Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
psvmedium
Lid 2e elftal
Posts: 166
Joined: 02 Jun 2023, 15:55
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mart gespot in een grijze BMW op Eindhoven Airport 👀
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvmedium wrote: 05 Jun 2023, 18:43 Mart gespot in een grijze BMW op Eindhoven Airport 👀
NAF12 from Brekstad to Eindhoven https://fr24.com/NAF12/3096e49d
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dochterlief ophalen na een lekker weekend naar Zuid-Spanje. Toffe peer die Mart, een echt familiemens.

Edit: of naar Noorwegen. :mrgreen:
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3,390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thanks Heruone - en top dat we hier een notificatie van krijgen
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik ben wel beledigd dat er nooit notificaties zijn voor mijn posts. “Thijs heeft weer een nutteloze observatie gedaan van de werking van dit forum.”
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

mateja wrote: 05 Jun 2023, 18:50 Thanks @Heruone - en top dat we hier een notificatie van krijgen
Inderdaad, je zou er zo overheen scrollen.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvmedium wrote: 05 Jun 2023, 18:43 Mart gespot in een grijze BMW op Eindhoven Airport 👀
Geef hem geen meter. We horen het wel wie er instapt.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvmedium wrote: 05 Jun 2023, 18:43 Mart gespot in een grijze BMW op Eindhoven Airport 👀
Oh god..dit weer
BasicPareto
Jeugdinternational
Posts: 145
Joined: 27 Jan 2023, 13:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 05 Jun 2023, 17:51 Samenvatting van onderstaande post voor @Thijs: er moet fuckin veel aan de selectie gebeuren :mrgreen:
Menno1 wrote: 01 Jun 2023, 21:51 Nou Bosz dus. Ik heb er zin in, eindelijk aanvallend voetbal. Ben wel benieuwd welke spelers in zijn systeem gaan passen. Ja een Sangare en een Simons, maar blijven die uberhaupt? Misschien dat @Heruone eens de selectie kan doorlichten en zien welke spelers in Bosz zijn systeem passen en welke absoluut niet. Ik denk zelf dat Teze wel eens kan verrassen als CV...
Het is nog niet definitief, maar het moet wel heel raar lopen, wil Bosz niet de nieuwe trainer gaan worden. Dus inderdaad maar eens wat dieper op de materie ingaan dan. Om te beginnen: ik heb ook ontzettend veel zin in het nieuwe seizoen. Een aantal jaar geleden was ik ontzettend excited en hyped toen PSV Schmidt aanstelde. Een buitenlandse coach met invloeden waar wij in Nederland niet bekend mee zijn. En dus vooral een trendbreuk met de cultuur en opvattingen die er binnen PSV heerste en ook binnen Nederland als voetballandschap. Uiteindelijk was Schmidt slechts een invulling van de trainerspositie en niet een bepaalde koers die PSV wou varen, hetgeen wat ik jammer vond. Zoals al eerder ergens uitgeschreven: roepen dat je succes wilt nastreven en vervolgens de verwachting hebben dat je het ergens kan plukken of dat het wel van de boom valt, is ontzettend naïef. Je moet een visie hebben, een idee. Dat kaderen en omzetten in een beleid. Dat zijn de steppingstones naar succes. Continuïteit daarvan waarborgen moet de kans op succes uiteindelijk vergroten.

Met Bosz kiest men nu andermaal voor een trainer die eigenlijk een trendbreuk is wmb. Een trainer die we meer bij Ajax vinden passen en een trainer die aanvallend en flitsend voetbal speelt op een manier die we niet bij PSV gewend zijn. Ik ben ontzettend excited over de aankomende weken om dit proces te gaan volgen, omdat er heel veel te gebeuren staat, waarbij verschillende zaken hand-in-hand lopen:
  • De implementatie van de speelstijl van Bosz.
  • Doorselecteren en transferbeleid. Wat voor spelers halen we, wat wordt geïdentificeerd als zwakke punten, hoe verhoudt het aankoopbeleid zich tegen speelstijl en visie Bosz? Ik vind met name de rol van Stewart en de klagende geluiden van de scouting die zich een weggeschoven kindje onder JdJ voelde hierin interessant. Gaan we nu opeens in een andere hoek vissen en niet meer voor de bord-op-schoot Martin van Geel achtige scouting met de El Ghazi's, Ginkel's, Pröppers van deze wereld?
  • Wat is er überhaupt mogelijk qua transfersommen en in hoeverre durft men risico's te gaan nemen met oog op die 2 CL tickets?
  • Wat heeft de aanstelling van Bosz voor gevolgen voor PSV als BVO? Is het slechts een trainerswissel andermaal (net als bij Schmidt) of gaan er ook serieuze dingen veranderen binnen PSV als BVO zijnde (zoals Slot en Feyenoord)?
  • Het is het afgelopen jaar veel over de RvC gegaan en de RvC is als een soort van poppenspeler inderdaad sinds vorig jaar inderdaad een beetje aan de touwtjes gaan trekken. Zij waren ambitieus (Vd Wallen/V. Veen bij PSV na het succes van de wielerploeg) en vonden dat er veranderingen moesten plaatsvinden. Gerbrands is aan de kant gezet door de RvC en ook JdJ is vakkundig weggewerkt, nadat beoordeeld werd dat hij niet voldoende functioneerde. RvN kwam niet uit de hoed van Brands en afhankelijk wou men vorig jaar al graag Bosz. Dat is niet gelukt. Brands heeft een carte blanche gehad om eerst een nieuwe TD aan te stellen, omdat JdJ niet aan zijn opdracht kon voldoen (saneren en doorselecteren) en hij heeft nu samen met Stewart de mogelijkheid om een trainer aan te stellen en daarmee diezelfde Bosz. Vd Wallen is ambitieus. Hij was bereid vorig jaar te investeren in PSV/de selectie als Bosz zou komen. Vd Wallen investeert niet zomaar namelijk. Hij wilt om zo te noemen wel investeren onder gunstige odds. Investeringen moet je dan denken aan salaris opvangen van dure spelers. Götze is daar een voorbeeld van. Het is geen publiekelijk geheim dat het salaris van Götze velen malen hoger lag dan dat wat in de boeken stond bij PSV. In het grijze gebied van een TPO betaalde Frits van Eerd/Jumbo de rest namelijk ;) Gaan we eenzelfde transfers met eenzelfde "schimmige" constructies deze zomer weer zien? Denk aan bijv. namen als Danjuma en Depay waar PSV deze winter voor in de markt was.
Met betrekking tot de spelerselectie: er moet heel veel gebeuren. Maar dat was sowieso eigenlijk wel het geval. Er wordt elke zomer geroepen dat men gaat doorselecteren en toch gebeurd het voor mijn gevoel maar mondjesmaat. Ik denk dat deze zomer daar echt verandering in moet gaan komen. Bosz heeft een nieuwe erfenis nodig en zijn selectie moet ingericht worden op zijn speelstijl. Lukt dat niet, dan gaat het al een stuk moeilijker jaar worden. Zijn periode in Lyon is daar een treffend voorbeeld van: centrale verdedigers die niet met ruimte in hun rug konden spelen en een selectie die niet de benodigde fysieke waardes kon opbrengen voor pressingvoetbal.

Bovenal moet er ook verandering in komen, omdat het kwaliteitsniveau omhoog moet. PSV heeft teveel spelers zoals een Teze, een Boscagli en een Obispo. Spelers waar talent in schuilt, die potentie hebben en die beschikken over een interessant profiel, maar waar je in de kern even zwart-wit gezegd never heel moeilijk kampioen mee gaat worden. PSV mag daarin best wat harde beleidsmatige keuzes gaan maken.

Backposities
De verdediging is een linie waar men op voorhand van zou zeggen dat het meest in moet gebeuren. Als je kijkt naar de type verdedigers die passen binnen het profiel van Bosz moeten zij in principe de volgende kenmerken hebben:
  • Ze moeten met grote ruimtes in hun rug kunnen spelen.
  • Ze moeten pressing resistant zijn.
  • Ze moeten kunnen distribueren.
  • Ze moeten kunnen en durven doordekken.
Binnen dit type profiel passen eigenlijk verdedigers die kenmerken rust aan de bal te hebben, die kunnen indribbelen (om pressing tegenstander te omzeilen), die een goede pass in de benen hebben (medespelers tussen de linies vinden), die onder druk rustig blijven (en juiste keuzes maken), die verdedigend inzicht en timing hebben om te zien waar de ruimtes vallen en waar ze moeten doorstappen en daarin ook comfortabel zijn (vaak zijn die spelers ook comfortabel met grote ruimtes in de rug spelen). Wat daarnaast zeer belangrijk is, is dat er coachende spelers in de as staan die de restverdediging en organisatie kunnen wegzetten. Dat is essentieel.

Als je kijkt naar de verdedigers die PSV heeft, dan heeft men met Mauro Junior en Van Aanholt in principe twee hele interessante smaakjes voor de linksbackpositie. Van Aanholt is iemand die vrij explosief is, die makkelijk veel meters kan overbruggen, die fysiek sterk is, die overlap of onderlap kan bieden en die aan de bal prima is. Hij heeft dit seizoen al een aantal keer laten zien prima te kunnen doordekken op back tegenstander bijvoorbeeld. Met Mauro Junior heb je iemand die onder Schmidt ook heeft laten zien het pressingspelletje te kunnen beheersen. T.o.v. Van Aanholt kan Mauro echter weer een ander smaakje bieden. Mauro is wat minder explosief, wat meer verfijnder. Meer een spelmaker (extra middenvelder als het ware) en wat minder een loper die penetraties biedt vanuit de backpositie in de overlap/onderlap. Beide zijn wel geschikt voor zowel de pressing- als possessiespeelstijl van Bosz. Ook afhankelijk van wat je buitenspelers worden, opstelling van de tegenstander en keuzes op je middenveld, kan je daarin dan variëren.

Image

Op de rechtsback positie moet er duidelijk wat gebeuren. Ik vind Sambo een interessante speler. Ik denk dat hij het profiel heeft van een moderne back. Hij is atletisch, fysiek sterk, technisch prima. Ik vind dat hij als type back wat minder een back a la Van Aanholt is die het van de overlap/onderlap moet hebben en meer een type back is die juist zijn stempel kan drukken op het positiespel. Ik vind hem echt wel een Bosz speler, ik ben zelf al heel lang gecharmeerd van hem en ik sluit niet uit dat hij wellicht wel eens een van de spelers is die volgend jaar serieus gaat doorbreken in PSV 1. Het grote vraagteken bij Sambo is natuurlijk dat hij nog weinig minuten/ervaring heeft en enkel 1 seizoen bij Sparta heeft gespeeld. Daar heeft hij in een wat meer behoudendere speelstijl gespeeld waarin de uitgangspunten voor hem meer defensief dan offensief liggen. PSV zal wmb hoe dan ook nog een (extra) back moeten vastleggen en Mwene moeten slijten. Dat is een speler die imo niet binnen Bosz zijn spelopvattingen past. Qua pressing is hij goed, maar aanvallend is het echt te pover. Zowel in de overlap/onderlap als technisch gezien vind ik.

Dat PSV Van Ewijk op het oog heeft, is meer dan logisch. Ik vind hem ook een zeer interessant profiel hebben. Het ironische is eigenlijk dat spelers uit de subtop of middenmoot ED die uitblinken voor mijn gevoel vaak offensief ingestelde spelers zijn. Sinkgraven, Angelino, Pröpper, etc. Het zijn bijna allemaal spelers die uitblinken aan de bal. Van Ewijk is dat niet. Ik vind hem verdedigend heel goed persoonlijk. Hij beschikt over een goed kijkgedrag en kan met zijn snelheid (en daarin ook bereidheid en discipline) enorm veel vuile meters maken. In het corrigeren van zijn fouten is dat ook handig. In zijn positionering tijdens 1 vs 1 duels dwingt hij tegenstanders steeds naar de buitenkant toe om een duel op te zoeken. Veel tegenstanders gaan dat niet aan, omdat ze op snelheid hem nooit kunnen kloppen. Daarom wordt hij ook zo weinig voorbij gespeeld. Wat bovendien een plus is, is dat hij oog heeft voor de organisatie/restverdediging. Heerenveen speelt met Köhlert op linksback die vaak a la Willems gewoon echt als linksbuiten speelt. Van Ewijk speelt dan juist altijd veel meer terug getrokken om de organisatie te bewaken. Qua speler past hij binnen de pressingspeelstijl zeker van Bosz. Hij genereert ook redelijk veel shot-creating-actions vanuit defensive actions.

Corrigeren met snelheid + vuile meters omschakeling


Scangedrag


Aanvallend zitten bij hem met name de grootste twijfels wmb. Zijn kracht zit hem in het penetreren van ruimtes. Als hij een ruimte ziet achter de laatste linie, dan kan hij die met zijn snelheid en explosiviteit zo gemakkelijk exploiteren. Met spelers rondom hem heen die hem weg kunnen steken a la Veerman, is dat echt een enorm wapen.

Penetraties op snelheid


Aan de bal vind ik het echter zeer beperkt. Heerenveen staat 7e als het gaat om balbezitspercentages met een waarde van 50%. Van Ewijk heeft slechts 45.76 passes per 90 min onder een completion rate van 72.7%. Dat is heel weinig voor een back in de ED. Overigens zegt dat percentage niet alles, omdat Van Ewijk redelijk vaak een bal weg werkt (hij is vrij defensief in de organisatie zoals gesteld) en dat wordt gezien als een foute pass. Anderzijds zijn deze cijfers niet heel veelbelovend. Qua progressive passes scoort hij er 2.09 p90 min, hetgeen waar hij echt tot de absolute bodem behoort. Ook als je kijkt naar keypasses, expected assists, crosses into the penalty area is het allemaal niet veelbelovend. Ook qua miscontrols scoort hij tot de slechtste 15%.

Technisch houwtje touwtje




Als een speler in de subtop al zo slecht scoort op deze positiespel gerichte facetten en zo weinig in het spel betrokken wordt, dan denk ik dat je best legitieme twijfels mag hebben of hij dat vlak het niveau bij een topclub wel aan kan. Het is verder een heel interessant talent, hij biedt een ander smaakje t.o.v. Sambo en als je het technische niveau omhoog kan krikken, is het echt een absolute steal. Dat zijn wel weer wat-als situaties, iets waar we er teveel van hebben gehad afgelopen weken. Vandaar dat ik stiekem Sambo ook als dark-horse zie, mocht V. Ewijk echt komen.

Image
https://fbref.com/en/players/58448fbb/s ... ing-Report

Centraal achterin
PSV heeft momenteel 5 verdedigers voor 2 posities centraal achterin. Los van dat Branthwaite niet haalbaar is, vind ik hem wat overschat en totaal niet passen binnen een speelstijl van Bosz. Ik denk dat PSV er goed aan zou doen om Ramalho door te selecteren. Het pressing en doordekken beheerst Ramalho wel, enkel is hij heel kwetsbaar met ruimtes in zijn rug en in de 1vs1 duels defensief. Je hebt iemand nodig langs Ramalho die zijn gebreken kan camoufleren en ik denk niet dat Ramalho als CV het waard is om daarnaar toe te investeren.

Eigenlijk zijn er twee spelers die denk ik vrij goed passen binnen Bosz zijn speelstijl. Dat zijn Jordan Teze en Olivier Boscagli. Boscagli is een echte veldmeester, iemand die ontzettend goed is aan de bal. Hij kan indribbelen, hij is pressing resistent, kan spelers bereiken tussen de linies, kan het tempo bepalen van achteruit, kan de bal richting de contrakant verplaatsen met een crosspass. Hij is niet de snelste of de sterkste, maar hij is qua kennis en inzicht wel heel sterk. Onder Schmidt zag je heel goed dat hij doordekken, weten waar de duels vallen en wanneer hij daarin moet komen heel goed beheerst. Enigste punt is zijn kijkgedrag in gevaarlijke en dreigende situaties waarin hij snel moet schakelen. Dan maakt hij wel eens de foute keuze.
In dit kalenderjaar is Boscagli met afstand de PSV'er die de meeste passes verstuurd heeft. In veel gevallen komen die bij een ploeggenoot terecht. Dat komt niet omdat Boscagli weinig risico legt in zijn passing. Alleen Bart van Hintum heeft in 2022 nog meer succesvolle lange passes gegeven dan de linker centrale verdediger van PSV.
Minder zichtbaar is dat Boscagli defensief ook grote stappen voorwaarts heeft gezet. Sterker, dit kalenderjaar is Fredrik Aursnes de enige veldspeler in de Eredivisie met nog meer balveroveringen dan hij.
Boscagli staat opvallend vaak op de goede plek om steekpasses in de diepte te onderscheppen. Gemiddeld komt hij tot 2,6 intercepties per volledig Eredivisie-duel. De overige centrale verdedigers van PSV zitten daar flink onder. Obispo op 2 intercepties, André Ramalho op 1,5 en Jordan Teze op 1. Ook zijn defensieve spelinzicht zal dus gemist worden.

Op basis van deze specifieke kwaliteiten lijkt het voor PSV vooral tegen de mindere opponenten uit de Eredivisie vervelend dat Boscagli ontbreekt. Hij is met zijn passing en spelinzicht een van de redenen waarom de formatie van Schmidt sinds de herfst nauwelijks nog punten heeft laten liggen in die duels. De komende weken gaat blijken of de Duitse oefenmeester een oplossing vindt om dit gemis te ondervangen.
https://www.vi.nl/pro/deze-statistieken ... aat-worden



Boscagli kan je wmb een beetje vergelijken als een Blind of een Martinez en het is heel belangrijk dat je hem ondersteunt met een type CV die hem complementair maakt en die zijn kwetsbaarheden kan camoufleren. Bij Ajax waren dat resp. De Ligt en Timber. Teze past op zich binnen dat profiel denk ik. Teze is een vrij atletische en snelle CV. Kan met ruimte in de rug spelen en heeft een hele goede linie doorbrekende pass in de benen over de grond. Daar was Van Gaal destijds ook gecharmeerd van. Heeft onder Schmidt ook laten zien goed te zijn in doordekken en binnen een pressingspelletje te passen.

Teze-Boscagli kan echter nooit het centrale duo worden. Zoals hierboven al gesteld, is het belangrijk dat er spelers komen in de as die coachend aanwezig zijn en die de organisatie/restverdediging kunnen wegzetten. Bij Leverkussen hadden de Bender broertjes daarin een hele belangrijke taak. Bij Lyon was in eerste instantie Boateng daarvoor gehaald (wat faliekant mislukte). Teze is niet die speler en hoewel Boscagli al ruim een jaar niet meer heeft gespeeld, was hij dat onder Schmidt ook niet. Bovendien is het denk ik ook kwalitatief te labiel. Ik denk dat PSV in het centrale duo daarom iig op zoek moet gaan naar een speler die kwalitatief echt een extra smaakje kan bieden aan de defensie en die complementair is aan Teze of Boscagli (afhankelijk wie je als basis CV ziet). Van mij betreft mogen ze ook een geheel nieuw centraal duo aantrekken, maar ik denk niet dat PSV in die luxe zit. Qua grote talenten heeft men uiteraard Van de Blaak nog. Hij heeft stilgestaan in zijn ontwikkeling wegens blessures, maar gold wel altijd als een groot talent. Ik denk dat het niet onaardig zou zijn om ook vrij serieus bij PSV 1 te gaan betrekken.

Verder is er dan nog Obispo. Ik denk dat hij een interessant profiel heeft, maar again is hij weer een "wat alsje". Zijn stats aan de bal zijn niet slecht en ironisch genoeg is hij dit seizoen volgens mij daarin onze beste CV geweest. Desalniettemin is hij niet comfortabel onder druk, kiest hij vaak een veilige oplossing, loopt hij zichzelf regelmatig vast en vindt hij t.o.v. Boscagli/Teze veel moeilijker spelers tussen de linies. Een kwaliteit van een goede CV aan de bal is ook de pass kunnen uitstellen, zodat de hoek en de passinglijn naar een speler tussen de linie beter wordt en/of open komt te liggen. Obispo heeft die kwaliteiten niet. Als ik PSV was zou ik een leuke som voor hem proberen te vangen. Ik denk dat hij elders in een competitie nog wel eens kan verrassen a la Schuurs of Botman.

In principe zijn er voor het centrale duo slechts 2 plekken in de basis. Toch denk ik dat 3 a 4 centrale verdedigers redelijk wat minuten kunnen gaan maken. Bosz heeft namelijk zowel in Duitsland als in Frankrijk ook regelmatig met 3 centrale verdedigers gespeeld.

Teze/Boscagli over hun 2021/2022 en 2020/2021 seizoenen onder Schmidt
Image
Image

Middenveld
Het profiel van de zes komt eigenlijk redelijk overheen met datgene van de CV's. Je hebt een speler nodig die kan distribueren, die zich in zekere zin comfortabel voelt aan de bal en verder vooral heel taakbewust is en de organisatie kan behouden en wegzetten. Voor PSV is dit denk ik essentieel gezien Veerman sowieso je 8 gaat worden en hij die kwaliteiten niet bezit. Dat heeft dit seizoen ook wel uitgewezen met een double-pivot Sangare-Veerman die niet werkt.

Op het moment is Gutièrrez onze enigste zes. Die staat op de nominatie voor vertrek met een uitgesproken wens. Daarmee heeft PSV geen enkele zes meer over in de selectie. PSV wordt momenteel natuurlijk serieus gelinkt aan Spierings. Bij Toulouse was een duo Van den Boomen-Spierings zeer bepalend op het middenveld. Zij vulde elkaars kwaliteiten en zwaktes perfect aan. Van den Boomen is een type Veerman, iemand die het spel verdeelt en versnelt. Een spelverdeler en spelmaker in een. Maar ook iemand die niet per se snel of fysiek sterk is, die niet uitblinkt in ballen veroveren en die, doordat hij vaak offensiever denkt, vaak wat hoger op het veld staat en niet per se in een positie om de organisatie te bewaken. Daar is Spierings dan weer cruciaal. Een stofzuiger die ballen afpakt, die passinglijnen eruit haalt en die de organisatie bewaakt. Ik had een snelle data-analyse gedaan via FBref en daar lijkt hij qua type redelijk op Gutièrrez. Statistisch vult hij ook Veerman goed aan.



Ik heb weinig beelden gezien en ik weet niet hoe hij coachend is. De grootste twijfels zijn denk ik bij hem ook aan de bal. Bosz speelde bij Leverkussen daar regelmatig met Aranguiz, bij Ajax met Schöne, bij Lyon Tolisso/Guimares/Ndombele en bij Dortmund met Weigl. Allemaal types die aan de bal toch wat verfijnder en beweeglijker zijn. Ik zou Spierings zeker halen, want ik denk dat je zo'n type zes nodig hebt in je selectie en hij is bovendien transfervrij. Guti heeft dat wel bewezen denk ik. Bij Leverkussen bracht Bosz ook regelmatig Baumgartlinger, volgens mij een redelijk vergelijkbaar type. Desalniettemin denk ik dat je wellicht toch nog een ander smaakje voor die positie erbij moet gaan zoeken.

Bij je 8 en 10 positie speelt onder Bosz over het algemeen technisch vaardige lopers. Spelers die meters kunnen maken en inhoud hebben, maar tegelijkertijd ook tussen de linies kunnen combineren. Bij Ajax speelde hij dan met Ziyech en Klaassen (laatste niet per se een technische speler ofc). Bij Leverkussen o.a. met Brandt, Havertz, Amiri, Wirtz, Palacios en Demirbay. Bij Lyon speelde hij daar o.a. met Paqueta en Caqueret. Ik zou Til denk ik behouden, omdat hij als pressende speler iig wel past bij Bosz. Verdedigen begint bij Bosz vooraan en Til is daar bij uitstek wel een geschikte speler voor. Aan de bal blijft het natuurlijk beperkt en heeft hij niks te zoeken, hoewel hij wel goals kan bieden. Dat is een fijn smaakje om te hebben in je selectie en vanuit de bank te kunnen brengen. De meest cruciale vraag is echter natuurlijk: blijft Xavi Simons en zo ja, zie je hem dan als 10? Zo nee, dan zal je iig evidenterwijs nog een 10 moeten gaan halen.

Op je middenveld moet eigenlijk stiekem ook best wat gebeuren. Met Sangare en Guti die vertrekken hou je in principe Til-Simons-Veerman over. Een van de spelers die ik wellicht wel als dark-horse zie om op het middenveld serieuze minuten te gaan maken, is Ismael Saibari. Ik vind hem een vrij complete speler. Hij is explosief, redelijk snel, fysiek sterk, individuele actie, technisch verfijnd, iemand met loopvermogen die ook spelers kan wegsteken en kan combineren. Het is vooral geen rechtsbuiten (en gebruik hem dan aan de binnenkant en niet tegen het krijt fuckin Ruud) en hij mist rendement. Maar zijn profiel is wel redelijk compleet. Ik denk dat hij wel eens een wat serieuzere optie kan gaan worden dit seizoen.

Leuke transfernamen: onze oude bekende Kevin Kampl of eentje uit de doos van Peter Bosz: Nadiem Amiri :mrgreen: Voor de 6 positie: Wijnaldum? Vind het een beetje lastig om zijn niveau momenteel in te schatten, maar op die positie was hij onder Klöpp op die positie echt een bepalende speler.

Aanval
En eigenlijk andermaal ook een linie waar veel in moet gebeuren. Bosz zoekt verfijnde technische aanvallertjes. Spelers die "op avontuur" durven te gaan, die de 1vs1 durven op te zoeken, die in een kleine ruimte kunnen spelen en gedisciplineerd veel meters kunnen maken in de pressing. El Ghazi is eigenlijk not done. Ik denk dat men hem echt moet slijten. Strijkt een te groot salaris op, is niet explosief of snel en dat gaat zowel in de pressing als in de individuele acties een grote kwetsbaarheid zijn. Bakayoko is denk ik een heel interessant talent om te gaan volgen onder Bosz. Creatief, kan kansen creëren, maar ook goed in de 1vs1.

Image

Het grootste vraagteken zit hem echter denk ik rondom Luuk de Jong. De plussen: hij scoort goals, kan als aanspeelpunt fungeren en is een handenbinder. Daarnaast een leider op het veld en heel goed in het wegzetten van de organisatie. De minnen: hij is niet beweeglijk, niet snel, niet handig in een kleine ruimte, heeft weinig diepgang. Als je kijkt naar de spitsen waarmee Bosz gespeeld heeft, dan zijn het eigenlijk vrijwel altijd tegenovergestelde types van Luuk de Jong. Daarnaast nog een minpunt voor hem: geen enkele back beschikt over het vermogen om de bal op het hoofd van Luuk te leggen. Het zijn vrijwel allemaal backs die strakke lage voorzetten geven.

Ik denk dat PSV wellicht op zoek moet gaan naar een nieuwe spits en dan is Pepi echt wel een interessante optie. Veelzijdige speler met techniek, diepgang, neusje voor de goal. Kan koppen, kan schieten. Kan een bal vasthouden, een individuele actie aangaan en een kans zelf creëren. Maakt ook defensief veel meters in de pressing. Vanuit de jeugdkant heb je ook twee namen die ik iig in de gaten zou houden: Van Duiven en Fofana (als die fit blijft). Beide vind ik ook echt Bosz spelers. Last but not least moet er op de flanken echt serieuze versterkingen komen.

En ik ben vooral benieuwd hoe/waar PSV dat gaat zoeken. Ik zou het best interessant vinden als PSV wellicht een glasbak kan halen (Ziyech werd genoemd, maar Danjuma zou wmb ook binnen dat profiel passen) en dat kan combineren met jong talent. Ik zag dat Feyenoord gelinkt werd aan Keito Nakamura, een speler waar wij deze winter ook aan gelinkt werden. Brynhildssen was eenzelfde naam. Als je dat soort spelers uit Scandinavië/Oostenrijk kan halen als 2e optie voor ongeveer 4 a 5 miljoen, dan doe je denk ik best goede zaken.

Kortom: er moet echt eigenlijk gewoon veel gebeuren, maar dat was sowieso bij elke trainer het geval. Kwalitatief moet het niveau omhoog i.c.m. passende profielen bij de speelstijl. PSV heeft in de aanval teveel huurdeals lopen, op het middenveld vertrekken sowieso 2 spelers en achterin moet men eigenlijk ook doorselecteren. Het zou prettig zijn als Sangare/Guti iig snel vertrekken en dat je voor hun goede sommen vangt. Dat spekt je portemonnee toch weer wat. Anderzijds zou ik als PSV zijnde als je voor bijv. een Teze een goede som kan krijgen, dat ook serieus overwegen. Contractlengtes en verlengingen speler daar imo ook een grote rol in. PSV heeft heel veel spelers tot 2025 of korter lopen (twee jarig contract). Als je wilt cashen, is daarom nu het moment.

Image

Hoe dan ook: het gaat een interessante, spannende en leuke transferzomer worden. Ik heb er zin in ;)
Hartelijk dank voor deze heerlijke analyse!

Dat filmpje van Boscagli... Ik mis hem echt. Wat was hij verschrikkelijk goed in de passing, zeg. Ik hoop dat daar nog wat van over is na een jaar blessureleed. Zo ja, mag wat mij betreft Teze gelijk vervangen worden, of als backup blijven. Moet hij wel verlengen.

Dus we moeten idealer wijze 5 nieuwe basisspelers halen, en nog 5/6 (talentvolle) backups halen. Zoiets zeg je? Is een heel elftal, maar er zal ook flink wat vetrekken. En de talenten waarmee we nu in verband worden gebracht zijn ook niet gigantisch duur. Als de geruchten van 40 tot 60 miljoen uit kunnen geven echt kloppen, kunnen we spannende namen zien komende zomer.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb chatgpt gevraagd een samenvatting te maken van het verhaal van Heruone, nu al 4 uur lang wereldwijd offline.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone: mooie post. Echter: je rept meerdere keren over keuzes die Bosz in het verleden heeft gemaakt met betrekking tot bepaalde posities, en ik zie je van daaruit meerdere keren concluderen dat sommige van onze huidige spelers (of aan ons gelinkte spelers zoals Spierings) niet in het gewenste profiel passen, waarmee je tegelijkertijd ook een soort implicatie toevoegt dat we moeten scouten op specifieke profielen zoals voorheen door Bosz gehanteerd. Los van het feit dat ook ik vind dat PSV op een aantal plekken stevig moet doorselecteren, heb ik ergens toch ook wel moeite met het idee dat we lijn-Bosz voor 100% moeten volgen. Want hoe je het ook wendt of keert: hij heeft vrijwel nergens geleverd, heeft bij allerlei clubs (ernstig) ondergepresteerd en is mede daarom ook overal ontslagen. Blijkbaar werken zijn plannen niet helemaal en zou hij er dus ook goed aan doen om bepaalde dingen te veranderen. Wat dat betreft vind ik het bijzonder dat je die keuzes als goeie basis ziet om op verder te gaan, terwijl duidelijk is gebleken dat dat niet per definitie zo is. Benieuwd hoe jij daarover denkt.

Ik noemde laatst een aantal Argentijnse middenvelders. Als je het hebt over (lopende) pressingmachines die ook wat met een bal kunnen, dan zitten daar echt wel hele goeie spelers tussen. Ik denk dat je daar inmiddels beter in zou kunnen investeren dan jongens als Kampl of Wijnaldum, die langzaamaan toch wel een beetje op hun retour raken.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waar kan ik het audioboek vinden Heruone ?
La vida és massa curta per no fer broma
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV is tot nu toe best met een aantal prima namen in verband gebracht, maar het zou leuk zijn als PSV 1 of 2 aankopen zou weten te halen die net weer even buiten de gebaande paden zijn of waar net even die extra inspanning voor gedaan kan worden. Lozano was destijds een hele grote stunt en Sangaré kwam echt out of the blue.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DadOfFour wrote: 05 Jun 2023, 20:34 Waar kan ik het audioboek vinden @Heruone ?
Wij jongeren noemen dat tegenwoordig gewoon een podcast, vader van vier. Volgende aflevering kan ie het zo hup oplezen:

viewtopic.php?p=426867&hilit=podcast#p426867

:mrgreen:
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3,536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 05 Jun 2023, 21:05
DadOfFour wrote: 05 Jun 2023, 20:34 Waar kan ik het audioboek vinden @Heruone ?
Wij jongeren noemen dat tegenwoordig gewoon een podcast, vader van vier. Volgende aflevering kan ie het zo hup oplezen:

viewtopic.php?p=426867&hilit=podcast#p426867

:mrgreen:
Ik weet heus wel wat een podcast is, ouwe zak...

Vind een audioboek gewoon beter, of Maddy mag he komen voorlezen, vind ik ook goed
La vida és massa curta per no fer broma
Rigo
Bankzitter
Posts: 266
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvmedium wrote: 05 Jun 2023, 18:43 Mart gespot in een grijze BMW op Eindhoven Airport 👀
Hier wordt te slap op gereageerd jongens! Dit is een serieus gerucht haha. Wat kwam Mart er doen? Zit Sivert Mannsverk al in de auto bij Mart?
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rigo wrote: 05 Jun 2023, 21:15
psvmedium wrote: 05 Jun 2023, 18:43 Mart gespot in een grijze BMW op Eindhoven Airport 👀
Hier wordt te slap op gereageerd jongens! Dit is een serieus gerucht haha. Wat kwam Mart er doen? Zit Sivert Mannsverk al in de auto bij Mart?
Ola Brynhildsen werd afgelopen winter nog aan PSV gelinkt, ondanks dat dat later werd afgedaan als een broodje aap verhaal.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 05 Jun 2023, 20:33 Los van het feit dat ook ik vind dat PSV op een aantal plekken stevig moet doorselecteren, heb ik ergens toch ook wel moeite met het idee dat we lijn-Bosz voor 100% moeten volgen. Want hoe je het ook wendt of keert: hij heeft vrijwel nergens geleverd, heeft bij allerlei clubs (ernstig) ondergepresteerd en is mede daarom ook overal ontslagen. Blijkbaar werken zijn plannen niet helemaal en zou hij er dus ook goed aan doen om bepaalde dingen te veranderen.
Nergens geleverd en ‘ondergepresteerd?’ Na promotie met Heracles werd hij 13e, 12e en zelfs 8ste, wat met nb leuk en goed voetbal prima eindklasseringen zijn, wat ook geldt voor de 5e en 6e plek bij Vitesse en tweede plaatsen bij Maccabi Haifa en Ajax, waar hij zelfs de EL-finale bereikte. Zijn 4e, 5e en bij ontslag 6e plek in Leverkusen springen er ook niet uitzonderlijk vreemd uit in de clubhistorie. Bij Dortmund en Lyon ging het goed mis, hoewel laatstgenoemde club in de twee jaar voor zijn komt sportief gezien de broekriem al moest aanhalen.

Het verwijt ‘onderpresteren’ is dan ook maar beperkt geldig en voordat je Bosz opplakt dat-ie vrijwel nergens levert, zoom ook even in op de verwachtingen die redelijk zijn voor de clubs die hem aantrokken. In het licht van zijn zgn prijzendroogte, zijn Vitesse en Leverkusen kampioensploegen? Of mag je bij Lyon en Dortmund - met een onverwoestbare hegemonie van PSG en FC Bayern - rekenen op zilverwerk?

Maar meer nog dan verwachtingen over de eindklassering, is misschien wel belangrijker de verwachtingen over Bosz zelf. Ik vraag me af of de clubs die hem aantrokken in alle gevallen wel na hebben gedacht over hun eigen verantwoordelijkheid richting hun trainer. Zijn speelwijze vergt nogal wat. Spelers die het kunnen uitvoeren en tijd om het erin te slijpen. Wie met Bosz in zee gaat, moet ook all the way gaan om hem te faciliteren - wat volgens mij m.n. bij Lyon (sloegen oa transfervrije Onana op Bosz’ aanraden af) is nagelaten - en daarom verbaast je behoudendheid om Bosz’ transferlijn ‘100% te volgen’ me. Enerzijds verwijt je hem een trainer te zijn die niet levert, anderzijds pleit je ervoor zijn wensen/eisen niet (volledig) in te willigen. Zo’n polderopstelling vraagt toch om getemperde verwachtingen?
Last edited by O Goleiro Grande on 05 Jun 2023, 21:37, edited 1 time in total.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Jwoeloe wrote: 05 Jun 2023, 21:22
Rigo wrote: 05 Jun 2023, 21:15

Hier wordt te slap op gereageerd jongens! Dit is een serieus gerucht haha. Wat kwam Mart er doen? Zit Sivert Mannsverk al in de auto bij Mart?
Ola Brynhildsen werd afgelopen winter nog aan PSV gelinkt, ondanks dat dat later werd afgedaan als een broodje aap verhaal.
Vandaag afwezig bij de wedstrijd van Molde. Geen schorsing en niet in de selectie.
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone top dat je zo een analyse doet. En ik ga je posts vast minder irritant vinden met een coach waar je achter staat. Dat is wel de grootste winst met een eventuele aanstelling Bosz :lol:

Grotendeels eens met je post maar wel even de vraag waarom je mening over Boscagli na een jaar afwezigheid door blessure wat gedraaid lijkt. Want dat Boscagli voor geen meter kan verdedigen was ik het nu net wel met je eens. Voor mij een dramascenario als Bosz het dalijk met Boscagli gaat proberen :alien:

Misschien is de wens de moeder van je gedachte en denk je vooral terug aan die passing en het gemakkelijk wegdraaien met de bal en onder druk uitspelen. Maar vergeet je eigen woorden aan eind periode schmidt niet :

"Ik denk dat vorig jaar ook perfect de zwakheden van Boscagli heeft aangetoond. Hij is 1. een ball-watcher, waardoor hij altijd fouten maakt in eigen zestien verdedigend gezien. Daar is hij behoorlijk vaak door vervloekt op dit forum. 2. Hij is niet snel, niet wendbaar, mist fysiek en is qua lichaam-positionering niet heel sterk, waardoor hij enorm kwetsbaar is in de 1vs1. Boscagli is gewoon een onzekere factor, dat maakt hem een labiliteit."
Over obispo :" Ik denk niet dat een fitte Boscagli hem uit de basis speelt. Aan de bal goed, zonder bal gewoon een labiliteit."
"Ik vond het bij Boscagli altijd zo gruwelijk irritant dat die jongen alleen maar oog heeft voor de bal (ball-watcher) en niet voor zijn omgeving en hoe daar op moet anticiperen dmv kijkgedrag"
"Ik vind Teze aan de bal beter dan Boscagli" (dit lijkt me heruone die een reactie probeert uit te lokken)
"Ik vind Boscagli ook om eerlijk te zijn geen goede speler voor PSV. Als in, hij is qua cijfer een zesje (gevalletje Hendrix), maar voor wat je probeert na te streven qua niveau van de basis heeft hij teveel flaws. Hij mist fysiek, is puur verdedigend in de 1 op 1 echt heel kwetsbaar en most of all zijn gebrek aan kijkgedrag is te makkelijk te exploiteren voor tegenstanders. Zeker vanuit het zonale systeem dat PSV hanteert en waarvan ik verwacht dat een volgende trainer dat ook zal hanteren. Dit is zijn lat, er zit weinig rek meer in. Als je in de zomer een leuke transfersom voor hem kan pakken, zou ik dat altijd doen"

Dus mijn vraag... hoe is je inzicht veranderd tav Boscagli in een periode dat hij niet speelde ?

Boscagli is technisch zeer zeer goed, maar ziet het spel gewoon niet. Grossiert in verdedigend verkeerde postionele keuzes en verkeerde uitstapmomenten. En bovenal die afgrijselijke ballwatching. Dat kan zelfs een knoepert van een CV naast hem niet corrigeren. Al zou je er primetime Alex neerzetten, dan nog gaat het fout.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1,966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kan mij werkelijk volledig vinden in het verhaal. Heb Heerenveen niet of nauwelijks zien spelen, dus ga op je analyse af. En dat klinkt vrij positief.

Ik sta op de banken als PSV eindelijk eens die top CV weet te halen. Met Bosca en Teze erbij heb je een prima centrum.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Everything you say can and will be used against you in a court of negentiendertien…
Kingfisher
Meervoudig international
Posts: 1,066
Joined: 10 Jun 2021, 22:11
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United
Send Prediction League reminder to second email adress: No

These are their stories….
User avatar
TheSyb
Nationale topspeler
Posts: 1,983
Joined: 10 Aug 2021, 18:28
Clubvoorkeur: PSV (duh)
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dun Dun
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 05 Jun 2023, 21:24Nergens geleverd en ‘ondergepresteerd?’ Na promotie met Heracles werd hij 13e, 12e en zelfs 8ste, wat met nb leuk en goed voetbal prima eindklasseringen zijn, wat ook geldt voor de 5e en 6e plek bij Vitesse en tweede plaatsen bij Maccabi Haifa en Ajax, waar hij zelfs de EL-finale bereikte. Zijn 4e, 5e en bij ontslag 6e plek in Leverkusen springen er ook niet uitzonderlijk vreemd uit in de clubhistorie. Bij Dortmund en Lyon ging het goed mis, hoewel laatstgenoemde club in de twee jaar voor zijn komt sportief gezien de broekriem al moest aanhalen.

Het verwijt ‘onderpresteren’ is dan ook maar beperkt geldig en voordat je Bosz opplakt dat-ie vrijwel nergens levert, zoom ook even in op de verwachtingen die redelijk zijn voor de clubs die hem aantrokken. In het licht van zijn zgn prijzendroogte, zijn Vitesse en Leverkusen kampioensploegen? Of mag je bij Lyon en Dortmund - met een onverwoestbare hegemonie van PSG en FC Bayern - rekenen op zilverwerk?
Allereerst: vrijwel nergens, is wat ik zei. Ik sluit mijn ogen niet voor prima prestaties bij Heracles en Vitesse, hoewel ik dat compleet onvergelijkbaar vind met manager zijn bij de recordkampioen van Israël en Nederland, en vervolgens Dortmund, Leverkusen, Lyon en nu dus PSV. Dan moet je echt goed je best doen om in 7 jaar tijd nergens een prijs te pakken.

Verder hebben ik en anderen al meerdere keren uiteengezet waarom hij het helemaal niet zo geweldig heeft gedaan bij z'n clubs na Ajax. Geen prijzen pakken is aan de oppervlakte wellicht geen spannend argument, maar het is ook niet toevallig dat Bosz zoveel belangrijke wedstrijden verliest. Dat is niet alleen een mentaal dingetje, maar bovenal blijkt hij dus totaal niet in staat om een vuist te maken tegen iets betere tegenstanders, of wanneer het spannend wordt. In het verlengde daarvan waren zijn prestaties bij Dortmund en Lyon écht heel erg beroerd. Als je daar niet sowieso minstens top drie eindigt, dan doe je al iets behoorlijk fout. Maar zelfs bij die clubs, met het materiaal en de financiële stootkracht die ze daar hebben, mag je echt wel iets van een beker verwachten ofzo. We hoeven echt niet te doen alsof dat zo'n kansloze missie is, aangezien de dominantie van Bayern en PSG daarin een stuk minder groot is.
Maar meer nog dan verwachtingen over de eindklassering, is misschien wel belangrijker de verwachtingen over Bosz zelf. Ik vraag me af of de clubs die hem aantrokken in alle gevallen wel na hebben gedacht over hun eigen verantwoordelijkheid richting hun trainer. Zijn speelwijze vergt nogal wat. Spelers die het kunnen uitvoeren en tijd om het erin te slijpen. Wie met Bosz in zee gaat, moet ook all the way gaan om hem te faciliteren - wat volgens mij m.n. bij Lyon (sloegen oa transfervrije Onana op Bosz’ aanraden af) is nagelaten - en daarom verbaast je behoudendheid om Bosz’ transferlijn ‘100% te volgen’ me. Enerzijds verwijt je hem een trainer te zijn die niet levert, anderzijds pleit je ervoor zijn wensen/eisen niet (volledig) in te willigen. Zo’n polderopstelling vraagt toch om getemperde verwachtingen?
Dortmund en Leverkusen zijn aardig goed ingericht op aanvallend (pressing)voetbal overigens. Een type Bosz heeft in zulke omgevingen echt niet te klagen over de mate van facilitatie van bovenaf. Dan heb je gewoon te maken met een trainer die niet geschikt is voor dat niveau. En dat is niet erg, want je hebt het over de top 32 van Europa. Misschien gedijt Bosz wel beter in een rustigere omgeving waar je niet elke week miljoenen ogen op je gericht hebt. Dat kan zelfs bij PSV. Maar ik voel wel weerstand tegen het idee om voor 100% mee te gaan in wat deze manager, die overal ontslagen is, in het verleden in het kader van individuele posities heeft gedaan. Dat heeft namelijk nog nergens echt goed gewerkt, blijkbaar.

Overigens is dat niet exclusief voorbehouden aan Bosz. Ik zou nooit 100% de lijn van de trainer volgen wanneer deze overal buiten gedonderd is en nergens wat gewonnen heeft.

Bovenstaande sluit ook weer aan op de voornaamste kritiek die ik op PSV heb: we doen maar wat. Elke twee, drie jaar een totaal andere trainer die een selectie erft die totaal niet aansluit op de persoonlijke visie. Nu zouden we dan weer Bosz moeten faciliteren, maar als we die na een jaar buiten moeten gooien omdat 'ie niet levert en daarna Cocu aanstellen, dan zijn we wéér de lul. Het begint met het ontwikkelen van een vaste visie en op basis daarvan je selectie invullen en daar een passende trainer bij zoeken.
Post Reply