Klopt, maar in dit geval gaat bijvoorbeeld het argument afwezigheid ivm de Africa Cup niet op.
Osame Sahraoui
-
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Vaste waarde in elftal
Dat is exact het punt dat ik maak. Kwaliteit is leidend, daarna kijk je naar prijs, waarbij je nadenkt over potentie bij verkoop. Sommige landen doen het dan beter dan andere. En Marokko doet het daarbij gewoon niet goed. Waarom? Geen idee, maar de markt bepaalt. En geen lui racisme-frame, dat is passé.
-
- Internationale topspeler
En hoe wil je om gaan met het feit dat Braziliaanse spelers voor ons ook duurder zijn? De jongens die echt kunnen voetballen gaan daar voor 20m+ weg
Uiteindelijk gaat het om kwaliteit en als kwaliteit levert dan komt het geld ook vanzelf. Of het nou een Engelsman, Marokkaan of eentje uit Timboektoe is.
Enne, iemand afkeuren op afkomst in plaats van hetgeen wat hij heeft laten zien is gewoon discriminatie
Uiteindelijk gaat het om kwaliteit en als kwaliteit levert dan komt het geld ook vanzelf. Of het nou een Engelsman, Marokkaan of eentje uit Timboektoe is.
Enne, iemand afkeuren op afkomst in plaats van hetgeen wat hij heeft laten zien is gewoon discriminatie
- Standbeeld
- Mister PSV
Waarom zouden we na moeten denken over "potentie bij verkoop" als de kwaliteit en prijs op het moment van kopen goed zijn? Je bent echt onzin aan het verkopen.BadShaker wrote: ↑16 May 2024, 14:57 Dat is exact het punt dat ik maak. Kwaliteit is leidend, daarna kijk je naar prijs, waarbij je nadenkt over potentie bij verkoop. Sommige landen doen het dan beter dan andere. En Marokko doet het daarbij gewoon niet goed. Waarom? Geen idee, maar de markt bepaalt. En geen lui racisme-frame, dat is passé.
- These users thanked the author Standbeeld for the post (total 2):
- Ardbeg • Olai
- Trixm
- Vedette
Niemand framet je als racist toch?BadShaker wrote: ↑16 May 2024, 14:57 Dat is exact het punt dat ik maak. Kwaliteit is leidend, daarna kijk je naar prijs, waarbij je nadenkt over potentie bij verkoop. Sommige landen doen het dan beter dan andere. En Marokko doet het daarbij gewoon niet goed. Waarom? Geen idee, maar de markt bepaalt. En geen lui racisme-frame, dat is passé.
Saibari is underrated.
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Maar iedereen denkt het wel ;)Trixm wrote: ↑16 May 2024, 15:36Niemand framet je als racist toch?BadShaker wrote: ↑16 May 2024, 14:57 Dat is exact het punt dat ik maak. Kwaliteit is leidend, daarna kijk je naar prijs, waarbij je nadenkt over potentie bij verkoop. Sommige landen doen het dan beter dan andere. En Marokko doet het daarbij gewoon niet goed. Waarom? Geen idee, maar de markt bepaalt. En geen lui racisme-frame, dat is passé.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Vaste waarde in elftal
Lees nou eens wat ik zeg. Ik keur niemand af. Met je discriminatie.Jur1913 wrote: ↑16 May 2024, 15:03 En hoe wil je om gaan met het feit dat Braziliaanse spelers voor ons ook duurder zijn? De jongens die echt kunnen voetballen gaan daar voor 20m+ weg
-
- Vaste waarde in elftal
Je bent niet wijs als je denkt dat PSV niet nadenkt over potentie bij verkoop of restwaarde gedurende looptijd van het contract.Standbeeld wrote: ↑16 May 2024, 15:17Waarom zouden we na moeten denken over "potentie bij verkoop" als de kwaliteit en prijs op het moment van kopen goed zijn? Je bent echt onzin aan het verkopen.BadShaker wrote: ↑16 May 2024, 14:57 Dat is exact het punt dat ik maak. Kwaliteit is leidend, daarna kijk je naar prijs, waarbij je nadenkt over potentie bij verkoop. Sommige landen doen het dan beter dan andere. En Marokko doet het daarbij gewoon niet goed. Waarom? Geen idee, maar de markt bepaalt. En geen lui racisme-frame, dat is passé.
- Standbeeld
- Mister PSV
Want waarom zouden ze daaraan moeten denken dan bij een talentvolle 22 jarige speler?BadShaker wrote: ↑16 May 2024, 17:15Je bent niet wijs als je denkt dat PSV niet nadenkt over potentie bij verkoop of restwaarde.Standbeeld wrote: ↑16 May 2024, 15:17
Waarom zouden we na moeten denken over "potentie bij verkoop" als de kwaliteit en prijs op het moment van kopen goed zijn? Je bent echt onzin aan het verkopen.
-
- Vaste waarde in elftal
Omdat PSV een handelshuis is en je economisch moet omgaan met elke euro. Er reageren hier leden verontwaardigd omdat het om een Marokkaanse speler gaat, maar ik had hetzelfde gezegd als we 10 miljoen neerleggen voor een 35-jarige spits. Al was dat dan wel weer leeftijdsdiscriminatie.
- Trixm
- Vedette
Dus je snapt wel wat discriminatie betekent!BadShaker wrote: ↑16 May 2024, 17:25 Omdat PSV een handelshuis is en je economisch moet omgaan met elke euro. Er reageren hier leden verontwaardigd omdat het om een Marokkaanse speler gaat, maar ik had hetzelfde gezegd als we 10 miljoen neerleggen voor een 35-jarige spits. Al was dat dan wel weer leeftijdsdiscriminatie.
Saibari is underrated.
-
- Internationale topspeler
Je vindt dat we Sahraoui niet moeten halen omdat Marokkanen doorgaans minder op zouden leveren dan andere nationaliteiten. Totaal niet gerelateerd aan Sahraoui zelf of aan zijn voetbalkwaliteitenBadShaker wrote: ↑16 May 2024, 17:10Lees nou eens wat ik zeg. Ik keur niemand af. Met je discriminatie.Jur1913 wrote: ↑16 May 2024, 15:03 En hoe wil je om gaan met het feit dat Braziliaanse spelers voor ons ook duurder zijn? De jongens die echt kunnen voetballen gaan daar voor 20m+ weg
Maar goed. Heb nu twee keer gevraagd hoe je er tegenaan kijkt dat Brazilianen ook duurder zijn dan Marokkanen en dat negeer je tweemaal. Duidelijk hoor
-
- Lid scoutingsteam
Kwaliteit is inderdaad leidend. Daarna: punt. Er is bijna geen enkele club ter wereld die een goede speler links zou laten liggen omdat de commerciële waarde minder zou zijn, iets wat je überhaupt nauwelijks hard kunt maken. Commerciële waarde is een extra voordeel, maar bijna nooit de leidende factor. ''De markt bepaalt'' is ook grappig. Is het weleens in je opgekomen dat Marokko eigenlijk zelden topspelers heeft opgeleid, en dat dit de laatste jaren beter gaat? En vind je het in dat licht raar dat die spelers vervolgens óók grote transfers maken?BadShaker wrote: ↑16 May 2024, 14:57 Dat is exact het punt dat ik maak. Kwaliteit is leidend, daarna kijk je naar prijs, waarbij je nadenkt over potentie bij verkoop. Sommige landen doen het dan beter dan andere. En Marokko doet het daarbij gewoon niet goed. Waarom? Geen idee, maar de markt bepaalt. En geen lui racisme-frame, dat is passé.
Je argumentatie is gewoon ontzettend zwak en het heeft inderdaad nogal wat weg van een racisme-frame. Bovendien negeer je de andere kanten van je waardeloze redenatie, namelijk dat wij dan óók meer zouden betalen voor relatief minder kwaliteit. Ik ken sowieso maar twee voorbeelden van die mythe en dat zijn Engelse spelers binnen de Engelse transfermarkt, en in iets mindere mate Braziliaanse voetballers. Daar is hier totaal geen sprake van.
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
Sofian Amrabat is het niet met je eens.BadShaker wrote: ↑16 May 2024, 17:25 Omdat PSV een handelshuis is en je economisch moet omgaan met elke euro. Er reageren hier leden verontwaardigd omdat het om een Marokkaanse speler gaat, maar ik had hetzelfde gezegd als we 10 miljoen neerleggen voor een 35-jarige spits. Al was dat dan wel weer leeftijdsdiscriminatie.
- Persepolis
- Vedette
Iraanse spelers leveren doorgaans nog minder op dan Marokkaanse spelers, en toch is Jahanbakhsh het record verkoop van AZ.
Tot zover de relevantie van transfersommen van landgenoten van spelers.
Tot zover de relevantie van transfersommen van landgenoten van spelers.
- These users thanked the author Persepolis for the post (total 5):
- D'n Berry • DE MADERA 76 • Grasmat • Ren Höek • DonyellMalen
- Juancho
- Mister PSV
Eindigt dit seizoen dus met 8 goals en 8 assists in 33 wedstrijden. Rendement voor een buitenspeler/aanvaller mag wat mij betreft wel wat hoger om wat meer zekerheid in te kunnen bouwen. Aan de andere kant, als PSV hem zal halen zal het vast met oog op de toekomst zijn en kan hij achter Lang rustig ontwikkelen. Als PSV hem natuurlijk als 1 van de toptargets ziet. Want dat ie ala Pepi ook richting de 10 miljoen zal gaan is wel duidelijk.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Ik vind het een prima rendement voor bij een middenmoter.Juancho wrote: ↑19 May 2024, 22:36 Eindigt dit seizoen dus met 8 goals en 8 assists in 33 wedstrijden. Rendement voor een buitenspeler/aanvaller mag wat mij betreft wel wat hoger om wat meer zekerheid in te kunnen bouwen. Aan de andere kant, als PSV hem zal halen zal het vast met oog op de toekomst zijn en kan hij achter Lang rustig ontwikkelen. Als PSV hem natuurlijk als 1 van de toptargets ziet. Want dat ie ala Pepi ook richting de 10 miljoen zal gaan is wel duidelijk.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Bij 16 van de 53 goals betrokken zijn is toch heel netjes? Bakayoko was bij 21 van de 112 als ik het goed heb, dus haalt Sahraoui een hoger percentage. Niet slecht dus.Juancho wrote: ↑19 May 2024, 22:36 Eindigt dit seizoen dus met 8 goals en 8 assists in 33 wedstrijden. Rendement voor een buitenspeler/aanvaller mag wat mij betreft wel wat hoger om wat meer zekerheid in te kunnen bouwen. Aan de andere kant, als PSV hem zal halen zal het vast met oog op de toekomst zijn en kan hij achter Lang rustig ontwikkelen. Als PSV hem natuurlijk als 1 van de toptargets ziet. Want dat ie ala Pepi ook richting de 10 miljoen zal gaan is wel duidelijk.
- Juancho
- Mister PSV
Ik zeg ook niet dat het slecht is he . Je moet je bij zulke spelers altijd afvragen of ze de stap kunnen maken van een NL subtopper naar PSV. Dan zoek je iets van specifieke kwaliteiten. Bij een buitenspeler vind ik bijv. assists heel belangrijk, de mate waarin hij betrokken is bij aanvallen. Dat soort zaken. Heb zijn verdere statistieken nog niet gezien verder hoor, kan dus prima dat hij op veel gebieden juist uitblinkt en dat dat de houvast geeft die je toch zoekt bij dit soort binnenlandse transfers.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”