PSV Jeugdopleiding Algemeen

Alles over de jeugd van PSV.
Post Reply
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Hahah Jasper Waalkens... dan besef je dat je oud wordt. Mijn eerste wedstrijden bij Jong PSV op de Herdgang was met spelers als Afellay en Wuytens en daarna kwam de lichting Marcelis, Aissati, Beerens en Waalkens. Dat was toch altijd wel leuk om te kijken op maandagavond net voor de 'nieuwtjes' van Derksen bij VI aan tafel en dan helemaal in die wedstrijden tegen Jong Feyenoord waarbij er grote groepen mee kwamen vanuit Rotterdam. Dat waren nog tijden dat Jong Feyenoord nog tegen Jong PSV mocht voetballen ;)

Lucius heb ik nu een paar keer gezien en gehoord en ik zie daar nog niet perse een manager in die iedereen bij elkaar houdt. Maar zijn resultaten zijn prima dus wellicht heb ik het helemaal fout en dan kom ik meteen mijn ongelijk toegeven.

We hebben toch in pakweg 10 jaar flink aan de weg getimmerd op de Herdgang.
Ardbeg
Mister PSV

Het is maar goed dat hij op voetbal is gaan focusen:

Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Lucius had ook een goede lichting onder zijn hoede.
M.Delgado
Vaste waarde in elftal

11 Sir Tinus wrote: 13 May 2022, 10:19 Hahah Jasper Waalkens... dan besef je dat je oud wordt. Mijn eerste wedstrijden bij Jong PSV op de Herdgang was met spelers als Afellay en Wuytens en daarna kwam de lichting Marcelis, Aissati, Beerens en Waalkens. Dat was toch altijd wel leuk om te kijken op maandagavond net voor de 'nieuwtjes' van Derksen bij VI aan tafel en dan helemaal in die wedstrijden tegen Jong Feyenoord waarbij er grote groepen mee kwamen vanuit Rotterdam. Dat waren nog tijden dat Jong Feyenoord nog tegen Jong PSV mocht voetballen ;)

Lucius heb ik nu een paar keer gezien en gehoord en ik zie daar nog niet perse een manager in die iedereen bij elkaar houdt. Maar zijn resultaten zijn prima dus wellicht heb ik het helemaal fout en dan kom ik meteen mijn ongelijk toegeven.

We hebben toch in pakweg 10 jaar flink aan de weg getimmerd op de Herdgang.
Ik heb die ervaring juist andersom, Lucius is juist een peoplemanager, vindt het teambelang ontzettend belangrijk en heeft vanaf het begin van de dit seizoen uitgebreid geïnvesteerd in het team.
Paco Casal
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

O18 nu live tegen Ajax op het YouTube kanaal van PSV.
#FreeGeneratie4
Paco Casal
Internationale topspeler

En de 1-0, nr 8. Ik denk Simons, maar zeker weten doe ik het niet. Abed, Houben en Gonzaga maken een prima indruk vooralsnog. Centraal achterin tot 2x toe slecht in de passing.
#FreeGeneratie4
Trixm
Vedette

Sowieso verrassend dat Gonzaga en Abed redelijk herstellen van een moeilijke beginperiode. Eerste jaar Gonzaga (ouhris) was matig voor een voormalig toptalent.
Saibari is underrated.
Paco Casal
Internationale topspeler

2-0 inmiddels, Pryske. Verder geen hele bijzondere spits.
#FreeGeneratie4
Rigo
Bankzitter

Kwaaitaal had in de 2e helft al 4 assist kunnen hebben als De spits scherp was geweest. Gonzaga, Jimenez en Kwaaitaal zijn echte talenten. Vind die linksback Koen Janssen ook altijd goed presteren
Paco Casal
Internationale topspeler

En afgelopen. Hadden er minstens 6 moeten maken. Is Kwaaitaal de ingevallen linksbuiten? Want die linkerkant loopt lekker, samen met Koen Janssen. Alleen het rendement is 0.
#FreeGeneratie4
Rigo
Bankzitter

Kwaaitaal viel in als rechtsbuiten
Standbeeld
Mister PSV

Viel me op dat er nog een redelijke intensiteit was in het laatste deel, ondanks de omstandigheden (warmte, einde seizoen, einde van de wedstrijd).
kastoekast
Nationale topspeler

Hoe speelde Houben eigenlijk?
Menno1
Legende

Ze speelden Ajax behoorlijk de moeder zeg. Terwijl dit geen geweldige lichting is volgens mij; ik ben wel gecharmeerd van Jimenez en die liet vandaag ook weer aardige dingen zien, maar heb wel het idee dat hij wat stil staat in zijn ontwikkeling. Verder vind ik het jammer dan van Duiven daar niet in de spits staat, want die Fryske en Uneken kunnen er geen reet van.
kastoekast
Nationale topspeler

Jimenez heeft een aflopend contract...
rick_burgsteden
Veelbelovend talent

Menno1 wrote: 14 May 2022, 22:25 Ze speelden Ajax behoorlijk de moeder zeg. Terwijl dit geen geweldige lichting is volgens mij; ik ben wel gecharmeerd van Jimenez en die liet vandaag ook weer aardige dingen zien, maar heb wel het idee dat hij wat stil staat in zijn ontwikkeling. Verder vind ik het jammer dan van Duiven daar niet in de spits staat, want die Fryske en Uneken kunnen er geen reet van.
Van Duiven speelt wss morgenavond in de basis van Nederland O17 op het EK, dat is de reden dat hij (en babadi, rovers en vd heuvel) niet bij O18 speelden.
nilssonH
Moderator

Straks om 19:00 eerste wedstrijd van NL Onder 17 op het EK, tegen Bulgarije. Wordt uitgezonden op de website van de NOS.
ComeOnPSV
Vedette

nilssonH wrote: 16 May 2022, 16:57 Straks om 19:00 eerste wedstrijd van NL Onder 17 op het EK, tegen Bulgarije. Wordt uitgezonden op de website van de NOS.
Bram Rovers PSV
Isaac Babadi PSV
Jason van Duiven PSV
Tim van den Heuvel PSV

Dit zijn 'onze' spelers die geselecteerd voor het EK zijn.
Heruone
Lid scoutingsteam

Trixm wrote: 14 May 2022, 15:29 Sowieso verrassend dat Gonzaga en Abed redelijk herstellen van een moeilijke beginperiode. Eerste jaar Gonzaga (ouhris) was matig voor een voormalig toptalent.
Ze zijn natuurlijk technisch aan de bal. Dat scheelt. Techniek komt altijd met momenten wel bovendrijven eigenlijk. Maar enfin, we weten ook allemaal dat niemand doorbreekt van hun 2 of van deze lichting eigenlijk. De O18 is, op Babadi en wellicht Koen Janssen na, enorm pover.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Lazo
Jeugdinternational

Heruone wrote: 16 May 2022, 17:17
Trixm wrote: 14 May 2022, 15:29 Sowieso verrassend dat Gonzaga en Abed redelijk herstellen van een moeilijke beginperiode. Eerste jaar Gonzaga (ouhris) was matig voor een voormalig toptalent.
Ze zijn natuurlijk technisch aan de bal. Dat scheelt. Techniek komt altijd met momenten wel bovendrijven eigenlijk. Maar enfin, we weten ook allemaal dat niemand doorbreekt van hun 2 of van deze lichting eigenlijk. De O18 is, op Babadi en wellicht Koen Janssen na, enorm pover.
De jongens uit O18 die waarschijnlijk doorbreken worden meestal al snel doorgeschoven naar Jong PSV.
Heruone
Lid scoutingsteam

Lazo wrote: 16 May 2022, 17:20

De jongens uit O18 die waarschijnlijk doorbreken worden meestal al snel doorgeschoven naar Jong PSV.
Wie zijn er doorgeschoven dan vanuit de afgelopen O18 lichting? ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Of we schuiven ze, voor zover van toepassing, weer door naar Ajax...
ComeOnPSV
Vedette

ComeOnPSV wrote: 16 May 2022, 17:05 Bram Rovers PSV
Isaac Babadi PSV
Jason van Duiven PSV
Tim van den Heuvel PSV
Allemaal in de basis.

De basis: Kuijsten,
Breinbrug, Huijsen, Blokzijl, Rovers
Van den Heuvel, Vos, Misehouy
Babadi, Van Duiven, Slory
Trixm
Vedette

Op basis van talent zou Gonzaga het moeten kunnen halen, dan moet hij wel een stijle groeicurve ingaan..
Saibari is underrated.
Nick
Jeugdspeler

Ik vind Nederland tot nu toe een erg onrustige indruk maken. Je ziet aan Babadi dat die fantastisch kan voetballen maar er komt nog vrij weinig rendement uit. Van Duiven komt niet zoveel in het spel voor maar die is wel enorm doelgericht en creëert toch een goede schietkans voor zichzelf die de keeper van Bulgarije goed pakt. Van den Heuvel is een technisch zeer vaardige speler maar vind dat die een beetje verstoppertje speelt net als de rest van de middenvelders. Rovers had een goede voorzet op van Duiven maar verspeelt een paar keer ook simpel de bal. Vind tot nu toe Slory en Huijsen de beste indruk maken bij oranje o17.
Post Reply