Osame Sahraoui

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply

Moet PSV Osama Sahraoui halen deze zomer?

Absoluut!
15
8%
Ja
57
29%
Eventueel als back-up
50
26%
Twijfelachtig
53
27%
Nee
20
10%

Total votes: 195
Balinho
Internationale topspeler

Breur wrote: 16 May 2024, 13:35 Even los van de discussie over Noren (FJORDENNEUKERS!), sommige nationaliteiten zijn commercieel gezien wel degelijk een stuk interessanter dan andere.
Klopt, maar in dit geval gaat bijvoorbeeld het argument afwezigheid ivm de Africa Cup niet op.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Breur wrote: 16 May 2024, 13:35 Even los van de discussie over Noren (FJORDENNEUKERS!), sommige nationaliteiten zijn commercieel gezien wel degelijk een stuk interessanter dan andere.
Jawel, maar dat was niet het punt dat gemaakt werd.
BadShaker
Vaste waarde in elftal

Dat is exact het punt dat ik maak. Kwaliteit is leidend, daarna kijk je naar prijs, waarbij je nadenkt over potentie bij verkoop. Sommige landen doen het dan beter dan andere. En Marokko doet het daarbij gewoon niet goed. Waarom? Geen idee, maar de markt bepaalt. En geen lui racisme-frame, dat is passé.
Jur1913
Internationale topspeler

En hoe wil je om gaan met het feit dat Braziliaanse spelers voor ons ook duurder zijn? De jongens die echt kunnen voetballen gaan daar voor 20m+ weg

Uiteindelijk gaat het om kwaliteit en als kwaliteit levert dan komt het geld ook vanzelf. Of het nou een Engelsman, Marokkaan of eentje uit Timboektoe is.

Enne, iemand afkeuren op afkomst in plaats van hetgeen wat hij heeft laten zien is gewoon discriminatie
DC_PSV
Vedette

Heruone wrote: 15 May 2024, 22:39
Rikkert1234 wrote: 15 May 2024, 21:52

Boven de 10m?
Ik denk rond de 9 a 10 incl. Zou een prima bedrag zijn overigens.
9 a 10 voor een modale speler van met alle respect Heerenveen? Nou nee.
#simplythebest
Standbeeld
Mister PSV

BadShaker wrote: 16 May 2024, 14:57 Dat is exact het punt dat ik maak. Kwaliteit is leidend, daarna kijk je naar prijs, waarbij je nadenkt over potentie bij verkoop. Sommige landen doen het dan beter dan andere. En Marokko doet het daarbij gewoon niet goed. Waarom? Geen idee, maar de markt bepaalt. En geen lui racisme-frame, dat is passé.
Waarom zouden we na moeten denken over "potentie bij verkoop" als de kwaliteit en prijs op het moment van kopen goed zijn? Je bent echt onzin aan het verkopen.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post (total 2):
    ArdbegOlai
    Trixm
    Vedette

BadShaker wrote: 16 May 2024, 14:57 Dat is exact het punt dat ik maak. Kwaliteit is leidend, daarna kijk je naar prijs, waarbij je nadenkt over potentie bij verkoop. Sommige landen doen het dan beter dan andere. En Marokko doet het daarbij gewoon niet goed. Waarom? Geen idee, maar de markt bepaalt. En geen lui racisme-frame, dat is passé.
    Niemand framet je als racist toch?
    Saibari is underrated.
    Heruone
    Lid scoutingsteam

Trixm wrote: 16 May 2024, 15:36
    Niemand framet je als racist toch?
    Maar iedereen denkt het wel ;)
    Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
    BadShaker
    Vaste waarde in elftal

Jur1913 wrote: 16 May 2024, 15:03 En hoe wil je om gaan met het feit dat Braziliaanse spelers voor ons ook duurder zijn? De jongens die echt kunnen voetballen gaan daar voor 20m+ weg

Uiteindelijk gaat het om kwaliteit en als kwaliteit levert dan komt het geld ook vanzelf. Of het nou een Engelsman, Marokkaan of eentje uit Timboektoe is.

Enne, iemand afkeuren op afkomst in plaats van hetgeen wat hij heeft laten zien is gewoon discriminatie
    Lees nou eens wat ik zeg. Ik keur niemand af. Met je discriminatie.
    BadShaker
    Vaste waarde in elftal

Standbeeld wrote: 16 May 2024, 15:17
    Waarom zouden we na moeten denken over "potentie bij verkoop" als de kwaliteit en prijs op het moment van kopen goed zijn? Je bent echt onzin aan het verkopen.
    Je bent niet wijs als je denkt dat PSV niet nadenkt over potentie bij verkoop of restwaarde gedurende looptijd van het contract.
    Standbeeld
    Mister PSV

BadShaker wrote: 16 May 2024, 17:15
    Standbeeld wrote: 16 May 2024, 15:17
    Je bent niet wijs als je denkt dat PSV niet nadenkt over potentie bij verkoop of restwaarde.
    Want waarom zouden ze daaraan moeten denken dan bij een talentvolle 22 jarige speler?
    BadShaker
    Vaste waarde in elftal

Omdat PSV een handelshuis is en je economisch moet omgaan met elke euro. Er reageren hier leden verontwaardigd omdat het om een Marokkaanse speler gaat, maar ik had hetzelfde gezegd als we 10 miljoen neerleggen voor een 35-jarige spits. Al was dat dan wel weer leeftijdsdiscriminatie.
    Trixm
    Vedette

BadShaker wrote: 16 May 2024, 17:25 Omdat PSV een handelshuis is en je economisch moet omgaan met elke euro. Er reageren hier leden verontwaardigd omdat het om een Marokkaanse speler gaat, maar ik had hetzelfde gezegd als we 10 miljoen neerleggen voor een 35-jarige spits. Al was dat dan wel weer leeftijdsdiscriminatie.
    Dus je snapt wel wat discriminatie betekent!
    Saibari is underrated.
    Jur1913
    Internationale topspeler

BadShaker wrote: 16 May 2024, 17:10
    Jur1913 wrote: 16 May 2024, 15:03 En hoe wil je om gaan met het feit dat Braziliaanse spelers voor ons ook duurder zijn? De jongens die echt kunnen voetballen gaan daar voor 20m+ weg

Lees nou eens wat ik zeg. Ik keur niemand af. Met je discriminatie.
    Je vindt dat we Sahraoui niet moeten halen omdat Marokkanen doorgaans minder op zouden leveren dan andere nationaliteiten. Totaal niet gerelateerd aan Sahraoui zelf of aan zijn voetbalkwaliteiten

Maar goed. Heb nu twee keer gevraagd hoe je er tegenaan kijkt dat Brazilianen ook duurder zijn dan Marokkanen en dat negeer je tweemaal. Duidelijk hoor
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Kwaliteit is inderdaad leidend. Daarna: punt. Er is bijna geen enkele club ter wereld die een goede speler links zou laten liggen omdat de commerciële waarde minder zou zijn, iets wat je überhaupt nauwelijks hard kunt maken. Commerciële waarde is een extra voordeel, maar bijna nooit de leidende factor. ''De markt bepaalt'' is ook grappig. Is het weleens in je opgekomen dat Marokko eigenlijk zelden topspelers heeft opgeleid, en dat dit de laatste jaren beter gaat? En vind je het in dat licht raar dat die spelers vervolgens óók grote transfers maken?

Je argumentatie is gewoon ontzettend zwak en het heeft inderdaad nogal wat weg van een racisme-frame. Bovendien negeer je de andere kanten van je waardeloze redenatie, namelijk dat wij dan óók meer zouden betalen voor relatief minder kwaliteit. Ik ken sowieso maar twee voorbeelden van die mythe en dat zijn Engelse spelers binnen de Engelse transfermarkt, en in iets mindere mate Braziliaanse voetballers. Daar is hier totaal geen sprake van.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 4):
    D'n BerryRen HöekMenno1mateja
    Franciscus
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Mauro Jr

BadShaker wrote: 16 May 2024, 17:25 Omdat PSV een handelshuis is en je economisch moet omgaan met elke euro. Er reageren hier leden verontwaardigd omdat het om een Marokkaanse speler gaat, maar ik had hetzelfde gezegd als we 10 miljoen neerleggen voor een 35-jarige spits. Al was dat dan wel weer leeftijdsdiscriminatie.
    Sofian Amrabat is het niet met je eens.
    Persepolis
    Vedette

Iraanse spelers leveren doorgaans nog minder op dan Marokkaanse spelers, en toch is Jahanbakhsh het record verkoop van AZ.
    Tot zover de relevantie van transfersommen van landgenoten van spelers.
  • These users thanked the author Persepolis for the post (total 5):
    D'n BerryDE MADERA 76GrasmatRen HöekDonyellMalen
    Balinho
    Internationale topspeler

*kuckkuch* Mo Salah *kuckkuck*
  • These users thanked the author Balinho for the post:
    Ardbeg
    Jur1913
    Internationale topspeler

Het meeste wat Salah ooit op heeft geleverd is 42 miljoen. Daar doen wij het niet voor hoor

Next
  • These users thanked the author Jur1913 for the post:
    Ardbeg
    Ardbeg
    Mister PSV

Balinho wrote: 17 May 2024, 17:12 *kuckkuch* Mo Salah *kuckkuck*
    Kuckuck
    Balinho
    Internationale topspeler

Ardbeg wrote: 17 May 2024, 17:32
    Balinho wrote: 17 May 2024, 17:12 *kuckkuch* Mo Salah *kuckkuck*
    Kuckuck
    Image

FlookFlewk.
    Juancho
    Mister PSV

Eindigt dit seizoen dus met 8 goals en 8 assists in 33 wedstrijden. Rendement voor een buitenspeler/aanvaller mag wat mij betreft wel wat hoger om wat meer zekerheid in te kunnen bouwen. Aan de andere kant, als PSV hem zal halen zal het vast met oog op de toekomst zijn en kan hij achter Lang rustig ontwikkelen. Als PSV hem natuurlijk als 1 van de toptargets ziet. Want dat ie ala Pepi ook richting de 10 miljoen zal gaan is wel duidelijk.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Juancho wrote: 19 May 2024, 22:36 Eindigt dit seizoen dus met 8 goals en 8 assists in 33 wedstrijden. Rendement voor een buitenspeler/aanvaller mag wat mij betreft wel wat hoger om wat meer zekerheid in te kunnen bouwen. Aan de andere kant, als PSV hem zal halen zal het vast met oog op de toekomst zijn en kan hij achter Lang rustig ontwikkelen. Als PSV hem natuurlijk als 1 van de toptargets ziet. Want dat ie ala Pepi ook richting de 10 miljoen zal gaan is wel duidelijk.
    Ik vind het een prima rendement voor bij een middenmoter.
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    Ykhim
    Thijs
    Lid van verdienste
    Rol: Organisator Prediction League
    Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Juancho wrote: 19 May 2024, 22:36 Eindigt dit seizoen dus met 8 goals en 8 assists in 33 wedstrijden. Rendement voor een buitenspeler/aanvaller mag wat mij betreft wel wat hoger om wat meer zekerheid in te kunnen bouwen. Aan de andere kant, als PSV hem zal halen zal het vast met oog op de toekomst zijn en kan hij achter Lang rustig ontwikkelen. Als PSV hem natuurlijk als 1 van de toptargets ziet. Want dat ie ala Pepi ook richting de 10 miljoen zal gaan is wel duidelijk.
    Bij 16 van de 53 goals betrokken zijn is toch heel netjes? Bakayoko was bij 21 van de 112 als ik het goed heb, dus haalt Sahraoui een hoger percentage. Niet slecht dus.
    Juancho
    Mister PSV

Ik zeg ook niet dat het slecht is he ;). Je moet je bij zulke spelers altijd afvragen of ze de stap kunnen maken van een NL subtopper naar PSV. Dan zoek je iets van specifieke kwaliteiten. Bij een buitenspeler vind ik bijv. assists heel belangrijk, de mate waarin hij betrokken is bij aanvallen. Dat soort zaken. Heb zijn verdere statistieken nog niet gezien verder hoor, kan dus prima dat hij op veel gebieden juist uitblinkt en dat dat de houvast geeft die je toch zoekt bij dit soort binnenlandse transfers.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Post Reply