Aanval en middenveld zijn qua basis meer dan prima voor PSV-begrippen. Maar de verdediging blijft echt achter. Mauro is de enige met het gevraagde topniveau, lijkt het. Dat is te weinig. Willen we potten breken in de CL of EL dan moet het niveau van Mauro iig alvast in de as aanwezig zijn in plaats van bij één back. Dat lijkt mij duidelijk.
Nu maak ik mij om de Eredivisie geen grote zorgen, maar dat is het probleem niet. We moeten aankomend seizoen presteren in Europa of op zijn minst meedoen met de CL. Dat is mijn referentiekader en op dat gebied ben ik sceptisch.
Transferwindow 2022-2023
- El Sordo
- Vedette
Dit is een nogal hardnekkig, clichématig en inmiddels wat vermoeiend "argument" dat op de een of andere manier voortdurend blijft terugkomen, maar, in dit geval, op geen enkele wijze iets inbrengt tegen hetgeen Ykhim hier stelt. Zowel deze jongen als die gefantaseerde "Zo is het dan ook wel weer" van jou zouden niet aan het vereiste profiel voldoen.Eindhovenvoetbal wrote: ↑13 Jul 2022, 14:05Had hem Lodinho da Silva genoemd van Santos, 19 jaar, geldt als een van de grootste defensieve talenten van Brazilië en kon een jaar geleden nog voor veel geld naar Manchester United en iedereen was hier dolblij geweest. Zo is het dan ook wel weer.Ykhim wrote: ↑13 Jul 2022, 13:49 Ik snap de verontwaardiging om de verontwaardiging niet zo. Natuurlijk kent 99% van de mensen hier die gast niet, dat is bij zo'n beetje alle transfers het geval. Je kijkt naar hoe het er op papier uitziet en dan zien mensen een Britse junior met nauwelijks ervaring, naam of wat dan ook. Tel daarbij op dat het kraakhelder is wat PSV op die plek nodig heeft. Ik snap heel goed dat mensen dan op z'n minst verbaasd en/of sceptisch zijn.
Ik zoek naar een visie of gedachte. Die kan ook ik hier niet in herkennen. Een huurdeal maakt dat alleen nog maar erger.
Maar goed, ik had ook op meer dan dit gehoopt.
-
- Internationale topspeler
Als je zou mogen kiezen tussen een 20-jarige Engelsman met een paar minuten PL-ervaring kopen of een 30-jarige verdediger met een paar dozijn wedstrijden in de CL ervaring huren, welke optie kies jij dan? De tweede toch wel? Dat bedoel ik ook met het huren van een cv voor een jaar net zo begrijpelijk zou zijn. Want je weet ook helemaal niet hoe de andere verdedigers die we al hebben er over een jaar voorstaan. Dus als er een geschikte optie is om nu te kopen (iemand met ervaring die meteen wat toevoegt), natuurlijk meteen doen. Maar als die optie er niet is om nu te kopen maar wel om te huren, dan is dat m.i. net zo begrijpelijk. Het gaat nl. vooral om nu en het liefst z.s.m. kwaliteit daar toegevoegd te hebben. En dan is zowel voor huur als voor koop wat te zeggen.Joenepsv wrote: ↑13 Jul 2022, 13:50Ik denk dat er na komend seizoen zomaar een paar cv's kunnen vertrekken. Naar mijn idee is het voor Obispo komend seizoen do or die. Ik ben niet ervan overtuigd dat hij echt doorbreekt. Ramalho heeft na dit seizoen nog een contract voor een jaar dus is het verlengen of verkopen en als Teze zijn ontwikkeling door zet zou het me niks verbazen als er clubs voor komen. Van de Blaak is inderdaad een groot talent maar pas 17 en komt terug van een hele zware blessure.loginnaam wrote: ↑13 Jul 2022, 12:12
Niet mee eens dat we die cv per se volgend jaar ook nodig hebben. We hebben nu al 4 cv's onder contract staan voor het eerste en hopelijk kan een toptalent als van de Blaak volgend seizoen ook aansluiten. Als je dan nu nog een cv koopt wordt het perspectief voor hem wel magertjes en moet je wel sowieso één of zelfs twee van je andere cv's zien te verkopen. Als het een buitenkansje is om een ijzersterke cv te kopen, natuurlijk altijd doen. Maar een jaar huren van een cv zou m.i. net zo begrijpelijk zijn.
Laat ik zo zeggen dat als ze ervoor kiezen om te huren het onbegrijpelijk is dat ze weer iemand van 19 halen die nog niks heeft laten zien. Sinds wanneer zijn wij een opleidingsclub a la Nac Breda? Een Hoever, een Savio en nu die Engelsman komen hier alle fouten maken die een jong talent hoort te maken en zijn na een jaar weer weg. En hartstikke leuk dat we er een kleine vergoeding voor krijgen maar dat valt in het niet bij de eigenlijke waarde.
Ben het verder wel met je eens dat een speler gaan opleiden voor een PL-club nu voor de verdediging niet echt de meest ideale keuze lijkt, maar misschien dat deze speler ons nog doet verrassen.
- Joenepsv
- Legende
In Teze zie ik een potentiële topper. Vond hem de tweede seizoenshelft goed, heeft oranje gehaald en nog zo'n seizoen wekt vast interesse. Dat is in elk geval mijn mening.O Goleiro Grande wrote: ↑13 Jul 2022, 14:24Op zich ben ik niet tegen het huren van een speler links en rechts, maar een huurling moet voor zijn rol en positie wel meer kwaliteit bieden dan wat je zelf hebt. Sávio als stand-in voor Gakpo bijvoorbeeld, vind ik te billijken omdat je met Antonisse gewoon een talent hebt dat simpelweg een paar klassen minder is.Joenepsv wrote: ↑13 Jul 2022, 13:50
Ik denk dat er na komend seizoen zomaar een paar cv's kunnen vertrekken. Naar mijn idee is het voor Obispo komend seizoen do or die. Ik ben niet ervan overtuigd dat hij echt doorbreekt. Ramalho heeft na dit seizoen nog een contract voor een jaar dus is het verlengen of verkopen en als Teze zijn ontwikkeling door zet zou het me niks verbazen als er clubs voor komen. Van de Blaak is inderdaad een groot talent maar pas 17 en komt terug van een hele zware blessure.
Laat ik zo zeggen dat als ze ervoor kiezen om te huren het onbegrijpelijk is dat ze weer iemand van 19 halen die nog niks heeft laten zien. Sinds wanneer zijn wij een opleidingsclub a la Nac Breda? Een Hoever, een Savio en nu die Engelsman komen hier alle fouten maken die een jong talent hoort te maken en zijn na een jaar weer weg. En hartstikke leuk dat we er een kleine vergoeding voor krijgen maar dat valt in het niet bij de eigenlijke waarde.
Maar voor het verdedigingscentrum? Onbegrijpelijk inderdaad. Obispo moet echt hard aan de bak om te bewijzen dat hij meer is dan opvulling in de breedte en volgend jaar niet bij pakweg FC Groningen terechtkomt. En Ramalho en Boscagli zijn leuke verdedigers voor in de ED, maar wil je wat in de CL dan moet je beter beslagen ten ijs komen. Tegen Tottenham werd enkele jaren geleden bij de goal van Harry Kane dankzij Nick Viergever haarfijn duidelijk waarom je grote, sterke CV's nodig hebt; met Boscagli ben je vroeg of laat ook gezien. Bovendien ligt het voor de hand dat Boscagli volgend jaar ook graag een nieuwe uitdaging aangaat. En dat geldt ook voor Teze, want waar jij die mogelijk rijp acht voor een stap omhoog (als ik het goed interpreteer) vind ik vooral dat die jongen ook structureel moet gaan leveren. Pakt hij dit seizoen niet zijn rol als rots in de branding, die met unanieme goedkeuring deel uitmaakt van Oranje, dan ligt op z'n best een horizontale stap voor de hand. Voor CV's geldt dat ze teveel mancootjes hebben om in deze samenstelling van betekenis te zijn op CL-niveau. Of op zijn minst geen onacceptabel risico op dit level te vormen.
Over Obispo zijn we het helemaal eens. Ik zie in hem niet meer dan een nuttige 12e man zeg maar. Je kan er niet op bouwen aangezien hij om de haverklap geblesseerd is.
Ben zelf fan van Boscagli. Heb nog nooit zo'n goede voetballer van achteruit in ons shirt gezien en vind hem verdedigend meestal prima. Heeft af en toe een slippertje maar dat zit in zijn spel.
Maar ben met je eens dat onze achterhoede overall niet goed genoeg is. Links en rechtsback positie zijn goed bezet. Denk dat we daar geen problemen krijgen al moet ik nog zien hoe goed Hoever nu is. Maar centraal kun je flinke stappen zetten. Als je dan iemand met nul ervaring haalt gaat er wel iets mis.
- ShovingNE2
- Site Admin
Ik vind deze echt goud gevondenAddoCultheld wrote: ↑13 Jul 2022, 14:17 Een 20 jarige op huurbasis. Een verdediging waar je vorig jaar en het jaar daarvoor niet op kon bouwen. John, hold my beer.
Unbelievable.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Nationale topspeler
Ben het ook nog niet helemaal eens met deze stelling. Ik vind niet dat je Mauro topniveau kunt noemen. De beste speler heeft een half jaar/jaar goed gespeeld op de backpositie maar heeft daarvoor nooit back gestaan. Eerst maar eens zien of hij de stijgende lijn van afgelopen seizoen kan volhouden want dan is het wat mij betreft echt topniveau maar vind dat nu een beetje voorbarig. Is wel degene tot nu toe die het meeste indruk maakt.Standbeeld wrote: ↑13 Jul 2022, 14:25 Aanval en middenveld zijn qua basis meer dan prima voor PSV-begrippen. Maar de verdediging blijft echt achter. Mauro is de enige met het gevraagde topniveau, lijkt het. Dat is te weinig. Willen we potten breken in de CL of EL dan moet het niveau van Mauro iig alvast in de as aanwezig zijn in plaats van bij één back. Dat lijkt mij duidelijk.
Nu maak ik mij om de Eredivisie geen grote zorgen, maar dat is het probleem niet. We moeten aankomend seizoen presteren in Europa of op zijn minst meedoen met de CL. Dat is mijn referentiekader en op dat gebied ben ik sceptisch.
- Standbeeld
- Mister PSV
- Clubvoorkeur: PSV
De stijgende lijn? Mauro liet geen stijgende lijn zien op back, maar was gewoon steady goed. Soms een 6 maar vaker een 8 vanaf het moment dat hij back stond. Geen enkele wedstrijd onvoldoende. Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat Mauro volgend seizoen niet laat zien wat hij afgelopen seizoen al liet zien.DeEintovenaar wrote: ↑13 Jul 2022, 15:06Ben het ook nog niet helemaal eens met deze stelling. Ik vind niet dat je Mauro topniveau kunt noemen. De beste speler heeft een half jaar/jaar goed gespeeld op de backpositie maar heeft daarvoor nooit back gestaan. Eerst maar eens zien of hij de stijgende lijn van afgelopen seizoen kan volhouden want dan is het wat mij betreft echt topniveau maar vind dat nu een beetje voorbarig. Is wel degene tot nu toe die het meeste indruk maakt.Standbeeld wrote: ↑13 Jul 2022, 14:25 Aanval en middenveld zijn qua basis meer dan prima voor PSV-begrippen. Maar de verdediging blijft echt achter. Mauro is de enige met het gevraagde topniveau, lijkt het. Dat is te weinig. Willen we potten breken in de CL of EL dan moet het niveau van Mauro iig alvast in de as aanwezig zijn in plaats van bij één back. Dat lijkt mij duidelijk.
- TylerDurdn
Ik kende de metafoor met een woning al wel maar deze is idd echt geniaal.ShovingNE2 wrote: ↑13 Jul 2022, 14:57Ik vind deze echt goud gevondenAddoCultheld wrote: ↑13 Jul 2022, 14:17 Een 20 jarige op huurbasis. Een verdediging waar je vorig jaar en het jaar daarvoor niet op kon bouwen. John, hold my beer.
Unbelievable.
- Joenepsv
- Legende
Ik zou een huurling van 30 met ruime PL ervaring een welkome versterking vinden. Nog steeds zou ik een koop opteren omdat ik van mening ben dat er wel wat mutaties in onze achterhoede gaan plaatsvinden. Maar als dat niet te realiseren is en je huurt hem dan maar snap ik dat. Dat bedoel ik ook te zeggen dat huren prima is mits het iemand is a la Guardado. Ik weet echt niet waar het plan vandaan komt om allemaal snotneuzen te huren en wat daar het voordeel van moet zijn. Zowel sportief als financieel schiet je er nauwelijks iets mee op.loginnaam wrote: ↑13 Jul 2022, 14:52Als je zou mogen kiezen tussen een 20-jarige Engelsman met een paar minuten PL-ervaring kopen of een 30-jarige verdediger met een paar dozijn wedstrijden in de CL ervaring huren, welke optie kies jij dan? De tweede toch wel? Dat bedoel ik ook met het huren van een cv voor een jaar net zo begrijpelijk zou zijn. Want je weet ook helemaal niet hoe de andere verdedigers die we al hebben er over een jaar voorstaan. Dus als er een geschikte optie is om nu te kopen (iemand met ervaring die meteen wat toevoegt), natuurlijk meteen doen. Maar als die optie er niet is om nu te kopen maar wel om te huren, dan is dat m.i. net zo begrijpelijk. Het gaat nl. vooral om nu en het liefst z.s.m. kwaliteit daar toegevoegd te hebben. En dan is zowel voor huur als voor koop wat te zeggen.Joenepsv wrote: ↑13 Jul 2022, 13:50
Ik denk dat er na komend seizoen zomaar een paar cv's kunnen vertrekken. Naar mijn idee is het voor Obispo komend seizoen do or die. Ik ben niet ervan overtuigd dat hij echt doorbreekt. Ramalho heeft na dit seizoen nog een contract voor een jaar dus is het verlengen of verkopen en als Teze zijn ontwikkeling door zet zou het me niks verbazen als er clubs voor komen. Van de Blaak is inderdaad een groot talent maar pas 17 en komt terug van een hele zware blessure.
Ben het verder wel met je eens dat een speler gaan opleiden voor een PL-club nu voor de verdediging niet echt de meest ideale keuze lijkt, maar misschien dat deze speler ons nog doet verrassen.
Buiten wat ik vind van het huren algemeen vraag ik me af wat je wil bereiken met een speler van 19 zonder ervaring. Hoe wordt er naar de defensie gekeken als ze denken dat dit een goed idee is. Ik zou die Brantwaithe graag zien komen zelfs maar dan wel als talent uit het talentpotje die hier wordt klaargestoomd om een basisspeler te worden. Voor PSV dus en niet voor Everton.
-
- Lid 2e elftal
- Favoriete speler: Boscagli
Brantwaithe is een toptalent. Als je die relatief goedkoop kunt kopen moet je dat altijd doen.
Zelfs een huur met doorverkoop zou ik doen, hij speelt over een aantal jaar gewoon bij de top-6 in Engeland, je weet wat zij betalen voor Engels/Homegrown talent.
Obispo verhuren en verkopen, bij voorkeur dan de Botman weg .
En nog een topper op LCV welke kan concurreren met, en mentoren aan Brantwaithe.
Dan ga je "Diemen voorbij" zoals JdJ dat zo mooi zei.
En Boscagli dan?
Boscagli kan altijd nog naar CVM in het lopende seizoen, en kan natuurlijk ook als vervanger van Ramalho vanaf 2023/2024.
Zelfs een huur met doorverkoop zou ik doen, hij speelt over een aantal jaar gewoon bij de top-6 in Engeland, je weet wat zij betalen voor Engels/Homegrown talent.
En nog een topper op LCV welke kan concurreren met, en mentoren aan Brantwaithe.
En Boscagli dan?
Boscagli kan altijd nog naar CVM in het lopende seizoen, en kan natuurlijk ook als vervanger van Ramalho vanaf 2023/2024.
-
- Legende
Niet duur, is maar 2x Wijnaldum..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
-
- Nationale topspeler
Ik vind centraal (zonder blessures) eerlijk gezegd beter bezet dan rechtsback. Maar dat hangt uiteindelijk vooral af van wat Hoever gaat brengen en dat is voor iedereen een vraagteken. En blessures/blessuregevoeligheid spelen op allebei die posities een rol met Mwene, Sambo, Ramalho, Obispo en Boscagli.Joenepsv wrote: ↑13 Jul 2022, 14:56 Maar ben met je eens dat onze achterhoede overall niet goed genoeg is. Links en rechtsback positie zijn goed bezet. Denk dat we daar geen problemen krijgen al moet ik nog zien hoe goed Hoever nu is. Maar centraal kun je flinke stappen zetten. Als je dan iemand met nul ervaring haalt gaat er wel iets mis.
Ik vind uiteindelijk de bezetting achterin in totaal ook nog te zwak. Dat kan wat mij betreft opgelost worden door een top rechtsback of door een top CV. Te verwachten dat die beiden komen is niet reëel denk ik.
Rechtsback: wat gaat Hoever brengen? Blijven Mwene en Sambo heel?
Centraal: kwalitatief goed genoeg in mijn ogen, maar zijn Ramalho en Obispo het hele seizoen inzetbaar?
Linksback: Prima bezetting.
Overigens is vreemd om te constateren dat Mauro Jr nu onze beste kracht is achterin en tegelijkertijd te beweren dat Teze en Obispo niet het gewenste niveau kunnen bereiken. Mauro Jr is een prima voorbeeld dat je spelers niet te vroeg moet afschrijven.
-
- Legende
Er zijn jaren dat ik deze sjaak niet heb zien voetballen. Volg de verrichtingen van Everton, Carlisle United en Blackburn niet bepaald op de voet.Alex Rodrigo Dias da Costa wrote: ↑13 Jul 2022, 15:37 Brantwaithe is een toptalent. Als je die relatief goedkoop kunt kopen moet je dat altijd doen.
- Lorenzo von Matterhorn
Ik durf het wel aan met Ramalho - Teze centraal. Obispo tot Ramalho fit is en Boscagli die later weer aansluit als backup. Branthwaite geeft ons wat extra kwantiteit aangezien we Ramalho nu missen, Boscagli er tot de winter uit ligt en Obispo vaker kampt met blessures.
Mijn grootste angst ligt op rechtsback. Is Hoever goed genoeg? Mwene is nog altijd geblesseerd. Je kunt met Max op links en Mauro op rechts spelen desnoods.
We hebben een verdediging van 6,5jes, maar ze zijn gelukkig wel al op elkaar ingespeeld en we hebben een veel betere keeper dan vorig jaar. Een andere speelstijl komt ze wellicht ook ten goede.
Mijn grootste angst ligt op rechtsback. Is Hoever goed genoeg? Mwene is nog altijd geblesseerd. Je kunt met Max op links en Mauro op rechts spelen desnoods.
We hebben een verdediging van 6,5jes, maar ze zijn gelukkig wel al op elkaar ingespeeld en we hebben een veel betere keeper dan vorig jaar. Een andere speelstijl komt ze wellicht ook ten goede.
- O Goleiro Grande
- Nationale topspeler
[mention]Alex Rodrigo Dias da Costa[/mention]: Ken jij deze jongen beter dan de meesten hier? Als het werkelijk klopt dat hij een toptalent en je hebt de kans dan snijdt je verhaal hout natuurlijk. Maar waarom zou een club als Everton een toptalent van de hand doen? En waarom zelfs goedkoop? Die jongen ligt nog tot 2025 vast en zou zelfs als PSV het dubbele van zijn marktwaarde betaalt zijn ze voor 'nickles and dimes' een groot talent kwijt dat ze evengoed zelf zouden kunnen ontwikkelen de komende jaren. Ik zie dat niet gebeuren, tenzij het niet zó'n groot talent is dus.Alex Rodrigo Dias da Costa wrote: ↑13 Jul 2022, 15:37 Brantwaithe is een toptalent. Als je die relatief goedkoop kunt kopen moet je dat altijd doen.
En Boscagli dan?
In dat geval wordt het dus huren, wat ik ten eerste geen duurzame oplossing vindt. Niet onwaarschijnlijk laten we Obispo volgend jaar gaan, is het denkbaar dat Boscagli een nieuwe uitdaging aan wil en ligt het voor de hand dat Ramalho een jaar voor het einde van zijn contract de club volgend jaar ook verlaat. Intussen zijn Seelt en Van de Blaak nog niet op niveau tegen die tijd, dus alles schreeuwt om nu gewoon een glasbak van een concurrent voor de linksbenige CV's te halen, waar je de komende jaren ook je CL-ambities durft toe te vertrouwen.
Maar of nu huur of koop, sowieso leert de ervaring dat jonge verdedigers gewoon risico's geven. Elke jonge speler moet gaandeweg bijleren, maar aan gasten als Obispo, Teze en eerder Baumgartl hebben we kunnen zien dat dat niet zonder gevaar is, wat nog in meerdere mate het geval is in de CL. Wat mij betreft liever iemand met al wat vlees op de botten, een 24-plusser die al wat ervaring heeft opgedaan brengt ons meer.
-
- Nationale topspeler
-
- Legende
Ik vind het sowieso bijzonder teleurstellend wat er tot nu toe is geïnvesteerd in de selectie. Stel: Gakpo en Sangare blijven en we huren een verdediger. Als je de berichten zo leest, is de selectie daarna rond.
Dan is er alleen een paar miljoen uitgegeven voor Til en De Jong, terwijl er toch voldoende in kas zou moeten zitten na eerdere verkopen.
Dan is er alleen een paar miljoen uitgegeven voor Til en De Jong, terwijl er toch voldoende in kas zou moeten zitten na eerdere verkopen.
- GillesdelaCroquette
-
- Vedette
Moeten we spelers stapelen?TomPSV wrote: ↑13 Jul 2022, 17:29 Ik vind het sowieso bijzonder teleurstellend wat er tot nu toe is geïnvesteerd in de selectie. Stel: Gakpo en Sangare blijven en we huren een verdediger. Als je de berichten zo leest, is de selectie daarna rond.
Ik vind het zo vreemd te lezen dat de periode teleurstellend is als we niet veel geld uitgeven..
Benitez gratis, Xavi gratis..
Vorig jaar kochten we Drommel en een paar jaar ervoor Bruma en Baumgartl..was dat beter?
Vreemde take vind ik. We kunnen ook niet 50 spelers halen, we hebben 2 talentvolle CV’s bij het 1e en 2 bij Jong. Dan zou voor nu huur van goede LCV voldoende zijn voor een goede evenwichtige selectie.
-
- Vedette
Dat is iets anders en voor nu niet van belang. De selectie van het eerste moet kloppen, daarna kunnen ze met de talenten aan de slag, maar ik sluit niet uit dat die lijntjes al lang gelegd zijn..
-
- Nationale topspeler
Gratis bestaat niet in topvoetbal. Dikke tekengelden en extra dikke salarissen vanwege de transfervrije status wel. Het zegt niet alles dat een speler transfervrij is.Robson de Souza wrote: ↑13 Jul 2022, 17:34 Benitez gratis, Xavi gratis..
Vorig jaar kochten we Drommel en een paar jaar ervoor Bruma en Baumgartl..was dat beter?
Of je nu weinig of veel uitgeeft dat zegt ook niet alles over de kwaliteit. Geld uitgeven voor niets heeft geen zin.
Last edited by Zuc0 on 13 Jul 2022, 17:48, edited 2 times in total.
- Trixm
- Vedette
Volgens mij hebben we er vandaag nog een van Feyenoord gehaald en dat is niet de eerste en laatste.
Saibari is underrated.