Juancho wrote: ↑07 May 2024, 12:22
Sensation wrote: ↑07 May 2024, 12:20
Het gaat niet om status. Het gaat om kwaliteit. A-categorie wordt als (potentiële) kwaliteit bestempeld, daarom dat dus bijv. ook Land en Babadi worden genoemd. Dus een grote rol voor de scouting hierin. Ik denk dat iedereen vanaf dag één wel kon zien dat Sangaré veel meer potentie had dan Baumgartl. Dat wordt er mee bedoeld.
spelers die niet doorgepakt hebben in Europa zoals Bruma (Justin Kluivert zou je als huidige optie kunnen aanhalen als voorbeeld).
Bruma met Kluivert vergelijken? Je kan van Kluivert zeggen wat je wil, maar niet dat hij niet heeft 'doorgepakt in Europa'. Had de pech dat hij bij Roma niet nodig was en daardoor telkens verhuurd werd, maar als je die huurperiodes ziet:
- Speelde toch aardig wat bij Roma
- Vervolgens verhuurd aan Leipzig waar hij ook redelijk wat speelde bij de uiteindelijke nr2 van de Bundesliga
Maar daarna bij Nice basisspeler (nr5 Ligue1)
- Bij Valencia bassispeler (ook al presteerde het niet als het Valencia zoals vroeger)
- Nu bij Bournemouth, nr10 Premier League, ook basisspeler.
Voordat Bruma naar ons kwam speelde hij de helft van het aantal speelminuten bij Leipzig als wat Kluivert daar gespeeld heeft, daarvoor bij Galatasaray wat ik een ander niveau club vind, daarvoor bij Real Sociedad begonnen als basisspeler maar daarna voornamelijk als wisselspeler gebruikt.
Volgens mij is er destijds ook heel vaak aangegeven te azen op toptalenten met een krasje, waar Bruma onder viel. Dat gaat nu dus niet meer gebeuren. En Kluivert wordt als voorbeeld genoemd (door AD niet door Brands) als vervanger Baka, en dat is wel degelijk een ander niveau/status dan toen Bruma naar ons kwam. Overigens wordt er niet voor niets gezegd, niveau Kluivert of hoger als vervanger Baka.