En "te zwaar" is scoutingstaal voor?
Johan Bakayoko
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Bankzitter
Komt er wel, moet rustig gebracht worden. Vanwege blessure Noni nu opeens zware druk op z’n schouders. Kon anders in de luwte groeien. Ze moeten iemand halen want in de CL ga je het niet redden met Johan. Eerste seizoen eredivisie, nog ff tijd nodig
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Hear hear hehe,11 Sir Tinus wrote: ↑30 Jul 2022, 20:38 Haha ja eens. Ik vond @Heruone nogal stellig maar eigenlijk bewijst een half uurtje vandaag wel zijn gelijk. Wil niet zeggen dat hij onbruikbaar is maar dan zijn er wellicht betere opties op rechts.
Overigens ook fijn dat de TD dit ook kan zien en voor de komende 4 maanden terug naar tekentafel kan.
Nee, zonder dollen. Het was echt dramatisch vandaag. Enorm statisch, teveel uit stilstand, te weinig beweging zonder bal, tactisch geen enkel benul van wat hij moest doen. Die rechterkant met Hoever was echt dramatisch. Dit is een jongen die nog gewoon ontzettend veel tijd nodig heeft. Dat was al duidelijk wmb dan en het is prettig dat dat nu andermaal blijkt.
Tegelijkertijd is zijn talent ook wel helder. In die paar flitsen bij de start van de 2e helft zie je zijn technische klasse en talent. Hij bezit fysiek en loopvermogen en hij is ontzettend leergierig en doelbewust bezig met topsport en zijn eigen ontwikkeling daarin. Bij PSV houden is nu het beste. Dan kan hij bij het 1e meetrainen om op niveau te komen en kan hij ook in 1 hier en daar wat minuten pakken. Een stuk of 700-1000 minuten liggen denk ik wel gewoon in het verschiet voor hem dit jaar.
Voor PSV is dit idd ook een helder moment dat er echt wat bij moet. Ik denk dat men nu het beste een talentvolle linksbuiten kan halen die Gakpo kan opvolgen, die tegen een beoogd basisniveau zit (niet op niveau Gakpo, maar daar wel naar toe kan groeien). Daarmee los je in een klap heel veel problemen mee op voor de korte en lange termijn. Zeker omdat november vrij snel is en het geen zin heeft om straks een van de Madueke, Gakpo of LdJ genoemde namen te moeten banken. Dit is overigens wel afhankelijk van wat er omtrent Gakpo gebeurd.
En dan kan Savio naar rechts, hetgeen waar ik gek genoeg wel vertrouwen in heb.
Ja, het was echt drama. Ik vond hem juist qua inhoud heel erg sterk. Hij maakte enorm veel meters. Maar hij had geen flauw idee welke man hij moest overnemen, vanuit welke hoek mbt looplijn hij moest drukzetten, welke zone hij moest bespelen, etc. Hij stond letterlijk te zwemmen in die ruimte. Werd ook totaal niet gecoacht en dan heb je Hoever die alleen maar achteruit en achteruit loopt. Dat is een recept voor tegengoals.Ykhim wrote: ↑30 Jul 2022, 23:07 Jawel, maar dan moet je wel eerst een bepaald niveau hebben. En met name in tactisch opzicht zag ik vandaag een speler die er totáál niet aan toe is om minuten te maken in PSV-1. Tactisch beroerd, te weinig inhoud om achter zijn man aan te lopen en ook gewoon hoofdverantwoordelijk voor die goal van Bergwijn, aangezien hij achter Hoever aanrent, terwijl hij gewoon de binnenkant moet afsnijden.
Het is gewoon geen beste beurt en ik denk ook dat hij op deze manier snel weer op de bank belandt voor Saibari, Ledezma of Sávio.
Ik vond PSV vandaag aan de linkerkant zonder bal heel sterk staan. Het kwartet Veerman, Gakpo, Max en Obispo wist precies hoe het op elkaar moest anticiperen, welke ruimtes ze moesten dichtlopen etc. Vanuit daar kwam amper gevaar. Onze Antony hebben we met alle respect amper gezien. Op rechts was de verdediging en structuur zonder bal zo lek als een mandje op het conto geschreven door Hoever en Bakayoko. Mede daardoor komt Sangare ook in niet te belopen ruimtes terecht.
Je zag de 2e helft toen Teze rechtsback kwam en Saibari op rechtsbuiten dat deze afstemming gewoon veel beter klopte. En dat ook Sangare veel meer in zijn kracht kwam. Leerpunten richting Monaco. En leerpunten voor Bakayoko zelf.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Nationale topspeler
Helemaal mee eens.Heruone wrote: ↑31 Jul 2022, 02:34Hear hear hehe,11 Sir Tinus wrote: ↑30 Jul 2022, 20:38 Haha ja eens. Ik vond @Heruone nogal stellig maar eigenlijk bewijst een half uurtje vandaag wel zijn gelijk. Wil niet zeggen dat hij onbruikbaar is maar dan zijn er wellicht betere opties op rechts.
Overigens ook fijn dat de TD dit ook kan zien en voor de komende 4 maanden terug naar tekentafel kan.
Nee, zonder dollen. Het was echt dramatisch vandaag. Enorm statisch, teveel uit stilstand, te weinig beweging zonder bal, tactisch geen enkel benul van wat hij moest doen. Die rechterkant met Hoever was echt dramatisch. Dit is een jongen die nog gewoon ontzettend veel tijd nodig heeft. Dat was al duidelijk wmb dan en het is prettig dat dat nu andermaal blijkt.
Tegelijkertijd is zijn talent ook wel helder. In die paar flitsen bij de start van de 2e helft zie je zijn technische klasse en talent. Hij bezit fysiek en loopvermogen en hij is ontzettend leergierig en doelbewust bezig met topsport en zijn eigen ontwikkeling daarin. Bij PSV houden is nu het beste. Dan kan hij bij het 1e meetrainen om op niveau te komen en kan hij ook in 1 hier en daar wat minuten pakken. Een stuk of 700-1000 minuten liggen denk ik wel gewoon in het verschiet voor hem dit jaar.
Voor PSV is dit idd ook een helder moment dat er echt wat bij moet. Ik denk dat men nu het beste een talentvolle linksbuiten kan halen die Gakpo kan opvolgen, die tegen een beoogd basisniveau zit (niet op niveau Gakpo, maar daar wel naar toe kan groeien). Daarmee los je in een klap heel veel problemen mee op voor de korte en lange termijn. Zeker omdat november vrij snel is en het geen zin heeft om straks een van de Madueke, Gakpo of LdJ genoemde namen te moeten banken. Dit is overigens wel afhankelijk van wat er omtrent Gakpo gebeurd.
En dan kan Savio naar rechts, hetgeen waar ik gek genoeg wel vertrouwen in heb.
Ik had niet verwacht dat Bakayoko de kar zou kunnen trekken, maar na een aardig begin viel hij me meer tegen dan ik had gedacht. Die jongen moet nog veel vlieguren maken. Voor mij wel duidelijk dat er echt kwalitatief wat bij moet komen.
-
- Legende
- Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Is in principe niet de 2e keus voor de rechtsbuiten positie, dat is Savio, maar ik vraag me af of die mee kan in de intensiteit op topniveau - dus CL en toppers in Nederland. En dan pas komt Bakayoko. Saibari zie ik als back up van Cody en als Savio niet klaar is dan kan ie ook op rechts. Ledezma moet in de as.
- Persepolis
- Vedette
Oh nee maar ik heb het niet over hem als basisspeler. Zelfs voor die 20-30 minuten moet je ver genoeg zijn, en dat was hij gewoon nog niet. Dat is de reden waarom hij die minuten ook niet kreeg, niet doordat Schmidt de jeugd geen kansen wilde geven. Dat is eigenlijk het punt. Dit seizoen kan hij regelmatig die 20-30 minuten krijgen, om vervolgens te kijken hoever hij komt. Vorig seizoen was net te vroeg.Chucky wrote: ↑30 Jul 2022, 23:05Nou, niet helemaal mee eens.Persepolis wrote: ↑30 Jul 2022, 23:00
Ja hij was voor een aantal indd hét argument om aan te tonen dat Schmidt geen kansen gaf aan de jeugd. Stuk of 10+ voorbeelden die het tegendeel bewezen maar dat maakte niet uit. Nu mag dat prille argument ook de prullenbak in.
Deze jongen krijgt nog alle kans om er te komen, maar is er gewoon nog lang niet klaar voor.
Hij is/was inderdaad te veel junior om als basisspeler te starten, maar waarschijnlijk was hij al een stukje verder geweest in zijn ontwikkeling als Schmidt hem vorig seizoen wat vaker 20-30 minuten had gegeven wanneer de mogelijkheid er was. Dan was hij nu wat meer gewend aan het hoogste niveau en een stukje volwassener.
-
- Legende
Vorig jaar was hij in zijn invalbeurten vooral erg enthousiast en aanstekelijk. Gisteren meer sober, dat bevalt wel. De 1-0 zijn fout. Zo’n rechterkant als gisteren is top tegen RKC maar kwetsbaar op CL niveau. Potjes als gisteren zijn wel super leerzaam voor hem. Dit zijn pas zijn eerste minuten op dit niveau.
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Zijn loopacties zonder bal zijn overwegend erg zwak. Daar moet hij echt keihard aan werken, want zo maakt hij het zijn medespelers lastig en zichzelf soms bijna onbereikbaar.
- Hatseflats
- Vedette
Zit zeker nog rek in, maar op dit moment lijkt Saibari een stuk verder. Vond de tandem met Hoever weer erg zwak. Bakayoko liep zonder bal veel te vaak de drukte in, waardoor hij moeilijk aanspeelbaar werd en het makkelijk verdedigen was voor Emmen.
- Juancho
- Mister PSV
Ruwe diamant die nog ff flink bijgeslepen moet worden. Krijgt daar nu ook eigenlijk meer ruimte voor dan eigenlijk gepland met de zware blessure van Noni. Aan z'n mentaliteit ligt het niet, dat is al stap 1.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
-
- Bankzitter
Ja joh dit komt echt wel goed, gisteren weer beetje vertrouwen getankt bij die goal en goede actie bij die voorzet op Simons. Mannetje is ook net 19 en goede twee jaar jonger dan Saibari met wie hij nu de hele tijd wordt vergeleken. Maar in ieder geval heerlijk voor hem om nu zoveel minuten te mogen maken
- psvgouda
- Vedette
- Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
- Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Druistig en onzeker oogde hij wmb, barst wel van de energie. Lijkt (nog) niet goed door te hebben wanneer hij wat moet doen en wat hij moet laten. Maar als hij idd zo leergierig is, moet het wel goedkomen. Voor genoemde minpuntjes heeft hij de ideale leermeester op de andere vleugel...
-
- Nationale topspeler
Vind hem een zeer interessante speler. Gaat veel dreiging van uit en liet gisteren zien dat ie echt wel wat kan. Uitstekende wedstrijd gespeeld. Natuurlijk nog een talent maar die komt er wel na wat vlieguren. Vind het in ieder geval meer dan we mogen verwachten van een speler die normaal gesproken de vervanger van Noni is.
- Fanatic-U-s
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Fredrik Oppegård
Daar had hun linksback zijn handen vol aan ja. Ik heb er van genoten! Dat hij deze lijn maar door mag trekken.
Ex unitate vires
- DonyellMalen
- Legende
- Persepolis
- Vedette
Begon zwak aan het seizoen maar dit was een prima invalbeurt. Hopelijk blijft hij stappen zetten.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Conclusie: we hebben een trainer die het beter ziet dan supporters. Gelukkig maar, daar wordt hij tenslotte voor betaald.
- DonyellMalen
- Legende
Niet alles lukte, maar wel een prima pot gespeeld. Zonde dat hij de lat raakt met dat schot, verdiende wel een goal.