijk om in te stappen. Ik blijf het apart vinden dat een simpele club als Vitesse een schuld van negentien miljoen kan opbouwen. Los van dat dit nu de ondergang van de club lijkt te worden is dat toch ook competitie vervalsing? Had de KNVB daarin niet veel eerder moeten ingrijpen?

Los daarvan zou ik het wel jammer vinden als Vitesse zou verdwijnen. Vooral omdat elke profclub die verdwijnt waarschijnlijk nooit meer terug komt. Een middelgrote stad als Arnhem zou een profclub moeten hebben. Maar vooral vrees ik een beetje voor de KKD. Met een beetje pech komt er dan weer een belofte ploeg erbij. Dan bestaat straks een kwart van die competitie aan jeugd ploegen die voor spek en bonen meedoen. Dat lijkt me niet zo’n goede ontwikkeling.

Maar goed, Vitesse heeft het er zelf naar gemaakt. Ze hadden jaren terug al een stapje terug moeten zetten. Ze hadden veel minder risico moeten nemen. Dan hadden ze een soort Heracles of Go Ahead Eagles kunnen zijn. Ze hebben gegokt en lijken te verliezen
  • These users thanked the author Johann Vogel for the post:
    Juancho
    Mr.Unibet
    Meervoudig international

Johann Vogel wrote: 15 Jun 2024, 22:54 Dat ze uiteindelijk hun hoop vestigen op weer een schimmige buitenlandse weldoener is triest maar ook te verwachten. Voor normale partijen is dit Vitesse niet aantrekkelijk om in te stappen. Ik blijf het apart vinden dat een simpele club als Vitesse een schuld van negentien miljoen kan opbouwen. Los van dat dit nu de ondergang van de club lijkt te worden is dat toch ook competitie vervalsing? Had de KNVB daarin niet veel eerder moeten ingrijpen?

Los daarvan zou ik het wel jammer vinden als Vitesse zou verdwijnen. Vooral omdat elke profclub die verdwijnt waarschijnlijk nooit meer terug komt. Een middelgrote stad als Arnhem zou een profclub moeten hebben. Maar vooral vrees ik een beetje voor de KKD. Met een beetje pech komt er dan weer een belofte ploeg erbij. Dan bestaat straks een kwart van die competitie aan jeugd ploegen die voor spek en bonen meedoen. Dat lijkt me niet zo’n goede ontwikkeling.

Maar goed, Vitesse heeft het er zelf naar gemaakt. Ze hadden jaren terug al een stapje terug moeten zetten. Ze hadden veel minder risico moeten nemen. Dan hadden ze een soort Heracles of Go Ahead Eagles kunnen zijn. Ze hebben gegokt en lijken te verliezen
    Die schuld is toch gewoon grotendeels een investering van Coley Parry, die later omgezet is naar een achtergesteld lening? PSV heeft in het verleden dit ook meermaals meegemaakt en Tiny Sanders heeft toen die woekerleningen om kunnen zetten naar gunstigere voorwaarden. Dat PSV deze huishouding ook gehad heeft is geen vrijbrief, maar geeft wel aan dat je opties als voetbalclub vrij beperkt zijn. Ik vermoed dat de minimaal de helft van de BVO's in Nederland afhankelijk is van zulke financieringen.
    Tjompie
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: PSV

Johann Vogel
    Vedette

Mr.Unibet wrote: 16 Jun 2024, 04:06
    Johann Vogel wrote: 15 Jun 2024, 22:54 Dat ze uiteindelijk hun hoop vestigen op weer een schimmige buitenlandse weldoener is triest maar ook te verwachten. Voor normale partijen is dit Vitesse niet aantrekkelijk om in te stappen. Ik blijf het apart vinden dat een simpele club als Vitesse een schuld van negentien miljoen kan opbouwen. Los van dat dit nu de ondergang van de club lijkt te worden is dat toch ook competitie vervalsing? Had de KNVB daarin niet veel eerder moeten ingrijpen?

Die schuld is toch gewoon grotendeels een investering van Coley Parry, die later omgezet is naar een achtergesteld lening? PSV heeft in het verleden dit ook meermaals meegemaakt en Tiny Sanders heeft toen die woekerleningen om kunnen zetten naar gunstigere voorwaarden. Dat PSV deze huishouding ook gehad heeft is geen vrijbrief, maar geeft wel aan dat je opties als voetbalclub vrij beperkt zijn. Ik vermoed dat de minimaal de helft van de BVO's in Nederland afhankelijk is van zulke financieringen.
    Geen idee hoe de schuld precies is opgebouwd. Ik vind het vooral apart dat zo’n club al jaren zo’n bende van kan maken. Onder die Russen is er ook een miljoenen schuld opgebouwd. Die club heeft structureel een miljoenen tekort. Op een gegeven moment zou de KNVB ook mogen ingrijpen. Nu heeft Vitesse jarenlang onverantwoorde risico’s genomen en daarmee meer kan besteden dan de concurrentie. Er zullen ook andere clubs zijn die gekke dingen doen, daarom zou de KNVB daar veel scherper op moeten zijn. Als de ene club risico’s gaat nemen dan wordt de andere clubs min of meer gedwongen om dat ook te doen.
    Asterix
    Meervoudig international

Het hoertje heeft waarschijnlijk een nieuwe pooier gevonden. Gefeliciteerd.
    Ich liebe gegenpressung
    Tjompie
    Internationale topspeler

Standbeeld
    Mister PSV

Maar Parry laat weten dat het helemaal nog niet rond is. Er is volgens hem nog geen officiële aanbieding gedaan en er staat nog niks op papier. Wel is er contact geweest met de beoogde nieuwe eigenaar, maar hij zegt geen enkel aanbod te hebben ontvangen.
    Wel hoopt Parry dat er snel een deal komt. Voor hemzelf en ook voor Vitesse.
    Dit klinkt voor mij alsof Vitesse bijna alles in kannen en kruiken heeft, maar dat Parry nog niets weet en straks het mes op de keel wordt gezet. Ben benieuwd.
    Juancho
    Mister PSV

Wat een soap zeg, dit is gewoon een Netflix serie waard. Van periode Aalberts tot nu.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    ShovingNE2
    Site Admin

Blij dat het een Nederlandse investeerder is. Ook uit Gelderland. Dat zou uitstekend zijn.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

ShovingNE2 wrote: 17 Jun 2024, 18:20 Blij dat het een Nederlandse investeerder is. Ook uit Gelderland. Dat zou uitstekend zijn.
    Boekhoorn? :mrgreen:
    Standbeeld
    Mister PSV

Grasmat wrote: 17 Jun 2024, 18:32
    ShovingNE2 wrote: 17 Jun 2024, 18:20 Blij dat het een Nederlandse investeerder is. Ook uit Gelderland. Dat zou uitstekend zijn.
    Boekhoorn? :mrgreen:
    Ene Marwin Melis wordt genoemd in de wandelgangen.
    Massimo
    Legende

Toch wel prettig als het uiteindelijk allemaal alsnog op het laatst rond gaat komen. Ik zou het zonde vinden als Vitesse de licentie zou verliezen. Wel vraag ik me af hoe je ooit van Vitesse een club kan maken dat niet elk jaar miljoenen verlies gaat lijden met zo'n stadion en trainingscomplex. Ook in eventueel weer de Eredivisie.
    Balinho
    Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 17 Jun 2024, 18:33 Ene Marwin Melis wordt genoemd in de wandelgangen.
    Klinkt legit. Door boze tongen in donkere wandelgangen?

Ah, een Lambo dealer uit Duiven. Wat ik al zei, legit.
    ShovingNE2
    Site Admin

Massimo wrote: 17 Jun 2024, 18:54Wel vraag ik me af hoe je ooit van Vitesse een club kan maken dat niet elk jaar miljoenen verlies gaat lijden met zo'n stadion en trainingscomplex.
    Ze zullen onderaan moeten beginnen. Spelers huren en daar een incentive voor krijgen als ze het na de huur goed doen. Inzetten op jeugd. En de eigenaar een oor aan naaien waar je kan.
    Massimo
    Legende

Die hebben al zulke hoge kosten voordat er überhaupt personeelskosten aan te pas komen.
    ShovingNE2
    Site Admin

Denk dat het reddingsplan meer behelst dan alleen een investeerder. Het jammer dat de stadion eigenaar de grootste vijand van Vitesse is.
    Standbeeld
    Mister PSV

Balinho wrote: 17 Jun 2024, 18:56
    Standbeeld wrote: 17 Jun 2024, 18:33 Ene Marwin Melis wordt genoemd in de wandelgangen.
    Klinkt legit. Door boze tongen in donkere wandelgangen?

Ah, een Lambo dealer uit Duiven. Wat ik al zei, legit.
    Schijnt een groot bedrijf in de logistiek te hebben. Maar ik weet er verder ook niet het fijne van. Zie die naam alleen voorbijkomen op de socials. Verder zou er nog een Amerikaan mee instappen.

https://www.gelderlander.nl/vitesse/vit ... ~aa965bad/
    Standbeeld
    Mister PSV

ShovingNE2 wrote: 17 Jun 2024, 19:05 Denk dat het reddingsplan meer behelst dan alleen een investeerder. Het jammer dat de stadion eigenaar de grootste vijand van Vitesse is.
    Het lukt dus blijkbaar ook zonder de stadioneigenaar om iets voor elkaar te krijgen. Ik snap wel dat er ook mensen/bv'tjes zijn die niet mee willen werken aan het oplossen van het wanbeleid van Vitesse.
    Juancho
    Mister PSV

Is het voor Vitesse geen optie om tijdelijk een stadion te delen met een eerste divisie club die een beetje in de buurt zit? Of evt zelfs delen met een ED club. En dat je na een tijdje, als je weer financieel op 2 benen kan staan en er wellicht wat mogelijk is via via dat je kijkt naar een nieuw eigen stadion?
    ShovingNE2
    Site Admin

Welke club zou dat überhaupt doen? Die zijn niet gek. En 50km van je stad gaan spelen.

En sponsoren en zo? Haken allemaal af. Natuurlijk is dat geen optie. Van veel kanten niet.
    Ittot
    Internationale topspeler

Kom je sws vh huurcontract af?
    Maikel
    Site Admin

Juancho wrote: 17 Jun 2024, 19:39 Is het voor Vitesse geen optie om tijdelijk een stadion te delen met een eerste divisie club die een beetje in de buurt zit? Of evt zelfs delen met een ED club. En dat je na een tijdje, als je weer financieel op 2 benen kan staan en er wellicht wat mogelijk is via via dat je kijkt naar een nieuw eigen stadion?
    Gaat in de regio nooit lukken.
    Of je bent voor Vitesse, of je haat Vitesse.

Zit er echt niet op te wachten om om de week Vitesse en hun 30 supporters hier te hebben. Dan is mijn woonwijk elke keer een slagveld.
    Mick Jagger
    Lid van verdienste

- Vitesse zal met opzet schulden blijven maken.
    - Alles is gericht op een directe terugkeer.

Ik vind het wel weer ontzettend risicovol allemaal. In het leven - en zeker in het voetbal - bestaan geen garanties, maar als het komend seizoen toevallig een periode tegenzit en je promoveert niet, ben je weer terug bij af.
    Juancho
    Mister PSV

Haha is dat serieus de ambitie? Na 1 jaar weer terugkeren? Kap er dan maar geljjk mee... Als je zo je beleid gaat uitstippelen wil je je plek ook gewoon niet kennen. Goeiendag zeg.
    ShovingNE2
    Site Admin

Nee. Ze zullen het hopen, maar ze gaan de club financieel inrichten op KKD niveau.

Image
    Post Reply