Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Benitez040 wrote: 07 May 2024, 10:41 https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... -city.html

Cole palmer dat zou wat zijn geweest zeg
Originele artikel bevat nog een ander interessant aspect:
Bosz denkt voor komend seizoen in termen van basisspelers en uitdagers. En basisspelers dan niet elf man, maar een man of vijftien. Mauro Júnior bijvoorbeeld krijgt ook dat label, wat niet wil zeggen dat een ‘basisspeler’ ook altijd speelt.

Waar het naar toe moet, vindt Bosz, is meer het wedstrijdmanagement van Alex Ferguson. Die plande als manager van Manchester United zijn opstellingen doorgaans drie of vier wedstrijden vooruit. Als Ferguson wist dat over drie weken een cruciale Premier Leaguetopper wachtte, of als United was aanbeland in de knock-outfase van de Champions League, dan roteerde hij zodanig dat op de dag van de topwedstrijd zijn sterkste elf fit en fris aan de aftrap stond.

Door straks meer te rouleren denkt Bosz zijn verschilmakers te beschermen en tegelijkertijd te zorgen voor een nieuwe impuls in de onderlinge concurrentiestrijd. Want Ricardo Pepi gaat het niet nog een seizoen opbrengen om elke wedstrijd tweede keus te zijn achter Luuk de Jong.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ni ... ~a12130a1/
danko-lazovic
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV

Beetje hetzelfde als met Noa Lang vorige zomer zal ik graag Skov Olsen zien komen als vervanger van Bakayoko. Echt een heerlijke speler.

https://www.transfermarkt.nl/andreas-sk ... ler/432982
  • These users thanked the author danko-lazovic for the post (total 3):
    SensationLorenzo von MatterhornJordi
    Ittot
    Internationale topspeler

Goede keus. Investeren in kwaliteit en zorgen dat je een niet al te grote groep hebt maar wel een kern van 15 a 16 basisspelers. Dat werkt het beste.
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

Sensation wrote: 07 May 2024, 10:55
    Originele artikel bevat nog een ander interessant aspect:
    Bosz denkt voor komend seizoen in termen van basisspelers en uitdagers. En basisspelers dan niet elf man, maar een man of vijftien. Mauro Júnior bijvoorbeeld krijgt ook dat label, wat niet wil zeggen dat een ‘basisspeler’ ook altijd speelt.

Waar het naar toe moet, vindt Bosz, is meer het wedstrijdmanagement van Alex Ferguson. Die plande als manager van Manchester United zijn opstellingen doorgaans drie of vier wedstrijden vooruit. Als Ferguson wist dat over drie weken een cruciale Premier Leaguetopper wachtte, of als United was aanbeland in de knock-outfase van de Champions League, dan roteerde hij zodanig dat op de dag van de topwedstrijd zijn sterkste elf fit en fris aan de aftrap stond.

Door straks meer te rouleren denkt Bosz zijn verschilmakers te beschermen en tegelijkertijd te zorgen voor een nieuwe impuls in de onderlinge concurrentiestrijd. Want Ricardo Pepi gaat het niet nog een seizoen opbrengen om elke wedstrijd tweede keus te zijn achter Luuk de Jong.
    https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ni ... ~a12130a1/
    Als muziek in mijn oren. Het is namelijk heel logisch om een groep van 15 te gebruiken voor 30+ wedstrijden. Dan heb je ze allemaal perspectief te bieden en kun je qua salaris wellicht ook nog iets meer omdat je meer salaris in die eerste 15 kunt stoppen. Die 'uitdagers' zouden in geen enkel opzicht dure spelers hoeven te zijn.

Als je naar zo'n groep van 15 wil dan spreek je al snel over 1 verdediger, 1 middenvelder en 2 aanvallers (spits/buitenspeler) buiten je 11 starters. Dat is wel compact maar als je er 2 mist met een blessure dan heb je nog steeds een prima groep over. Het enige waar je rekening mee moet houden bij de samenstelling van de selectie is dat je voldoende spelers hebt die op meerdere posities kunnen. Mauro kan rechts/linksback, Saibari kan op 8 en 10, Tillman kan op 8, 10 en links, Lozano kan links/rechts, Dest kan links/rechts, Veerman kan op 6 en 8 etc etc. Idealiter ook nog een CV die aan beide kanten kan spelen.

Wat betreft het loadmanagement vind ik ook heel logisch kiezen. Als speler is het ook wel fijn om te weten dat er wedstrijden aan komen waar je op kunt focussen. Je wil eigenlijk niet je spelers oproken door straks weer 8 wedstrijden in 4 weken te spelen met de nodige verre uitwedstrijden en de zwaarte van de CL wedstrijden.
    Søren
    Meervoudig international

Ittot wrote: 07 May 2024, 11:08Goede keus. Investeren in kwaliteit en zorgen dat je een niet al te grote groep hebt maar wel een kern van 15 a 16 basisspelers. Dat werkt het beste
    Eens, al zul je met je transferbeleid dan ook wel rekening moeten gaan houden met blessuregevoeligheid van die 15-16 basisspelers.
    Die gasten moeten er dan in principe ook wel het hele seizoen staan en belastbaar zijn.
    Met Lang, Lozano, Mauro, Saibari, Obispo tot die kern behorend zul je alsnog vaak moeten terugvallen op jeugd, of andere “aanvulling”.
    StJuste zou wat dat betreft dan bijvoorbeeld een twijfelachtige keuze zijn.
  • These users thanked the author Søren for the post:
    11 Tinus
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Kwam er trouwens vooral op neer dat PSV alleen nog maar A-categorie wil halen, dus de categorie Lang, Tillman, Dest en niet meer de categorie Max, Baumgartl. Daarnaast ziet het qua jeugd op dit moment twee A-categorie spelers die aanhaken bij het eerste: Land en Babadi.
  • These users thanked the author Sensation for the post:
    StratumZuid
    Juancho
    Mister PSV

Tja de vraag is dan wel een beetje hoe je een speler in een A groep of B groep zet. Een groot talent van pak um beet een Duitse middenmoter zal PSV toch niet laten lopen lijkt me als ze overtuigd zijn. Of een Max stond er toch ook heel goed op toen hij naar PSV kwam? Was toch ook een beetje een speler waarvan je niet snel dacht dat die naar PSV kwam?

Ben dus wel benieuwd hoe dat verder vormgegeven kan worden want het is ook weer niet zo dat enerzijds de ED vol staat met grote talenten of dat jong PSV weer spelers heeft klaar staan (buiten misschien 1 of 2 spelers na). Kwaliteit moet leidend zijn, dus of zo'n speler nou niet aan de bak komt bij een Europese topclub (Dest als voorbeeld) of een hele goede speler die wel speelt maar dan in de subtop van een grotere competitie.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Lorenzo von Matterhorn
    Internationale topspeler

Geen speler uit de Duitse middenmoot. Is dit onderhandelingstactiek inzake Vranckx?
    danko-lazovic
    Meervoudig international

Sensation wrote: 07 May 2024, 11:23 Kwam er trouwens vooral op neer dat PSV alleen nog maar A-categorie wil halen, dus de categorie Lang, Tillman, Dest en niet meer de categorie Max, Baumgartl. Daarnaast ziet het qua jeugd op dit moment twee A-categorie spelers die aanhaken bij het eerste: Land en Babadi.
    Ik vind dit achteraf wel een beetje mooi wonen. Rest heeft vorig seizoen 324 minuten gemaakt bij AC Milan. Max was het seizoen voordat hij bij ons kwam betrokken bij 14 goals voor Augsburg. Dat het achteraf anders uitpakt kan altijd. Maar om Max nu in een andere categorie te zetten is wmb vreemd.
    11 Tinus
    Legende

Ik vond Max in eerste instantie wel een A-categorie aankoop. Denk dat weinig mensen ontevreden waren na zijn eerste seizoen en uiteindelijk is hij heel ver afgegleden helaas.

Daarnaast begrijp ik wel dat PSV alleen voor die topspelers wil gaan maar dan ga je er A van uit dat je altijd een topspeler kunt vinden voor die positie die vacant is. En we weten allemaal dat het Earnie niet is gelukt vorig jaar en afgelopen winter. En B dat je voldoende talent uit de jeugd hebt die de selectie compleet maken. Als je daar een paar mindere jaren tussen hebt zitten kan zoiets ook snel opdrogen en dan moet je wel in de breedte versterkingen halen. Daarnaast was het toch echt Earnie die Driouech had gehaald als het niet zo tegen had gezeten. En ik denk dat het ook een speler voor 'erbij' was en niet de categorie Lang/Lozano.

Het gaat allemaal om balans. Vorig jaar geen breedteaankopen gedaan (vind Pepi wel meer dan een breedte aankoop) maar enkel dure jongens gekocht en dure jongens gehuurd. Dit jaar gaan er best wel wat spelers weg en nu moet je ook kijken of je in de categorie eronder goede spelers kunt vinden die je kunt ontwikkelen tot de volgende c.s.c.ws.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

D.Millpants wrote: 07 May 2024, 07:45 Mocht Veerman vertrekken. Waarom niet proberen om Reus te halen?
    Waterreus?
    D.Millpants
    Nationale topspeler
    Favoriete speler: Van Nistelrooij

SKERLA wrote: 07 May 2024, 12:04
    D.Millpants wrote: 07 May 2024, 07:45 Mocht Veerman vertrekken. Waarom niet proberen om Reus te halen?
    Waterreus?
    Nee, dat hoeft dan ook weer niet.
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Juancho wrote: 07 May 2024, 11:43 Tja de vraag is dan wel een beetje hoe je een speler in een A groep of B groep zet. Een groot talent van pak um beet een Duitse middenmoter zal PSV toch niet laten lopen lijkt me als ze overtuigd zijn. Of een Max stond er toch ook heel goed op toen hij naar PSV kwam? Was toch ook een beetje een speler waarvan je niet snel dacht dat die naar PSV kwam?

Ben dus wel benieuwd hoe dat verder vormgegeven kan worden want het is ook weer niet zo dat enerzijds de ED vol staat met grote talenten of dat jong PSV weer spelers heeft klaar staan (buiten misschien 1 of 2 spelers na). Kwaliteit moet leidend zijn, dus of zo'n speler nou niet aan de bak komt bij een Europese topclub (Dest als voorbeeld) of een hele goede speler die wel speelt maar dan in de subtop van een grotere competitie.
    Een groot talent kan ook A-categorie zijn, zo worden Land en Babadi nu ook A-categorie genoemd. Precies wat jij zegt is dus precies wat er bedoeld wordt: kwaliteit moet leidend zijn.
    Wat Brands wél een voorbeeldtransfer vond in de periode dat hij weg was uit Eindhoven: Ibrahim Sangaré halen. Een international van Ivoorkust, op z’n 22ste opgepikt in een sterke competitie als de Franse Ligue 1, voor een stevig, maar niet buitensporig bedrag van zeven miljoen euro. Goed doorverkoopbaar aan de Premier League, zoals is gebeurd. In de vijver waar clubs zoals PSV in scouten is dat A-categorie.

Die lijn is nu tot vast beleid gemaakt. Laatst debuteerde Walter Benítez als keeper in de nationale ploeg van Argentinië. Hij kwam in 2022 ook uit in de Ligue 1. Verder kocht PSV met Noa Lang A-categorie in Brugge en huurde het Sergiño Dest bij FC Barcelona. En oh ja, uit Duitsland kwam nog steeds wel een speler, maar dan toptalent Malik Tillman van Bayern München. (Ricardo Pepi was eigendom van FC Augsburg, maar speelde bij FC Groningen en Amerika).
    Juancho
    Mister PSV

Maar wat is er dan precies anders? Voor Pepi is ook 10 miljoen betaald. Voor Baumgartl ook maar was zijn status dan zoveel anders dan Sangare in Frankrijk? Ik zoek een beetje naar de balans wat Marcel hier dan precies bedoelt. Of gaat PSV vooral niet meer investeren in dure wat oudere spelers zoals Zahavi/Gotze etc? Bij Tillman staat me nog bij dat we ook niet direct op de banken stonden omdat hij bij de Rangers niet slecht was maar wel een beetje een slappe vaatdoek die af en toe wel iets leuks liet zien. Ik zou hem op basis van toen geen A speler noemen maar toch wel een risicogevalletje als je hem zag als basisspeler.

Of neem Flamingo van Utrecht. Als de verhalen kloppen dat Utrecht bepaald dan gaat dat bedrag ook wel richting de Sangare prijs. Is hij dan een A speler? Wordt hij als A talent gezien?

Uiteindelijk wil je gewoon kwaliteit halen. Of een speler nou bij een Spaanse middenmoter speelt, afvalt bij een grote Europese club of ergens tegen degradatie speelt in Frankrijk. Edit: en idd nog een goed voorbeeld van 11 Tinus wbt St.Juste. Is dat een A speler omdat hij speelt voor de Portugese kampioen of omdat hij gewoon als speler individueel zo goed is dat hij in de A groep valt.
    Last edited by Juancho on 07 May 2024, 12:20, edited 3 times in total.
    11 Tinus
    Legende

Dan vinden ze St.Juste ook een A-categorie speler uit de Portugese competitie. Ben benieuwd hoe graag Sporting hem kwijt wil want voor 10 miljoen gaat PSV dat normaliter niet doen met de fitheid issues.
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Juancho wrote: 07 May 2024, 12:16 Maar wat is er dan precies anders? Voor Pepi is ook 10 miljoen betaald. Voor Baumgartl ook maar was zijn status dan zoveel anders dan Sangare in Frankrijk? Ik zoek een beetje naar de balans wat Marcel hier dan precies bedoelt. Of gaat PSV vooral niet meer investeren in dure wat oudere spelers zoals Zahavi/Gotze etc?

Of neem Flamingo van Utrecht. Als de verhalen kloppen dat Utrecht bepaald dan gaat dat bedrag ook wel richting de Sangare prijs. Is hij dan een A speler? Wordt hij als A talent gezien?

Uiteindelijk wil je gewoon kwaliteit halen. Of een speler nou bij een Spaanse middenmoter speelt, afvalt bij een grote Europese club of ergens tegen degradatie speelt in Frankrijk.
    Het gaat niet om status. Het gaat om kwaliteit. A-categorie wordt als (potentiële) kwaliteit bestempeld, daarom dat dus bijv. ook Land en Babadi worden genoemd. Dus een grote rol voor de scouting hierin.

Ik denk dat iedereen vanaf dag één wel kon zien dat Sangaré veel meer potentie had dan Baumgartl. Dat wordt er mee bedoeld.
    Juancho
    Mister PSV

Sensation wrote: 07 May 2024, 12:20 Het gaat niet om status. Het gaat om kwaliteit. A-categorie wordt als (potentiële) kwaliteit bestempeld, daarom dat dus bijv. ook Land en Babadi worden genoemd. Dus een grote rol voor de scouting hierin. Ik denk dat iedereen vanaf dag één wel kon zien dat Sangaré veel meer potentie had dan Baumgartl. Dat wordt er mee bedoeld.
    Maar dan doe je dus voorkomen dat PSV hiervoor niet voor A spelers ging kijkend naar kwaliteit. Dat lijkt me stug. Dus ik zoek nog steeds een beetje het verschil met wat Brands dan nu anders wil gaan doen. Blijft een beetje vaag zo :L :D

Enige waar ik wel verschil in zou kunnen zien is dat we geen beperkte huurspelers (die je stiekem best veel kosten) meer halen en niet meer veel geld gaan stuk slaan op wat oudere spelers zonder rest waarde (Gotze/Zahavi etc) of spelers die niet doorgepakt hebben in Europa zoals Bruma (Justin Kluivert zou je als huidige optie kunnen aanhalen als voorbeeld).
    Sensation
    Lid scoutingsteam

Juancho wrote: 07 May 2024, 12:22
    Sensation wrote: 07 May 2024, 12:20 Het gaat niet om status. Het gaat om kwaliteit. A-categorie wordt als (potentiële) kwaliteit bestempeld, daarom dat dus bijv. ook Land en Babadi worden genoemd. Dus een grote rol voor de scouting hierin. Ik denk dat iedereen vanaf dag één wel kon zien dat Sangaré veel meer potentie had dan Baumgartl. Dat wordt er mee bedoeld.
    Maar dan doe je dus voorkomen dat PSV hiervoor niet voor A spelers ging kijkend naar kwaliteit. Dat lijkt me stug. Dus ik zoek nog steeds een beetje het verschil met wat Brands dan nu anders wil gaan doen. Blijft een beetje vaag zo :L :D
    Dat is wel wat hij zegt. Maar elke blinde vlek kan toch zien dat er sinds vorig seizoen een compleet andere kwaliteit ingekocht wordt? Of wil jij serieus Benitez, Xavi, Tillman, Lang, Dest, Schouten, Lozano in één adem noemen met Vinicius, Mwene, Baumgartl etc.?

Maargoed het is een artikel, dit staat er in, hier moet je het mee doen. Voor mij is het iig wel duidelijk. En denk/hoop dat komende zomer nog meer wordt laten zien wat hiermee bedoeld wordt.

Er werd volgens mij regelmatig genoemd te azen op toptalenten met een krasje, die zouden nu niet meer in A-categorie vallen. Dus dat is er anders nu tov toen.
    Last edited by Sensation on 07 May 2024, 12:35, edited 2 times in total.
  • These users thanked the author Sensation for the post:
    Grasmat
    11 Tinus
    Legende

Ach straks gaat Drommel en komt Vaessen, wordt Driouech gehaald als te late vervanger voor Vertessen en wordt er weer een RCV gehuurd ipv gekocht. Dan kan bovenstaand artikel ook weer zo de prullenbak in.
    ShovingNE2
    Site Admin

11 Tinus wrote: 07 May 2024, 12:27 Ach straks gaat Drommel en komt Vaessen, wordt Driouech gehaald als te late vervanger voor Vertessen en wordt er weer een RCV gehuurd ipv gekocht. Dan kan bovenstaand artikel ook weer zo de prullenbak in.
    Dat hangt vooral af van de rest van de aankopen.

Je kan niet alles aankopen afschrijvingswisse. En als Ramalho gaat hebben we twee RVC's nodig. Ik denk dat daar 1 van gehuurd gaat worden.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Sensation
    Lid scoutingsteam

spelers die niet doorgepakt hebben in Europa zoals Bruma (Justin Kluivert zou je als huidige optie kunnen aanhalen als voorbeeld).
    Bruma met Kluivert vergelijken? Je kan van Kluivert zeggen wat je wil, maar niet dat hij niet heeft 'doorgepakt in Europa'. Had de pech dat hij bij Roma niet nodig was en daardoor telkens verhuurd werd, maar als je die huurperiodes ziet:
    - Speelde toch aardig wat bij Roma
    - Vervolgens verhuurd aan Leipzig waar hij ook redelijk wat speelde bij de uiteindelijke nr2 van de Bundesliga
    Maar daarna bij Nice basisspeler (nr5 Ligue1)
    - Bij Valencia bassispeler (ook al presteerde het niet als het Valencia zoals vroeger)
    - Nu bij Bournemouth, nr10 Premier League, ook basisspeler.

Voordat Bruma naar ons kwam speelde hij de helft van het aantal speelminuten bij Leipzig als wat Kluivert daar gespeeld heeft, daarvoor bij Galatasaray wat ik een ander niveau club vind, daarvoor bij Real Sociedad begonnen als basisspeler maar daarna voornamelijk als wisselspeler gebruikt.

Volgens mij is er destijds ook heel vaak aangegeven te azen op toptalenten met een krasje, waar Bruma onder viel. Dat gaat nu dus niet meer gebeuren. En Kluivert wordt als voorbeeld genoemd (door AD niet door Brands) als vervanger Baka, en dat is wel degelijk een ander niveau/status dan toen Bruma naar ons kwam. Overigens wordt er niet voor niets gezegd, niveau Kluivert of hoger als vervanger Baka.
    Grasmat
    Lid van verdienste
    Favoriete speler: Dn Flamingo

Hedde hum weer mi z'n afschrijvingen. Gewoon klasbakken kopen bruur! Latje omhoog, kost geld.

Oplossing: geen miskopen meer kopen. :brain:
  • These users thanked the author Grasmat for the post:
    ShovingNE2
    Kolkmania
    Regelmatige invaller

Enige waar ik wel verschil in zou kunnen zien is dat we geen beperkte huurspelers (die je stiekem best veel kosten) meer halen en niet meer veel geld gaan stuk slaan op wat oudere spelers zonder rest waarde (Gotze/Zahavi etc) of spelers die niet doorgepakt hebben in Europa zoals Bruma (Justin Kluivert zou je als huidige optie kunnen aanhalen als voorbeeld).
    Ben het met je eens hoor. Kwaliteit van spelers is gewoon ondermaats geweest. Max, Bruma, Doan en Baumgartl zijn spelers met vergelijkbare ervaring/carriere als Schouten, Lang, Pepi en Sangaré. Ik zie daar geen grote verschuiving in qua beleid.

Uiteindelijk is de combinatie van scouting en integratie in het team en/of spelerontwikkeling gewoon ondermaats geweest onder de jaren De Jong. Hopelijk hebben we dat nu beter voor elkaar, afgelopen transferzomer was in ieder geval een groot succes. Dus Earnie verdient voordeel van de twijfel.

Over het algemeen zijn de mediaoptredens van Brands/Stewart oppervlakkig, maar neem aan dat dit simpelweg de intentie is om oa concurrentie niks wijzer te maken of je onderhandelingspositie negatief te beinvloeden.
    11 Tinus
    Legende

ShovingNE2 wrote: 07 May 2024, 12:33
    11 Tinus wrote: 07 May 2024, 12:27 Ach straks gaat Drommel en komt Vaessen, wordt Driouech gehaald als te late vervanger voor Vertessen en wordt er weer een RCV gehuurd ipv gekocht. Dan kan bovenstaand artikel ook weer zo de prullenbak in.
    Dat hangt vooral af van de rest van de aankopen.

Je kan niet alles aankopen afschrijvingswisse. En als Ramalho gaat hebben we twee RVC's nodig. Ik denk dat daar 1 van gehuurd gaat worden.
    Eens hoor. Daarom had ik het over balans. Vorig jaar is er geen één breedte aankoop gehaald en deze winter bijna. Daar ontkom je nu niet meer aan tenzij je Jong PSV team zo sterk is dat je ze daar op leidt maar dat kan niet voor elke positie. Hoewel Schiks volgens mij ook een prima 2e of 3e doelman kan zijn.
    Mr. Spock
    Internationale topspeler
    Old name: Skywalker
    Clubvoorkeur: Que miras bobo?
    Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Grasmat wrote: 07 May 2024, 12:35
    Oplossing: geen miskopen meer kopen. :brain:
    Dus huren.
    Want als je niet koopt, kan het ook geen miskoop zijn.

Maar das logisch.
    Post Reply